Witam.
W instrukcji aplikacji nie mogłem znaleźć zdania na temat ruchu takiego jakie jest w instrukcji z podstawki:
"Gracz może się też zdecydować na wykonanie pod rząd dwóch akcji ruchu – w takim wypadku otrzymuje dwa razy
tyle punktów ruchu, ile wynosi jego szybkość". (str.7)
Dodatkowo instrukcja jest po angielsku a ja nie znam go tak bardzo, więc ciężko mi się odnieść do tego zagadnienia.
Ale znalazłem coś takiego (str.12 instrukcji aplikacji):
"The figure can only expand again when it runs out of movement
points, stops moving completely (either by reaching its destination or
being unable to move further), or if it interrupts movement to perform
an action."
A po przetłumaczeniu translatorem:
Postać może się rozszerzyć tylko wtedy, gdy zabraknie jej ruchu
punktów, przestaje się całkowicie poruszać (poprzez dotarcie do celu lub
będąc niezdolnym do dalszego przemieszczania się) lub jeśli przerywa ruch do wykonania
akcja.
Ja to rozumiem to w ten sposób, że figurka jest cały czas zmniejszona gdy porusza się i "rozszerza się" do wykonania akcji niezwiązanej z ruchem lub gdy jej runda się skończy.
Jeszcze odniosę się do przerwania ruchu i "rozszerzenia się" w celu wykonania akcji.
Zerknij na str.18 instrukcji aplikacji. Akcja Retreat - ucieczka.
W tym przykładzie barghest 1 podchodzi do bohatera i ucieka wg podanego niżej klucza:
∞ Engage the hero with the most Health remaining.
∞ Attack an adjacent hero. Then retreat.
Barghest poruszył się w ten sposób:
- zmniejszył się na lewe swoje pole
- przesunął 2 pola w lewo docierając do bohatera
- "rozwinął się"
- zaatakował
- zmniejszył się na prawe swoje pole
- przesunął 2 pola po skosie w dół
- rozwinął się w prawo zgodnie z zasadą ze str.18 którą podam niżej.
Wnioski jakie mi się nasunęły w wyniku wykonania tej akcji.
1. Figurka musi zmniejszona osiągnąć pole, które umożliwia wykonanie akcji.
Tu wystarczy przeczytać pkt 1 w opisie pod spodem: "przesunął się 2 pola w lewo". Potem "rozwinął się". Przecież mógł poruszyć się 1 pole i "rozwinąć" się w kierunku bohatera. A potem mieć 3 punkty ruchu do wycofania się.
2. Aby wykonać daną akcje musi się rozwinąć.
To wynika z punktu który cytowałem.
3. Kierunek "rozwinięcia się" po zakończeniu akcji związanej z ruchem nie jest przypadkowy.
Tutaj posłużę się kolejnym cytatem str.18 instrukcji aplikacji:
"When ending a large figure’s movement, it “expands” in a direction that
facilitates the instructed movement (either toward or away from the
target)."
Po przetłumaczeniu translatorem:
"Po zakończeniu ruchu dużej figury "rozszerza się" w kierunku, który ułatwia wskazany ruch (w kierunku lub z dala od celu)."
Czyli w zależności jaki rodzaj ruchu figurka wykonywała rozwija się w stronę bohatera (natarcie, wypatrywanie) lub jak najdalej od bohatera (ucieczka).
To takie moje odczucie jak to ma wyglądać. Po spolonizowaniu instrukcji aplikacji będzie łatwiej się odnieść do tego zagadnienia.