Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
GoldenDragon
Posty: 611
Rejestracja: 11 lut 2009, 22:50
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: GoldenDragon »

Tak myślałem nad jedną z wad tej gry - czasochłonnością - często spowodowaną zbyt długim zastanawianiem się nad swoją turą przez Overlorda i bohaterów.
Pierwszy pomysł to wprowadzenie limitu czasowego dla pokonania lochu lub jego części.
Drugi to wprowadzenie elementu presji w postaci zawalenia części lochu lub wprowadzenie jakiegoś superbossa.
Trzeci - Overlord też może mieć limit czasowy na swoje akcje - zwłaszcza rozmnażanie potworów czy ich poruszanie.
Wszyscy powinni czuć presje czasu i niebezpieczeństwa z obu stron.
A co Wy na to?
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: kolderek »

niecierpie gier na czas :-)
soulsick1988
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:33

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: soulsick1988 »

dla nas to nie wada tylko zaleta Descenta, po prostu nie gramy w niego aż tak często :D
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: Pierzasty »

Stary problem. Wszyscy narzekają na zastanawianie się, nikt nie chce przyśpieszyć, a propozycja wprowadzenia limitu czasu kończy się zabójstwem proponującego :roll:

Niezłym rozwiązaniem wydaje się zmienić/podzielić grupę. Grałem w 3-4 grupach i inne takich opóźnień nie miały. Niestety grupa opóźniaczy miała jednocześnie świetne zgranie i klimat :(
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Odp: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: zioombel »

O której edycji piszemy? Ja mam drugą i nie odczuwam, że jakoś długo się gra.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: Pierzasty »

O dowolnej. Niektórzy potrafią mieć AP nawet przy Love Letter.
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: RasTafari »

a mi w ogóle nie przeszkadza ten problem, kiedyś nawet graliśmy przez 3h i dobrnęliśmy tylko do połowy pierwszej części przygody :lol: wódeczka się lała i było wesoło, nikomu nie przeszkadzało że nie skończyliśmy nawet tej przygody :mrgreen:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: zioombel »

Nad czym rozmyslają Wasi wspolgracze, że tak długo to trwa? Albo inaczej. Ile trwa jeden scenariusz. Może i u mnie jest długo tylko nie zwracam na to uwagi ;-)
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: Pierzasty »

Ruch 1 postaci(!) potrafił trwać 15 minut. Zaproponowałem, że jak chcą grać taktycznie a korespondencyjnie, to im kupię netowe klucze do Frozen Synapse. Dowiedziałem się, że tam można jedną turę rozkminiać przez 2-3 dni :facepalm:

PS. Mówię o Descencie 1ed, druga edycja jest szybsza ale za to dużo bardziej konfliktowa.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: zioombel »

Uuuuuuu to faktycznie nie zła jazda. I nad czym tak myśli jak po ruchach wszystkich wspolgraczy i mrocznego władcy i tak sie moze wszystko zmienić i będzie nie tak jak sobie wymyślił?
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: Pierzasty »

Właśnie o to chodzi, że sytuacja się zmienia i muszą sobie wszystko przeliczać od nowa. Zaznaczam że chodzi o szybkość drużyny, nie pojedynczego gracza.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: zioombel »

Może nie warto przeliczać wszystkiego skoro i tak co turę się zmienia. Ja robię to co jest najbardziej istotne w tej turze, ewentualnie ruchem przygotowuje następną turę. Zaznaczam jednak, że grałem jedynie w II edycje, więc moze w pierwszej miałbym inaczej.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki

Post autor: Pierzasty »

Ja to wiem, Ty to wiesz, im to powiedz :roll:
ODPOWIEDZ