Dune - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
gregvip
Posty: 342
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:55
Lokalizacja: Proszowice k. Krakowa

Dune - pytania i wątpliwości

Post autor: gregvip »

Witam.
Mam pytanie dotyczące fazy przywracania. Jak wyczytałem w polskim tłumaczeniu instrukcji (podobnie zresztą jest jak rozumiem w angielskiej)
jeśli wszyscy przywódcy frakcji znaleźli się w zbiornikach Tleilaxan, gracz może przywrócić do gry jednego z nich w każdej turze, wpłacając do Banku Przyprawy równowartość jego siły.
- IF ALL A PLAYER’S LEADERS ARE DEAD, PLAYER MAY REVIVE 1 LEADER PER TURN
- LEADER REVIVAL COSTS 1 SPICE PER LEADER'S FIGHTING VALUE
tak znalazłem w angielskim "player aidzie"
i tu rodzi się moje pytanie.
Logika wskazywała by na to, że przywracanie przywódcy jest możliwe tylko gdy nie ma żadnego w zasobach bo wszyscy są w zbiornikach.
Jednakże językowo zasada mogła by sugerować, że gdy wszyscy polegną można ich zacząć przywracać co turę po jednym.

Kolejna niejasność to
Bene Gesserit mogą umieścić znacznik koegzystencji obok swych oddziałów
Jeśli mój egzemplarz Diuny wykonałem w oparciu o pliki Ilii 77 to czy powyższa zasada jest równoznaczna z odwróceniem żetonów oddziałów na zakreskowaną stronę?

Może ktoś w to jeszcze grywa i pomoże mi w moich rozterkach. Dodam, że grę sobie zrobiłem ale jeszcze nie udało mi się zagrać więc rozwiewam sobie pewne niejasności na razie "na sucho".
Born to play
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Dune

Post autor: Pierzasty »

gregvip pisze:Logika wskazywała by na to, że przywracanie przywódcy jest możliwe tylko gdy nie ma żadnego w zasobach bo wszyscy są w zbiornikach.
Jednakże językowo zasada mogła by sugerować, że gdy wszyscy polegną można ich zacząć przywracać co turę po jednym.
Z tego co pamiętam wystarczy że nie masz żadnego u siebie (bp np. ukradli Ci ich Harkonneni) i możesz (nie musisz) ich przywracać co turę po jednym.
Kolejna niejasność to
Bene Gesserit mogą umieścić znacznik koegzystencji obok swych oddziałów
Jeśli mój egzemplarz Diuny wykonałem w oparciu o pliki Ilii 77 to czy powyższa zasada jest równoznaczna z odwróceniem żetonów oddziałów na zakreskowaną stronę?
Dokładnie tak.
Awatar użytkownika
TERF
Posty: 18
Rejestracja: 21 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Kłobuck / Częstochowa
Has thanked: 3 times

Re: Dune (Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka)

Post autor: TERF »

Hej

Jestem po pierwszej rozgrywce i mamy kilka pytań (graliśmy w 5 osób - czas 5h doszliśmy do 5 tury hehehe... bez rozstrzygnięcia :( ) - wariant zaawansowany ;)

1. Czy do planu bitwy można użyć maksymalnie 2 kart? 1 broni i 1 obrony czy inne kombinacje również? W polskiej jest użyte "karty" ang. precyzuje "card".

2. Kiedy możemy użyć "ortokopterów"? W sensie jeden gracz tam siedzi to wiadomo ale w fazie transportu pojawia się drugi gracz i ten drugi gracz od razu może korzystać z tych "ortokopterów" podczas ruchu?

3. Nawiązując do poprzedniego pytania kiedy nazywamy terytorium "kontrolowanym"?
a) przynajmniej jedna jednostka - wiadomo że jest
b) jak sa jednostki dwóch rożnych frakcji (będzie bitwa) - to ktoś w tej chwili ją kontroluje? jeden(ale który), obaj czy nikt?

4. Faza transportu i ruchu. Jak jednostki zostaną przetransportowane np. do twierdzy to w fazie ruchu można je poruszyć czy transport traktujemy już jako ruch(jednostka może raz ruszyć się w turze)? Graliśmy że transport to ruch i jednostki dopiero w kolejnej turze mogą ruszyć było to bardziej logiczne dla nas.

5. Na mapie przy dwóch (górne twierdze) są narysowane po 2 znaczniki Melanżu oraz jeden znacznik jest namalowany na prawej dolnej twierdzy. Niestety w instrukcji i w cechach frakcji nie umiemy znaleźć po co lub do czego to potrzebne.

Poza pytaniami gra jest bardzo asymetryczna i wymaga ogrania aby grać "optymalnie" co wiecej wymaga pamiętania wielu małych zasad których nigdzie nie spisano w "karcie pomocy" (obecne karty pomocy można wrzucić do kosza bo tyle mówia co jest naryzowane na planszy - lista nazw faz w kolejnosci). Może ktoś robił lub planuje zrobic jakiś fajny "skrót zasad" np.
  • ruch na twierdze 1 melanż,
    ruch na terytorium 2 m,
    wskrzeszenie 2m,
    zbieranie melanżu 2 na jednostkę,
    zbieranie z ortokopterem 3m
    itp.
Jest bardzo dużo tego a instrukcja nie ułatwia szukania podczas gry. A co najgorsze wydawca nigdzie nie umieścił na elementach gry umiejetności JEDNORAZOWEJ dla każdej frakcji np. mógł na zasłonkach co wymaga trzymania instrukcji lub jej podawania przez całą grę :(
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune (Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka)

Post autor: dannte »

Niestety nie mogę udzielić odpowiedzi co do polskiej wersji, więc powiem jak to na 100% jest w angielskiej.
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:351. Czy do planu bitwy można użyć maksymalnie 2 kart? 1 broni i 1 obrony czy inne kombinacje również? W polskiej jest użyte "karty" ang. precyzuje "card".
Możesz użyć maksymalnie 1 broń i maksymalnie 1 obronę. Możesz też dodać tzw. "cheap hero", co pozwala zagrać maks. 3 karty. W miejsce broni lub obrony możesz zagrać kartę bezwartościową (worthless).
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:352. Kiedy możemy użyć "ortokopterów"? W sensie jeden gracz tam siedzi to wiadomo ale w fazie transportu pojawia się drugi gracz i ten drugi gracz od razu może korzystać z tych "ortokopterów" podczas ruchu?
Tak, możesz w swojej fazie zrzutu dostarczyć jednostki do jednej z twierdz i następnie poruszyć nimi (lub innymi na mapie) o 3 pola.
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:353. Nawiązując do poprzedniego pytania kiedy nazywamy terytorium "kontrolowanym"?
a) przynajmniej jedna jednostka - wiadomo że jest
b) jak sa jednostki dwóch rożnych frakcji (będzie bitwa) - to ktoś w tej chwili ją kontroluje? jeden(ale który), obaj czy nikt?
Nie, tylko jedna frakcja może kontrolować terytorium/twierdzę. Jeśli ze względu na burzę nie dochodzi do bitwy, to twierdza nie jest kontrolowana przez nikogo (w przypadku gdy dwie frakcje się w niej znajdują). Żeby skorzystać z ornitopterów nie trzeba kontrolować twierdzy, wystarczy się w niej znajdować przed rozpoczęciem ruchu.
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:354. Faza transportu i ruchu. Jak jednostki zostaną przetransportowane np. do twierdzy to w fazie ruchu można je poruszyć czy transport traktujemy już jako ruch(jednostka może raz ruszyć się w turze)? Graliśmy że transport to ruch i jednostki dopiero w kolejnej turze mogą ruszyć było to bardziej logiczne dla nas.
Zawsze możesz zrobić jeden ruch dowolną grupą na mapie, bez względu na to kiedy się na niej pojawiła. Ruch jest opcjonalny.
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:355. Na mapie przy dwóch (górne twierdze) są narysowane po 2 znaczniki Melanżu oraz jeden znacznik jest namalowany na prawej dolnej twierdzy. Niestety w instrukcji i w cechach frakcji nie umiemy znaleźć po co lub do czego to potrzebne.
To jest przypominajka, że ktokolwiek kontroluje te twierdze, otrzymuje 2 lub 1 dodatkową jednostkę Melanżu w fazie 8. Powinno to być wyjaśnione w opisie tej właśnie fazy.
Awatar użytkownika
TERF
Posty: 18
Rejestracja: 21 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Kłobuck / Częstochowa
Has thanked: 3 times

Re: Dune (Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka)

Post autor: TERF »

dannte pisze: 18 gru 2020, 12:17
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:352. Kiedy możemy użyć "ortokopterów"? W sensie jeden gracz tam siedzi to wiadomo ale w fazie transportu pojawia się drugi gracz i ten drugi gracz od razu może korzystać z tych "ortokopterów" podczas ruchu?
Tak, możesz w swojej fazie zrzutu dostarczyć jednostki do jednej z twierdz i następnie poruszyć nimi (lub innymi na mapie) o 3 pola.
Czyli wysyłam jednego do zajętej twierdzy i ruszam wszystkimi jednostkami po mapie o 3 pola - na logikę trochę słabe ale zasady to zasady.
dannte pisze: 18 gru 2020, 12:17
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:353. Nawiązując do poprzedniego pytania kiedy nazywamy terytorium "kontrolowanym"?
a) przynajmniej jedna jednostka - wiadomo że jest
b) jak sa jednostki dwóch rożnych frakcji (będzie bitwa) - to ktoś w tej chwili ją kontroluje? jeden(ale który), obaj czy nikt?
Nie, tylko jedna frakcja może kontrolować terytorium/twierdzę. Jeśli ze względu na burzę nie dochodzi do bitwy, to twierdza nie jest kontrolowana przez nikogo (w przypadku gdy dwie frakcje się w niej znajdują). Żeby skorzystać z ornitopterów nie trzeba kontrolować twierdzy, wystarczy się w niej znajdować przed rozpoczęciem ruchu.
A jak twierdza z Ornitopterami jest "w burzy" to dalej mozna korzystać z tych ornitopterów?
dannte pisze: 18 gru 2020, 12:17
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:354. Faza transportu i ruchu. Jak jednostki zostaną przetransportowane np. do twierdzy to w fazie ruchu można je poruszyć czy transport traktujemy już jako ruch(jednostka może raz ruszyć się w turze)? Graliśmy że transport to ruch i jednostki dopiero w kolejnej turze mogą ruszyć było to bardziej logiczne dla nas.
Zawsze możesz zrobić jeden ruch dowolną grupą na mapie, bez względu na to kiedy się na niej pojawiła. Ruch jest opcjonalny.
Czyli moge robić "tani densant"? Transportuje na twierdzy 5 oddziałów po 1m za kazdą jednostkę a potem ruszam je np. o 3 pola? (taki ruch oszczedziłby 5 m).
Dodatkowo mogę wylądować w twierdzy przeciwnika po 1m od jednostki a potem całymi siłami wyjść z miasta i nie doprowadzać do bitwy?
Robiąc co powyżej to mogę w takiej sytuacji ruszyć sie o 3 pola wszystkimi siłami aby skorzystać z ornikopterów czy musze zostawic chociasz jedna jednostke?
dannte pisze: 18 gru 2020, 12:17
TERF pisze: 18 gru 2020, 11:355. Na mapie przy dwóch (górne twierdze) są narysowane po 2 znaczniki Melanżu oraz jeden znacznik jest namalowany na prawej dolnej twierdzy. Niestety w instrukcji i w cechach frakcji nie umiemy znaleźć po co lub do czego to potrzebne.
To jest przypominajka, że ktokolwiek kontroluje te twierdze, otrzymuje 2 lub 1 dodatkową jednostkę Melanżu w fazie 8. Powinno to być wyjaśnione w opisie tej właśnie fazy.
No własnie nigdzie o tym nie ma i myslałem że to jakaś pozostałość po I edycji lub błąd wydawcy że zapomniał o tym własnie napisać.

Instrukcja ang. faza 8:
Any player with forces in a sector of a territory in which there is spice may now collect that spice. This is done by taking the spice tokens you are entitled to from the territory and placing them behind your shield. The collection rate is 3 spice per force if the player occupies Carthag or Arrakeen. It is 2 spice per force if the player does not occupy Carthag or Arrakeen.
Uncollected spice remains where it is for future turns.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune (Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka)

Post autor: dannte »

TERF pisze: 18 gru 2020, 14:25Czyli wysyłam jednego do zajętej twierdzy i ruszam wszystkimi jednostkami po mapie o 3 pola - na logikę trochę słabe ale zasady to zasady.
Nie wszystkimi naraz tylko jedną, wybraną, dowolną grupą. Ruch o 3 pola dzięki ornitopterom nadal jest tym pojedynczym dozwolonym ruchem. Jest to dokładnie opisane w Q&A na końcu reguł.
TERF pisze: 18 gru 2020, 14:25A jak twierdza z Ornitopterami jest "w burzy" to dalej mozna korzystać z tych ornitopterów?
Tak, nie ma takiego ograniczenia. Też jest to dokładnie opisane w Q&A na końcu reguł.
TERF pisze: 18 gru 2020, 14:25Czyli moge robić "tani densant"? Transportuje na twierdzy 5 oddziałów po 1m za kazdą jednostkę a potem ruszam je np. o 3 pola? (taki ruch oszczedziłby 5 m).
Tak.
TERF pisze: 18 gru 2020, 14:25Dodatkowo mogę wylądować w twierdzy przeciwnika po 1m od jednostki a potem całymi siłami wyjść z miasta i nie doprowadzać do bitwy?
Oczywiście.
TERF pisze: 18 gru 2020, 14:25Robiąc co powyżej to mogę w takiej sytuacji ruszyć sie o 3 pola wszystkimi siłami aby skorzystać z ornikopterów czy musze zostawic chociasz jedna jednostke?
Jak uważasz, nie ma ograniczenia. Pamiętaj, że wszystkie takie "desanty" możesz robić tylko do twierdzy, w której nie ma już dwóch graczy (w przeciwnym razie jest niedostępna - inni gracze nie mogą do niej wejść).
TERF pisze: 18 gru 2020, 14:25No własnie nigdzie o tym nie ma i myslałem że to jakaś pozostałość po I edycji lub błąd wydawcy że zapomniał o tym własnie napisać.
Racja, co innego pomyślałem, co innego napisałem. Ta reguła jest opisana w "Increased Spice Flow" przy zasadach zaawansowanych.

Generalnie wszystko o co pytasz jest w książce zasad. Proponuję po tej pierwszej rozgrywce (gdy wiesz już czego oczekiwać od gry), na spokojnie przeczytać jeszcze raz reguły, od deski do deski. Możesz znaleźć znacznie więcej reguł, które Wam umknęły.
Awatar użytkownika
TERF
Posty: 18
Rejestracja: 21 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Kłobuck / Częstochowa
Has thanked: 3 times

Re: Dune (Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka)

Post autor: TERF »

dannte pisze: 18 gru 2020, 19:20
TERF pisze: 18 gru 2020, 14:25No własnie nigdzie o tym nie ma i myslałem że to jakaś pozostałość po I edycji lub błąd wydawcy że zapomniał o tym własnie napisać.
Racja, co innego pomyślałem, co innego napisałem. Ta reguła jest opisana w "Increased Spice Flow" przy zasadach zaawansowanych.
Faktycznie to mi umknęło choć pamiętam jak czytałem za pierwszym razem to miałem taka myśl: "fajnie przynajmniej jakiś dodatkowy bonus za posiadanie twierdzy" ale podczas gry uleciało ;)

Ogólnie bardzo dziękuje dannte za wyrozumiałość i konkretne odpowiedzi. Większość tych zagadnień po pierwszym przeczytaniu były dobrze interpretowane lecz podczas pierwszej partii pojawiły się dyskusje na temat logiki i "nadużyć" i przez przypadek wprowadziliśmy "home rules" które były bardziej logiczne z doświadczeniami z innych gier.

Zasady potwierdzone lecz osobiste odczucia teraz trochę gorzej bo psują obraz gry :( Wewnętrznie nie mogę się pogodzić że przeciwnik może wejść do strategicznego regionu, wykorzystać za darmo zdolności i przywileje z tego płynące po czym wyjść nie tracąc totalnie niczego. :( A na dodatek obrońca/właściciel może tylko patrzeć i płakać :( jak jego twierdza którą wywalczył w potach jest bezwartościowa (oczywiście nie wliczam możliwości zwycięstwa gry za posiadanie 3 twierdz)
Nycte
Posty: 425
Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune - pytania i wątpliwości

Post autor: Nycte »

Jest zapis w instrukcji, że zawsze w bitwie jeśli jest możliwość trzeba dodać lidera. Co w przypadku jeśli został mi ostatni lider i wiem, że jest on zdrajcą? (był wcześniej odpalony jako zdrajcą). Jeśli go zagram to na bank przegram.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune - pytania i wątpliwości

Post autor: dannte »

Nycte pisze: 02 sty 2021, 11:35 Jest zapis w instrukcji, że zawsze w bitwie jeśli jest możliwość trzeba dodać lidera. Co w przypadku jeśli został mi ostatni lider i wiem, że jest on zdrajcą? (był wcześniej odpalony jako zdrajcą). Jeśli go zagram to na bank przegram.
Jesteś zmuszony zagrać tego lidera albo kartę Cheap Hero.
Meechauek
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwie 2010, 14:50
Lokalizacja: Poznań

Re: Dune - pytania i wątpliwości

Post autor: Meechauek »

Witajcie.

Dzisiaj wieczorem przed nami pierwsza partia DUNE i zapowiada się wspaniale.

Jako tłumaczący mam jednak kilka wątpliwości co do zasad.
Z góry przepraszam za niektóre (być może głupie pytania), ale wole je zadać i nie popełnić zawstydzającego missplaya ;)

Licytacja - wiadomo, licytują gracze którzy nie mają 4 kart na ręce.
Pytanie 1: załóżmy że jestem graczem nr 1 i moja kolej. Mówię PAS na pierwszą kartę. Czy mogę wrócić do licytacji kiedy kolejny gracz zalicytuje?
Pytanie 2: czy w ramach jednej fazy licytacji mogę kupić więcej niż 1 kartę (o ile mam limit na ręce) ? np 2-3?

Ruch
Pytanie 1: czy w ramach 1 fazy mogę kupić 5 wojsk i umieścić w 5 różnych terytoriach?
Pytanie 2: załóżmy że w sektorze nr 1 mam łącznie 9 wojska na 3 różnych terytoriach. Czy w tej samej fazie ruchu mogę poruszyć wszystkie 9 wojsk zajmując 3 nowe (różne) terytoria?
Pytanie 3: mam na terytorium 10 wojsk. Czy 5 może iść w jedną a 5 w drugą stronę?

Bitwy:
Pytanie 1: co jeśli wejdę do twierdzy którą zajmuje inny gracz? Jest tam bitwa? Czy twierdze służą po prostu do blokowania i wygrywania?

Zwycięstwo:
Pytanie 1: załóżmy że w 2 twierdzach wstawiłem 1 jednostkę, blokując ją. Jest jakiś sposób żeby mnie stamtąd wykurzyć?

Kontrola warowni:
Oznacza tyko 1 gracza w danej warowni?

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune - pytania i wątpliwości

Post autor: dannte »

Pewnie już gracie, ale i tak odpowiem.
Meechauek pisze: 12 maja 2021, 08:31 Licytacja - wiadomo, licytują gracze którzy nie mają 4 kart na ręce.
Pytanie 1: załóżmy że jestem graczem nr 1 i moja kolej. Mówię PAS na pierwszą kartę. Czy mogę wrócić do licytacji kiedy kolejny gracz zalicytuje?
Pytanie 2: czy w ramach jednej fazy licytacji mogę kupić więcej niż 1 kartę (o ile mam limit na ręce) ? np 2-3?
Oba pytania na tak. Aczkolwiek pierwszego jestem prawie pewien, bo nie mogę znaleźć nigdzie spisanego potwierdzenia...
Meechauek pisze: 12 maja 2021, 08:31Ruch
Pytanie 1: czy w ramach 1 fazy mogę kupić 5 wojsk i umieścić w 5 różnych terytoriach?
Pytanie 2: załóżmy że w sektorze nr 1 mam łącznie 9 wojska na 3 różnych terytoriach. Czy w tej samej fazie ruchu mogę poruszyć wszystkie 9 wojsk zajmując 3 nowe (różne) terytoria?
Pytanie 3: mam na terytorium 10 wojsk. Czy 5 może iść w jedną a 5 w drugą stronę?
Wszystkie na nie. Możesz maksymalnie zająć dwa terytoria w turze: jedno poprzez zrzut (shipment), a drugie poprzez ruch częścią jednostek gdzie indziej. Karta Hajr pozwala na dodatkowy ruch. Żeby podzielić grupę, po prostu ruszasz się jej częścią w trakcie ruchu. Żeby połączyć grupy, jedną z nich musisz poruszyć do drugiej.
Meechauek pisze: 12 maja 2021, 08:31Bitwy:
Pytanie 1: co jeśli wejdę do twierdzy którą zajmuje inny gracz? Jest tam bitwa? Czy twierdze służą po prostu do blokowania i wygrywania?
Tak, jest bitwa, rozpatrywana w następnej fazie.
Meechauek pisze: 12 maja 2021, 08:31Zwycięstwo:
Pytanie 1: załóżmy że w 2 twierdzach wstawiłem 1 jednostkę, blokując ją. Jest jakiś sposób żeby mnie stamtąd wykurzyć?
Zwycięską walką.
Meechauek pisze: 12 maja 2021, 08:31Kontrola warowni:
Oznacza tyko 1 gracza w danej warowni?
Tak, tylko jeden gracz może kontrolować twierdzę/warownię (rozumiem, że chodzi o Stronghold? Nie znam polskiego przekładu)
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Dune - pytania i wątpliwości

Post autor: Fenrisek83 »

1 Nie możesz wrócić do licytacji karty przy której spasowałeś. Kolejną możesz licytować.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune - pytania i wątpliwości

Post autor: dannte »

Fenrisek83 pisze: 13 maja 2021, 05:33 1 Nie możesz wrócić do licytacji karty przy której spasowałeś. Kolejną możesz licytować.
Nieprawda. Znalazłem potwierdzenie na to co pisałem wyżej.
W FAQ pod "Other Treachery Cards":
Q: Can you re-enter bidding for a Treachery Card you have already passed on?
A: Yes, so long as the card is still up for bid when your turn comes.
Meechauek
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwie 2010, 14:50
Lokalizacja: Poznań

Re: Dune - pytania i wątpliwości

Post autor: Meechauek »

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Gra okazała się miodna i w sumie intuicyjna.

Jesli chodzi o instruckję z kolei - moim zdaniem jest kiepsko napisana i pozostawia wiele domysłów. Przy rzeczonej licytacji wystarczyłoby napisać: "gracz może kupię więcej niż 1 kartę w 1 fazie licytacji pod warunkiem limitu 4 kart w ręce". To by wg mnie wystarczyło ^^
Awatar użytkownika
Elros.
Posty: 164
Rejestracja: 01 lis 2020, 16:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 163 times
Been thanked: 132 times

Re: Dune (Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka)

Post autor: Elros. »

Cześć,

Gra ktoś z Was z dodatkami? Istnieje jakaś rozpiska, które stronnictwa z gry podstawowej można odrzucić, żeby dodać dodatek?
Np. odrzucamy Fremenów i dodajemy Tleilaxan.

Chciałbym uniknąć poważnego zaburzenia balansu
ODPOWIEDZ