Eclipse - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Eclipse

Post autor: Dellas »

1. Dodając ulepszenia na statku można kumulować bonus dotyczący w szczególności modyfikatorów trafień [budując oba ulepszenia+2 i +3] np komputery? I uzyskać w ten sposób combo, że każdy rzut kością z wynikiem od 2 w górę oznacza trafienie [oczywiście minus ewentualne bonusy przeciwnika]
Owszem można - upgrady musza byc jedynie na innych kwadratach statku. No i obowiązuje zasada, że należy posiadać wystarczająco dużo energii by takie moduły utrzymać.
2. Czy bonusy z komputerów są również brane pod uwagę przy sprawdzaniu trafienia rakietami, oraz bombami [próba wybicia populacji w zajętym obszarze?]
Tak.
3. W fazie porządkowania można dokonywać konwersji dóbr wg odpowiedniego przelicznika? Chodzi o sytuację gdy mam za mało kredytów i musiałbym bankrutować, ale mam dość punktów nauki by pokryć tę stratę bez bankructwa. Wydaje mi się, że to jak najbardziej dozwolone?
Co masz na myśli konwersję? Jeśli chodzi tobie o handel - to jak najbardziej można go stosować w fazie porządkowania. Każda rasa ma swój przelicznik handlu, który należy stosować.
4. Po spasowaniu mamy możliwość reakcji. Czy jeśli raz z niej zrezygnujemy możemy później zareagować na kolejną akcję przeciwnika? Sytuacja gracz A pass gracz B pass gracz C pass gracz D buduje statki - gracze A,B,C brak reakcji Gracz D ruch statków - czy teraz gracze ABC mogą zareagować? Wydaje mi się, że tak - że prawo do reakcji gracz ma zawsze po akcji kogoś kto nie spasował bez względu na to czy na wcześniejsze akcje reagował [już po swoim pasie] czy nie.
Reakcję można stosować dopóki wszyscy nie spasują. Jeśli gracz D wykonał jeszcze jakąś akcję, wtedy wszsyscy pozostali mogą wykonać reakcję - jeśli by jednak spasował, wtedy automatycznie kończy się faza akcji i nikt nie może już zareagować.
dwainlittle
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:22
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Eclipse

Post autor: dwainlittle »

Dziękuję za szybką odpowiedź i utwierdzeniu mnie, rozwianiu wątpliwości. Jeszcze jedno pytanie - w ramach akcji move przesunąłem statek na wolny hex - mogę od razu położyć tam swój dysk wpływu [i ew. na wszystkie sąsiadujące, wolne hexy] oraz kostki populacji [pamiętając o limicie 3 statków kolonizacyjnych] czy też położenie dysku wpływu oraz kolonizacja wymaga osobnej akcji? [Podobnie czy jeśli mam w swoich układach wolne miejsca na populację (np. poprzez udoskonalenie nauki) to kostki populacji mogę położyć poza akcją czy wymaga to wybrania którejś z akcji?).
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

PO ruchu statku nie można położyć dysku wpływu. Statkiem możesz to zrobić tylko i wyłącznie po wygraniu bitwy i zniszczeniu populacji przeciwnika.

Jeśli chcesz zdobyć pusty hex poza eksploracją, to musisz użyć akcji INF, bo tylko ona pozwala manipulować dyskami wpływów.

Kolonizację przeprowadza się w dowolnym momencie swojej tury używając statków kolonizacyjnych. Oczywiście jeśli masz wszystkie kolonizatory zużyte, to kolonizacja jest niemożliwa, akcja INF regeneruje statki kolonizacyjne.

Polecam jeszcze raz przeczytać instrukcję, bo pytania, które zadajesz wskazują na słabą jej znajomość.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

galthran pisze:PO ruchu statku nie można położyć dysku wpływu. Statkiem możesz to zrobić tylko i wyłącznie po wygraniu bitwy i zniszczeniu populacji przeciwnika.
Nie jest to prawdziwe twierdzenie. Odsyłam do strony 21. instrukcji: "Możesz swój dysk wpływów umieścić także na heksie bez dysków wpływów, jeżeli twój statek po fazie walki na takim się znajduje." Warunek jakiejkolwiek bitwy w turze nie jest wymagany, faza walki następuje zawsze, nawet jeśli nic się w niej nie dzieje i przeskakujemy od razu do fazy utrzymania to faza walki zachodzi wcześniej i jak ktoś ma statek na pustym heksie to może wtedy za darmo umieścić na nim dysk. Nie może tego robić na sąsiadujących heksach, można tak robić tylko przy pomocy akcji INF. Przy okazji warto wyjaśnić, że statki związane walką (pinowane) mogą przy użyciu akcji INF umieścić dysk na sąsiednich heksach, o ile są one puste.
galthran pisze:Kolonizację przeprowadza się w dowolnym momencie swojej tury używając statków kolonizacyjnych. Oczywiście jeśli masz wszystkie kolonizatory zużyte, to kolonizacja jest niemożliwa, akcja INF regeneruje statki kolonizacyjne.
Od tej zasady obowiązuje tylko jeden wyjątek, niestety nie ma go we wszystkich wersjach instrukcji (starsze wersje nie posiadają tego sprostowania). Strona 24. Faza utrzymania - "W przeciwieństwie do fazy akcji, nie możesz przemieszczać kostek na heksy zawierające wrogie statki". W przeciwnym razie można na jednej planecie mieć jednocześnie zysk z martwych kostek populacji i z nowych kostek, które je zastąpiły.

Jeżeli masz starą instrukcję to możesz się posiłkować oficjalną erratą: Page 24, Colony Ships: This chapter should read as follows: "First, you may activate one or more of your remaining Colony Ships (see Colony Ships on page 8) and move Population Cubes to hexes. Contrary to the Action Phase, you may not move cubes to hexes containing enemy Ships".
http://boardgamegeek.com/thread/711246/ ... ficial-faq
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 12:20 przez Blugkolf, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

Blugkolf pisze:
galthran pisze:PO ruchu statku nie można położyć dysku wpływu. Statkiem możesz to zrobić tylko i wyłącznie po wygraniu bitwy i zniszczeniu populacji przeciwnika.
Nie jest to prawdziwe twierdzenie. Odsyłam do strony 21. instrukcji: "Możesz swój dysk wpływów umieścić także na heksie bez dysków wpływów, jeżeli twój statek po fazie walki na takim się znajduje." Warunek jakiejkolwiek bitwy w turze nie jest wymagany, faza walki następuje zawsze, nawet jeśli nic się w niej nie dzieje i przeskakujemy od razu do fazy utrzymania to faza walki zachodzi wcześniej i jak ktoś ma statek na pustym heksie to może wtedy za darmo umieścić na nim dysk. Nie może tego robić na sąsiadujących dyskach, można tak robić tylko przy pomocy akcji INF. Przy okazji warto wyjaśnić, że statki związane walką (pinowane) mogą przy użyciu akcji INF umieścić dysk na sąsiednich heksach, o ile są puste.

No nie mogę się zgodzić. Cytowany fragment jest wyciągnięty z kontektu. Możesz położyć dysk wpływu jedynie po bitwie, a nie zawsze jak jest pusty hex i masz na nim statek. Bitwa jest warunkiem koniecznym do położenia dysku wpływu po fazie walki.

Pełny akapit (pt. "Wpływanie na hexy" w rodziale "Przebieg bitwy") mówi:
Jeżeli po bitwie na heksie nie ma populacji,
a ty masz tam przynajmniej jeden statek, to usuń
dysk wpływów poprzedniego właściciela heksu (zwracany
jest on na jego tor wpływu). Możesz potem umieścić tam
swój dysk wpływów. Możesz swój dysk wpływów umieścić
także na heksie bez dysków wpływów, jeżeli twój statek po
fazie walki na takim się znajduje.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

Możesz się oczywiście nie zgadzać, ale nie zmienia to faktu, że tak gra się w tę grę. Polecam lekturę wątków, gdzie też można znaleźć kogoś kto myślał podobnie jak Ty:

http://boardgamegeek.com/thread/775730/influence-action
http://boardgamegeek.com/thread/776416/ ... mbat-phase
http://boardgamegeek.com/thread/777988/ ... ex-post-co
http://boardgamegeek.com/thread/816878/ ... t-fighting
http://boardgamegeek.com/thread/958669/ ... mbat-phase
http://boardgamegeek.com/thread/990243/ ... t-colonize
galthran pisze: Pełny akapit (pt. "Wpływanie na hexy" w rodziale "Przebieg bitwy") mówi:
Jeżeli po bitwie na heksie nie ma populacji,
a ty masz tam przynajmniej jeden statek, to usuń
dysk wpływów poprzedniego właściciela heksu (zwracany
jest on na jego tor wpływu). Możesz potem umieścić tam
swój dysk wpływów. Możesz swój dysk wpływów umieścić
także na heksie bez dysków wpływów, jeżeli twój statek po
fazie walki na takim się znajduje.
Do tego akapitu istnieje errata w oficjalnym FAQ http://boardgamegeek.com/thread/711246/ ... ficial-faq "Page 21, Influencing hexes: The Influence Discs are placed at the end of the Combat Phase. A better wording for this chapter would be: "At the end of the Combat Phase, if you have at least one Ship in a hex that has no population, remove the previous controller’s Influence Disc (returning it to his Influence Track). After this, you may place your own Influence Disc there. Also, if at the end of the Combat Phase your Ship is in a hex without an Influence Disc, you may place a disc there."

Walka nie musi zachodzić co wyszczególnia ostatnie zdanie, a szczególnie słowo also.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 12:09 przez Blugkolf, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

Rozumiem. Skoro oficjalny FAQ to wyjaśnia, to nie mam już wątpliwości i trudno z tym dyskutowac :) . Czegoś nowego się dzisiaj nauczyłem :)
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

Zastanowiłem się nad tym i sądzę, że Twoje wrażenie wyjęcia z kontekstu bierze się prawdopodobnie z tego, że polskie tłumaczenie akapitu mówi o bitwie, angielska instrukcja mówi wyraźnie o fazie walki. Zawsze kładziesz dyski na koniec fazy walki, a nie na koniec konkretnej bitwy, więc nie ma to nic wspólnego z tym czy bitwa w ogóle zaszła. Jeśli na heksie był obecny dysk wpływów przeciwnika, ale nic go nie broniło to technicznie nie masz bitwy, bo nie ciągniesz reputacji, ale możesz usunąć dysk przeciwnika i ewentualnie położyć swój na koniec fazy walki.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

Tak, dokładnie - tradycyjnie polskie tłumaczenie zamąciło.
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

galthran pisze:Rozumiem. Skoro oficjalny FAQ to wyjaśnia, to nie mam już wątpliwości i trudno z tym dyskutowac :) . Czegoś nowego się dzisiaj nauczyłem :)
Wystarczy poniższy punkt w instrukcji:
"Możesz swój dysk wpływów umieścić
także na heksie bez dysków wpływów, jeżeli twój statek po
fazie walki na takim się znajduje."


Dodatkowo należy zauważyć że każda runda składa się z fazy walki. To też jest w instrukcji.
W każdej rundzie występuje faza walki, więc w tej bez formalnych walk także.

Pierwsze zdanie mówi o walkach i o procedurze usuwania populacji i zasiedlania. Drugie (to które zacytowałem) mówi o możliwości zasiedlania w fazie walki (a nie tylko po bitwie).
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

Sprawa jest wyjaśniona - oficjalny faq rozwiewa wątpliwości. Nie zamierzam tutaj dyskutować nad tym w jaki dwojaki sposób można interpretować ten akapit.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

Jeszcze jedna sprawa a propos kolonizacji, która może się mieszać.

W instrukcji na stronach 9, 10 jest przypomnienie o tym, że można użyć statku w dowolnym momencie swojej tury. Przypomnienie odnosi się do zasady opisanej na stronie 8, gdzie jest mowa nie o turze, a o akcji. W wersji angielskiej i polskiej wygląda to tak samo. Moim zdaniem te przypomnienia to za duży skrót myślowy i powinny dalej mówić o akcji, a nie o turze. Jeśli ktoś zapamięta sobie tę definicję jako turę, to możliwa jest zła interpretacja i kolonizowanie systemu na koniec fazy walki. Pod ostrzałem gracz tego nie zrobi, bo to nie jest jego tura, tylko gracza atakującego, ale na koniec fazy walki każdy może zasiedlać heksy (tylko dyskami wpływów) i jak dla mnie jest tu luka w interpretacji co jest wtedy "moją turą". Być może jest gdzieś zdanie mówiące o zakazie kolonizacji na koniec fazy walki, ale w tej chwili nie mogę go odnaleźć. Za to przypomnienia o kolonizacji w "swojej turze" ze stron 9 i 10 pamiętam aż za dobrze. Takie wyjaśnienie, iż nie można kolonizować na koniec fazy walki można też dosyć łatwo znaleźć na BGG, ale bez podania źródeł. Wszystkie interpretacje jakie teraz kojarzę odnoszą się wtedy do opisu działania statków ze strony 8 i pomijają przypomnienia ze stron 9 i 10.

Intencje autora są za to znane https://www.boardgamegeek.com/article/7813237#7813237 i wiadomo, że nie przewidział sytuacji z podwójnym zyskiem z planet, jeżeli część populacji znajduje się na cmentarzu, ale jednocześnie heks nie został zdobyty. Stąd errata, mówiąca, że nie można użyć statków w fazie utrzymania, jeżeli obecne są na heksie wrogie statki. Poza tą zasadą, jeżeli jesteś nowym graczem zapamiętaj, że w fazie walki również nie można używać statków kolonizacyjnych - z doświadczenia wiem, że część osób zapomina o czekaniu z tym na fazę utrzymania.
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

galthran pisze:Sprawa jest wyjaśniona - oficjalny faq rozwiewa wątpliwości. Nie zamierzam tutaj dyskutować nad tym w jaki dwojaki sposób można interpretować ten akapit.
Dokładnie sprawa jest wyjaśniona jednoznacznie nawet w Polskiej instrukcji. Nie należy więc sprawiać błędnego wrażenia że jest inaczej.

"Jeżeli po bitwie na heksie nie ma populacji,
a ty masz tam przynajmniej jeden statek, to usuń
dysk wpływów poprzedniego właściciela heksu (zwracany
jest on na jego tor wpływu). Możesz potem umieścić tam
swój dysk wpływów."

Tu jest mowa o tym jak wygląda procedura sprzątania dysku wpływów i umieszczania własnego, po fizycznym starciu (po bitwie).

"Możesz swój dysk wpływów umieścić
także na heksie bez dysków wpływów, jeżeli twój statek po
fazie walki na takim się znajduje."

Tu jest mowa o umieszczaniu własnego dysku wpływów (tam gdzie go nie było), w fazie walki ogólnie.

Dwie zupełnie różne sytuacje. W jednej jest dysk wpływów (na początku fazy walki) i usuwa się go. W drugiej nie ma dysku wpływów (na początku fazy walki).
Rocket
Posty: 29
Rejestracja: 27 lut 2015, 06:25

Re: Eclipse

Post autor: Rocket »

Witam wszystkich :)

Jestem świeżym właścicielem Eclipse i mam kilka pytań (które chyba jeszcze nie padły)

1. Hydrani - Zaczynają z technologią kolonizowana trudnych planet naukowych, w startowym heksie mają jedną taką planetę. Czy kładą tam kostkę od razu w fazie przygotowania gry czy dopiero po rozpoczęciu gry używając statku kolonizacyjnego?

2. Eksploracja - Czy po odkryciu i położeniu heksu mogę zdecydować się nie kłaść tam dysku wpływu? W instrukcji piszę, że po położeniu heksu gracz "może" położyć tam dysk. Może, ale nie musi, dobrze to rozumiem?

Tyle pytań pamiętam, pewnie jeszcze niejedno zadam w przyszłości ;)
EDIT:
3. W przypadku bankructwa - mogę zabrać dysk wpływu heksa czy muszę najpierw spróbować zapłacić wymieniając surowce?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Eclipse

Post autor: Dellas »

1. Można bez problemu kolonizować trudne planet naukowe - dlatego, że jest juz "wykupiona" technologia.
2. Tak, można nie kłaść - to należy do decyzji gracza.
3. Jeśli brakuje influence w magazynie - to wtedy można bankrutować, nie trzeba wymieniać influence z pozostałych surowców.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

Rocket pisze: 3. W przypadku bankructwa - mogę zabrać dysk wpływu heksa czy muszę najpierw spróbować zapłacić wymieniając surowce?
Można zrobić wręcz odwrotnie - wymienić na inne, aby zbankrutować i nie płacić.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

Blugkolf pisze:
Rocket pisze: 3. W przypadku bankructwa - mogę zabrać dysk wpływu heksa czy muszę najpierw spróbować zapłacić wymieniając surowce?
Można zrobić wręcz odwrotnie - wymienić na inne, aby zbankrutować i nie płacić.
Czy po bankructwie zostaje kasa w portfelu, czy zawsze zostaje się z niczym?
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

O ile dobrze pamiętam Twoje wątpliwości, które podnosiłeś kiedy ostatnio graliśmy w Eclipse, to pytasz się też czy zostaje reszta z bankructwa - tak, zostaje.

Bankructwo rozliczasz wg. normalnych zasad i jest możliwe, że zostanie reszta. Np.:

Obrazek

- jeśli zbankrutujesz w powyższym przykładzie (zakładając, że nie zwrócisz żadnych kostek na tor ekonomiczny) to zejdziesz z dwóch zasobów ekonomicznych do jednego - bankructwo nie oznacza, że tracisz wszystko co miałeś zaoszczędzone. Bankructwo to jedynie możliwość "bezakcyjnego" zwrócenia dysku na tor wpływów - co jest możliwe tylko wtedy, kiedy dochód z toru ekonomii i zapas zasobów ekonomicznych nie pokrywają wymagania podanego na torze wpływów.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

Blugkolf pisze:O ile dobrze pamiętam Twoje wątpliwości, które podnosiłeś kiedy ostatnio graliśmy w Eclipse, to pytasz się też czy zostaje reszta z bankructwa - tak, zostaje....
Chodzi mi głównie o to, żebyśmy byli zgodni co do zasad.
Awatar użytkownika
Wojrad
Posty: 62
Rejestracja: 17 gru 2013, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eclipse

Post autor: Wojrad »

Problem z użyciem Point Defense.

Oficjalny FAQ
P: Co jeśli mój przeciwnik ma kilka typów Statków z Rakietami - czy mogę wykorzystać Obronę Punktową przeciwko każdemu typowi statków?
Odp: Tak, podstawowa zasada walki mówi, że kostki rzucane są i rozpatrywane osobno dla każdego typu Statków.

Q: What if my opponent has several Ship types with
missiles – can I use Point Defense against each Ship
type?
A: Yes. The base combat rules state that dice are rolled
and resolved separately for each Ship type.

A tu: http://fornacalia4.rssing.com/chan-3649 ... _p117.html

Taking my example: I assign the missles for the cruisers. Then the interceptor and SB may defend, shooting down missles. Then I assign the missles for the dreadnought and again, they may defend, potentially shooting down missles again. Right?

To make it in detail:
Attacker:
2 Cruiser (4 Missles)
2 Dreadnoughts (4 Missles)

Defender:
2 Interceptor
2 Starbases

1. Type of ships:
Attacker rolls for Cruiser Missles and hits with all 4 dice. He declares that he attacks the starbases only. That means that the defender rolls his die for the guns on the starbases AND Interceptor. Lets assume 2 hits. That would mean that 2 missles hit the starbases.

2. Type of ships:
Now the Dreadnougt roll for their missles and all 4 hit again.

One missle is allocated against the starbases and 3 against the interceptors.
BOTH Starbase and Interceptor roll for defense AGAIN. They have 3 successful to hit rolls and therefore destroy 3 missles .

So, to repeat my question, is this example correct?


Based on what was discussed above, I would say yes, it is.
Each ship type attacks separately from the others. Point defense gets to work against each missile volley. All the defending ships can fire at incoming missiles.

So in your case:
Cruisers attack with missiles, roll four dice, assign dice to targets, confirm all four hit after computers and shields are applied.
Defender rolls all his guns as point defense, adds computers, gets 2 hits and assigns to the incoming missiles.
2 remaining missiles hit their target. Damage is applied, destroyed ships are removed.
Drednoughts attack with missiles, roll four dice, assign dice to targets, confirm all four hit after computers and shields are applied.
Defender rolls all guns as point defense, adds computers, gets 3 hits and assigns to the incoming missiles.
1 remaining missile hits the target. Damage is applied, destroyed ships are removed.
Regular combat begins.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: dicer »

Z tego wynika, że jednak Ty miałeś rację.

Czyli można z dział wszystkich swoich typów statków walić do rakiet tylko jednego typu statków przeciwnika... :?
A potem powtarzać salwę do rakiet kolejnego typu statków przeciwnika itd., a na końcu jeszcze strzelić normalnie z dział do statków przeciwnika.

W takim układzie jak dla mnie Point Defense jest technologią mocno przegiętą.
tse
Posty: 17
Rejestracja: 15 sie 2013, 09:52
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse

Post autor: tse »

Nie zapominajcie, że technologie point defense można łączyć z "antimatter splitter".

Mówienie, że technologia "X" jest przegięta jest mocno przesadzone w przypadku eclipse - rozwinięcia są dobrze zbalansowane. To trochę przypomina stwierdzenia nowych graczy - zawsze zaczyna się od "technologia rakiet plazmowych" jest przesadzona. Więc wyszedł dodatek, w którym dodano technologie niwelujące rakiety (moim zdaniem niepotrzebnie). Point-defense miało zniwelować działanie rakiet i pod tym kątem działa dobrze - swoją drogą, gracz który zainwestuje w point-defense straci tylko surowce, jeśli przeciwnicy nie używają rakiet. A w ogóle to nie wiem po co tworzyć rozbuchane pancerniki, jeśli wystarczy 8 myśliwców z neutron bombs, żeby cofnąć przeciwnika do 1 rundy...

Tej gry nie wygrywa ten kto ma najlepsze statki. (tylko ten kto zamontuje conformal drive na myśliwcach :twisted: )
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

tse pisze:Tej gry nie wygrywa ten kto ma najlepsze statki. (tylko ten kto zamontuje conformal drive na myśliwcach :twisted: )
Fakt, że ostanią partię mój zespół wygrał m. in. dzięki temu, że na moich myśliwcach były zamontowane same silniki 1+2+2=5 ruchu. Nie sposób obronić wszystkich hexów. Szczególnie, że miałem także cloaking device.

@wojrad Czyli jasna sprawa. Dzięki za wyjaśnienie.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: Tony23 »

1) Co się dzieje ze zniszczonym statkiem? usuwany z gry, czy wraca do puli i gracz może go ponownie zbudować?

2) I po raz setny Cloaking device - mam go u siebie na planszy. Przeciwnik wlatuje na mój heks, mój statek go pinuje i on nie może przelecieć. Ale mój statek nie jest spinowany (przeciwnik potrzebuje 2 statków by to zrobić) i mogę się teoretycznie ruszyć zostawiając heks bez obrony? jeśli się ruszę z tego heksu to przeciwnik teoretycznie może później lecieć dalej z tego heksu?
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

Tony23 pisze:1) Co się dzieje ze zniszczonym statkiem? usuwany z gry, czy wraca do puli i gracz może go ponownie zbudować?

2) I po raz setny Cloaking device - mam go u siebie na planszy. Przeciwnik wlatuje na mój heks, mój statek go pinuje i on nie może przelecieć. Ale mój statek nie jest spinowany (przeciwnik potrzebuje 2 statków by to zrobić) i mogę się teoretycznie ruszyć zostawiając heks bez obrony? jeśli się ruszę z tego heksu to przeciwnik teoretycznie może później lecieć dalej z tego heksu?
1. Może wybudować ponownie. Ilość figurek stanowi o limicie statków na planszy.
2. Tak, jak go już nikt nie wiąże w bitwie możesz sobie lecieć dalej.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ