Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

1. Tak
2. Te trzy przykłady są zgodne z zasadami
3. Tak
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Vincent »

Czym różni się obrona miasta od bycia obrońcą na otwartym polu (mając armie=flagę)?
Różni się czymkolwiek oprócz tego, że przy obronie miasta ma się dodatkowy bonus?

A broniąc się na otwartym polu ma się +2 do rozmiaru ręki za każdą sojuszniczą jednostkę na tym samym polu? (czy w taką sojuszniczą jednostką jest również scout? czy tylko kolejna flaga?)

Bo z tego co próbuje sobie wyobrazić (jeszcze nie grałem, niedawno skończyłem instrukcję czytać) to atak na miasto jest baaardzo ciężki ;) (ale wiadomo, tak chyba powinno być). Bo zakładając, że atakujemy na stolice za murami, mając podobne budynki do obrońcy (baraki itp) oraz wojsko i technologie to obrońca ma te 16pkt bonusu więcej. A więc żeby tą stratę nadrobić to trzeba mieć przeciętnie o 4 jednostki więcej (wg instrukcji przeciętna jednostka w grze ma 4 siły) to jeszcze pikuś, ale żeby to wykorzystać to trzeba mieć o 4 większą rękę by móc zaatakować tymi jednostkami.

Czy do tej pory moje przemyślenia są poprawne czy coś źle interpretuje?
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

Vincent pisze:Czym różni się obrona miasta od bycia obrońcą na otwartym polu (mając armie=flagę)?
Różni się czymkolwiek oprócz tego, że przy obronie miasta ma się dodatkowy bonus?

A broniąc się na otwartym polu ma się +2 do rozmiaru ręki za każdą sojuszniczą jednostkę na tym samym polu? (czy w taką sojuszniczą jednostką jest również scout? czy tylko kolejna flaga?)

Bo z tego co próbuje sobie wyobrazić (jeszcze nie grałem, niedawno skończyłem instrukcję czytać) to atak na miasto jest baaardzo ciężki ;) (ale wiadomo, tak chyba powinno być). Bo zakładając, że atakujemy na stolice za murami, mając podobne budynki do obrońcy (baraki itp) oraz wojsko i technologie to obrońca ma te 16pkt bonusu więcej. A więc żeby tą stratę nadrobić to trzeba mieć przeciętnie o 4 jednostki więcej (wg instrukcji przeciętna jednostka w grze ma 4 siły) to jeszcze pikuś, ale żeby to wykorzystać to trzeba mieć o 4 większą rękę by móc zaatakować tymi jednostkami.

Czy do tej pory moje przemyślenia są poprawne czy coś źle interpretuje?
Atak na miasto różni się trochę od ataku na otwartym polu. Przede wszystkim przy ataku na miasto obrońca zawsze dobiera 6 kart (chyba, że ma mniej, to dobiera mniej), a atakujący 3 + 2 za każdą dodatkową flagę, którą atakuje, czyli atakując np 4 flagami atakujący dobiera 9 kart. Atakujący, który wygrał na polu dostaje inne nagrody niż ten co wygrał atak na miasto.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Dabi »

A jak jeszcze atakujesz stolicę z murami to atakujący pierwszy wystawia jednostkę a nie obrońca.
Bo zakładając, że atakujemy na stolice za murami, mając podobne budynki do obrońcy (baraki itp) oraz wojsko i technologie to obrońca ma te 16pkt bonusu więcej. A więc żeby tą stratę nadrobić to trzeba mieć przeciętnie o 4 jednostki więcej (wg instrukcji przeciętna jednostka w grze ma 4 siły) to jeszcze pikuś, ale żeby to wykorzystać to trzeba mieć o 4 większą rękę by móc zaatakować tymi jednostkami.
Tylko, że taki atak daje od razu zwycięstwo więc dlatego jest nieprosty.
Szykując się do walki to należy zrobić sobie przewagę w rozwoju militarnym. I te bonusy to nie jest jakiś tam straszny kosmos.
W grze na 4 jeśli ktoś zaczyna stawiać na militaria, odstając od reszty to warto i samemu się nimi zainteresować bo bardzo często brakuje później odpowiednich budynków.

A grając z Niemcami rozsądnie grającymi którzy postawili na rozwój militarny zdobyli dostęp do wszystkich budynków typu Koszary / Akademia wojskowa a dodatkowo wsparci są mocno kulturą z kartami na ręku negującymi wpływ kart innych i urodził im się Wielki człowiek - Generał odpuszczając inwestycję wojskowe to proszenie się o biedę. =)

Wojna jest fajna
Rudolph
Posty: 99
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: Rybnik/Zabrze

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Rudolph »

Po ostatniej grze mam również pare pytań:

1. Koszary/Akademia - Czy oprócz bonusu do bitwy (2/4) w czasie produkcji jednostek wojskowych (np. produkcji piechoty) dostajemy drugą takiego samego rodzaju jednostkę jako gratis?

2. Mobilna artyleria - po użyciu 1 żelaza można zadać 6 obrażeń pomiędzy jednostki wroga dzieląc je w dowolny sposób. Jak działa ta karta? Czy np. można zadać 3 obrażenia zabijając 1 jednostkę wroga i z pozostałymi 3 dmg zaczekać jak przeciwnik wystawi następną czy też przepadają? Można też użyć jej przed wystawieniem swojej jednostki by automatycznie zniszczyć już wystawioną jednostkę przeciwnika zanim nasza odniesie od niej rany?
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: kacek »

Witam,

po wczorajszej pierwszej rozgrywce mam następujące pytania (chyba czasem głupie):

1. podczas walki, ile frontów można otworzyć? Jeżeli obrońca wykłada 1. front, a ja nie chcę go atakować, to wykładam swoją jednostkę pod spodem otwierając 2. front. Czy on potem może otworzyć 3. front pod moim 2., kiedy nie chce tego atakować. W ten sposób można rozegrać cała bitwę nie atakując się ani razu:)

2. jak jest z obroną miasta: czy mogę postawić na swoim mieście swoją armię, wtedy miałbym 3 jednostki do ręki + 2 za każdą dodatkową flagę?

3. w którymś z poprzednich postów ktoś napisał, że automatycznie broniąc miasta ciągniemy 6 kart jednostek. Tak jest naprawdę? Byłem przekonany, że bazowa ilość to 3 jednostki + ewentualne dodatkowe za dodatkowe jednostki.

4. czy premie do walki za koszary się kumulują (np. posiadam 2 koszary w 2 miastach, to bonus wynosi 2+2?)

5. wszędzie na forach wiele osób pisze, że zwycięstwo ekonomiczne jest najłatwiejsze. Dla nas podczas pierwszej rozgrywki niejasne było zdobywanie monet, i każdy jakoś tak szedł w militaria, które wydawały się najbardziej oczywiste.

a) jeżeli na peryferiach znajduje się symbol monety, to pozyskuje się go podczas zarządzania miasta - zbieranie zasobów?

b) jeżeli postawimy nasz wóz na polu z symbolem monety, to kiedy pozyskujemy tę monetę?

c) jak działa karta banku? Jest tam, między innymi symbol monety. Kiedy się ją pozyskuje i w jaki sposób?

d) na niektórych kartach technologii można podczas fazy zarządzania miastem wydać jakieś zasoby, żeby dołożyć na kartę żetony monet (np. garncarstwo max. 4) Dostając monetę automatycznie przesuwamy wskaźnik ekonomii o 1. A co możemy zrobić z samymi monetkami? Czy podczas fazy zarz. miastem można płacąc wielokrotność wymaganych zasobów dostać jednocześnie kilka monet?

6. Wiele budynków daje nam żetony kultury. Można je zbierać podczas fazy zarz. miastem poświęcając miasto kulturze? Czy od razu po otrzymaniu tych żetonów można je wydać na przesunięcie się na torze kultury?

7. Czy jedno miasto może posiadać tylko jeden cud świata? To w rozgrywce na 2 graczy powoduje chyba małą rotację cudów na planszy rynku?

8. Na niektórych kartach technologii znajduje się akcja, którą można wykonać płacąc jakimś zasobem. Jeżeli jest napisane, że odbywa się ona w fazie zarządzania miastem, to można w tej fazie wykonać tylko ją, czy jest ona dodatkowa do jednej z 3 akcji możliwych w tej fazie?

Uff
Byłbym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

Rudolph pisze:Po ostatniej grze mam również pare pytań:

1. Koszary/Akademia - Czy oprócz bonusu do bitwy (2/4) w czasie produkcji jednostek wojskowych (np. produkcji piechoty) dostajemy drugą takiego samego rodzaju jednostkę jako gratis?

2. Mobilna artyleria - po użyciu 1 żelaza można zadać 6 obrażeń pomiędzy jednostki wroga dzieląc je w dowolny sposób. Jak działa ta karta? Czy np. można zadać 3 obrażenia zabijając 1 jednostkę wroga i z pozostałymi 3 dmg zaczekać jak przeciwnik wystawi następną czy też przepadają? Można też użyć jej przed wystawieniem swojej jednostki by automatycznie zniszczyć już wystawioną jednostkę przeciwnika zanim nasza odniesie od niej rany?
1. Yyy nie? Skąd to pytanie w ogóle?
2. Strzelasz z żelaza i od razu tych 6 ran zadajesz, jak przeciwnik nie ma jednostek z łączną siłą 6, tylko mniejszą to nadwyżki żelaza przepadają. Możesz strzelić przed wystawieniem swojej jednostki.
kacek pisze: 1. podczas walki, ile frontów można otworzyć? Jeżeli obrońca wykłada 1. front, a ja nie chcę go atakować, to wykładam swoją jednostkę pod spodem otwierając 2. front. Czy on potem może otworzyć 3. front pod moim 2., kiedy nie chce tego atakować. W ten sposób można rozegrać cała bitwę nie atakując się ani razu:)
Otwierasz frontów ile chcesz.
kacek pisze: 2. jak jest z obroną miasta: czy mogę postawić na swoim mieście swoją armię, wtedy miałbym 3 jednostki do ręki + 2 za każdą dodatkową flagę?
Nie można stawiać niczego na miastach, przez swoje miasto można co najwyżej przejść. W mieście zawsze ciągniesz do 6 kart jednostek na rękę.
kacek pisze: 3. w którymś z poprzednich postów ktoś napisał, że automatycznie broniąc miasta ciągniemy 6 kart jednostek. Tak jest naprawdę? Byłem przekonany, że bazowa ilość to 3 jednostki + ewentualne dodatkowe za dodatkowe jednostki.
Tak jest przy flagach na otwartym polu. Ciągniesz 3 + 2 za każdą dodatkową flagę. W przypadku miast zawsze ciągniesz do 6 (jeżeli tyle masz).
kacek pisze: 4. czy premie do walki za koszary się kumulują (np. posiadam 2 koszary w 2 miastach, to bonus wynosi 2+2?)
Tak, podobnie z generałem Napoleonem. Wszystkie te czynniki się sumują.
kacek pisze: 5. wszędzie na forach wiele osób pisze, że zwycięstwo ekonomiczne jest najłatwiejsze. Dla nas podczas pierwszej rozgrywki niejasne było zdobywanie monet, i każdy jakoś tak szedł w militaria, które wydawały się najbardziej oczywiste.

a) jeżeli na peryferiach znajduje się symbol monety, to pozyskuje się go podczas zarządzania miasta - zbieranie zasobów?

b) jeżeli postawimy nasz wóz na polu z symbolem monety, to kiedy pozyskujemy tę monetę?

c) jak działa karta banku? Jest tam, między innymi symbol monety. Kiedy się ją pozyskuje i w jaki sposób?

d) na niektórych kartach technologii można podczas fazy zarządzania miastem wydać jakieś zasoby, żeby dołożyć na kartę żetony monet (np. garncarstwo max. 4) Dostając monetę automatycznie przesuwamy wskaźnik ekonomii o 1. A co możemy zrobić z samymi monetkami? Czy podczas fazy zarz. miastem można płacąc wielokrotność wymaganych zasobów dostać jednocześnie kilka monet?
Jak stajesz scoutem na monecie to od razu przestawiasz na torze monet o jeden do przodu strzałkę. Jak kiedykolwiek z niej zejdziesz to strzałka o jeden w dół. Jak tylko wybudujesz bank to dodajesz sobie 1 monetę na torze monet (strzałka o jeden do przodu). d) Jeżeli na karcie nie jest napisane, że tylko raz na turę, to tak, można zapłacić wielokrotność wymaganych zasobów, żeby dostać więcej monet.
kacek pisze: 6. Wiele budynków daje nam żetony kultury. Można je zbierać podczas fazy zarz. miastem poświęcając miasto kulturze? Czy od razu po otrzymaniu tych żetonów można je wydać na przesunięcie się na torze kultury?
Tak, zbiera się je podczas poświęcania miasta kulturze. Tak, możesz to zrobić od razu.
kacek pisze: 7. Czy jedno miasto może posiadać tylko jeden cud świata? To w rozgrywce na 2 graczy powoduje chyba małą rotację cudów na planszy rynku?
Tak, tylko jeden. Stawiając nowy cud, jednocześnie zdejmujesz z miasta ten stary.
kacek pisze: 8. Na niektórych kartach technologii znajduje się akcja, którą można wykonać płacąc jakimś zasobem. Jeżeli jest napisane, że odbywa się ona w fazie zarządzania miastem, to można w tej fazie wykonać tylko ją, czy jest ona dodatkowa do jednej z 3 akcji możliwych w tej fazie?
Każdą taką umiejętność wymagającą płacenia surowca z jednej karty można zrobić raz na turę. Czyli jak masz 3 takie karty, to możesz 3 takie umiejętności na turę zrobić, oczywiście płacąc za nie 3 surowcami. Oprócz tego każde miasto ma oczywiście swoją akcję.
Rudolph
Posty: 99
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: Rybnik/Zabrze

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Rudolph »

Dzięki za szybką odpowiedź ;) odnośnie pierwszego to nie wiem faktycznie skąd sie mi to wzięło bo przeglądałem poraz kolejny instrukcji i nie ma tam nic takiego ...

Aha ostatnie (mam nadzieje) pytanie:

Jak ustawia się budynki na planszy rynku: czy po połowie dajemy formy podstawowej i zaawansowanej budynku czy jakoś inaczej? I czy potem w trakcie gry można dobierać z jednej puli jeśli się w 2 skończą?
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: kacek »

@ sowacz Wielkie dzięki za odpowiedzi. Bardzo nam pomogły. Mam jeszcze tylko pytanie odnośnie frontów. Z tego, że można zacząć wiele frontów wynika, że np. w sytuacji, kiedy wiemy, że same premie do bitwy pozwolą nam wygrać bitwę można zagrać tak, żeby żadnej jednostki nie stracić (ale też nic nie zabijemy). Czy poprawnie myślę?
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

Dobrze myślisz, jeżeli wiesz co ma przeciwnik na ręce (mając np cud Oracle) można się bawić w robienie nowych frontów, ale wtedy nie osłabiasz przeciwnika. Jeżeli przeciwnik wystawił na stół jednostkę dajmy na to piechura z siłą 3, a ty masz na ręce łucznika z siłą 3 to nigdy się nie opłaca w takiej sytuacji tworzyć nowego frontu, tylko dołożyć do piechura i go zabić. Ja w czasie walk też wystawiam jedynki co mi się trafiły na pewną śmierć, czyli zadaję obrażenie jakiejś większej jednostce i moja jedynkę poświęcam, bo się po prostu nie opłaca jej trzymać w swojej talii armii.
JB
Posty: 347
Rejestracja: 14 maja 2005, 19:09
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: JB »

sowacz pisze:d) Jeżeli na karcie nie jest napisane, że tylko raz na turę, to tak, można zapłacić wielokrotność wymaganych zasobów, żeby dostać więcej monet.
Nie mozna. Resource ability z technologii mozna uzyc tylko raz na ture (str. 22 instrukcji).
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

sowacz pisze:
kacek pisze: 8. Na niektórych kartach technologii znajduje się akcja, którą można wykonać płacąc jakimś zasobem. Jeżeli jest napisane, że odbywa się ona w fazie zarządzania miastem, to można w tej fazie wykonać tylko ją, czy jest ona dodatkowa do jednej z 3 akcji możliwych w tej fazie?
Każdą taką umiejętność wymagającą płacenia surowca z jednej karty można zrobić raz na turę. Czyli jak masz 3 takie karty, to możesz 3 takie umiejętności na turę zrobić, oczywiście płacąc za nie 3 surowcami. Oprócz tego każde miasto ma oczywiście swoją akcję.
Tutaj wytłumaczyłem działanie Resource Ability.
sowacz pisze:
kacek pisze: d) na niektórych kartach technologii można podczas fazy zarządzania miastem wydać jakieś zasoby, żeby dołożyć na kartę żetony monet (np. garncarstwo max. 4) Dostając monetę automatycznie przesuwamy wskaźnik ekonomii o 1. A co możemy zrobić z samymi monetkami? Czy podczas fazy zarz. miastem można płacąc wielokrotność wymaganych zasobów dostać jednocześnie kilka monet?
d) Jeżeli na karcie nie jest napisane, że tylko raz na turę, to tak, można zapłacić wielokrotność wymaganych zasobów, żeby dostać więcej monet.
A tutaj rzeczywiście trochę zamotałem. Chodziło mi o Constant Ability, które można wykonywać ile się chce, chyba że jest na karcie inaczej napisane. W przypadku Constant Ability związanych z monetkami, na wszystkich kartach jest napisane że można tylko raz na turę.
I zdanie "można zapłacić wielokrotność wymaganych zasobów, żeby dostać więcej monet." jest oczywiście błędne, bo jeżeli trzeba płacić surowcami, to znaczy, że to jest Resource Ability i można tylko raz na turę tego użyć.
Awatar użytkownika
Kornellious
Posty: 103
Rejestracja: 25 sie 2011, 23:06
Lokalizacja: Szczecin

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Kornellious »

Rudolph pisze: Jak ustawia się budynki na planszy rynku: czy po połowie dajemy formy podstawowej i zaawansowanej budynku czy jakoś inaczej? I czy potem w trakcie gry można dobierać z jednej puli jeśli się w 2 skończą?
Zazwyczaj rozkładając Civkę kładę po połowie, ale tylko ze względów estetycznych - w czasie gry traktuję oba stosiki jako wspólną pulę, tj. jak ktoś chce zbudować dany budynek, to bierze jego żeton niezależnie od tego, na której stronie jest położony na planszy rynku. Proszę mnie poprawić, jeżeli jestem w błędzie.
DJCrovley
Posty: 147
Rejestracja: 26 maja 2009, 00:26
Lokalizacja: Poland, Poznań

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: DJCrovley »

Kornellious pisze:
Zazwyczaj rozkładając Civkę kładę po połowie, ale tylko ze względów estetycznych - w czasie gry traktuję oba stosiki jako wspólną pulę, tj. jak ktoś chce zbudować dany budynek, to bierze jego żeton niezależnie od tego, na której stronie jest położony na planszy rynku. Proszę mnie poprawić, jeżeli jestem w błędzie.
Nie popełniasz błędu, żeton to żeton nie ma rozgraniczenia że połowa ma być na jednej a druga połowa drugiej stronie.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934
Kolekcja
bleble630
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2010, 15:06
Been thanked: 11 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: bleble630 »

Witam
Mam 2 małe pytania.
1. Czy w czasie walki, każdy z graczy ma np. 3 jednostki walczące i czy może utworzyć 6 różnych frontów w którym, żadna jednostka się nie styka z drugą (nie została zabita) i na koniec podliczają punkty bojowe...?
2. Kiedy użyć właściwości z technologii matematyka, która mówi, o zadaniu do 3 ran jednostką wroga?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Vincent »

bleble630 pisze: 1. Czy w czasie walki, każdy z graczy ma np. 3 jednostki walczące i czy może utworzyć 6 różnych frontów w którym, żadna jednostka się nie styka z drugą (nie została zabita) i na koniec podliczają punkty bojowe...?
Tak, walka może przebiegać w sposób gdzie tylko tworzone są nowe fronty.
bleble630 pisze: 2. Kiedy użyć właściwości z technologii matematyka, która mówi, o zadaniu do 3 ran jednostką wroga?
W walce zawsze jest
- Skorzystanie z technologii
- Wyłożenie karty jednostki
- Skorzystanie z technologii

Tak wygląda sekwencja tury każdego z graczy. Więc z Matematyki możesz skorzystać zarówno przed jak i po wyłożeniu jednostki.
bleble630
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2010, 15:06
Been thanked: 11 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: bleble630 »

Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak kradnę technologię Rosjanami, to czy mogę ukraść każdą technologię jaką chcę czy tylko taką którą mogę dołożyć do swojej piramidy technologicznej, zgodnie z zasadami dokładania technologii do piramidy. A jeżeli każdą to jeżeli mam np. 1 technologię z 2 poziomu i chce ukraść z trzeciego, to gdzie mam ją dołożyć?
2. Jeżeli atakuję na miasto i nie ma tam na nim żadnego pionka armii, to czy miasto liczy się jako pionek? I ile obrońca ma kart jednostek, tylko 3 za miasto, czy może 6 jednostek?
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

bleble630 pisze:Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak kradnę technologię Rosjanami, to czy mogę ukraść każdą technologię jaką chcę czy tylko taką którą mogę dołożyć do swojej piramidy technologicznej, zgodnie z zasadami dokładania technologii do piramidy. A jeżeli każdą to jeżeli mam np. 1 technologię z 2 poziomu i chce ukraść z trzeciego, to gdzie mam ją dołożyć?
2. Jeżeli atakuję na miasto i nie ma tam na nim żadnego pionka armii, to czy miasto liczy się jako pionek? I ile obrońca ma kart jednostek, tylko 3 za miasto, czy może 6 jednostek?
Ad 1. Możesz kraść tylko takie technologie jakie w danej chwili jesteś w stanie wynaleźć.
Ad 2. Na miastach nie kładzie się pionków, obrońca miasta bierze do 6 kart do ręki.
bleble630
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2010, 15:06
Been thanked: 11 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: bleble630 »

sowacz pisze:Ad 2. Na miastach nie kładzie się pionków, obrońca miasta bierze do 6 kart do ręki.
To rozumiem, że miasto ma zawsze max 6 kart jednostek...?
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

Tak. Może to zmienić chyba tylko technologia z 4 poziomu, jeżeli dobrze pamiętam. Z tego też powodu nie można zaniedbywać produkcji jednostek i chorągiewek, a warto też pomyśleć o kilku kartach kultury.
mimozaur
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: mimozaur »

Witam!
Mam dwa pytania:
1. Czy jeden surowiec z tej samej lokalizacji na planszy może być pobrany dwa razy w ciągu tury przez dwa różne miasta (cywilizacja z ustrojem feudalnym)?
2. Czy po zdobyciu miasta zebrane z niego wcześniej punkty wymiany handlowej zostają stracone?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Vincent »

1. Nie można, jest to gdzieś w instrukcji napisane, że nie można pobierać dwa razy tego samego surowca (z tego samego pola) w ciągu tury

2. Nie, miasto zdobywa punkty w fazie Handlu, stracone jest w fazie ruchu, ale punkty normalnie zostają. Chyba o to Ci chodzi? Nie wiem czy dobrze pytanie zrozumiałem.
mimozaur
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: mimozaur »

O to właśnie chodziło. Dzięki wielkie.
mimozaur
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:33
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: mimozaur »

Jeszcze jedno pytanie. Jeśli mam możliwość anulowania akcji miejskiej innego gracza, to muszę zrobić to bezpośrednio po konkretnej akcji konkretnego gracza czy moge poczekać do końca fazy zarządzania i anulować dowolną akcję z tej fazy?
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: sowacz »

Generalnie używanie resource ability z technologii odbywa się podczas tury tego gracza, który chce to wykonać, ale anulowanie komuś akcji w mieście to akcja interrupt, czyli można ją zagrać podczas tury innego gracza. Chyba nie możesz użyć tego już po całej turze danego gracza, musisz to zrobić podczas wykonywania danej akcji.
ODPOWIEDZ