The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
kosmos
Posty: 60
Rejestracja: 08 paź 2014, 09:31

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: kosmos »

Poza wcześniej wymienionymi opcjami można jeszcze zabić brzęczyrogi zanim wejdą z tobą w zwarcie (jeśli masz tylko podstawkę to przy pomocy Gandalfa lub Dunherna)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

Pisze z pracy z pamieci wiec nie pamietam niektorych nazw kart:

1)W podstawce jest wrog, ktoremu jak rozda sie karte bez efektu cienia to po ataku wraca w strefe przeciwnosci. Czyli rozumiem ze ona nas atakuje ale my juz nie. Mozna ewentualnie wykorzystac tego bohatera co jak atakuje sam to moze atakowac wrogow w strefie przeciwnosci?

2) jest w podstawce ten sprzymierzeniec ktorego moge wyczerpac by wszystkie postacie jednej osoby mialy +1 quest.
Wychodzi karta ktora kaze zadac rane kazdej nieprYdzielonej do wyprawy postaci. Ten sprzymierzeniec w tym przypadku tez dostanie rane? Bo miko ze jest wyczerpany to nie jest przydzielony do wyprawy?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

Tony23 pisze:1)W podstawce jest wrog, ktoremu jak rozda sie karte bez efektu cienia to po ataku wraca w strefe przeciwnosci. Czyli rozumiem ze ona nas atakuje ale my juz nie. Mozna ewentualnie wykorzystac tego bohatera co jak atakuje sam to moze atakowac wrogow w strefie przeciwnosci?
Zgadza się. Wróg nas zaatakuje, po czym wróci do strefy przeciwności zanim przejdziemy do fazy naszych ataków. Normalnie nie będzie można go tam zaatakować. Jeśli jednak gramy Dunherem (czy jak tam się zwie ten bohater, co może bić wrogów w strefie przeciwności) lub korzystamy z innych umożliwiających to sztuczek, możemy go ścignąć i zaatakować w strefie przeciwności.
Tony23 pisze:2) jest w podstawce ten sprzymierzeniec ktorego moge wyczerpac by wszystkie postacie jednej osoby mialy +1 quest.Wychodzi karta ktora kaze zadac rane kazdej nieprYdzielonej do wyprawy postaci. Ten sprzymierzeniec w tym przypadku tez dostanie rane? Bo miko ze jest wyczerpany to nie jest przydzielony do wyprawy?
Gość zwie się Faramir i jeśli wyczerpiemy go aby dodać +1 Woli wszystkim postaciom wybranego gracza, to nie jest on z tego powodu przydzielony do wyprawy i w podanym przypadku stanie się celem efektu karty.

Natomiast w szczególnych przypadkach może wystąpić inaczej - jeśli wyślemy Faramira na wyprawę, potem go przygotujemy i na koniec wyczerpiemy w celu dodania +1 Woli postaciom gracza, to daje on bonus do woli ze swojej zdolności i jest przydzielony do wyprawy. Sytuacja szczególna, ale wspominam jako ciekawostkę.
hanys246
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2016, 16:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: hanys246 »

Witam. Mam pytanie odnośnie 1-go scenariusza. Czy jeżeli będąc na etapie wyprawy w obszarze scenariusza 1b pokonam ongoliantę to automatycznie wygrywam grę? czy muszę kontynuować, aż pokonam wszystkie etapy scenariusza, czyli łącznie z 3b?
Awatar użytkownika
piechotak
Posty: 399
Rejestracja: 17 gru 2007, 21:56
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 18 times
Been thanked: 24 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: piechotak »

Musisz kontynuować.
Awatar użytkownika
motti
Posty: 142
Rejestracja: 08 sie 2014, 11:49
Has thanked: 76 times
Been thanked: 13 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: motti »

Sprzymierzeniec Elfhelm.
Kiedy Elfhelm jest gotowy, otrzymuje: "Odpowiedź: Kiedy twój poziom zagrożenia wzrośnie w wyniku niepowodzenia wyprawy lub z powodu efektu karty wyprawy albo spotkania, zmniejsz swój poziom zagrożenia o 1".

Czy karta ta działa również jeśli zagrożenie rośnie w wyniku odkrycia spotkania ze słowem kluczowym "Zguba X"?.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: tomb »

Instrukcja mówi: "Efekty z kart Wyprawy i Spotkań należą do jednej z 6 kategorii: efektów trwałych, efektów wymuszonych, efektów odkrycia, efektów cienia, efektów podróży i słów kluczowych." Zguba jest słowem kluczowym, więc Elfhelm zadziała.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: ceville »

Witam, mam pytanie odnośnie Orłów. Czy takiego koleżkę mogę jakoś uratować przed opuszczeniem gry po ataku? Wydaje mi się, że nie, chociaż inne karty orłów ta i ta jakby chciały abym zmienił zdanie. To jak to z tym jest?
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: ceville »

Przepraszam, że tak post pod postem ale mam jeszcze całkiem inną kwestię.

Grałem właśnie 1 raz w scenariusz Polowanie na Golluma. Byłem w 2 etapie. Sytuacja wydawała się bardzo dobra: miałem wielu stronników, miliony zasobów, niczego mi nie brakowało i nic nie sygnalizowało zbliżającej się klęski. Jedyne co mnie trochę niepokoiło to mój poziom zagrożenia, który wynosił 42. Ale spokojnie, na ręce miałem już Gandalfa z podstawki razem z Atakiem zaskoczenia, a nawet miałem jeszcze Urodzonego w Chmurach. Tak więc mogłem w następnych rundach zagrać Gandalfa 3 razy i obniżyć sobie zagrożenie aż o 15. Od kilku rund mogłem już też spokojnie ukończyć 2 etap, ale nie miałem jeszcze żadnego tropu Golluma, a domyślałem się, że będą raczej potrzebne w następnym etapie (i moje przeczucie nie zawiodło mnie). Podsumowując przeczuwałem zwycięstwo w przeciągu 2-3 rund, zwłaszcza, że talia przeciwności była mała już i wiedziałem, że jest tam też jedna przynajmniej wskazówka.

Przechodząc do sedna. Karta 2B wyprawy mówi: "Wymuszony:Na początku fazy Wyprawy pierwszy gracz podgląda 2 wierzchnie karty z talii Spotkań. Następnie odkrywa jedną z nich i umieszcza ją w strefie przeciwności, a drugą odrzuca."
No to rzucam okiem i widzę trop Golluma, na to czekałem więc odkrywam. Dołączam do niej "strażnika", okazuje się, że to drugi trop Golluma. Więc zgodnie z instrukcją jeden trop zostanie niestrzeżony, a do drugiego znów szukam "strażnika"(przynajmniej tak to zrozumiałem. Wyciągam wrony z Mroczną Falą, ciągnę więc kolejną kartę, znów te wrony z Mroczną Falą. Ciągnę kolejną, jakiś podstęp, który każe mi odkryć dodatkową kartę za każdego gracza(gram solo), odkrywam a tam Ścigani przez Cień, czyli każdy gracz podnosi poziom zagrożenia o 1 za każdą postać nie przydzieloną do wyprawy. Jest początek fazy wyprawy, więc nic nie mogłem jeszcze przydzielić, brakuje mi 8 zagrożenia do porażki, liczę swoje postaci... 8. Myślałem, że porwę te karty. Nie wiedziałem co robić, w desperacji i złości rzucam okiem do instrukcji, szukam jakiegoś ratunku dla siebie i chyba znalazłem. Mianowicie Mroczna Fala nie powinna działać w takim wypadku, a więc żadne Wrony nie przewijają talii. Wg instrukcji mroczna fala: "Kiedy podczas kroku przeciwności fazy wyprawy albo podczas przygotowania gry..." A to nie jest krok przeciwności prawda? Ktoś mi potwierdzi, że zagrałem dobrze cofając te nadmiarowe karty z mrocznej fali i wygrywając w następnej rundzie?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

Niestety jednak powinieneś przegrać gdybyś grał zgodnie z zasadami :)
Pierwsza rzecz, gdy wyciągasz dwie karty ze strażnikiem, jedna po drugiej, to obie muszą dostać swojego strażnika. Najpierw dołączasz do pierwszej, a kolejna karta broni drugiej. Skoro coś jest strzeżone, to ma być strzeżone. W instrukcji jest to niezbyt precyzyjnie sformułowane, ale bodajże na forum Galakty zostało to wyjaśnione.
Druga sprawa, kiedy mechanika nakazuje Ci odkryć kartę, to wszystko normalnie rozpatrujesz, niezależnie od fazy gry. Czyli trzeba rozpatrzyć efekty odkrycia i słowa kluczowe.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: ceville »

RUNner pisze:Niestety jednak powinieneś przegrać gdybyś grał zgodnie z zasadami :)
Pierwsza rzecz, gdy wyciągasz dwie karty ze strażnikiem, jedna po drugiej, to obie muszą dostać swojego strażnika. Najpierw dołączasz do pierwszej, a kolejna karta broni drugiej. Skoro coś jest strzeżone, to ma być strzeżone. W instrukcji jest to niezbyt precyzyjnie sformułowane, ale bodajże na forum Galakty zostało to wyjaśnione.
Druga sprawa, kiedy mechanika nakazuje Ci odkryć kartę, to wszystko normalnie rozpatrujesz, niezależnie od fazy gry. Czyli trzeba rozpatrzyć efekty odkrycia i słowa kluczowe.
Hmm o tych celach w instrukcji nie ma słowa, a właściwie jest niedopowiedzenie. Tylko, że drugi ale również ląduje w strefie przeciwności ale faktycznie, na logikę można się zgodzić, każdy powinien być broniony.

Natomiast co do mrocznej fali to jeśli ma być rzeczywiście tak jak mówisz to instrukcja wyraźnie wprowadza w błąd. Zgadzam się, że wszystkie efekty po odkryciu działają bo karta scenariusza każe nam wyraźnie odkryć kartę. Ale mroczna fala jest słowem kluczem, które w instrukcji ma jasno określony czas, w którym może być aktywowane. Wydaje mi się, że w jakimś celu pisali dokładnie, że w tym momencie a nie innym bo inaczej to by dali, że działa to po odkryciu albo po prostu w fazie Wyprawy a nie konkretnym jej kroku. Więc bez urazy, ale w tym momencie mnie nie przekonałes:) chętnie zobacze jakieś dowody ze jest tak jak mówisz i chyba sam napiszę do Galakty.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: sqb1978 »

Najlepiej zaglądnij do oficjalnego Faq do gry wydanego przez Galaktę. Pkt 1.01 wyjaśnia tą sytuację. Ostrzegam, że jest dłuższe niż instrukcja ;)
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: ceville »

sqb1978 pisze:Najlepiej zaglądnij do oficjalnego Faq do gry wydanego przez Galaktę. Pkt 1.01 wyjaśnia tą sytuację. Ostrzegam, że jest dłuższe niż instrukcja ;)
FAQ wielokrotnie już widziałem, jakoś nie zapadło mi to w pamięć. Sprawdziłem teraz i ten zapis wciąż nie jest najlepiej skonstruowany moim zdaniem. Ale ok, są rozstrzygane w dowolnym momencie kiedy tylko pojawiają się w grze. Więc jutro rewanż, dzięki za pomoc ;)
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: ceville »

W sumie mam jeszcze jedną kwestię dotyczącą scenariusza Polowanie na Golluma.
Karta scenariusza 1B mówi: "Kiedy gracze poczynią postępy w wyprawie..."
Tym razem, przejrzałem najpierw FAQ, ale tam jest tylko tyle, że powodzenie wyprawy i dołożenie znaczników to dwie różne rzeczy występujące po sobie. Nie ma natomiast słowa o poczynieniu postępu w wyprawie. Czemu więc odpowiada ten zwrot? Rozważmy kilka sytuacji.

1). Idę na wyprawę, udaje mi się (mam więcej siły niż jest przeciwności) więc robię co karta mówi, zgodnie z FAQ. Bo tak teraz patrzę i w przykładzie w FAQ jest użyte na końcu stwierdzenie, że wyprawa się powiodła i zanim dołoży żetony to już odkrywa te 3 karty i 1 wybiera. Czyli najpierw się odkrywa karty, a dopiero potem dokłada żetony na kartę wyprawy. No ale ta nowo doszła karta się nie wlicza do siły przeciwności, bo ją już obliczyliśmy wcześniej i mamy "w pamięci". Ok trochę się wyjaśniło. Ale co z innymi przypadkami?

2). Rozumiem, że gdy wyprawa się powiedzie ale żetony wszystkie spadną na aktywny obszar to i tak odkrywamy kartę(bo odkrywamy od razu gdy się powiedzie, do czego doszedłem sam przed chwilą). Ale co jeśli...

3). Zabijamy kogoś Legolasem? i kładziemy żetony na wyprawie lub na aktywnym obszarze? Albo co jeśli...

4). Zagrywamy Zwiadowcę ze Śnieżnego Potoku i umieszczamy jeden żeton na aktywnym obszarze?

Zgodnie z tym, co wyczytałem w FAQ to ten wymuszony efekt z karty scenariusza uaktywnia się tylko wtedy gdy wyprawa się powiedzie. Jest to natomiast dla mnie duża róznica w stosunku do gdy poczynią postępy w wyprawie. Bo Legolas czy Zwiadowca także mogą nam poczynić postępy w wyprawie zdolnościami. Jak to jest w końcu?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

Zdolność Legolasa nie aktywuje efektu karty wyprawy. Efekt ten ma miejsce tylko wtedy gdy wyprawa się powiodła, czyli siła woli postaci jest wyższa od zagrożenia strefy przeciwności.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: ceville »

RUNner pisze:Zdolność Legolasa nie aktywuje efektu karty wyprawy. Efekt ten ma miejsce tylko wtedy gdy wyprawa się powiodła, czyli siła woli postaci jest wyższa od zagrożenia strefy przeciwności.
W takim razie karta jest niejasno napisana, można było przecież zwyczajnie napisać, że kiedy wyprawa się powiodła. FAQ również nie naprawia tego do końca niestety. Dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

ceville pisze:Witam, mam pytanie odnośnie Orłów. Czy takiego koleżkę mogę jakoś uratować przed opuszczeniem gry po ataku? Wydaje mi się, że nie, chociaż inne karty orłów ta i ta jakby chciały abym zmienił zdanie. To jak to z tym jest?
Pewnym sposobem na uratowanie Vassala przed opuszczeniem gry po przeprowadzonym ataku byłaby działająca karta podstępu Dziewięciu znów krąży... z dodatku Czarni Jeźdźcy, która przysłania tekst wszystkich postaci w grze.
Co do kart graczy, to raczej będzie ciężko. Efekty wymuszone działają z automatu, przed odpowiedziami i oknami akcji podczas ataku.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: tomb »

ceville pisze:W sumie mam jeszcze jedną kwestię dotyczącą scenariusza Polowanie na Golluma.
Karta scenariusza 1B mówi: "Kiedy gracze poczynią postępy w wyprawie..."
W razie wątpliwości zawsze warto poszukać angielskiego oryginału. W tym przypadku mamy: "Forced: After the players quest successfully..." i wszystko jasne - warunek spełniony tylko w przypadku udanej fazy wyprawy (w Twoim pytaniu punkty 1 i 2).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

Czy mozna wyczerpać Nieoczekiwaną odwagę by przygotować np Eowine i po raz drugi przydzielić ją do wyprawy ? (czyli w sumie za 8 jesli bez dodatków)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Jacek_PL »

Tony23 pisze:Czy mozna wyczerpać Nieoczekiwaną odwagę by przygotować np Eowine i po raz drugi przydzielić ją do wyprawy ? (czyli w sumie za 8 jesli bez dodatków)
Chyba nie bardzo, bo nie możesz zagrywać akcji w trakcie przydzielania postaci do wyprawy.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: tomb »

Nawet gdybyś mógł (a nie możesz, zgodnie z powyższym postem), to i tak postać liczyłaby się pojedynczo - przydzielona do wyprawy to przydzielona do wyprawy, raz czy sto razy, i tak wyprawa jest jedna, a ta postać jest po prostu przedzielona do wyprawy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

tomb pisze:Nawet gdybyś mógł (a nie możesz, zgodnie z powyższym postem), to i tak postać liczyłaby się pojedynczo - przydzielona do wyprawy to przydzielona do wyprawy, raz czy sto razy, i tak wyprawa jest jedna, a ta postać jest po prostu przedzielona do wyprawy.
Eowina poszła sprawdzić jakąś jaskinie, wróciła z niej po czym, zdecydowała że zrobi to jeszcze raz ;)
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: stary gracz »

Witam

Tekst na karcie "Orły Gór Mglistych":
Orły Gór Mglistych nie mogą posiadać dodatków z ograniczeniem.
Orły Gór Mglistych otrzymują +1 do siły i +1 do obrony za każdy posiadany zakryty dodatek.

Jaka jest procedura dołączania zakrytych dodatków?
Czy zakryte dodatki z wyrazem "ograniczenie" mogą być dołączone do Orłów Gór Mglistych?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

Przeczytaj dokładnie co może być takim zakrytym dodatkiem dla OzGM i wszystko się wyjaśni. Zakryte karty w grze, nie wywierają żadnych efektów. Tyczy się to też kart w śmietniku.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: stary gracz »

Czyli mogę dołączać zakryte karty "Orzeł", które z jakiegoś powodu opuszczają grę.

Pozostałe dodatki zagrywam odkryte (ze słowem ograniczenie tylko dwa) płacąc za nie.

Po prostu myślałem, że można dokładać każdy dodatek opisem do dołu.
ODPOWIEDZ