najlepsze Spiel des Jahres

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
eviika
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2012, 17:48

najlepsze Spiel des Jahres

Post autor: eviika »

Jestem wlasnie w Niemczech i mam dosc dobre źródło niedrogich gier. Głównie - Spiel des Jahres. Czy moglibyscie mi doradzić, które są najlepsze?
Mam już Carcassonne, Alhambrę, Elfenland i Thurn&Taxis.
Chciałabym może coś jeszcze, czym można grać w 2 osoby.
Zastanawiałam się nad Dominionem jeszcze czy by nie zakupić.

Generalnie jeśli chodzi o gry, to jestem raczej początkująca. B. lubię osadników i caracassonne (tak wiem, ze naprawde poczatkujacy poziom :)

Z góry dziękuję za pomoc :)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5831
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 407 times

Re: najlepsze Spiel des Jahres

Post autor: KubaP »

Dominion to bardzo popularna, bardzo regrywalna gra garciana. Jej zaletą jest dość krótki czas rozgrywki, zupełnie inne wrażenia przy grze na 2,3 lub 4 osoby, ale za każdym razem jest bardzo fajnie. Gra nie ma też, moim zdaniem, dolnego limitu "doświadczenia" w graniu, można nauczyć jej każdego. Na pewno spodoba się Ci też Ticket to Ride, Osadnicy z Catanu, a jeśli grywasz często w gronie np 4 czy 5 osób to bardzo dużo zabawy i radości sprawi Wam Dixit.
eviika
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2012, 17:48

Re: najlepsze Spiel des Jahres

Post autor: eviika »

a czy Dominion ma niezależną wersję językową? bo jedną widzialam w baaardzo korzystnej cenie, ale nie dojrzałam czy ona jest niemiecka czy angielska, a niestety znajomi z którymi gram nie ogarniają tego pięknego (niemieckiego) :mrgreen: języka
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4720
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: najlepsze Spiel des Jahres

Post autor: BartP »