Discworld: Ankh-Morpork (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Geko »

konev pisze:
jax pisze: Tylko chciałbym żeby PGP miało to odwagę przyznać publicznie...
(tylko nie w stylu: 'wiemy że się świetnie sprzeda, bo Świat Dysku jest znany' ALE: 'wiemy że ta gra to crap ale i tak ją wydamy, ponieważ wiemy że się świetnie sprzeda, bo Świat Dysku jest znany' :roll: ).
Nie no ja bym kazał im dać to na pudełko i wykupić ogłoszenie publiczne w Gazecie Wyborczej, żeby przypadkiem potem jakiejś wtopy nie było, że ktoś kupi i będzie niezadowolony. :wink:
Właśnie :wink:

A tak na serio, to nie ma co robić szumu. Gracze niedzielni lubiący Świat Dysku będą pewnie zadowoleni, gracze zaawansowani i tak raz dwa się dowiedzą jaka jest gra i czy chcą ją kupić. Nie widzę powodów, żeby wydawnictwo miało odstawiać jakiś rytuał publicznego biczowania (zakładam, że gra chodzi i nie ma w niej jakichś popsutych mechanizmów).
Wydaje mi się, że z biznesowego punktu widzenia dla wydawnictwa najlepiej jest wydać rodzinny hit. Dla autorów gier (zwących się też światowo dizajnerami) to w sumie też najlepsze wyjście. Dać fajny temat, parę zgrabnie się zazębiających zasad (mordęgi przy balansowaniu raczej nie będzie) i byleby chwyciło. Dlatego jak wydawnictwo wydające pozycje dla zaawansowanych graczy (które z punktu widzenia biznesowego są chyba mniej korzystne i bardziej ryzykowne - choćby ze względu na często wyższą cenę, no i trudniej takie coś zaprojektować) wydaje czasem coś bardziej, nazwijmy to "popowego", to nie widzę nic w tym złego.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: jax »

Geko pisze:choćby ze względu na często wyższą cenę, no i trudniej takie coś zaprojektować) wydaje czasem coś bardziej, nazwijmy to "popowego", to nie widzę nic w tym złego.
ależ kto widzi coś złego w tym? (będzie kasa, będą fundusze na ambitniejsze projekty)
natomiast nienawidzę marketingowej propagandy i nie życzę sobie (zapobiegawczo) żeby na tym forum próbowano ją ew. wciskać reklamując jaka to 'świetna gra dla każdego' :lol:

(a konev najwyraźniej nie jest zwolennikiem otwartego, uczciwego stawiania sprawy)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: BartP »

jax pisze:(a konev najwyraźniej nie jest zwolennikiem otwartego, uczciwego stawiania sprawy)
Widać dalej nie łapiesz, o co przedmówcom chodzi.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Ankh-Morpork

Post autor: konev »

jax pisze: (a konev najwyraźniej nie jest zwolennikiem otwartego, uczciwego stawiania sprawy)
Ależ jestem, jestem :). Nie jest mi tylko bliskie roszczeniowe podchodzenie do wielu spraw jak to w naszym kraju się często przyjmuje. Czyli wszyscy lepiej wiedza od Galakty jakie dodatki i kiedy ma wydać, wszyscy lepiej wiedzą jakie gry ma wydawać PGP, albo jakie projektować Wallace :).

Nie przypominam sobie zresztą by PGP wydawało jakieś oficjalne oświadczenie jakie gry będzie wydawać lub nie. Dlatego chyba nie mają się z czego tłumaczyć. Dodatkowo wszyscy postępują nadzwyczaj uczciwie. PGP wydaje gry Wallace`a, natomiast Wallace wciąż powtarza w wywiadach (także przy Ankh-Morpork), że gry robi dla pieniędzy :).

Rozumiem, że jego wielbiciele mogą być rozczarowani, że się rozmienia na drobne i marnuje talent. Rozumiem, że Wallace może potrzebować pieniędzy. Nie rozumiem czego od wydawcy i projektanta oczekujesz jax ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: jax »

konev pisze: Nie rozumiem czego od wydawcy i projektanta oczekujesz jax ;).
Ależ niczego poza uczciwością :)
(powtórzę: niech wydają gry dla zysku, bo będzie wtedy kasa na ambitniejsze projekty; a zresztą jak dla mnie mogą wydawać/projektować cokolwiek, jest mi to obojętne - hity, crapy, gry niszowe, gry supermarketowe whatever - jak się na tym przejadą albo im się odechce wydawać/projektować, to konkurencji nie brakuje, nadal będę zalewany setkami ciekawych tytułów... :) )
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: waffel »

Też nie rozumiem co PGP ma "przyznawać publicznie". Że chce zarabiać pieniądze? Chyba większość firm chce. Co w tym nieuczciwego? Ja chyba też nie jestem zwolennikiem otwartego stawiania sprawy w takim razie :)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: jax »

waffel pisze:Też nie rozumiem co PGP ma "przyznawać publicznie". Że chce zarabiać pieniądze? Chyba większość firm chce. Co w tym nieuczciwego? Ja chyba też nie jestem zwolennikiem otwartego stawiania sprawy w takim razie :)
OK, wszystko rozumiem, jak ktoś mi mówi wciska w tysiącach rekalm że produkt X jest 'świetny, doskonały i najlepszy' (z całą świadomością producenta że tak nie jest), to mam to bezkrytycznie łykać i nie widzieć w tym nic nieetycznego. W końcu mają prawo, chcą tylko zarobić, nic w tym zdrożnego. Dla mnie oprócz celu (zysk) ważny też jest sposób jego osiągnięcia...
Dobra - jak dla mnie wystarczy. Nie mam nic więcej do dodania. PGP jak będzie chciało to się wypowie.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: waffel »

Ja chyba nie widziałem tych reklam, bo mam AdBlocka włączonego a w postach w tym wątku żadnej reklamy nie widzę. Ale nawet jeśli no to cóż, na tym polega reklama. Mieli napisać "wydajemy według jaxa najgorszą grę Wallace'a od czasów Runebound"? Wtedy jest uczciwe postawienie sprawy? To faktycznie nie jestem jego zwolennikiem :)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: jax »

Runebound jest fajny.

Reklam Ankh-Morpork nie widziałem dotąd (chyba).

Pisałem o ogólnym trendzie.

Zobaczymy czy PGP nim podąży.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: farmer »

jax pisze:
waffel pisze:jak ktoś mi mówi wciska w tysiącach rekalm że produkt X jest 'świetny, doskonały i najlepszy' (z całą świadomością producenta że tak nie jest), to mam to bezkrytycznie łykać i nie widzieć w tym nic nieetycznego.
Żyjąc w 2011 roku, mając lat 20+, nadal wierzysz reklamom? :O
W kiełbasę wyborczą też? :roll:

Bądźmy szczerzy - jedno i drugie można traktować conajwyżej jako delikatną sugestię kierunku/obszaru w jakim lasuje się dany towar/ partia.
Ale, gościowi, który rok temu zrobił tak obszerną i przydatną analizę gier przedessenowych i który wybierał zakupy tychże gier na podstawie analizy i badania opinii, a nie na podstawie jakichś tam reklam dla mas, przecież nie trzeba tego tłumaczyć :D.

PS
Właściwie, to według jakich norm produkt miałby być oceniany jako 'świetny, doskonały i najlepszy'? Gustów moich? Jaxa? Ankiety na forum?
Wg geeków Ankh-Morpork może być szmelcem, ale dla fanów Pratchetta, wielu graczy niedzielnych ta gra faktycznie może być 'świetna, doskonała i najlepsza' :).
Nieprawdaż? :oops:

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Pancho »

konev pisze:[edit] Nie wiadomo czy na starość Wallace`owi nie zmieniał się strategia wydawania gier. Patrz gierki w Spielboxie i Ankh-Morpork.
Chyba nie, vide A Few Acres of Snow.
Awatar użytkownika
clown
Posty: 1226
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: clown »

Z drugiej strony Mayfair Games wyda grę wojenną Wallace'a o Bull Run, którą śmiało można określić jako lekką:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... l-run-1861
Chyba nigdzie nie jest napisane, że ludzie mają kupować/grać we wszystkie gry Martina i mają się one wszystkim podobać :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: waffel »

Farmer, popracuj nad cytowaniem ;)

Przeczytałem od początku wątek i nadal nie wiem o co chodzi jaxowi :) do czego PGP ma się przyznać i jaki jest ogólny trend którym być może podążą.

"Istnieją pewne grupy, my wiemy kto do nich należy, które są uległe wobec pewnych krajów ościennych, i te grupy mają bardzo duży wpływ na pewne media..."

;)
ciekav
Posty: 3
Rejestracja: 27 lut 2011, 22:04
Lokalizacja: KIELCE

Re: Ankh-Morpork

Post autor: ciekav »

Panowie.. aż się to przykro czyta wszystko.. Ja ze swojej strony napisze krotko: Grałem na konwentach w Ankh-Morpok. Zaliczyłem kilka partii i jeśli chodzi o mnie to ja już mam wykupiony swój egzemplarz w przedsprzedaży. Wg mnie gra dobra, mechanizmy się sprawdzają zarówno dla niedzielnych graczy jak i prawdziwych mózgowców.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Ankh-Morpork

Post autor: konev »

Pancho pisze:
konev pisze:[edit] Nie wiadomo czy na starość Wallace`owi nie zmieniał się strategia wydawania gier. Patrz gierki w Spielboxie i Ankh-Morpork.
Chyba nie, vide A Few Acres of Snow.
Nie wiadomo co Martinowi siedzi w głowie. Jakby nie patrzeć to JEDYNĄ grą jaką Treefrog się określił wydać w roku 2011 jest właśnie Ankh-Morpork. Poza subskrypcją (bo nie ma innych gier i nie będzie subskrypcji na 2011-2012). Troszkę inne podejście musisz przyznać.

Bardziej na temat. Figurki z wersji deluxe:
http://www.treefroggames.com/wp-content ... 02_opt.jpg
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: waffel »

W takim razie kto wydał A Few Acres of Snow?
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Ankh-Morpork

Post autor: konev »

waffel pisze:W takim razie kto wydał A Few Acres of Snow?
Zrobili go... tak przy okazji w tym roku? ;). Ich oczkiem w głowie jest Ankh-Morpork.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: yosz »

Ja mam wrażenie że Jax chciałby żeby świat reklamy wyglądał tak: http://www.youtube.com/watch?v=QAuzIfzC30U&t=3m10s :D

Jax - chill out. Piszesz tak jakby PGP reklamowało AnkhMorpork jako Dominion Killera :P (na razie w ogóle nie reklamuje więc nie wiem o czym tu cała dyskusja) Problem jest taki, że wszystkim Wallace się kojarzy z ciężkimi, tematycznymi grami. Sam Wallace nigdy nie ukrywał że robi to dla kasy. Nadarzyła mu się okazja zrobić grę w świecie Świata Dysku - super. Gra będzie sprzedawana m.in. w sieci księgarni Barnes & Noble w USA - to musi być gra lekka.

A co do mechaniki - sam z chęcią posprawdzam jak bardzo gra jest podatna na 'pata' i na pewno podzielę się spostrzeżeniami. Ale boję się, że jak za bardzo będę się skupiał na tym żeby zepsuć grę to przestanę czerpać jakąkolwiek przyjemność z grania ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Lord Voldemort »

Dlaczego PGP wydalo (a raczej wzielo udzial w koprodukcji) Ankh Morpork?
Bo pierwsze, bo lubimy Pratchetta. I to znacznie dluzej, niz od czasu ze pojawily sie newsy o grze stworzonej przez Martina.

Po drugie, podobnie jak to bylo w przypadku Bozego Igrzyska, po otrzymaniu od Martina prototypu gry zagralismy w roznych konfiguracjach (zeby sprawdzic skalowalnosc gry), zanim podjelismy ostateczna decyzje, ze w to wchodzimy.

Doskonale zdajemy sobie sprawe, ze jest to tytul znacznie lzejszego kalibru niz wszystkie dotychczas wydawane. Rozszerzamy nasze portfolio :D

W pierwotnej wersji wprowadzenia (ktore nastepnie zostalo zmienione) byla mowa wprost, ze Ankh-Morpork to relatywnie prosta gra (taka dla niedzielnych graczy) ale przy ktorej doswiadczeni gracze tez nie powinni sie nudzic. Deklarowany na pudelku godzinny czas rozgrywki sprawdza sie w rzeczywistosci.

Nie jest to typowa eurogra (gdzie kazdy z graczy ma do rozwiazania wlasna lamiglowke). Tutaj interakcja jest praktycznie ciagla, a prawdziwe wyzwanie polega na tym, zeby inny gracze mysleli ze Ciebie blokuja, podczas gdy Tobie pomagaja :twisted:

Rozgrywka nabiera zupelnie innego wymiaru, gdy zasiadaja do niej gracze wyjadacze, znajacy juz niemalze na pamiec poszczegolne karty w talii oraz efekty dzielnic (bez wlasciwego uzywania dzielnic naprawde trudno jest wygrac). Wtedy zaczyna sie mozdzenie, przy czym jest ono znacznie blizsze (w mojej opinii) grom strategicznym niz eurogrom - jak nie dopuscic do realizacji celow przez przeciwnika, jednoczesnie realizujac wlasny? Oczywiscie, dobrze jest tez prowadzic dyplomacje nad plansza - "nie zabieraj mi ostatnich pieniedzy, wez od niej ona ma najwiecej z nas wszystkich, pewnie gra Chryzoprazem ;-)".


Znajomosc tworczosci Pratchetta jest podczas rozgrywki dodatkowym atutem :)

V.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2011, 09:52 przez Lord Voldemort, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Lord Voldemort »

yosz pisze: A co do mechaniki - sam z chęcią posprawdzam jak bardzo gra jest podatna na 'pata' i na pewno podzielę się spostrzeżeniami. Ale boję się, że jak za bardzo będę się skupiał na tym żeby zepsuć grę to przestanę czerpać jakąkolwiek przyjemność z grania ;)
Celem Komendanta Vimesa jest doprowadzenie wlasnie do "pata" - nie rozumiem w czym problem. Jak nikt nie gra Vimesem, to na koniec liczy sie punkty zwyciestwa.

Krytyka Jaxa bardzo mnie cieszy. Ostatnim razem ostro krytykowal Boze Igrzysko - a dostalismy nagrode Gra Roku 2011 :twisted:
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9433
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1444 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: MichalStajszczak »

Arturion pisze:A ja łyknę każdą Dyskową grę, nawet jeżeli to będzie chińczyk z planszą przedstawiającą Ankh-Morpork!
To może Ankh Morpork Monopoly?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: yosz »

Ja już kiedyś mówiłem i powtórzę jeszcze raz - jeżeli wyjdzie Discworld Monopoly to kupię :D
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9433
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1444 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: MichalStajszczak »

yosz pisze:Ja już kiedyś mówiłem i powtórzę jeszcze raz - jeżeli wyjdzie Discworld Monopoly to kupię
A Discworld Eurobusiness? :lol:
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Lord Voldemort »

zephyr pisze:Gra polega na realizacji celu - cele są generalnie proste do zrealizowania, ale trzeba je utrzymać bo sprawdza się wykonanie zadanie dopiero na początku kolejki, a przeciwnicy grając jedną czy 2 karty są w stanie przywrócić sytuację do "bezpiecznej". Co prowadzi do pata i jeśli komuś się nie odpuści to ciężko wygrać warunkiem zwycięstwa. Niby są tajne ale daje się utrzymać sytuację w której żaden nie jest spełniony (a przynajmniej w mojej partii miałem takie wrażenie). Mogłoby być ok jakby w takiej sytuacji liczyły się pkt albo coś, ale jest postać która wygrywa jeśli nikt wcześniej nie wygrał... co prowadzi do idiotycznej sytuacji w stylu - albo puszczę kogoś żeby wygrał albo utrzymam status quo i wygra (chyba) Vimes.
Ha! Czyli "prymitywna" gra wcale nie jest taka prosta do wygrania :D
Wbrew pozorom trzeba tutaj stosowac hand management - pod koniec rozgrywki bardzo przydaja sie karty pozwalajace zagrywac kolejne - i najlepiej jeszcze w miedzyczasie dobierac nowe z talii. Dobre kombo kart pozwala stworzyc na planszy sytuacje niemal nie do odrobienia dla pozostalych graczy (raz tak zrobilem Smokiem Herbowym - po mojej turze bylo na planszy 11 znacznikow niepokojow, przeciwnikom udalo sie usunac jedynie dwa do poczatku mojej kolejnej tury).
Inna strategia - rzucac magow, zeby losowe wydarzenia popsuly innym plany i wykorzystac sytuacje :)


V.

P.S. Nie ma obowiazku wykonywania wszystkich akcji na karcie (poza zdarzeniem losowym). Jak ktos nie chce sprawdzic, czy Dibblerowi (najbardziej przedsiebiorczo pechowemu biznesmenowy w Ankh-Morpork) udalo sie sprzedac wyrob kielbaskopodobny np. Nowej Firmie, to nie musi... rzucac kostka (moze np. sprobowac sam na rogu najblizszej ulicy swojego miasta :P )
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: jax »

yosz pisze:Ja mam wrażenie że Jax chciałby żeby świat reklamy wyglądał tak: http://www.youtube.com/watch?v=QAuzIfzC30U&t=3m10s :D
Dokładnie. No ale niestety kapitalizm opiera się na zakłamaniu.

Co do stanowiska PGP wyrażonego powyżej to widzę, że będzie reprezentowana twarda linia, że to jednak gra 'dla kazdego' - i nowicjusza i wyjadacza. OK, wolna wola, można tak ją sobie reklamować, ale ja osobiscie na ten lep się nie złapię (i jeszcze parę innych osób które w tę grę zagrały).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
ODPOWIEDZ