Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
-
- Posty: 216
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 77 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
@Runner W talii startowej miałem 3 karty z atakiem zasięgiem, trzecia to wszechstronność Arythe'i. Pierwsza moja karta zaawansowana to zwinność, umiejętność dawała atak oblężniczy ogniem 1 co ture,zaklęcie kula ognia (atak dystansowy ogniem 5) więc mialem już 5/18 kart zasięgowych + umiejętność co ture. Potem wpadl artefakt z atakiem oblezniczym 5 ale w nastepnej turze odkryłem miasto więc zasadniczo miałem koniec gry. Oczywiście karty po użyciuodrzucałem na stos.
Moge liczyć atak oblezniczy jako zasiegowy? Wiem że odwrotnie napewno nie ale tak chyba jest prawidłowo?
Mam pytanie też do jednej walki . Przeciwnik 4Pancerza, odporność na fizyczne, brak fortyfikacji :
Atak oblezniczy 5 (artefakt)
Atak Oblezniczy ogniem 1 (umiejetnosc)
Atak zasiegowy 2 (karta)
Razem mam (7/2)+1=3+1=4 przeciwnik pada nie liczę obrażeń. Policzyłem prawidłowo?
Czy mogę zasięgowo zabić jednego przeciwnika a drugiego zwykłym atakiem?
@Bruno O tym że nie mogę wzmacniać ataków zasięgowych bokiem wiem. Starałem się podstawy czytać od deski do deski jednak zasad jest całe mnóstwo.
Ogólnie gra jest mega satysfakcjonująca , nie spodziewałem się że w grze solo może tak fajnie to wyjść więc na dwie osoby gra myślę że będzie fenomenalna Od Runebound się odbiłem chociaż próbowałem parę razy zagrać.
Zbieranie złota przez pół gry na przedmiot marzeń było dość nudne, tutaj zdobycie potężnego czaru się naprawdę czuję.
W Mage Knight widzę że w zasadzie wszystko zbiera się na to kto wygrał, każdy punkt sławy , każdy czar, każdy artefakt, każdy zdobyty teren czy odbyta przygoda wpływają na to kto zdobędzie finalnie najwięcej punktów, tam była kwestia tego komu się przyfarci w walce ze smokiem , jeśli ktoś zabije przede mną to w zasadzie zmarnowane 3-4 godziny bo co z tego że mam podpakowa postać jak nawet nie miałem możliwości walki z tym "głównym złym"?
Pomysł na dowodzenie własną armia też super, większe zdolności dowodcze wraz z rózwojem swietny pomysł. Mimo że karty nie siada i tak raz na rundę można się wesprzeć armia i pokonać przeciwnika.
Generalnie gra wstępnie wydaje mi się genialna , mam nadzieję że następne gry w większe scenariusze będą jeszcze lepsze
Narazie posiadam wersję podstawową od Lacerty ale myślę że po kilku rozgrywkach poszukam Ultimate Edition biorąc pod uwagę ile nowego contentu dorzuca
Moge liczyć atak oblezniczy jako zasiegowy? Wiem że odwrotnie napewno nie ale tak chyba jest prawidłowo?
Mam pytanie też do jednej walki . Przeciwnik 4Pancerza, odporność na fizyczne, brak fortyfikacji :
Atak oblezniczy 5 (artefakt)
Atak Oblezniczy ogniem 1 (umiejetnosc)
Atak zasiegowy 2 (karta)
Razem mam (7/2)+1=3+1=4 przeciwnik pada nie liczę obrażeń. Policzyłem prawidłowo?
Czy mogę zasięgowo zabić jednego przeciwnika a drugiego zwykłym atakiem?
@Bruno O tym że nie mogę wzmacniać ataków zasięgowych bokiem wiem. Starałem się podstawy czytać od deski do deski jednak zasad jest całe mnóstwo.
Ogólnie gra jest mega satysfakcjonująca , nie spodziewałem się że w grze solo może tak fajnie to wyjść więc na dwie osoby gra myślę że będzie fenomenalna Od Runebound się odbiłem chociaż próbowałem parę razy zagrać.
Zbieranie złota przez pół gry na przedmiot marzeń było dość nudne, tutaj zdobycie potężnego czaru się naprawdę czuję.
W Mage Knight widzę że w zasadzie wszystko zbiera się na to kto wygrał, każdy punkt sławy , każdy czar, każdy artefakt, każdy zdobyty teren czy odbyta przygoda wpływają na to kto zdobędzie finalnie najwięcej punktów, tam była kwestia tego komu się przyfarci w walce ze smokiem , jeśli ktoś zabije przede mną to w zasadzie zmarnowane 3-4 godziny bo co z tego że mam podpakowa postać jak nawet nie miałem możliwości walki z tym "głównym złym"?
Pomysł na dowodzenie własną armia też super, większe zdolności dowodcze wraz z rózwojem swietny pomysł. Mimo że karty nie siada i tak raz na rundę można się wesprzeć armia i pokonać przeciwnika.
Generalnie gra wstępnie wydaje mi się genialna , mam nadzieję że następne gry w większe scenariusze będą jeszcze lepsze
Narazie posiadam wersję podstawową od Lacerty ale myślę że po kilku rozgrywkach poszukam Ultimate Edition biorąc pod uwagę ile nowego contentu dorzuca
- brutusss
- Posty: 233
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 56 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
2 x TakMichalCh132 pisze: ↑01 cze 2020, 09:14
Moge liczyć atak oblezniczy jako zasiegowy? Wiem że odwrotnie napewno nie ale tak chyba jest prawidłowo?
Czy mogę zasięgowo zabić jednego przeciwnika a drugiego zwykłym atakiem?
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mage Knight PL
Cześć.
Gram dużo w Mage Knighta i jest to zdecydowanie jedna z moich ulubionych gier. Prawie zawsze gram solo i stąd moje pytanie, czy zna ktoś jakiś fajny wariant/ scenariusz solo.
Mam wszystkie dodatki do tej gry i najczęściej gram solo w Powrót Volkara i Podbój solo. Generalnie wszystkie scenariusze znam, ale tylko kilka da się z powodzeniem rozegrać solo i tylko 5 jest do tego przeznaczonych.
Więc, ma ktoś jakieś pomysły na scenariusze solo?
Gram dużo w Mage Knighta i jest to zdecydowanie jedna z moich ulubionych gier. Prawie zawsze gram solo i stąd moje pytanie, czy zna ktoś jakiś fajny wariant/ scenariusz solo.
Mam wszystkie dodatki do tej gry i najczęściej gram solo w Powrót Volkara i Podbój solo. Generalnie wszystkie scenariusze znam, ale tylko kilka da się z powodzeniem rozegrać solo i tylko 5 jest do tego przeznaczonych.
Więc, ma ktoś jakieś pomysły na scenariusze solo?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 75 times
Re: Mage Knight PL
33 strony, więc zapytam.
Czy jeśli niszczę "zniszcz" wroga za pomoca działania karty(czar, ktorego nazwy nie pamiętam) to dostaję za tego wroga punkty??
Ja pieprze co za gra. Nawet solo wywraca mózg na drugą stronę btw. Jedyna gra solo, która mi sprawia przyjemność. Poziom móżdżenia większy niż w Brasach, czy innych Projektach Gaji
Czy jeśli niszczę "zniszcz" wroga za pomoca działania karty(czar, ktorego nazwy nie pamiętam) to dostaję za tego wroga punkty??
Ja pieprze co za gra. Nawet solo wywraca mózg na drugą stronę btw. Jedyna gra solo, która mi sprawia przyjemność. Poziom móżdżenia większy niż w Brasach, czy innych Projektach Gaji
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mage Knight PL
Tak, normalnie dostajesz doświadczenie za tak zniszczonego wroga, tylko zwróć uwagę kiedy możesz to zrobić, bo takie efekty zazwyczaj można zagrywać w fazie ataku (fizycznego/w zwarciu), czyli dopiero po atakach wrogów (chyba, że zaznaczono inaczej).Dziami pisze: ↑28 cze 2020, 01:23 33 strony, więc zapytam.
Czy jeśli niszczę "zniszcz" wroga za pomoca działania karty(czar, ktorego nazwy nie pamiętam) to dostaję za tego wroga punkty??
Ja pieprze co za gra. Nawet solo wywraca mózg na drugą stronę btw. Jedyna gra solo, która mi sprawia przyjemność. Poziom móżdżenia większy niż w Brasach, czy innych Projektach Gaji
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 75 times
Re: Mage Knight PL
Choroba a gdzie jest to napisane? Czy mam rozumiec "w fazie ataku" dosłownie bo inaczej by bylo "w fazie ataku dystansowego/oblężniczego"??Admirał Thrawn pisze: ↑28 cze 2020, 08:07 Tak, normalnie dostajesz doświadczenie za tak zniszczonego wroga, tylko zwróć uwagę kiedy możesz to zrobić, bo takie efekty zazwyczaj można zagrywać w fazie ataku (fizycznego/w zwarciu), czyli dopiero po atakach wrogów (chyba, że zaznaczono inaczej).
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Mage Knight PL
Tak, atak dystansowy i oblężniczy odbywa się w innej fazie walki, więc zawsze jest to wyraźnie zaznaczone, czy coś możesz zrobić w takim momencie.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 75 times
Re: Mage Knight PL
Po wczorajszej rozgrywce nasunęły się dwie kolejne wątpliwości:
1. Czy karta (zaawansowana akcja), która pozwala mi zagrać mocniejszą część następnej karty bez ponoszenia kosztu (many) pozwala ja zagrać zupełnie bez ponoszenia kosztu, czy tylko bez kosztu many potrzebnej do wzmocnionego działania. Nie pamiętam nazwy, ale chodzi mi o kartę, która aktywuje się niebieską maną, a następnie wydaje inną manę, żeby uzyskać atak/blok etc. Nie płacę tylko niebieskiej, czy nie płacę żadnej many?
2. Jesli szturmuje nieudanie miasto i nie udało mi się pokonać wszystkich wrogów to musze zrobić odwrót. Jeśli przy szturmie sprowokowałem jakiegoś plądrującego wroga (orki/draconum) i jego również nie pokonałem to czy przy odwrocie prowokuję je ponownie?
Btw. Pierwsza gra solo, która mi sie podoba
1. Czy karta (zaawansowana akcja), która pozwala mi zagrać mocniejszą część następnej karty bez ponoszenia kosztu (many) pozwala ja zagrać zupełnie bez ponoszenia kosztu, czy tylko bez kosztu many potrzebnej do wzmocnionego działania. Nie pamiętam nazwy, ale chodzi mi o kartę, która aktywuje się niebieską maną, a następnie wydaje inną manę, żeby uzyskać atak/blok etc. Nie płacę tylko niebieskiej, czy nie płacę żadnej many?
2. Jesli szturmuje nieudanie miasto i nie udało mi się pokonać wszystkich wrogów to musze zrobić odwrót. Jeśli przy szturmie sprowokowałem jakiegoś plądrującego wroga (orki/draconum) i jego również nie pokonałem to czy przy odwrocie prowokuję je ponownie?
Btw. Pierwsza gra solo, która mi sie podoba
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
1. Tylko koszt aktywacji wzmocnionego działania. Resztę tekstu grasz normalnie.Dziami pisze: ↑08 lip 2020, 10:41 Po wczorajszej rozgrywce nasunęły się dwie kolejne wątpliwości:
1. Czy karta (zaawansowana akcja), która pozwala mi zagrać mocniejszą część następnej karty bez ponoszenia kosztu (many) pozwala ja zagrać zupełnie bez ponoszenia kosztu, czy tylko bez kosztu many potrzebnej do wzmocnionego działania. Nie pamiętam nazwy, ale chodzi mi o kartę, która aktywuje się niebieską maną, a następnie wydaje inną manę, żeby uzyskać atak/blok etc. Nie płacę tylko niebieskiej, czy nie płacę żadnej many?
2. Jesli szturmuje nieudanie miasto i nie udało mi się pokonać wszystkich wrogów to musze zrobić odwrót. Jeśli przy szturmie sprowokowałem jakiegoś plądrującego wroga (orki/draconum) i jego również nie pokonałem to czy przy odwrocie prowokuję je ponownie?
Btw. Pierwsza gra solo, która mi sie podoba
2. Nie prowokujesz. Pamiętaj również, że sprowokowany wkraczając do miasta ork nie ma fortyfikacji
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 75 times
Re: Mage Knight PL
Dzięki.grzeslaw90 pisze: ↑08 lip 2020, 11:21 1. Tylko koszt aktywacji wzmocnionego działania. Resztę tekstu grasz normalnie.
2. Nie prowokujesz. Pamiętaj również, że sprowokowany wkraczając do miasta ork nie ma fortyfikacji
Tak tak, pamiętałem, a nie byłem pewien co do tej prowokacji. I nie chcialem wertować instrukcji po raz n-ty .
Cholera zabrakło dwóch punktów ataku do ubicia ostatniej potwory i zdobycia drugiego miasta
Re: Mage Knight PL
Czy podczas fazy ataku dystansowego odporność fizyczna( i każda inna) też jest brana pod uwagę ? Czyli wroga który ma pancerz 3 z odpornością fizyczną muszę ubić za 6 ataku dystansowego czy podczas tej fazy wystarczy tylko 3 ?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Mage Knight PL
Tak, musisz temu wrogowi zadać 6 obrażeń atakiem fizycznym, lub 3 żywiołem.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Mage Knight PL
Mam pytania dotyczące walki między graczami.
1. Nie za bardzo rozumiem jaki jest sens wybrania przez broniącego "Częściowego uczestnictwo w walce". Widzę w tym same minusy, może mi ktoś to rozjaśnić ?
2. Podczas fazy ataku dystansowego blokujący za każde 2 bloki zatrzymuje 1 obrażenie. Natomiast w instrukcji jest jeden przykład którego nie rozumiem a dokładnie czerwoną część:
"Przykład: Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt).
[/color]
Jak to mam rozumieć ? rozumiem że jakbym zagrał blok 8 to siła ataku byłaby zmniejszona o 2 ? Jak to łatwiej wytlumaczyć w stylu kazde 2 bloki to 1 zatrzymane obrażenie.
3. "Po ustaleniu wyniku Ataku, gracze zamieniają się rolami Blokującego i Atakującego. Gracze naprzemiennie przeprowadzają kolejne fazy Ataku dystansowego i oblężniczego do czasu,
gdy obaj po kolei spasują lub nie będą już w stanie wykonać
skutecznego Ataku wtej fazie." Rozumiem że nie dobieramy kart pomiędzy fazami ?
1. Nie za bardzo rozumiem jaki jest sens wybrania przez broniącego "Częściowego uczestnictwo w walce". Widzę w tym same minusy, może mi ktoś to rozjaśnić ?
2. Podczas fazy ataku dystansowego blokujący za każde 2 bloki zatrzymuje 1 obrażenie. Natomiast w instrukcji jest jeden przykład którego nie rozumiem a dokładnie czerwoną część:
"Przykład: Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt).
[/color]
Jak to mam rozumieć ? rozumiem że jakbym zagrał blok 8 to siła ataku byłaby zmniejszona o 2 ? Jak to łatwiej wytlumaczyć w stylu kazde 2 bloki to 1 zatrzymane obrażenie.
3. "Po ustaleniu wyniku Ataku, gracze zamieniają się rolami Blokującego i Atakującego. Gracze naprzemiennie przeprowadzają kolejne fazy Ataku dystansowego i oblężniczego do czasu,
gdy obaj po kolei spasują lub nie będą już w stanie wykonać
skutecznego Ataku wtej fazie." Rozumiem że nie dobieramy kart pomiędzy fazami ?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
-
- Posty: 415
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 111 times
Re: Mage Knight PL
Aż popatrzyłem na instrukcję u WizKidów, by zobaczyć jak to z tym blokiem jest. No i jest dokładnie tak samo.
Nieefektywny blok zmniejsza obrażenia o połowę (z obcięciem w dół). Więc zarówno tekst oryginalny jak i jego wierne tłumaczenie nie są dobre.
moim zdaniem powinno być:
Nieefektywny blok zmniejsza obrażenia o połowę (z obcięciem w dół). Więc zarówno tekst oryginalny jak i jego wierne tłumaczenie nie są dobre.
moim zdaniem powinno być:
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem o sile 4, a Blokujący zagra Blok lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2.
Jeśli Blokujący zagra Blok 7 (np. 4+3), siła Ataku zostaje zmniejszona do 1 (wartość nieefektywnego to: (4+3)/2 = 3)
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
No nie do końca, bo to jest atak dystansowy OGNIEM, więc jest dodatkowo x2, jeśli blok jest zwykły. Jeśli chcemy zablokować atak dystansowy ogniem za pomocą zwykłego bloku to jest x4. Jeśli blokujemy go odpowiednim żywiołem to jest x2.bobiaczek pisze: ↑23 wrz 2020, 16:21 Aż popatrzyłem na instrukcję u WizKidów, by zobaczyć jak to z tym blokiem jest. No i jest dokładnie tak samo.
Nieefektywny blok zmniejsza obrażenia o połowę (z obcięciem w dół). Więc zarówno tekst oryginalny jak i jego wierne tłumaczenie nie są dobre.
moim zdaniem powinno być:Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem o sile 4, a Blokujący zagra Blok lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2.
Jeśli Blokujący zagra Blok 7 (np. 4+3), siła Ataku zostaje zmniejszona do 1 (wartość nieefektywnego to: (4+3)/2 = 3)
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
1. Wiesz, że walka jest przegrana nawet, jeśli dobierzesz karty więc po co tracić turębexolini pisze: ↑23 wrz 2020, 15:47 Mam pytania dotyczące walki między graczami.
1. Nie za bardzo rozumiem jaki jest sens wybrania przez broniącego "Częściowego uczestnictwo w walce". Widzę w tym same minusy, może mi ktoś to rozjaśnić ?
2. Podczas fazy ataku dystansowego blokujący za każde 2 bloki zatrzymuje 1 obrażenie. Natomiast w instrukcji jest jeden przykład którego nie rozumiem a dokładnie czerwoną część:
"Przykład: Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt).
[/color]
Jak to mam rozumieć ? rozumiem że jakbym zagrał blok 8 to siła ataku byłaby zmniejszona o 2 ? Jak to łatwiej wytlumaczyć w stylu kazde 2 bloki to 1 zatrzymane obrażenie.
3. "Po ustaleniu wyniku Ataku, gracze zamieniają się rolami Blokującego i Atakującego. Gracze naprzemiennie przeprowadzają kolejne fazy Ataku dystansowego i oblężniczego do czasu,
gdy obaj po kolei spasują lub nie będą już w stanie wykonać
skutecznego Ataku wtej fazie." Rozumiem że nie dobieramy kart pomiędzy fazami ?
2. Nie widzę, która część jest czerwona ale może wyjaśnienie z poprzedniego posta pomoże
3. Nie dobieramy
- Bruno
- Posty: 2023
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1503 times
- Been thanked: 1151 times
Re: Mage Knight PL
Karty dobierasz zawsze (rozumiem, że chodzi Ci o dociąg do limitu kart na ręce), niezależnie, czy decydujesz się na pełen udział w walce, czy tylko częściowy, bo karty dociągasz na koniec Twojej poprzedzającej walkę tury.grzeslaw90 pisze: ↑23 wrz 2020, 16:331. Wiesz, że walka jest przegrana nawet, jeśli dobierzesz karty więc po co tracić turę
Ograniczeniem wynikającym z tylko częściowego udziału w walce jest brak możliwości skorzystania z jednej przysługującej graczowi many ze źródła oraz z umiejętności wykorzystywanych "w trakcie swojej tury".
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Masz rację, pomieszałem. Ale to nie jedyne ograniczenia, bo przedewszystkim na koniec walki tura kończy się natychmiast i nie dociąga kart. Ogólnie nie wykonuje kroków, które robi si ęnormalnie na koniec turyBruno pisze: ↑30 wrz 2020, 22:09Karty dobierasz zawsze (rozumiem, że chodzi Ci o dociąg do limitu kart na ręce), niezależnie, czy decydujesz się na pełen udział w walce, czy tylko częściowy, bo karty dociągasz na koniec Twojej poprzedzającej walkę tury.grzeslaw90 pisze: ↑23 wrz 2020, 16:331. Wiesz, że walka jest przegrana nawet, jeśli dobierzesz karty więc po co tracić turę
Ograniczeniem wynikającym z tylko częściowego udziału w walce jest brak możliwości skorzystania z jednej przysługującej graczowi many ze źródła oraz z umiejętności wykorzystywanych "w trakcie swojej tury".
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mage Knight PL
Pytanie odnośnie dodatku ,,Shades of Tezla”, a dokładniej walki z Przywódcami Frakcji.
Za każdym razem, gdy zadam im obrażenia równe lub większe od ich obrony/wytrzymałości poruszamy nasz żeton tarczy o poziom w dół.
Jeśli nasz żeton dotrze do poziomu 1 wróg jest od razu zabijany?
Nie jestem tego pewien, czy nie powinien zejść poniżej 1 poziomu?
I czy musimy pokonać pozostałych wrogów przy Przywódcy, bo nie wyłapałem w instrukcji tego, że ich też trzeba pokonać, tylko ich lidera?
Za każdym razem, gdy zadam im obrażenia równe lub większe od ich obrony/wytrzymałości poruszamy nasz żeton tarczy o poziom w dół.
Jeśli nasz żeton dotrze do poziomu 1 wróg jest od razu zabijany?
Nie jestem tego pewien, czy nie powinien zejść poniżej 1 poziomu?
I czy musimy pokonać pozostałych wrogów przy Przywódcy, bo nie wyłapałem w instrukcji tego, że ich też trzeba pokonać, tylko ich lidera?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mage Knight PL
Może ktoś pomóc?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- Bruno
- Posty: 2023
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1503 times
- Been thanked: 1151 times
Re: Mage Knight PL
Jeszcze nie grałem z tym dodatkiem, ale z tego co pamiętam - po pokonaniu przywódcy, pozostali wrogowie chyba znikają (przeciwnie niż w LL, gdzie najpierw musisz pokonać wszystkich wrogów, a Volkar osamotniony przegrywa).
Natomiast poniżej link do absolutnego OPUS MAGNUM, jeśli chodzi o WSZYSTKIE pierdyliardy niejasności/zawiłości w regułach MK:
https://boardgamegeek.com/filepage/158236/q-compendium
Bez tego w telefonie (plik ma ze 100 stron!) nie ma co siadać do poważnej rozgrywki
Autor wykonał gigantyczną robotę, zbierając informacje z BGG, zarówno te "oficjalne" (wypowiedzi autorów podstawki/dodatków), jak i "umowne" (communis opinio forumowiczów). Wszystko pięknie ustrukturyzowane, świetnie zredagowane. Jedyny problem, to konieczność znajomości terminologii angielskiej, ale kilka prób przeszukania pliku "na pałę" w końcu przynosi efekty.
Key words dla Twoich pytań: faction leaders, minions, shades of tezla.
Natomiast poniżej link do absolutnego OPUS MAGNUM, jeśli chodzi o WSZYSTKIE pierdyliardy niejasności/zawiłości w regułach MK:
https://boardgamegeek.com/filepage/158236/q-compendium
Bez tego w telefonie (plik ma ze 100 stron!) nie ma co siadać do poważnej rozgrywki
Autor wykonał gigantyczną robotę, zbierając informacje z BGG, zarówno te "oficjalne" (wypowiedzi autorów podstawki/dodatków), jak i "umowne" (communis opinio forumowiczów). Wszystko pięknie ustrukturyzowane, świetnie zredagowane. Jedyny problem, to konieczność znajomości terminologii angielskiej, ale kilka prób przeszukania pliku "na pałę" w końcu przynosi efekty.
Key words dla Twoich pytań: faction leaders, minions, shades of tezla.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Od 2 dni jestem posiadaczem MK UE.
Jako, że wątek ma 137 stron to raczej nie da się go przeszukać
1. Pierwszy scenariusz ten wprowadzający zaleca odłożyć karty zaawansowanych czynów o numerach 81-92. Czy razem z tym powinienem odłożyć te karty o wyższych (wnioskuję, że są one z dodatków?)
2. To samo z kartami artefaktów, są podstawowe i dodatkowe z numerami powyżej 200. Powinienem je rozdzielić (tak jak rozdzieliłem póki co żetony wrógów według kartki z rozpiską), czy zostawić razem?
3. Czy w podstawce faktycznie tylko jeden scenariusz jest grywalny solo? Grę kupiłem do gry solo przede wszystkim, naczytałem się opinii na BGG i tutaj, że MK to jedna z najlepszych plansz solo jakie w ogóle powstały, a w regułach widzę jeden scenariusz solowy (poza wprowadzającym). W dodatkach jest kilka więcej. Czy scenariusze na np 2-4 graczy można rozgrywać solo mimo, że instrukcja tego nie mówi?
4. Czy wirtualny gracz jako popychacz rozgrywki jest niezbędny? W sensie nie chce mi się go wykładać na stół bo i tak masę miejsca gra zajmuje, a ten w postaci apki, czasem mi umyka. Można grać bez niego tak po prostu dla samego siebie?
Jako, że wątek ma 137 stron to raczej nie da się go przeszukać
1. Pierwszy scenariusz ten wprowadzający zaleca odłożyć karty zaawansowanych czynów o numerach 81-92. Czy razem z tym powinienem odłożyć te karty o wyższych (wnioskuję, że są one z dodatków?)
2. To samo z kartami artefaktów, są podstawowe i dodatkowe z numerami powyżej 200. Powinienem je rozdzielić (tak jak rozdzieliłem póki co żetony wrógów według kartki z rozpiską), czy zostawić razem?
3. Czy w podstawce faktycznie tylko jeden scenariusz jest grywalny solo? Grę kupiłem do gry solo przede wszystkim, naczytałem się opinii na BGG i tutaj, że MK to jedna z najlepszych plansz solo jakie w ogóle powstały, a w regułach widzę jeden scenariusz solowy (poza wprowadzającym). W dodatkach jest kilka więcej. Czy scenariusze na np 2-4 graczy można rozgrywać solo mimo, że instrukcja tego nie mówi?
4. Czy wirtualny gracz jako popychacz rozgrywki jest niezbędny? W sensie nie chce mi się go wykładać na stół bo i tak masę miejsca gra zajmuje, a ten w postaci apki, czasem mi umyka. Można grać bez niego tak po prostu dla samego siebie?