Strona 4 z 4

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 12 mar 2019, 18:21
autor: Erni
pabellos pisze: 12 mar 2019, 09:12 Czy premie za wejście na kolejne poziomy doświadczenia w postaci kości bohaterstwa, z których można korzystać w trakcie spotkań sumują się
Nie.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 18 mar 2019, 22:56
autor: pabellos
1.Jeżeli opłacam koszt umiejętności, np. wydaję dwie czerwone kości, aby rzucić trzema czerwonymi i odrzucić jedną z nich (umiejętność z karty gublin), mogę do rzutu skorzystać fizycznie z tych samych kości, którymi właśnie opłaciłem koszt (chodzi o sytuację, gdy poza moimi kośćmi, którymi właśnie opłacam umiejętność w puli ogólnej została tylko jedna kość tego samego koloru).
2. Co się dzieje, gdy umiejętność umożliwia mi wykonanie rzutu, a następnie wskazuje, aby dodać do wyniku jakąś wartość? Przykładowo wyrzuciłem 5 lub 6, a umiejętność wskazuje aby dodać do wyniku +2. Co wtedy? Dodaję tylko 1 (lub nic w przypadku wyrzucenia 6), aby nie przekroczyć wartości 6? Ja gram w ten sposób. Wydaje się to oczywiste, niemniej zapis w instrukcji: "Wartość kości nie może wejść powyżej 6" może sugerować, że jeżeli przekroczę 6, to spotykają mnie jakieś negatywne konsekwencje.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 19 mar 2019, 07:49
autor: Kisun
1. Rzucasz tylko tym co zostało. Skoro zapłaciłeś jakimiś kośćmi, to ich nie masz.
2. Nie może - czyli max 6 - nie ma konsekwencji przekroczenia wartości 6 gdyż: wartość nie może przekroczyć 6. Inaczej mówiąc: ignorujesz wszystko powyżej 6.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 19 mar 2019, 09:03
autor: pabellos
Kisun pisze: 19 mar 2019, 07:49 1. Rzucasz tylko tym co zostało. Skoro zapłaciłeś jakimiś kośćmi, to ich nie masz.
2. Nie może - czyli max 6 - nie ma konsekwencji przekroczenia wartości 6 gdyż: wartość nie może przekroczyć 6. Inaczej mówiąc: ignorujesz wszystko powyżej 6.
Dzięki za odpowiedź :) . Jeszcze jedna wątpliwość. Podczas walki z bossem, jeżeli umiejętność związana jest z wydaniem czasu, w zamian należy usunąć kość z gry. Czy oznacza to, że należy po prostu w danej turze walki z bossem oddać ją do puli ogólnej? Rozumiem, że w następnej turze walki z bossem używam wszystkich swoich kości, a nie że do końca gry korzystam z ich pomniejszonej ilości.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 20 mar 2019, 07:28
autor: Olgierdd
pabellos pisze: 18 mar 2019, 22:56 1.Jeżeli opłacam koszt umiejętności, np. wydaję dwie czerwone kości, aby rzucić trzema czerwonymi i odrzucić jedną z nich (umiejętność z karty gublin), mogę do rzutu skorzystać fizycznie z tych samych kości, którymi właśnie opłaciłem koszt (chodzi o sytuację, gdy poza moimi kośćmi, którymi właśnie opłacam umiejętność w puli ogólnej została tylko jedna kość tego samego koloru).
Możesz skorzystać z tych samych kości, tłumaczyłem podobną sytuację stronę temu w tym wątku. Kość wydana jako koszt umiejętności od razu trafia do puli i jest do wykorzystania.
Podczas walki z bossem, jeżeli umiejętność związana jest z wydaniem czasu, w zamian należy usunąć kość z gry.
Usunięcie kości z gry oznacza na stałe pozbycie się jej z puli lub z zasobów gracza. Kość ta nie wraca do końca gry.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 20 wrz 2019, 17:41
autor: Erni
Rafa Hydry - karta bossa po erracie - trzeci poziom "Trujący oddech":
"Wszystkie wartości rzuconych czarnych kości są zmniejszane o 1 natychmiast po rzucie i rozpatrzeniu innych efektów".

Czyli rzucam kostkami na początlu spotkania i natychmiast po rzucie zmniejszam wartości wszystkich czarnych kostek o jedno oczko.
A "...i rozpatrzeniu innych efektów"? Nie kumam :roll:

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 30 maja 2020, 20:05
autor: sorok
Witam,

Odgrzebię trochę ten temat. Mam kilka pytań dotyczących "drugiej" części "Karciane podziemia - Las cieni". Pytanie od początkującego gracza, więc może błahe ale instrukcja jest napisana tak chaotycznie, że (wydaje mi się) wiele rzeczy pomija jako "oczywiste'. Często też nazwy kart/poleceń w instrukcji nie odpowiadają nazwom na kartach. Za mną dopiero kilka prób gry (tryb solo - Boss podstawowy z 1 *) ale mam wrażenie, że coś pomijam:

1 - czy swoją postać można jakoś uleczyć? Póki co nie udało mi się nawet dojść do pierwszych schodów. Postać po kilku spotkaniach ma już więcej ran niż życia.

2 - używanie mikstur - kiedy można ich użyć? w którym momencie? W dowolnym, po rozpatrzeniu walki, przed eksploracją, przed otwarciem drzwi?

3 - użycie mikstur c.d. - do użycia mikstury zużywam biały znacznik z "opisu tury". W jaki sposób mogę go odzyskać aby użyć ponownie mikstury? Grałem tak, że mikstura jest "jednorazowa" bez możliwości jej odnowienia, chociaż wydaje mi się to trochę bez sensu w porównaniu z ilością "konsekwencji" jakie ponosi się w każdym spotkaniu (każdorazowo - kilka ran + kilka jednostek czasu).

4 - eksploracja - czy dołożenie kart do 4 na stole jest równoznaczne z zakończeniem tury?

5 - karta podziemi - (to chyba karta Bossa?) włożona pod kartę "opis tury" - do czego służą widoczne tam "pola wyzwań"? Do czego służy i kiedy ma zastosowanie tekst w polu pomiędzy "polami wyzwań" na tej karcie? Instrukcja wspomina, że tą kartę wysuwa się gdy zchodzi się schodami na niższy poziom podziemi - czy wtedy rozpatruje się jakieś specjalne spotkanie celem zakrycia tych "pól wyzwań"?

6 - spotkanie - ile wykonuję rzutów kośćmi? Rozumiem, że biorę jedynie te kości i w takich ilościach, jakie ma moja postać. A ile mogę wykonać rzutów?

7 - zakrywanie "pól wyzwań" z "tarczą" - zgodnie z instrukcją, najpierw muszę zakrywać pola z "zieloną tarczą" aby móc zakryć cokolwiek innego. Jeżeli nie ma takich kości to znaczy, że automatycznie "przegrywam" spotkanie i rozpatruję konsekwencje z wszystkich "pól wyzwań" danego Spotkania?

8 - leczenie zatrucia - kiedy jest możliwe? czy tylko po wykonaniu "eksploracji"? czy również w dowolnym momencie po spotkaniu?

9 - w instrukcji jest zapis cyt.:"Wasza obecna karta doświadczenia określa ile maksymalnie Przedmiotów i Umiejętności może posiadać każdy z Bohaterów...". Słowo "obecna karta doświadczenia jest wytłuszczone. Nie ma jednak kart/y, która nazywa się "obecna karta doświadczenia" lub "karta doświadczenia". Chyba, że chodzi o karty "Kampanii"? Tam chyba zdobywa się jakieś doświadczenie - nie wiem, nie grałem z tym jeszcze.

10 - jest dostępny jakiś FAQ do zasad gry od Czacha Games? Instrukcja jest fatalna i sprawia wrażenie pisanej "na kolanie". Na ich stronie nie ma nawet możliwości pobrania instrukcji. Nie znalazłem tam w ogóle żadnych plików do pobrania.

Z góry dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam,

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 30 maja 2020, 21:54
autor: Gormer
1. Możesz leczyć ją miksturą

2.to powinno być opisane w instrukcji ale jeśli się nie mylę możesz użyć kiedy chcesz, ale w trakcie walki/wyzwania uleczysz się mniej niż przed otwarciem drzwi/po skończeniu karty (to jest jednak podstawka)
EDIT: poprawka w dodatku leczysz się za każdym razem kiedy użyjesz mikstury(ja to rozumiem jako dowolną) lub otrzymasz nową patrz punkt 3, oraz w dowolnym momencie możesz wyleczyć 1 ranę za 1 miksturę(jak nie masz innych)

3 jeśli się nie mylę dostajesz nową miksturę za każdy nowy poziom i jak zdobędziesz nową miksturę(nowa karta mikstury)

4 Tak (mija ci wtedy czas)

5. te pola powinny być zakryte za każdym razem kiedy masz walkę/wyzwanie jeśli się nie mylę po lewej musisz zakryć jeśli masz pułapkę a po prawej w trakcie walki

6. Rzucasz tylko raz

7. Tak (dlatego czasami warto się wycofać i stracić "czas")

8. Do tego używasz mikstury i zasady są takie same w trakcie walki leczysz mniej poza więcej
EDIT: tak samo jak w punkcie 2 leczysz truciznę kiedy użyjesz jakiejś mikstury lub otrzymasz nową

9.Chodzi o kartę na której masz poziom postaci(jeśli się nie mylę)

10.Nie wydaje mi się żeby po polsku było jakiekolwiek FAQ(spróbuj szukać na BGG)

Od razu zaznaczam, że mogę się mylić bo nie gram w tą grę jakoś bardzo często,

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 31 maja 2020, 22:24
autor: sorok
Ogromne dzięki za tak szybką i obszerną odpowiedź. Chciałbym coś jeszcze uściślić, gdybyś mógł potwierdzić:

Ad. 2 i 3
Doczytałem (po Twoim wyjaśnieniu) opis na karcie "opis tury" dot. mikstur i teraz ma to większy sens, brzmi to tak: "...Za każdym razem gdy zidentyfikujesz nowa Miksturę - dobierasz znacznik" - czyli tak jak opisałeś (+ oczywiście za awans na poziom). Dalej jest opis już znaczkiem "mikstury": "Wylecz <rana> lub <zatrucie> za każdym razem, gdy używasz <mikstura> lub otrzymujesz <mikstura> LUB wylecz <rana> w dowolnym momencie gry." - pisownia oryginalna ze słowem "LUB" wielkimi literami. To chyba potwierdzenie Twojej odpowiedzi do pkt (2). I również rozumiem, to jako użycie "dowolnej" mikstury - poza jej działaniem leczę wtedy jedną <rana> lub <trucizna>

Ad. 5
ok, pola wyzwań "walki" bądź "pułapki" na karcie Bossa - będę zakrywał stosownie do rodzaju spotkania. A co z opisem na tej karcie, pomiędzy tymi polami wyzwań? Czy to pole działa "zawsze"? czy tylko gdy nie zakryję odpowiednich pól wyzwań na tej karcie Bossa? np. opis z Krainy Błota - (1) MUŁ - Wydaj <klepsydra> gdy otrzymujesz przedmiot jako łup. (2) BŁOTNISTA SKORUPA - <bez opisu>???, (3) ZGNIŁe ŚCIEŻKI - jeśli konsekwencje Spotkania zawierają <trucizna> do do nich <2xklepsydra>.
Czy działa to tak, że jeśli NIE zakryję danego pola wyzwań na tej karcie Bossa, to wtedy działa ten efekt?

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 01 cze 2020, 00:53
autor: Gormer
Wydaje mi się, że opisy z kart bossa działają zawsze/są niezależne od zakrywania przez nas pól.

Takie jakby dodatkowe umiejętności bosa które nam przeszkadzają w drodze przez lochy.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 26 paź 2020, 16:11
autor: suibeom
Rozpoczęliśmy naszą przygodę z Karcianymi podziemiami - las cieni i stąd moje pytanie: gdy otwieram drzwi i dochodzi do walki rzucam kośćmi i przydzielam je na odpowiednie pola na karcie wroga. Odpowiednie kości muszą też trafić na kartę podziemi (mniemam, że z tej samej puli kości które użyłem do walki). Czy kości, które kładę na kartę podziemia muszę kłaść dopiero po tym jak zasłonię odpowiednie pola na wrogu, czy mogę wybierać, gdzie chcę położyć daną kość?

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 26 paź 2020, 16:13
autor: mecenas
suibeom pisze: 26 paź 2020, 16:11 Rozpoczęliśmy naszą przygodę z Karcianymi podziemiami - las cieni i stąd moje pytanie: gdy otwieram drzwi i dochodzi do walki rzucam kośćmi i przydzielam je na odpowiednie pola na karcie wroga. Odpowiednie kości muszą też trafić na kartę podziemi (mniemam, że z tej samej puli kości które użyłem do walki). Czy kości, które kładę na kartę podziemia muszę kłaść dopiero po tym jak zasłonię odpowiednie pola na wrogu, czy mogę wybierać, gdzie chcę położyć daną kość?
Pierwszo kładziesz kości na polach z zieloną tarczą - te muszą zostać zakryte przed pozostałymi. Później to już pełna dowolność.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 paź 2020, 10:22
autor: BOLLO
mecenas pisze: 26 paź 2020, 16:13
suibeom pisze: 26 paź 2020, 16:11 Rozpoczęliśmy naszą przygodę z Karcianymi podziemiami - las cieni i stąd moje pytanie: gdy otwieram drzwi i dochodzi do walki rzucam kośćmi i przydzielam je na odpowiednie pola na karcie wroga. Odpowiednie kości muszą też trafić na kartę podziemi (mniemam, że z tej samej puli kości które użyłem do walki). Czy kości, które kładę na kartę podziemia muszę kłaść dopiero po tym jak zasłonię odpowiednie pola na wrogu, czy mogę wybierać, gdzie chcę położyć daną kość?
Pierwszo kładziesz kości na polach z zieloną tarczą - te muszą zostać zakryte przed pozostałymi. Później to już pełna dowolność.
Pamiętaj tylko że pola wielkości jednej kości są TYLKO na jedną kość. Reszta pól (te większe) można zakrywać dowolną liczbą kości.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon - pytania i wątpliwości

: 11 kwie 2022, 18:41
autor: Erni
Załóżmy, że na karcie Kampanii mam w pełni odhaczone dwa talenty "leczące" - Gotowy i Pomoc. Czy z obu tych talentów mogę skorzystać w kolejnej grze czy też mogę wybrać tylko jeden z nich?

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia (Chris Cieslik)

: 22 gru 2023, 17:22
autor: Thanes
Jak rozumiecie umiejętność maga 2g transfer mocy? Twój partner dostaje jedną kostkę z jedynką czy jedną dodatkową kostkę?

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia (Chris Cieslik)

: 22 gru 2023, 23:45
autor: opulentus
Thanes pisze: 22 gru 2023, 17:22 Jak rozumiecie umiejętność maga 2g transfer mocy? Twój partner dostaje jedną kostkę z jedynką czy jedną dodatkową kostkę?
Jedną dodatkową kostkę.