Strona 6 z 7

Re: Chaos w starym świecie

: 13 paź 2016, 20:38
autor: barni87
dziękuje za wszystkie odpowiedzi ,
wiele się wyjaśniło ! Magiczne symbole nabrały sens a karty chaosu nie stanowią już kłopotów !

Re: Chaos w starym świecie

: 30 lis 2016, 16:14
autor: barni87
Khorn ma kartę chaosu że przed walką rzuca dwiema kostkami.
Pytanie brzmi : czy jeżeli w tym regionie są figurki ale nie atakujące np. sami kultyści, to czy rzucamy kostkami ?
Pytanie drugie : Czy jeżeli Khorn nie posiada ŻADNYCH figurek w takim regionie i NIE MA WALKI między innymi bogami ale są kultyści to czy rzuca kostkami ?

Re: Chaos w starym świecie

: 30 lis 2016, 18:59
autor: sirafin
Chaos w Starym Świecie ma już swój wątek, a to o co pytasz, jest pierwszą rzeczą, jaką tam wyjaśniono :)

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=12125

Re: Chaos in the Old World

: 29 gru 2016, 16:59
autor: barni87
hej dokupiłem ostatnio dodatek rogaty szczur do chaosu , mam dwa pytania odnośnie kart chaosu rogatego szczura:
1: karta chyba CZARNYCHOSKOK ,treść : jeśli zdominujesz ten region mozesz natychmiast przeniesc dowolną ilość swoich figurek z tego regionu do jednego przyległego
Pytanie : czy jeżeli zdominuje ten region i przeniosę figurki do następnego , to jeszcze w tej samej rundzie liczą się przeniesione figurki do dominacji następnego regionu ? Oczywiście jeśli to następny region a nie poprzedni :)
Pytanie drugie czy jeżeli zagram dwie takie karty do regionów obok siebie to mam wykonać kombinację tych kart i mogę tymi samymi figurkami zdominować 3 regiony naraz ?

2:karta SZARY PROROK: treść: po zagraniu tej karty natychmiast przyzwij do tego regionu dwóch swoich kultystów
Pytanie : czy za przyzwanie tych dwóch kultystów muszę wydawać swoją punkty mocy czy robię to za darmo mocą karty ?
I czy mogę przyzwać np. jednego z poza planszy a jednego z dowolnego innego regionu ?
Dzięki za pomoc!!

Re: Chaos in the Old World

: 29 gru 2016, 20:10
autor: Olgierdd
barni87 pisze:hej dokupiłem ostatnio dodatek rogaty szczur do chaosu , mam dwa pytania odnośnie kart chaosu rogatego szczura:
1: karta chyba CZARNYCHOSKOK ,treść : jeśli zdominujesz ten region mozesz natychmiast przeniesc dowolną ilość swoich figurek z tego regionu do jednego przyległego
Pytanie : czy jeżeli zdominuje ten region i przeniosę figurki do następnego , to jeszcze w tej samej rundzie liczą się przeniesione figurki do dominacji następnego regionu ? Oczywiście jeśli to następny region a nie poprzedni :)
Pytanie drugie czy jeżeli zagram dwie takie karty do regionów obok siebie to mam wykonać kombinację tych kart i mogę tymi samymi figurkami zdominować 3 regiony naraz ?

2:karta SZARY PROROK: treść: po zagraniu tej karty natychmiast przyzwij do tego regionu dwóch swoich kultystów
Pytanie : czy za przyzwanie tych dwóch kultystów muszę wydawać swoją punkty mocy czy robię to za darmo mocą karty ?
I czy mogę przyzwać np. jednego z poza planszy a jednego z dowolnego innego regionu ?
Dzięki za pomoc!!
1. tak (na każde pytanie)
2. płacisz tylko za kartę. Możesz przyzwać dowolnie: 2 z poza planszy albo 2 z planszy albo 1 z poza i 1 z.

Re: Chaos in the Old World

: 19 sty 2017, 15:58
autor: barni87
kolejna karta która wzbudziła małą kłótnię :)
mianowicie karty ulepszeń Krwiopuszczy z dodatku Szczura,mianowicie:
"Otrzymujesz dwa PZ, za każdym razem gdy zabijesz figurkę w regionie zawierającym Krwiopuszcza. "
Czy to oznacza że otrzymuje 2 PZ za każdą figurkę w danym regionie ? Przypuśćmy jeden Krwiopuszcz w Bretonii zabija 3 figurki.
Dostaje 2PZ czy 3x2PZ ?
Jeszcze do poprzedniego pytania o przyzywanie 2 darmowych klanbratów, czy jeżeli przyzywam z planszy musi być przyzwany z sąsiedniego regionu czy ta reguła nie ma znaczenia ?
Noi kto wygrywa ten kto na kółko dotrze do końca czy ten co uzbiera 50PZ w tej samej kolejce ?
Dziękuję z góry

Re: Chaos in the Old World

: 19 sty 2017, 16:42
autor: sirafin
Przypuśćmy jeden Krwiopuszcz w Bretonii zabija 3 figurki. Dostaje 2PZ czy 3x2PZ ?
6 PZ, opisano to w FAQ.
czy jeżeli przyzywam z planszy musi być przyzwany z sąsiedniego regionu czy ta reguła nie ma znaczenia ?
Nie ma takiej reguły. Przyzywanie z planszy i spoza planszy praktycznie niczym się nie różni. Figurkę bierze się z dowolnego regionu i umieszcza na dowolnym regionie spełniającym warunki przyzwania.
Noi kto wygrywa ten kto na kółko dotrze do końca czy ten co uzbiera 50PZ w tej samej kolejce ?
Kółko. Na 22 stronie instrukcji jest kolejność rozpatrywania warunków zwycięstwa.

Re: Chaos in the Old World

: 15 wrz 2017, 22:36
autor: Gurth
Nie do końca została wyjaśniona tutaj karta "Krwawy szał"

Instrukcja na stronie 15 mówi:
Walka odbywa się w każdym regionie, w którym chociaż jeden z graczy ma możliwość wykonania rzutu kośćmi walki i istnieje przynajmniej jeden dozwolony cel ataku.
Sumując jeżeli nie są spełnione powyższe warunki to walka nie powinna się odbyć.

Karta "Krwawy szał" mówi:
Na początku walki w tym regionie, rzuć dwiema kośćmi, przydziel obrażenia i zabij ewentualne ofiary przed normalnymi rzutami kośćmi walki.
Czyli musi być walka i inne rzuty....
Gdyby ta karta miała wywołać walkę napisane by to było.

Więc jak to jest?

Re: Chaos in the Old World

: 15 wrz 2017, 23:50
autor: Budyka
Gurth pisze:Nie do końca została wyjaśniona tutaj karta "Krwawy szał"

Instrukcja na stronie 15 mówi:
Walka odbywa się w każdym regionie, w którym chociaż jeden z graczy ma możliwość wykonania rzutu kośćmi walki i istnieje przynajmniej jeden dozwolony cel ataku.
Sumując jeżeli nie są spełnione powyższe warunki to walka nie powinna się odbyć.

Karta "Krwawy szał" mówi:
Na początku walki w tym regionie, rzuć dwiema kośćmi, przydziel obrażenia i zabij ewentualne ofiary przed normalnymi rzutami kośćmi walki.
Czyli musi być walka i inne rzuty....
Gdyby ta karta miała wywołać walkę napisane by to było.

Więc jak to jest?
Ja bym to zinterpretowała tak, że jeśli bazowo w danym regionie nie ma walki, to karta nie wywołuje efektu (poza ew. bonusem do dominacji w regionie) i tak chyba graliśmy. Tylko że sprawę komplikuje tekst z FAQ:

Q: Does the Khorne player need to have any of his figures in the same region as a “Blood Frenzy” card in order to roll the two battle dice granted by the card?
A: No. The Khorne player gains these battle dice from the card’s effect, and does not need figures present to benefit from the card.

Czyli wychodzi na to, że to taki bonus z karty, więc wystarczy, żeby były tam jakiekolwiek wrogie jednostki i tyle.

Re: Chaos in the Old World

: 16 wrz 2017, 06:50
autor: Gurth
No tak ale FAQ mówi:
A: No. The Khorne player gains these battle dice from the card’s effect, and does not need figures present to benefit from the card.
A: Nie. Gracz Khorne otrzymuje kości z efektu karty, i nie potrzebuje figurek żeby korzystać z tego efektu.

I nic więcej...

Re: Chaos in the Old World

: 16 wrz 2017, 07:11
autor: castelano
W tej sytuacji, ewidentnie musi dojść do Walki, inaczej karta nie ma zastosowania.
Z dodatkiem doszła karta "szał", gdzie w fazie przywołania wykonujemy dodatkową walkę. Tutaj mam mały zgryz, czy jeżeli Khorne zniszczy jednostkę do dostaje żetonik na wskaźnik zagrożenia. Jednak czy w normalnej fazie Walki również może dostać żeton za zniszczona jednostkę.

Re: Chaos in the Old World

: 16 wrz 2017, 21:42
autor: Budyka
castelano pisze:W tej sytuacji, ewidentnie musi dojść do Walki, inaczej karta nie ma zastosowania.
Z dodatkiem doszła karta "szał", gdzie w fazie przywołania wykonujemy dodatkową walkę. Tutaj mam mały zgryz, czy jeżeli Khorne zniszczy jednostkę do dostaje żetonik na wskaźnik zagrożenia. Jednak czy w normalnej fazie Walki również może dostać żeton za zniszczona jednostkę.

Q: Khorne’s Chaos card “Rampage” says it conducts an immediate battle. Is this considered a battle phase?
A: No. “Rampage” conducts an immediate battle in the region, not an entire battle phase. Players interrupt the summoning phase to resolve a battle in this region. After finishing the battle, players resume the summoning phase with Nurgle’s turn. Because this is not a battle phase, card effects that trigger during the battle phase do not take effect.

Co innego, gdy w grę wchodzi karta ulepszeń dla wojowników. Wtedy, z tego, co pamiętam, nie ma znaczenia, w jakiej fazie zginie jednostka.

A co do poprzedniego wątku, wydaje mi się, że skoro nie musi mieć w danym regionie żadnych figurek, to tym bardziej nie ma znaczenia, czy jest tam jednostka walcząca. Wszystkim odbija, łącznie z kultystami :P

Tu również analizowano to zagadnienie:

https://community.fantasyflightgames.co ... -a-battle/

Ciekawi mnie tylko, czy oficjalna odpowiedź nadeszła od samego autora :D Bo jeśli tak, to pozamiatane :)

Re: Chaos in the Old World

: 18 wrz 2017, 11:42
autor: castelano
Nic mi to nie mówi.
Raz, że znam słabo angielski, a dwa że chyba to dalej nie wyjaśnia czy mogę z jednego regionu położyć dwa żetony na wskaźnik zagrożenia. Jeden w fazie przywołania po przez kartę, a drugi z fazie walki.

Re: Chaos in the Old World

: 18 wrz 2017, 13:31
autor: Olgierdd
castelano pisze:Nic mi to nie mówi.
Raz, że znam słabo angielski, a dwa że chyba to dalej nie wyjaśnia czy mogę z jednego regionu położyć dwa żetony na wskaźnik zagrożenia. Jeden w fazie przywołania po przez kartę, a drugi z fazie walki.
Możesz położyć ponownie znacznik, ponieważ jednostki giną w walkach, które odbyły się w różnych fazach.

Re: Chaos in the Old World

: 24 wrz 2017, 22:20
autor: castelano
Dziękuję.
A jeśli ktoś położy dwie te same karty? Nie? Bo ta sama faza?

I jeszcze jedna kwestia, bo jestem dociekliwy. Czy w którymkolwiek momencie gry można osiągnąć 12 punktów mocy? Taki wskaźnik ma każda potęga, jednak tylko w podstawce udalo się osiągnąć 9 po przez karty ulepszeń w jednej potędze chaosu.

Pozdrawiam

Re: Chaos in the Old World

: 25 wrz 2017, 10:56
autor: Olgierdd
castelano pisze:Dziękuję.
A jeśli ktoś położy dwie te same karty? Nie? Bo ta sama faza?

I jeszcze jedna kwestia, bo jestem dociekliwy. Czy w którymkolwiek momencie gry można osiągnąć 12 punktów mocy? Taki wskaźnik ma każda potęga, jednak tylko w podstawce udalo się osiągnąć 9 po przez karty ulepszeń w jednej potędze chaosu.

Pozdrawiam
1. Nie, bo to nadal ta sama faza.
Szczególnie warto o tej zasadzie (raz na fazę w obszarze) pamiętać grając Nurglem. Niestety nie pamiętam czy to jest w dodatku czy podstawce, ale niektóre karty i rozwinięcia pozwalają mu dokładać żetony zepsucia w różnych fazach, co aktywuje dołożenie żetonu postępu na kole. W mojej grupie zorientowaliśmy się o tym dopiero po kilku partiach.

2. Chyba nie da się :)

Re: Chaos in the Old World

: 25 wrz 2017, 12:42
autor: sirafin
W teorii Slaanesh mógłby wkręcić tyle mocy Pokazem siły. Fakt, że tory są ujednolicone i mają po 12 pól, nie ma żadnego przełożenia na mechanikę.

Re: Chaos in the Old World

: 28 lut 2018, 08:24
autor: castelano
Słuchajcie, jak się mają warunki kręcenia kółkiem dla Slaanesh i Tzeentch. Gramy już tyle razy i po dłuższej przerwie zawsze ktoś wbije klin.
Na planszetkach graczy napisane jest ze trzeba położyć dwa żetony zepsucia w tej samej fazie, jednak na kartach pomocy, z dodatku już nie ma informacji (w tej samej fazie).
Jak się to ma do oryginalnej angielskiej treści ??

Re: Chaos in the Old World

: 28 lut 2018, 15:56
autor: Olgierdd
Muszą być w tej samej fazie (niekoniecznie w fazie zepsucia!)

Re: Chaos in the Old World

: 28 lut 2018, 21:00
autor: castelano
Jestem wdzięczny, tym bardziej ze juz kolejny raz odpowiadasz na moje pytanie. Jednak powiedz mi, skąd te rozbieżności pomiędzy karta pomocy a karta gracza. Również wyczytałem na forum galakty ze również była wersja angielska poprawiania. Która jest ostateczna j do której się można odnosić.

Re: Chaos in the Old World

: 01 mar 2018, 11:59
autor: sirafin
Rozbieżności są spowodowane przez kilka nieprecyzyjnych opisów w grze i chaotyczny (he, he) FAQ. Otrzymywanie żetonów postępu jest rozbite na kilka pytań, które skupiają się na odmiennych detalach i przy okazji wrzucają wtrącenia, nie tłumacząc, czy te wtrącenia to ogólna zasada, czy szczególny przypadek. Zabrakło kompetentnej osoby, która w jasny sposób, bez niedomówień zebrałaby to do kupy i przedstawiłaby zwięzłe podsumowanie zasad zyskiwania postępu. Ostania aktualizacja FAQ była w 2011 i chyba nadal nie rozwiano wątpliwości, dlaczego w przypadku Slaanesha FAQ twierdzi, że to bóstwo otrzymuje znacznik postępu konkretnie "during the Corruption Step of the Corruption Phase". Czy Slaanesh jest wyjątkiem? Czy nazwa konkretnej fazy padła dlatego, że w podstawce Slaanesh tylko w tej fazie mógł wyłożyć dwa żetony zepsucia? Jeśli tak, do dlaczego tego nie zmienili, gdy pojawiły się nowe opcje w rozszerzeniu?

Bez odpowiedzi ze strony twórców gracze musieli sobie poradzić sami.
https://boardgamegeek.com/thread/665047/unofficial-faq

Re: Chaos in the Old World

: 25 maja 2018, 07:46
autor: castelano
Cześć.

Domena Rogatego z dodatku "w regionach zawierających żeton wydarzenia może być zagrywana tylko jedna karta chaosu(zamiast dwóch) jak się to ma do karty ulepszenia rogatego szczura, że raz na rundę może umieścić trzecią kartę chaosu.

Inwazja zielonoskórych z podstawki: każdy gracz możne rzucać maksymalnie jedna kością na fazę walki i dalsza część "Jeśli niektóre kości posiadają specjalne cechy gracz może wybrać, którą z kości wykona rzut" o jakie specjalne cechy chodzi, czy może to jest błąd i miało być napisane "karty" i jak się ta karta odnosi do ulepszenia Khorna bodajże "Zemsta" gdzie jeśli wykonuje rzut kością o wykonuje rzut dodatkową kością.

W instrukcji jest klarownie że karty zabraniające maja przewagę nad pozwalającymi.

Wojownik ma dwie kości do walki, z ulepszeniem będzie rzucał trzema kośćmi, a co jeśli jest karta starego świata Inwazja zielonoskórych.

Pozdrawiam

Re: Chaos in the Old World

: 16 paź 2018, 19:50
autor: yadyam
Instrukcja str. 16 mówi: Nie można figurce przydzielić mniejszej ilości obrażeń niż potrzeba do jej zabicia. Tym samym nie można "zostawiać na później" obrażeń [...]
Instrukcja str. 17 mówi: (Wojtek mógł zastosować inną taktykę i zadać dwa obrażenia Wielkiemu Nieczystemu, w nadziei, że w czasie właściwej walki zada mu kolejne dwa obrażenia i tym samym go zabije [...])

Czy ja tu dostrzegam sprzeczność?

Re: Chaos in the Old World

: 16 paź 2018, 20:49
autor: jajkos
Chodzi o sytuację w której Khorn wykorzystuje kartę pozwalającą mu wykonać rzuty przed właściwą walką. Wtedy może dodać obrażenia zadane przed właściwą walką z obrażeniami z walki.

Ta karta to "krwawy szał".

Re: Chaos in the Old World

: 05 mar 2019, 22:24
autor: szyimon
Witam,

Dzisiaj miałem okazję zagrać w chaos i pojawiła się wątpliwość dotycząca zwycięstwa w grze. Otóż został spustoszony region i jedna osoba przekroczyła próg 50 punktów zwycięstwa (spełniła warunek zwycięstwa w grze). Jednak dociągnęliśmy do końca rundę gry i okazało się, że inny gracz przekręcił koło i spełnił warunek zwycięstwa "na kole".
I tu pytanie, czy warunek zwycięstwa na kole jest ważniejszy od zwycięstwa na punkty, czy liczy się kolejność osiągnięcia warunku zwycięstwa?
Będę wdzięczny za odpowiedź :)