Legendary: A Marvel Deck Building Game

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 841 times
Been thanked: 363 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Gromb »

eltadziko pisze: 10 wrz 2020, 13:39 Z zapowiedzi bardzo podobał mi się dodatek "Into the Cosmos" i planowałem go kupić, ale nie widzę go w żadnym polskim sklepie. Skąd Wy go już macie? xD
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Swawolny_Pionek
Posty: 286
Rejestracja: 29 cze 2016, 10:43
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 8 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Swawolny_Pionek »

Gromb pisze: 10 wrz 2020, 13:22 160x96x36 mm (A x B x H)
Dzięki wielkie, ale zapomniałem dodać, że mam na myśli podstawkę (https://boardgamegeek.com/boardgame/129 ... lding-game).
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 841 times
Been thanked: 363 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Gromb »

Swawolny_Pionek pisze: 10 wrz 2020, 14:06
Gromb pisze: 10 wrz 2020, 13:22 160x96x36 mm (A x B x H)
Dzięki wielkie, ale zapomniałem dodać, że mam na myśli podstawkę (https://boardgamegeek.com/boardgame/129 ... lding-game).
A... No to zerknij poniżej :



Obrazek
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: olsszak »

Spoiler:
a coś powiesz o dodatku S.H.I.E.L.D ?:)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: c08mk »

olsszak pisze: 10 wrz 2020, 23:11 a coś powiesz o dodatku S.H.I.E.L.D ?:)
Pierwsze co rzuca w oczy w tym dodatku to kolorowi SHILED Officers. Niestety w większości przypadków nie wprowadzą oni zbyt wiele do gameplaya. Stosunek ilości szarych/kolorowych jest około 2/3 czyli w większości przypadków jeżeli się zrekrutuje oficera to do decka wejdzie szary, który będzie zatykał rękę. Bardziej opłaca się rekrutować Madam Hydrę o ile ktoś ma core Villainów. Są też oczywiście przypadki, że są pomocni np. w scenariuszach gdzie do talii villain dodaje się losowych oficerów, którzy po uratowaniu najczęściej lądują decku czy gdy inny efekt dorzuca oficera do talii gracza. Wtedy jest szansa, że przynajmniej część oficerów będzie z dodatkowym efektem.
Adapting Masterminds też na pierwszy rzut oka wydają się dobrym pomysłem ale ostatecznie miałem wrażenie, że czegoś im brakuje. Wydaje mi się, że to raczej wina słabszego projektu efektów tych kart niż mechaniki adapt. Sama mechanika jest w sumie pochodną transforming masterminds z WW Hulk, a tam dynamicznie zmieniające się efekty masterminda potrafiły dać w kość.
Scheme już dobrze nie pamiętam, raczej kojarzę, że tematycznie dotyczyły potyczek SHIELD-HYDRA i jakiś negatywnych skojarzeń z nimi nie mam.
Bohaterowie, niestety tylko 4 zestawy. Za to są to postacie znane i lubiane: Coulson, Mockingbird, Quake i Deathlok. Siłą tych postaci jest nowa mechanika Undercover, która pozwala wysyłać karty SHIELD z talii na stosik victory. Trend designu tego teamu nadal się utrzymuje czyli SHIELD w mono teamie mogą się mierzyć z najtrudniejszymi mastermindami, a pojedynczy zestaw bohatera z innymi teamami będzie raczej dobrym supportem.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Ardel12 »

Pojawiło się oficjalne info o kolejny dodatku : Real of Kings a z nim nowe mechaniki:
1. THRONE’S FAVOR - kto posiada może odpalić dodatkowe zdolności, a jak nie posiada to przeważnie może przejąć. Działa u bohaterów jak i przeciwników. Minusem jest brak odpowiedniego do tego żetonu, ot złap co masz pod ręką i ten element będzie znacznikiem tronu, lol
2. WHEN RECRUITED - mówi samo za siebie. Dostajemy bonus w momencie zakupu postaci z HQ. Na kartach oddzielone pojedynczą kreską od zwykłego efektu, by łatwiej rozróżnić zakres.
3. CHOOSE A VILLAIN GROUP - wybieramy villain grupę i na bazie ich liczebności w swoim VP otrzymujemy odpowiedni benefit

Najbardziej podoba mi się pomysł z tronem. Bardzo fabularny i świetnie pasuje do tego dodatku. Wybieranie grupy villain również wydaje się świetnym pomysłem, bo tworząc pod to deck trzeba będzie zwracać uwagę, którą grupę klepiemy.

Kolekcjonerzy i tak kupią już 28 października.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Rykas »

Czy to potwierdzona informacja dotyczącą braku żetonu czy czegoś innego jako przychylności tronu?
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: c08mk »

Rykas pisze: 24 paź 2020, 21:17 Czy to potwierdzona informacja dotyczącą braku żetonu czy czegoś innego jako przychylności tronu?
To akurat jest standard. Prawie w każdym Legendary (i dodatkach) trzeba sobie proxować elementy. Nie jest to fajne ale Upperdeck może sobie na to pozwolić, bo gracze i tak będą kupować kolejne gry/dodatki.
schen
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 55 times
Been thanked: 20 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: schen »

c08mk pisze: 25 paź 2020, 07:49
Rykas pisze: 24 paź 2020, 21:17 Czy to potwierdzona informacja dotyczącą braku żetonu czy czegoś innego jako przychylności tronu?
To akurat jest standard. Prawie w każdym Legendary (i dodatkach) trzeba sobie proxować elementy. Nie jest to fajne ale Upperdeck może sobie na to pozwolić, bo gracze i tak będą kupować kolejne gry/dodatki.
Hmmm... no właśnie przy Legendary Marvel to chyba aż takim standardem nie jest, w X-Men były karty Tokenów, w Strażnikach Galaktyki były żetony Shardów, w sumie jak do tej pory nie miałem potrzeby wykorzystywać przedmiotów z zewnątrz (przy czym z 3, czy 4 najnowszych dodatków jeszcze nie mam).
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Ardel12 »

schen pisze: 25 paź 2020, 10:25
c08mk pisze: 25 paź 2020, 07:49
Rykas pisze: 24 paź 2020, 21:17 Czy to potwierdzona informacja dotyczącą braku żetonu czy czegoś innego jako przychylności tronu?
To akurat jest standard. Prawie w każdym Legendary (i dodatkach) trzeba sobie proxować elementy. Nie jest to fajne ale Upperdeck może sobie na to pozwolić, bo gracze i tak będą kupować kolejne gry/dodatki.
Hmmm... no właśnie przy Legendary Marvel to chyba aż takim standardem nie jest, w X-Men były karty Tokenów, w Strażnikach Galaktyki były żetony Shardów, w sumie jak do tej pory nie miałem potrzeby wykorzystywać przedmiotów z zewnątrz (przy czym z 3, czy 4 najnowszych dodatków jeszcze nie mam).
Na podlinkowanej stronie mówią tylko by złapać pierwszy przedmiot pod ręką. Gdyby istniał żeton to by go wskazali.
Też mnie to dziwi, bo nigdy niczego nie musiałem w tej grze proxować, a mam ograne wszystko do Ant-Man, a kolejne dodatki czekają pod łózkiem(IMHO z recek i keywordów nie widziałem tam problemu braku jakiegokolwiek tokenu).
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: c08mk »

schen pisze: 25 paź 2020, 10:25
c08mk pisze: 25 paź 2020, 07:49
Rykas pisze: 24 paź 2020, 21:17 Czy to potwierdzona informacja dotyczącą braku żetonu czy czegoś innego jako przychylności tronu?
To akurat jest standard. Prawie w każdym Legendary (i dodatkach) trzeba sobie proxować elementy. Nie jest to fajne ale Upperdeck może sobie na to pozwolić, bo gracze i tak będą kupować kolejne gry/dodatki.
Hmmm... no właśnie przy Legendary Marvel to chyba aż takim standardem nie jest, w X-Men były karty Tokenów, w Strażnikach Galaktyki były żetony Shardów, w sumie jak do tej pory nie miałem potrzeby wykorzystywać przedmiotów z zewnątrz (przy czym z 3, czy 4 najnowszych dodatków jeszcze nie mam).
Jest scheme "save baby coś tam" gdzie trzeba proksować "baby". W Bondzie trzeba proksować znacznik zagrożenia. Nie pamiętam gdzie jeszcze ale było tego więcej. X-Men są właśnie wyjątkowym dodatkiem ze względu na to, że nie tylko nie trzeba proksować ale nawet karta, która dokłada element do gry (np. Master Strike) jest zamieniana na kartę z grafiką.
schen
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 55 times
Been thanked: 20 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: schen »

c08mk pisze: 25 paź 2020, 14:15
schen pisze: 25 paź 2020, 10:25
c08mk pisze: 25 paź 2020, 07:49
To akurat jest standard. Prawie w każdym Legendary (i dodatkach) trzeba sobie proxować elementy. Nie jest to fajne ale Upperdeck może sobie na to pozwolić, bo gracze i tak będą kupować kolejne gry/dodatki.
Hmmm... no właśnie przy Legendary Marvel to chyba aż takim standardem nie jest, w X-Men były karty Tokenów, w Strażnikach Galaktyki były żetony Shardów, w sumie jak do tej pory nie miałem potrzeby wykorzystywać przedmiotów z zewnątrz (przy czym z 3, czy 4 najnowszych dodatków jeszcze nie mam).
Jest scheme "save baby coś tam" gdzie trzeba proksować "baby". W Bondzie trzeba proksować znacznik zagrożenia. Nie pamiętam gdzie jeszcze ale było tego więcej. X-Men są właśnie wyjątkowym dodatkiem ze względu na to, że nie tylko nie trzeba proksować ale nawet karta, która dokłada element do gry (np. Master Strike) jest zamieniana na kartę z grafiką.
Faktycznie, masz rację z tym baby, wyleciało mi z głowy, a nawet całkiem niedawno w niego grałem ^^'
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: c08mk »

Mały spoiler co do nowego dodatku "Realm of Kings". Karty są o 1mm za długie. Jeżeli ktoś dodatek ma to można się kontaktować z UD, a jak to rozwiążą to na razie nie wiadomo.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Rykas »

c08mk pisze: 16 lis 2020, 21:24 Mały spoiler co do nowego dodatku "Realm of Kings". Karty są o 1mm za długie. Jeżeli ktoś dodatek ma to można się kontaktować z UD, a jak to rozwiążą to na razie nie wiadomo.
Rozumiem że też masz taki problem daj znać w jaki sposób zostanie on rozwiązany.

Jutro ogłaszają dodatki na 2021. Pewnie znajdzie się tam eternals które zapowiadali już na 2020, ale chyba przez zmianę daty filmu usunęli go z tego roku.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Rykas »

Obrazek

No i jest zapowiedź nowych dodatków.

Napewno cieszy fantastyczna 4 najmniej liczna drużyna się troszkę powiększy.

Doktor stranger avengers tu myślałem, że będzie wakanda jako, że druga część w drodze i można by dodać nowa drużynę. Ciekawi mnie czy jako że przy tym dodatku jest znaczek avengers, będą same postacie z tej drużyny? Bardziej by mi pasowało powiększenie illuminati oraz cabal.

Messaiah complex - czyli nowa drużyna x-menów? Mamy już x-men i x-force. Czy to będzie kolejna czy więcej starych. Dodatek średni 200 kart

No i i strażnicy którzy jako dodatek filmowy w ogóle mnie nie interesuje i zabiera miejsce dla czegoś dobrego.

Czy eternals zostali całkiem usunięci? Spodziewałem się ich w 2021 jako, że początków byli zapowiedzie i na 2020.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Ardel12 »

Udało mi się ostatnio ukończyć kampanię do dodatku Ant-man i zacząłem w końcu rozpakowywać kolejne dodatki, które wyszły od tego czasu. Obecnie przetestowałem:

- New Mutants(6 partii) - wprowadza trzy nowe słowa kluczowe: Waking nightmare(odrzucamy kartę non-grey z ręki i dociągamy w jej miejsce kartę z talii), Sunlight(odpalimy ten efekt, gdy liczba kart parzystych będzie w HQ większa od nieparzystych), Moonlight(przeciwieństwo Sunlight). 5 wprowadzonych bohaterów korzysta z lightów w różnorodny sposób. Umożliwiając wymianę kart w HQ, zabijanie kart z decka, ciągnięcie kart ze swojej talii, czy zwiększenie ataku. Podobnie jeden z mastermindów wykorzystuje nową mechanikę przy Master Strike, a także 1 ze schemów. Niestety sama mechanika lightów jest mocno losowa i uzależniona od tego jak szybko jesteśmy w stanie kupować/wymieniać postacie w HQ oraz układu talii postaci. W tych kilku partiach nie raz zdarzały się sytuacje, że wychodziły karty o koszcie (nie)parzystym i dana sytuacja utrzymywała sie przez wiele rund uniemożliwiając wykorzystanie pełnego potencjału kart. Na plus z kolei są wersje epickie mastermindów. Nie są one przegięte i dopakowane kartami Horror jak to drzewiej bywało za co duży plus. Dla mnie jednak cały dodatek nie broni się wystarczająco. Wprowadzone postacie są dla mnie mało znane, a mastermindzi w sumie nieciekawi.

- Venom(5 partii) - tutaj całość po prostu świetnie ze sobą współgra. Nowe mechaniki Digest X(odpalimy efekt, gdy posiadamy X kart w victory pile), Indigestion(efekt odpalimy tylko, gdy nie spełniamy warunku dla Digest) oraz Symbiote Bond(nasi kochani przeciwnicy potrafią się skleić z innymi wrogami tworząc jednego ulepszonego wroga - suma żyć oraz umiejętności) świetnie oddają naturę symbiotów. Nowi "bohaterowie" jak Venom czy Carnage świetnie korzystają z tych mechanik i potrafią tworzyć zabójcze combosy. Z kolei mastermindzi potrafią zajść za skórę a ich wersje epickie dają odpowiedni poziom wyzwania. Dla mnie bardzo dobry dodatek. Karty na pewno będą w użyciu.

Dziś biorę na tapetę Heroes of Asgard. Prezentują się ciekawiej od NM po przejrzeniu kart.

Ogrywając kampanię i walcząc z paroma mastermindami w wersjach epickich rozbiłem się o karty Horror, które to albo są dokładane w Setupie albo po spełnieniu danego warunku w trakcie partii. Nie wiem kto to testował, ale niektóre układy tworzą po prostu koszmarne połączenia, które w danych schemach nie dają żadnej szansy na wygraną. Próbowałem to ratować wyciągając zawsze o 2 karty Horror więcej i wybierając z nich. Dało to dobry efekt umożliwiający przejście tych najtrudniejszych misji. Na szczęście nowe dodatki omijają już te karty. Mam nadzieję, że zginą w mrokach dziejów.
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 841 times
Been thanked: 363 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Gromb »

Sprawdź, czy nie brakuje Ci kart bohaterów. U mnie brakowało jednej karty Valkyrie Dragonfang :(
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Ardel12 »

Gromb pisze: 06 sty 2021, 11:41 Sprawdź, czy nie brakuje Ci kart bohaterów. U mnie brakowało jednej karty Valkyrie Dragonfang :(
Zawsze przeliczam :) dodatkowo od razu koszulkuję paczką co powinna mieć 100 kart, więc podwójne zabezpieczenie :D
Niestety wszystkie gry z serii Legendary i LE mają ten problem, że zdarzają się braki. Wtedy tylko pozostaje kontakt z wydawnictwem. Ja nie miałem jeszcze sytuacji by brakowało mi karty, ale już na forum nie raz widziałem ten problem.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Rykas »

Ardel12 pisze: 06 sty 2021, 11:31 Udało mi się ostatnio ukończyć kampanię do dodatku Ant-man i zacząłem w końcu rozpakowywać kolejne dodatki, które wyszły od tego czasu. Obecnie przetestowałem:
(...)
Co masz na myśli mówiąc kampanię? Jakieś fanowskie wyzwania czy coś innego?
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 841 times
Been thanked: 363 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Gromb »

Rykas pisze: 06 sty 2021, 21:46
Ardel12 pisze: 06 sty 2021, 11:31 Udało mi się ostatnio ukończyć kampanię do dodatku Ant-man i zacząłem w końcu rozpakowywać kolejne dodatki, które wyszły od tego czasu. Obecnie przetestowałem:
(...)
Co masz na myśli mówiąc kampanię? Jakieś fanowskie wyzwania czy coś innego?
Jest coś takiego. Świetna sprawa.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Ardel12 »

Coś nie mogłem się zebrać do opisu kolejnych dodatków po ich partiach i w sumie wyjdzie, że w tym poście opiszę kolejne dwa, jedziemy:

Warriori of Asgard - dostajemy znane z komiksów postacie jak Lady Sif, kolejnego Thora, Trzech wojowników(Baldur, Fandral, Hogun), Valkyrie i Beta Ray Bill'a. Wszystkie znane mi z kart komiksów podbijają świetnie imersje, a ich umiejętności dobrze odpowiadają akcjom z komiksów. Nowe słowa kluczowe to Worthy X(musimy posiadać X kart na VP dowolnego typu), Thrown Artifacts(po zagraniu artefaktu możemy odesłać go na spód własnego decka w celu otrzymania efektu). Villainous Weapons(nowe karty przeciwników, które podpinają się pod nich dając dodatkowe efekty i zwiększając siłę. Po pokonaniu dołączają do naszej talii jako artefakt), Conqueror Fiel X(jeśli dane pole jest zajęte przez wroga, to przeciwnik z tym efektem dostaje + X do siły). Naprawdę ciekawe umiejętności, które dobrze wpasowują się w świat Asgardu. Bardzo ucieszył mnie powrót Artefaktów, które ostatnio mogliśmy widzieć w Strażnikach Galaktyki. Wiele postaci oferuje również artefakty jako swoje karty i/lub czerpie z nich dodatkowe benefity. Wszystko zgrabnie się łączy. Będziemy walczyć z Helą oraz Malekith. Jedna znana z filmów drugi tylko z komiksów. Hala wykorzystuje w dość wredny sposób Conqueror podbijając już nie małą liczbą życia. Z kolei Malekith bazuje na broniach, które sam rozsyła swoim poplecznikom i dostaje za nie bonusy. Ogólnie bardzo przypadł mi dodatek do gustu. Powrót artefaktów z dodatkową umiejętnością był swietnym pomysłem. Umożliwienie rzucenia Mjolnirem jest epickie. Dodatek świetnie łączy się z powieściami zawartymi w Thor: Opowieści z Asgardu z WKKM83.

SHIELD - ostatnio oglądam serial Agentów SHIELD, więc już od początku otwarcia dodatku byłem nakręcony. Nowi SHIELD Officer w końcu urozmaicają biedną talię i nie stają się już taką karą jak bywało wcześniej. Dzięki temu zabiegowi ostatnia odkryta talia również staje się zakryta i daje nam możliwość wylosowania obecnie 1 z 9 różnych kart. Dzialamy tutaj jako tajni agenci, więc nowe słowa kluczowe muszą się do nich odnosić i tak pierwsze pozwala wysyłać naszych agentów pod przykrywką do naszego VP dając nam tym samym 1pz(tylko karty SHIELD się liczą). Undercover nie tylko pozwala oczyścić nam talie z podstawowych kart, ale ma wpływ także na kolejne nowe słowo kluczowe jakim jest SHIELD level X(X wyznacza liczbę kart, którą musimy mieć w VP, aby odpalić efekt). Świetne połączenie, które oddaje otrzymywanie większych zasobów z agencji. Naszym głównym przeciwnikiem będzie HYDRA, która również otrzymuje swój odpowiednik SHIELD level, czyli HYDRA level. Działa na podobnej zasadzie, tylko zlicza karty w escape pile. Postacie wprowadzone to znani nam Agent Coulson film/serial, Deathlok z serialu, Mockingbird z MC. Quake akurat nie kojarzę zniką. Mogła się przewinąć gdzieś przez karty komiksów, ale nie zapadła mi w pamięci. Ta garstwa agentów musi się zmierzyć z poteżnymi wrogami. Pierwszym jest Hydra High Council, która składa się z 4 różnych szefów Hydry. Między innymi Red Skull. Każdy z nich posiada inny poziom życia a także umiejętności. Wprowadza to nowy typ masterminda zwany adaptacyjnym. Oferuje to na prawdę ciekawe twisty w samej rozgrywce. Drugim bossem jest Adaptoid, który wchłonął moce Avengers. Również oferuje możliwość adaptacji, która nakazuje wylosowanie nowej formy po każdym naszym ataku jak i Master Strike'u. Co tu dużo mówić dodatek także bardzo mi się spodobał. Główną zasługą tutaj było usprawnienie decku SO oraz wprowadzenie adaptacyjnych mastermindów. Szkoda, że potem z tego zrezygnowano i pozostało się przy wersjach epic.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1965
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 191 times
Been thanked: 839 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Neoptolemos »

Malekith był w filmie. Nędznym bo nędznym, jednym z najgorszych w MCU (a przynajmniej sam Malekith jest najgorszym villainem w MCU), ale był ;)

Adaptacyjni mastermindzi brzmią fajnie. Prędzej kupię SHIELD niż Wojowników Asgardu, choć z opisu mechanicznie oba dodatki brzmią ciekawie... ale wciąż mam kompletnie nieograne Revelations :/
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
arracan
Posty: 252
Rejestracja: 27 kwie 2015, 17:09
Has thanked: 22 times
Been thanked: 23 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: arracan »

Do mnie lecą Warriors od Asgard, Paint the Town Red i Guardians od the Galaxy <3
Ostatnio dałem się namówić na Dimensions i kurde, nie żałuję. J. J. Jameson jest naprawdę spoko, niby nie trudny, a strasznie upierdliwy :D po za tym weszło mi kilka spoko bohaterów, mam tu na myśli moją ulubioną Squirell Girl <3
No ale jeszcze w pełni nie przetestowałem nawet Hulka, więc w tym tygodniu biorę się mocno za ogrywanie bo powinienem mieć więcej czasu. SHIELD mam też i jest, po oględzinach, w miarę ok, pierwsze partie z bohaterami też były... ok. Zobaczymy. W tygodniu czeka mnie rozgrywka 3-osobowa i posprawdzam kilku bohaterów :)
MAM | CHCĘ

Piszę o grach na POPKULTUROWCY.PL <- ZAPRASZAM
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Ardel12 »

Dimensions - na początek trochę ponarzekam. Brak schemów oraz tylko jeden Mastermind. Przez co jest to jeden z dodatków, które polecałbym zakupić na samym końcu, jeśli nie jesteśmy podjarani żadnym z bohaterów. Sam J.Jonah J. bazuje na już używanych mechanikach przez innych mastermindów jak Arcade czy gen Ross. Nie dobierzemy się do samego bossa bez rozwalenia jego obstawy. Mi się ta mechanika już przejadła, ale wpasowuje się dobrze do postaci 3xJ. Na plus zaliczam dodanie dwóch Henchman grup. Tym razem nie dostajemy żadnej Villain grupy, ale tych mamy pod dostatkiem a przydupasy jednak szybciej się nudzą. Wracając do postaci dostajemy ciekawy zlepek z róznych zespołów/serii komiksowych. Kaczka i Wiewióra dla mnie wymiatają. Reszta dużo nie odstaje. Pojawia się też jeden nowy keyword: Switcheroo X. Dający nam możliwość zagrania karty, odpalenia wszystkich efektów a następnie wymienieniu go na kartę z HQ o koszcie X(nasza karta idzie na dół decka bohaterów). Ogółem oceniam dodatek jako dobry, jednak wiele innych jest od niego moim zdaniem lepszych.

Revelations - jeden z dodatków, na który nie mogłem się doczekać z uwagi na Masterminda Mardarina i jego pierścienie, które są pierwszą Henchman grupą z różnymi efektami. Świetnie ze sobą współgrają i czułem klimat serialu Iron Man z lat 90, gdzie Mandarin był głównym przeciwnikiem. Kolejną nowością są lokalizacje, które umieszczamy nad obszarami miasta. Można z nimi walczyć jak ze zwykłymi przeciwnikami. Głównie wprowadzają ciekawe efekty jak pokonanie przeciwnika na tym obszarze wymusza przemieszczenie pokonanego wroga z VP do escape pile albo umacniają naszych przeciwników konkretną umiejętnością. Wykorzystują do tego nowe keywordy jak Last Stand(dostaje(my) + X ataku ile wolnych pól jest w mieście) i Dark Memories(+1 do ataku za każdą klasę bohatera w stosie kart odrzuconych).. Nasi bohaterowie na szczęście też dostali nowe umiejętności. Wspomniany Last Stand, Hyperspeed X(trochę jak Berserk, ale zlicza się występowanie ikony ataku, niż jej wartości. Dodatkowo można odpalić ją dla rekrutacji jak i obu) i Dark Memories. Wprowadzonym 9 postaciom nie mam nic do zarzucenia. Dla mnie najciekawszymi byli Quicksilver oraz Scarlet Witch. Nowe grupy przeciwników w liczbie 4 potrafią zaleźć za skórę. Ja się świetnie bawiłem z Dark Avengers. Na koniec zostało wspomnieć o drugiej Henchman grupie jaką jest Baza Hydry - lokacja o sile 2, ale zwiekszająca ją do 4 jeśli na polu znajduje sie przeciwnik oraz dwóch Mastermindach: Grim Riper dostaje bonus do siły za lokacje w grze oraz sam je wprowadza, Hood z kolei korzysta z naszych mrocznych sekretów zwiększając siłę przez Dark Memories. Dla mnie okazał się świetnym dodatkiem i z premedytacją polecam jego zakup.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: c08mk »

Ardel12 pisze: 24 sty 2021, 21:06 ...Pojawia się też jeden nowy keyword: Switcheroo X. Dający nam możliwość zagrania karty, odpalenia wszystkich efektów a następnie wymienieniu go na kartę z HQ o koszcie X(nasza karta idzie na dół decka bohaterów). ...
Niestety muszę Cię zmartwić ale źle grałeś. Kartę ze Switcheroo można albo zagrać dla jej efektów albo podmienić na kartę z HQ ale nie oba na raz.
Switcheroo ma za to dobrą właściwość gdy takich kart jest więcej w HQ i w hero decku. Można np. w jednej turze podmienić 3-kę na 4-kę, od razu 4-kę na 5-kę i nastęnie 5-kę na 6-kę. W ten sposób bardzo szybko można mieć drogie karty w ręce i jeżeli się ich więcej nie podmienia to można je od razu zagrać.
ODPOWIEDZ