Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
MichalCh132
Posty: 216
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: MichalCh132 »

@Runner W talii startowej miałem 3 karty z atakiem zasięgiem, trzecia to wszechstronność Arythe'i. Pierwsza moja karta zaawansowana to zwinność, umiejętność dawała atak oblężniczy ogniem 1 co ture,zaklęcie kula ognia (atak dystansowy ogniem 5) więc mialem już 5/18 kart zasięgowych + umiejętność co ture. Potem wpadl artefakt z atakiem oblezniczym 5 ale w nastepnej turze odkryłem miasto więc zasadniczo miałem koniec gry. Oczywiście karty po użyciuodrzucałem na stos.

Moge liczyć atak oblezniczy jako zasiegowy? Wiem że odwrotnie napewno nie ale tak chyba jest prawidłowo?

Mam pytanie też do jednej walki . Przeciwnik 4Pancerza, odporność na fizyczne, brak fortyfikacji :
Atak oblezniczy 5 (artefakt)
Atak Oblezniczy ogniem 1 (umiejetnosc)
Atak zasiegowy 2 (karta)
Razem mam (7/2)+1=3+1=4 przeciwnik pada nie liczę obrażeń. Policzyłem prawidłowo?

Czy mogę zasięgowo zabić jednego przeciwnika a drugiego zwykłym atakiem?

@Bruno O tym że nie mogę wzmacniać ataków zasięgowych bokiem wiem. Starałem się podstawy czytać od deski do deski jednak zasad jest całe mnóstwo.

Ogólnie gra jest mega satysfakcjonująca , nie spodziewałem się że w grze solo może tak fajnie to wyjść więc na dwie osoby gra myślę że będzie fenomenalna :D Od Runebound się odbiłem chociaż próbowałem parę razy zagrać.
Zbieranie złota przez pół gry na przedmiot marzeń było dość nudne, tutaj zdobycie potężnego czaru się naprawdę czuję.
W Mage Knight widzę że w zasadzie wszystko zbiera się na to kto wygrał, każdy punkt sławy , każdy czar, każdy artefakt, każdy zdobyty teren czy odbyta przygoda wpływają na to kto zdobędzie finalnie najwięcej punktów, tam była kwestia tego komu się przyfarci w walce ze smokiem , jeśli ktoś zabije przede mną to w zasadzie zmarnowane 3-4 godziny bo co z tego że mam podpakowa postać jak nawet nie miałem możliwości walki z tym "głównym złym"?
Pomysł na dowodzenie własną armia też super, większe zdolności dowodcze wraz z rózwojem swietny pomysł. Mimo że karty nie siada i tak raz na rundę można się wesprzeć armia i pokonać przeciwnika.
Generalnie gra wstępnie wydaje mi się genialna , mam nadzieję że następne gry w większe scenariusze będą jeszcze lepsze :)

Narazie posiadam wersję podstawową od Lacerty ale myślę że po kilku rozgrywkach poszukam Ultimate Edition biorąc pod uwagę ile nowego contentu dorzuca :D
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 233
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 221 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: brutusss »

MichalCh132 pisze: 01 cze 2020, 09:14
Moge liczyć atak oblezniczy jako zasiegowy? Wiem że odwrotnie napewno nie ale tak chyba jest prawidłowo?


Czy mogę zasięgowo zabić jednego przeciwnika a drugiego zwykłym atakiem?

2 x Tak ;)
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Admirał Thrawn »

Cześć.
Gram dużo w Mage Knighta i jest to zdecydowanie jedna z moich ulubionych gier. Prawie zawsze gram solo i stąd moje pytanie, czy zna ktoś jakiś fajny wariant/ scenariusz solo.
Mam wszystkie dodatki do tej gry i najczęściej gram solo w Powrót Volkara i Podbój solo. Generalnie wszystkie scenariusze znam, ale tylko kilka da się z powodzeniem rozegrać solo i tylko 5 jest do tego przeznaczonych.
Więc, ma ktoś jakieś pomysły na scenariusze solo?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2826
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 846 times
Been thanked: 363 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gromb »

Poszukaj "Łzy zapomnianych"

EDIT:
Ostatnio zmieniony 03 cze 2020, 13:51 przez Gromb, łącznie zmieniany 1 raz.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Golfang
Posty: 1985
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 229 times
Been thanked: 311 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Golfang »

Gdzie szukać dodatkowych scenariuszy? i to najlepiej w języku PL?
----------------
10% flamberg.com.pl
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Dziami »

33 strony, więc zapytam.
Czy jeśli niszczę "zniszcz" wroga za pomoca działania karty(czar, ktorego nazwy nie pamiętam) to dostaję za tego wroga punkty??
Ja pieprze co za gra. Nawet solo wywraca mózg na drugą stronę :) btw. Jedyna gra solo, która mi sprawia przyjemność. Poziom móżdżenia większy niż w Brasach, czy innych Projektach Gaji :)
Awatar użytkownika
Neysmeey
Posty: 195
Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:46
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 116 times
Been thanked: 73 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Neysmeey »

Golfang pisze: 03 cze 2020, 13:43 Gdzie szukać dodatkowych scenariuszy? i to najlepiej w języku PL?
https://boardgamegeek.com/boardgame/968 ... ageid=2199
Profil na: Boardgamegeek
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Admirał Thrawn »

Dziami pisze: 28 cze 2020, 01:23 33 strony, więc zapytam.
Czy jeśli niszczę "zniszcz" wroga za pomoca działania karty(czar, ktorego nazwy nie pamiętam) to dostaję za tego wroga punkty??
Ja pieprze co za gra. Nawet solo wywraca mózg na drugą stronę :) btw. Jedyna gra solo, która mi sprawia przyjemność. Poziom móżdżenia większy niż w Brasach, czy innych Projektach Gaji :)
Tak, normalnie dostajesz doświadczenie za tak zniszczonego wroga, tylko zwróć uwagę kiedy możesz to zrobić, bo takie efekty zazwyczaj można zagrywać w fazie ataku (fizycznego/w zwarciu), czyli dopiero po atakach wrogów (chyba, że zaznaczono inaczej).
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Dziami »

Admirał Thrawn pisze: 28 cze 2020, 08:07 Tak, normalnie dostajesz doświadczenie za tak zniszczonego wroga, tylko zwróć uwagę kiedy możesz to zrobić, bo takie efekty zazwyczaj można zagrywać w fazie ataku (fizycznego/w zwarciu), czyli dopiero po atakach wrogów (chyba, że zaznaczono inaczej).
Choroba a gdzie jest to napisane? Czy mam rozumiec "w fazie ataku" dosłownie bo inaczej by bylo "w fazie ataku dystansowego/oblężniczego"??
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1027 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: RUNner »

Tak, atak dystansowy i oblężniczy odbywa się w innej fazie walki, więc zawsze jest to wyraźnie zaznaczone, czy coś możesz zrobić w takim momencie.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Dziami »

Po wczorajszej rozgrywce nasunęły się dwie kolejne wątpliwości:
1. Czy karta (zaawansowana akcja), która pozwala mi zagrać mocniejszą część następnej karty bez ponoszenia kosztu (many) pozwala ja zagrać zupełnie bez ponoszenia kosztu, czy tylko bez kosztu many potrzebnej do wzmocnionego działania. Nie pamiętam nazwy, ale chodzi mi o kartę, która aktywuje się niebieską maną, a następnie wydaje inną manę, żeby uzyskać atak/blok etc. Nie płacę tylko niebieskiej, czy nie płacę żadnej many?
2. Jesli szturmuje nieudanie miasto i nie udało mi się pokonać wszystkich wrogów to musze zrobić odwrót. Jeśli przy szturmie sprowokowałem jakiegoś plądrującego wroga (orki/draconum) i jego również nie pokonałem to czy przy odwrocie prowokuję je ponownie?
Btw. Pierwsza gra solo, która mi sie podoba :)
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Dziami pisze: 08 lip 2020, 10:41 Po wczorajszej rozgrywce nasunęły się dwie kolejne wątpliwości:
1. Czy karta (zaawansowana akcja), która pozwala mi zagrać mocniejszą część następnej karty bez ponoszenia kosztu (many) pozwala ja zagrać zupełnie bez ponoszenia kosztu, czy tylko bez kosztu many potrzebnej do wzmocnionego działania. Nie pamiętam nazwy, ale chodzi mi o kartę, która aktywuje się niebieską maną, a następnie wydaje inną manę, żeby uzyskać atak/blok etc. Nie płacę tylko niebieskiej, czy nie płacę żadnej many?
2. Jesli szturmuje nieudanie miasto i nie udało mi się pokonać wszystkich wrogów to musze zrobić odwrót. Jeśli przy szturmie sprowokowałem jakiegoś plądrującego wroga (orki/draconum) i jego również nie pokonałem to czy przy odwrocie prowokuję je ponownie?
Btw. Pierwsza gra solo, która mi sie podoba :)
1. Tylko koszt aktywacji wzmocnionego działania. Resztę tekstu grasz normalnie.
2. Nie prowokujesz. Pamiętaj również, że sprowokowany wkraczając do miasta ork nie ma fortyfikacji :)
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Dziami »

grzeslaw90 pisze: 08 lip 2020, 11:21 1. Tylko koszt aktywacji wzmocnionego działania. Resztę tekstu grasz normalnie.
2. Nie prowokujesz. Pamiętaj również, że sprowokowany wkraczając do miasta ork nie ma fortyfikacji :)
Dzięki.
Tak tak, pamiętałem, a nie byłem pewien co do tej prowokacji. I nie chcialem wertować instrukcji po raz n-ty :).
Cholera zabrakło dwóch punktów ataku do ubicia ostatniej potwory i zdobycia drugiego miasta :)
Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 63 times
Been thanked: 138 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: bexolini »

Czy podczas fazy ataku dystansowego odporność fizyczna( i każda inna) też jest brana pod uwagę ? Czyli wroga który ma pancerz 3 z odpornością fizyczną muszę ubić za 6 ataku dystansowego czy podczas tej fazy wystarczy tylko 3 ?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1027 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: RUNner »

bexolini pisze: 21 wrz 2020, 08:49 Czy podczas fazy ataku dystansowego odporność fizyczna( i każda inna) też jest brana pod uwagę ? Czyli wroga który ma pancerz 3 z odpornością fizyczną muszę ubić za 6 ataku dystansowego czy podczas tej fazy wystarczy tylko 3 ?
Tak, musisz temu wrogowi zadać 6 obrażeń atakiem fizycznym, lub 3 żywiołem.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 63 times
Been thanked: 138 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: bexolini »

Mam pytania dotyczące walki między graczami.

1. Nie za bardzo rozumiem jaki jest sens wybrania przez broniącego "Częściowego uczestnictwo w walce". Widzę w tym same minusy, może mi ktoś to rozjaśnić ?

2. Podczas fazy ataku dystansowego blokujący za każde 2 bloki zatrzymuje 1 obrażenie. Natomiast w instrukcji jest jeden przykład którego nie rozumiem a dokładnie czerwoną część:

"Przykład: Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt).
[/color]

Jak to mam rozumieć ? rozumiem że jakbym zagrał blok 8 to siła ataku byłaby zmniejszona o 2 ? Jak to łatwiej wytlumaczyć w stylu kazde 2 bloki to 1 zatrzymane obrażenie.

3. "Po ustaleniu wyniku Ataku, gracze zamieniają się rolami Blokującego i Atakującego. Gracze naprzemiennie przeprowadzają kolejne fazy Ataku dystansowego i oblężniczego do czasu,
gdy obaj po kolei spasują lub nie będą już w stanie wykonać
skutecznego Ataku wtej fazie." Rozumiem że nie dobieramy kart pomiędzy fazami ?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
bobiaczek
Posty: 415
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 141 times
Been thanked: 111 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: bobiaczek »

Aż popatrzyłem na instrukcję u WizKidów, by zobaczyć jak to z tym blokiem jest. No i jest dokładnie tak samo.
Nieefektywny blok zmniejsza obrażenia o połowę (z obcięciem w dół). Więc zarówno tekst oryginalny jak i jego wierne tłumaczenie nie są dobre.

moim zdaniem powinno być:
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem o sile 4, a Blokujący zagra Blok lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2.
Jeśli Blokujący zagra Blok 7 (np. 4+3), siła Ataku zostaje zmniejszona do 1 (wartość nieefektywnego to: (4+3)/2 = 3)
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

bobiaczek pisze: 23 wrz 2020, 16:21 Aż popatrzyłem na instrukcję u WizKidów, by zobaczyć jak to z tym blokiem jest. No i jest dokładnie tak samo.
Nieefektywny blok zmniejsza obrażenia o połowę (z obcięciem w dół). Więc zarówno tekst oryginalny jak i jego wierne tłumaczenie nie są dobre.

moim zdaniem powinno być:
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem o sile 4, a Blokujący zagra Blok lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2.
Jeśli Blokujący zagra Blok 7 (np. 4+3), siła Ataku zostaje zmniejszona do 1 (wartość nieefektywnego to: (4+3)/2 = 3)
No nie do końca, bo to jest atak dystansowy OGNIEM, więc jest dodatkowo x2, jeśli blok jest zwykły. Jeśli chcemy zablokować atak dystansowy ogniem za pomocą zwykłego bloku to jest x4. Jeśli blokujemy go odpowiednim żywiołem to jest x2.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

bexolini pisze: 23 wrz 2020, 15:47 Mam pytania dotyczące walki między graczami.

1. Nie za bardzo rozumiem jaki jest sens wybrania przez broniącego "Częściowego uczestnictwo w walce". Widzę w tym same minusy, może mi ktoś to rozjaśnić ?

2. Podczas fazy ataku dystansowego blokujący za każde 2 bloki zatrzymuje 1 obrażenie. Natomiast w instrukcji jest jeden przykład którego nie rozumiem a dokładnie czerwoną część:

"Przykład: Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt).
[/color]

Jak to mam rozumieć ? rozumiem że jakbym zagrał blok 8 to siła ataku byłaby zmniejszona o 2 ? Jak to łatwiej wytlumaczyć w stylu kazde 2 bloki to 1 zatrzymane obrażenie.

3. "Po ustaleniu wyniku Ataku, gracze zamieniają się rolami Blokującego i Atakującego. Gracze naprzemiennie przeprowadzają kolejne fazy Ataku dystansowego i oblężniczego do czasu,
gdy obaj po kolei spasują lub nie będą już w stanie wykonać
skutecznego Ataku wtej fazie." Rozumiem że nie dobieramy kart pomiędzy fazami ?
1. Wiesz, że walka jest przegrana nawet, jeśli dobierzesz karty więc po co tracić turę :P
2. Nie widzę, która część jest czerwona ale może wyjaśnienie z poprzedniego posta pomoże :)
3. Nie dobieramy
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2023
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1503 times
Been thanked: 1151 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Bruno »

grzeslaw90 pisze: 23 wrz 2020, 16:33
bexolini pisze: 23 wrz 2020, 15:47 1. Nie za bardzo rozumiem jaki jest sens wybrania przez broniącego "Częściowego uczestnictwo w walce". Widzę w tym same minusy, może mi ktoś to rozjaśnić ?
1. Wiesz, że walka jest przegrana nawet, jeśli dobierzesz karty więc po co tracić turę :P
Karty dobierasz zawsze (rozumiem, że chodzi Ci o dociąg do limitu kart na ręce), niezależnie, czy decydujesz się na pełen udział w walce, czy tylko częściowy, bo karty dociągasz na koniec Twojej poprzedzającej walkę tury.
Ograniczeniem wynikającym z tylko częściowego udziału w walce jest brak możliwości skorzystania z jednej przysługującej graczowi many ze źródła oraz z umiejętności wykorzystywanych "w trakcie swojej tury".
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Bruno pisze: 30 wrz 2020, 22:09
grzeslaw90 pisze: 23 wrz 2020, 16:33
bexolini pisze: 23 wrz 2020, 15:47 1. Nie za bardzo rozumiem jaki jest sens wybrania przez broniącego "Częściowego uczestnictwo w walce". Widzę w tym same minusy, może mi ktoś to rozjaśnić ?
1. Wiesz, że walka jest przegrana nawet, jeśli dobierzesz karty więc po co tracić turę :P
Karty dobierasz zawsze (rozumiem, że chodzi Ci o dociąg do limitu kart na ręce), niezależnie, czy decydujesz się na pełen udział w walce, czy tylko częściowy, bo karty dociągasz na koniec Twojej poprzedzającej walkę tury.
Ograniczeniem wynikającym z tylko częściowego udziału w walce jest brak możliwości skorzystania z jednej przysługującej graczowi many ze źródła oraz z umiejętności wykorzystywanych "w trakcie swojej tury".
Masz rację, pomieszałem. Ale to nie jedyne ograniczenia, bo przedewszystkim na koniec walki tura kończy się natychmiast i nie dociąga kart. Ogólnie nie wykonuje kroków, które robi si ęnormalnie na koniec tury :D
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Admirał Thrawn »

Pytanie odnośnie dodatku ,,Shades of Tezla”, a dokładniej walki z Przywódcami Frakcji.
Za każdym razem, gdy zadam im obrażenia równe lub większe od ich obrony/wytrzymałości poruszamy nasz żeton tarczy o poziom w dół.
Jeśli nasz żeton dotrze do poziomu 1 wróg jest od razu zabijany?
Nie jestem tego pewien, czy nie powinien zejść poniżej 1 poziomu?
I czy musimy pokonać pozostałych wrogów przy Przywódcy, bo nie wyłapałem w instrukcji tego, że ich też trzeba pokonać, tylko ich lidera?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Admirał Thrawn »

Może ktoś pomóc?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2023
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1503 times
Been thanked: 1151 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Bruno »

Jeszcze nie grałem z tym dodatkiem, ale z tego co pamiętam - po pokonaniu przywódcy, pozostali wrogowie chyba znikają (przeciwnie niż w LL, gdzie najpierw musisz pokonać wszystkich wrogów, a Volkar osamotniony przegrywa).

Natomiast poniżej link do absolutnego OPUS MAGNUM, jeśli chodzi o WSZYSTKIE pierdyliardy niejasności/zawiłości w regułach MK:
https://boardgamegeek.com/filepage/158236/q-compendium
Bez tego w telefonie (plik ma ze 100 stron!) nie ma co siadać do poważnej rozgrywki :wink:
Autor wykonał gigantyczną robotę, zbierając informacje z BGG, zarówno te "oficjalne" (wypowiedzi autorów podstawki/dodatków), jak i "umowne" (communis opinio forumowiczów). Wszystko pięknie ustrukturyzowane, świetnie zredagowane. Jedyny problem, to konieczność znajomości terminologii angielskiej, ale kilka prób przeszukania pliku "na pałę" w końcu przynosi efekty.
Key words dla Twoich pytań: faction leaders, minions, shades of tezla.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Mery1984
Posty: 30
Rejestracja: 19 paź 2020, 15:16
Has thanked: 20 times
Been thanked: 3 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Mery1984 »

Od 2 dni jestem posiadaczem MK UE.
Jako, że wątek ma 137 stron to raczej nie da się go przeszukać :D

1. Pierwszy scenariusz ten wprowadzający zaleca odłożyć karty zaawansowanych czynów o numerach 81-92. Czy razem z tym powinienem odłożyć te karty o wyższych (wnioskuję, że są one z dodatków?)
2. To samo z kartami artefaktów, są podstawowe i dodatkowe z numerami powyżej 200. Powinienem je rozdzielić (tak jak rozdzieliłem póki co żetony wrógów według kartki z rozpiską), czy zostawić razem?
3. Czy w podstawce faktycznie tylko jeden scenariusz jest grywalny solo? Grę kupiłem do gry solo przede wszystkim, naczytałem się opinii na BGG i tutaj, że MK to jedna z najlepszych plansz solo jakie w ogóle powstały, a w regułach widzę jeden scenariusz solowy (poza wprowadzającym). W dodatkach jest kilka więcej. Czy scenariusze na np 2-4 graczy można rozgrywać solo mimo, że instrukcja tego nie mówi?
4. Czy wirtualny gracz jako popychacz rozgrywki jest niezbędny? W sensie nie chce mi się go wykładać na stół bo i tak masę miejsca gra zajmuje, a ten w postaci apki, czasem mi umyka. Można grać bez niego tak po prostu dla samego siebie?
ODPOWIEDZ