Strona 6 z 10

Re: Small World

: 08 gru 2014, 10:55
autor: Molu
misioooo pisze:Kolejne pytanie - Bohaterskie... O ile w przypadku Obozujących czy Smoka jest jasno napisane, że w kazdej turze umieszczamy te "bonusy" gdzie chcemy na swoich terenach o tyle przy Bohaterskich nie ma takiej informacji (ani odwrotnej - że umieszczamy je jednorazowo i siedzą tam do wymarcia). Czy Bohaterów można co turę przemieszczać? Wydaje mi sie, że tak (logicznie myśląc), ale może się mylę?
Na koniec kazdej swojej tury mozesz je umiescic na planszy. Czyli co ture moga byc gdzie indziej.

Re: Small World

: 09 gru 2014, 16:08
autor: misioooo
Pytanie o niziołki i ich dziurki (w ziemi)..
Niziołki
Ż̄etony Niziołków mogą pojawić się na mapie planszy w dowolnym miejscu, nie tylko na sąsiadujących z brzegiem planszy. Na pierwszych dwóch podbitych przez nie obszarach należy położyć żetony nora-w-ziemi, dzięki którym tereny te są dodatkowo chronione przed podbojami. Żetony te należy zdjąć gdy obszar zostaje porzucony, lub rasa chyli się ku upadkowi (dodatkowa ochrona
przestaje wtedy działać).
Oczywistym jest dla mnie, że gdy w swojej turze podczas przygotowania usunę wszystkie niziołki z planszy to i norki zdejmuję... I zgodnie z zasadami mogę zacząć podbój "od nowa", w przypadku kurdupli z dowolnego miejsca na planszy... Czy zaczynając taki "nowy podbój" znowu mogę/muszę ułożyć żetony dziur... norek na dwóch pierwszych obszarach, które podbiję? Opis rasy mówi o odłożeniu (nie odrzuceniu z gry) tych dziur... No i w instrukcji mamy też informację:
Jeżli gracz zdecyduje się opuścić wszystkie zajmowane przez siebie obszary, podbój jaki będzie prowadził
musi być zgodny z zasadami Pierwszego Podboju (patrz strona 4).
Pierwszy podbój kudłatostopych obejmuje ułożenie tych dziurek...


I jeszcze jedno...
Czy w fazie przegrupowania (po dokonaniu podbojów) można opuścić region (zabrać z niego wszystkie jednostki) czy tylko w fazie przygotowania, przed podbojami na poczatku swojej tury? Z punktu widzenia zdobytych punktów to kiepski pomysł, ale... Może dzięki temu (np szkieletami!) zdobędę nowe jednostki i zmuszę przeciwnika do wymarcia ubijając tych olbrzymów na miniaturowych konikach wystarczająco dużo i jednocześnie "bunkrując" swoją armię na jednym obszarze (kto podbije region z 12 jednostkami? ;P - smok... Chuchnie, dmuchnie, pierdnie i zdmuchnie!) Ewentualnie czy w fazie przegrupowania po podbojach mogę zabrać wojska do głównego centrum sił zbrojnych (na rękę) i ich nie rozmieszczać? W instrukcji pojawia się słow "gracz może"...

Re: Small World

: 10 gru 2014, 08:42
autor: Olgierdd
misioooo pisze:I jeszcze jedno...
Czy w fazie przegrupowania (po dokonaniu podbojów) można opuścić region (zabrać z niego wszystkie jednostki) czy tylko w fazie przygotowania, przed podbojami na poczatku swojej tury? Z punktu widzenia zdobytych punktów to kiepski pomysł, ale... Może dzięki temu (np szkieletami!) zdobędę nowe jednostki i zmuszę przeciwnika do wymarcia ubijając tych olbrzymów na miniaturowych konikach wystarczająco dużo i jednocześnie "bunkrując" swoją armię na jednym obszarze (kto podbije region z 12 jednostkami? ;P - smok... Chuchnie, dmuchnie, pierdnie i zdmuchnie!) Ewentualnie czy w fazie przegrupowania po podbojach mogę zabrać wojska do głównego centrum sił zbrojnych (na rękę) i ich nie rozmieszczać? W instrukcji pojawia się słow "gracz może"...
Co do Niziołków nie jestem pewien (skłaniałbym się ku stawianiu nowych nor), ale w fazie przegrupowania nie można opuszczać podbitych terenów.

Re: Small World

: 10 gru 2014, 08:50
autor: motek339
Jeśli chodzi o niziołki, to w wersji na androida jest tak, że jak zdejmiesz je z planszy, to nie dajesz nowych norek przy kolejnym "pierwszym" podboju, więc skłaniałabym się ku tej wersji.

Re: Small World

: 10 gru 2014, 14:55
autor: misioooo
Piszesz o Small World 2 na androida, wydanym przez DoW? Jak tak - to rzeczywiście, w końcu wydawca tę androidową wersję przygotował i zasady powinny tam być takie, jak być powinny (masło maślane...). Dzięki!

Re: Small World

: 10 gru 2014, 22:03
autor: motek339
Tak, dokładnie o to mi chodziło. :)

Re: Small World

: 25 gru 2014, 10:02
autor: zuroslawski
Witam

Mam pytanie odnośnie rozpoczęcia podboju planszy. Czy mogę rozpocząć podbój zaczynając jednymi jednostkami atakować jeden brzeg planszy po czym drugimi jednostkami atakować z drugiej strony, oczywiście zaczynając obydwa podboje z brzegu planszy?

Re: Small World

: 25 gru 2014, 11:53
autor: FortArt
zuroslawski pisze:Witam

Mam pytanie odnośnie rozpoczęcia podboju planszy. Czy mogę rozpocząć podbój zaczynając jednymi jednostkami atakować jeden brzeg planszy po czym drugimi jednostkami atakować z drugiej strony, oczywiście zaczynając obydwa podboje z brzegu planszy?
Nie. Drugi region musi już być sąsiedni do już podbitego (pomijając zdolności specjalne).

Re: Small World

: 26 gru 2014, 07:26
autor: BooBoss
1. Czy mogę rasą aktywną zająć obszar okupowany przez moją rasę wymarłą? Jeżeli tak to ilu żetonów potrzebuję, bo na logikę dlaczego miałbym walczyć z własną rasą wymierającą (i używać w tym celu np. 3 żetonów) a co więcej mordować "własnych przodków"? No i czy faktycznie muszę wymordować własną rasę wymierającą by zająć taki obszar.
2. Jeżeli rasa wymierająca zajmuje np. kopalnię a rasa aktywna ma jakieś bonusy z tytułu zajmowania kopalni to rozumie, że i tak muszę zająć ten obszar najpierw rasą aktywną by móc korzystać z kopalnianych bonusów? Stąd też pierwsze pytanie.

Re: Small World

: 26 gru 2014, 08:32
autor: BooBoss
Jeszcze jedno pytanie - jeżeli wszystkie swoje żetony aktywnej rasy (poza pojedynczymi na innych polach) znajdują się na takim polu, że nie sąsiadują z polami pustymi, względnie zajętymi przez przeciwnika a jedynie z polami na których znajduje się moja rasa aktywna lub moja wymarła to czy mam w tej turze jakąkolwiek możliwość ruchu? Jeżeli tak to na jakich zasadach bo nie mogę chyba przeskoczyć przez kilka pól "własnych" w jednej turze by zająć jakieś puste lub opanowane przez przeciwnika.

Re: Small World

: 26 gru 2014, 09:47
autor: Grishnak
Rasa aktywna i rasa wymarła jednego gracza są niezależne, tzn. jedna nie punktuje zdolności drugiej ani regionów na których się znajduje.
Tak więc, żeby zająć region zajmowany przez Twoją wymarłą rasę, musisz ją podbić swoją aktywną rasą, wg. normalnych zasad.

Co do przemieszczania się, to nie ma znaczenie gdzie znajdują się Twoje żetony, choć tutaj wydaje mi się grasz źle. Po swoim ruchu masz fazę Przegrupowania, gdzie możesz dowolnie rozmieścić swoje żetony na zajmowanych regionach, zostawiając co najmniej jeden żeton na każdym kontrolowanym regionie.
Następnie w kolejnej turze, w fazie Przygotowania, możesz zdjąć z planszy dowolną ilość swoich żetonów i dokonywać nimi podbojów. Tak że w Twoim przykładzie, zabierasz żetony z pola, z którego wydaje Ci się, że nie masz możliwości ruchu i podbijasz nimi dowolne regiony, które sąsiadują z dowolnym kontrolowanym przez Ciebie regionem.

Re: Small World

: 26 gru 2014, 10:46
autor: BooBoss
Grishnak pisze:Rasa aktywna i rasa wymarła jednego gracza są niezależne, tzn. jedna nie punktuje zdolności drugiej ani regionów na których się znajduje.
Tak więc, żeby zająć region zajmowany przez Twoją wymarłą rasę, musisz ją podbić swoją aktywną rasą, wg. normalnych zasad.

Co do przemieszczania się, to nie ma znaczenie gdzie znajdują się Twoje żetony, choć tutaj wydaje mi się grasz źle. Po swoim ruchu masz fazę Przegrupowania, gdzie możesz dowolnie rozmieścić swoje żetony na zajmowanych regionach, zostawiając co najmniej jeden żeton na każdym kontrolowanym regionie.
Następnie w kolejnej turze, w fazie Przygotowania, możesz zdjąć z planszy dowolną ilość swoich żetonów i dokonywać nimi podbojów. Tak że w Twoim przykładzie, zabierasz żetony z pola, z którego wydaje Ci się, że nie masz możliwości ruchu i podbijasz nimi dowolne regiony, które sąsiadują z dowolnym kontrolowanym przez Ciebie regionem.
Dzięki za sprostowanie, faktycznie źle grałem :-) Zrozumiałem instrukcje w ten sposób, że przegrupowanie określa gdzie i czym będę mógł się poruszać w następnej turze. Z tego co ty mówisz wynika, że przegrupowanie ma na celu wyłączenie obronę terenów do momentu aż nie rozpocznę drugiej tury. Natomiast gdy już rozpocznę to zabieram z planszy "do ręki" żetony pozostawiając na każdym terenie po jednym (chyba że skądś chce się wycofać) i nimi w dowolnych kierunkach atakuję dalej byle graniczyły z moimi terenami. Czyli w jednej turze mogę podbić tereny po przeciwnych stronach mapy byle wszystkie były graniczące z moimi.

Dobrze Cię zrozumiałem?

Re: Small World

: 26 gru 2014, 10:55
autor: BooBoss
Grishnak pisze:Rasa aktywna i rasa wymarła jednego gracza są niezależne, tzn. jedna nie punktuje zdolności drugiej ani regionów na których się znajduje.
Tak więc, żeby zająć region zajmowany przez Twoją wymarłą rasę, musisz ją podbić swoją aktywną rasą, wg. normalnych zasad.
Co do tego mam wątpliwości bo według instrukcji:

Aby podbić region gracz musi dysponować odpowiednią liczbą żetonów swojej Rasy. Na tę liczbę składają się: 2 żetony + 1 dodatkowy żeton za każdy żeton znajdujący się w regionie (...) + 1 dodatkowy żeton za każdy żeton Ginącego Plemienia lub rasy należącej do innego gracza.
W powyższym zdaniu jasno napisano, że dodatkowe żetony są wymagane na ginące plemie lub rase należącą do innego gracza - nie wymieniono w tym zdaniu rasy własnej. Z drugiej strony nigdzie indziej w instrukcji nie znalazłem co dzieje się przypadku zajmowania pola przez rasę własną. Albo autor nie wziął tego pod uwagę albo w tłumaczeniu na PL pominięto ten szczegół i należy założyć, że zdanie to również odnosi się do rasy własnej. Trudno powiedzieć. Albo też się czepiam ale zasady to zasady - trzeba je interpretować dosłownie bo inaczej nie mają sensu.

Re: Small World

: 26 gru 2014, 11:46
autor: Molu
Twoja wymierajaca rasa jest traktowana tak samo jak ginace plemie.

Re: Small World

: 26 gru 2014, 11:53
autor: BooBoss
Molu pisze:Twoja wymierajaca rasa jest traktowana tak samo jak ginace plemie.
Właśnie sprawdziłem to na wersji na Androida - tam nie da się obejść zasad :-) Jest tak jak mówisz, zaatakowanie własnej rasy wymarłej traktowane jest tak samo jak każdej innej.

Dzięki za pomoc.

Re: Small World

: 02 sty 2015, 00:55
autor: ko2a
witam
jestesmy po kilku partiach i zapisalem kilka pytan dot tej gry:
1) Czy pod koniec moich podbojow kolejno jak grupuje potworki i chce podbijac tereny to musze wstawic wszystkie wolne stworki na danym regionie ktory jestnajblizszy terenow ktore chce podbic? Czy zasada podbijania terenow znajdujacych sie najblizej moich stworkow oznacza ze wyznaczam gdzie chce w postaci obronnej a pozniej przy etapie podbojow moge tak jakby wziasc wszystkie na reke oprocz jednego na regionach ktore juz mam i kolejno podbijam kolejne?

2) czy umiejetnosc wladcy smokow w momencie jak go juz mam na mapie przenosze w miejsce gdzie chce czy w sasiadujace miejsca od smoka?

3) czy jezeli mam 2 tereny i po jednym zetonie mojego stworka to majac smoka moge zejsc z pola nr jednym zetonem i przeniesc na pole przeciwnika smoka i ten zeton jednoczesnie tracac poprzednie pole?

4) pytanie podobne do poprzedniego - jesli mam umiejetnosc oszalałe - i mam 2 pola i po jednym bohaterze na nich to uzywam tej umiejetnosci dwukrotnie tak jakbym chcial opuscic kazde pole kazdym ludzikiem atakujac innego?

Re: Small World

: 02 sty 2015, 14:15
autor: zuroslawski
Witam

Mam pytanie odnośnie podliczania pkt w turze w której wymieramy rasą i mamy już jedną rasę aktywną i jedną wymarłą i dopieramy kolejną. Czy podliczamy pkt tylko za rasę którą wymieramy a ta która była wcześniej wymarła usuwana jest całkowicie z planszy i nie dostajemy już za nią pkt i wybieramy kolejną nową rasę? Czy podliczamy pkt za obydwie rasy a dopiero później wymieramy i usuwamy znaczniki starej rasy? Proszę o pomoc, bo w instrukcji chyba nic o tym nie jest wspomniane.

Re: Small World

: 02 sty 2015, 16:45
autor: galthran
Nie można posiadać dwóch ras wymarłych, poprzednia wymarła schodzi z planszy. Oczywiście jest skill, który pozwala rasie być drugą wymarłą, ale standardowo może być tylko jedna wymarła.

Re: Small World

: 02 sty 2015, 17:29
autor: Molu
zuroslawski pisze:Witam

Mam pytanie odnośnie podliczania pkt w turze w której wymieramy rasą i mamy już jedną rasę aktywną i jedną wymarłą i dopieramy kolejną. Czy podliczamy pkt tylko za rasę którą wymieramy a ta która była wcześniej wymarła usuwana jest całkowicie z planszy i nie dostajemy już za nią pkt i wybieramy kolejną nową rasę? Czy podliczamy pkt za obydwie rasy a dopiero później wymieramy i usuwamy znaczniki starej rasy? Proszę o pomoc, bo w instrukcji chyba nic o tym nie jest wspomniane.
W jednej turze decydujesz sie, ze Twoja aktywna rasa wymiera. Wtedy zdejmujesz z planszy zetony poprzedniej wymarlej rasy; zetony obecnie wymierajacej - zakrywasz i zdejmujesz nadmiar powyzej 1. Podliczasz dopiero wtedy punkty (czyli punkty za jedna rase). W nastepnej turze dopiero wybierasz nowa rase, ktora bedzie Twoja rasa aktywna.
Oczywiscie wyjatek - Spiritual.

Re: Small World

: 02 sty 2015, 17:40
autor: ko2a
ko2a pisze:witam
jestesmy po kilku partiach i zapisalem kilka pytan dot tej gry:
1) Czy pod koniec moich podbojow kolejno jak grupuje potworki i chce podbijac tereny to musze wstawic wszystkie wolne stworki na danym regionie ktory jestnajblizszy terenow ktore chce podbic? Czy zasada podbijania terenow znajdujacych sie najblizej moich stworkow oznacza ze wyznaczam gdzie chce w postaci obronnej a pozniej przy etapie podbojow moge tak jakby wziasc wszystkie na reke oprocz jednego na regionach ktore juz mam i kolejno podbijam kolejne?

2) czy umiejetnosc wladcy smokow w momencie jak go juz mam na mapie przenosze w miejsce gdzie chce czy w sasiadujace miejsca od smoka?

3) czy jezeli mam 2 tereny i po jednym zetonie mojego stworka to majac smoka moge zejsc z pola nr jednym zetonem i przeniesc na pole przeciwnika smoka i ten zeton jednoczesnie tracac poprzednie pole?

4) pytanie podobne do poprzedniego - jesli mam umiejetnosc oszalałe - i mam 2 pola i po jednym bohaterze na nich to uzywam tej umiejetnosci dwukrotnie tak jakbym chcial opuscic kazde pole kazdym ludzikiem atakujac innego?
Prosze o pomoc

Re: Small World

: 02 sty 2015, 18:01
autor: Molu
ko2a pisze:witam
jestesmy po kilku partiach i zapisalem kilka pytan dot tej gry:
1) Czy pod koniec moich podbojow kolejno jak grupuje potworki i chce podbijac tereny to musze wstawic wszystkie wolne stworki na danym regionie ktory jestnajblizszy terenow ktore chce podbic? Czy zasada podbijania terenow znajdujacych sie najblizej moich stworkow oznacza ze wyznaczam gdzie chce w postaci obronnej a pozniej przy etapie podbojow moge tak jakby wziasc wszystkie na reke oprocz jednego na regionach ktore juz mam i kolejno podbijam kolejne?

2) czy umiejetnosc wladcy smokow w momencie jak go juz mam na mapie przenosze w miejsce gdzie chce czy w sasiadujace miejsca od smoka?

3) czy jezeli mam 2 tereny i po jednym zetonie mojego stworka to majac smoka moge zejsc z pola nr jednym zetonem i przeniesc na pole przeciwnika smoka i ten zeton jednoczesnie tracac poprzednie pole?

4) pytanie podobne do poprzedniego - jesli mam umiejetnosc oszalałe - i mam 2 pola i po jednym bohaterze na nich to uzywam tej umiejetnosci dwukrotnie tak jakbym chcial opuscic kazde pole kazdym ludzikiem atakujac innego?
Ciezko zrozumiec co masz na mysli, ale sprobuje odpisac...
1. Po zrobieniu podboju - rozkladasz sily w sposob jaki uwazasz. Mozesz na jednym polu polozyc 1 zeton, a na drugim 3, albo na kazdym po 2 (przyklad). Wazne, zeby co najmniej 1 zeton pozostal na polu, jesli chcesz dostac za niego punkt zwyciestwa.
Pozniej w kolejnej turze zbierasz nadmiarowe zetony (powyzej 1) ze wszystkich pol - i te zetony sluza do dokonania podboju. Podbic mozesz pole sasiadujace z polem zajetym przez Twoj zeton (oczywiscie sa wyjatki zwiazane ze specjalnymi zdolnosciami). Zetony, ktorymi podbijasz - zostaja na wybranym polu do zakonczenia fazy podbijania, czyli jesli potrzebujesz 3 zetonow zeby podbic pole - to te 3 zetony zostaja - nie mozesz zabrac dwoch z nich, zeby dalej przeprowadzac podboj (oczywiscie rowniez z malym wyjatkiem zwiazanym ze zdolnoscia).
Mam nadzieje, ze o to chodzilo w pytaniu...

2. Przed kolejnym podbojem standardowo bierzesz do reki nadplanowe zetony (powyzej 1) oraz zeton smoka. Od Ciebie zalezy, czy uzyjesz go w pierwszym podboju, czy kolejnym. Nie musi to byc teren przylegly do akurat tego pola, na ktorym wczesniej byl smok.

3. Na poczatku tury - tak jak to opisalem wyzej - bierzesz wszystkie nadplanowe zetony. Mozesz tez uznac, ze chcesz jakies pole opuscic i nie dostac za nie punktow na koniec tury, ale robisz to od razu przed przystapieniem do fazy podboju. W samej fazie podboju juz nie mozesz zabierac zetonow z pol.

Re: Small World

: 02 sty 2015, 18:31
autor: ko2a
Molu pisze:
ko2a pisze:witam
jestesmy po kilku partiach i zapisalem kilka pytan dot tej gry:
1) Czy pod koniec moich podbojow kolejno jak grupuje potworki i chce podbijac tereny to musze wstawic wszystkie wolne stworki na danym regionie ktory jestnajblizszy terenow ktore chce podbic? Czy zasada podbijania terenow znajdujacych sie najblizej moich stworkow oznacza ze wyznaczam gdzie chce w postaci obronnej a pozniej przy etapie podbojow moge tak jakby wziasc wszystkie na reke oprocz jednego na regionach ktore juz mam i kolejno podbijam kolejne?

2) czy umiejetnosc wladcy smokow w momencie jak go juz mam na mapie przenosze w miejsce gdzie chce czy w sasiadujace miejsca od smoka?

3) czy jezeli mam 2 tereny i po jednym zetonie mojego stworka to majac smoka moge zejsc z pola nr jednym zetonem i przeniesc na pole przeciwnika smoka i ten zeton jednoczesnie tracac poprzednie pole?

4) pytanie podobne do poprzedniego - jesli mam umiejetnosc oszalałe - i mam 2 pola i po jednym bohaterze na nich to uzywam tej umiejetnosci dwukrotnie tak jakbym chcial opuscic kazde pole kazdym ludzikiem atakujac innego?
Ciezko zrozumiec co masz na mysli, ale sprobuje odpisac...
1. Po zrobieniu podboju - rozkladasz sily w sposob jaki uwazasz. Mozesz na jednym polu polozyc 1 zeton, a na drugim 3, albo na kazdym po 2 (przyklad). Wazne, zeby co najmniej 1 zeton pozostal na polu, jesli chcesz dostac za niego punkt zwyciestwa.
Pozniej w kolejnej turze zbierasz nadmiarowe zetony (powyzej 1) ze wszystkich pol - i te zetony sluza do dokonania podboju. Podbic mozesz pole sasiadujace z polem zajetym przez Twoj zeton (oczywiscie sa wyjatki zwiazane ze specjalnymi zdolnosciami). Zetony, ktorymi podbijasz - zostaja na wybranym polu do zakonczenia fazy podbijania, czyli jesli potrzebujesz 3 zetonow zeby podbic pole - to te 3 zetony zostaja - nie mozesz zabrac dwoch z nich, zeby dalej przeprowadzac podboj (oczywiscie rowniez z malym wyjatkiem zwiazanym ze zdolnoscia).
Mam nadzieje, ze o to chodzilo w pytaniu...

2. Przed kolejnym podbojem standardowo bierzesz do reki nadplanowe zetony (powyzej 1) oraz zeton smoka. Od Ciebie zalezy, czy uzyjesz go w pierwszym podboju, czy kolejnym. Nie musi to byc teren przylegly do akurat tego pola, na ktorym wczesniej byl smok.

3. Na poczatku tury - tak jak to opisalem wyzej - bierzesz wszystkie nadplanowe zetony. Mozesz tez uznac, ze chcesz jakies pole opuscic i nie dostac za nie punktow na koniec tury, ale robisz to od razu przed przystapieniem do fazy podboju. W samej fazie podboju juz nie mozesz zabierac zetonow z pol.

Wlasnie dobrze mnie zrozumiales. Ale z tego co piszesz oxnacza ze smoka mozna uzyc tylko raz? I co z umiejetnoscia oszalale w sytuacji kiedy mam tylko 3 rejony i na kazdym z nich po jednym zetonie?

Re: Small World

: 02 sty 2015, 18:52
autor: Molu
ko2a pisze:Wlasnie dobrze mnie zrozumiales. Ale z tego co piszesz oxnacza ze smoka mozna uzyc tylko raz? I co z umiejetnoscia oszalale w sytuacji kiedy mam tylko 3 rejony i na kazdym z nich po jednym zetonie?
Smoka mozna uzyc tylko raz na ture.

Co do drugiego pytania - nie ma znaczenia ile masz rejonow zajetych. Ponownie - jest Twoja tura. Zbierasz nadplanowe zetony - masz powiedzmy 4 rejony zajete, a w reku masz 5 zetonow. Przystepujesz do fazy podboju. Rzucasz koscia - wypada Ci 2 na kosci. Wybierasz wtedy teren graniczacy ze swoimi - ktory chcesz podbic. Oznacza to, ze musisz polozyc co najmniej 1 swoj zeton (i dwa hipotetyczne z rzutu koscia). Czyli mozesz:
- podbic standardowy teren, na ktory normalnie potrzebowalbys 2 zetony (aczkolwiek wtedy nie korzystasz w pelni z dobrego wyniku na kosci)
- podbic teren, ktory wymaga 3 zetonow - np. standardowy z zetonem wymarlej rasy (kladziesz 1 zeton i 2 wirtualne z rzutu koscia)
- podbic teren, ktory wymaga 4 zetonow (2 zetony rasy plus 2 z rzutu)
Jak skonczysz - wykonujesz kolejny rzut i postepujesz analogicznie majac juz odpowiednio mniej zetonow na reku - dopoki nie skoncza Ci sie wszystkie.
Dlatego nie rozumiem tez o co chodzi z rejonami, ktore posiadasz...

Re: Small World

: 02 sty 2015, 19:26
autor: ko2a
Molu pisze:
ko2a pisze:Wlasnie dobrze mnie zrozumiales. Ale z tego co piszesz oxnacza ze smoka mozna uzyc tylko raz? I co z umiejetnoscia oszalale w sytuacji kiedy mam tylko 3 rejony i na kazdym z nich po jednym zetonie?
Smoka mozna uzyc tylko raz na ture.

Co do drugiego pytania - nie ma znaczenia ile masz rejonow zajetych. Ponownie - jest Twoja tura. Zbierasz nadplanowe zetony - masz powiedzmy 4 rejony zajete, a w reku masz 5 zetonow. Przystepujesz do fazy podboju. Rzucasz koscia - wypada Ci 2 na kosci. Wybierasz wtedy teren graniczacy ze swoimi - ktory chcesz podbic. Oznacza to, ze musisz polozyc co najmniej 1 swoj zeton (i dwa hipotetyczne z rzutu koscia). Czyli mozesz:
- podbic standardowy teren, na ktory normalnie potrzebowalbys 2 zetony (aczkolwiek wtedy nie korzystasz w pelni z dobrego wyniku na kosci)
- podbic teren, ktory wymaga 3 zetonow - np. standardowy z zetonem wymarlej rasy (kladziesz 1 zeton i 2 wirtualne z rzutu koscia)
- podbic teren, ktory wymaga 4 zetonow (2 zetony rasy plus 2 z rzutu)
Jak skonczysz - wykonujesz kolejny rzut i postepujesz analogicznie majac juz odpowiednio mniej zetonow na reku - dopoki nie skoncza Ci sie wszystkie.
Dlatego nie rozumiem tez o co chodzi z rejonami, ktore posiadasz...
Moze zapytam inaczej. Jezeli zaczyna się moja tura po turze przeciwnika i mam dwa rejony i na kazdym z nich tylko jeden znacznik i nic na ręce. Czy mam jakiś ruch?

Re: Small World

: 02 sty 2015, 19:31
autor: Molu
ko2a pisze:Moze zapytam inaczej. Jezeli zaczyna się moja tura po turze przeciwnika i mam dwa rejony i na kazdym z nich tylko jeden znacznik i nic na ręce. Czy mam jakiś ruch?
Najsensowniej byloby chyba powiedziec ze wymierasz :)
Teoretycznie mozesz zwolnic pole lub oba i walczyc dalej, ale na pewno nie zyskasz wiecej pol niz 2 ktore miales (a wiec punktow nie bedziesz mial na pewno wiecej) - a spore szanse, ze zdobedziesz mniej... Bardzo niewiele przychodzi mi do glowy powodow, dla ktorych chcialbym taki podboj dalej przeprowadzac.