Nexus Ops (Charlie Catino)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Nexus Ops
Zgodnie z zapowiedzią napiszę jeszcze trochę o jednostkach i bitwach.
W grze występuje 6 typów jednostek, dla wszystkich graczy są takie same, strony konfliktu mimo różnych nazw są symetryczne. Niektórzy na to narzekają, na BGG pojawił się nawet wariant z różnymi mocami dla poszczególnych stron. Ja raczej nie skorzystam – system jest szybki i prosty, nie widzę potrzeby by go komplikować. Poszczególne jednostki charakteryzuje kilka parametrów – cena, inicjatywa, atak i cechy specjalne.
Cena – wiadomo o co chodzi, zakupione jednostki stawia się na jednym z 3 pól bazy, warto wspomnieć, że ilość jednostek danego typu jakie można posiadać, jest zależna od ilości symbolizujących je figurek – kiedy zapasy się skończą, nie można dokupić nowej, dopóki któraś nie zginie
Atak – zrealizowano go podobnie jak w bitewniakach, jeśli dana jednostka ma atak 3+, to znaczy, że trafi wroga jeśli na kostce wypadnie 3 lub więcej; nie ma rzutów obronnych, tylko atak; z reguły rzuca się jedną kostką na jednostkę
Inicjatywa – jednostki atakują w odpowiedniej kolejności – od najdroższej (Dragon) do najtańszej (Human), czyli w bitwie najpierw walczą wszystkie Smoki, później wszystkie pozostające przy życiu Lava Leapery, następnie Rock Stridery itd. Jeśli więc jeden Smok walczy z jednym Człowiekiem, najpierw kostką rzuca gracz posiadający Smoka, w przypadku wyrzucenia dwóch oczek lub więcej (ta jednostka trafia na 2+), zabija Człowieka i ta jednostka już nie oddaje! Z drugiej strony trzeba pamiętać, że każda jednostka atakuje tylko raz, więc wysyłanie jednego Smoka na, powiedzmy, trzech Ludzi jest niepotrzebnym ryzykiem - co najmniej dwóch z nich przeżyje i będzie wykonywało swój atak. Ta zasada powoduje, że trzeba łączyć słabsze jednostki z mocniejszymi, każda się do czegoś przydaje. Kiedy w bitwie następuje trafienie, to właściciel wybiera, która z jego jednostek jest zdejmowana z planszy. Jest to dość abstrakcyjne rozwiązanie ale sprawdza się wg mnie znakomicie – wybór nie jest oczywisty, czasem warto zdjąć teoertycznie silniejszą jednostkę, która wykonała już swój atak i liczyć na sukces ataku tej słabszej.
Cechy specjalne - poszczególne jednostki posiadają pewne dodatkowe cechy związane z terenem czy walką
Naprawdę podoba mi się jak rozwiązano te elementy. Urozmaicają grę i nie wpływają negatywnie na jej płynność. Naturalnie losowość odgrywa istotną rolę ale nie jest tak dobijająca jak w Risk.
Na koniec opiszę krótko jednostki:
Humans [koszt 2]– ludzie to mięso armatnie w tej grze, już nawet nie chodzi o niski atak (trafiają na 6+) bo na to można wpłynąć kartami lub nadrobić ilością wysłanych jednostek. Niestety, mają też najgorszą inicjatywę a do tego spore ograniczenia jeśli chodzi o ruch – nie potrafią wejść na pole magmy a także Monolitu. Mimo to warto ich kupować, potrafią obsługiwać Rafinerie no i nieźle służą jako meat shield podczas bitew. Trzeba pamiętać, że jedna z Energize Cards zabija na miejscu dwóch ludzi stojących na jednym polu.
Fungoids [koszt 3] – nieco lepsi od ludzi, również są górnikami, normalny ich atak to 5+ ale podlega modyfikacji – na Liquifungus Forests trafiają na 4+ a na Crystal Spires na 6+. Kilku z nich można otrzymać z Tokenów Eksploracji lub kart. Jedna z kart zabija na miejscu jednego Fungoida. Karta Fungus Swarm umożliwia wykonanie ataku z zaskoczenia 4 Fungoidami – teleportują się wtedy z jednego lasu do dowolnego innego (oprócz bazy wroga). Fungus Regeneration powoduje, że każda stracona podczas danej bitwy jednostka tego typu odradza się w bazie.
Crystallines [koszt 3] – mają podobne cechy do poprzedników, tyle, że posiadają wyższą inicjatywę. Atakują na 5+ ale są mocniejsi na kryształach (4+) i słabsi w lasach (6+). Ich również otrzymuje się z tokenów i kart. Spore Cloud zabija na miejscu jedną jednostkę tego typu. Karty Crystal Swarm i Crystal Regeneration to odpowiedniki podobnych kart działających na Fungoidy.
Rock Striders [koszt 6] – jedna z moich ulubionych jednostek w grze, najtańsza z tych, które potrafią zajmować Monolit, porusza się szybciej na skałach, "pajączki" mają całkiem niezły atak (4+) no i fajnie wyglądają.
Lava Leapers [koszt 8] – potężne jednostki, trafiają na 3+ a na polach magmy nawet na 2+. Potrafią wykonać skok z magmy na odległość dwóch pól, mogą w ten sposób przeskoczyć jednostki wroga. W przypadku wyrzucenia 5 lub 6, to atakujący wybiera, która z jednostek obrońcy ginie. W związku z tym nieźle nadają się do eliminacji groźniejszych wrogów. Karta Magma Blitz umożliwia wykonanie skoku wszystkim posiadanym Lava Leaperom, nawet jeśli nie stoją na polach magmy.
Rubium Dragons [koszt 12] - mocny atak [2+] i kilka fajnych cech powoduje, ze to najlepsza jednostka w grze. Ma specjalny atak, za pomocą którego potrafi zabić jednostkę znajdującą się na sąsiednim polu (ta jednostka nie oddaje bez względu na wynik). Kiedy wykonuje ruch z Monolitu, może dolecieć na dowolne pole na planszy, nawet do bazy wroga. Karta Day of the Dragon umożliwia przeniesienie jednego własnego Smoka na dowolne pole z wyjątkiem bazy wroga.
W grze występuje 6 typów jednostek, dla wszystkich graczy są takie same, strony konfliktu mimo różnych nazw są symetryczne. Niektórzy na to narzekają, na BGG pojawił się nawet wariant z różnymi mocami dla poszczególnych stron. Ja raczej nie skorzystam – system jest szybki i prosty, nie widzę potrzeby by go komplikować. Poszczególne jednostki charakteryzuje kilka parametrów – cena, inicjatywa, atak i cechy specjalne.
Cena – wiadomo o co chodzi, zakupione jednostki stawia się na jednym z 3 pól bazy, warto wspomnieć, że ilość jednostek danego typu jakie można posiadać, jest zależna od ilości symbolizujących je figurek – kiedy zapasy się skończą, nie można dokupić nowej, dopóki któraś nie zginie
Atak – zrealizowano go podobnie jak w bitewniakach, jeśli dana jednostka ma atak 3+, to znaczy, że trafi wroga jeśli na kostce wypadnie 3 lub więcej; nie ma rzutów obronnych, tylko atak; z reguły rzuca się jedną kostką na jednostkę
Inicjatywa – jednostki atakują w odpowiedniej kolejności – od najdroższej (Dragon) do najtańszej (Human), czyli w bitwie najpierw walczą wszystkie Smoki, później wszystkie pozostające przy życiu Lava Leapery, następnie Rock Stridery itd. Jeśli więc jeden Smok walczy z jednym Człowiekiem, najpierw kostką rzuca gracz posiadający Smoka, w przypadku wyrzucenia dwóch oczek lub więcej (ta jednostka trafia na 2+), zabija Człowieka i ta jednostka już nie oddaje! Z drugiej strony trzeba pamiętać, że każda jednostka atakuje tylko raz, więc wysyłanie jednego Smoka na, powiedzmy, trzech Ludzi jest niepotrzebnym ryzykiem - co najmniej dwóch z nich przeżyje i będzie wykonywało swój atak. Ta zasada powoduje, że trzeba łączyć słabsze jednostki z mocniejszymi, każda się do czegoś przydaje. Kiedy w bitwie następuje trafienie, to właściciel wybiera, która z jego jednostek jest zdejmowana z planszy. Jest to dość abstrakcyjne rozwiązanie ale sprawdza się wg mnie znakomicie – wybór nie jest oczywisty, czasem warto zdjąć teoertycznie silniejszą jednostkę, która wykonała już swój atak i liczyć na sukces ataku tej słabszej.
Cechy specjalne - poszczególne jednostki posiadają pewne dodatkowe cechy związane z terenem czy walką
Naprawdę podoba mi się jak rozwiązano te elementy. Urozmaicają grę i nie wpływają negatywnie na jej płynność. Naturalnie losowość odgrywa istotną rolę ale nie jest tak dobijająca jak w Risk.
Na koniec opiszę krótko jednostki:
Humans [koszt 2]– ludzie to mięso armatnie w tej grze, już nawet nie chodzi o niski atak (trafiają na 6+) bo na to można wpłynąć kartami lub nadrobić ilością wysłanych jednostek. Niestety, mają też najgorszą inicjatywę a do tego spore ograniczenia jeśli chodzi o ruch – nie potrafią wejść na pole magmy a także Monolitu. Mimo to warto ich kupować, potrafią obsługiwać Rafinerie no i nieźle służą jako meat shield podczas bitew. Trzeba pamiętać, że jedna z Energize Cards zabija na miejscu dwóch ludzi stojących na jednym polu.
Fungoids [koszt 3] – nieco lepsi od ludzi, również są górnikami, normalny ich atak to 5+ ale podlega modyfikacji – na Liquifungus Forests trafiają na 4+ a na Crystal Spires na 6+. Kilku z nich można otrzymać z Tokenów Eksploracji lub kart. Jedna z kart zabija na miejscu jednego Fungoida. Karta Fungus Swarm umożliwia wykonanie ataku z zaskoczenia 4 Fungoidami – teleportują się wtedy z jednego lasu do dowolnego innego (oprócz bazy wroga). Fungus Regeneration powoduje, że każda stracona podczas danej bitwy jednostka tego typu odradza się w bazie.
Crystallines [koszt 3] – mają podobne cechy do poprzedników, tyle, że posiadają wyższą inicjatywę. Atakują na 5+ ale są mocniejsi na kryształach (4+) i słabsi w lasach (6+). Ich również otrzymuje się z tokenów i kart. Spore Cloud zabija na miejscu jedną jednostkę tego typu. Karty Crystal Swarm i Crystal Regeneration to odpowiedniki podobnych kart działających na Fungoidy.
Rock Striders [koszt 6] – jedna z moich ulubionych jednostek w grze, najtańsza z tych, które potrafią zajmować Monolit, porusza się szybciej na skałach, "pajączki" mają całkiem niezły atak (4+) no i fajnie wyglądają.
Lava Leapers [koszt 8] – potężne jednostki, trafiają na 3+ a na polach magmy nawet na 2+. Potrafią wykonać skok z magmy na odległość dwóch pól, mogą w ten sposób przeskoczyć jednostki wroga. W przypadku wyrzucenia 5 lub 6, to atakujący wybiera, która z jednostek obrońcy ginie. W związku z tym nieźle nadają się do eliminacji groźniejszych wrogów. Karta Magma Blitz umożliwia wykonanie skoku wszystkim posiadanym Lava Leaperom, nawet jeśli nie stoją na polach magmy.
Rubium Dragons [koszt 12] - mocny atak [2+] i kilka fajnych cech powoduje, ze to najlepsza jednostka w grze. Ma specjalny atak, za pomocą którego potrafi zabić jednostkę znajdującą się na sąsiednim polu (ta jednostka nie oddaje bez względu na wynik). Kiedy wykonuje ruch z Monolitu, może dolecieć na dowolne pole na planszy, nawet do bazy wroga. Karta Day of the Dragon umożliwia przeniesienie jednego własnego Smoka na dowolne pole z wyjątkiem bazy wroga.
Re: Nexus Ops
Na BGG pojawiło się kilka poradników, m.in. : analiza jednostek , wskazówki dotyczące początkowych tur i kilka ogólnych np. Mr Weasely's Strategy Guide czy The Ultimate Players Guide To The Nexus Ops Galaxy.
Warto się z nimi zapoznać. Chciałem zapewnić, że mój entuzjazm w stosunku do tej gry to nie był hype. Lubię ją nawet bardziej niż Cyklady (bo ma fajniejszą walkę, klimat, konkretniejszą rozgrywkę i moim zdaniem lepszy endgame). Wygląda na to, że jest moją ulubioną grą w tym momencie, chociaż Neuroshima Hex jest bardzo blisko.
Warto się z nimi zapoznać. Chciałem zapewnić, że mój entuzjazm w stosunku do tej gry to nie był hype. Lubię ją nawet bardziej niż Cyklady (bo ma fajniejszą walkę, klimat, konkretniejszą rozgrywkę i moim zdaniem lepszy endgame). Wygląda na to, że jest moją ulubioną grą w tym momencie, chociaż Neuroshima Hex jest bardzo blisko.
- pan_satyros
- Posty: 6129
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 643 times
- Been thanked: 510 times
- Kontakt:
Re: Nexus Ops
No ja mam nadzieję, bo zamówiłem ;pSTARSCREAM pisze: Chciałem zapewnić, że mój entuzjazm w stosunku do tej gry to nie był hype.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Nexus Ops
Nexus Ops vs. Starcraft : The Board Game na Trashdome . Więcej osób głosowało na Nexus Ops, jednak w myśl zasady, że przed zakupem warto zapoznać się z negatywnymi opiniami, polecam zapoznanie się ze zdaniem tych, którzy głosowali na Starcrafta.
Re: Nexus Ops
Zastąpiłem sobie ostatnio żetoniki symbolizujące Rubium (walutę Nexus Ops), znacznie bardziej klimatycznymi "kryształkami" :
Nie chodziło tylko o klimat. Wg mnie płaskimi żetonami niewygodnie się manipuluje a trzeba to robić w każdej turze - przy dokonywaniu zakupów i otrzymywaniu dochodu.
Nie chodziło tylko o klimat. Wg mnie płaskimi żetonami niewygodnie się manipuluje a trzeba to robić w każdej turze - przy dokonywaniu zakupów i otrzymywaniu dochodu.
- maciejo
- Posty: 3359
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 130 times
Re: Nexus Ops
Czy istnieje szansa aby ktoś przetłumaczył instrukcje Karty spolszczone już są ale instrukcja nie
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- pan_satyros
- Posty: 6129
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 643 times
- Been thanked: 510 times
- Kontakt:
Re: Nexus Ops
Niczego nie obiecuję na 100%, bo czasu zbyt wiele aktualnie nie mam, a i mój angielski nie jest jakiś wybitny, ale jakby co mogę się tym zająć. Myślę, że w przyszłym tygodniu będzie.maciejo pisze:Czy istnieje szansa aby ktoś przetłumaczył instrukcje Karty spolszczone już są ale instrukcja nie
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 00:02 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 1 raz.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Nexus Ops
Podsumowanie zasad mieści się na 3 stronach Worda (czcionka 18), myślę, że zawiera wszystko co trzeba. Przetłumaczenie tego nie powinno być trudne czy czasochłonne.
http://boardgamegeek.com/filepage/30438 ... es-summary
http://boardgamegeek.com/filepage/30438 ... es-summary
- maciejo
- Posty: 3359
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 130 times
Re: Nexus Ops
Byłoby extra-trzymam kciukipan_satyros pisze:Niczego nie obiecuję na 100%, bo czasu zbyt wiele aktualnie nie mam, a i mój angielski nie jest jakiś wybitny, ale jakby co mogę się tym zająć. Myślę, że w przyszłym tygodniu będzie.maciejo pisze:Czy istnieje szansa aby ktoś przetłumaczył instrukcje Karty spolszczone już są ale instrukcja nie
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Nexus Ops
Znalazłem bardzo ciekawy komentarz na temat tej gry na BGG. Mam nadzieję, że pan Michael Barnes się nie obrazi, że go zacytuję.
"Derivative or not, NEXUS OPS is one of the absolute best American games of the past decade. When it first came out I gave the game an 8 and over the past couple of years it's slowly increased in stature and now I can't imagine not awarding this masterpiece of efficient yet exciting design full marks. Sure, it's basically a distillation of ideas from RISK, AXIS & ALLIES, and even to some degree TWILIGHT IMPERIUM but the balance between economy of rules, easy and accessible playtime, and full-tilt theming that doesn't skimp on direct player interaction and conflict add up to a tremendous game that really should have been the beginning of a system rather than a TANGA cast-off. The mission system has never worked better than in this game and it manages to single-handedly solve a lot of problems that this type of game has typically experienced. Expansions (such as additional players, assymetrical player powers, and more terrain/units would have put this game so far over the top it's not funny. Some games lose their lustre over time, others you get tired of, but Nexus Ops has what it takes to stick around and I think it'll be with us for some time to come. "
Można mieć wątpliwości co do żywotności Nexus Ops. Sam po kilkunastu rozgrywkach nie jestem w stanie tego ocenić, minęło za mało czasu. Jednak na BGG można znaleźć wiele opinii, że gra z czasem nie tylko nic nie traci ale wręcz zyskuje.
"Derivative or not, NEXUS OPS is one of the absolute best American games of the past decade. When it first came out I gave the game an 8 and over the past couple of years it's slowly increased in stature and now I can't imagine not awarding this masterpiece of efficient yet exciting design full marks. Sure, it's basically a distillation of ideas from RISK, AXIS & ALLIES, and even to some degree TWILIGHT IMPERIUM but the balance between economy of rules, easy and accessible playtime, and full-tilt theming that doesn't skimp on direct player interaction and conflict add up to a tremendous game that really should have been the beginning of a system rather than a TANGA cast-off. The mission system has never worked better than in this game and it manages to single-handedly solve a lot of problems that this type of game has typically experienced. Expansions (such as additional players, assymetrical player powers, and more terrain/units would have put this game so far over the top it's not funny. Some games lose their lustre over time, others you get tired of, but Nexus Ops has what it takes to stick around and I think it'll be with us for some time to come. "
Można mieć wątpliwości co do żywotności Nexus Ops. Sam po kilkunastu rozgrywkach nie jestem w stanie tego ocenić, minęło za mało czasu. Jednak na BGG można znaleźć wiele opinii, że gra z czasem nie tylko nic nie traci ale wręcz zyskuje.
Re: Nexus Ops
Gdzie takie krysztalki mozna kupic?STARSCREAM pisze:Zastąpiłem sobie ostatnio żetoniki symbolizujące Rubium (walutę Nexus Ops), znacznie bardziej klimatycznymi "kryształkami" :
Nie chodziło tylko o klimat. Wg mnie płaskimi żetonami niewygodnie się manipuluje a trzeba to robić w każdej turze - przy dokonywaniu zakupów i otrzymywaniu dochodu.
Dice Hate Me :(
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Nexus Ops
Moja ciotka kupiła te kryształki w jakimś sklepie wielobranżowym w Tucholi. Nie pamiętała dokładnie w którym, więc łatwiej mi było poprosić ją żeby mi oddała swój egzemplarz. Mówiła, że płaciła około 5-10zł.
Re: Nexus Ops
Instrukcja pl do pierwszego wydania Nexus Ops
Mogą występować pewne drobne różnice w zasadach (np. w wersji FFG nieco inaczej wykorzystuje się karty misji), nie ma wariantów wprowadzonych w drugiej edycji ale poza tym wszystko powinno się mniej więcej zgadzać. Lepsze to niż nic.
Podziękowania dla gyro.
Mogą występować pewne drobne różnice w zasadach (np. w wersji FFG nieco inaczej wykorzystuje się karty misji), nie ma wariantów wprowadzonych w drugiej edycji ale poza tym wszystko powinno się mniej więcej zgadzać. Lepsze to niż nic.
Podziękowania dla gyro.
- maciejo
- Posty: 3359
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 130 times
Re: Nexus Ops
A miałbyś ochotę wypunktować te różniceSTARSCREAM pisze:Instrukcja pl do pierwszego wydania Nexus Ops
Mogą występować pewne drobne różnice w zasadach (np. w wersji FFG nieco inaczej wykorzystuje się karty misji), nie ma wariantów wprowadzonych w drugiej edycji ale poza tym wszystko powinno się mniej więcej zgadzać. Lepsze to niż nic.
Podziękowania dla gyro.
pan_satyros
A jak tam prace nad Twoją wersją instrukcji
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- pan_satyros
- Posty: 6129
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 643 times
- Been thanked: 510 times
- Kontakt:
Re: Nexus Ops
Ponad połowa za mną. Niestety miałem w tygodniu kilka niezbyt przyjemnych spraw do załatwienia, ale w wolnych chwilach do tego zaglądam.maciejo pisze:
pan_satyros
A jak tam prace nad Twoją wersją instrukcji
Gdy tylko przetłumaczę podstawowe zasady wrzucę plik, moduły w późniejszym czasie.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Nexus Ops
Mówisz i masz.maciejo pisze: A miałbyś ochotę wypunktować te różnice
Starałem się czytać dokładnie ale mogłem coś przeoczyć, później najwyżej jeszcze raz rzucę okiem.
Gwoli ścisłości:
karta Doładowania = Energize card
1.
wersja Avalon Hill (pierwsza edycja)
Jeśli na żetonie (Eksploracji) widnieje kopalnia, weź jeden ze znaczników kopalni i połóż na rzeczonym polu.
wersja FFG (druga edycja)
Nie ma czegoś takiego jak znacznik kopalni – pozostawia się po prostu odsłonięty żeton Eksploracji symbolizujący kopalnię.
2.
Avalon Hill
Są trzy rodzaje kart: Doładowania (Energize), Tajnych Misji (Secret Mission) oraz Misji (Mission).
FFG
Karty Misji (Mission) nazywają się teraz Battle Victory Cards – IMHO lepiej, od razu wiadomo o co chodzi. Za każde zwycięstwo w bitwie otrzymuje się taką kartę, jest ona warta 1 punkt zwycięstwa.
3.
Avalon Hill
Można je pozyskać (karty Energize) na jeden z dwóch sposobów: dociągasz jedną kartę jeśli przegrałeś bitwę w turze innego gracza oraz dwie, jeśli kontrolujesz Monolit pod koniec własnej tury
FFG
Druga edycja zawiera bonusowe tokeny eksploracji i z nich też można otrzymywać karty, więc sposoby są 3.
4.
Avalon Hill
Wiele z kart Tajnych Misji oraz wszystkie karty Misji wymagają zwycięstwa w bitwie. Po każdej wygranej bitwie możesz zagrać tylko jedną kartę z punktami zwycięstwa (victory points) na czerwonym tle.
FFG
Nie do końca kumam o co chodzi z tymi kartami w wersji Avalon Hill. Moim zdaniem w drugiej edycji zdobywanie punktów jest sensowniej rozwiązane. Za każdą wygraną bitwę otrzymujesz Battle Victory Card, dodatkowo jeśli udało Ci się wykonać misję możesz zagrać jej kartę by zdobyć dodatkowe punkty. (ale tylko jedną na potyczkę, nawet jeśli teoretycznie wykonałeś więcej misji, zagrywasz tylko jedną, wg własnego wyboru)
5.
Avalon Hill
Jeśli wyczerpie się talia (kart Doładowań), przetasuj odrzucone karty i utwórz nowy stos.
FFG
To chyba przeoczenie bo ta informacja nie pojawia się w instrukcji FFG, nie jest to wielki problem – wg mnie to było oczywiste.
Moim zdaniem instrukcja drugiej edycji jest napisana odrobinę jaśniej. Jeśli chcesz to później mogę w skrócie opisać zasady alternatywne, dużo ich nie ma a są nawet ciekawe.
Dam jeszcze linka do instrukcji drugiej edycji:
Angielska instrukcja drugiej edycji Nexus Ops
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Nexus Ops
niezłe - dzięki, chętnie poczytałem ten wątek, a i Twoje wpisy dot. Nexus Ops.STARSCREAM pisze:Nexus Ops vs. Starcraft : The Board Game na Trashdome . Więcej osób głosowało na Nexus Ops, jednak w myśl zasady, że przed zakupem warto zapoznać się z negatywnymi opiniami, polecam zapoznanie się ze zdaniem tych, którzy głosowali na Starcrafta.
Bardzo lubię SC - ciągle marzę o tym, żeby uczciwie w niego pograć i rozpamiętuję jego dwie największe wady - długachny setup i dość sporą dozę zasad i wiedzy, którą trzeba ogarnąć, żeby wystartować, co stanowi barierę dla okazjonalnych graczy. Przez to niestety nie udało mi się go rozłożyć od ponad roku, kiedy kupiłem sobie dodatek i dołożyłem go do podstawki
po tym, co tu czytam - NO może być świetną grą - nie tak rozbudowaną i bogatą jak SC - ale krótszą i dostępniejszą.
zainteresuję się.
_________
Moje gry
Moje gry
Re: Nexus Ops
Nexus Ops pewnie nie powali Ciebie na kolana głębią ale być może nadrobi to użytecznością. Przez ostatni miesiąc zagraliśmy pewnie z 20 partii. Setup trwa kilka minut, rozgrywka około godziny. Zasady wytłumaczysz bez problemu każdemu. Nexus Ops może być dla Ciebie udaną namiastką Starcrafta, tylko za dużo nie wymagaj.BloodyBaron pisze: Przez to niestety nie udało mi się go rozłożyć od ponad roku, kiedy kupiłem sobie dodatek i dołożyłem go do podstawki
Wg mnie Nexus Ops aż się prosi o dodatki, rozmyślałem sobie nad tym, co mogłyby zawierać :
1. Chciałbym, żeby zajęto się kwestią „blobowania” jednostek (czyli stawiania tłumu na jednym polu). Mogłaby się np. pojawić jakaś karta Doładowania/ jednostka, która atakowałaby dane pole ostrzałem artyleryjskim, rakietowym czy nakierowywała promień działa orbitalnego (nie takie rzeczy się widziało w RTSach ) .
2. Życzyłbym sobie, żeby rozszerzono wachlarz możliwości działania podczas pierwszej tury, bo póki co to jedna z rzeczy, które mi się nie podobają w Nexus Ops. Pierwsza tura odbywa się moim zdaniem zbyt automatycznie. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla pierwszego gracza – posiadając 8 jednostek Rubium zawsze kupuje on 4 Marines (dokładnie to oni się nazywają po prostu Ludzie, ale my z Olkiem mówimy na nich Marines ). Taka automatyczność jakoś mi nie pasuje do gry planszowej, wolałbym kilka opcji do wyboru a nie tylko jedyną słuszną.
3. Nowe jednostki. Klimat gry kojarzy mi się trochę z filmem Avatar, bardzo bym chciał by pojawił się mech i/ lub śmigłowiec bojowy.
4. Unikalne cechy dla każdej frakcji.
5. Oprócz jednostek chciałbym zobaczyć nowe karty Doładowań, karty Tajnych Misji i tokeny Eksploracji, wpłynęłyby pozytywnie na różnorodność rozgrywek.
6. Przydałyby się też nowe żetony terenu – nie tylko urozmaiciłyby grę ale także umożliwiłyby stworzenie większej planszy .
7. Kiedy mapka by się rozrosła, chciałbym żeby na mapie pojawiło się więcej miejsc o które toczyłyby się bitwy. Zazwyczaj w RTSach, w trybach kontroli terytorium walczy się się o 2-3 punkty, nie o jeden.
8. Te kluczowe obszary mogłyby zawierać np. wieże obronne czy struktury produkujące unikalny rodzaj wojsk.
9. Dzięki większej planszy znalazłoby się miejsce dla dodatkowych graczy.
Re: Nexus Ops
większość Twoich propozycji na dodatek do Nexusa zabiłoby jego największą zaletę jaką jest szybkość rozgrywki.
To jest gra bardzo intensywna... praktycznie od drugiej tury regularnie się walczy i jest to bądź co bądź dość losowa walka.
Gierka jest bardzo fajna, ale dlatego że się nie ciągnie
To jest gra bardzo intensywna... praktycznie od drugiej tury regularnie się walczy i jest to bądź co bądź dość losowa walka.
Gierka jest bardzo fajna, ale dlatego że się nie ciągnie
http://www.mgla.pl - ogromny wybór gier bitewnych, gier planszowych i gier karcianych. Jeżeli jesteś w Jaworznie lub okolicach odwiedź nas!
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?
Re: Nexus Ops
Oczywiście masz rację. Ale i tak mam nadzieję, że jakieś dodatki powstaną. Będę pierwszy, który poleci do sklepu.Vasquez21 pisze:
Gierka jest bardzo fajna, ale dlatego że się nie ciągnie
Po ponad 20 rozgrywkach chciałem powiedzieć, że jak na razie żywotność gry stoi na wysokim poziomie. Po pierwszej dość automatycznej turze, kolejne przebiegają na rozmaite sposób, zawsze pojawiają się dylematy - co kupić, gdzie wysłać wojska itp. W moich grach byłem świadkiem różnych ciekawych sytuacji. Zaskakujące zwroty akcji, zmiany prowadzenia, comebacki itp. powodują, że nie ma monotonii podczas gier. W zasadzie nie zdarzyła się taka partia aby ktoś stał na straconej pozycji. Czasami, mimo znacznie mniejszych wojsk udaje się wykonać jaką finezyjną akcję i rzutem na taśmę wyrwać przeciwnikowi wydawałoby się gwarantowane zwycięstwo. Miałem takie rozgrywki, w których z konieczności odpuszczałem Monolit a i tak byłem w stanie walczyć o wygraną.
Dwie fotki :
W tym wypadku o wygranej zadecydował atak Smoków z Monolitu na bazę.
A tu, pojedynczy Rock Strider przebił się do bazy wroga i zainkasował brakujące 3 punkty (dwa za tajną misję + jeden za wygraną potyczkę)
- blacklunthor
- Posty: 237
- Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Nexus Ops
Dużo czytałem o tej grze i to co przeczytałem bardzo mi się spodobało
Większość gier w które gram z moimi znajomymi kończy się tym, że wszyscy się okopują i zbierają punkty a walki odbywają się bardzo rzadko więc stwierdziłem, że Nexus rozrusza nasze towarzystwo
Co mnie bardzo zaskoczyło gra dla dwóch graczy była szybka i bardzo przyjemna i o dziwo spodobało się to mojej dziewczynie gra była wyrównana bo co chwile się atakowaliśmy a sekretne misje powodowały to, że co chwila sytuacja się zmieniała. Wygrałem 13p do 8p. I z niecierpliwością czekam na dalsze rozgrywki
fajne, proste, szybkie - bij zabij ;]
Większość gier w które gram z moimi znajomymi kończy się tym, że wszyscy się okopują i zbierają punkty a walki odbywają się bardzo rzadko więc stwierdziłem, że Nexus rozrusza nasze towarzystwo
Co mnie bardzo zaskoczyło gra dla dwóch graczy była szybka i bardzo przyjemna i o dziwo spodobało się to mojej dziewczynie gra była wyrównana bo co chwile się atakowaliśmy a sekretne misje powodowały to, że co chwila sytuacja się zmieniała. Wygrałem 13p do 8p. I z niecierpliwością czekam na dalsze rozgrywki
fajne, proste, szybkie - bij zabij ;]
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 787 times
- Been thanked: 1228 times
- Kontakt:
Re: Nexus Ops
Witam!
Właśnie zakupiłem grę jako prezent dla kolegi. Mam pytanie czy ktoś posiada może instrukcję w wersji pl?
Właśnie zakupiłem grę jako prezent dla kolegi. Mam pytanie czy ktoś posiada może instrukcję w wersji pl?
- maciejo
- Posty: 3359
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 130 times
Re: Nexus Ops
Instrukcja pl jest kilka postów wyżejmat_eyo pisze:Witam!
Właśnie zakupiłem grę jako prezent dla kolegi. Mam pytanie czy ktoś posiada może instrukcję w wersji pl?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!