Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Faziee
Posty: 147
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Faziee »

Witam, po raz kolejny dziękuje. Choć ja bardziej skłaniałem się ku pierwszej wersji, to jednak bardziej wyważa tą cywilizację. Teraz mam kolejne pytanie, które zdarzyło się konkretnie w rozgrywce - przykład - jest moja tura wykonuje akcję miejską np. stolicą, używam powiedzmy karty kultury, albo zdolności do zwiększenia produkcji tego miasta i mówię co nim wytwarzam i teraz przykład co się dzieje, jeżeli ktoś używa karty zdolności z I poziomu, która powoduje, że można anulować akcję miejską. Rozumiem, że akcja ta jest anulowana, ale co z kartami, tudzież zdolnościami które na nią zużyłem, czy przepadają bezpowrotnie, czy wracają chociażby surowce albo karta, czy też mogę użyć wtedy tej produkcji do innego miasta??
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Lothrain »

Faziee pisze:Witam, po raz kolejny dziękuje. Choć ja bardziej skłaniałem się ku pierwszej wersji, to jednak bardziej wyważa tą cywilizację. Teraz mam kolejne pytanie, które zdarzyło się konkretnie w rozgrywce - przykład - jest moja tura wykonuje akcję miejską np. stolicą, używam powiedzmy karty kultury, albo zdolności do zwiększenia produkcji tego miasta i mówię co nim wytwarzam i teraz przykład co się dzieje, jeżeli ktoś używa karty zdolności z I poziomu, która powoduje, że można anulować akcję miejską. Rozumiem, że akcja ta jest anulowana, ale co z kartami, tudzież zdolnościami które na nią zużyłem, czy przepadają bezpowrotnie, czy wracają chociażby surowce albo karta, czy też mogę użyć wtedy tej produkcji do innego miasta??
przepada i pozamiatane... to wredna zdolność jest :)
dlipski
Posty: 12
Rejestracja: 17 kwie 2011, 11:35
Lokalizacja: Warszawa/Natolin

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: dlipski »

Cześć mam kilka pytań odnośnie toru kultury.

1)Pod torem kultury pod jego 3 polami (4,11 i 17) są 3 napisy "wydarzenie kulturalne I", "wydarzenie kulturalne II" i "wydarzenie kulturalne III" co one oznaczają ? Czy te 3 pola są jakieś specjalne? (Wydaje mi się że one tylko są informacyjne umieszczone - pytanie 4, ale wolę się upewnić)
2)Czy w fazie zarządzania miastami mogę wydać tyle żetonów kultury ile chcę i to oznacza że w trakcie jednej tury mogę na tym torze przesunąć się o kilka pól ?
3)Jeśli odpowiedź na pytanie nr 2 jest twierdząca to: Czy "bonusy"(wydarzenia kulturalne, wielcy ludzie)z toru kultury dostaję za każde pole przez które w tej turze się przesunąłem czy tylko za ostatnie ?
4) Jaki jest koszt poszczególnych pól na torze kultury. Czy pola 1-7 mają koszt=3, pola 8-14 mają koszt=5+3 wymiany handlowej, a pola 15-21 mają koszt 7+6 wymiany handlowej. Moim zdaniem akurat ta część planszy jest słabo oznaczona i można to jeszcze inaczej odczytać ale że ten wariant wydaje mi się najbardziej prawdopodobny nie będę rozwodził się nad innymi..

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Daniel
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: veljarek »

dlipski pisze:Cześć mam kilka pytań odnośnie toru kultury.

1)Pod torem kultury pod jego 3 polami (4,11 i 17) są 3 napisy "wydarzenie kulturalne I", "wydarzenie kulturalne II" i "wydarzenie kulturalne III" co one oznaczają ? Czy te 3 pola są jakieś specjalne? (Wydaje mi się że one tylko są informacyjne umieszczone - pytanie 4, ale wolę się upewnić)
2)Czy w fazie zarządzania miastami mogę wydać tyle żetonów kultury ile chcę i to oznacza że w trakcie jednej tury mogę na tym torze przesunąć się o kilka pól ?
3)Jeśli odpowiedź na pytanie nr 2 jest twierdząca to: Czy "bonusy"(wydarzenia kulturalne, wielcy ludzie)z toru kultury dostaję za każde pole przez które w tej turze się przesunąłem czy tylko za ostatnie ?
4) Jaki jest koszt poszczególnych pól na torze kultury. Czy pola 1-7 mają koszt=3, pola 8-14 mają koszt=5+3 wymiany handlowej, a pola 15-21 mają koszt 7+6 wymiany handlowej. Moim zdaniem akurat ta część planszy jest słabo oznaczona i można to jeszcze inaczej odczytać ale że ten wariant wydaje mi się najbardziej prawdopodobny nie będę rozwodził się nad innymi..

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Daniel
Ad.1 - informacyjnie
Ad.2 - tak,
Ad.3 - każde,
Ad.4 - takie są jak na planszy
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Vaynard
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2012, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Vaynard »

To ja mam pytanie. Czy jeśli na przedmieściach miasta mam jakieś flagi dodają mi one rękę bitewną przy obronie miasta?
Wiadomo, nie można trzymać na mieście, ale na peryferiach zdaje się, że tak.

Dwa, chodzi o dodatek.
Załóżmy mam wielkiego człowieka, który pozwala zadać 1 dmg, gdy moja jednostka ginie.
Dajmy na to ściera się dwóch włóczników siła 4 (wroga bez wielkiego człowieka) siła 3 moja
Zadaję mu 1 dmg i teoretycznie ginie.
Czy przed zadziałaniem wielkiego człowieka może go wyleczyć np. hodowlą zwierząt?
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: veljarek »

Vaynard pisze:To ja mam pytanie. Czy jeśli na przedmieściach miasta mam jakieś flagi dodają mi one rękę bitewną przy obronie miasta?
Wiadomo, nie można trzymać na mieście, ale na peryferiach zdaje się, że tak.

Dwa, chodzi o dodatek.
Załóżmy mam wielkiego człowieka, który pozwala zadać 1 dmg, gdy moja jednostka ginie.
Dajmy na to ściera się dwóch włóczników siła 4 (wroga bez wielkiego człowieka) siła 3 moja
Zadaję mu 1 dmg i teoretycznie ginie.
Czy przed zadziałaniem wielkiego człowieka może go wyleczyć np. hodowlą zwierząt?
Flagi na przedmieściach nie dodają kart do ręki
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
Szaqis
Posty: 30
Rejestracja: 13 wrz 2010, 00:14

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Szaqis »

Hej

Mam następujący problem: jak rozumiecie limit uzyskania 4 monet na kartę technologii w połączeniu z możliwością inwestowania monet (Fame & Fortune)? Tzn. czy jeżeli przeznaczę monetę na żeton inwestycji np. uzyskany za pomocą technologii Demokracja (na technologii miałem 3 monety, teraz mam 2), to czy moneta zainwestowana liczy mi się do limitu 4 monet na karcie Demokracji? Czy chodzi o żetony leżące na karcie technologii? (podobny problem będzie jeśli ktoś spowoduje odrzucenie żetonu monety z technologii).
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: rzaba »

czy jest limit Wielkich Ludzi w mieście czy moge ich miec dowolna ilosc?
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Dabi »

rzaba pisze:czy jest limit Wielkich Ludzi w mieście czy moge ich miec dowolna ilosc?
Nie ma limitu - po prostu trzeba ich mieć gdzie położyć na polu przy mieście.
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Tygrys69 »

Witam Wszystkich!

Proszę o skrót jak to jest z tymi inwestycjami. W instrukcji napisano, że nie można inwestować monet z planszy, kart technologi ani wielkich ludzi. Rozumiem więc, że mogę inwestować jedynie złoto jakie mam na karcie nacji ? To by była odpowiedź na pytanie kolegi: Szaqis. Gdyż sytuacja, którą opisał po prostu by nie wystąpiła. No chyba, że się mylę i można inwestować wszystkie monety.
Focus!
Awatar użytkownika
MalyFarciarz
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: MalyFarciarz »

Złoto z karty technologii można podzielić na dwa typy.
Stałe, takie jakie mamy w odlewnictwie, komputerach i służbach cywilnych i tych nie inwestujemy oraz takie jakie zdobywamy z kodeksu prawa, garncarstwa, demokracji i prasy drukarskiej w zamian za odpowiednie cenę. Monety zdobywane w ten sposób można inwestować, również można zainwestować monetę z jednego bohatera (Grubasa) z ikoną monety. Inwestować monetę można raz na turę, wyjątkiem jest wtedy kiedy weźmie się złote miasto.
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Tygrys69 »

Dziękuję za odpowiedź:) Poszperałem po forum na boardgamegeek-u i znalazłem podobną odpowiedź. Jednak z tego co wyczytałem nie możesz używać monety z "grubasa" może on zostać zabity/przestawiony a wtedy tracisz też monetkę na zawsze/ na chwile :). Można inwestować monetki z kart technologi (dokładane a nich) oraz z karty postaci (np ze zdolności cywilizacji). Co ciekawe zabierając monetkę z karty technologi robisz miejsce na nową i znów możesz dozbierać do limitu 4 na karcie :)
Focus!
Awatar użytkownika
MalyFarciarz
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: MalyFarciarz »

Faktycznie pomyliłem się co do Grubasa z ikoną monety. Ogólnie to nie możesz zainwestować żadnej monety, która jest narysowana i nie możesz jej zniszczyć karty kulturalną związaną z niszczeniem monet.
eumi
Posty: 1
Rejestracja: 15 lip 2013, 12:13

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: eumi »

1) Czy muszę wybrać gracza, któremu daję 6 punktów wymiany handlowej gdy używam właściwości karty technologii: Jazda Konna?

2) Czy Egipcjanie mogą połączyć swoją umiejętność (raz na turę podczas fazy zarządzania miastami za darmo budują budynek) z inżynierią? Karta inżynierii pozwala podzielić młotki na dwa budynki, czy to oznacza, że mogę podzielić np. na jeden 7 młotków a na drugi 0 (bo wybudowałem go specjalną umiejętnością Egipcjan)?
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Szaweł »

Jestem przed pierwszą grą, właśnie przebrnąłem przez instrukcję i zastanawiam się jak to jest z żetonami surowców. Z każdego z nich jest tylko jedna sztuka. Czy to nie błąd? Zbierając np. kadzidło automatycznie blokuję innym, ale i sobie, możliwość zebrania danego surowca zanim wydam ten zebrany wcześniej?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Edwardo »

W grze jest każdego rodzaju surowca tyle ilu graczy (np dla 3 graczy będzie po 3 surowce z każdego rodzaju). Do tego dochodzą surowce z chatek i wiosek więc "trochę" ich jest :)
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Szaweł »

Tak, widzę teraz, po pierwszej grze, że pytanie moje było z d... :)

Pojawiły się jednak inne pytania, mianowicie

1. Atakując miasto/stolicę wg. instrukcji obrońca ma +3 karty jednostek na ręku. Wg. tej samej instrukcji nie można zakończyć ruchu pionka w mieście/stolicy. Miasto/stolica ma po prostu 3 karty broniąc się, czy jest liczone jako armia i ma 3+3?

2. Kolejna rzecz to ilość pionków/wozów na mapie. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale nie ma ograniczenia pionków na mapie (oczywiście poza ilością samych pionków), są tylko ograniczenia pionków na jednym polu, tak?

3. Statua wolności - wydaje mi się, czy to trochę przegięty cud? Co turę można nauczyć się od przeciwnika jednej technologii z dowolnego poziomu? Mając powiedzmy mniej technologii o 3 lub 4 od najbardziej rozwiniętego przeciwnika, można go dogonić (przegonić) w 2 lub 3 tury - on uczy się 1 technologii na turę z wymiany handlowej a my uczymy się 1 technologii na turę z wymiany handlowej + 1 technologię od niego?

4. Jeśli na mapie jest symbol monety, mogę ustawić na niej wóz i co turę pobierać to złoto? Czy akurat w przypadku monet jest to jednorazowe?

5. Ulepszanie jednostek - opracowałem technologię ulepszającą na poziom 3 powiedzmy piechotę. Nie mam jednak technologii ulepszającej na poziom 2, czy automatycznie przeskakuję na poziom 3 czy muszę najpierw wynaleźć poziom 2?

6. Nuke - po zrzuceniu bombki na miasto, zostawiam tam jakiś symbol? W sensie bomba tylko czyści miasto, czy również pozostawia po sobie... pustynię?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
CheshireCat
Posty: 58
Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
Been thanked: 2 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: CheshireCat »

Witam
Jakiś czas temu pojawiła się errata (wersja 2) z poprawionymi zasadami:
np osłabioną kartą inwestycji w sztukę, czy zmianą w kartach technologii 3 poziomu (moneta przeskakuje z metalurgii na kolej), itd.
Zmiany są zrozumiałem i wszystko pięknie, aż nie dochodzę do informacji:
Advanced Arabia civilization:
The Arabs only gain 1 "znacznik kultury" per resource token spent, instead of 2 "znacznik kultury".
Nie rozumiem kwestii z Arabami, Wg erraty w wersji podstawowej Arabowie powinni otrzymywać 2 znaczniki za surowiec
u mnie w na karcie cywilizacji wyraźnie stoi:
Arabowie otrzymują "znacznik kultury" za każdy surowiec, który wydadzą ( z dowolnego powodu).
- rozumiem, że 1.Zatem co ma oznaczać errata, po co?
Ktoś wie cokolwiek? Szukałem w necie - nie znalazłem
lunatyk1900
Posty: 21
Rejestracja: 22 paź 2013, 14:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: lunatyk1900 »

Szaweł pisze:Tak, widzę teraz, po pierwszej grze, że pytanie moje było z d... :)

Pojawiły się jednak inne pytania, mianowicie

1. Atakując miasto/stolicę wg. instrukcji obrońca ma +3 karty jednostek na ręku. Wg. tej samej instrukcji nie można zakończyć ruchu pionka w mieście/stolicy. Miasto/stolica ma po prostu 3 karty broniąc się, czy jest liczone jako armia i ma 3+3?

2. Kolejna rzecz to ilość pionków/wozów na mapie. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale nie ma ograniczenia pionków na mapie (oczywiście poza ilością samych pionków), są tylko ograniczenia pionków na jednym polu, tak?

3. Statua wolności - wydaje mi się, czy to trochę przegięty cud? Co turę można nauczyć się od przeciwnika jednej technologii z dowolnego poziomu? Mając powiedzmy mniej technologii o 3 lub 4 od najbardziej rozwiniętego przeciwnika, można go dogonić (przegonić) w 2 lub 3 tury - on uczy się 1 technologii na turę z wymiany handlowej a my uczymy się 1 technologii na turę z wymiany handlowej + 1 technologię od niego?

4. Jeśli na mapie jest symbol monety, mogę ustawić na niej wóz i co turę pobierać to złoto? Czy akurat w przypadku monet jest to jednorazowe?

5. Ulepszanie jednostek - opracowałem technologię ulepszającą na poziom 3 powiedzmy piechotę. Nie mam jednak technologii ulepszającej na poziom 2, czy automatycznie przeskakuję na poziom 3 czy muszę najpierw wynaleźć poziom 2?

6. Nuke - po zrzuceniu bombki na miasto, zostawiam tam jakiś symbol? W sensie bomba tylko czyści miasto, czy również pozostawia po sobie... pustynię?
1) Ręka bitewna miasta/stolicy wynosi 6. (3+3)
2) Tak
3) Tego nie wiem, nigdy jeszcze nie wydarzyła się u mnie sytuacja żeby chociaż pojawił się nowożytny cud świata na planszy rynku.
4) Jeśli postawisz wóz na symbolu monety to doliczasz na swoim zegarze złota +1 dopóki nie przestawisz wozu lub nie zostanie on zniszczony. Innymi słowy: pole pod wozem to zawsze 1 dodatkowe pole peryferiów któregoś z Twoich miast.
5) Nie musisz opracowywać rang pomiędzy, od razu wskakujesz na poziom jaki opracowałeś.
6) Bombka niszczy miasto i peryferia. Nie pozostawia tam jednak pustyni. Możesz sobie wprowadzić taką domową zasadę bo brzmi to całkiem logicznie :)
CheshireCat
Posty: 58
Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
Been thanked: 2 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: CheshireCat »

CheshireCat pisze:Witam
Jakiś czas temu pojawiła się errata (wersja 2) z poprawionymi zasadami:
np osłabioną kartą inwestycji w sztukę, czy zmianą w kartach technologii 3 poziomu (moneta przeskakuje z metalurgii na kolej), itd.
Zmiany są zrozumiałem i wszystko pięknie, aż nie dochodzę do informacji:
Advanced Arabia civilization:
The Arabs only gain 1 "znacznik kultury" per resource token spent, instead of 2 "znacznik kultury".
Nie rozumiem kwestii z Arabami, Wg erraty w wersji podstawowej Arabowie powinni otrzymywać 2 znaczniki za surowiec
u mnie w na karcie cywilizacji wyraźnie stoi:
Arabowie otrzymują "znacznik kultury" za każdy surowiec, który wydadzą ( z dowolnego powodu).
- rozumiem, że 1.Zatem co ma oznaczać errata, po co?
Ktoś wie cokolwiek? Szukałem w necie - nie znalazłem
Jakieś pomysły?;>
bo to chyba nie błąd w druku... Oo
lunatyk1900
Posty: 21
Rejestracja: 22 paź 2013, 14:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: lunatyk1900 »

U mnie także na karcie widnieje to samo co u Ciebie. 1 znacznik kultury za każdy wydany surowiec. Tego lepiej się trzymajmy. Inaczej Arabowie będą caly czas rządzić światem.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Olgierdd »

Strzelam w ciemno, bo nie grałem z dodatkami, ale czy errata była po polsku?
Bo być może dotyczyła tylko wydania angielskiego, natomiast polskie wydanie jest już poprawione.
CheshireCat
Posty: 58
Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
Been thanked: 2 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: CheshireCat »

Olgierdd pisze:Strzelam w ciemno, bo nie grałem z dodatkami, ale czy errata była po polsku?
Bo być może dotyczyła tylko wydania angielskiego, natomiast polskie wydanie jest już poprawione.
Nie ma znaczenia w tym wypadku, polskie wydanie wyszło przed erratą - angielską (zaznaczam errata w wersji 2.0 z czerwca tego roku), czy ma ktoś angielskie wydanie Sławy i Bogactwa, żeby sprawdzić Arabów?
Awatar użytkownika
MalyFarciarz
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2011, 14:03
Lokalizacja: Wrocław/Międzyrzecz
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: MalyFarciarz »

Arabowie w pierwszym wydaniu (wersja angielska) otrzymywali dwa punkty kultury za wydany surowiec.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1292
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Nidhogg »

Tygrys69 pisze:Dziękuję za odpowiedź:) Poszperałem po forum na boardgamegeek-u i znalazłem podobną odpowiedź. Jednak z tego co wyczytałem nie możesz używać monety z "grubasa" może on zostać zabity/przestawiony a wtedy tracisz też monetkę na zawsze/ na chwile :). Można inwestować monetki z kart technologi (dokładane a nich) oraz z karty postaci (np ze zdolności cywilizacji). Co ciekawe zabierając monetkę z karty technologi robisz miejsce na nową i znów możesz dozbierać do limitu 4 na karcie :)
A czy przypadkiem nie można inwestować monety z "grubasa" ponieważ nie jest to nasza moneta?
Jak kładę wielkiego człowieka (w szczególnym przypadku "grubasa") to zmieniam przychodu z terenu na taki jaki wskazuje wielki człowiek. Jeśli jest tam moneta oznacza to tylko i wyłącznie że jako akcję miejską mogę wykonać zbieranie surowca i wybrać zbieranie monety.

Samo postawienie "grubasa" nie zwiększa naszej siły ekonomicznej (no chyba że się mylę), w instrukcji nie mogę znaleźć potwierdzenia tego :
Ntom pisze:5. Po prostu bierzesz monetę i dajesz sobie +1 na znaczniku posiadania złota. Nie dodajesz co turę.
Ntom mógłbyś wskazać fragment instrukcji.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
ODPOWIEDZ