Runewars - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars PL

Post autor: wis »

Od siebie dodam, że bitwy wygrywane automatycznie też się rozgrywa - żeby zrzucić karty, odpalić umiejętności jednostek itp. Dotyczy to pól z rozbitymi jednostkami, niebronionymi twierdzami, a nawet z pustym polem home landu.
Dyso pisze:Trochę wątpliwości:
(...)
Dodatek:
3. Desolation token:
> Zasoby otrzymuje jedynie osoba, która w trakcie położenia tokenu posiadała dany obszar? Jeśli np. obszar z tym tokenem zostanie podbity później czy zdobywca otrzymuje na starcie dane surowce?
4. Waiqar:
Lands of Blight- You gain 8 reanimate tokens. These tokens may be recruited as reanimate figures.
> Te tokeny są jedynie użyteczne gdy skończą się figurki ożywieńców? Czy mają jakieś dodatkowe zastosowanie?
3) Jednorazowo osoba posiadająca teren w momencie kładzenia tam tokenka.
4) Nie mają innego zastosowania.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Runewars PL

Post autor: Dyso »

FAQ Coreya Konieczki trochę namieszało mi w zasadach, które stosowałem.
Q: If the Waiqar the Undying player is the defender in a battle, has 2 or more Reanimates to draw cards for and draws an Orb result, but the attacker's Orb results cause there to be less than 2 standing Reanimates remaining, would the Overrun ability still deal 2 damage?
A: No. The attacker's Orb is resolved first, and if this causes there to be less than 2 standing Reanimates when Unrelenting is resolved, the ability will not deal 2 damage.
Q: What happens when an attacking Pegasus Rider uses his special ability to rout a Berserker who is also using its special ability?
A: Even though they are the same initiative, the attacker's ability is resolved first. Any routed Berserkers may not use their special ability (which requires them to be standing).
Q: If the Uthuk Y'llan player is the defender in a battle, and draws an Orb result for his Flesh Ripper units, but the attacker also draws an Orb resulting in one or more Flesh Ripper's being destroyed, would those Flesh Ripper's die, or would they get the 3 health immediately?
A:The attacker always resolves his Orb results first. Thus, any Flesh Ripper units that are destroyed during the attacker's Orb resolution would not benefit from the Unrelenting ability.
Ta zasada zapewne też dotyczy czaru neutralnych Czarnoksiężników Nieumarły (2 punkty wytrzymałości do końca bitwy)

Zasada jednoczesnych ataków z instrukcji
W bitwie jednostki mogą zostać zniszczone lub rozbite zanim kontrolujący je gracz dobierze dla nich karty losu. Jeżeli jednak grający dobrał już karty losu dla tego tyou jednostki, rozgrywa ich atak bez względu na to, co stanie się z nimi później
Pytania:
1. Czy powyższe przykłady są wyjątkami? Chodzi o motyw gdy atakujący i obrońca o tej samej inicjatywie dobrali karty losu i rozpatrują równocześnie karty czaru. Czy obrońca normalnie rozpatruje swoje dobrane karty do końca nawet gdy jednostki którym dobrał karty zostały rozbite/zabite.
2. Sytuacja- Obrońca ma dwóch czarnoksiężników, dobiera dla nich karty losu i dostaje czar oraz obrażenia. Atakujący ma łucznikiem jeden czar precyzyjny strzał i zabija jednego Czarnoksiężnika. Czy drugi czarnoksiężnik ma 2 życia do końca bitwy i może zadać obrażenia (czyli czy rozpatruje się obie karty)?
3. Jeśli obrońca dobrał kartę losu dla swojej jednostki w 3 turze i ta jednostka zostaje najpierw zmuszona do odwrotu przez zaklęcie Vaal czarodziejki czy nadal rozgrywa karty, które dobrał?
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars PL

Post autor: wis »

1) Obrońca rozpatruje normalnie efekty, lecz następują one po efektach atakującego (specjale atakującego, potem obrońcy, potem zadawanie routów przez atakującego, przez broniącego, na końcu "normalne" rany w ten sam sposób). W większości przypadków można to rozpatrywać jednocześnie, ale są przykłady, kiedy różnice są drastyczne - na przykład wystrzelanie elfimi łucznikami broniących się piesków chaosu, zanim te spuchną do trzech żywotności (specjalami, zwykłe rany wchodzą już po specjalu obrońcy). Przykład z berserkerami jest tego samego typu - jeśli masz poświęcić stojącego berserkera, a specjal atakującego go kładzie, to specjal berserkera nie ma jak zadziałać.
2) Tak i tak.
3) Tak, choć gdyby to był Berserker, to nie mógłby zrobić specjala - uciekł, czyli jest rozbity.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Ashall
Posty: 124
Rejestracja: 29 sty 2013, 21:16
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Runewars PL

Post autor: Ashall »

Mam pytanie o limit 8 jednostek na heksie. Powiedzmy że aktywuję heks przeciwnika i przesuwam tam jednostki z moich dwóch pól (po 8 z każdego). Wygrywam i mam na heksie 16 jednostek. Co muszę zrobić? Zniszczyć nadmiarowe 8 jednostek czy tylko je wycofać? A może w ogóle nie mogę zaatakować 16 jednostkami?
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Runewars PL

Post autor: Dyso »

Możesz atakować 16 jednostkami, nadmiar musisz wycofać i rozbić.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars PL

Post autor: wis »

Możesz atakować nawet więcej, niż 16-toma jednostkami. Po wygranej walce na polu musi zostać 8, reszta wycofuje się na jedno pole - jeśli będzie ich więcej, niż 8, to nadmiar ginie.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
KWs
Posty: 87
Rejestracja: 12 sty 2015, 13:55

Runewars

Post autor: KWs »

Po pierwszej próbnej rozgrywce nasunęły się pytania - później na pewno kolejne.

1. Jak rozpatrujemy atak jednostek na twierdzę przy której nie ma jednostek? Czy bohater może wspierać samą twierdzę w obronie?
2. Czy bohater może wesprzeć jednostki neutralne zaatakowane przez innego gracza - by utrudnić mu zadanie?
3. W jaki sposób działają ulepszenia twierdz - albo przeoczyłem albo nie ma takiej informacji w instrukcji (wyjaśnienie żetonów)?
4. W jaki sposób można zniszczyć miasto (trafiłem gdzieś na taką informację) jeśli to w ogóle możliwe?
5. Chciałbym się utwierdzić również w przekonaniu - zagranie odpowiedniej karty daje możliwość produkcji jednej z 4 możliwości z poszczególnych miast. Czy rzeczywiście wybieramy jedną możliwość, czy wszystkie? Czy produkuje każde z posiadanych miast i czy każde miasto może produkować inną rzecz?
Moja kolekcja gier planszowych.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

1) Bitwa ma miejsce. Dowódca może użyć swojej zdolności, bohaterowie nie mają jednostek, które mogliby wesprzeć.
2) Nie
3) Jest w instrukcji (przynajmniej w angielskiej). Szukaj tych symboli, jakie są na żetonach ulepszeń.
4) Wydarzenia (przynajmniej jedno w lecie), być może karty taktyki (nie jestem pewny).
5) W każdym kontrolowanym mieście jedną, niekoniecznie tą samą.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
KWs
Posty: 87
Rejestracja: 12 sty 2015, 13:55

Re: Runewars

Post autor: KWs »

Dzięki bardzo, wszystko jasne, rzeczywiście kwestia ulepszeń była w instrukcji, ale przy pierwszej rozgrywce zupełnie wypadła z głowy.

Jeszcze w odniesieniu do odpowiedzi na pierwsze pytanie - mówisz Dowódca mając na myśli bohatera?
Moja kolekcja gier planszowych.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Dowódcy są w dodatku (bohater, nie może robić questów, ma specjalną zdolność wspierającą walki armii).
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
KWs
Posty: 87
Rejestracja: 12 sty 2015, 13:55

Re: Runewars

Post autor: KWs »

Zasada opcjonalna - żetony odkryć.

Bohater kończąc ruch odkrywa żeton leżący na danym terenie. Czy dotyczy to tylko fazy misji (lato), czy również dotyczy to ruchu bohatera za pośrednictwem kart rozkazów?
Moja kolekcja gier planszowych.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Tylko faza misji i po ruchu (przed questem/pojedynkiem), który może być zerowy, ale to musi być ta opcja (czyli nie trenował i nie leczył się).
BTW - ja gram bez tych żetonów dających taktyki/wpływy (oraz Flooded Area z dodatku). Jedną grę mi załatwiły i wystarczy :)
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Ozomashii
Posty: 2
Rejestracja: 09 wrz 2012, 20:01

Re: Runewars PL

Post autor: Ozomashii »

próbowałem znaleźć w różnych postach, próbowałem w instrukcjach i faq, ale mi się nie udało - pytam więc:
1. sojusznicza jednostka neutralna w czasie bitwy zajmuje rząd inicjatywy zgodnie z kształtem swojej podstawki. Co z jednostkami z trójkątną podstawką i rasą ludzi - który rząd inicjatywy - 1 czy 3 - powinny zająć?
2. co z jednostkami o kształcie podstawki, jakiego nie ma na karcie rasy? (np. elfy i jednostki sześciokątne)?
z góry dzięki
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars PL

Post autor: schizofretka »

Nie, neutralne jednostki mają podaną inicjatywę na paskach-ściągawkach z listą jednostek neutralnych.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Runewars PL

Post autor: Adalbertus123 »

A ja mam pytanie odnośnie ,,surowcowego" ulepszenia twierdzy. Rozumiem, że liczymy ten surowiec (który w dodatku musi być dostępny na obszarze przed budową ulepszenia), kiedy podczas zbiorów odpala się starszeństwo. A jeśli za chwilę na jesieni wypadł urodzaj/głód, premię z surowca tracimy (tak jak przy zbiorach bez starszeństwa)?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Runewars PL

Post autor: Dyso »

Tak, tracisz premię.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Memotoshi
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2015, 10:38

Runewars ed. poprawiona

Post autor: Memotoshi »

Cześć, jestem posiadaczem gry RuneWars i mam kilka wątpliwości co do zasad:

1. Jak przejmuję miasto czy za każdym razem muszę aktywować obszar, żeby skorzystać w danym roku z karty która daje mi premię czy wystarczy, że mam tam jednostkę i to miasto jest cały czas moje?

2. Co z jednostkami które w czasie bitwy zostały rozbite? Chodzi mi o neutralne lub wroga, jak się podniosą w kolejnym roku a ja też posiadam na tym obszarze jednostki to co wtedy?

3. Jak jednostki wycofują się do obszaru na którym są wrogie jednostki to w tym wypadku nie mogą się wycofać?

4. Jak aktywować 4 obszary? Czy to w ogóle możliwe?

5. Żeby wygrać grę trzeba posiadać 6 runów. Tzn 3 muszę mieć na królestwie przez przeniesienie lub zdobycie a 3 aktywować obszary? I jak utrzymam do końca roku to wygrywam czy wystarczy że zdobędę w lato i automatycznie wygrywam?

6. Po co są karty zwycięstwa? :P

Trochę chaotycznie ale mam nadzieje że mnie zrozumiecie :D
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars ed. poprawiona

Post autor: wis »

1. Żeton aktywacji odnosi się do ruchu wojsk. Bonusy z miasta bierzesz w rozkazie nr 6, jeśli kontrolujesz miasto (=masz na nim wojska)
2. Nie można w tej grze mieć jednostek dwóch frakcji na jednym polu. Po bitwie przegrany ucieka, lub ginie.
3. Jednostki uciekają na "swoje" pole, ewentualnie na puste. Jeśli nie ma takiego, giną.
4. Czasem możliwe (np taktyka wracająca na rękę zagrany już rozkaz).
5. Przeczytaj instrukcję jeszcze raz, bo źle rozumiesz rolę aktywacji obszarów. Run kontrolujesz, jeśli masz wojska na polu, gdzie on się znajduje - tyle.
6. Zgaduję (gram w angielską wersję), że są to karty, którymi zaznaczasz zdobycie 6 runów - kładziesz na talii pór roku i za rok, jeśli masz dalej 6 runów - wygrałeś.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Memotoshi
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2015, 10:38

Re: Runewars ed. poprawiona

Post autor: Memotoshi »

Dzięki za odpowiedź. :)

Jesteśmy już po kilku rozrywkach i idzie całkiem nieźle, ale nasunęły się 2 problemy.

1. Zauważyliśmy tylko jedno co do obrony, jeżeli atakujemy możemy wysłać 20 jednostek na obrońce który może mieć akurat na tym polu tylko 8 jednostek, więc małe prawdopodobieństwo, że obrońca wygra, jednostki których był nadmiar wykonują odwrót na inne pole prawda? Czy jest jakieś rozwiązanie dla obrońcy, żeby wyjść z tego cało?

2. Jak atakuję pole na którym są rozbite jednostki to po prostu obrońca bierze jednostki na pole bitwy ale nie ciągnie za nich kart, a ja ciągnę i mogę zadać im obrażenia i zabić prawda?

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars ed. poprawiona

Post autor: wis »

ad 1. Atakujący ma przewagę i tak ma być. Dobrą praktyką jest nie wystawianie wszystkiego na pierwszą linię. Wystawiasz tam trochę sił, ale wrażliwe jednostki zostawiasz na drugim polu, do kontraataku.

ad 2. Jednostki rozbite przed walką nie są brane do bitwy. Jeśli bitwa zostanie przegrana, takie jednostki giną. Nie da się podnieść ich w czasie walki jakimś trikiem i przyłączyć do walki.
Istnieje coś takiego, jak bitwa bez udziału jednostek jednej strony - np kiedy wszystkie jednostki obrońcy były rozbite przed walką lub atakuje się puste pole home-landu. Wtedy przeprowadza się wszystkie rundy bitwy normalnie - jest szansa dla nekromantów itp.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Nikt
Posty: 1
Rejestracja: 08 gru 2014, 20:49

Re: Runewars PL

Post autor: Nikt »

Witam,
1) ile razy można wykorzystać starszeństwo w ciągu roku ? Obstawiam, że raz, ale zdania są podzielone ;) czy np. na wiosnę i załóżmy w zimie / domyślnie co porę roku jeśli karta jest "wyższa" numerem ?
2) w fazie misji bohatera gdy wykonujemy zadanie i mamy załóżmy 3 karty dociągnięte z danego testu umiejętności to po ich wylosowaniu wybieramy jedną losowo czy po obejrzeniu ich taką jaka nam pasuje ?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
TrevorGryffits
Posty: 42
Rejestracja: 27 kwie 2015, 15:10
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Runewars PL

Post autor: TrevorGryffits »

1) Możesz nawet 4 razy jeśli tylko używasz "najstarszego" rozkazu.
2) Wybierasz które chcesz. Jakby wybierało się losowo, to po co ciągnąć kilka?
arthem
Posty: 3
Rejestracja: 30 wrz 2016, 10:00

Re: Runewars PL

Post autor: arthem »

Cześć.

Jeśli aktywuje teren na którym przebywają jednostki wroga, to czy mogę zaatakować większą ilością niż limit 8 (przykładowo z dwóch różnych regionów) a po walce nadmiar jednostek wycofać zgodnie z zasadami?

Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że tak można robić, ale nie mogę tego znaleźć ani w instrukcji, ani w FAQ i nabrałem wątpliwości, czy nie mylę tej zasady z jakąś inną grą.

Z góry dziękuję za podpowiedź.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars PL

Post autor: wis »

Tak - po walce nadmiar musisz wycofać (na jedno pole), lub ginie.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
arthem
Posty: 3
Rejestracja: 30 wrz 2016, 10:00

Re: Runewars PL

Post autor: arthem »

Pamiętasz gdzie ta informacja jest zapisana? W instrukcji, czy jakimś FAQ?
ODPOWIEDZ