Strona 5 z 10

Re: Small World

: 03 mar 2014, 12:33
autor: adam_k27
Mam taką wątpliwość. Załóżmy że ktoś ma jedną rasę wymierającą i drugą aktywną. W wyniku ruchu przeciwników okazuje się że jego rasa aktywna całkowicie znika z mapy. Co prawda gracz ma kilka jednostek które mógłby wprowadzić do gry, ale nie ma jak i gdzie bo jego rasy już nie ma na planszy. Pytanie co się w takiej sytuacji dzieje?

Na zdrowy rozsadek gracz powinien wtedy przymusowo przeprowadzić akcję wymierania ową rasą. Pytanie co wtedy z rasą która już była uprzednio wymierająca. Moim zdaniem gracz powinien mieć możliwość jej pozostawienia, bo po zwróceniu wybitej rasy dalej będzie dysponował tylko jedną rasą wymierającą. Dobrze kombinuję?

Re: Small World

: 03 mar 2014, 12:36
autor: espresso
Z FAQ:
All active units destroyed
If all your active units are destroyed in one turn you may:
1) Score points only with the in-decline race.
or 2) Go into decline and score 0 for that turn.
You may not take a new combo this turn
Czyli przeprowadzasz normalne wymieranie, poprzednio wymarła rasa znika i zostajesz bez rasy.

Re: Small World

: 03 mar 2014, 12:44
autor: adam_k27
Aha no to wszystko jasne, dzięki :)

Re: Small World

: 03 mar 2014, 18:29
autor: FortArt
Nie, to nie jest właściwa odpowiedź!

Kolega pyta o sytuację gdy
adam_k27 pisze:Co prawda gracz ma kilka jednostek które mógłby wprowadzić do gry, ale nie ma jak i gdzie bo jego rasy już nie ma na planszy.
a dostaje opis sytuacji gdy
espresso pisze: All active units destroyed
Czyli nie wszystkie zostały zniszczone! Skoro je nadal ma na ręce to ma do wyboru
a) atakuje z brzegu planszy tak jakby to był jego pierwszy podbój. I dostaje normalnie punkty za obie rasy.
b) wymiera i dostaje 0 pkt

Re: Small World

: 03 mar 2014, 20:30
autor: espresso
Rzeczywiście, zapędziłam się :oops:

SmallWorld

: 23 sie 2014, 09:20
autor: grinkol
Jezeli mamy wymierajaca rase czy pobieramy za nia kase na koniec tury?

Re: SmallWorld

: 23 sie 2014, 10:19
autor: Veridiana
tak

Re: SmallWorld

: 23 sie 2014, 14:11
autor: grinkol
1. Przed planowaniem wymarcia rasy mozna jeszcze przeprowadzic atak?
2. Jesli na polu znajuje sie pionek z wymarla rasa ile potrzeba zetonow ataku?

Re: SmallWorld

: 23 sie 2014, 15:04
autor: Veridiana
1. nie. wymarcie zjada całą turę. wymierasz, podliczasz punkty i koniec.
2. trzy, 2 bazowe + 1 za żeton wymarłej rasy

Re: SmallWorld

: 24 sie 2014, 14:16
autor: mazzi
Ad. 1. Chyba że masz cechę "Niezlomne", wtedy przeprowadzasz atak, podliczasz punkty i wymierasz w tej samej rundzie.

Re: SmallWorld

: 24 sie 2014, 22:20
autor: Sytro
grinkol pisze:1. Przed planowaniem wymarcia rasy mozna jeszcze przeprowadzic atak?
2. Jesli na polu znajuje sie pionek z wymarla rasa ile potrzeba zetonow ataku?
Ad.1. Nie można. Jedynie umiejętność "niezłomne" na to pozwala.
Ad.2. Tak jak w każdej sytuacji -> 2 żetony + 1 za każdy żeton, który leży na danym polu (bez względu czy to jest to góra, obóz, legowisko, twierdza, żeton rasy aktywnej/wymierającej) - wszelkie bonusy obniżające koszt (umiejętność "waleczne"/"konne", bonusy trytonów/olbrzymów).

Np.: waleczny tryton, atakując nadmorski obszar, na którym leży 1 żeton, potrzebuje tylko 1 żetonu (2 za obszar, 1 za żeton, -1 za nadmorski obszar, -1 za waleczność)
Ale już elf alchemik, atakując trolla na górze, będzie potrzebować 5 żetonów (2 za obszar, 1 za górę, 1 za trolla, 1 za legowisko- legowiska są zawsze tam gdzie trolle, nawet jak wymierają)

Re: SmallWorld

: 15 wrz 2014, 14:19
autor: Michał M
Ostatnio mieliśmy problem z kwestią niepustych regionów. Czy są to tylko pola, na których znajdują się żetony innej rasy (także wymarłej), czy regiony z jakimikolwiek żetonami, na przykład gór?

Oczywiście wiem, że można znaleźć tę informację w instrukcji, ale w czasie gry, przeglądając ją na szybko, jakoś nam się to nie udało. Teraz mój "Small World" jest u kolegi, a ta kwestia ciągle nie daje mi spokoju.

Re: SmallWorld

: 15 wrz 2014, 18:30
autor: yasioo
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... cja_pl.pdf

"Region jest uważany za niepusty, jeśli zawiera co najmniej
jeden żeton Ginących Plemion lub dowolnej rasy (Aktywnej
lub Wymierającej). Region z żetonem Gór, ale bez żetonów
Plemion lub ras jest uważany za pusty."

Re: SmallWorld

: 16 wrz 2014, 09:56
autor: Michał M
Dzięki. Czyli dobrze mi się wydawało, ale teraz mam pewność.

Re: SmallWorld

: 28 wrz 2014, 21:51
autor: crsunik
Hej, mam takie dwa pytania.

1. Jak to jest z podbijaniem pola z wymarłą rasą przez gracza, do którego wymarła rasa należy? Dzisiaj podczas rozgrywki mieliśmy sytuację, w której gracz wchodząc z boku planszy nową rasą nie za bardzo miał co podbijać dalej. Z jednej strony pola 'okopane' przez innego gracza, a z drugiej strony był odcięty polami ze swoją wymarłą rasą. W instrukcji nie znalazłem informacji czy takie pola gracz może sam od siebie odbijać czy też nie.

2. Władcy smoków. "Raz na turę możesz podbić obszar używając pojedynczego żetonu". Dowolny obszar? Nawet z górami i fortecami?

Re: SmallWorld

: 28 wrz 2014, 22:35
autor: kudlacz135
1. Nie ma przeciwwskazań, żeby podbijać swoją aktywną rasą swoją rasę wymarłą.

2. Dowolny, nawet z górami i fortecami, w instrukcji jest napisane, że nie liczy się liczba żetonów. Natomiast nie możesz smokiem podbić pól z norkami niziołków czy z bohaterskim znacznikiem itp.

Re: SmallWorld

: 17 lis 2014, 12:30
autor: mr.big
1.Zdolność "Warowne"
Dokładamy 1 twierdzę co rundę nawet jeśli rasa nasza rasa jest wymarła ?

2.Ghule
Można je "wymrzeć" a następnie jeszcze nimi zagrać w tej samej rundzie ?

Re: SmallWorld

: 17 lis 2014, 12:52
autor: Olgierdd
1. Po wymarciu już nie dokładasz nowych twierdz.

2. W tej samej już nie dokonasz podboju. Dopiero od następnej.

Re: SmallWorld

: 17 lis 2014, 12:57
autor: MarekB
ad. 1
Fortified
Once per turn, as long as your Fortified Race
is active, you may place 1 Fortress in a
Region you occupy. The Fortress is worth 1
bonus Victory coin at turn's end, unless you
are In Decline. The Fortress also augments your Region's
defense by 1 (just as if you had an additional Race token
stationed there), even if you are In Decline.
Dołożyć kolejną warownię można tylko gry rasa pozostaje aktywna. Również tylko gdy jest aktywna otrzymujesz dodatkową monetę za region z warownią. Natomiast nawet wymarła rasa dostaje bonus do obrony.

ad. 2
Nie, wymarcie jest ostatnim elementem Twojej rundy, najczęściej jedynym, jeżeli się na nie decydujesz. Wyjątkiem jest sztandar "niezłomne", które pozwalają Ci najpierw zaatakować, a dopiero później wymrzeć.

Re: SmallWorld

: 17 lis 2014, 13:21
autor: mr.big
Olgierdd, MarekB

Podziękować :D
Z polskiej instrukcji jakoś nie do końca wydawało się to jasne.

Re: Small World

: 05 gru 2014, 11:19
autor: misioooo
Cześć!
Mam pytanie o Żeglujące....
Podbite mam obszary morskie (dzięki w/w zdolności). Rasa wymiera - zatem odrzuca się jej umiejętność (Żeglujące). Czy wymiareające żetony zostają na tych morskich obszarach i punktują?
Jeśli tak - to tym obszarom już nikt nie zagrozi (żadna inna rasa z podstawki, ani zdolność nie umożliwia zajmowania terenów wodnych... Całkiem fajna strategia na 2/3 punkty co turę (gwarantowane i niezagrożone).

Re: Small World

: 05 gru 2014, 11:20
autor: galthran
Niestety tracą umiejętność zatem odpadają, z tego kojarzę.

EDIT:
Sorry, mój błąd korekta - instrukcja wyraźnie mówi, że wymarła rasa punktuje za te regiony :)

Dopóki twoja Żeglująca rasa jest Aktywna możesz podbijać Morza i Jeziora, traktując je jak trzy puste regiony. Gdy rasa jest Wymierająca nadal kontrolujesz te regiony i zdobywasz za nie monety zwycięstwa. Tylko rasy Żeglujące mogą zajmować wodne regiony.

Re: Small World

: 05 gru 2014, 12:58
autor: misioooo
Gdzie dokładnie w instrukcji to jest? Grałem właśnie tak, że zostają jako wymarta rasa na planszy (i ekstra 3pkt/turę zawsze miałem za 3 wodne regiony z wymarłą rasą). Drugą rasę miałem uduchowioną - więc nadal po ich wymarciu brałem punkty za "wodę" i pod koniec w ostatniej turze szał ciał Szczuroludźmi zrobiłem mają dodatkowo dwie wymarte rasy na planszy... I tak było ciasno, gra na 2 osoby 90:82 wygrałem :) Drugi gracz pustoszenie siał szalonymi orkami i amazonkami...

Re: Small World

: 05 gru 2014, 13:14
autor: galthran
Opis do skilla Żeglujące - przedostatnia strona instrukcji jeśli dobrze pamiętam.

Re: Small World

: 08 gru 2014, 10:31
autor: misioooo
Jakoś przeoczyłem. Dziękuję.
Kolejne pytanie - Bohaterskie... O ile w przypadku Obozujących czy Smoka jest jasno napisane, że w kazdej turze umieszczamy te "bonusy" gdzie chcemy na swoich terenach o tyle przy Bohaterskich nie ma takiej informacji (ani odwrotnej - że umieszczamy je jednorazowo i siedzą tam do wymarcia). Czy Bohaterów można co turę przemieszczać? Wydaje mi sie, że tak (logicznie myśląc), ale może się mylę?