Eclipse - Rise of the Ancients

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: zedd »

Eclipse doczekała się dodatku oraz polskiej instrukcji:

http://www.rebel.pl/repository/files/in ... s%20PL.pdf

W razie jakichkolwiek uwag do tłumaczenia - piszcie - poprawię od ręki, ale mam nadzieję, że już nie powinno ich być :)
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

Zamiast "Nowe odkrycia" jest napisane "Nowe rozwinięcia" - strona 8.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2329
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 570 times
Been thanked: 918 times

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Galatolol »

"Siódemka wciąć boryka się..." na samym początku.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: ajfel »

strona 5, Kolonia Górnicza - natychmiast weź 12 Minerałów (powinno być Materiałów)
verminaard
Posty: 31
Rejestracja: 06 sty 2010, 20:12

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: verminaard »

Witam.
Nie czytałem angielskiej instrukcji, ale na stronie 8 w opisie Hipernapęd ostatnie zdanie brzmi: "Hipernapęd może być jedynym silnikiem na statku". A w przykładzie po prawej stronie ewidentnie statek posiada dwa silniki (hipernapęd i napęd fuzyjny). Poza tym w dalszym przykładzie ruchu podczas faz walki również statki używają dwóch napędów.
Jak dla mnie to jest błąd chyba że silnik to co innego niż napęd :roll:
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

Angielska instrukcja jest równie myląca. Może, czyli nie potrzeba innego napędu - statek może się wtedy poruszać o jedno pole na aktywację. Nie znaczy to jednak, że hipernapęd MUSI być jedyny. Można użyć różnych napędów. Ograniczenia co do ilości i rodzaju części pozostają takie same, tj. każdy statek musi mieć co najmniej jeden napęd, a stacja gwiezdna nie może mieć napędu, oraz oczywiście spełnienie zapotrzebowania na energię.
W instrukcji nie ma błędu, ale nie takie rzeczy bywały niejasne i mogłoby to być lepiej opisane.
Trochę mylące jest też stosowanie zamiennie słów silnik i napęd, uważam, że lepiej trzymać się konkretnych terminów, żeby instrukcja była precyzyjna.
verminaard
Posty: 31
Rejestracja: 06 sty 2010, 20:12

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: verminaard »

Faktycznie w tym kontekście może znaczy że nie jest wymagany jakikolwiek inny napęd :)
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: zedd »

Dziękuję za uwagi :)

Wszystkie zawarte, aktualna instrukcja dostępna pod tym samym adresem:

http://www.rebel.pl/repository/files/in ... s%20PL.pdf

Zmiany:
- strona 2 - 1 zdanie opisu - "wciąć" na "wciąż"
- strona 5 - Kolonia górnicza - "12 Minerałów" na "12 Materiałów"
- strona 8 - tytuł "Nowe Rozwinięcia" na "Nowe Odkrycia"
- strona 8 - w opisie Hipernapędu: "Hipernapęd może być jedynym napędem na Statku."
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

Dodatek pojawia się już w kolejnych sklepach, ale na razie nie ma jakiejś hiperokazji. Chociaż cena i w Rebelu nie jest zła, spodziewałem się wyższej. Oczywiście ponad 100zł za dodatek to nadal sporo, ale przynajmniej wyraźnie mniej, niż 50% podstawki - a wystarczy porównać z takimi Cykladami.
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

Rebel najwyraźniej ma już dodatek. Wiadomo coś o Pulsarze? Instrukcja będzie czarno-biała?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Nataniel »

Nie mamy dodatku Pulsar w tej chwili. Powinna do nas przyjechać niewielka partia za kilka dni, niestety za mała, aby starczyło dla każdego, kto zamówił ROTA w przedsprzedaży - dlatego nie zdecydowaliśmy jeszcze, w jaki sposób będziemy je dystrybuować. Dam znać.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

Dzięki za szybką odpowiedź.
Czyli w normalnej sprzedaży albo tym bardziej w innych sklepach nie ma co liczyć na Pulsar?
Szkoda, Supernowa była ogólnodostępna jeszcze długo po premierze.

Czekam na wrażenia pierwszych posiadaczy, jak rozumiem jutro jacyś powinni się pojawić, skoro tyle preorderów. Ja nawet jak kupię to zagram najwcześniej w 2013 niestety. A tak może ktoś zdąży przed końcem świata (czyżby inwazja obcych? Majowie tego nie przewidzieli).
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

Sprawdziłem i polska instrukcja nie uwzględnia erraty, a nie ma chyba problemu, żeby ją od razu zawrzeć.

http://www.boardgamegeek.com/thread/876 ... ficial-faq

W angielskiej instrukcji ciekawe jest to, że imiona graczy w przykładach odnoszą się do w miarę znanych pisarzy sci-fi (zapewne szczególnie lubianych i inspirujących dla projektantów gry). W polskiej wersji instrukcji można zastosować podobny chwyt - być może tak już jest, ale nie sądzę, szczególnie, że raczej brak konsekwencji z imionami w przykładach. A przecież w Eclipse mogliby grać np. Stanisław, Adam, Janusz i jeszcze ktoś, a takie mrugnięcie okiem byłoby pewnie zrozumiałe dla niektórych.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Karit »

Czy ktoś już grał z dodatkiem? Jak wrażenia?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: zedd »

W instrukcji uwzglednilem errate, czesc z niej byla juz zawarta w zasadach (tłumaczenie z ich najnowszej wersji), ale paru brakowało i nie dopisano pytań do FAQ.

Jeśli chodzi o wrażenia z gry to grałem na razie raz w składzie 5 osobowym. Graliśmy z przejętym Centrum Galaktyki (zajęte dopiero w 7 turze), z Rojami Starożytnych (jeden w miejscu 6go gracza, pozostałe sie nie wylosowały), nowe technologie, z ktorych użyliśmy Rakiet Indukcyjnych tylko, nowe Odkrycia, w których trafił się Syndykatowi Hipernapęd (dzięki czemu siali w Galaktyce konkretny zamęt swoimi myśliwcami przez pierwszą połowę gry), nowe rasy które się pojawiły to wspomniany Syndykat (mocno nastawieni na walkę), Magellanie (ciekawa rasa odkrywcow).

Nie wprowadzałem Rozwinięć gdyż grałem z początkującymi i nie chciałem im już mieszać, nie pojawiły się także sojusze, no ale nikt nie wymienił się ambasadorami więc nie było sensu o nich opowiadać.

Grało się bardzo fajnie, wciąż to stary dobry Eclipse tylko z garścią nowych możliwości.

Dziś pewnie kolejna partia.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: costi »

A takie pytanko - dodatek mieści się wraz z podstawką do jednego pudła?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

Mieści się, ale trudno o jakąś porządną organizację. Podstawkę trzymasz tylko w strunówkach?
Oczywiście trzeba wyjąć tekturową wkładkę z dużego pudełka.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: costi »

Żetony mam w pudełku z przegródkami, nie licząc technologii i żetonów reputacji, które siedzą w odpowiednich woreczkach.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: ajfel »

Jak pudełko z przegródkami, to polecam wywalić tą tekturową wkładkę z pudełka (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś) - wówczas jest szansa na rozsądne poukładanie wszystkiego.

U mnie już nie ma szans na pomieszczenie się w jednym pudełku, bo wszystkie 54 krążowniki i pancerniki osadziłem na przezroczystych podstawkach, przez co zajmują więcej miejsca (ale fajniej wyglądają). Dlatego pudełko z Rise of the Ancients mam na plastik, a pudełko z podstawoej gry na resztę.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: janekbossko »

Skad masz podstawki? Sam szukalem w jakis sensownych cenach
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: ajfel »

Allegro. 1,20zł za sztukę.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Banan2 »

ajfel pisze:Allegro. 1,20zł za sztukę.
A konkretnie? Jak to wyszukać?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

Import może wyjść taniej (chociaż jakość podstawek pewnie różna):
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 55#p394855

Pudełko z przegródkami z elementami podstawki i dodatku powinno się zmieścić, ale może się okazać, że trzeba zmienić lub dodać pudełko. ;) To już trzeba samemu stwierdzić. Oczywiście bez wkładki.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: ajfel »

Banan2 pisze:
ajfel pisze:Allegro. 1,20zł za sztukę.
A konkretnie? Jak to wyszukać?
Pozdrawiam

http://allegro.pl/show_item.php?item=2825977131

Ta aukcja akurat zakończona, ale ten sam user co chwilę wystawia nową partię.
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

Post autor: Kolejarz »

To też są podstawki z Silent Death, takie jak w eM-4-miniatures. Tam komplet 54 wyjdzie cenowo podobnie, bo przesyłka kosztować będzie dwa razy więcej, niż podstawki. Kupując więcej można zaoszczędzić, bo zmniejsza się procentowy udział przesyłki w koszcie ogólnym.
ODPOWIEDZ