Strona 1 z 15

Eclipse - pytania i wątpliwości

: 18 gru 2011, 09:04
autor: ronczi
Pierwsze
Czy w fazie eksploracja i wpływ statki kolonizacyjne używamy tylko do heksów właśnie zajęty (zajęte) czy na dowolne w naszych wpływach na mapie.

Drugie
czy miedzy graczami można dokonywać wymian zasobów lub np. przekazywać (jako element negocjacji)?

Re: Eclipse dwa pytania

: 18 gru 2011, 20:48
autor: macike
Statku kolonizacyjnego możemy użyć, aby wprowadzić kostkę populacji na hex, w którym mamy znacznik wpływu (patrz strona 8 instrukcji).

Do handlu międzycywilizacyjnego służą ambasadorowie (umieszczamy na nich kosteczkę populacji, aby to odwzorować (patrze strona 11 instrukcji). Każda cywilizacja ma swój przelicznik handlowy - handel negocjacyjny IMO destabilizowałby ten element gry.

BTW skorzystam i zadam swoje pytanie - trzecie w wątku, co prawda...
Czy ja dobrze rozumiem, że w akcji wpływu mogę wycować znacznik wpływu z hexa, ale znaczniki populacji pozstają na hexie? Rozumiem, że koloniści zyskują odrobinę autonomii, ale nadal zasilają mój budżet...

Re: Eclipse dwa pytania

: 18 gru 2011, 21:26
autor: ronczi
wydaje mi się że są ściągani tam skąd przyszli, ale w tej chwili nie mam instrukcji.

Co do pytania o statki kolonizacyjne wydaje mi się trochę nielogiczne, że możemy użyć w czasie akcji (nazywanych w instrukcji w tekście turą (brak konsekwencji)) gdziekolwiek. Potem przed utrzymaniem używamy statki kolonizacyjne jeszcze nieużyte i zbieramy zasoby. Jedyny sens użycia w trakcie akcji SK to późniejszy zamiar użycia wpływów i odwrócenie już użytych. W przeciwnym wypadku wolę poczekać na rozstrzygnięcia bitew i dopiero potem skolonizować swoje planety jak już będę miał czystą sytuację (i tak zasoby zbiorę po tym rozdaniu kolonistów).
Poprawcie mnie jak coś kręcę.

Co do ambasadorów to oni "na stałe" zmieniają produkcje a ja mówię o jednorazowej wypłacie zasobów.

I jeszcze jedno czy wam także brakuje 4 reputacji a macie za dużo o jedną 1.

I mam o 4 zielone starbase więcej a monolitów/orbitali o 5 za mało. Jak to zobaczyłem to mi serce zamarło (od tych brakujących zacząłem liczenie właściwie zaniepokoiło mnie 8 zielonych baz) i myślałem że miałem wypraski pomylone (jakiejś za dużo, jakiejś za mało :). Reszta elementów się zgadza.

Re: Eclipse dwa pytania

: 18 gru 2011, 22:09
autor: macike
ronczi pisze:Co do pytania o statki kolonizacyjne wydaje mi się trochę nielogiczne, że możemy użyć w czasie akcji (nazywanych w instrukcji w tekście turą (brak konsekwencji)) gdziekolwiek. Potem przed utrzymaniem używamy statki kolonizacyjne jeszcze nieużyte i zbieramy zasoby. Jedyny sens użycia w trakcie akcji SK to późniejszy zamiar użycia wpływów i odwrócenie już użytych. W przeciwnym wypadku wolę poczekać na rozstrzygnięcia bitew i dopiero potem skolonizować swoje planety jak już będę miał czystą sytuację (i tak zasoby zbiorę po tym rozdaniu kolonistów).
O ile dobrze rozumiem, dopóki nie wystrzelasz populacji na hexie, nie możesz użyć w nim statków kolonizacyjnych. I być może po to właśnie przeciwnik użył ich wcześniej...

Re: Eclipse dwa pytania

: 22 gru 2011, 14:21
autor: macike
macike pisze:BTW skorzystam i zadam swoje pytanie - trzecie w wątku, co prawda...
Czy ja dobrze rozumiem, że w akcji wpływu mogę wycować znacznik wpływu z hexa, ale znaczniki populacji pozstają na hexie? Rozumiem, że koloniści zyskują odrobinę autonomii, ale nadal zasilają mój budżet...
Znalazłem, czego szukałem i sam sobie odpowiem...
Jeżeli usuwasz z heksu dysk wpływów, to musisz także zwrócić z heksu wszystkie kostki do odpowiednich dla nich torów populacji na swojej planszy.

Re: Eclipse dwa pytania

: 22 gru 2011, 19:12
autor: Sandking
Wybierając akcję ruchu mamy do wykorzystania trzy punkty ruchu przy np. ludziach. Czy to znaczy trzy aktywacje pojedynczych statków, czy całych grup statków znajdujących się na heksie?

Re: Eclipse dwa pytania

: 22 gru 2011, 19:32
autor: Nataniel
Trzy aktywacje pojedynczych statkow.

Re: Eclipse dwa pytania

: 27 gru 2011, 08:32
autor: Yanek
Może ktoś łopatologicznie napisać jak wygląda handel/wymiana towarów w tej grze? Np. Dla ludzi jest przelicznik 2:1, ale niestety nie rozumiem czy handlujemy planetami czy zasobami na karcie rasy. Strasznie niejasno jest to napisane w instrukcji. Najlepszy był by jakiś przykład.

Re: Eclipse

: 27 gru 2011, 09:39
autor: Nataniel
Przykład: Oddajesz 2 kasy i dostajesz 1 nauki.

Re: Eclipse dwa pytania

: 27 gru 2011, 09:40
autor: macike
Yanek pisze:Może ktoś łopatologicznie napisać jak wygląda handel/wymiana towarów w tej grze? Np. Dla ludzi jest przelicznik 2:1, ale niestety nie rozumiem czy handlujemy planetami czy zasobami na karcie rasy. Strasznie niejasno jest to napisane w instrukcji. Najlepszy był by jakiś przykład.
Handlujesz tym, co jest na "listwie dookoła". Czyli nauka/kasa/zasoby. Odpowiednio wg przelicznika możesz je zastępować.
Przykład: ludzie chcieliby wynaleźć bomby neutronowe, ale nie mają już nauki. Zużywają więc 2 kasy oraz 2 zasoby, aby zastąpić brakujące 2 "żarówki".
Jak w Osadnikach nie można mieszać, czyli obcy z przelicznikiem 4:1 nie mogą zapłacić 3 kasy + 1 zasób.

Re: Eclipse

: 01 sty 2012, 11:48
autor: SebasTTan
A ja może troszkę z innej baczki ale nadal w temacie.
Pytanie do posiadaczy ECLIPSE
Czy w waszych egzemplarzach także jest lipa z:

BRAKI
- 5 kart podsumowania pl
- 2 karty informacji pl
- 5 żetonów orbitalii / monolitów

Za dużo
4 zielone bazy gwiezdne.

Re: Eclipse

: 01 sty 2012, 12:15
autor: kwiatosz
SebasTTan pisze:...
Tu sprawdź

Re: Eclipse

: 01 sty 2012, 13:55
autor: SebasTTan
ehh TRAGEDIA że polski wydawca nie dość że dodał tak
beznadziejne "karty" to jeszcze sztukę żebyś tylko miał.
To jeszcze nawet nie pomyślał żeby dodać choćby kartkę
z wydrukowaną erratą. Taka cena za grę a taki BUBEL.

Re: Eclipse

: 01 sty 2012, 14:22
autor: FeGy
Witam

Takie małe pytanie:

W fazie ulepszania biorę dwa ulepszenia... muszę oba umieścić na schematach statkó ? Mogę zamiast 2 wziąć tylko 1 ? A jeżeli muszę wziąć dwa i nie muszę umieścićobu na statkach to co robięz tymi, których nie chcę umieszczać na schematach ?

Pozdrawiam

Re: Eclipse

: 01 sty 2012, 14:58
autor: farmer
Można wziąć mniej części statków - 2, to liczba maksymalna (3, jeśli grasz Mehanemą).

pozdr,
farm

Re: Eclipse

: 01 sty 2012, 16:33
autor: kwiatosz
Generalnie wszystkie akcje oprócz walki są opcjonalne - tak jak z wpływem - możesz przemieścić dyski, ale nie musisz, możesz odwrócić statki, ale nie musisz.

Re: Eclipse

: 06 sty 2012, 16:32
autor: grymir
Mam pytanie w sprawie bomb neutronowych ;
Statek znajduje sie na heksie po walce z 4 kostkami populacji wroga i niszczy bombami z automatu czy strzela działami i nie rzuca kostkami ale ściąga tyle kostek ile ma dział ?

I jeszcze jedno czy można w fazie wpływów umieścić dysk na polu na którym znajduje się nasz statek czy musi to być na heksie obok jak wynikało by z instrukcji ? kontynuując jeśli na heksie są wrogowie dalej mogę wpływać na heksy obok ?

Re: Eclipse

: 06 sty 2012, 18:21
autor: romancef
grymir pisze:Mam pytanie w sprawie bomb neutronowych ;
Statek znajduje sie na heksie po walce z 4 kostkami populacji wroga i niszczy bombami z automatu czy strzela działami i nie rzuca kostkami ale ściąga tyle kostek ile ma dział ?
Jezeli masz opracowana technologie bomb neutronowych to niszczysz automatycznie wszystkie kostki populacji na tym heksie, niezaleznie od posiadanych broni na statku. Dotyczy to nawet takiego statku ktory nie ma broni typu dzialo a ma na przyklad rakiety (ktore wg zasad nie moga zostac uzyte do niszczenia populacji).
I jeszcze jedno czy można w fazie wpływów umieścić dysk na polu na którym znajduje się nasz statek czy musi to być na heksie obok jak wynikało by z instrukcji ?
oficjalny FAQ mowi ze tak. Mozesz polozyc dysk na polu zajmowanym przez twoj statek, oczywiscie jezeli na heksie nie ma wrogich statkow.
kontynuując jeśli na heksie są wrogowie dalej mogę wpływać na heksy obok ?
Zasady gry nie precyzuja tego dokladnie.
Moim zdaniem nie, bo taki statek jest zwiazany walka i nie powinien moc wplywac na sasiednie heksy, podobnie jak to jest w przypadku wyboru akcji Eksploracja, gdzie nie mozna odkrywac obszarow sasiadujacych z wlasnymi statkami ktore sa zwiazane walka.

Re: Eclipse

: 06 sty 2012, 20:08
autor: pan_satyros
Jak wygląda kwestia atakowania sektora, w którym niema statków przeciwnika? Stosujemy zasady jak przy ataku na populację? I co jeśli taki atak następuje po tym jak już przeciwnik spasował, a za pierwszym podejściem weszły mi w rzucie same pudła? Mogę w jakiś sposób ponownie atakować tymi samymi statkami?

Re: Eclipse

: 06 sty 2012, 21:09
autor: grymir
pan_satyros pisze:Jak wygląda kwestia atakowania sektora, w którym niema statków przeciwnika? Stosujemy zasady jak przy ataku na populację? I co jeśli taki atak następuje po tym jak już przeciwnik spasował, a za pierwszym podejściem weszły mi w rzucie same pudła? Mogę w jakiś sposób ponownie atakować tymi samymi statkami?


Coś pokręciłeś walki są dopiero wtedy gdy wszyscy gracze spasują a gdy na heksie nie ma wrogich statków [ w wyniku walki albo po prostu ich nie było ] wtedy atakujemy populację

Re: Eclipse

: 06 sty 2012, 21:23
autor: romancef
pan_satyros pisze:Jak wygląda kwestia atakowania sektora, w którym niema statków przeciwnika? Stosujemy zasady jak przy ataku na populację? I co jeśli taki atak następuje po tym jak już przeciwnik spasował, a za pierwszym podejściem weszły mi w rzucie same pudła? Mogę w jakiś sposób ponownie atakować tymi samymi statkami?
Faza walki zawsze jest PO fazie akcji po tym jak wszyscy gracze spasuja, a nie podczas fazy akcji.

Jezeli masz juz statek/statki w sektorze wroga w ktorym nie ma jego statkow a sa jego POPULACJE to rozliczanie ataku na populacje nastepuje po rozliczeniu wszystkich walk na pozostalych sektorach.
W przypadku atakowania populacji masz tylko 1 salwe ze wszystkich dzial uwzgledniajac bonusy to trafienia od komputerow pokladowych.

Jezeli spudlujesz lub nie zniszczysz wszystkich populacji, to niestety ale twoj przeciwnik zachowuje kontrole nad sektorem.

Atakowac populacje bedziesz mogl ale dopiero w nastepnej turze, w fazie walki, o ile w tej kolejnej turze w fazie swoich akcji twoj przeciwnik nie wprowadzi albo wybuduje statkow w tym sektorze by go obronic.

EDIT: grymir byl szybszy

Re: Eclipse

: 06 sty 2012, 21:34
autor: grymir
Ale nie tak dokładny :)

Re: Eclipse

: 06 sty 2012, 21:44
autor: pan_satyros
No przecież <facepalm> ... na początku graliśmy dobrze, potem coś się nam ewidentnie porąbało.

Re: Eclipse

: 06 sty 2012, 22:02
autor: grymir
A wracając do mojego pytania o bombach neutronowych też tak gramy że niszczą od razu ale zaciekawił mnie wpis w temacie Eclipse - kosmiczne 4X w 3h
PostWysłany: Pią, 06 Sty 2012, 09:39 KingOfLute napisał ;
Akurat grałem przypadek gdy jeden z graczy poszedł w rakiety i gdyby nie to, że gralismy wg interperetacji, że z rakietami i bombami neutronowymi niszczy się populację to by nie wygrał. Po prostu zniszczyłby flotę, a punkty zwycięstwa zostałyby na planszy.

I stąd moje pytanie się pojawiło

Re: Eclipse

: 09 sty 2012, 09:19
autor: Yanek
Jestem po 1 grze i pojawiło się kilka pytań:
1. Czy jeśli wyślę na heks przeciwnika swoje statki to czy on może "odpalić" akcję budowy na tym kafelku?
2. Czy za zaatakowanie populacji dostaje się reputację?
3. Czy na jednym heksie można zbudować monolit oraz orbital? Czy tylko albo to albo to?
4. Kładąc kafelki startowe gracz decyduje o orientacji tego heksu?
5. Czy kostki uszkodzeń przypisane do konkretnych statków przechodzą do następnej bitwy z kolejnym graczem na tym samym heksie?