Strona 42 z 50

Re: Re:

: 29 gru 2016, 22:24
autor: GrzeL
Exee pisze:Dobrze rozumiem że jeżeli sztab jest zasieciowany nie może korzystać ze swojej cechy specjalnej?
Tak.
Exee pisze:Ktoś może wie czemu oficjalnie w zasadach gra się w otwarte żetony, czyli widoczne dla przeciwnika?
Autor gry tak wymyślił.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 30 gru 2016, 21:33
autor: Exee
Dzięki za odp. Lecz grając jak zawsze nasuwają się kolejne pytania :D

1. Czy zasiecowana jednostka dalej posiada pancerz chroniący przed strzałem? (nie może atakować to może i nie może korzystać z pancerza).
2.Czy moduł transport pozwala wszystkim stycznym wojownikom się ruszyć czy tylko jednemu w jednej turze?
3.Czy wojownik posiadający umiejętność mobilność stojąc obok modułu transport może się ruszyć dwa razy?
4. Jeżeli w tym samym segmencie inicjatywy tym samym atakiem niszcze wojownika i dołączony do niego moduł zwiększający obrażenia to czy ta jednostka w tym samym segmencie atakuje mnie z dopałką +1 do ataku czy już moduł jednak nie działa?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 30 gru 2016, 22:23
autor: tomb
1. Pancerz nadal działa, tak samo wytrzymałość.
2. Transport działa na każdą jednostkę, w którą ma skierowane ramię. Można ruszyć wszystkimi takimi jednostkami.
3. Poruszy się dwa razy, bo korzysta z dwóch różnych źródeł mobilności. Nie można poruszyć dwukrotnie tej samej jednostki za pomocą tego samego modułu (co byłoby potencjalnie możliwe po zagraniu żetonu mobilności na moduł).
4. Jeśli żołnierz i moduł giną w inicjatywie, w której ów żołnierz zdążył zaatakować to jego atak wzmocniony został przez moduł.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 09 sty 2017, 22:07
autor: Exee
Hej to znowu ja :D Nabyłem w ciemno dodatek mephisto, na poczatku czarna magia ale po dwóch rundkach całkiem rozumiem jego dzialanie, lecz jak zawsze oczywiście są pytania Pytania:

1. Czy można położyć dwa kolce na jedną jednostkę?
2.Czy jak zniszcze inkubator z aktywowaną siecią/+2ataku to czy ten bonus jeszcze mnie obowiązuje do końca bitwy czy znika od razu podobnie jak to jest z modułami?
3. Jeżeli w swojej turze mam aktywowane jakieś wszczepy i rozpoczynam bitwe, a poźniej przeciwnik rozpocznie kolejną bitwę oznacza to że w tej drugiej walce żaden wszczep mnie nie obowiązuje?
4. W ogóle po co w każdej rasie są dwa jego znaczniki koloru? Przecież tylko jeden kładzie się na polu wytrzymałości. Zapasowy?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 09 sty 2017, 23:46
autor: dicer
Exee pisze:1. Czy można położyć dwa kolce na jedną jednostkę?
Instrukcja tego nie zabrania.
Exee pisze:2.Czy jak zniszcze inkubator z aktywowaną siecią/+2ataku to czy ten bonus jeszcze mnie obowiązuje do końca bitwy czy znika od razu podobnie jak to jest z modułami?
Te bonusy działają do końca segmentu inicjatywy, w której zostają niszczone Inkubatory (czyli tak jak moduły).
Exee pisze:3. Jeżeli w swojej turze mam aktywowane jakieś wszczepy i rozpoczynam bitwe, a poźniej przeciwnik rozpocznie kolejną bitwę oznacza to że w tej drugiej walce żaden wszczep mnie nie obowiązuje?
Wszczepy aktywujesz tylko w swojej turze, a znaczniki Inkubatorów i Kolców spadają po każdej bitwie, więc nie masz możliwości użyć żadnych swoich wszczepów w bezpośredniej kolejnej bitwie wywołanej przez przeciwnika.
Exee pisze:4. W ogóle po co w każdej rasie są dwa jego znaczniki koloru? Przecież tylko jeden kładzie się na polu wytrzymałości. Zapasowy?
To jakis relikt z wersji 2.5 i jakiegoś dodatku.
W najnowszej armii Death Breath jest już tylko jeden znacznik.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 10 sty 2017, 00:26
autor: tomb
dicer pisze:
Exee pisze:4. W ogóle po co w każdej rasie są dwa jego znaczniki koloru? Przecież tylko jeden kładzie się na polu wytrzymałości. Zapasowy?
To jakis relikt z wersji 2.5 i jakiegoś dodatku.
W najnowszej armii Death Breath jest już tylko jeden znacznik.
Mapa do Duela go wymaga. Nowa armia ma jeden i moim zdaniem jest błąd wydawniczy.

Re: Neuroshima Hex

: 25 sty 2017, 22:39
autor: Deathhammer
A ja mam takie pytanko dotyczące DB. Znacznik macek kładzie się na jednostkę przeciwnika czy na moją jednostkę, która sieciuje? Ma to znaczenie w przypadku mutanta, który posiada 2 kierunki sieciowania. Domyślam się raczej, że na jednostkę przeciwnika, więc mutant nie może zasieciować dwóch jednostek przeciwnika jednocześnie, no ale wolę się upewnić.

Re: Neuroshima Hex

: 26 sty 2017, 19:03
autor: dicer
Deathhammer pisze:A ja mam takie pytanko dotyczące DB. Znacznik macek kładzie się na jednostkę przeciwnika czy na moją jednostkę, która sieciuje?
A tak w ogóle to czytałeś instrukcję do DB?
Bo tam jak wół stoi:

"Grający armią Death Breath może w dowolnym momencie swojej tury (raz na turę) wybrać, które z Macek jego jednostek są aktywne (i przełożyć znacznik na zasieciowaną przez te Macki jednostkę)."

Re: Neuroshima Hex

: 27 sty 2017, 10:43
autor: Deathhammer
Czytałem :) Małe niedopatrzenie. Dzięki.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 09 lut 2017, 00:27
autor: woi-tek
Gracz A dociągnął swój ostatni żeton i rozegrał swoją turę. Gracz B rozgrywa swoją i ostatnim jego ruchem jest położenie żetonu, który zapełnia planszę. Co się dzieje? Rozgrywana jest jedna (ostatnia) czy dwie bitwy (z powodu zapełnienia planszy + ostatnia)?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 09 lut 2017, 00:37
autor: tomb
Dwie.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 09 lut 2017, 22:38
autor: dicer
A nawet możliwe są trzy, jeśli po tej drugiej będzie remis. 8)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 maja 2017, 00:21
autor: kołcz
Czy można odepchnąć jednostkę Uranopolis, która nie ma zasilania? W instrukcji jest napisane, że jednostka bez zasilania jest traktowana dokładnie tak jak zasieciowana (nie atakuje, nie rusza się, nie odpycha itp). Rozumiem, że jednostka zasieciowana nie może zostać odepchnięta, bo (z logicznego punktu widzenia) niejako "utknęła" w sieci, co uniemożliwia jej jakikolwiek ruch, ale co stoi na przeszkodzie, żeby odepchnąć jednostkę bez zasilania?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 maja 2017, 07:37
autor: Kal-El83
Ja instrukcję traktuję dosłownie, czyli że nie można. Można to tłymaczyć tym że to mega kloce i jak nie odpalisz to nie przesuniesz ;)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 24 maja 2017, 10:52
autor: castelano
tomb pisze:1. Pancerz nadal działa, tak samo wytrzymałość.
2. Transport działa na każdą jednostkę, w którą ma skierowane ramię. Można ruszyć wszystkimi takimi jednostkami.
3. Poruszy się dwa razy, bo korzysta z dwóch różnych źródeł mobilności. Nie można poruszyć dwukrotnie tej samej jednostki za pomocą tego samego modułu (co byłoby potencjalnie możliwe po zagraniu żetonu mobilności na moduł).
4. Jeśli żołnierz i moduł giną w inicjatywie, w której ów żołnierz zdążył zaatakować to jego atak wzmocniony został przez moduł.

Wydaje mi się że to nieprawda.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 24 maja 2017, 22:32
autor: kołcz
Azazelek pisze:Ja instrukcję traktuję dosłownie, czyli że nie można. Można to tłymaczyć tym że to mega kloce i jak nie odpalisz to nie przesuniesz ;)
Dopóki nie ma innego oficjalnego komunikatu w tej kwestii trzeba będzie się trzymać sztywno instrukcji. Chociaż sam jestem zdania, że może zostać odepchnięta, ale sama nie może odpychać.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 24 maja 2017, 22:56
autor: GrzeL
kołcz pisze:
Azazelek pisze:Ja instrukcję traktuję dosłownie, czyli że nie można. Można to tłymaczyć tym że to mega kloce i jak nie odpalisz to nie przesuniesz ;)
Dopóki nie ma innego oficjalnego komunikatu w tej kwestii trzeba będzie się trzymać sztywno instrukcji. Chociaż sam jestem zdania, że może zostać odepchnięta, ale sama nie może odpychać.
Przecież od ponad 2 lat jest oficjalna wypowiedź Portalu w tej kwestii.
Portal Games pisze:Odnośnie Uranopolis:

Tak, "należy traktować dokładnie tak jak zasieciowany" znaczy "należy traktować dokładnie tak jak zasieciowany". Jak dokładnie? Dokładnie dokładnie ;)

A poważnie: Czy reguła miała być naprawdę taka jak napisano w instrukcji? Tak.
Czy stan pozbawiony zasilania jest dokładnie taki sam jak zasieciowania? Tak.
Celowo jest tu znak równości, żeby nie było stanu "dokładnie jak x, z wyjątkiem y". Na etapie testów usunęliśmy wszystkie wyjątki.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 25 maja 2017, 00:34
autor: tomb
castelano pisze:Wydaje mi się że to nieprawda.
A co dokładnie?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 25 maja 2017, 08:01
autor: castelano
O Modułach
Moduł musi bezpośrednio łączyć się z jednostką, którą wspomaga. Działanie Modułów nie może docierać do jednostek pośrednio przez inną jednostkę. Jeśli np. Wojownik jest wspomagany przez Moduł zwiększający Inicjatywę, zaś z Modułem tym łączy się drugi Moduł zwiększający Inicjatywę, działanie tego ostatniego Modułu w żaden sposób nie dotrze do Wojownika

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 25 maja 2017, 08:08
autor: Kal-El83
??
Nijak nie widze niespojnisci w zacytowanym akapicie a odpowiedzią @tomb

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 26 maja 2017, 00:01
autor: kołcz
GrzeL pisze:
kołcz pisze:
Azazelek pisze:Ja instrukcję traktuję dosłownie, czyli że nie można. Można to tłymaczyć tym że to mega kloce i jak nie odpalisz to nie przesuniesz ;)
Dopóki nie ma innego oficjalnego komunikatu w tej kwestii trzeba będzie się trzymać sztywno instrukcji. Chociaż sam jestem zdania, że może zostać odepchnięta, ale sama nie może odpychać.
Przecież od ponad 2 lat jest oficjalna wypowiedź Portalu w tej kwestii.
Portal Games pisze:Odnośnie Uranopolis:

Tak, "należy traktować dokładnie tak jak zasieciowany" znaczy "należy traktować dokładnie tak jak zasieciowany". Jak dokładnie? Dokładnie dokładnie ;)

A poważnie: Czy reguła miała być naprawdę taka jak napisano w instrukcji? Tak.
Czy stan pozbawiony zasilania jest dokładnie taki sam jak zasieciowania? Tak.
Celowo jest tu znak równości, żeby nie było stanu "dokładnie jak x, z wyjątkiem y". Na etapie testów usunęliśmy wszystkie wyjątki.
Ok, teraz nie mam już wątpliwości, dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 cze 2017, 12:36
autor: aislinnek
Cześć

Dwa pytania, które zadałem także w pliku GrzeLa, jednakże nie wiem czy ktoś tam odpowiada.

1. Czy w armii Dancer obowiązuje zasada pechowego dociągu? Teoretycznie możnaby wtedy odrzucić wszystkie żetony i wygrać momentalnie. Z drugiej strony być może można to zrobić pod warunkiem, że nie mam na ręku żetonów “akcja” [vide: działanie terroru]. Z trzeciej po odrzuceniu mogę zrobić taniec, więc być może jest to zamiennik?
2. Zasieciowanie przez stalową sieć. Czy obiekt dancera będący pod wpływem stalowej sieci obracając się przy pomocy żetonu ruchu traci 1 HP oraz zrzuca stalową sieć, czy musi zmienić także położenie?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 cze 2017, 16:05
autor: GrzeL
aislinnek pisze:Cześć

Dwa pytania, które zadałem także w pliku GrzeLa, jednakże nie wiem czy ktoś tam odpowiada.

1. Czy w armii Dancer obowiązuje zasada pechowego dociągu? Teoretycznie możnaby wtedy odrzucić wszystkie żetony i wygrać momentalnie. Z drugiej strony być może można to zrobić pod warunkiem, że nie mam na ręku żetonów “akcja” [vide: działanie terroru]. Z trzeciej po odrzuceniu mogę zrobić taniec, więc być może jest to zamiennik?
2. Zasieciowanie przez stalową sieć. Czy obiekt dancera będący pod wpływem stalowej sieci obracając się przy pomocy żetonu ruchu traci 1 HP oraz zrzuca stalową sieć, czy musi zmienić także położenie?
Odpowiadają tam różne osoby, w szczególności ja.

Ad 1
Instrukcja s. 5 pisze:Zasada ta nie dotyczy armii Dancer.
Ad 2
Instrukcja Dancer pisze:Ta sama zasada dotyczy Stalowej Sieci (ze Stalowej Policji) – wykonując Taniec albo zagrywając żeton Ruchu, zasieciowany Obiekt Dancer uwalnia się i Stalowa Sieć wraca do Sztabu Stalowej Policji.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 24 cze 2017, 13:43
autor: pytajnik1
Ładunek wybuchowy (Sharrash) vs Pułapka (DDM)

Czy w trakcie bitwy (a właściwie tuż przed) Ładunek wybuchowy podłączony do Pułapki od strony ściany spowoduje, że Pułapka zadziała?
Wyszliśmy z założenia, że aktywacja Ładunku wybuchowego nie jest atakiem, więc nie zadziała. Wątpliwości jednak pozostały. A co Wy sądzicie? :)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 24 cze 2017, 14:32
autor: Kal-El83
Nie pamiętam jaki jest opis do ładunku szczurków. Jeżeli zadaje ranę to wybuchnie jeżeli niszczy to nie :P