Descent 2ed. - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Vino
Posty: 42
Rejestracja: 02 lut 2014, 22:15

Re: Descent 2ed.

Post autor: Vino »

A ja mam takie pytanko. Jak bohater zdobywa zbroje która ma np czarną kość to zastępuje tą kością swoją obrone którą ma na arkuszu czy też do tej bazowej kości dorzuca tą ze zbroi? Zawsze graliśmy tak ze tą kość dodaje sie do obrony ale ostatnio na necie widziałem gdzieś kartę descenta z armorem 2 czarne kości i tak zacząłem sie zastanawiać jak pokonać bohatera który ma np bazową kość obrony czarną i nosi dodatkowo taką zbroje co daje w sumie 3 czarne kości obrony...
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Dodaje, a ten armor jest o ile pamieram artefaktem. No i generalnie jest mocny :)
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Descent 2ed.

Post autor: Furia »

Czy ja dobrze rozumiem, że w FAQu napisali, że figurka zasłania samą siebie?
Mam też kilka pytań co do grup potworów.
1. W scenariuszu first blood Mroczny wystawia gobliny. Ilu ma ich być? Czy ta ilość jest równa grupie potworów na odwrocie tej karty? Czyli będą to 4 dla 3 bohaterów a 5 dla czterech? I czy po tym jak czerwony goblin wyjdzie poza planszę to Mroczny może go w kolejnej turze wystawić tak po prostu? W scenariuszu jest też napisane, że trzeba wystawić Ettinów. Ilu ma ich być? Jeden czy dwóch?
2. Jak trzeba rozumieć określenie open group? W scenariuszu Cardina'l Plight jest napisane, że używam flesh mouldersów, zombie i one open group. Chodzi o jedną dodatkową grupę spośród potworów pasujących ikoną do obrazków obok nazwy scenariusza? Ile figurek potworów umieszcza się w jednej takiej grupie?
3. Czy jeśli bohater wykonuje atak obszarowy i zużywa wzmocnienie aby użyć ataku przebijającego to czy ignorowanie tarcz stosuje się do wszystkich atakowanych pól?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Furia pisze:Czy ja dobrze rozumiem, że w FAQu napisali, że figurka zasłania samą siebie?
Mam też kilka pytań co do grup potworów.
1. W scenariuszu first blood Mroczny wystawia gobliny. Ilu ma ich być? Czy ta ilość jest równa grupie potworów na odwrocie tej karty? Czyli będą to 4 dla 3 bohaterów a 5 dla czterech? I czy po tym jak czerwony goblin wyjdzie poza planszę to Mroczny może go w kolejnej turze wystawić tak po prostu? W scenariuszu jest też napisane, że trzeba wystawić Ettinów. Ilu ma ich być? Jeden czy dwóch?
2. Jak trzeba rozumieć określenie open group? W scenariuszu Cardina'l Plight jest napisane, że używam flesh mouldersów, zombie i one open group. Chodzi o jedną dodatkową grupę spośród potworów pasujących ikoną do obrazków obok nazwy scenariusza? Ile figurek potworów umieszcza się w jednej takiej grupie?
3. Czy jeśli bohater wykonuje atak obszarowy i zużywa wzmocnienie aby użyć ataku przebijającego to czy ignorowanie tarcz stosuje się do wszystkich atakowanych pól?
Tak, figurka sama zasłania siebie :) brzmi średnio ale w kilku sytuacjac z tego co pamiętam (ale nie pamiętam jakich) miało to sens :)

1. Z tego co pamiętam to dajesz tyle ile jest napisane dla danej liczbie graczy
2. Tak, chodzi o tą grupę spośród potworów pasujących do obrazków, ilość jest napisana na karcie potwora (zależnie od graczy)
3. Do wszystkich, bo rzucasz raz na atak a nie na każdego trafionego. Ale z drugiej strony każdy zaatakowany potwór rzuca oddzielnie kośćmi obrony.

Mam nadzieje że pomogłem, :)
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Descent 2ed.

Post autor: Furia »

Dzieki. Tak obstawialismy ale wolelismy sie upewnic.
Vino
Posty: 42
Rejestracja: 02 lut 2014, 22:15

Re: Descent 2ed.

Post autor: Vino »

To ja jeszcze jedno pytanie mam :-) Czy figurki mogą wchodzić na żetony przeszukiwania/znacznik celu zeby zablokować do nich dostęp?? np Merriod stojący na snopkach zboża lub smok cienia który stoi na ogniskach które musza ugasic bohaterowie?

Plus takie pytanie z ciekawości. Misje drugiego aktu zależą od wyników jakiegoś scenariusza z aktu pierwszego. Czyli jak wygraja bohaterowie to w drugim akcie gra sie przygode x jak mroczny władca wygra to gra sie y. I teraz pytanie - czy te misje sa latwiejsze dla ktorejs ze stron? Czyli np jak w akcie I grubego goblina wygra mroczny wladca to potem misja ktorą sie rozgrywa jest latwiejsza dla bohaterów dla zachowania balansu??
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Vino pisze:To ja jeszcze jedno pytanie mam :-) Czy figurki mogą wchodzić na żetony przeszukiwania/znacznik celu zeby zablokować do nich dostęp?? np Merriod stojący na snopkach zboża lub smok cienia który stoi na ogniskach które musza ugasic bohaterowie?

Plus takie pytanie z ciekawości. Misje drugiego aktu zależą od wyników jakiegoś scenariusza z aktu pierwszego. Czyli jak wygraja bohaterowie to w drugim akcie gra sie przygode x jak mroczny władca wygra to gra sie y. I teraz pytanie - czy te misje sa latwiejsze dla ktorejs ze stron? Czyli np jak w akcie I grubego goblina wygra mroczny wladca to potem misja ktorą sie rozgrywa jest latwiejsza dla bohaterów dla zachowania balansu??

1. nie, żeton przeszukiwaniaq można zebrać stojąc na nim lub będą na sąsiadującym polu więc nie da się ich w ten sposób zablokować.

Chyba że rzezczywiście potworem który zajmuje 4 pola staniesz tak że żedon będzie w rogu, ale nie wiem czy fizycznie te żeony są tak porozmieszczane ;)

2. napewno interludium jest łatwe dla jednej strony jeżeli druga wygrała, co do misji to nie zauważyłem tego jakoś specjalnie :)
Awatar użytkownika
Ashall
Posty: 124
Rejestracja: 29 sty 2013, 21:16
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Odp: Descent 2ed.

Post autor: Ashall »

Mam pytanie o ruch dużych potworów. Zyskują one pole lub dwa w trakcie ruchu bo można je obracać. Czy działa to dwa razy gdy potwór rusza się dwa razy w turze? Czyli np smok rusza się o (w sumie) 10 pol? I czy można przerwać ruch aby wykonać np atak, obrócić się, zaatakować, kontynuować ruch i obrócić się ma koniec? Bo to znacznie zwiększa ruch takiego smoka.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Jeżeli smok rusza się dwa razy, obracasz się tak chcesz na każdą akcję ruchu. Czyli może przejść całkiem sporo

Co do ruchu, ataku i kontynuowania ruchu to według mnie możesz:

1. zacząć ruchu
2. stanąć przy kimś kogo chcesz zaatakować korzystając z zasad "rozkładania się potwora", w przypadku smoka dostawiasz smoka tak aby przynajmniej jedno pole które zajmuje było polem na którym skończyłeś ruchu
3. atakujesz
4. kontynuujesz ruch według normalnych zasad.

Pozatym ... to jest smok :) jego noga jest wielkości bohateria albo i większa więc jak się zatrzyma żeby zionąć ogniem czy uderzyć ogonem t jego następny krok czy dwa (i np. obrót) to będzie 25 "metrów" / 4 pola dla bohatera :D
Vino
Posty: 42
Rejestracja: 02 lut 2014, 22:15

Re: Descent 2ed.

Post autor: Vino »

Tak, zarówno żetony jak i znaczniki celu sa czesto tak rozmieszczone że mozna je zaslonic potworem 2x2 lub zawsze mozna zaslonic smokiem 2x3. Pytanie tylko czy można??
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Nigdzie nie ma napisane ze nie mozna ;)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: mat_eyo »

Po ostatniej grze aż załamałem ręce. Powodem była interpretacja popleczników Mrocznego Władcy. Traktujemy ich jak potwory, czy jak bohaterów? Pytanie sprowadza się głównie do dwóch rzeczy - poplecznik może atakować raz na turę, czy dwa? Działają na niego wszystkie efekty działające na potwory?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

mat_eyo pisze:Po ostatniej grze aż załamałem ręce. Powodem była interpretacja popleczników Mrocznego Władcy. Traktujemy ich jak potwory, czy jak bohaterów? Pytanie sprowadza się głównie do dwóch rzeczy - poplecznik może atakować raz na turę, czy dwa? Działają na niego wszystkie efekty działające na potwory?
Może zaatakować raz, dodatkowo, jeżeli ma jakąś umiejętność która atakuje to to jest liczone jako atak (jeden z popleczników, nie pamietam który, wybucha)

Efekty na nich działają jak najbardziej :) ale powiedz jeszcze jakie efekty masz na myśli
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: mat_eyo »

Np. efekt któregoś z bohaterów "każdy potwór sąsiadujący z bohaterem zaczyna swoją turę ogłuszony", albo "każdy potwór w obrębie do 3 pól od bohatera zadaje jedno obrażenie mniej" itd.

Skoro może zaatakować raz, jak potwór, to dla mnie beznadzieja. Coraz bardziej mam dosyć tej gry. Dokończę kampanię (współgracze się dobrze bawią) i chyba schowam gdzieś w odmętach szafy ;)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

mat_eyo pisze:Np. efekt któregoś z bohaterów "każdy potwór sąsiadujący z bohaterem zaczyna swoją turę ogłuszony", albo "każdy potwór w obrębie do 3 pól od bohatera zadaje jedno obrażenie mniej" itd.

Skoro może zaatakować raz, jak potwór, to dla mnie beznadzieja. Coraz bardziej mam dosyć tej gry. Dokończę kampanię (współgracze się dobrze bawią) i chyba schowam gdzieś w odmętach szafy ;)
Z tego co pamiętam to działają na poruczników te efekty. One tak naprawde nie są ani powtorami ani bohaterami, mają własne zasady

Czemu beznadzieja? Przecież inaczej OL miałby masakrycznie łatwo ... :)

A co Cie w niej jeszcze denerwuje ? ;)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: mat_eyo »

Brak balansu (rozegraliśmy 5 przygód, wszystkie wygrali bohaterowie), różnica w tempie rozwoju bohaterów i Władcy Podziemi i co najważniejsze spodziewałem się więcej taktyki w tym wszystkim.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: zioombel »

Też to rozpatrywalismy i wydaje mi się, że w instrukcji jest napisane , że traktuje się ich jak grupę potworów. Niektóre scenariusze z tego co pamietam zmieniają tę zasadę, ale dawno nie graliśmy to może mi sie wydawać.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Descent według mnie jest taktyczny ;) szczególnie jak np chcesz pozbierać wszystkie żetony, co do balansu, brzmi trochę jakby OL nie dawał rady graczom ;) według mnie balans jest a to kto wygra zależy właśnie często od taktyki. Oczywiście nie zawsze. Plusem descent jest to ze naprawdę jest sporo potworów, bohaterów itp itd. No i Kampania!! :)

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Vino
Posty: 42
Rejestracja: 02 lut 2014, 22:15

Re: Descent 2ed.

Post autor: Vino »

mat_eyo pisze:Brak balansu (rozegraliśmy 5 przygód, wszystkie wygrali bohaterowie), różnica w tempie rozwoju bohaterów i Władcy Podziemi i co najważniejsze spodziewałem się więcej taktyki w tym wszystkim.
mam nadzieje ze pamietasz ze ogluszenie zabiera tylko jedna akcje a nie 2?? My z poczatku myslelismy ze ogluszona postac traci cala ture, tymczasem traci tylko jedna akcje. Dodatkowo moge powiedziec ze musicie coś żle grać. Ja jako mroczny z reguły wygrywam, czasem daje nawet fory bohaterom. Postarajcie sie zamienić rolami, moze komus innemu w roli mrocznego bedzie szlo lepiej??

Dodatkowo w podstawowej wersji gry pierwszy akt jest znacznie latwiejszy dla bohaterów a drugi dla mrocznego. Staraj sie kupować karty za 1 expa, zbieraj talie mrocznego zeby przy drugim spotkaniu kazdej przygody miec przygotowaną niezła talie. Stosuj taktyke blokowania znaczników celu/drzwi przez potwory.

Pamietaj ze Descent to nie gra taktyczna tylko przygodowa :-) tutaj taktyka jest modyfikowana przez rzuty koscia - nam sie to strasznie podoba bo jest dreszczyk emocji i kupa smiechu przy wyrzucaniu blanków/X w kluczowych momentach ^^
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Ok, to ja mam takie pytanie co do przygody klinga świtu, 2 akt.

Jednym z warunków wygranej jest to że smok musi opuścić plansze poprzez wejście.

No i w sumie wydaje mi sięl, że można odrzucić kartę aby wstawić smoka, w następnej turze (jeżeli mamy szczęście i mamy zryw na ręce) rzucić zryw, mamy wtedy 3 akcje ruchu ... i wygrywamy. Mieliście taką sytuację?
herman83
Posty: 5
Rejestracja: 28 sie 2012, 20:50

Re: Descent 2ed.

Post autor: herman83 »

Pytania po 1-szej rozgrywce (scenariusz "pierwsza krew") :
1. Scenariusz "pierwsza krew" z jakim ekwipunkiem zaczynają bohaterowie ? czy mają atakować gołymi rękoma rzucając tylko niebieską kostką ?
2. Jeśli korzystam z odpoczynku to jaką kością rzucam aby wyleczyć bohatera ? czerwoną ?
3. Jeśli gracz wystawia tylko 2 bohaterów to zgodnie z zasadą może wystawić tylko 2 zwykłych łuczników i jednego czerwonego oraz jednego ettina. Za każdego doprowadzonego do wyjścia mroczny władca dostaję 1 pkt. zmęczenia. Jeśli zdobędzie 5 pkt wygrywa. Skoro w sumie może wystawić 3 goblinów to chyba z góry jest przegrany ? no chyba że może przywołać kolejną grupę ?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Polecam przeczytac instrukcje raz jeszc.e, wszystko jest tam napisane :)

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Vino
Posty: 42
Rejestracja: 02 lut 2014, 22:15

Re: Descent 2ed.

Post autor: Vino »

1. Zaczynają z takim ekwipunkiem z jakim zaczyna dana klasa bohatera. Przedmioty te są razem ze skillami danej klasy a więc mają ten sam "tył" karty co skille
2. Korzystajac z odpoczynku leczysz jedynie punkty zmeczenia a nie punkty zdrowia. Odrzucasz wszystkie punkty zmęczenia NA KONIEC swojej tury
3. Tak. Jesli jeden z goblinów opuści plansze możesz wstawić nowego zgodnie z zasadami scenariusza. Nie szykuj się jednak na wygraną, tego sie praktycznie nie da wygrac overlordem ;) To jest misja szkoleniowa i każdy dostaja po 1expa bez wzgledu na to kto wygrał. Odrazu uprzedzam że scenariusze nie są zbalansowane w jednych będzie łatwiej Tobie a w innych Bohaterom. Pamietaj tez że są rózne stopnie wygranej i przegranej - kazdy niezebrany żeton przeszukiwania to mniej złota dla bohaterów a więc taka mini wygrana dla overlorda ;)
Melfius
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Descent 2ed.

Post autor: Melfius »

Witam serdecznie forumowiczów,
Niedawno kupiłem podstawę Descenta 2.0 , zagraliśmy już kilka misji. Pojawiły się pewne pytania:

1) Czy jeżeli podczas ataku wypadły bohaterowi wzmocnienia, to czy dodane dzięki nim obrażenia wchodzą w potwora niezależnie od wyniku na kościach obrony?

2) Czy można przejść po skosie przy narożniku ściany ustawionym pod kątem 90 stopni?

3) Czy Ożywieniec działa jak dodatkowy bohater dopóki MW go nie zabije? (2 akcje np. ruchu i ataku?)
Czy jego ponowne ożywienie kosztuje tylko jedną akcję? (z perspektywy MW to spore utrudnienie)

4) Czytając ten wątek kilka razy natrafiłem na informacje o tym, że bohater może zasłonić sam siebie, czy ktoś mógłby wyjaśnić to zjawisko lub podesłać link?

5) Jak Wasza społeczność zapatruje się na rozwiązanie z polem widzenia (narożnik do narożnika)?
Gracie wg reguł w instrukcji? Czy może trzymanie się tego psuje zabawę?

Pozdrawiam serdecznie i liczę na odpowiedzi :wink:
Vino
Posty: 42
Rejestracja: 02 lut 2014, 22:15

Re: Descent 2ed.

Post autor: Vino »

1. Nie. Jesli zadajesz 3 obrażen i 2 od wzmocnienia a przeciwnik wyrzucił 4 obrony to zadajesz tylko 1pkt obrażeń. My rzucami wszystkimi kostkami naraz (atak+obrona) a potem atakujący decyduje na co wydać wzmocnienia
2. Tak moża i radzę tak grać. Inaczej MW byłby w stanie dosłownie zablokować bohaterom drogę do zwycięstwa
3. Ożywieniec może wykonać tylko jedną akcje ataku i jedną akcje ruchu lub dwie akcje ruchu
4. Ta zasada jest dla ludzi którym Descent i tak sie nie spodoba. Jeżeli ktoś chce aż takie tajniki mechaniki poznawac to i tak zacznie grać w jakieś euro
5. Nie wiem jak nasza społeczność ale u nas pole widzenia liczymy od środka kwadracika do środka kwadracika :-) Liczenie od narożników jest beznadziejne, nieintuicyjne i co chwila trzeba sie zastanawiać czy aby napewno jest tak a nie inaczej
ODPOWIEDZ