Strona 1 z 1

Tinners' Trail - zasady i wątpliwości

: 13 wrz 2010, 11:53
autor: Edwardo
Witam,
mam pytanie odnośnie fazy wydobywania surowców. Czy w jednej turze można wielokrotnie wydobywać surowce z tej samej kopalni, wykorzystując oczywiście kolejne jednostki czasu?

Re: Tinners' Trail

: 13 wrz 2010, 13:01
autor: WRS
Absolutnie nie!
Przecież po to są usprawnienia (górnicy, statki, pociągi), by właśnie więcej wydobyć w tej ograniczonej jednostce czasu!

Re: Tinners' Trail

: 13 wrz 2010, 14:20
autor: zephyr
jest jakaś reguła która tego zabrania?

oczywiście że można kopać 2 razy w jednej kopalni, tylko trwa to 2 razy dłużej (i wymaga 2 oddzielnych akcji co może być istotne np jak już wszyscy inni gracze skończyli)

dodatkowo po każdej akcji kopania dochodzi kostka wody więc rozbicie na wiele akcji zmniejsza efektywność kopania

Re: Tinners' Trail

: 13 wrz 2010, 15:01
autor: Edwardo
No właśnie stąd się wzięło moje pytanie. Instrukcja tego nie określa niestety. Też mi się wydaje, że takie kopanie może być energochłonne i kasochłonne ale czasami taktycznie opłacalne. Tylko czy faktycznie tak można?

Re: Tinners' Trail

: 13 wrz 2010, 15:29
autor: zephyr
skoro nie ma zasady która tego zabrani to można... ja grałem że można

Re: Tinners' Trail

: 13 wrz 2010, 18:20
autor: Edwardo
ok, dzięki, też mi się to rozsądne wydaje

Re: Tinners' Trail

: 13 wrz 2010, 19:51
autor: WRS
Autopoprawka
Źle zrozumiałem słowo tura. :oops: Nic mnie nie usprawiedliwia :oops:

Oczywiście, tur w TT jest cztery i można sobie kopać ile razy się chce w każdej z tych tur w dowolnej swojej kopalni! Po każdym kopaniu dodając kostkę wody.

(jakoś zrozumiałem, że P.T. Kolega chciał w pojedynczej akcji - nie turze! - kopać wielokrotnie... :oops: przepraszam za zamieszanie!)

Re: Tinners' Trail

: 13 wrz 2010, 20:53
autor: Edwardo
To tym bardziej cieszę się, że jest zgodność :)

Re: Tinners' Trail

: 20 gru 2011, 23:10
autor: staszek
pytanie mam nieco inne-czy w polskiej wersji gry, angielska instrukcja była również dodawana ?

Re: Tinners' Trail

: 21 gru 2011, 00:29
autor: WRS
nie

Re: Tinners' Trail

: 23 lut 2012, 19:58
autor: jamm1
Jak dzialaja usprawnienia?
Rozumiem ze pociag i port daje minus wody tylko wtedy gdy je nabywamy.
Jak dziala sztolnia? Daje minus wody i plus surowcow tylko w momencie nabycia czy w kazdej turze?
W instr. jest ze:
"usuwa sie znaczniki wody i dodaje znaczniki miedzi i cyny tak dlugo, jak na obszarze znajduje sie przynajmniej jeden znacznik"
Czyli w kazdej turze, gdy znajduja sie znaczniki surowca dodaje sie po 1?

Re: Tinners' Trail

: 23 lut 2012, 20:49
autor: Veridiana
usprawnienia działają tylko w momencie wybudowania. podejrzewam, że w oryginale stało "as long as", które w tym momencie znaczy "pod warunkiem, że" a nie "tak długo jak".
jeśli usprawnienia obejmują działaniem jeszcze nieodkryte regiony to po odkryciu wdraża się działanie usprawnień w tych regionach.

Re: Tinner's Trail / Cynowy szlak (Martin Wallace)

: 17 gru 2021, 19:47
autor: akon
WRS pisze: 29 lis 2021, 15:27 Grałem na dwie osoby wersję gołą. Nie porwało.
Włączyłem oba dodatki. Jest bardzo fajnie.
Arszenik pozwala zdobyć kapitał na początkowe licytacje. Oczywiście przeciwnik też może tak zagrać, a to oznacza ostrzejszą walkę o działki (kopalnie).
Emigracja daje kapitalne możliwości szybkiego zdobycia pewnych korzyści (PZ, kasa, usprawnienia no i lepsza cena rudy), gdy nasza działka jest taka-se...
Przez te dodatki gra nie jest już liniowa, jednowymiarowa.
We dwójkę trzeba też panować nad emocjami, bo wczesne wystawienie większości kopalń oddaje inicjatywę przeciwnikowi.
Uważam, że dodatki są konieczne (ich zasady nie są skomplikowane), aby gra pokazała swoją istotnie odnowioną mechanikę.
Świetne spostrzeżenia. Na razie grałem 2 partie bez dodatków, ale chyba szybko je dołączę.
Mam pytanie odnośnie licytacji jak grasz na 2 osoby bo w instrukcji nie jest jasno opisane. Czy grając na 2 osoby, zagrywający mapę geologiczną może podejrzeć kafelek? Na kanale Gryffinka na YT grają tak, że zagrywając swoją kartę początkową można podejrzeć kafelek a zgrywając kartę ze stosu nie podglądamy i licytujemy w ciemno. Nie mam pewności czy tak powinno być?
Druga wątpliwość to czy zagrywając mapę geologiczną pokazujemy ją od razu przeciwnikowi? Czy dopiero po licytacji?

Re: Tinner's Trail / Cynowy szlak (Martin Wallace)

: 17 gru 2021, 20:49
autor: pp198
akon pisze: 17 gru 2021, 19:47 Mam pytanie odnośnie licytacji jak grasz na 2 osoby bo w instrukcji nie jest jasno opisane. Czy grając na 2 osoby, zagrywający mapę geologiczną może podejrzeć kafelek? Na kanale Gryffinka na YT grają tak, że zagrywając swoją kartę początkową można podejrzeć kafelek a zgrywając kartę ze stosu nie podglądamy i licytujemy w ciemno. Nie mam pewności czy tak powinno być?
Druga wątpliwość to czy zagrywając mapę geologiczną pokazujemy ją od razu przeciwnikowi? Czy dopiero po licytacji?
jak ty zagrywasz mape podgladasz kafelek kopalnii, mape geologiczna zagrywasz odkryta

Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości

: 17 gru 2021, 23:21
autor: WRS
Zdecydowanie mapę zagrywasz jawnie.
Na 2 osoby wyznaczasz w ten sposób cenę wywoławczą.
A na więcej, zapewniasz sobie zwrot kosztów w razie przegranej.

Oczywiście, na 2 osoby, zagrana karta z talii jedynie (i aż) określa stawkę początkową oraz drobne bonusy.
Nikt nie ma prawa podejrzenia kafelka kopalni.
Chyba, że wcześniej zajął ktoś 1. miejsce w kolejności i użył swojego żetonu z oczkiem, aby poznać stan działki.

Tak przy okazji, no bo to tłumaczenie obcego tekstu, która część budzi tu wątpliwości?

Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości

: 18 gru 2021, 14:29
autor: akon
WRS pisze: 17 gru 2021, 23:21 Zdecydowanie mapę zagrywasz jawnie.
Na 2 osoby wyznaczasz w ten sposób cenę wywoławczą.
A na więcej, zapewniasz sobie zwrot kosztów w razie przegranej.

Oczywiście, na 2 osoby, zagrana karta z talii jedynie (i aż) określa stawkę początkową oraz drobne bonusy.
Nikt nie ma prawa podejrzenia kafelka kopalni.
Chyba, że wcześniej zajął ktoś 1. miejsce w kolejności i użył swojego żetonu z oczkiem, aby poznać stan działki.

Tak przy okazji, no bo to tłumaczenie obcego tekstu, która część budzi tu wątpliwości?


Obrazek

Z tego co rozumiem mogę podejrzeć kafelek jeśli zagrywam mapę z ręki, jeśli pobieram kartę to nie. To samo z połową pieniędzy za przegraną licytację - tylko wtedy gdy zagrywam własną mapę.

Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości

: 20 gru 2021, 14:00
autor: konik
Dawno nie spotkałem się z tak "ciężko" napisaną instrukcją

Re: Tinner's Trail / Cynowy szlak (Martin Wallace)

: 19 sty 2024, 18:04
autor: Atamán
Czy ja dobrze rozumiem, że w tej najnowszej, rozszerzonej edycji kości służą tylko do tego, żeby ustalać ceny surowców? Bo ilość cyny/miedzi/wody zależy od tego, co jest na żetonie + ew. karty?

Re: Tinner's Trail / Cynowy szlak (Martin Wallace)

: 19 sty 2024, 19:48
autor: warlock
Tak. Kolory kości mają znaczenie tylko solo.

Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości

: 10 mar 2024, 14:29
autor: Archaniol101
Czy iezeli licytacje wygra gracz B inny jiz gracz aktywny A, to pionek gracza A pozostaje na miejscu na torze czasu i kolejna akcja znow nalezy do A? Czy tura powinna przejsc np na gracza C, z pionkiem lezacym ponizej A?

Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości

: 10 mar 2024, 14:44
autor: warlock
Archaniol101 pisze: 10 mar 2024, 14:29 Czy iezeli licytacje wygra gracz B inny jiz gracz aktywny A, to pionek gracza A pozostaje na miejscu na torze czasu i kolejna akcja znow nalezy do A? Czy tura powinna przejsc np na gracza C, z pionkiem lezacym ponizej A?
Jeśli wywołujący licytację jej nie wygra, to tura wraca do niego.