Eclipse - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: conus »

Mam problem, tłumaczyłem wczoraj zasady synowi i nie potrafiłem odpowiedzieć na pytanie o artefakty - srebrna gwiazdka z kafla terenu. Nie mogę też znaleźć tej informacji w instrukcji.

edit: dzieki pattom
ostatni raz grałem wieki temu, przypomniało się...
Ostatnio zmieniony 08 maja 2013, 09:38 przez conus, łącznie zmieniany 1 raz.
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Eclipse

Post autor: pattom »

Gwiazdka (artefakty) ma znaczenie jak wynajdziesz odpowiednią technologię (nanotechnologie):

Klucz do artefaktu (Artifact Key): Musisz
wziąć natychmiast 5 zasobów jednego
typu za każdy artefakt na twoich heksach.
Zasobami mogą być pieniądze, nauka lub
materiały, w pakietach po pięć.
m000c
Posty: 9
Rejestracja: 02 maja 2010, 17:35

Re: Eclipse

Post autor: m000c »

Ja próbuję nauczyć się Eclipse grając z AI na iPadzie (co wcale nie jest łatwiejsze, bo mnóstwo rzeczy dzieje się automatycznie).

Moje pytanie:

Dlaczego nie mogę wsadzić Plasma Cannon do Dreadnoughta? Sytuacja na załączonym obrazku:

Obrazek

PS. A może ktoś chciałby pograć ze mną online?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Eclipse

Post autor: mat_eyo »

Plasma Cannon potrzebuje dwa zasilania. W pancerniku masz już wszystkie trzy zajęte. Musiałbyś najpierw usunąć oba zwykłe działa i w ich miejsce wrzucić Plasma Cannon.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2319
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 912 times

Re: Eclipse

Post autor: Galatolol »

Source dostarcza za mało energii - tylko 3. Plazma bierze 2, napęd 1 i 2 działka jonowe po 1. Musiałbyś wyrzucić jednego jona, a plazmę włożyć w miejsce drugiego (napęd jest obowiązkowy).
m000c
Posty: 9
Rejestracja: 02 maja 2010, 17:35

Re: Eclipse

Post autor: m000c »

Dziękować :-)

Mam następne pytania:

1. skąd się biorą takie a nie inne discouny na research niektórych technologii (małe różowe kropki przy technologiach)?

Obrazek

2. Czy ilość kropek to liczba discountu (czasem są dwie kropki)?

3. Dlaczego czasem bieżące VP są podawane jako dwie wartości, tak jak ponizej (10-13)?

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse

Post autor: Hiu »

zerknij sobie na plansze gracza:
http://www.boardgamegeek.com/image/1100 ... size=large

Numerki na poszczegolnych torach pokazuja ci discount w zakupach (a pozniej masz zlote tarcze, ktore dodaja ci punkty zwyciestwa - jak rozbudujesz odpowiednio swoja sciezke technologiczna).
m000c
Posty: 9
Rejestracja: 02 maja 2010, 17:35

Re: Eclipse

Post autor: m000c »

Ah. Czyli im więcej mam wynalezione w danej ścieżce tym większy mam discount oraz w pewenym momencie dodatkowo VP?
Hiu pisze:zerknij sobie na plansze gracza:
http://www.boardgamegeek.com/image/1100 ... size=large

Numerki na poszczegolnych torach pokazuja ci discount w zakupach (a pozniej masz zlote tarcze, ktore dodaja ci punkty zwyciestwa - jak rozbudujesz odpowiednio swoja sciezke technologiczna).
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse

Post autor: rzaba »

3. Dlaczego czasem bieżące VP są podawane jako dwie wartości, tak jak ponizej (10-13)?

Po bitwie losujesz żetony VP, które mogą mieć różną wartość - jest to tajne wiec nie wiesz dokładnie ile ma przeciwnik stąd podawany jest przedział
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: Rocy7 »

Na razie przeglądam instrukcje i mam kilka pytań:
1) W FaQ gry jest
Q: Czy tarcze mają jakiś sens, jeżeli mój przeciwnik nie
używa komputerów?
A: Nie. Zauważ też, że jeżeli wróg nie ma komputerów, to i tak prawdopodobnie nie będzie mógł cię trafić. Wykorzystaj
tę przewagę.
tzn. że tarcze nie zwiększają obrony w walce jeśli przeciwnik nie ma komputerów?

2) Jak ilość akcji wpływa na koszty utrzymania?
Im więcej akcji podejmiesz, tym więcej utrzymania będziesz musiał zapłacić na końcu rundy. Pamiętaj, żeby spasować w odpowiednim momencie!
Z tego co rozumiem to na koszt utrzymania wpływa głównie ilość zużytych dysków wpływu a nie ilość akcji.

3) czy wynajdowane technologie oraz użyte części statków są jawne, czy przeciwnik przed walką wie jakie masz technologie na okrętach? np. w Space Empires technologia jest ujawniana przez graczy kiedy zostaje użyta.
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: berni »

Rocy7 pisze:Na razie przeglądam instrukcje i mam kilka pytań:
1) W FaQ gry jest
tzn. że tarcze nie zwiększają obrony w walce jeśli przeciwnik nie ma komputerów?
Tarcze zwiększają obronę zawsze, ale miejsca na statkach jest naprawdę mało. Jeśli więc przeciwnik nie ma komputerów, które podnoszą celność i trafia tylko, kiedy wyrzuci "6", to nie ma sensu w nie inwestować. Warto pomyśleć o lepszym module.
Rocy7 pisze: 2) Jak ilość akcji wpływa na koszty utrzymania?
Z tego co rozumiem to na koszt utrzymania wpływa głównie ilość zużytych dysków wpływu a nie ilość akcji.
Jak wybierasz akcję, to przesuwasz dysk na odpowiednie pole akcji, czyli im więcej akcji wykonasz, tym więcej dysków zużyjesz i będzie drożej.
Rocy7 pisze: 3) czy wynajdowane technologie oraz użyte części statków są jawne, czy przeciwnik przed walką wie jakie masz technologie na okrętach? np. w Space Empires technologia jest ujawniana przez graczy kiedy zostaje użyta.
Wszystko jest wiadome, przeciwnik wie o Tobie wszystko. Zaskoczyć go możesz tylko dobrym rzutem kości :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: Rocy7 »

berni pisze:Jak wybierasz akcję, to przesuwasz dysk na odpowiednie pole akcji, czyli im więcej akcji wykonasz, tym więcej dysków zużyjesz i będzie drożej.
Fakt zapomniałem o tym dzięki.

Teraz pytanko o ulepszanie jest jakiś limit zapasowych/alternatywnych cześć jakie można posiadać w danym momencie gry? W ogóle można posiadać cześć dodatkowe poza schematami okrętów?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Eclipse

Post autor: mat_eyo »

Wydaje mi się, że nie. Jedyna możliwość to sytuacja, kiedy w żetonie odkrycia trafia Ci się technologia obcych. Wydaje mi się, że nie trzeba jej umieszczać na schemacie od razu. Jeśli umieszczasz technologie na schematach podczas upgrade'u to stare elementy, które zastępujesz musisz oddać do pudełka.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Eclipse

Post autor: kwiatosz »

Możesz posiadać tyle elementów ile jest pól na schematach, przy czym co najmniej 4 z nich to muszą być silniki, a 3 to muszą być napędy. Wszystko musi być umieszczone na schematach. Natomiast technologie z odkryć faktycznie mogą leżeć obok planszy czekając na lepsze czasy i tutaj limitem jest ilość takich żetonów odkryć dołączonych do gry.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: Rocy7 »

1)
kwiatosz pisze:przy czym co najmniej 4 z nich to muszą być silniki, a 3 to muszą być napędy.
przyznam że nie do końca rozumiem, z instrukcji wynika że każdy okręt musi mieć źródło energii i napęd, jednak na schemacie danego typu okrętu to 1 obowiązkowy napęd i jedno źródło energii na schemat skąd te 4 i 3? chyba że na schematach jest zaznaczone że określone pola są przeznaczone tylko pod określony rodzaj części ale tego nie widać w instrukcji a zagram dopiero w weekend.

2) Mam też pytanie odnośnie wpływów z instrukcji wynika iż
Wykonując akcję wpływy, możesz przenieść do dwóch dysków wpływów. Możesz to zrobić na dwa sposoby: Z twojego toru wpływu lub z heksu, gdzie masz dysk wpływów, na heks, który nie ma dysku wpływów oraz nie ma tam wrogiego statku, jak również jest przyległy do heksu z twoim dyskiem lub statkiem. Heks, na którym wykonałeś akcję wpływy musi posiadać tunel czasoprzestrzenny łączący się z heksem, gdzie posiadasz dysk lub statek.
chce się upewnić czy sektory kontrolowane (z dyskami wpływu) nie muszą tworzyć łańcucha? Mając sektory A, B, C jeśli z jakiegokolwiek powodu utracę dysk w sektorze B, sektor C jest nadal pod moją kontrolą?

3) Produkcja
Pierwszy widoczny (odkryty) kwadrat z lewej strony toru populacji, pokazuje jak wiele jednostek zasobów produkujesz w każdej rundzie (na ilustracji powyżej jest to 12 pieniędzy, 21 nauki, 15 materiałów).
w praktyce wygląda to, więc tak, iż im więcej kostek populacji z danego toru mam na planszy tym bardziej mam odkryty dany tor i większą produkcje danego surowca? są inne sposoby zwiększania na stałe produkcji / (oprócz ambasadorów)?
Jeżeli zdejmiesz kostkę z szarego kwadratu populacji,to możesz ją umieścić na dowolnym torze populacji (tzn. nie musisz pamiętać, z którego toru pochodziła).
sam decyduje który rodzaj produkcji się zmniejszy?

4) Walka
trafianie Wyrzucenie 6 jest zawsze trafieniem, natomiast 1 to zawsze pudło, niezależnie od premii jakie posiada statek. Do innych rezultatów dodaj wartość komputerów strzelającego i odejmij od nich wartość tarcz celu. Jeżeli jako wynik wyjdzie liczba 6 lub większa, to kostka traktowana jest jak trafienie.
rodzaj broni wpływa jedynie na ilość kostek którymi rzucam, nie zaś na szanse trafienia? z instrukcji wydaje mi sie że kostki różnią się jedynie kolorem.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Eclipse

Post autor: kwiatosz »

Rocy7 pisze:1)
kwiatosz pisze:przy czym co najmniej 4 z nich to muszą być silniki, a 3 to muszą być napędy.
przyznam że nie do końca rozumiem, z instrukcji wynika że każdy okręt musi mieć źródło energii i napęd, jednak na schemacie danego typu okrętu to 1 obowiązkowy napęd i jedno źródło energii na schemat skąd te 4 i 3? chyba że na schematach jest zaznaczone że określone pola są przeznaczone tylko pod określony rodzaj części ale tego nie widać w instrukcji a zagram dopiero w weekend.
Pytałeś czy mogą być jakieś elementy poza schematami - odpowiedziałem ogólnie jaki jest limit elementów na wszystkich schematach plus ile z nich możesz wykorzystać dowolnie. Kluczem jest tu "w sumie".
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
romancef
Posty: 81
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:00

Re: Eclipse

Post autor: romancef »

Rocy7 pisze:1)
kwiatosz pisze:przy czym co najmniej 4 z nich to muszą być silniki, a 3 to muszą być napędy.
przyznam że nie do końca rozumiem, z instrukcji wynika że każdy okręt musi mieć źródło energii i napęd, jednak na schemacie danego typu okrętu to 1 obowiązkowy napęd i jedno źródło energii na schemat skąd te 4 i 3? chyba że na schematach jest zaznaczone że określone pola są przeznaczone tylko pod określony rodzaj części ale tego nie widać w instrukcji a zagram dopiero w weekend.

Ulepszanie mozna wykonywac dowolnie, nie trzeba umieszczac podobnych czesci, np kadlub mozna zakryc tarcza albo komputerem, standardowy naped kadlubem o ile ma sie inny naped na schemacie, .itd.

Trzeba trzymac sie zasad:
Mysliwce, krazowniki i pancerniki musza miec conajmniej jeden naped, a bazy nie moga miec zadnego.
Ilosc energii pobieranej nie moze przekraczac energii produkowanej.
Nie mozna ulepszac czesciami jezeli nie ma sie odpowiedniej technologii.

2) Mam też pytanie odnośnie wpływów z instrukcji wynika iż
Wykonując akcję wpływy, możesz przenieść do dwóch dysków wpływów. Możesz to zrobić na dwa sposoby: Z twojego toru wpływu lub z heksu, gdzie masz dysk wpływów, na heks, który nie ma dysku wpływów oraz nie ma tam wrogiego statku, jak również jest przyległy do heksu z twoim dyskiem lub statkiem. Heks, na którym wykonałeś akcję wpływy musi posiadać tunel czasoprzestrzenny łączący się z heksem, gdzie posiadasz dysk lub statek.
chce się upewnić czy sektory kontrolowane (z dyskami wpływu) nie muszą tworzyć łańcucha? Mając sektory A, B, C jeśli z jakiegokolwiek powodu utracę dysk w sektorze B, sektor C jest nadal pod moją kontrolą?

Nie i tak. Kontrolujesz sektory tak dlugo jak masz na nich dysk wplywow, polaczenie ich w lancuchu jest bez znaczenia w tym przypadku.

3) Produkcja
Pierwszy widoczny (odkryty) kwadrat z lewej strony toru populacji, pokazuje jak wiele jednostek zasobów produkujesz w każdej rundzie (na ilustracji powyżej jest to 12 pieniędzy, 21 nauki, 15 materiałów).
w praktyce wygląda to, więc tak, iż im więcej kostek populacji z danego toru mam na planszy tym bardziej mam odkryty dany tor i większą produkcje danego surowca? są inne sposoby zwiększania na stałe produkcji / (oprócz ambasadorów)?
Jeżeli zdejmiesz kostkę z szarego kwadratu populacji,to możesz ją umieścić na dowolnym torze populacji (tzn. nie musisz pamiętać, z którego toru pochodziła).
sam decyduje który rodzaj produkcji się zmniejszy?

Jedynymi sposobami usuwania kostek z toru pieniedzy, nauki czy produkcji to przesuwanie kostek na planety lub handel ambasadorami.

Z kolei zasoby biezace mozna zwiekszac jezeli robisz wymiane 1 zasobu w inny, znajdziesz starozytna technologie zwiekszajaca dany zasob, albo w przypadku rozszerzenia Rise of the Ancients grasz Magelanami albo kupisz Rozwiniecie.

Nie trzeba pamietac z jakiego toru pierwotnie kostka zostala umieszczona na szarej planecie i ty decyduj na ktory tor ona wraca.

4) Walka
trafianie Wyrzucenie 6 jest zawsze trafieniem, natomiast 1 to zawsze pudło, niezależnie od premii jakie posiada statek. Do innych rezultatów dodaj wartość komputerów strzelającego i odejmij od nich wartość tarcz celu. Jeżeli jako wynik wyjdzie liczba 6 lub większa, to kostka traktowana jest jak trafienie.
rodzaj broni wpływa jedynie na ilość kostek którymi rzucam, nie zaś na szanse trafienia? z instrukcji wydaje mi sie że kostki różnią się jedynie kolorem.
Kosci roznia sie kolorem w zwiazku ze istnieja 3 rodzaje zadawanych uszkodzen: zolta kostka (np. dzialo jonowe) po trafieniu zadaje 1 uszkodzenie, pomaranczowa (np dzialo plazmowe i rakiety) zadaje 2, a czerwona 4 uszkodzenia. Kolor zalezy od tego jaka bron jest na schematach statkow bioracych udzial w bitwie i takimi kosci powinno sie rzucac by nie doszlo do nieporozumien.
Szanse trafienie danej kostki modifikuja komputery na schemacie statku (na plus) jak i tarcze na statkach przeciwnikow (na minus). Moze istniec sytuacja (czesty przypadek) ze walczy sie z wieloma statkami posiadajacy rozne tarcze, wiec rzut koscia moze oznaczac pudlo niektorych statkow przeciwnika ale trafienie innych. Gracz atakujacy decyduje juz po rzucie jak rozdzielac kostki.
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse

Post autor: Hiu »

z tego co pamietam, obrazenia przydziela sie poczynajac od najwiekszych statkow
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Eclipse

Post autor: Reid666 »

Hiu pisze:z tego co pamietam, obrazenia przydziela sie poczynajac od najwiekszych statkow

Tylko neutralne statki przydzielają obrażenia według ustalonych zasad.
W przypadku statków graczy, można rozdzielać obrażenia według uznania.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse

Post autor: Karit »

Czy można mieć statek bez napędu?

Ostatnio przed decydującą walką spotkaliśmy się z przeciwnikiem na centralnym hexie. Wiedzieliśmy że to już koniec, wiec jak nasze statki tam doleciały to olaliśmy napęd i zastąpiliśmy go działami.
Niby w instrukcji nic na ten temat nie ma, w końcu można robić statek co nie lata. Jest to jednak trochę dziwne, zwłaszcza w ostatniej walce, kiedy można naprawdę przypakować.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Eclipse

Post autor: Edwardo »

Statki (myśliwce, pancerniki, krążowniki) muszą mieć przynajmniej jeden napęd a jedynie bazy gwiezdne nie mogą mieć napędu. Instrukcja o tym mówi :)
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse

Post autor: Karit »

Edwardo pisze:Statki (myśliwce, pancerniki, krążowniki) muszą mieć przynajmniej jeden napęd a jedynie bazy gwiezdne nie mogą mieć napędu. Instrukcja o tym mówi :)
Dzieki!
Sam własnie teraz to znalazłem :)
No cóż , bedzie jeszcze raz trzeba rozegrać kolejne epickie tarcie :)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Casiliasplp
Posty: 580
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Eclipse

Post autor: Casiliasplp »

Mam pytanie do wymiany surowców.

np. ludzie mają 2-1. to jest 2 np. Nauki za 1 kasy czy jak ?
Hala Madrid
trpaslík
Posty: 29
Rejestracja: 20 lut 2013, 12:06

Re: Eclipse

Post autor: trpaslík »

Np. to jest tak:
oddajesz 2 pieniądze, a powiększasz o 1 nauke lub surowce.
oddajesz 2 nauki, a powiększasz o 1 pieniądz lub surowce itd.

W przypadku innych ras współczynnik handlu wynosi 3-1 lub 4-1

Nigdy nie możesz oddać dwóch różnych zasobów, aby pozyskać trzeci.
Casiliasplp
Posty: 580
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Re: Eclipse

Post autor: Casiliasplp »

Dziękuje.
Hala Madrid
ODPOWIEDZ