The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Poza wcześniej wymienionymi opcjami można jeszcze zabić brzęczyrogi zanim wejdą z tobą w zwarcie (jeśli masz tylko podstawkę to przy pomocy Gandalfa lub Dunherna)
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Pisze z pracy z pamieci wiec nie pamietam niektorych nazw kart:
1)W podstawce jest wrog, ktoremu jak rozda sie karte bez efektu cienia to po ataku wraca w strefe przeciwnosci. Czyli rozumiem ze ona nas atakuje ale my juz nie. Mozna ewentualnie wykorzystac tego bohatera co jak atakuje sam to moze atakowac wrogow w strefie przeciwnosci?
2) jest w podstawce ten sprzymierzeniec ktorego moge wyczerpac by wszystkie postacie jednej osoby mialy +1 quest.
Wychodzi karta ktora kaze zadac rane kazdej nieprYdzielonej do wyprawy postaci. Ten sprzymierzeniec w tym przypadku tez dostanie rane? Bo miko ze jest wyczerpany to nie jest przydzielony do wyprawy?
1)W podstawce jest wrog, ktoremu jak rozda sie karte bez efektu cienia to po ataku wraca w strefe przeciwnosci. Czyli rozumiem ze ona nas atakuje ale my juz nie. Mozna ewentualnie wykorzystac tego bohatera co jak atakuje sam to moze atakowac wrogow w strefie przeciwnosci?
2) jest w podstawce ten sprzymierzeniec ktorego moge wyczerpac by wszystkie postacie jednej osoby mialy +1 quest.
Wychodzi karta ktora kaze zadac rane kazdej nieprYdzielonej do wyprawy postaci. Ten sprzymierzeniec w tym przypadku tez dostanie rane? Bo miko ze jest wyczerpany to nie jest przydzielony do wyprawy?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Zgadza się. Wróg nas zaatakuje, po czym wróci do strefy przeciwności zanim przejdziemy do fazy naszych ataków. Normalnie nie będzie można go tam zaatakować. Jeśli jednak gramy Dunherem (czy jak tam się zwie ten bohater, co może bić wrogów w strefie przeciwności) lub korzystamy z innych umożliwiających to sztuczek, możemy go ścignąć i zaatakować w strefie przeciwności.Tony23 pisze:1)W podstawce jest wrog, ktoremu jak rozda sie karte bez efektu cienia to po ataku wraca w strefe przeciwnosci. Czyli rozumiem ze ona nas atakuje ale my juz nie. Mozna ewentualnie wykorzystac tego bohatera co jak atakuje sam to moze atakowac wrogow w strefie przeciwnosci?
Gość zwie się Faramir i jeśli wyczerpiemy go aby dodać +1 Woli wszystkim postaciom wybranego gracza, to nie jest on z tego powodu przydzielony do wyprawy i w podanym przypadku stanie się celem efektu karty.Tony23 pisze:2) jest w podstawce ten sprzymierzeniec ktorego moge wyczerpac by wszystkie postacie jednej osoby mialy +1 quest.Wychodzi karta ktora kaze zadac rane kazdej nieprYdzielonej do wyprawy postaci. Ten sprzymierzeniec w tym przypadku tez dostanie rane? Bo miko ze jest wyczerpany to nie jest przydzielony do wyprawy?
Natomiast w szczególnych przypadkach może wystąpić inaczej - jeśli wyślemy Faramira na wyprawę, potem go przygotujemy i na koniec wyczerpiemy w celu dodania +1 Woli postaciom gracza, to daje on bonus do woli ze swojej zdolności i jest przydzielony do wyprawy. Sytuacja szczególna, ale wspominam jako ciekawostkę.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 22 cze 2016, 16:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Witam. Mam pytanie odnośnie 1-go scenariusza. Czy jeżeli będąc na etapie wyprawy w obszarze scenariusza 1b pokonam ongoliantę to automatycznie wygrywam grę? czy muszę kontynuować, aż pokonam wszystkie etapy scenariusza, czyli łącznie z 3b?
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Sprzymierzeniec Elfhelm.
Kiedy Elfhelm jest gotowy, otrzymuje: "Odpowiedź: Kiedy twój poziom zagrożenia wzrośnie w wyniku niepowodzenia wyprawy lub z powodu efektu karty wyprawy albo spotkania, zmniejsz swój poziom zagrożenia o 1".
Czy karta ta działa również jeśli zagrożenie rośnie w wyniku odkrycia spotkania ze słowem kluczowym "Zguba X"?.
Kiedy Elfhelm jest gotowy, otrzymuje: "Odpowiedź: Kiedy twój poziom zagrożenia wzrośnie w wyniku niepowodzenia wyprawy lub z powodu efektu karty wyprawy albo spotkania, zmniejsz swój poziom zagrożenia o 1".
Czy karta ta działa również jeśli zagrożenie rośnie w wyniku odkrycia spotkania ze słowem kluczowym "Zguba X"?.
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Instrukcja mówi: "Efekty z kart Wyprawy i Spotkań należą do jednej z 6 kategorii: efektów trwałych, efektów wymuszonych, efektów odkrycia, efektów cienia, efektów podróży i słów kluczowych." Zguba jest słowem kluczowym, więc Elfhelm zadziała.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Przepraszam, że tak post pod postem ale mam jeszcze całkiem inną kwestię.
Grałem właśnie 1 raz w scenariusz Polowanie na Golluma. Byłem w 2 etapie. Sytuacja wydawała się bardzo dobra: miałem wielu stronników, miliony zasobów, niczego mi nie brakowało i nic nie sygnalizowało zbliżającej się klęski. Jedyne co mnie trochę niepokoiło to mój poziom zagrożenia, który wynosił 42. Ale spokojnie, na ręce miałem już Gandalfa z podstawki razem z Atakiem zaskoczenia, a nawet miałem jeszcze Urodzonego w Chmurach. Tak więc mogłem w następnych rundach zagrać Gandalfa 3 razy i obniżyć sobie zagrożenie aż o 15. Od kilku rund mogłem już też spokojnie ukończyć 2 etap, ale nie miałem jeszcze żadnego tropu Golluma, a domyślałem się, że będą raczej potrzebne w następnym etapie (i moje przeczucie nie zawiodło mnie). Podsumowując przeczuwałem zwycięstwo w przeciągu 2-3 rund, zwłaszcza, że talia przeciwności była mała już i wiedziałem, że jest tam też jedna przynajmniej wskazówka.
Przechodząc do sedna. Karta 2B wyprawy mówi: "Wymuszony:Na początku fazy Wyprawy pierwszy gracz podgląda 2 wierzchnie karty z talii Spotkań. Następnie odkrywa jedną z nich i umieszcza ją w strefie przeciwności, a drugą odrzuca."
No to rzucam okiem i widzę trop Golluma, na to czekałem więc odkrywam. Dołączam do niej "strażnika", okazuje się, że to drugi trop Golluma. Więc zgodnie z instrukcją jeden trop zostanie niestrzeżony, a do drugiego znów szukam "strażnika"(przynajmniej tak to zrozumiałem. Wyciągam wrony z Mroczną Falą, ciągnę więc kolejną kartę, znów te wrony z Mroczną Falą. Ciągnę kolejną, jakiś podstęp, który każe mi odkryć dodatkową kartę za każdego gracza(gram solo), odkrywam a tam Ścigani przez Cień, czyli każdy gracz podnosi poziom zagrożenia o 1 za każdą postać nie przydzieloną do wyprawy. Jest początek fazy wyprawy, więc nic nie mogłem jeszcze przydzielić, brakuje mi 8 zagrożenia do porażki, liczę swoje postaci... 8. Myślałem, że porwę te karty. Nie wiedziałem co robić, w desperacji i złości rzucam okiem do instrukcji, szukam jakiegoś ratunku dla siebie i chyba znalazłem. Mianowicie Mroczna Fala nie powinna działać w takim wypadku, a więc żadne Wrony nie przewijają talii. Wg instrukcji mroczna fala: "Kiedy podczas kroku przeciwności fazy wyprawy albo podczas przygotowania gry..." A to nie jest krok przeciwności prawda? Ktoś mi potwierdzi, że zagrałem dobrze cofając te nadmiarowe karty z mrocznej fali i wygrywając w następnej rundzie?
Grałem właśnie 1 raz w scenariusz Polowanie na Golluma. Byłem w 2 etapie. Sytuacja wydawała się bardzo dobra: miałem wielu stronników, miliony zasobów, niczego mi nie brakowało i nic nie sygnalizowało zbliżającej się klęski. Jedyne co mnie trochę niepokoiło to mój poziom zagrożenia, który wynosił 42. Ale spokojnie, na ręce miałem już Gandalfa z podstawki razem z Atakiem zaskoczenia, a nawet miałem jeszcze Urodzonego w Chmurach. Tak więc mogłem w następnych rundach zagrać Gandalfa 3 razy i obniżyć sobie zagrożenie aż o 15. Od kilku rund mogłem już też spokojnie ukończyć 2 etap, ale nie miałem jeszcze żadnego tropu Golluma, a domyślałem się, że będą raczej potrzebne w następnym etapie (i moje przeczucie nie zawiodło mnie). Podsumowując przeczuwałem zwycięstwo w przeciągu 2-3 rund, zwłaszcza, że talia przeciwności była mała już i wiedziałem, że jest tam też jedna przynajmniej wskazówka.
Przechodząc do sedna. Karta 2B wyprawy mówi: "Wymuszony:Na początku fazy Wyprawy pierwszy gracz podgląda 2 wierzchnie karty z talii Spotkań. Następnie odkrywa jedną z nich i umieszcza ją w strefie przeciwności, a drugą odrzuca."
No to rzucam okiem i widzę trop Golluma, na to czekałem więc odkrywam. Dołączam do niej "strażnika", okazuje się, że to drugi trop Golluma. Więc zgodnie z instrukcją jeden trop zostanie niestrzeżony, a do drugiego znów szukam "strażnika"(przynajmniej tak to zrozumiałem. Wyciągam wrony z Mroczną Falą, ciągnę więc kolejną kartę, znów te wrony z Mroczną Falą. Ciągnę kolejną, jakiś podstęp, który każe mi odkryć dodatkową kartę za każdego gracza(gram solo), odkrywam a tam Ścigani przez Cień, czyli każdy gracz podnosi poziom zagrożenia o 1 za każdą postać nie przydzieloną do wyprawy. Jest początek fazy wyprawy, więc nic nie mogłem jeszcze przydzielić, brakuje mi 8 zagrożenia do porażki, liczę swoje postaci... 8. Myślałem, że porwę te karty. Nie wiedziałem co robić, w desperacji i złości rzucam okiem do instrukcji, szukam jakiegoś ratunku dla siebie i chyba znalazłem. Mianowicie Mroczna Fala nie powinna działać w takim wypadku, a więc żadne Wrony nie przewijają talii. Wg instrukcji mroczna fala: "Kiedy podczas kroku przeciwności fazy wyprawy albo podczas przygotowania gry..." A to nie jest krok przeciwności prawda? Ktoś mi potwierdzi, że zagrałem dobrze cofając te nadmiarowe karty z mrocznej fali i wygrywając w następnej rundzie?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Niestety jednak powinieneś przegrać gdybyś grał zgodnie z zasadami
Pierwsza rzecz, gdy wyciągasz dwie karty ze strażnikiem, jedna po drugiej, to obie muszą dostać swojego strażnika. Najpierw dołączasz do pierwszej, a kolejna karta broni drugiej. Skoro coś jest strzeżone, to ma być strzeżone. W instrukcji jest to niezbyt precyzyjnie sformułowane, ale bodajże na forum Galakty zostało to wyjaśnione.
Druga sprawa, kiedy mechanika nakazuje Ci odkryć kartę, to wszystko normalnie rozpatrujesz, niezależnie od fazy gry. Czyli trzeba rozpatrzyć efekty odkrycia i słowa kluczowe.
Pierwsza rzecz, gdy wyciągasz dwie karty ze strażnikiem, jedna po drugiej, to obie muszą dostać swojego strażnika. Najpierw dołączasz do pierwszej, a kolejna karta broni drugiej. Skoro coś jest strzeżone, to ma być strzeżone. W instrukcji jest to niezbyt precyzyjnie sformułowane, ale bodajże na forum Galakty zostało to wyjaśnione.
Druga sprawa, kiedy mechanika nakazuje Ci odkryć kartę, to wszystko normalnie rozpatrujesz, niezależnie od fazy gry. Czyli trzeba rozpatrzyć efekty odkrycia i słowa kluczowe.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Hmm o tych celach w instrukcji nie ma słowa, a właściwie jest niedopowiedzenie. Tylko, że drugi ale również ląduje w strefie przeciwności ale faktycznie, na logikę można się zgodzić, każdy powinien być broniony.RUNner pisze:Niestety jednak powinieneś przegrać gdybyś grał zgodnie z zasadami
Pierwsza rzecz, gdy wyciągasz dwie karty ze strażnikiem, jedna po drugiej, to obie muszą dostać swojego strażnika. Najpierw dołączasz do pierwszej, a kolejna karta broni drugiej. Skoro coś jest strzeżone, to ma być strzeżone. W instrukcji jest to niezbyt precyzyjnie sformułowane, ale bodajże na forum Galakty zostało to wyjaśnione.
Druga sprawa, kiedy mechanika nakazuje Ci odkryć kartę, to wszystko normalnie rozpatrujesz, niezależnie od fazy gry. Czyli trzeba rozpatrzyć efekty odkrycia i słowa kluczowe.
Natomiast co do mrocznej fali to jeśli ma być rzeczywiście tak jak mówisz to instrukcja wyraźnie wprowadza w błąd. Zgadzam się, że wszystkie efekty po odkryciu działają bo karta scenariusza każe nam wyraźnie odkryć kartę. Ale mroczna fala jest słowem kluczem, które w instrukcji ma jasno określony czas, w którym może być aktywowane. Wydaje mi się, że w jakimś celu pisali dokładnie, że w tym momencie a nie innym bo inaczej to by dali, że działa to po odkryciu albo po prostu w fazie Wyprawy a nie konkretnym jej kroku. Więc bez urazy, ale w tym momencie mnie nie przekonałes:) chętnie zobacze jakieś dowody ze jest tak jak mówisz i chyba sam napiszę do Galakty.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Najlepiej zaglądnij do oficjalnego Faq do gry wydanego przez Galaktę. Pkt 1.01 wyjaśnia tą sytuację. Ostrzegam, że jest dłuższe niż instrukcja
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
FAQ wielokrotnie już widziałem, jakoś nie zapadło mi to w pamięć. Sprawdziłem teraz i ten zapis wciąż nie jest najlepiej skonstruowany moim zdaniem. Ale ok, są rozstrzygane w dowolnym momencie kiedy tylko pojawiają się w grze. Więc jutro rewanż, dzięki za pomocsqb1978 pisze:Najlepiej zaglądnij do oficjalnego Faq do gry wydanego przez Galaktę. Pkt 1.01 wyjaśnia tą sytuację. Ostrzegam, że jest dłuższe niż instrukcja
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
W sumie mam jeszcze jedną kwestię dotyczącą scenariusza Polowanie na Golluma.
Karta scenariusza 1B mówi: "Kiedy gracze poczynią postępy w wyprawie..."
Tym razem, przejrzałem najpierw FAQ, ale tam jest tylko tyle, że powodzenie wyprawy i dołożenie znaczników to dwie różne rzeczy występujące po sobie. Nie ma natomiast słowa o poczynieniu postępu w wyprawie. Czemu więc odpowiada ten zwrot? Rozważmy kilka sytuacji.
1). Idę na wyprawę, udaje mi się (mam więcej siły niż jest przeciwności) więc robię co karta mówi, zgodnie z FAQ. Bo tak teraz patrzę i w przykładzie w FAQ jest użyte na końcu stwierdzenie, że wyprawa się powiodła i zanim dołoży żetony to już odkrywa te 3 karty i 1 wybiera. Czyli najpierw się odkrywa karty, a dopiero potem dokłada żetony na kartę wyprawy. No ale ta nowo doszła karta się nie wlicza do siły przeciwności, bo ją już obliczyliśmy wcześniej i mamy "w pamięci". Ok trochę się wyjaśniło. Ale co z innymi przypadkami?
2). Rozumiem, że gdy wyprawa się powiedzie ale żetony wszystkie spadną na aktywny obszar to i tak odkrywamy kartę(bo odkrywamy od razu gdy się powiedzie, do czego doszedłem sam przed chwilą). Ale co jeśli...
3). Zabijamy kogoś Legolasem? i kładziemy żetony na wyprawie lub na aktywnym obszarze? Albo co jeśli...
4). Zagrywamy Zwiadowcę ze Śnieżnego Potoku i umieszczamy jeden żeton na aktywnym obszarze?
Zgodnie z tym, co wyczytałem w FAQ to ten wymuszony efekt z karty scenariusza uaktywnia się tylko wtedy gdy wyprawa się powiedzie. Jest to natomiast dla mnie duża róznica w stosunku do gdy poczynią postępy w wyprawie. Bo Legolas czy Zwiadowca także mogą nam poczynić postępy w wyprawie zdolnościami. Jak to jest w końcu?
Karta scenariusza 1B mówi: "Kiedy gracze poczynią postępy w wyprawie..."
Tym razem, przejrzałem najpierw FAQ, ale tam jest tylko tyle, że powodzenie wyprawy i dołożenie znaczników to dwie różne rzeczy występujące po sobie. Nie ma natomiast słowa o poczynieniu postępu w wyprawie. Czemu więc odpowiada ten zwrot? Rozważmy kilka sytuacji.
1). Idę na wyprawę, udaje mi się (mam więcej siły niż jest przeciwności) więc robię co karta mówi, zgodnie z FAQ. Bo tak teraz patrzę i w przykładzie w FAQ jest użyte na końcu stwierdzenie, że wyprawa się powiodła i zanim dołoży żetony to już odkrywa te 3 karty i 1 wybiera. Czyli najpierw się odkrywa karty, a dopiero potem dokłada żetony na kartę wyprawy. No ale ta nowo doszła karta się nie wlicza do siły przeciwności, bo ją już obliczyliśmy wcześniej i mamy "w pamięci". Ok trochę się wyjaśniło. Ale co z innymi przypadkami?
2). Rozumiem, że gdy wyprawa się powiedzie ale żetony wszystkie spadną na aktywny obszar to i tak odkrywamy kartę(bo odkrywamy od razu gdy się powiedzie, do czego doszedłem sam przed chwilą). Ale co jeśli...
3). Zabijamy kogoś Legolasem? i kładziemy żetony na wyprawie lub na aktywnym obszarze? Albo co jeśli...
4). Zagrywamy Zwiadowcę ze Śnieżnego Potoku i umieszczamy jeden żeton na aktywnym obszarze?
Zgodnie z tym, co wyczytałem w FAQ to ten wymuszony efekt z karty scenariusza uaktywnia się tylko wtedy gdy wyprawa się powiedzie. Jest to natomiast dla mnie duża róznica w stosunku do gdy poczynią postępy w wyprawie. Bo Legolas czy Zwiadowca także mogą nam poczynić postępy w wyprawie zdolnościami. Jak to jest w końcu?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Zdolność Legolasa nie aktywuje efektu karty wyprawy. Efekt ten ma miejsce tylko wtedy gdy wyprawa się powiodła, czyli siła woli postaci jest wyższa od zagrożenia strefy przeciwności.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
W takim razie karta jest niejasno napisana, można było przecież zwyczajnie napisać, że kiedy wyprawa się powiodła. FAQ również nie naprawia tego do końca niestety. Dzięki za odpowiedź.RUNner pisze:Zdolność Legolasa nie aktywuje efektu karty wyprawy. Efekt ten ma miejsce tylko wtedy gdy wyprawa się powiodła, czyli siła woli postaci jest wyższa od zagrożenia strefy przeciwności.
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Pewnym sposobem na uratowanie Vassala przed opuszczeniem gry po przeprowadzonym ataku byłaby działająca karta podstępu Dziewięciu znów krąży... z dodatku Czarni Jeźdźcy, która przysłania tekst wszystkich postaci w grze.
Co do kart graczy, to raczej będzie ciężko. Efekty wymuszone działają z automatu, przed odpowiedziami i oknami akcji podczas ataku.
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
W razie wątpliwości zawsze warto poszukać angielskiego oryginału. W tym przypadku mamy: "Forced: After the players quest successfully..." i wszystko jasne - warunek spełniony tylko w przypadku udanej fazy wyprawy (w Twoim pytaniu punkty 1 i 2).ceville pisze:W sumie mam jeszcze jedną kwestię dotyczącą scenariusza Polowanie na Golluma.
Karta scenariusza 1B mówi: "Kiedy gracze poczynią postępy w wyprawie..."
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Czy mozna wyczerpać Nieoczekiwaną odwagę by przygotować np Eowine i po raz drugi przydzielić ją do wyprawy ? (czyli w sumie za 8 jesli bez dodatków)
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Chyba nie bardzo, bo nie możesz zagrywać akcji w trakcie przydzielania postaci do wyprawy.Tony23 pisze:Czy mozna wyczerpać Nieoczekiwaną odwagę by przygotować np Eowine i po raz drugi przydzielić ją do wyprawy ? (czyli w sumie za 8 jesli bez dodatków)
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Nawet gdybyś mógł (a nie możesz, zgodnie z powyższym postem), to i tak postać liczyłaby się pojedynczo - przydzielona do wyprawy to przydzielona do wyprawy, raz czy sto razy, i tak wyprawa jest jedna, a ta postać jest po prostu przedzielona do wyprawy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Eowina poszła sprawdzić jakąś jaskinie, wróciła z niej po czym, zdecydowała że zrobi to jeszcze raztomb pisze:Nawet gdybyś mógł (a nie możesz, zgodnie z powyższym postem), to i tak postać liczyłaby się pojedynczo - przydzielona do wyprawy to przydzielona do wyprawy, raz czy sto razy, i tak wyprawa jest jedna, a ta postać jest po prostu przedzielona do wyprawy.
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 69 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Witam
Tekst na karcie "Orły Gór Mglistych":
Orły Gór Mglistych nie mogą posiadać dodatków z ograniczeniem.
Orły Gór Mglistych otrzymują +1 do siły i +1 do obrony za każdy posiadany zakryty dodatek.
Jaka jest procedura dołączania zakrytych dodatków?
Czy zakryte dodatki z wyrazem "ograniczenie" mogą być dołączone do Orłów Gór Mglistych?
Tekst na karcie "Orły Gór Mglistych":
Orły Gór Mglistych nie mogą posiadać dodatków z ograniczeniem.
Orły Gór Mglistych otrzymują +1 do siły i +1 do obrony za każdy posiadany zakryty dodatek.
Jaka jest procedura dołączania zakrytych dodatków?
Czy zakryte dodatki z wyrazem "ograniczenie" mogą być dołączone do Orłów Gór Mglistych?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Przeczytaj dokładnie co może być takim zakrytym dodatkiem dla OzGM i wszystko się wyjaśni. Zakryte karty w grze, nie wywierają żadnych efektów. Tyczy się to też kart w śmietniku.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 69 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Czyli mogę dołączać zakryte karty "Orzeł", które z jakiegoś powodu opuszczają grę.
Pozostałe dodatki zagrywam odkryte (ze słowem ograniczenie tylko dwa) płacąc za nie.
Po prostu myślałem, że można dokładać każdy dodatek opisem do dołu.
Pozostałe dodatki zagrywam odkryte (ze słowem ograniczenie tylko dwa) płacąc za nie.
Po prostu myślałem, że można dokładać każdy dodatek opisem do dołu.