Descent 2ed. - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: RasTafari »

Rocy7 pisze:Czy do rozgrywki epickiej trzeba wybierać konkretne przygody np. te z II aktu? albo stosować silniejsze wersje potworów?
tak. instrukcja [PL] strona 19: "Podczas rozgrywki mroczny władca korzysta z kart potworów i popleczników aktu II."

co do balansu to niestety jest to odczuwalne, gdy grasz OL vs 2 graczy to oni mają ostro pod górkę, jeśli jest OL vs 4 graczy to OL ma ostro pod górkę, po naszych grach wychodziło że najprzyjemniej się grało OL vs 3 graczy i tego się staramy trzymać :D
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Rocy7 »

RasTafari pisze:tak. instrukcja [PL] strona 19: "Podczas rozgrywki mroczny władca korzysta z kart potworów i popleczników aktu II."
ale zastrzeżenie odnosi się do jedynie poziomu eksperckiego a nie zaawansowanego, przynajmniej moim zdaniem.

Graliśmy 4 bohaterów na Mrocznego.
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: RasTafari »

Poziom podstawowy - bez zmian
Poziom zaawansowany - hmmm, tu nie jestem pewien bo faktycznie nie ma nic o kartach aktu II a jedynie o przedmiotach dla bohaterów z aktu I więc wydaje mi się, że nie używa się kart poziomu II
Poziom ekspercki (zwany przeze mnie epickim;) - jedyny słuszny poziom do grania :mrgreen: szczerze, olejcie zaawansowany i grajcie tylko na eksperckim w pojedyncze scenariusze, ja z nowicjuszami zagrałem raz na podstawowym pierwszy scenariusz, po pierwszej rozgrywce ogarnęli co i jak i już kolejne tylko na epickim :twisted:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Rocy7 »

RasTafari pisze: Poziom ekspercki (zwany przeze mnie epickim;) - jedyny słuszny poziom do grania :mrgreen: szczerze, olejcie zaawansowany i grajcie tylko na eksperckim w pojedyncze scenariusze, ja z nowicjuszami zagrałem raz na podstawowym pierwszy scenariusz, po pierwszej rozgrywce ogarnęli co i jak i już kolejne tylko na epickim :twisted:
Spróbuje jak będzie okazja:)
Renifer91
Posty: 38
Rejestracja: 01 cze 2013, 13:24
Lokalizacja: Poznań

Re: Descent 2ed.

Post autor: Renifer91 »

Mam parę pytań/niedomówień, na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w instrukcji ale mnie nurtują:

1) Czy potwory mogą otwierać zwykłe drzwi? Jeśli tak to kiedy?
2) Co się dzieję w przypadku wsparcia potwora w danym rejonie, jeśli wszyscy bohaterowie i moje potwory ustawiły się w taki sposób, że nie jest możliwe jego umieszczenie? (np chce umieścić ettina na polanie, ale wszyscy stoją tak, że się nie da)
3) Co się stanie gdy w efekcie przeszukania osoba która znalazła skrzynię pozwalającą mu wylosować kartę z przedmiotów sklepowych (nie pamiętam nazwy tej karty) wybierze np broń mimo iż posiada już inną, 2-ręczną? Odrzuca, automatycznie sprzedaje, daje komuś innemu czy wyjątkowo może nosić w tym scenariuszu obydwie?
4) Czy pomiędzy częścią 1 a 2 interludium występuje faza kampanii ?
5) Czy przyzwany w tej samej turze chowaniec może mieć swój ruch zaraz po bohaterze, który go przyzwał?
6) Czy Mistrz przemian może jako akcje uleczyć samego siebie?
7) Czy w momencie pojawiania się potworów (otwarcia lokacji, posiłków) Mroczny władca może postawić je w dowolny sposób w danym obszarze ? (Np. tak, aby bohaterowie nie mieli ruchu)

Sorki że tak dużo ;) PS. Nie uważacie że MW ma zawsze trochę łatwiej? przegrałem nim tylko raz na bo ja wiem, 7 rozgrywek. W Frist blood...
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: RasTafari »

1) mogą otwierać, zużywają na to akcję tak jak bohaterowie (instr. str. 10 Otwarcie lub zamknięcie drzwi
2) my gramy że nie może wystawić takiego potwora (nie wiem czy jest jakiś official rule na ten temat;)
3) bierze i NIE UŻYWA ale ją posiada, bohater może nosić dowolną ilość ekwipunku ale może używać na raz tylko jednej broni dwuręcznej lub dwóch jednoręcznych, dwóch błyskotek, jednego pancerza i jednego hełmu. Za każdym razem bohater na początku swojej tury może zmienić dowolny przedmiot z tych które używa na inny, który posiada w ekwipunku
4) nie wiem, nie grałem w kampanię :lol:
5) oczywiście, chowaniec aktywuje swoją turę albo przed turą osoby która go przyzwała albo bezpośrednio po niej
6) Nie może, gdyby mógł było by wyraźnie zaznaczone (w tym on sam), uleczyć się może tylko z Przekształcenia
7) jeśli nie zaznaczono inaczej to może

przy dwóch bohaterach ma łatwiej, przy czterech już ma pod górkę :wink:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Pierzasty »

Co so #2 to chyba wystawia się stworka jak najbliżej pola. ZTCP było coś w FAQ na ten temat, bo gracze zostawiali jedną postać na wejściu i "haha nie ma respawna".

BTW, udało mi się wczoraj wygrać First Blood. No nie wiem, jak można tak spaprać tutorial. Nawet mi szczególnie dobre karty nie podeszły ani nic.
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: RasTafari »

Pierzasty pisze:ZTCP było coś w FAQ na ten temat, bo gracze zostawiali jedną postać na wejściu i "haha nie ma respawna".
nie mogę nic znaleźć w faq 2.0 nic na ten temat, my mamy zasadę, że nie można blokować takich kafelków i tyle (taka dżentelmeńska umowa :wink: )

Pytanie:
W przygodzie Krew bohaterów (str.30) w Specjalnych zasadach jest napisane że: "Kiedy potwór zada sąsiadującemu bohaterowi przynajmniej 1♥ w ataku, pobiera jego krew.", jak to się ma do zdolności Nekromanty Mroczny pakt: "Za każdym razem, kiedy otrzymujesz ♥, możesz sprawić, że zamiast ciebie wszystkie ♥ otrzyma twój Ożywieniec." to jak? bohater otrzymuje ♥ czy ♥ otrzymuje Ożywieniec a krew bohatera nie zostaje pobrana?
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: espresso »

Renifer91 pisze: 4) Czy pomiędzy częścią 1 a 2 interludium występuje faza kampanii ?
Nie ma (pomiędzy spotkaniem 1 i 2 w normalnych przygodach też nie ma).
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Pierzasty »

RasTafari pisze: Pytanie:
W przygodzie Krew bohaterów (str.30) w Specjalnych zasadach jest napisane że: "Kiedy potwór zada sąsiadującemu bohaterowi przynajmniej 1♥ w ataku, pobiera jego krew.", jak to się ma do zdolności Nekromanty Mroczny pakt: "Za każdym razem, kiedy otrzymujesz ♥, możesz sprawić, że zamiast ciebie wszystkie ♥ otrzyma twój Ożywieniec." to jak? bohater otrzymuje ♥ czy ♥ otrzymuje Ożywieniec a krew bohatera nie zostaje pobrana?
Ja bym fluffowo powiedział, że krew jest pobrana, a nekromanta po prostu odnawia siły życiowe czerpiąc z energii przeznaczonej na utrzymanie ożywieńca. No ale to jest druga edycja i tu logika nie zawsze ma coś do gadania :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: sirafin »

RasTafari pisze:
Pierzasty pisze:ZTCP było coś w FAQ na ten temat, bo gracze zostawiali jedną postać na wejściu i "haha nie ma respawna".
nie mogę nic znaleźć w faq 2.0 nic na ten temat, my mamy zasadę, że nie można blokować takich kafelków i tyle (taka dżentelmeńska umowa :wink: )
No to zagadka. Z czego pochodzi ten cytat ;P
Jeśli pochodzący ze wsparcia potwór nie może zostać umieszczony na planszy, ponieważ wszystkie pola danego kafelka są zajęte, należy go umieścić na najbliższym wolnym polu/polach.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: RasTafari »

sirafin pisze:No to zagadka. Z czego pochodzi ten cytat ;P
Jeśli pochodzący ze wsparcia potwór nie może zostać umieszczony na planszy, ponieważ wszystkie pola danego kafelka są zajęte, należy go umieścić na najbliższym wolnym polu/polach.
szczerze powiedziawszy to nie wiem skąd pochodzi ten cytat :oops:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: sirafin »

Sam początek Księgi Przygód, akapit zatytułowany... "Wsparcie"! Tadam! :D
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Renifer91
Posty: 38
Rejestracja: 01 cze 2013, 13:24
Lokalizacja: Poznań

Re: Descent 2ed.

Post autor: Renifer91 »

No kurde, tam bym nie szukal nawet zasad... good Job.
Renifer91
Posty: 38
Rejestracja: 01 cze 2013, 13:24
Lokalizacja: Poznań

Re: Descent 2ed.

Post autor: Renifer91 »

Kolejne 3 pytanka:
1) Broń Dwarven Firebomb - ma 2 wzmocnienia: atak obszarowy oraz ogłuszenie. Jeśli użyje obu to czy wszystkie potwory, które znajdują się w obrębie ataku obszarowego zostają ogłuszone? Jeśli tak - broń jest arcymocarna(Szczególnie w połączeniu z umiejętnością bohatera dodającą dodatkowe kości do rzutu)

2) Niekiedy trzeba rzucić 3 żółtymi kośćmi. Dlaczego w takim razie nie dostaliśmy 2 kości w zestawie?
3) Po przeczytaniu FAQ 1.2 nie jestem pewien jak działa ognisty oddech smoka. Licząc od celu ataku wybieramy 4 pola "w prostej linii". W FAQ(nie jest sprosotawanie do umiejętności tylko zwykła odpowiedź na pytanie) jest napisane iż kierunek można zmieniać. Jak to w końcu jest? Czy mogą być to pola stykające się sobą tylko rogami ? (linia na ukos).
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: RasTafari »

ad. 1) pewien nie jestem :lol: ale bym grał że działa na wszystkie, a co tam ;)
ad. 2) nigdy mi się nie zdarzyło rzucać 3 żółtymi
ad. 3) od celu lecisz jak chcesz, po skosie i na wprost
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Pierzasty »

@1: Jeśli atak ma i Blast i Stun, to działa na wszystkie.
@2: 2 żółte są :) a poważnie to FFG oszczędza. W pierwszej edycji dawali max stworków ile może być i praktycznie nigdy się z tego nie korzystało. Choć wolę to od obecnej polityki "dajemny mniej ale płacicie tyle samo". :roll:
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Hiu »

Kosci beda do kupienia w przeciagu kilkunastu dni - nikomu juz nie bedzie brakowalo :)
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Pierzasty »

No nareszcie!

...zielone też? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Hiu »

Te to pod koniec roku - tylko opakowanie do tych zielonych kostek duze ;)
Zapollo
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2013, 20:00

Re: Descent 2ed.

Post autor: Zapollo »

Hail!

Mam pytania i proszę o pomoc:

1. Czy poplecznik może dwa razy atakować podczas tury? Czy tylko raz jak potwory?,
2. Jeżeli na końcu swojej tury przekażę tarczę drugiemu bohaterowi, i po mojej turze będzie jego tura to może jej użyć? A następnie na końcu swojej tury z powrotem mi ją oddać?
3. Jeżeli na początku swojej mroczny wystawia potwora to może nim wykonać akcję? Czy dopiero w następnej turze?
4. Kiedy bohater staje się nieprzytomny, dokładam mu na maxa zmęczenia i obrażenia. Jeżeli w następnej turze chcę go ocucić ale nie udało mi się wyrzucić pioruna, to znaczy że nie udało mi się go ocucić? I czy w takim przypadku zdejmuję mu tyle obrażeń ile wyrzuciłem serc?
5. Jest gdzieś w sieci jakaś dokładna instrukcja jak poruszać się dużymi potworami? Np. Belthirami?

Dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: skolo »

1. nie
2. nie
3. zalezy od scenariusza zapewne
4. nie. dodaje sie tyle ile wypanie na kostkach żyć i fatigue
5. tak - rulebook i FAQ na stronie FFG
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: RasTafari »

doprecyzuję ;)

ad. 1) Instrukcja str. 17 Poplecznicy
(...)(jeśli nic innego nie wynika z zasad, aktywuje się ich w ten sam sposób, co potwory)(...)

ad. 2) @skolo
a niby dlaczego nie? Instrukcja str. 15 Wymiana przedmiotów
"Bohaterowie mogą podczas swoich akcji ruchu oddać lub otrzymać karty przedmiotów sklepowych, karty reliktów i karty przeszukiwania. W dowolnym momencie akcji ruchu bohater może oddać lub zabrać dowolną liczbę kart przedmiotów sklepowych, kart reliktów i kart przeszukiwania sąsiadującemu bohaterowi. Wymiana nie wymaga wykorzystania dodatkowej akcji ani wydatkowania punktów ruchu.

Bohater nadal musi poczekać do początku swojej następnej tury, aby przygotować do używania otrzymane przedmioty. Bohaterowie nie mogą wymieniać się kartami klasy (w tym początkowym ekwipunkiem). Bohater może dać kartę innemu bohaterowi, nie otrzymując nic w zamian i odwrotnie – bohater może zabrać kartę innemu bohaterowi, nie dając nic z zamian."

ad. 3) jeśli aktywuje grupę, w której skład wchodzi właśnie wstawiony potwór to jak najbardziej może, chyba że szczególne zasady scenariusz mówią inaczej.

ad. 4) w turze gdy cucisz bohatera bierzesz dwie czerwone kości i rzucasz, następnie liczysz ile wypadło serc i tyle obrażeń 'spada' z bohatera oraz liczysz ile było błyskawic, tyle zmęczenia 'spada' z bohatera (przy dwóch kościach max to wyleczenie 6 obrażeń i 2 zmęczeń)
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: skolo »

RasTafari pisze:doprecyzuję ;)

ad. 2) @skolo
a niby dlaczego nie? Instrukcja str. 15 Wymiana przedmiotów
"Bohaterowie mogą podczas swoich akcji ruchu oddać lub otrzymać karty przedmiotów sklepowych, karty reliktów i karty przeszukiwania. W dowolnym momencie akcji ruchu bohater może oddać lub zabrać dowolną liczbę kart przedmiotów sklepowych, kart reliktów i kart przeszukiwania sąsiadującemu bohaterowi. Wymiana nie wymaga wykorzystania dodatkowej akcji ani wydatkowania punktów ruchu.

Bohater nadal musi poczekać do początku swojej następnej tury, aby przygotować do używania otrzymane przedmioty. Bohaterowie nie mogą wymieniać się kartami klasy (w tym początkowym ekwipunkiem). Bohater może dać kartę innemu bohaterowi, nie otrzymując nic w zamian i odwrotnie – bohater może zabrać kartę innemu bohaterowi, nie dając nic z zamian."
racja. doczytalem ze jest to dozwolone przez RAW. bohater musi wykonac jednak move action.

nie spotkalem sie podczas grania z wykorzystywaniem tej "luki" moim zdaniem. niepotrzebna strata akcji
Zapollo
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2013, 20:00

Re: Descent 2ed.

Post autor: Zapollo »

Ok, dziękuję za odpowiedzi.

A czy taki przedmiot jak "laska ciani" jest jednorazowego urzytku?

Pozdr,
Z.
ODPOWIEDZ