Troyes - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
SirSowa
Posty: 133
Rejestracja: 11 lis 2013, 09:32
Lokalizacja: Wejherowo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Troyes (Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban)

Post autor: SirSowa »

SoloGram pisze: 05 cze 2021, 23:51
Była to czerwona 6 le Roya, a tu zasady mówią, że zwalcza on tylko jedną czarną kość używając jednej swojej najmocniejszej kości i dalej kolejka wraca do mnie.
OK, to przeoczyłem. Moja kulpa :)
SoloGram pisze: 05 cze 2021, 23:51 A z denarami to prawda... Powinny, ale w przypadku gry solo nie ma to najmniejszego znaczenia ;)
Tu się nie zgodzę. Jeśli kładziesz denary do swojego zasobnika to możesz je wykorzystać w tej samej rundzie/turze, a one powinny być przeznaczone dopiero na rundę/turę po kolejnym rzucaniu kostek.
Moja Kolekcja
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Awatar użytkownika
SoloGram
Posty: 89
Rejestracja: 28 kwie 2021, 11:27
Has thanked: 46 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Troyes (Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban)

Post autor: SoloGram »

SirSowa pisze: 06 cze 2021, 00:43 Tu się nie zgodzę. Jeśli kładziesz denary do swojego zasobnika to możesz je wykorzystać w tej samej rundzie/turze, a one powinny być przeznaczone dopiero na rundę/turę po kolejnym rzucaniu kostek.
Zgadzam się, że instrukcja mówi o kładzeniu denarów na dzielnicę gracza i dokładaniu tam co turę kolejnego, ale mówi też, że gracz nie może już po spasowaniu wrócić do gry. Kładzie się je tam by inni gracze widzieli/pamiętali, że dany gracz już spasował. Ja do gry po spasowaniu już nie wróciłem, innych graczy poza wirtualnym le Royem nie było, więc nie miałem kogo informować :) Ale prawda, mogłem widzów wprowadzić tym w błąd. Pozdrawiam
Zapraszam na rozgrywki w gry planszowe solo:
SoloGram na YouTube
SoloGram na Facebook
SoloGram
nakago
Posty: 257
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 38 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: nakago »

Właśnie robię próbną rozgrywkę z dodatkiem Ladies of Troyes. Mam parę pytań już:

1. W instrukcji pisze ogólnie, że dużych kostek z płytek dodatkowych na murach można używać także w turach innych graczy oraz w fazie wydarzeń. Rozumiem, że tak, ale następuje to tylko dla konkretnie działających akcji w tym czasie, a nie dla wszystkich. Zgadza się?
2. Czy mogę użyć dużej kostki od razu po jej umieszczeniu na murach np. tej która pozwala wymieniać lub odzyskiwać kości?
3. Karta wydarzenia Possesion - co się dzieje z meplami na tej karcie w chwili całkowitego zwalczenia kart? Meple wracają do zasobów ogólnych graczy czy do ich zasobów prywatnych?
Rahu
Posty: 313
Rejestracja: 20 wrz 2014, 17:39
Has thanked: 289 times
Been thanked: 27 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: Rahu »

https://ibb.co/870N6Rh

Mam pytanko, w instrukcji jest napisane, że jest to ciekawy sposób na protekcję przed usunięciem w tej rundzie. Ale nie lepiej byłoby wziać inna kość od innego gracza (np 2/3/4/5 oczek), wypchnać komuś obywatela, i majac 2 swoich obywatelów przez ta akcję mamy też protekcję (tzn. 1 obywatela moga mi wyrzucić w tej rundzie ale drugiego już nie, a w przypadku gdyby nikogo mi nie wypchnęli to bym miał 2 obywatelów tam?).
Nie grałem w grę jeszcze, tylko czytam instrukcję jakby co :)

Nie rozumiem po co mam wypychać swojego obywatela, żeby mój inny miał protekcję, jak mogę mieć 2 obywatelów, korzyść z wypchnięcia obywatela innego gracza i do tego protekcję na moim 1 obywatelu w przypadku gdyby ktoś mi jednego wypchnał.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

Rahu pisze: 17 lip 2022, 18:53 https://ibb.co/870N6Rh

Mam pytanko, w instrukcji jest napisane, że jest to ciekawy sposób na protekcję przed usunięciem w tej rundzie. Ale nie lepiej byłoby wziać inna kość od innego gracza (np 2/3/4/5 oczek), wypchnać komuś obywatela, i majac 2 swoich obywatelów przez ta akcję mamy też protekcję (tzn. 1 obywatela moga mi wyrzucić w tej rundzie ale drugiego już nie, a w przypadku gdyby nikogo mi nie wypchnęli to bym miał 2 obywatelów tam?).
Nie grałem w grę jeszcze, tylko czytam instrukcję jakby co :)

Nie rozumiem po co mam wypychać swojego obywatela, żeby mój inny miał protekcję, jak mogę mieć 2 obywatelów, korzyść z wypchnięcia obywatela innego gracza i do tego protekcję na moim 1 obywatelu w przypadku gdyby ktoś mi jednego wypchnał.
Przykład może być słaby, ale pokazuje opcję zagrywki. Wyobraź sobie, że w białych masz sytuację:
1 rząd PRZECIWNIK, TY, TY
2 rząd PRZECIWNIK, PRZECIWNIK, TY
W takiej sytuacji, wypychając siebie z górnego rzędu, uniemożliwiasz innym graczom jakiekolwiek zmiany do momentu wycofania swojego mepla.

W innych rejonach taktyka sprowadza się dokładnie do tego samego, głównie w celu utrzymania większości swoich. Możesz też użyć tego zagrania by chamsko podebrać dobrą kość, której sam nie masz gdzie wykorzystać(kasy brak), a komuś uwalisz dobry ruch.
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: aaxxee »

Szybkie pytanie. Jeśli czerwona karta wydarzenia z + białą nadal leży na torze niezwalczona, to czy podczas fazy wydarzeń, dobieramy kolejną białą czy robimy to tylko raz po dobraniu czerwonej karty?
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Troyes

Post autor: aaxxee »

Już znalazłem
warlock pisze: 03 sie 2016, 11:09 W Fazie 3 odkrywa się zawsze dwie nowe karty wydarzeń (czerwoną + żółtą lub białą). Potem, począwszy od "skrajnie lewej karty" rozpatruje się te wydarzenia, które nie mają czarnych kości (nie dokłada się dodatkowych kart wydarzeń - pole z symbolem żółtej/białej karty przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie po wyłożeniu karty na tor wydarzeń). Po rozpatrzeniu kart bez czarnych kości rozpatruje się karty z czarnymi kośćmi, czyli sumuje się liczbę czarnych kości ze wszystkich kart i je zwalcza ;).
Rahu
Posty: 313
Rejestracja: 20 wrz 2014, 17:39
Has thanked: 289 times
Been thanked: 27 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: Rahu »

Hej.
Zdażyło się Wam, że zabrakło denarów w grze?
Pierwszy raz grałem w Troyes bez pradu, i brakło nam denarów.

Za każde zatrudnienie nadzorcy płaciliśmy denary.
Podczas fazy 1 otrzymywaliśmy po 10 denarów (po czym płaciliśmy od razu wynagrodzenie).

Za każda kradzież również płaciliśmy odpowiednio.

Czasami się pojawiała karta wydarzenia, która co rundę zabierała nam 3 denary.

Jak ktoś spasował to otrzymywał 2 denary od razu (na planszy i jak do niego kolejka wróciła to dodatkowo za każdym razem 1 denar). Rozumiem, że jak spasuje ostatni gracz to on też dostaje 2 denary i kończy się faza akcji? (Czy ostatni co pasuje nie dostaje tych 2 denarów?)

Czy coś robiliśmy źle, czy może to normalka, że za mało jest denarów w grze?
m_marple
Posty: 69
Rejestracja: 29 lut 2020, 23:15
Has thanked: 28 times
Been thanked: 62 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: m_marple »

Nam nigdy nie zabrakło, graliśmy w max trzy osoby ale denarów jeszcze w pudełeczku było sporo.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

Rahu pisze: 24 paź 2022, 15:25 Hej.
Zdażyło się Wam, że zabrakło denarów w grze?
Pierwszy raz grałem w Troyes bez pradu, i brakło nam denarów.

Za każde zatrudnienie nadzorcy płaciliśmy denary.
Podczas fazy 1 otrzymywaliśmy po 10 denarów (po czym płaciliśmy od razu wynagrodzenie).

Za każda kradzież również płaciliśmy odpowiednio.

Czasami się pojawiała karta wydarzenia, która co rundę zabierała nam 3 denary.

Jak ktoś spasował to otrzymywał 2 denary od razu (na planszy i jak do niego kolejka wróciła to dodatkowo za każdym razem 1 denar). Rozumiem, że jak spasuje ostatni gracz to on też dostaje 2 denary i kończy się faza akcji? (Czy ostatni co pasuje nie dostaje tych 2 denarów?)

Czy coś robiliśmy źle, czy może to normalka, że za mało jest denarów w grze?
Jedną partię miałem, gdzie zabrakło kasy, gdyż było o nią bardzo łatwo, ludzie niewiele od siebie kupowali kości i nowi gracze zamiast wydawać ją na kolejne budynki to komasowali w niewiadomym celu. Grałem w 4os.

Co do PASS:
Jeśli gracz nie chce już wykonywać żadnych akcji w tej rundzie
posiadając wciąż dostępne kości, pasuje i otrzymuje 2 denary,
które umieszcza w swoim rejonie. Do końca rundy nie może
wykonywać akcji ale za każdym razem kiedy nadchodzi jego
tura kolejny denar jest dodawany do jego rejonu

Więc 2 denary dostaniemy wyłącznie jak jeszcze mamy choć jedną kość u siebie. Pojedyncze denary za każdym razem jak miałaby nadejść jego tura. Ostatni gracz dostanie wyłącznie 2 denary jeśli zostanie mu jakakolwiek kość. Inaczej dostanie okrągłe zero.
Rahu
Posty: 313
Rejestracja: 20 wrz 2014, 17:39
Has thanked: 289 times
Been thanked: 27 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: Rahu »

Ardel12 pisze: 24 paź 2022, 23:08
Rahu pisze: 24 paź 2022, 15:25 Hej.
Zdażyło się Wam, że zabrakło denarów w grze?
Pierwszy raz grałem w Troyes bez pradu, i brakło nam denarów.

Za każde zatrudnienie nadzorcy płaciliśmy denary.
Podczas fazy 1 otrzymywaliśmy po 10 denarów (po czym płaciliśmy od razu wynagrodzenie).

Za każda kradzież również płaciliśmy odpowiednio.

Czasami się pojawiała karta wydarzenia, która co rundę zabierała nam 3 denary.

Jak ktoś spasował to otrzymywał 2 denary od razu (na planszy i jak do niego kolejka wróciła to dodatkowo za każdym razem 1 denar). Rozumiem, że jak spasuje ostatni gracz to on też dostaje 2 denary i kończy się faza akcji? (Czy ostatni co pasuje nie dostaje tych 2 denarów?)

Czy coś robiliśmy źle, czy może to normalka, że za mało jest denarów w grze?
Jedną partię miałem, gdzie zabrakło kasy, gdyż było o nią bardzo łatwo, ludzie niewiele od siebie kupowali kości i nowi gracze zamiast wydawać ją na kolejne budynki to komasowali w niewiadomym celu. Grałem w 4os.

Co do PASS:
Jeśli gracz nie chce już wykonywać żadnych akcji w tej rundzie
posiadając wciąż dostępne kości, pasuje i otrzymuje 2 denary,
które umieszcza w swoim rejonie. Do końca rundy nie może
wykonywać akcji ale za każdym razem kiedy nadchodzi jego
tura kolejny denar jest dodawany do jego rejonu

Więc 2 denary dostaniemy wyłącznie jak jeszcze mamy choć jedną kość u siebie. Pojedyncze denary za każdym razem jak miałaby nadejść jego tura. Ostatni gracz dostanie wyłącznie 2 denary jeśli zostanie mu jakakolwiek kość. Inaczej dostanie okrągłe zero.
aaa i chyba wszystko jasne. My graliśmy, że po prostu za pass sa 2 denary. Nie ważne czy konkretny gracz ma kości czy nie. Dzięki! Moje niedopatrzenie :) chociaż nie ukrywam, że i tak mogłoby braknać denarów (ale niewielka szansa).
niwlak
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2020, 14:08
Has thanked: 36 times
Been thanked: 30 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: niwlak »

Położenie kości nie ma znaczenia przy pasowaniu. Jeżeli znajduje się chociaż jedna kość na planszy to pasująca osoba dostaje 2 denary.

Cytat z instrukcji angielskiej
If you do not wish to execute any more actions this
round, while there are still dice in the city square (in
any district) pass and receive 2 deniers, which you place
in your district.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Troyes - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

niwlak pisze: 25 paź 2022, 21:37 Położenie kości nie ma znaczenia przy pasowaniu. Jeżeli znajduje się chociaż jedna kość na planszy to pasująca osoba dostaje 2 denary.

Cytat z instrukcji angielskiej
If you do not wish to execute any more actions this
round, while there are still dice in the city square (in
any district) pass and receive 2 deniers, which you place
in your district.
No popatrz jak niejasno sformułowano to w polskiej wersji, gdyż posiadanie sygnalizuje własny dystrykt niż dowolny. W sumie robi się przez to łatwiejsze otrzymanie 2 denarów, bo możemy się ze swoich kości wypstrykać szybko przed innymi, a potem kosić szmal :D No nic, zagram tak, choć mniej mi to jakoś leży.

EDIT:
Sprawdziłem swoją instrukcję(wersja Rebela) i tam jest prawidłowo wytłumaczony PASS.
A zamieszczona u nich instrukcja zawiera niejasnosć: https://files.rebel.pl/files/instrukcje/TROYES%20pl.pdf
ODPOWIEDZ