Coś z rzucaniem kilkoma kośćmi

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
the_michael
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2012, 16:44
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time

Coś z rzucaniem kilkoma kośćmi

Post autor: the_michael »

Co możecie polecić z gier w których rzuca się kilkoma kośćmi :

a) coś podobnego do Battlelore ( to akurat mam i strasznie się podoba mnie i wszystkim moim znajomym, nawet z żoną pogrywam a ona może się zrazić skomplikowanymi zasadami; tutaj jednak oprawa graficzna i miodność zwyciężyła; co prawda gramy na razie w podstawową wersję bez magii , ale i tak jest super ). Wybaczcie banalne pytania, ale jestem "nowy w branży". Takie gry jak Battlelore określa się mianem bitewniaków, tak ? Chodzi mi o coś właśnie gdzie przeprowadza sie bitwy/manewry z użyciem kostek , najlepiej tez takich niestandardowych z róznymi fajnymi symbolami.

b) też coś z kośćmi ale bardziej imprezowego, dla 3 i więcej graczy. Niedawno zahaczyłem o recenzje Troyes i Kingsburg. Wydaje sie fajne. Co z tych dwóch nadaje się do wzięcia do znajomych , którzy grali w zaawansowane planszówki 1 mniej razy w życiu ? (skumali jak dotąd Thurn and Taxis i Carcassone). Chodzi o czas tłumaczeniia zasad, no i te kości, nam rzucanie sprawia dużo frajdy.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9477
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Coś z rzucaniem kilkoma kośćmi

Post autor: MichalStajszczak »

the_michael pisze:też coś z kośćmi ale bardziej imprezowego, dla 3 i więcej graczy
Blef (Liar's Dice, Perudo)
Awatar użytkownika
kajman
Posty: 126
Rejestracja: 19 cze 2011, 15:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Coś z rzucaniem kilkoma kośćmi

Post autor: kajman »