Strona 12 z 19

Re: Descent 2ed.

: 22 sie 2016, 08:44
autor: AkitaInu
c08mk pisze:
dragonkce pisze:Mam takie pytanko, W scenariuszu Zamek Daerion występują żetony mieszkańców Daerin. W Księdze Przygód pisze, ze mogą one wykonać akcję ruchu, a także akcje otwarcia lub zamknięcia drzwi i są traktowane jak figurki bohaterów. Moje pytanie jest takie:
1. czy można te dwie akcje wykonać w 1 turze, tzn poruszyć się jako 1 akcja i otworzyć drzwi jako 2 akcja?
2. Czy mogą wykonać dwie akcje ruchu w 1 turze?
Ja bym grał dokładnie tak jak pisze w księdze przygód, czyli może wykonać jedną akcję ruchu i dodatkowo może wykonać akcję otwarcia drzwi w jednej turze.
W teorii tak, ale skoro są traktowane jak figurki bohaterów które mogą się ruszać i otwierać drzwi to mogły by też ruszać się dwa razy, jak jak bohaterowie :)

Re: Descent 2ed.

: 22 sie 2016, 09:50
autor: c08mk
AkitaInu pisze:
c08mk pisze:
dragonkce pisze:Mam takie pytanko, W scenariuszu Zamek Daerion występują żetony mieszkańców Daerin. W Księdze Przygód pisze, ze mogą one wykonać akcję ruchu, a także akcje otwarcia lub zamknięcia drzwi i są traktowane jak figurki bohaterów. Moje pytanie jest takie:
1. czy można te dwie akcje wykonać w 1 turze, tzn poruszyć się jako 1 akcja i otworzyć drzwi jako 2 akcja?
2. Czy mogą wykonać dwie akcje ruchu w 1 turze?
Ja bym grał dokładnie tak jak pisze w księdze przygód, czyli może wykonać jedną akcję ruchu i dodatkowo może wykonać akcję otwarcia drzwi w jednej turze.
W teorii tak, ale skoro są traktowane jak figurki bohaterów które mogą się ruszać i otwierać drzwi to mogły by też ruszać się dwa razy, jak jak bohaterowie :)
Wychodząc z tego założenia to mogłyby też używać przeszukiwania, ocucenia i całej reszty akcji.
Określenie, że coś jest traktowane jak figurka bohatera oznacza, że blokuje ruch i pole widzenia i jest przyjaznym elementem dla bohaterów. Również to określenie wyznacza jakie efekty wpływają na taki element (FAQ 1.6, str.2).
W instrukcji podstawowej jest również opisane jak funkcjonują chowańce traktowane jako figurki. Maja one pozwolenie na 1 ruch i na to na co zezwala ich karta. Nie mają możliwości wykonania ruchu 2x albo ataku 2x (chyba że karta chowańca na to pozwala).

Re: Descent 2ed.

: 22 sie 2016, 09:53
autor: AkitaInu
Racja :) troche juz nie grałem w descenta i mam braki :)

Zgadzam się z Tobą c08mk :)

Re: Descent 2ed.

: 25 sie 2016, 19:07
autor: dragonkce
Mam pytanie co do dodatku Legowisko jaszczura i jego mini kampanii. Po rozegraniu pierwszej przygody Poszukiwacz Złota nagrodą jest karta zaawansowanej przygody W kuźni. W istrukcji pisze, ze karty zaawansowanej przygody to dostępne przygody, możliwe do wybory podczas fazy kampanii. W istrukcji do Legowiska jaszczura pisze, ze faze kampanii rozgrywa się normalnie z pominięciem kroku wyboru przygody i w określonej kolejności, wiec czy nie nastepuje tu jakas przeczność?

Re: Descent 2ed.

: 25 sie 2016, 19:15
autor: c08mk
Jeżeli grasz jakąś dużą kampanię i masz karty przygody to możesz robić takie misje poboczne.

Mini kampanię rozgrywa się liniowo tak jak to jest rozrysowane na mapce.

Re: Descent 2ed.

: 26 sie 2016, 00:28
autor: dragonkce
Karta przedmiotu sklepowego Magiczna Laska mówi:
Wzmocnienie - zadaj 1 ranę innemu potworowi w promieniu 3 pól od celu.
A jeśli w promieniu 3 od celu są 2 lub 3 potwory a nie tylko 1?

Re: Descent 2ed.

: 26 sie 2016, 00:44
autor: AkitaInu
Nie ma znaczenia, zadajesz rane jednemu potworowi, Ty wybierasz jak jest kilka w promieniu trzech pol

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Descent 2ed.

: 15 wrz 2016, 23:19
autor: dragonkce
Witam, mam pytanko, czy ktoś wygrał I spotkanie z przygody Uzbrojeni po zęby grając bohaterami? A jak tak to jakim sposobem?

Re: Descent 2ed.

: 18 wrz 2016, 12:57
autor: dragonkce
Witam, mam pytanie o kampanie. Instrukcja mówi
Kampania składa się z dziewięciu przygód:
• Wprowadzenia
• Trzech przygód aktu I
• Interludium
• Trzech przygód aktu II
• Finału
Dostepne przygody Aktu I to:
- Gruby Goblin
- Zamek Dearion
- Los Kardynała
- Bal Przebierańców
- Śmierć na skrzydłach

Na jakich zasadach wybiera się 3 przygodny z 5 dostępnych Aktu I? Rozumiem, że nie rozgrywa się wszystkich 5 przygód?

Re: Descent 2ed.

: 18 wrz 2016, 13:00
autor: AkitaInu
Przeczytaj opis kampanii jeszcze raz, tam jest napisane jak sie wybiera przygody :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Descent 2ed.

: 18 wrz 2016, 13:02
autor: dragonkce
Napisane jest, że ten, kto wygra akt I wybiera odpowiednie spotkanie aktu II, ale nie za bardzo pisze, jakie 3 przygody wybiera się z 5 dostępnych aktu I

Re: Descent 2ed.

: 18 wrz 2016, 13:43
autor: c08mk
Zobacz notes kampanii. Pod każdą przygodą aktu I masz dwie z aktu II. W zależności od tego kto wygrał przygodę aktu I to otwiera odpowiednią przygodę z aktu II (nie ma wyboru).

Przygody aktu I wybiera się za to dowolne. Wybiera ten kto wygrał ostatnio graną przygodę.

Re: Descent 2ed.

: 18 wrz 2016, 13:55
autor: dragonkce
Aha, rozumiem, ale dla urozmaicenia można zagrać wszystkie 5 przygód I Aktu przykładowo?

Re: Descent 2ed.

: 18 wrz 2016, 17:11
autor: c08mk
Według zasad grasz 3 przygody I aktu i 3 przygody II aktu. Jeżeli będziesz grać 5 na raz z jednego aktu i potem 5 kolejnych to będziesz mieć zaburzony balans ze względu na większą ilość xp i złota.

Re: Descent 2ed.

: 24 wrz 2016, 23:22
autor: dragonkce
Takie pytanko, czy poplecznicy sa traktowani jak potwory, tzn, czy można na nich zagrywać karty "zagraj te kartę na dowolnego potwora......"

Re: Descent 2ed.

: 26 wrz 2016, 21:42
autor: Barto
Mam pytanie, mianowicie czy wydawanie "piorunków" działa tak jak w IA ? A dokładniej chodzi mi o to czy pomimo tego że atak chybił ze względu na wyrzucone pudło "X" lub brak zasięgu to piorunki można wydawać na zdjęcie zmęczenia, teleportację itp. ?
dragonkce pisze:Takie pytanko, czy poplecznicy sa traktowani jak potwory, tzn, czy można na nich zagrywać karty "zagraj te kartę na dowolnego potwora......"
Z tego co pamiętam to jak najbardziej.

Re: Descent 2ed.

: 29 wrz 2016, 22:53
autor: karollo2101
Witam, zgodnie z updatem z zeszłego roku, w grze dwuosobowej dochodzi dodatkowa akcja ataku, czy ta sama akcja tyczy się też gry trzyosobowej, gdzie tylu samo bohaterów jest na planszy co w grze dwuosobowej? Mieliśmy dziś małe spięcie z OL;);):)

Wysłane z mojego SM-T330 przy użyciu Tapatalka

Re: Descent 2ed.

: 30 wrz 2016, 07:03
autor: ariser
Akcja ta dochodzi w przypadku, gdy jest 2 bohaterów vs OL. Gdy bohaterów jest więcej - akcji nie ma. Nie ma znaczenia ile osób fizycznie kieruje tymi bohaterami (nie wiem, czy o to było pytanie..).

Re: Descent 2ed.

: 30 wrz 2016, 09:13
autor: karollo2101
Dokładnie o to, OL się kłócił że wyraźnie jest napisane o grze dwuosobowej, a nas było troje... dzięki za odpowiedź[SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Re: Descent 2ed.

: 10 lis 2016, 21:29
autor: arqueek
Pytamie dotyczace agentow. Czy jesli mam agenta, ktorego wezwanie wymaga poswiecenia 2 bialych potworow, to nie moge go przypisac np do smokow, ktory ma tylko jednego slabego potwora? Dobrze rozumuje?

Re: Descent 2ed.

: 08 gru 2016, 18:59
autor: nekkoru
Witajcie. Mam kilka pytań odnośnie zasad tej gry:

1. Zdolność maga "Każdy z potworów w promieniu 3 pól od ciebie otrzymuje -1 (<3) podczas wszystkich rzutów ataku."

Jak należy rozumieć to sformułowanie?
a) Potwory mają z automatu -1 na wyrzuconych oczkach podczas swoich ataków (Jeśli tak to co daje wyrażenie "wszystkich" ataków)
b) Wszystkie potwory wokół tego bohatera (w promieniu 1-3) otrzymują automatycznie po 1 obrażeniu podczas każdego rzutu ataku (kogokolwiek? Gdziekolwiek?)

2. Są jakieś ograniczenia albo koszty związane z obracaniem się figurek (mam na myśli figurki o rozmiarach 2x1 3x2 itp)?

3. Czy figurka taka jak w pytaniu wyżej może zaatakować postać, do której stoi tyłem?

4. Jak rozumieć wyrażenie "po wejściu bohatera na puste pole" - Zły przerywa ruch bohatera, kiedy ten zaczyna stukać figurką po planszy (np. po wejściu na pierwsze pole), czy czeka aż bohater zakończy akcję ruchu?

5. Jak wygrać drugie spotkanie Losu Kardynała jako 2 bohaterów, kiedy w Bibliotece siedzą aż 4 zombiaki?

Z góry dzięki za pomoc :)

Re: Descent 2ed.

: 17 gru 2016, 14:26
autor: kucyk
1. A - wszystkie potwory maja w rzutach ataku z automatu odejmowane jedno obrazenie
2. Figurki nie obracaja sie - widza i dzialaja naokolo we wszystkich kierunkach. A te duze dodatkowo "zwijasz" do jednego dowolnego pola na miejscu, gdzie stala podstawka i od tego momentu zaczynasz poruszanie sie a potem rozwijasz na miejscu gdzie zakonczyl sie ruch - musi byc miesce, zeby tam rozwinac figurke
3. Tak
4. Moze przerwac ruch
5. Sprytem, zrecznoscia i brakiem higieny osobistej :) Zombie to cieniaki musisz liczyc, ze Mroczny nie wykorzysta Szlu krwi lub innych dopalaczy. Bohaterowie musze sie rozdzielic i przetrzepac biblioteke i schody szybko znajdujac klucz i odegrac kawalerie. A najlepiej nie dopuscic do zbyt duzej liczby zombiakow starajac sie w pierwszym spotkaniu. Coz - po to jest balans, zeby nie bylo zbyt latwo dla zadnej strony.

Re: Descent 2ed.

: 17 gru 2016, 14:27
autor: kucyk
Pytanie i warunek zwyciestwa w Zlodziejskim Honorze (Labirynt zaglady). Czy wszyscy herosi musza opuscic plansze, czy wystarczy, ze ucieknie jeden z nich?

Re: Descent 2ed.

: 16 sty 2017, 11:31
autor: maziol88
Mam Pytanie na które nie znalazłem odp:
Bohater dociągnął z kart Przeszukiwań np Eliksir życia(rozumiem żeby go użyć musi wydać jedna z dwóch dostępnych akcji), Eliksir Wytrzymałości(może użyć jej podczas swojej tury) itp...
Ale co się dzieje po zużyciu tego typu kart(na kartach pisze żeby zakryć ) tzn ze na początku kolejnej tury graczy ten eliksir jakby sie na nowo uzupełnił/odnowił ? czy jest już zuzytą kartą do końca spotkania ?

Re: Descent 2ed.

: 16 sty 2017, 11:35
autor: AkitaInu
maziol88 pisze:Mam Pytanie na które nie znalazłem odp:
Bohater dociągnął z kart Przeszukiwań np Eliksir życia(rozumiem żeby go użyć musi wydać jedna z dwóch dostępnych akcji), Eliksir Wytrzymałości(może użyć jej podczas swojej tury) itp...
Ale co się dzieje po zużyciu tego typu kart(na kartach pisze żeby zakryć ) tzn ze na początku kolejnej tury graczy ten eliksir jakby sie na nowo uzupełnił/odnowił ? czy jest już zuzytą kartą do końca spotkania ?
Jest zużyty do konca całej przygody, czyli raz na 1/2 spotkania można go użyć.