Small World - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
robert84
Posty: 61
Rejestracja: 24 mar 2015, 09:12

Re: Small World

Post autor: robert84 »

Witam,

Mam kilka pytań dotyczących nowych ras i cech z dodatków:

1. Pierwsze dotyczące rasy z dodatku Royal Bonus - konkretnie chodzi o Fauns.
Czy dostają oni żeton za każdy podbity region (nawet "pusty" lub zajęty przez zaginione plemiona) czy tylko za regiony zajęte przez aktywne rasy pozostałych graczy?
Pytam dlatego że graliśmy zgodnie z regułami z polskiej instrukcji: "Podczas fazy Przegrupowania dobierz 1 żeton Rasy za każdy region, który podbiłeś w tej turze." - ale wtedy stają się strasznie mocną rasą:/. Przekonałem się że w polskiej wersji instrukcji jest kilka błędów więc i tym razem sprawdziłem jak jest w oryginale: "During Troop Redeployment, collect 1 new Race token for each active region you conquered this turn"
W sumie angielska wersja jak dla mnie też nie wyjaśnia sprawy, ale słowo "active" może jednak sugerować że chodzi tylko o pola zajęte przez aktywną rasę przeciwnika. Jak myślicie?

2. Drugie pytanie dotyczy Koboldów z dodatku Cursed. zgodnie z regułami (eng instrukcja) musimy zawsze atakować oraz trzymać na polu minimum dwa żetony koboldów. Czy można w swojej fazie zebrać żetony tak że zostawiamy tylko po jednym, dokonujemy ataków na przeciwniku, a potem zbieramy żetony na swoje pola tak żeby znowu były minimum po dwa na naszych polach? Czyli pytanie dotyczy sytuacji w której mamy już maksymalną liczbę pól jaką możemy zająć aby wszedzie mieć wymagane dwa żetony ale w następnej rundzie chcemy zlikwidować żetony przeciwnika i opuścić nowe zajęte pola.

3. Pytanie o PRIESTESSES z dodatku Grand Dames. Kiedy decydujemy się zmienić rasę zgodnie z regułami stawiamy wieże która składa się z jednego żetonu za każdy region który zajmowaliśmy. Załóżmy żę nasza wieża zbudowana jest z 4 żetonów i stoi na łące - czyli żeby zdobyć do pole przeciwnik musi położyć 6 swoich żetonów. Co się dzieje z wieżą kiedy zostaje podbita, zdejmujemy całą z planszy czy tak jak w przypadku aktywnej rasy tracimy tylko jeden żeton a resztę odzyskujemy i rozkładamy na koniec tury gracza atakującego? jeśli rozkładamy to gdzie? Osobiście wydaję mi się że tracimy wieżę ale może się mylę.

4. Dotyczy cechy Aquatic z dodatku Royal Bonus - czy regiony przyległe do jeziora traktujemy też bonusowo czy tylko te przylegające do morza?

5. Dotyczy cechy Fireball z dodatku Royal Bonus - zgodnie z instrukcją dobieramy w fazie przegrupowanie po jednym żetonie kuli ognia za każdą górę którą posiadamy. Po jej użyciu musimy ją odłożyć. Na karcie cechy widnieje zapiś "x4" - czy oznacza on że w danej turze możemy mieć maksymalnie 4 kule ognia czy w czasie całego czasu kiedy gramy aktywną rasą z tą cechą? czyli jeśli zdobyliśmy w pierwszej fazie 4 góry i w 2 turze wykorzystaliśmy wszystkie 4 kule (po czym odłożyliśmy je do pojemnika) do podboju to czy na początku 3 tury możemy znowu dobrać 4 kule za posiadane góry i ponownie atakować z ich pomocą?

dzięki za pomoc!
motek339
Posty: 42
Rejestracja: 11 lut 2011, 01:01

Re: Small World

Post autor: motek339 »

Ostrzegam, że moje odpowiedzi bazują na tabletowej wersji SW. To, czego jestem pewna:
2. Drugie pytanie dotyczy Koboldów z dodatku Cursed. zgodnie z regułami (eng instrukcja) musimy zawsze atakować oraz trzymać na polu minimum dwa żetony koboldów. Czy można w swojej fazie zebrać żetony tak że zostawiamy tylko po jednym, dokonujemy ataków na przeciwniku, a potem zbieramy żetony na swoje pola tak żeby znowu były minimum po dwa na naszych polach? Czyli pytanie dotyczy sytuacji w której mamy już maksymalną liczbę pól jaką możemy zająć aby wszedzie mieć wymagane dwa żetony ale w następnej rundzie chcemy zlikwidować żetony przeciwnika i opuścić nowe zajęte pola.
Nie, nie może być sytuacji, że pozostawiasz na polu po jednym żetonie, podbijasz nowe i później je opuszczasz. Koboldy chodzą parami i takie pary są nierozłączne.
3. Pytanie o PRIESTESSES z dodatku Grand Dames. Kiedy decydujemy się zmienić rasę zgodnie z regułami stawiamy wieże która składa się z jednego żetonu za każdy region który zajmowaliśmy. Załóżmy żę nasza wieża zbudowana jest z 4 żetonów i stoi na łące - czyli żeby zdobyć do pole przeciwnik musi położyć 6 swoich żetonów. Co się dzieje z wieżą kiedy zostaje podbita, zdejmujemy całą z planszy czy tak jak w przypadku aktywnej rasy tracimy tylko jeden żeton a resztę odzyskujemy i rozkładamy na koniec tury gracza atakującego? jeśli rozkładamy to gdzie? Osobiście wydaję mi się że tracimy wieżę ale może się mylę.
Tracimy całą wieżę.
robert84
Posty: 61
Rejestracja: 24 mar 2015, 09:12

Re: Small World

Post autor: robert84 »

poszperałem po innych forach i znalazłem odpowiedzi na pozostałe pytania.
1. Faunowie dostają żeton tylko podbijając region z inną aktywną rasą (wymierające plemiona się nie liczą oraz wymarłe ghule też nie).
4. dostajemy +1 do złota za obszary przylegające do morza oraz jeziora.
5. pod koniec tury dobieramy tyle kul ognia ile posiadamy gór (ale możemy ich mieć max 4).

pozdrawiam,
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Pytanie do gry Small World

Post autor: barni87 »

jeżeli mamy swoja aktywna rase i wymierajaca , jest mozliwosc zaatakowania rasa aktywna swoja rase wymierajaca. Pytanie czy mozemy atakować dowolny region z rasa wymierajaca czy tylko region ktory sasiaduje z rasa aktywna ?
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Pytanie do gry Small World

Post autor: wis »

wstawiasz nową rasę zgodnie z zasadami, potem rozprzestrzeniasz się zgodnie z zasadami (sąsiednie pola). W ramach tego rozprzestrzeniania możesz atakować swoich emerytów - jeśli akurat jest to opłacalne.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Re: Pytanie do gry Small World

Post autor: barni87 »

bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź !
gra przyszła mi wczoraj i tak na prawdę dopiero się jej uczę ale zdążyłem zagrać już dwa razy i jestem zachwycony ! :))) będę miał pytania już wiem gdzie się zgłaszać xD
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: barni87 »

graliśmy wczoraj z kumplami w trójkę i przyszło nam się pokłócić o jedną sprawę :D
otóż : w ostatniej turze wykonujemy ruchy i podliczamy monety, czy po zakończeniu ostatniej tury podliczamy jeszcze raz monety ? zauważyliśmy że jeśli tego nie robimy pierwszy gracz w ostatniej turze skupia się tylko na podbiciu jak największej ilości regionów bez próby bronienia się bo i tak po swoim ruchu podlicza i koniec.
drugie pytanie: czy od razu w pierwszej turze , możemy wyginąć rasą ? np. wybieramy dowolną rasę , nie umieszczamy nic na planszy tylko giniemy i mamy wymarłą rasę ? wiadomo opłacalne to jest w przypadku zdolności niezłomne ale jak jest np. z ghulami ? tracimy ich figurki ?
dzięki
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: Dellas »

czy po zakończeniu ostatniej tury podliczamy jeszcze raz monety ?
Nie. Podliczamy jedynie po swojej kolejce.
drugie pytanie: czy od razu w pierwszej turze , możemy wyginąć rasą ? np. wybieramy dowolną rasę , nie umieszczamy nic na planszy tylko giniemy i mamy wymarłą rasę ? wiadomo opłacalne to jest w przypadku zdolności niezłomne ale jak jest np. z ghulami ? tracimy ich figurki ?
Tak - w przypadku tej rasy możesz wymrzeć i dokonywać podboju.
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: barni87 »

Dellas mógłbyś rozwinąć nieco odpowiedź ?
I tura - wybieram Ghule i nimi wymieram. wszystkie kostki pozostają do mojej dyspozycji ?
II tura - wybieram Aktywną nową rasę i dokonuje podboju i Ghulami i Aktywną rasą ?
co do pierwszego pytania jeżeli to fakt, to niezbyt jest on sprawiedliwy jeżeli chodzi o ostatnią turę...pierwszy gracz w ostatniej turze ma dużo dużo prościej niż ostatni. wiadomo gracz drugi nie będzie atakował gracza pierwszego bo po co tylko 3. jeżeli gra toczyłaby się w 5 osób, ostatnia ma na prawdę niewiele do powodzenia ...
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: Dellas »

Dellas mógłbyś rozwinąć nieco odpowiedź ?
I tura - wybieram Ghule i nimi wymieram. wszystkie kostki pozostają do mojej dyspozycji ?
II tura - wybieram Aktywną nową rasę i dokonuje podboju i Ghulami i Aktywną rasą ?
Wszystko sam ładnie opisałeś. Moje rozwinięcie będzie jedynie parafrazą Twoich słów.
Wymierasz Ghulami w pierwszej rundzie - nie dokonując podboju (bo albo podbijasz albo wymierasz). Ghule mają zdolność dokonywania podboju nawet jeśli są wymarłe (jak to ghule :) ). Zatem w drugiej rundzie wybierasz drugą rasę i masz 2 rasy do naparzania. Choć nie wiem czy jednak nie warto 1 rundę Ghulami poświęcić na podbój i dopiero w drugiej wymrzeć - wtedy mamy już jakieś zdobyte punkty, a przy natychmiastowym wymarciu pierwsza runda do punktacji jest stracona.
co do pierwszego pytania jeżeli to fakt, to niezbyt jest on sprawiedliwy jeżeli chodzi o ostatnią turę...pierwszy gracz w ostatniej turze ma dużo dużo prościej niż ostatni. wiadomo gracz drugi nie będzie atakował gracza pierwszego bo po co tylko 3. jeżeli gra toczyłaby się w 5 osób, ostatnia ma na prawdę niewiele do powodzenia ...
I tak i nie... Owszem pierwszy gracz nie martwi się już oto kto go będzie tłukł w ostatniej rundzie. Tutaj dochodzi jeszcze jedna sprawa - w ostatniej rundzie zawsze opłaca się bić tego, kto jeszcze nie wykonał ruchu - bo tylko on straci. Z drugiej strony ostatni gracz najczęściej może zebrać nieco siana leżącego na pominiętych rasach - ale to mała pociecha - i rozplanować podbój nie patrząc się czy i kto go będzie atakował w następnej rundzie.
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: barni87 »

Dellas to skoro już jesteś :
powiedzmy że mam na planszy kilka kostek, postanawiam zebrać je wszystkie (zdjąć z planszy i zacząć podbój jakby to był mój pierwszy) , czy zdjęcie i podbijanie tymi kostkami odbywa się w jednej turze gracza ? czy muszę zdjąć (przegrupować) i w drugiej rundzie zaatakować ?
wydaję mi się to pytanie mało sensowne ale wolę się upewnić :)))
noi od razu podziękuję Ci za tak szybką pomoc !
swoją drogą świetne forum ;]
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: Dellas »

powiedzmy że mam na planszy kilka kostek, postanawiam zebrać je wszystkie (zdjąć z planszy i zacząć podbój jakby to był mój pierwszy) , czy zdjęcie i podbijanie tymi kostkami odbywa się w jednej turze gracza ? czy muszę zdjąć (przegrupować) i w drugiej rundzie zaatakować ?
wydaję mi się to pytanie mało sensowne ale wolę się upewnić :)))
Jak mniemam pod pojęciem "kostki" rozumiesz żetony ras. Niestety o ile dobrze pamiętam, podczas przegrupowania trzeba pozostawić co najmniej jeden żeton rasy, zatem to co piszesz raczej nie jest możliwe.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: misioooo »

Jest możliwe. Możemy wycofać wszystkie nasze wojska z planszy i zacząć podboje jak przy pierwszym podboju od dowolnej strony planszy. Zagranie sytuacyjne, ale potrafi mega namieszać jak nagle wpadamy na tyły pbrzeciwnika wogole nie bronione :)
Zagranie wykonuje się na początku swojej tury! Instrukcja, strona 6, rozdział "Powiększanie terytorium" punkt "Opuszczenie regionu".

Nie można opuścić całkowicie regionu w fazie przegrupowania (czyli z końcem naszej tury). Trzeba na każdym zajmowanym regionie pozostawić przynajmniej jeden oddział.

Zatem początek naszej tury może wyglądać tak: zgarniamy wszystkie nasze jednostki z planszy i wpadamy od doopy strony do przeciwnika, gdzie zwykle ma słabo bronione tereny ;)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: Dellas »

Możemy wycofać wszystkie nasze wojska z planszy i zacząć podboje jak przy pierwszym podboju od dowolnej strony planszy. Zagranie sytuacyjne, ale potrafi mega namieszać jak nagle wpadamy na tyły pbrzeciwnika wogole nie bronione
Technicznie jest to przewidziane w zasadach gry, jednak kompletnie nieopłacalne w zdobywaniu punktów - zwłaszcza gdy gramy z większą liczbą graczy niż 2 (bo w przypadku duela można poświęcić turę bez punktów, ale zmusić przeciwnika do wymarcia - przez odpowiedni atak "od tyłu" w czułe miejsce przeciwnika i odzyskać tym samym inicjatywę - jednak gdy gra dotyczy 3-5 graczy, to taki manewr najczęściej sprowadza się do rezygnacji z walki o wygraną - traci dwóch graczy a reszta punktując zdobywa przewagę).
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: DarkSide »

Dellas pisze:
Możemy wycofać wszystkie nasze wojska z planszy i zacząć podboje jak przy pierwszym podboju od dowolnej strony planszy. Zagranie sytuacyjne, ale potrafi mega namieszać jak nagle wpadamy na tyły pbrzeciwnika wogole nie bronione
Technicznie jest to przewidziane w zasadach gry, jednak kompletnie nieopłacalne w zdobywaniu punktów - zwłaszcza gdy gramy z większą liczbą graczy niż 2 (bo w przypadku duela można poświęcić turę bez punktów, ale zmusić przeciwnika do wymarcia - przez odpowiedni atak "od tyłu" w czułe miejsce przeciwnika i odzyskać tym samym inicjatywę - jednak gdy gra dotyczy 3-5 graczy, to taki manewr najczęściej sprowadza się do rezygnacji z walki o wygraną - traci dwóch graczy a reszta punktując zdobywa przewagę).
Jednakże czasem konieczne. Wystarczy że z jednej strony masz rasę z cechą dyplomatyczne, z drugiej strony na wąskim gardle norki, a z trzeciej góry i warownie przeciwnika. Jedyne sensowne wyjście to wycofać się i uderzyć w innej części świata.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: Dellas »

Jednakże czasem konieczne. Wystarczy że z jednej strony masz rasę z cechą dyplomatyczne, z drugiej strony na wąskim gardle norki, a z trzeciej góry i warownie przeciwnika. Jedyne sensowne wyjście to wycofać się i uderzyć w innej części świata.
Zgoda, ale to nadal nie zmienia faktu, że ta konieczność raczej przypieczętowuje porażkę niż doprowadza do jakiegoś przełomu w punktacji.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: misioooo »

Dlaczego rezygnujemy z punktów? Przecież wg instrukcji taki manewr wycofania robimy na początku naszej tury, przed podbojami. Następnie normalnie podbijamy tereny i na koniec tury po przegrupowaniu punktujemy za podbite obszary. Tura, w której wycofamy się z planszy i podbijemy ją od nowa nie jest turą bez punktów dla nas.

I jak pisałem - manewr dosyć sytuacyjny, sporo osób nie wie/zapomina, że tak można... I w ten sposób można kogoś bardzo mocno zaskoczyć i pokrzyżować mu całkowicie plany :twisted: Nie uznaję tłumaczenia "Ej! Nie wiedziałem, że tak nie można!".
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: Dellas »

Dlaczego rezygnujemy z punktów? Przecież wg instrukcji taki manewr wycofania robimy na początku naszej tury, przed podbojami. Następnie normalnie podbijamy tereny i na koniec tury po przegrupowaniu punktujemy za podbite obszary. Tura, w której wycofamy się z planszy i podbijemy ją od nowa nie jest turą bez punktów dla nas.
Dlatego, że posiadając X pól i zdejmując z nich żetony ras tracimy zdobycie co najmniej X punktów (bo jeszcze mogą być bonusy z obszaru). Ponowny podbój w zdecydowanej większości przypadków kosztuje więcej niż utrzymanie pola (bonus rasy/klasy pozostaje w końcu ten sam). Owszem - po ponownym podboju - zdobędę Y punktów, ale będzie to zdecydowanie mniej niż wykonywałbym podbój posiadając już X terytoriów (jedynie chyba umiejętność plądrujące z obniżeniem poziomu podbojów: giganci, trytoni mogłaby tą utratę X punktów znacząco zrekompensować).

Nie mniej jednak ten gambit stosowałbym bardzo ostrożnie i rzadko - w zasadzie jako ostateczność.
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: barni87 »

bardzo się cieszę że rozgorzała taka dyskusja w moim poście :)
to ja też wtrącę swoje 3 grosze bo grałem wczoraj i mieliśmy ze znajomym takie oto rasy :
- Szkielety ( za każde 2 podbite rejony w danej turze otrzymujesz jednego Szkieletorka z zasobnika)
- Orkowie (za każdy podbity w danej turze rejon dostajesz jedną monetę więcej)
i w wypadku tych dwóch ras bardzo korzystne było ( w przypadku zapełnienia całej planszy różnymi oddziałami) CAŁKOWITE opuszczenie swoich rejonów i ... zajęcie ich ponownie :D
raz że były one puste więc wystarczyły dwa żetony rasy ,a dwa -premie które opisałem wyżej
:)
mam tylko nadzieję że takie ruchy są jak najbardziej prawidłowe , o ile zaczynamy od kraju planszy ?
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: Dellas »

No nie do końca. Zarówno szkielety jak i Orkowie otrzymują swoje bonusy gdy podbijesz niepusty rejon. W tym momencie potrzebujesz nie 2 a co najmniej 3 żetonów podbijając niepusty rejon.
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: barni87 »

racja Dellas :) w takim wypadku poszło coś nie tak przy czytaniu opisu :D ale to dopiero 3 gra moja :D
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: barni87 »

jakie mieliście rekord na koniec gry ,jak i na pojedynczą turę ?
póki co na turę najwięcej miałem 22 monety ;]
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: barni87 »

to teraz taka rozkmina ! :
mamy rasę ghuli jako wymarłą i rasę aktywną, i teraz pytanie jeśli chcemy wymrzeć rasą aktywną czy w tej samej turze najpierw możemy się ruszyć wymarłą rasą ghuli ? czy też całą turę poświęcamy na wymarcie aktywną rasą ? niby ghule ruszają się pierwsze ale w tym wypadku na prawdę nie wiemy a w instrukcji tego chyba nie podali ... piszę chyba bo gramy po niezłych drinach :P
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 324
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: AiS »

Decydując się na wymieranie aktywnej rasy nie możesz już skorzystać ze zdolności Ghouli.
barni87
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2015, 20:23

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

Post autor: barni87 »

chodzi o to że Ghulami ruszamy się przed innymi rasami. najpierw ghule a potem wymieranie nie byłoby zgodne z zasadami ?
ODPOWIEDZ