Osadnicy z Catanu-dla 1 os.(update PO POLSKU + zasady 2 os.)
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Osadnicy z Catanu-dla 1 os.(update PO POLSKU + zasady 2 os.)
Gdzieś, kiedyś, spotkałem się z wersją dla 1 osoby - może ktoś ma link do opisu był w wersji angielskiej. Wiem, że rzucało się kostką w imieniu złodzieja (gra się de facto przeciwko złodziejowi - chyba do momentu jak on zdobędzie 15 punktów), każda cyfra miała swoją odniesienie do danego rodzaju pola....i jak wypadło 7 to punkt zdobywa złodziej ... takie przebłyski mam...ale był cały opis. Być może na forum już to gdzieś wrzucił, ale nie mogę znaleźć. Wiem, że to hardcore grać w tą grę samemu, ale czasami jak nie ma z kim pograć to chociaż tak można zaspokoić swój głód. Pomóżcie. Dzięki z góry
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 13:14 przez lesar, łącznie zmieniany 3 razy.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Osadnicy z Catanu - wersja dla 1 osoby
O z tą wersją się jeszcze nie spotkałem? Ciekawa! Ale tak jak pisałem, była wersja gdzie się grało "przeciwko" złodziejowi i zaczynało się z dwiema osadami po swojej stronie i dwiema po stronie złodzieja...ale więcej nie pamiętam...ale ale w końcu znalazłem ta wersja to Robin Hood of Catan
http://www.universityofcatan.com/scenar ... -vf03.html
można ją trochę modyfikować i gra się całkiem całkiem, sprawdzona wersja mnie się grało fajnie, można również pokombinować i zrobić z tego wersję kooperacyjną, dwóch graczy przeciwko Robinowi
http://www.universityofcatan.com/scenar ... -vf03.html
można ją trochę modyfikować i gra się całkiem całkiem, sprawdzona wersja mnie się grało fajnie, można również pokombinować i zrobić z tego wersję kooperacyjną, dwóch graczy przeciwko Robinowi
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- maciejo
- Posty: 3359
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 130 times
Re: Osadnicy z Catanu - wersja dla 1 osoby
Podobnie jak Ty uwielbiam Catana i wszelkie jego odmiany.Często grywam w b.dobry wariant 2-osobowy ale o wersji solo hardcore jeszcze nie słyszałem.lesar pisze:O z tą wersją się jeszcze nie spotkałem? Ciekawa! Ale tak jak pisałem, była wersja gdzie się grało "przeciwko" złodziejowi i zaczynało się z dwiema osadami po swojej stronie i dwiema po stronie złodzieja...ale więcej nie pamiętam...ale ale w końcu znalazłem ta wersja to Robin Hood of Catan
http://www.universityofcatan.com/scenar ... -vf03.html
można ją trochę modyfikować i gra się całkiem całkiem, sprawdzona wersja mnie się grało fajnie, można również pokombinować i zrobić z tego wersję kooperacyjną, dwóch graczy przeciwko Robinowi
Musze wypróbować
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Osadnicy z Catanu - wersja dla 1 osoby
to jak spróbujesz podziel się wrażeniami...mnie się podoba.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- maciejo
- Posty: 3359
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 130 times
Re: Osadnicy z Catanu - wersja dla 1 osoby
ok nie omieszkam.lesar pisze:to jak spróbujesz podziel się wrażeniami...mnie się podoba.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Osadnicy z Catanu - wersja dla 1 osoby
maciejo pisze:Podobnie jak Ty uwielbiam Catana i wszelkie jego odmiany.Często grywam w b.dobry wariant 2-osobowy ale o wersji solo hardcore jeszcze nie słyszałem.
Musze wypróbować
w b.dobry wariant 2-osobowy
a jakis to wariant?
jak ja gram na 2 osoby to modyfikuje ilosc drog do 3, ale chetnie sie dowiem czegos nowego
Click me for -> Virco BGG Collection
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
- maciejo
- Posty: 3359
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 130 times
Re: Osadnicy z Catanu - wersja dla 1 osoby
Swego czasu przetłumaczyłem oficjalny wariant na 2 osoby,oto on:virco pisze:maciejo pisze:Podobnie jak Ty uwielbiam Catana i wszelkie jego odmiany.Często grywam w b.dobry wariant 2-osobowy ale o wersji solo hardcore jeszcze nie słyszałem.
Musze wypróbować
w b.dobry wariant 2-osobowy
a jakis to wariant?
jak ja gram na 2 osoby to modyfikuje ilosc drog do 3, ale chetnie sie dowiem czegos nowego
Przygotowanie:
Gra rozgrywana jest na normalnej wielkości planszy.
Gra wykorzystuje 4 zestawy wiosek i dróg-dla graczy i 2 wioski neutralne)
Potrzeba też 20 żetonikow (oryginalnie sa okrągłe i wielkości 5 groszy) będę je dalej nazywał Czipami
Podstawowa faza czyli układanie domkow:
Najpierw układamy 2 neutralne wioski tak ja na zdjęciu - Zdjęcie gdzieś mam na dysku.Jak ktoś będzie potrzebował prosze podać maila to chętnie podeślę
Nastepnie każdy z grających układa swoje wioski i ulice tak jak w normalnej grze.Czyli po fazie przygotowania na planszy znajdują się 2 neutralne wioski i 4 wioski z czterema ulicami uczestnikow gry.
Podam teraz rożnice co do zasad gry:
Gracz którego jest kolej rzuca dwa razy.Wyrzucone liczby nie mogą byc takie same .jeżeli drugi rzut jest taki sam po prostu powtarzamy go.
Po każdym rzucie dostajemy surowce możemy budować,handlowac tak jak w grze dla 3-4 osob.
Jeżeli któryś z graczy wybuduje droge lub wioske buduje dodatkowo za darmo droge lub wioske dla neutralnego gracza obojetnie którego.Ma to na celu blokowanie przeciwnika.
Jezeli budujemy miasto lub kupujemy kartę rozwoju nic sie nie dzieje.
Neutralny gracz nie otrzymuje oczywiscie surowców
Uwaga: Neutralny gracz może posiadać kartę najdłuższej drogi.
Do czego służą Czipy i jak sie je zdobywa:
Jezeli gracz postawi wioske graniczącą z pustynią otrzymuje 2 Czipy(także w fazie przygotowania).
Jezeli gracz postawi wioske na polu graniczącym z morzem otrzymuje 1 Czip (także w fazie przygotowania).
Jezeli gracz postawi wioske na polu graniczącym z morzem i pustynią otrzymuje 3 Czipy (także w fazie przygotowania).
Jezeli gracz odda rycerza otrzymuje 2 Czipy.jeżeli przy tym straci rycerza który daje mu 2 pz (nie wiem jak ta karta nazywa sie w polskiej wersji gry) musi oddać karte do puli.
Po niemiecku ta katra nazywa się Großerittermacht czyli w dosłownym tłumaczeniu Największa Armia.
Po co są te Czipy
Ano po to żeby sie fajnie grało
Każdy gracz może w swojej kolejce wykonać jedną z dwóch akcji.
Koszt akcji zależy od ilości punktów zwyciestwa.
Jezeli gracz ma mniej punktów lub równo co przeciwnik akcja kosztuje 1 Czip
Jezeli ma więcej koszt akcji to 2 Czipy.
Akcja wymiana:
Ciągniemy bez ogladania 2 karty surowców od przeciwnika i oddajemy mu w zamian 2 nasze.
Akcja przesuniecie rozbojnikow:
Przesuwamy blokujących nas rozbójnikow na pole pustynia.
Czipami nie wolno handlowac.
Mam nadzieję,że ten wariant przypadnie Wam do gustu.Ja gram z małżonką i nie narzekamy.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 10:21 przez maciejo, łącznie zmieniany 4 razy.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Leviathan
- Posty: 2267
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 1044 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy z Catanu - wersja dla 1 osoby
Ja też na dwie osoby gram właśnie ten wariant i też jestem zdania, że jest bardzo dobry.
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Osadnicy z Catanu - wersja dla 1 osoby
Ja natomiast grywam w dwie osoby wg takich zasad:
1. Każdy z graczy A i B buduje trzy osady z drogą wg kolejności: ABBAAB
2. Trzecia osada graczy w fazie początkowej musi być oddalona od najbliższej o co najmniej trzy skrzyżowania
3. Gracze otrzymują na początek surowce z dwóch ostatnich osad
4. Rzuty kostką x2, powtórka jeżeli drugi rzut jest taki sam
5. Jeżeli wypadnie 7 dwa razy, to za drugim razem nie trzeba przesuwać złodzieja, ale można dobrać dwa surowce
6. W pierwszej kolejce rzutów, po dwa na gracza, nie przesuwa się złodzieja jeżeli wypadnie 7, tylko dobiera się dowolny surowiec
7. Ilość kart przy których zaczyna działać złodziej wzrasta do 9
8. Gracze nie handlują ze sobą
9. Karty surowców graczy leżą odkryte
10. Gra kończy się przy 12 punktach przy szybkiej grze lub 15 przy dłuższej
Zmiany powyższych zasad jeżeli gramy z dodatkiem Żeglarze:
1. W fazie początkowej można wybudować tylko jedną osadę w porcie z drogą morską
2. Przy wyrzuceniu 7 dwa razy, za drugim razem musi być przesunięty pirat
3. W zależności od scenariusza punktację zwycięską zwiększa się o 2 pkt.
Dodam, że gra nam się świetnie ja i mój 7 letni syn.
1. Każdy z graczy A i B buduje trzy osady z drogą wg kolejności: ABBAAB
2. Trzecia osada graczy w fazie początkowej musi być oddalona od najbliższej o co najmniej trzy skrzyżowania
3. Gracze otrzymują na początek surowce z dwóch ostatnich osad
4. Rzuty kostką x2, powtórka jeżeli drugi rzut jest taki sam
5. Jeżeli wypadnie 7 dwa razy, to za drugim razem nie trzeba przesuwać złodzieja, ale można dobrać dwa surowce
6. W pierwszej kolejce rzutów, po dwa na gracza, nie przesuwa się złodzieja jeżeli wypadnie 7, tylko dobiera się dowolny surowiec
7. Ilość kart przy których zaczyna działać złodziej wzrasta do 9
8. Gracze nie handlują ze sobą
9. Karty surowców graczy leżą odkryte
10. Gra kończy się przy 12 punktach przy szybkiej grze lub 15 przy dłuższej
Zmiany powyższych zasad jeżeli gramy z dodatkiem Żeglarze:
1. W fazie początkowej można wybudować tylko jedną osadę w porcie z drogą morską
2. Przy wyrzuceniu 7 dwa razy, za drugim razem musi być przesunięty pirat
3. W zależności od scenariusza punktację zwycięską zwiększa się o 2 pkt.
Dodam, że gra nam się świetnie ja i mój 7 letni syn.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Osadnicy z Catanu-wersja dla 1 os. (update: zasady 2 os.
Zasady dla jednego gracza czyli KSIĄŻĘ ZŁODZIEI Z CATANU- moje tłumaczenie ze strony http://www.universityofcatan.com/scenar ... -vf03.html
1 kolor dla Robin Hood'a
1 kolor neutralny
2 kolory dla Szeryfa
1. Gracz jest Szeryfem i stara się zdobyć 15 punktów, przed Robinem. Gracz może również wygrać jeżeli otoczy Robina swoimi drogami, ale musi mieć w tym momencie więcej punktów od Robina, jeżeli będzie miał mniej – przegrywa.
2. Złodziej jest Robinem. Należy przygotować dla niego 6 kart – 5 z symbolami surowców (po 1 z każdego) + 1 karta Rycerza. Będą losowane aby wykonać ruch. Można też losowo rozłożyć te karty, położyć na każdej z nich cyferkę od 1 do 6. Rzut pojedynczą kostką pozwoli odczytać, która karta została wylosowana.
3. Za pomocą rzutów kośćmi rozmieść 5 neutralnych osad z drogami. Są one potrzebne tylko do blokowania rozbudowy osad Szeryfa. W trakcie gry nie będą budowane dalej.
4. Złodziej zaczyna na pustyni. To jego kryjówka.
5. Szeryf decyduje gdzie umieszcza swoje 2 pierwsze osady. Do tego można zastosować dowolny wariant losowania miejsca.
6. Każda tura składa się z ruchu Szeryfa i Robina. Szeryf rzuca kostkami, buduje, kupuje, handluje normalnie zgodnie z typowymi zasadami.
7. Robin przy swoim ruchu losuje 1 kartę z 6 bądź rzuca kostką i zgodnie z przypisanym symbolem do liczby oczek przesuwa się na pole odpowiadające surowcowi, ale tylko sąsiadujące z polem na którym się znajduje. Jeżeli będzie miał dwa do wyboru gracz decyduje na które ma się przesunąć. Jeżeli nie ma w sąsiedztwie pola na które może się przesuną lub musiałby przekroczyć drogę Szeryfa przy przejściu na wskazane pole z losowania bądź rzutu kostką – zostaje w miejscu. Jeżeli wypadnie karta rycerza, Robin wraca do swojej kryjówki – pole pustyni.
8. Jeżeli Szeryf (gracz) zagra kartę rycerza – Robin porusza się dwa razy. Jeżeli Szeryf zaczyna budować drogę lub osadę przy polu na którym jest Robin, może go przesunąć na inne sąsiednie pole, ale pamiętając, że Robin nie może przekraczać dróg gracza.
9. Kiedy wypada 7, Robin Hood kradnie 1 surowiec graczowi, pod warunkiem, że pole na którym jest Robin graniczy z osadą lub miastem Szeryfa. Robin zdobywa wtedy za każdą sąsiadującą osadę 1 pkt lub miasto 2 pkt, należące do Szeryfa lub za neutralną osadę 1 pkt. Kiedy Robin nie może nic zrabować, przechodzi na najbliższe pole na którym może zdobyć więcej punktów, jeżeli są do wyboru to Szeryf decyduje.
10. Wygrywa ten kto pierwszy zdobędzie 15 pkt lub wtedy gra się kończy jeżeli Robin zostanie otoczony przez drogi Szeryfa – wtedy wygrywa ten, kto ma więcej punktów.
1 kolor dla Robin Hood'a
1 kolor neutralny
2 kolory dla Szeryfa
1. Gracz jest Szeryfem i stara się zdobyć 15 punktów, przed Robinem. Gracz może również wygrać jeżeli otoczy Robina swoimi drogami, ale musi mieć w tym momencie więcej punktów od Robina, jeżeli będzie miał mniej – przegrywa.
2. Złodziej jest Robinem. Należy przygotować dla niego 6 kart – 5 z symbolami surowców (po 1 z każdego) + 1 karta Rycerza. Będą losowane aby wykonać ruch. Można też losowo rozłożyć te karty, położyć na każdej z nich cyferkę od 1 do 6. Rzut pojedynczą kostką pozwoli odczytać, która karta została wylosowana.
3. Za pomocą rzutów kośćmi rozmieść 5 neutralnych osad z drogami. Są one potrzebne tylko do blokowania rozbudowy osad Szeryfa. W trakcie gry nie będą budowane dalej.
4. Złodziej zaczyna na pustyni. To jego kryjówka.
5. Szeryf decyduje gdzie umieszcza swoje 2 pierwsze osady. Do tego można zastosować dowolny wariant losowania miejsca.
6. Każda tura składa się z ruchu Szeryfa i Robina. Szeryf rzuca kostkami, buduje, kupuje, handluje normalnie zgodnie z typowymi zasadami.
7. Robin przy swoim ruchu losuje 1 kartę z 6 bądź rzuca kostką i zgodnie z przypisanym symbolem do liczby oczek przesuwa się na pole odpowiadające surowcowi, ale tylko sąsiadujące z polem na którym się znajduje. Jeżeli będzie miał dwa do wyboru gracz decyduje na które ma się przesunąć. Jeżeli nie ma w sąsiedztwie pola na które może się przesuną lub musiałby przekroczyć drogę Szeryfa przy przejściu na wskazane pole z losowania bądź rzutu kostką – zostaje w miejscu. Jeżeli wypadnie karta rycerza, Robin wraca do swojej kryjówki – pole pustyni.
8. Jeżeli Szeryf (gracz) zagra kartę rycerza – Robin porusza się dwa razy. Jeżeli Szeryf zaczyna budować drogę lub osadę przy polu na którym jest Robin, może go przesunąć na inne sąsiednie pole, ale pamiętając, że Robin nie może przekraczać dróg gracza.
9. Kiedy wypada 7, Robin Hood kradnie 1 surowiec graczowi, pod warunkiem, że pole na którym jest Robin graniczy z osadą lub miastem Szeryfa. Robin zdobywa wtedy za każdą sąsiadującą osadę 1 pkt lub miasto 2 pkt, należące do Szeryfa lub za neutralną osadę 1 pkt. Kiedy Robin nie może nic zrabować, przechodzi na najbliższe pole na którym może zdobyć więcej punktów, jeżeli są do wyboru to Szeryf decyduje.
10. Wygrywa ten kto pierwszy zdobędzie 15 pkt lub wtedy gra się kończy jeżeli Robin zostanie otoczony przez drogi Szeryfa – wtedy wygrywa ten, kto ma więcej punktów.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- maciejo
- Posty: 3359
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 130 times
Re: Osadnicy z Catanu-dla 1 os.(update PO POLSKU + zasady 2
Początkowe ustawienie.Wersja dla 2 graczy
https://picasaweb.google.com/1071387568 ... 2415466578
https://picasaweb.google.com/1071387568 ... 2415466578
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Evil_Maniak
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 paź 2013, 10:32
- Lokalizacja: Starogard Gd.
Re: Osadnicy z Catanu-dla 1 os.(update PO POLSKU + zasady 2
Lekko odkopię temat.
Zauważyłem, że na BGG nie ma przetłumaczonych zasad dla dwóch graczy zrobionych przez Klausa Teubera i postanowiłem się tym zająć. Proszę oto efekt:
http://sdrv.ms/1hyAVCn
Jednak teraz patrzę, że Maciejo już mniej lub bardziej to zrobił w przeszłości. Nie chce się teraz ładnie powiedziawszy wpitalać i wchodzić komuś w drogę. Maciejo, czy mogę wrzucić moją wersję tłumaczenia na BGG czy może gdzieś masz swoją, która powinna zyskać więcej sławy? Jeżeli Maciejo nie ma problemu to chciałbym was prosić o lekkie wsparcie i przeczytanie zasad - patrząc pod kątem czy to wszystko się dobrze czyta i czy ma to sens.
Z góry dziękuję.
BTW: Wiem, że to oficjalne zasady - gdzie można je oficjalnie znaleźć? Google nie ratuje, na BGG jest tylko PDF z którego zrobiłem tłumaczenie, a w zdjęciach Maciejo normalnie wydane zasady (coś na kształt Almanachu z podstawowej wersji gry).
Zauważyłem, że na BGG nie ma przetłumaczonych zasad dla dwóch graczy zrobionych przez Klausa Teubera i postanowiłem się tym zająć. Proszę oto efekt:
http://sdrv.ms/1hyAVCn
Jednak teraz patrzę, że Maciejo już mniej lub bardziej to zrobił w przeszłości. Nie chce się teraz ładnie powiedziawszy wpitalać i wchodzić komuś w drogę. Maciejo, czy mogę wrzucić moją wersję tłumaczenia na BGG czy może gdzieś masz swoją, która powinna zyskać więcej sławy? Jeżeli Maciejo nie ma problemu to chciałbym was prosić o lekkie wsparcie i przeczytanie zasad - patrząc pod kątem czy to wszystko się dobrze czyta i czy ma to sens.
Z góry dziękuję.
BTW: Wiem, że to oficjalne zasady - gdzie można je oficjalnie znaleźć? Google nie ratuje, na BGG jest tylko PDF z którego zrobiłem tłumaczenie, a w zdjęciach Maciejo normalnie wydane zasady (coś na kształt Almanachu z podstawowej wersji gry).
Re: Osadnicy z Catanu-dla 1 os.(update PO POLSKU + zasady 2
Na stronie numer 5 oficjalnej instrukcji do kupców i barbarzyńców:
http://galakta.pl/download/Kupcy_i_barbarzyncy_www.pdf
I (nie)stety już przetłumaczone, ale dokument z wersją dla dwojga i tak może być bardzo przydatny dla tych, którzy nie wiedzą, że można tego szukać w instrukcji dodatku, którego np. nie posiadają
http://galakta.pl/download/Kupcy_i_barbarzyncy_www.pdf
I (nie)stety już przetłumaczone, ale dokument z wersją dla dwojga i tak może być bardzo przydatny dla tych, którzy nie wiedzą, że można tego szukać w instrukcji dodatku, którego np. nie posiadają
- Evil_Maniak
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 paź 2013, 10:32
- Lokalizacja: Starogard Gd.
Re: Osadnicy z Catanu-dla 1 os.(update PO POLSKU + zasady 2
Co za pierdoły, żeby coś takiego wprowadzić dopiero w dodatku o_O No to w takim wypadku nie ma co się wpitalać, dzięki serdecznie za link, wydrukuje i dorzucę do pudełka. Plik zostawię na swoim Skydrive dla potomnych, na BGG nie ma potrzeby wrzucać.
Re: Osadnicy z Catanu-dla 1 os.(update PO POLSKU + zasady 2
Ja zdecydowanie bardziej wolę 2-osobową wersję bez neutralnych wiosek, czyli wersję nieoficjalną:
http://boardgamegeek.com/filepage/62739 ... layer-v1-0
Wymaga portów z dodatku Żeglarze, ale można to obejść robiąc ewentualne własne porty. Kafle morza nie są niezbędne.
Jest to gra z budową talii-targowiska.
Tłumaczenie:
1. Weź kafle z wersji podstawowej (bez dodatków) i usuń spośród nich po 1 z każdego rodzaju zasobu.
2. Z pozostałych kafli weź: 1 las, 1 pastwisko, 1 pole uprawne. Potasuj kafle i wylosuj jeden z nich, umieść ten kafel w miejscu oznaczonym "12".
3. Spośród portów usuń 1 port 3:1.
4. Zbuduj planszę zgodnie z rysunkiem (kafle losowo, oprócz pustyni i kafla "12"). Pod "12" umieść kafel wylosowany w pkt 2. Poniżej (desert) umieść pustynię.
5. Spośród żetonów liczbowych usuń te z liczbami 2, 3 i 4. Żeton nr 12 umieść na kaflu "12". Pozostałe rozmieść losowo, jednak tak, by 2 takie same nie sąsiadowały ze sobą.
6. Weź karty zasobów i odłóż na osobną talię odpowiednią ilość kart zależnie od tego jakie żetony leżą na danym polu surowców według schematu (lub według liczby kropek na żetonach w starszych wydaniach):
Żeton 6/8 = *****
Żeton 5/9 = ****
Żeton 10 = ***
Żeton 11 = **
Żeton 12 = *
Przykład: na polach lasu znajdują się żetony 11 i 6. Do talii targowiska odłóż 2+5 (w sumie 7) kart z drewnem. Podobnie dla każdego zasobu.
7. Potasuj talię targowiska. Umieść ją obok planszy i odsłoń od razu pierwsze 4 karty z wierzchu, umieszczając je obok talii.
8. Jeśli podczas gry wypadnie 2, 3 lub 4 (usunięte żetony) odsłoń kolejne 2 karty z talii targowiska. Jeśli w ten sposób liczba odsłoniętych kart osiągnie lub przekroczy 10, wtasuj wszystkie z powrotem w talię i ponownie odsłoń tylko 4 z wierzchu.
9. Podczas swojej tury, gracz może wymieniać zasoby z talią targowiska w stosunku 2:1, czyli oddać 2 zasoby za 1 odsłonięty zasób lub "w ciemno" pierwszą z wierzchu talii.
10. Gdy wypadnie 7 (złodziej), zamiast losować spośród kart przeciwnika, można dobrać 1 kartę z targowiska.
(dodatkowa opcja: przy wyrzuceniu liczby 7, graczem okradającym jest zawsze ten, który ma mniej Punktów Zwycięstwa, a w razie remisu osoba, która rzucała kośćmi. Nie ma to wpływu na zagrania rycerzem).
W razie zagrania karty "Monopol", zabierasz także odpowiednie odkryte zasoby z talii targowiska.
Gdy talia targowiska się wyczerpie (bardzo rzadko), nie twórz nowej i ignoruj rzuty 2, 3 i 4.
Pozostałe zasady pozostają bez zmian.
Uwaga: miejsca oznaczone gwiazdką na schemacie to cenne miejsca i zaleca się, by każdy z 2 graczy zaczynał z 1 osadą na 1 z pól oznaczonych gwiazdką.
http://boardgamegeek.com/filepage/62739 ... layer-v1-0
Wymaga portów z dodatku Żeglarze, ale można to obejść robiąc ewentualne własne porty. Kafle morza nie są niezbędne.
Jest to gra z budową talii-targowiska.
Tłumaczenie:
1. Weź kafle z wersji podstawowej (bez dodatków) i usuń spośród nich po 1 z każdego rodzaju zasobu.
2. Z pozostałych kafli weź: 1 las, 1 pastwisko, 1 pole uprawne. Potasuj kafle i wylosuj jeden z nich, umieść ten kafel w miejscu oznaczonym "12".
3. Spośród portów usuń 1 port 3:1.
4. Zbuduj planszę zgodnie z rysunkiem (kafle losowo, oprócz pustyni i kafla "12"). Pod "12" umieść kafel wylosowany w pkt 2. Poniżej (desert) umieść pustynię.
5. Spośród żetonów liczbowych usuń te z liczbami 2, 3 i 4. Żeton nr 12 umieść na kaflu "12". Pozostałe rozmieść losowo, jednak tak, by 2 takie same nie sąsiadowały ze sobą.
6. Weź karty zasobów i odłóż na osobną talię odpowiednią ilość kart zależnie od tego jakie żetony leżą na danym polu surowców według schematu (lub według liczby kropek na żetonach w starszych wydaniach):
Żeton 6/8 = *****
Żeton 5/9 = ****
Żeton 10 = ***
Żeton 11 = **
Żeton 12 = *
Przykład: na polach lasu znajdują się żetony 11 i 6. Do talii targowiska odłóż 2+5 (w sumie 7) kart z drewnem. Podobnie dla każdego zasobu.
7. Potasuj talię targowiska. Umieść ją obok planszy i odsłoń od razu pierwsze 4 karty z wierzchu, umieszczając je obok talii.
8. Jeśli podczas gry wypadnie 2, 3 lub 4 (usunięte żetony) odsłoń kolejne 2 karty z talii targowiska. Jeśli w ten sposób liczba odsłoniętych kart osiągnie lub przekroczy 10, wtasuj wszystkie z powrotem w talię i ponownie odsłoń tylko 4 z wierzchu.
9. Podczas swojej tury, gracz może wymieniać zasoby z talią targowiska w stosunku 2:1, czyli oddać 2 zasoby za 1 odsłonięty zasób lub "w ciemno" pierwszą z wierzchu talii.
10. Gdy wypadnie 7 (złodziej), zamiast losować spośród kart przeciwnika, można dobrać 1 kartę z targowiska.
(dodatkowa opcja: przy wyrzuceniu liczby 7, graczem okradającym jest zawsze ten, który ma mniej Punktów Zwycięstwa, a w razie remisu osoba, która rzucała kośćmi. Nie ma to wpływu na zagrania rycerzem).
W razie zagrania karty "Monopol", zabierasz także odpowiednie odkryte zasoby z talii targowiska.
Gdy talia targowiska się wyczerpie (bardzo rzadko), nie twórz nowej i ignoruj rzuty 2, 3 i 4.
Pozostałe zasady pozostają bez zmian.
Uwaga: miejsca oznaczone gwiazdką na schemacie to cenne miejsca i zaleca się, by każdy z 2 graczy zaczynał z 1 osadą na 1 z pól oznaczonych gwiazdką.