Starcraft - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Mhrok
Posty: 50
Rejestracja: 16 lut 2010, 17:12
Lokalizacja: Jaworzno

Starcraft - pytania i wątpliwości

Post autor: Mhrok »

Mam pytanie. Chcę zbudować archona, który wymaga technologii i poświęcenia dwóch templarów. Technologię mam. Czy mogę zbudować dwóch templarów i od razu "przemienić" ich na archona?( kosztowałoby to 3 gazu)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: zephyr »

z tego co pamiętam to nie, musisz już ich mieć na początku builda

edit:
ok potwierdzenie
instrukcja pisze:As these Technology cards state, to build tech-required
units requires the active player to destroy existing, specific
friendly unit(s) as an additional “cost” of building the new
unit. “Existing” means that a player can only destroy a unit
that existed on the active planet before the Build order
was executed. Then, the new tech-required unit must be
placed in the area that contained one of the units that was
destroyed to build it.
ciekawostka:
FAQ pisze: Q: When upgrading a Mutalisk to a Guardian (or two
High Templar to an Archon), does the upgraded unit count
towards the build limit for that build order?
A: “Tech required” units count towards the build limit the
same as a normal unit. Therefore, turning two High Templars
into an Archon counts as building one unit towards the
build limit.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: Tibi »

o, to grałem zle ;) (budowalem archonów i guardianow w 1 rozkazie zamieniajac jednostki od razu)
Mhrok
Posty: 50
Rejestracja: 16 lut 2010, 17:12
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Starcraft

Post autor: Mhrok »

Też grałem źle :) , dzięki zephyr :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Starcraft

Post autor: sirafin »

Czy mam rozumieć, że Scourge to samobójca idiota i detonuje się nawet w walce przeciwko jednostkom naziemnym, które nie są w stanie atakować jednostek lotniczych? O tak po prostu radośnie dochodzi do wniosku "A co tam, tak dla hecy bryzgnę swoimi bebechami dookoła, żeby ten wrogi Zergling na dole obejrzał sobie sztuczne ognie"... -_-'
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: zephyr »

Jeśli jego dowódca wyda taki rozkaz :P

Kontra zerglingi lepiej dać kartę nie pasującą do scorga, zmiana jest po to żeby nie dało się bronić bazy przed zerglinagmi za pomocą scourge, karty scourge muszą mieć dużą obronę, ale nie po to żeby bronić baz.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: Tibi »

Nie, jednostki samobojcze (scrouge, infested terran) zabijają sie tylko wtedy kiedy mają możliwość zaatakowania danej jednostki. W przypadku scrouge`a sa to jednostki latające. Warto zauwazyc, ze scrouge zabija daną jednostke latającą tylko wtedy, kiedy ma wystarczająco duzo zycia aby przezyc jej atak, w przeciwnym wypadku ginie bez efektu. Nawiasem mowiac, karta scrouge`a jest zle przetlumaczona w polskim funowskim tlumaczeniu.

I dwa: bez brood wara da sie scrougem wlasnie bardzo dobrze bronic przeciwko naziemnym jednostkom. Nie ginie w walce z nimi. W brood warze zostaly solidnie obciete i wystarcza juz 2 marine zeby go pojechac. A nawet 1 z dobra karta. Zerlingami nie da sie ich atakowac tak czy siak, bo nie maja mozliwosci atakowania jakichkolwiek jednostek latajacych.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, 14:49 przez Tibi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: zephyr »

Scourge jest poprawiony w FAQ bo w pierwszej wersji można nim było bronić bazy O_o

Nawet Marine się nie przebija bo obrona scourga jest dobrana do innych zadań.
FAQ pisze:The Zerg Scourge combat cards (#10-12) should read: “End
of the Destroy Units Step: If your front-line unit was not
destroyed, destroy it. If this happens, and your opponent’s
front-line unit is flying, it is also destroyed. This does not
trigger any Splash Damage abilities.”
PS Do gier FFG bez FAQ lepiej nie siadać :P
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, 14:54 przez zephyr, łącznie zmieniany 1 raz.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: Tibi »

Fakt, pozmieniali w Faqu, wlasnie patrze. Jednak warto zwrocic uwage, ze w brood warze wrocili z jednotkami poswiecajacymi sie do starej wersji ;) obcieli mu tylko hpki

ciekawostka brood warowa:

„Poświęcenie” („Sacrifice”)
Jednostka na linii frontu z tą zdolnością (wypisaną na jej Karcie
Frakcji) zostaje automatycznie zniszczona w fazie Rozwiązywania
Potyczek danej bitwy, niezależnie od tego, czy przeciwnik posiada
siłę wystarczającą do jej zniszczenia. Zdolność tę ignoruje się jeżeli
jednostka ze zdolnością poświęcenia nie jest w stanie zaatakować
jednostki na linii

Tą zdolnością są opatrzone wlasnie scrouge ;)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: zephyr »

To jak on w BW walczy z czymkolwiek latającym bez obrony?

Edit:
Hmm myślałem że po przebiciu siły zmuszam do wycofania, ale jednak nie - wystarczy zagrać niepasującą kartę i scourge obroni bazę.
- "To moja horda zealotów masakruje Hatchery"
- "A nie, bo ja mam scourge"
- "I..."
- "W zasadach jest napisane, że musisz pokonać wszystkie jednostki"
- "?!"
Scourge - najlepszy obrońca przed armią zealotów...
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, 15:02 przez zephyr, łącznie zmieniany 1 raz.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: Tibi »

Emm nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie. Opowiem jak to wyglada:

Jednostka z Sacrifice ginie zawsze jesli tylko moze cos zaatakowac. Dziala jednak troche inaczej niz w podstawce, nie zabija jednostki zawsze, ma normalna wartosc ataku ktora musi przekroczyc zycie przeciwnika. Patent scrougea polega na tym, ze ginie w walce z latajacymi i wykreca nawet 9 ataku (minimum 7) co czyni go zabojca wszystkich jednostek t1 i t2. Dodatkowo ma obciete zycie do 5-6, dzieki czemu bardzo latwo sciagnac go jednostka naziemna ktorej nie moze ruszyc.

Jako ciekawostke Faqową podam, ze oparlem sie na faqu ktory dostalem drukowany razem z grą, tam nie ma mowy o zmianach dzialania tej jednostki z podstawce, sa tylko 2 pytanie odnoscnie statis field i cloakingu.

Edit up: rownie dobrze w obronie przeciwko jednostkom bez mozliwosci atakowania jednostek latajacych radzą sobie zergowe queeny, sa rownie tanie i jesli sa solo na obszarze musza zostac normalnie pokonane ;)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: zephyr »

Brzmi sensowniej niż w podstawce, nie mam BW i byłem ciekaw, dzięki.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: Tibi »

jak dla mnie, dzialanie scrouge`a w podstawowej wersji stara jest totalnie bezsensowne.. ;)
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 437
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Starcraft

Post autor: skoti »

My gramy na razie jedynie w podstawkę, w ten sposób że Scourge żeby zniszczyć jednostkę, musi po prostu przeżyć jej atak. Wystawia się go w pierwszej linii i kiedy zdoła się obronić to tedy zostaje zniszczony razem z jednostką przeciw której walczył.
I oczywiście może jedynie walczyć z jednostkami latającymi.

I moim zdaniem to jest bardzo dobre rozwiązanie, w świetny sposób oddające realia i specyfikę walki tej jednostki i komputerowej wersji.
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Starcraft

Post autor: sirafin »

Tibi pisze:„Poświęcenie” („Sacrifice”)
Jednostka na linii frontu z tą zdolnością (wypisaną na jej Karcie
Frakcji) zostaje automatycznie zniszczona w fazie Rozwiązywania
Potyczek danej bitwy, niezależnie od tego, czy przeciwnik posiada
siłę wystarczającą do jej zniszczenia. Zdolność tę ignoruje się jeżeli
jednostka ze zdolnością poświęcenia nie jest w stanie zaatakować
jednostki na linii
I to zdecydowanie ma sens, w przeciwnieństwie do sztucznego windowania obrony tej jednostki by umożliwić jej automatyczne niszczenie wrogich latadeł, jdnocześnie powodując absurdalne "samozapłony" przy przeciwnikach bez broni przeciwlotniczej :roll:

My gramy na razie jedynie w podstawkę, w ten sposób że Scourge żeby zniszczyć jednostkę, musi po prostu przeżyć jej atak. Wystawia się go w pierwszej linii i kiedy zdoła się obronić to tedy zostaje zniszczony razem z jednostką przeciw której walczył.
I oczywiście może jedynie walczyć z jednostkami latającymi.

I moim zdaniem to jest bardzo dobre rozwiązanie, w świetny sposób oddające realia i specyfikę walki tej jednostki i komputerowej wersj
No właśnie nie bardzo oddaje realia, bo z tego co piszesz to detonujecie go tylko podczas walk z jednostkami powietrzmymi, czyli np. przy Marine już go nie detonujecie, a to z kolei prowadzi do absuru, gdzie Marine potrzebowałby chyba nuklearnej armaty, żeby przebić się przez 9 obrony tego latającego kurdupla.

Za to zmiana o której pisze Tibi realia oddaje. Scourge ma małą obronę, więc każda jednostka z atakiem przeciwlotniczym ją rozwali bez większego problemu, naziemnym nic nie grozi, za to powietrzne mają ciepło bo mimo iż kurdupel sam na pewno zginie, to dostanie taki atak przeciw wrogiemu lotnictwu, że przeciwnik też najpewniej pójdzie do piachu (choć już nie na 100%) Za to przy wrogiej jednostce naziemnej bez broni przeciwlotniczej jest pat, tak jak być powinno.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 437
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Starcraft

Post autor: skoti »

Nimi się nie atakuje na jednostki naziemne, bo to nie ma żadnego sensu.
A oddaje, choćby z takiego względu że one były strasznie szybkie, co powodowało trudność w ich zniszczeniu (dlatego mają tak duża obronę).
Choć muszę się zgodzić, że rozwiązanie Tibi jest sensowne. Chyba nawet sensowniejsze :P :P oreśle się jak zagram w BW (a zagram jak się przetłumaczy :D )
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Starcraft

Post autor: sirafin »

skoti pisze:Nimi się nie atakuje na jednostki naziemne, bo to nie ma żadnego sensu.

A one walczą tylko w przypadku ataku? W przypadku obrony już nie walczą?
Właśnie o obronę chodzi, nie wydaje ci się dziwne, że przy sposobie w jaki wy gracie, pojedynczy Scourge jest w stanie obronić obszar przed nawet 3 Marines? Jeśli go nie detonujecie w starciu z jednostką naziemną, to broni obszaru z taką samą skutecznością jak Ultralisk, ablo Guardian, porównaj sobie jednak ceny tych jednostek. To dopiero nie ma żadnego sensu.
skoti pisze:A oddaje, choćby z takiego względu że one były strasznie szybkie, co powodowało trudność w ich zniszczeniu (dlatego mają tak duża obronę).
A widziałeś jaką mają wartośc obrony Zerglingi? Powiedz że one nie są szybkie ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 437
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Starcraft

Post autor: skoti »

sirafin pisze:A one walczą tylko w przypadku ataku? W przypadku obrony już nie walczą?
Właśnie o obronę chodzi, nie wydaje ci się dziwne, że przy sposobie w jaki wy gracie, pojedynczy Scourge jest w stanie obronić obszar przed nawet 3 Marines? Jeśli go nie detonujecie w starciu z jednostką naziemną, to broni obszaru z taką samą skutecznością jak Ultralisk, ablo Guardian, porównaj sobie jednak ceny tych jednostek. To dopiero nie ma żadnego sensu.
No nie walczą w przypadku obrony. I nie są w stanie obronić się przed 3 marinami, średnia wartość ataku marina z kart to 6 + za każdego wspierającego = 8.
Racja, Ultralisk i Guardian są dużo, dużo droższe, ale żaden z nich nie ginie po udanym ataku. A tu jeśli uda Ci się atak (zniszczysz wrogą jednostkę), to tracisz też swoją, co czasem może skutkować, nie zdobyciem terenu o który walczyłeś, co powoduje stratę całej kasy którą w te jednostki włożyłeś.



I żeby nie było, ja się wcale nie kłócę, że system z podstawki jest lepszy od tego w BW - nie mogę na razie tego określić, bo jeszcze nie grałem z dodatkiem (mam nadzieję że już niedługo uda się zagrać :D ); po prostu stwierdzam fakt, że takie rozwiązanie wcale nie jest takie bez sensowne jak to określiły niektóre osoby.
I póki co, to gramy tak jak nam gra pozwala, kiedy będzie BW to będą nowe karty i będziemy mogli grać inaczej. :)
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Starcraft

Post autor: Van »

Takie pytanie: najpierw jest rozpatrywane specjalne zwycięstwo czy normalne (na punkty). Na stronie bodajże 16 mówią, że najpierw specjalne, na ostatniej stronie na odwrót :shock:
Van_Hoover
#Lista gier
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 437
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Starcraft

Post autor: skoti »

specjalne zwycięstwo, a na końcu zwykłe punkty. Ale jeśli ktoś przed zagraniem karty z 3 ery osiągnie 15 punktów, to wygrywa.
Oczywiście specjalne zwycięstwo, tylko jak 3 era się rozpocznie.
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P
Mhrok
Posty: 50
Rejestracja: 16 lut 2010, 17:12
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Starcraft

Post autor: Mhrok »

ERRATA
Back Page Reference
The steps of the regrouping phase are listed incorrectly on
the back of the rulebook. The steps are as follows (also listed
correctly in the rulebook on pages 15–16):
1. Destroy Bases and Transports
2. Lose Resource Cards
3. Gain Resource Cards
4. Retrieve Workers
5. Gain Conquest Points
6. Check for Normal Victory
7. Check for Special Victory
8. Play Event Cards
9. Discard Combat Cards
10. Pass the First Player Token
Wg FAQ najpierw rozpatrywane jest normalne zwycięstwo.
Awatar użytkownika
Aba
Posty: 1296
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:02
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Starcraft

Post autor: Aba »

Tak dla pewności - kto wycofuje się pierwszy jeśli atakującemu i obrońcy zostały tylko jednostki "assist" ??
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Starcraft

Post autor: sirafin »

skoti pisze:No nie walczą w przypadku obrony.
Widzę iż nadal się nie rozumiemy. Jest różnica między WALKĄ a ATAKIEM. Jednostka nie musi ATAKOWAĆ żeby brać udział w WALCE. Jeśli się TYLKO BRONI to też bierze udział w WALCE.

A teraz spójrzmy na korelacje komputerwego SC z zasadami instrukcji do planszówki
1. Scourge nie mogą atakować jednostek naziemnych - pokrywa się z instrukcją
2. Scourge ginie w starciu z jednostkami lotniczymi zadając jej często zabójcze obrażenia - pokrywa się z instukcją
3. Scourge mają bardzo niską żywotność i naziemne jednostki przeciwlotnicze je masakrują - pokrywa się z instrukcją ale nie pokrywa się z waszymi zasadami
4. Scourge nie może być zniszczony przez jednostki naziemne nie posiadające broni przeciwlotniczej - nie pokrywa się instrukją ale pokrywa się z waszymi zasadami

Twórcy chcieli odzwierciedlić działanie tej jednostki więc:
- by Scourge nie niszczył latającego przeciwnika za każdym razem zdecydowali że musi najpierw przeżyć natarcie wroga -> by miał szanse przeżyć natarcie dali mu kosmiczną obronę -> by kosmiczna obrona nie zrobiła z tej jednostki fortecy dopisali że ma być niszczona zawsze gdy jest na lini frontu (bez znaczenia czy przeciwnik jest lądowy czy powietrzny)

Tak to sobie umyślili, ale przez to jednostka ginie nawet w starciu z Firebatem, po prostu się automatycznie anihiluje, mimo że ten nie był jej w stanie trafić. Bez sensu.

Wy z kolei to zmieniliście i Scourge się nie anihiluje jeśli mierzył się w starciu z jednostką naziemną, ale usuwając jeden bezsens wpadliście w inny, którego uniknąć chcieli twórcy, a mianowicie zrobiliście ze Scourge fortecę.

I nie są w stanie obronić się przed 3 marinami, średnia wartość ataku marina z kart to 6 + za każdego wspierającego = 8.
A obrona Scourge może wynieść 9 bez wsparcia. Zresztą na litość boską mówimy o TRZECH (!) Marines, w starcu 1 vs 1 szanse na to że Scourge przeżyje nie powinny być duże, za to odparcie dwóch, czy trzech Marines powinno być totalną niemożliwością, gdzie przy waszych zasadach to nic niezwykłego.

Scourge to jednostki stricte do niszczenia "drogiego lotnictwa" przeciwnika "tanimi samobójcami", ale te latające bomby nie są bez wad, bo łatwo je zniszczyć ostrzałem z ziemi. Wasz sposób gry to zupełnie wypacza robiąc z nich latające przeciwpancerne bunkry wypełnione ładunkami wybuchowymi.



Z tego co napisła Tibi, twórcy znaleźli rozwiązanie i naprawili błąd w rozszerzeniu do gry.
1. Scourge ma mniejszą obronę więc przeciwlotnicze jednostki naziemne mogą go rozwalić
2. Scourge nie detonuje się automatycznie gdy jest na linii frontu więc jednostki naziemne bez broni przeciwlotniczej nie doprowadzają do jego zniszczenia
3. Scourge detonuje się zawsze w starciu z lotnictwem (nie musi już przeżyć natarcia przeciwnika by użyć zdolności) otrzymując duży atak, więc ma duże szanse na zniszczenie wroga

Czyli DOKŁADNIE tak jak powinno być. Różnica w tej jednostce między podstawką a rozszerzeniem jest kolosalna!
W odpowiedzi na twój fakt, stwierdzę własny fakt, że opis działania Scourgea w podstawce MA bezsensowne elementy :)

Zastanów się jeszcze raz, czy faktynicznie tych "wiele osób" niesłusznie dopatrzyło się braku sensu, skoro w rozszerzenu poprawiono akurat dokładnie właśnie te rzeczy o których tu mowa.


Aba pisze:Tak dla pewności - kto wycofuje się pierwszy jeśli atakującemu i obrońcy zostały tylko jednostki "assist" ??
Obrońca, było w FAQ ;)
Q: Who retreats at the end of a battle if both the attacker and defender only have assist units remaining?
A: The defender. According to the retreat rules, assist units only have to retreat if they are the only defending units remaining.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: Tibi »

Tak nawiasem mowiac jestem facetem i moj nick odmienialbym Tibi-Tiebiego-Tibiemu ;) ale to szczegol nie wplywajacy zasadniczo na dzialanie jednostki scrouge zarowno w podstawce jak i w w BW ;)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Starcraft

Post autor: zephyr »

W podstawce działa to tak samo - zagrasz kartą scourga - zdetonuje się ale ma dużą obronę (sensowne przy niszczeniu latających)
Zagrasz nie pasującą kartę - tak, można nie zagrać karty scourge ! (przyda się zerglingom bo ma 5 ataku) - zadziała jak w dodatku - nie zdetonuje się ale ma żałosne statystyki.

Rozwiązanie z dodatku jest elegantsze, ale w praktyce nie zmienia aż tak dużo. Ważniejsza konsekwencja to brak wsparcia ataku scourga poprzez asysty obronne.

Żadne z rozwiązań nie modeluje wystarczająco dobrze zachowania scourga - ale jak już to lepsze jest pierwsze - w grze elektronicznej problemem jest nie stracić scourga zanim doleci do celu, bo jak doleci to zada te swoje 100 obrażeń. (najwyżej będzie trzeba użyć większej ilości scourgy i tak prawie zawsze zerg będzie na plus bo ma więcej baz) W żadna z wersji nie uwzględnia różnicy między chmarą scourgy, a mniejszą grupą. Pierwsza opcja mi się bardziej podoba o tyle że uwzględnia rolę wsparcia w zdejmowaniu scourgy zanim dolecą... ale nie wiem czy w planszówce to ma sens...

Z resztą nawiązania do wersji PC IMO bez sensu, bez mikro większość elementów nie działa. To ja rzucam dark swarm, to ja wcześnie irytuję defilera, to ja wcześniej zabijam wesla scourgami, to ja wcześniej zabijam scourge MnMsami... zależy kto sprawniej zmikruje. Sporo zależności musi ulec uproszczeniu żeby dało się w to grać.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
ODPOWIEDZ