Strona 4 z 49

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 17 lis 2016, 23:30
autor: Jolly_Roger
Rozumiem, że chodzi o ten event zagrany z odrzuconych. Wtedy on nie wraca na discard tylko wkładasz go pod spód twojej talii. Inaczej byś go zagrywał bez końca.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 17 lis 2016, 23:44
autor: Eltonos
niepooczach pisze:Czy wymuszenie z amuletu Wendy dotyczy tylko tych wydarzeń zagranych ze stosu kart odrzuconych czy jakichkolwiek zagranych z ręki?
Obrazek
Dotyczy wszystkich wydarzeń.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 00:41
autor: niepooczach
Jolly_Roger pisze:Rozumiem, że chodzi o ten event zagrany z odrzuconych. Wtedy on nie wraca na discard tylko wkładasz go pod spód twojej talii. Inaczej byś go zagrywał bez końca.
Eltonos pisze:Dotyczy wszystkich wydarzeń.]
Czyli faktycznie nie jest to jasne :/

Jeszcze pytanie odnośnie punktów doświadczenia. Czym są informacje na temat ukrytch światów, za które mogę dostać 2 dodatkowe punkty doświadczenia? Na razie grałem kilka razy w 1 scenariusz i nie natknąłem się na taką możliwość.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 01:21
autor: Eltonos
niepooczach pisze:
Jolly_Roger pisze:Rozumiem, że chodzi o ten event zagrany z odrzuconych. Wtedy on nie wraca na discard tylko wkładasz go pod spód twojej talii. Inaczej byś go zagrywał bez końca.
Eltonos pisze:Dotyczy wszystkich wydarzeń.]
Czyli faktycznie nie jest to jasne :/

Jeszcze pytanie odnośnie punktów doświadczenia. Czym są informacje na temat ukrytch światów, za które mogę dostać 2 dodatkowe punkty doświadczenia? Na razie grałem kilka razy w 1 scenariusz i nie natknąłem się na taką możliwość.
Czemu? Wszystko jest na karcie. Możesz zagrywać wydarzenia normalnie z ręki lub ostatni odrzucony z talii kart odrzuconych. W obu przypadkach po zagraniu wydarzenie trafia pod spód talii gracza.

Błąd w tłumaczeniu.

Jest: "Każdy badacz otrzymuje 2 dodatkowe punty doświadczenia, jeśli zdobył informacje na temat ukrytych światów rodem z Mitów."

Powinno być: ""Każdy badacz otrzymuje 2 dodatkowe punty doświadczenia, ponieważ zdobył informacje na temat ukrytych światów rodem z Mitów."

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 08:06
autor: niepooczach
Eltonos pisze: Czemu? Wszystko jest na karcie. Możesz zagrywać wydarzenia normalnie z ręki lub ostatni odrzucony z talii kart odrzuconych. W obu przypadkach po zagraniu wydarzenie trafia pod spód talii gracza.
Czyli jeżeli zagram amulet na początku gry, to nie będę mógł korzystać z jego głównego atutu? Wszystkie wydarzenia polecą na spód talii i raczej nie wrócą, bo nie udało mi się jeszcze wykorzystać całej w scenariuszu (oczywiście mówię tylko o pierwszym, nie wiem jak jest później).
Dzięki za pomoc.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 08:07
autor: Maxxx76
A jak wrzucisz do discardu to wrócą szybciej? :-) :-) :-)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 08:27
autor: niepooczach
Maxxx76 pisze:A jak wrzucisz do discardu to wrócą szybciej? :-) :-) :-)
Jeżeli trafi do discardu to wykorzystując amulet mogę z niej skorzystać w kolejnej akcji/rundzie. Jeżeli trafi na spód talii gracza, to muszę czekać na jej przewinięcie, a na to jest mała szansa. Tak przynajmniej rozumiem tę część działania amuletu.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 08:28
autor: Maxxx76
Ale amulet zagrywasz dopiero wtedy gdy masz discard wypasiony wydarzeniami :-D

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 08:33
autor: niepooczach
Czyli, tak jak pisałem wcześniej, granie amuletu na początku jest mało optymalne, tak? Oczywiście zakładając, że wszystkie później zagrane wydarzenia z ręki trafiają na spód talii gracza. Gdyby było inaczej to amulet w pierwszych rundach byłby fajną opcją.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 08:35
autor: demiurg
Jeżeli na zagranej przeze mnie karcie jest napisane "wybierz badacza w twojej lokalizacji" (np. encyklopedia) to rozumiem, że mogę wybrać mojego badacza ?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 08:38
autor: Maxxx76
Nie bez kozery kosztuje tylko 2 zasoby, to nie karabin maszynowy :-) Że tak sobie pozwolę zrymować :-)
Co zazwyczaj spada do discardu? Wydarzenia. Więc gdy ich tam już trochę nawrzucasz, to odpalasz amulet i masz okazję zagrać je drugi raz, po czym wrzucasz je na spód talii i jeśli dobrze ją przewijasz w trakcie gry, to masz szansę odpalić wydarzenia po raz trzeci. Nieprawdaż? :-)
Edycja: biorąc pod uwagę przerażenie, które byś otrzymał za przetasowanie swojego decku, to amulet ma jeszcze ten plus, że przedłuża żywotność decku i chroni przed horrorem ;-)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 09:22
autor: Maxxx76
demiurg pisze:Jeżeli na zagranej przeze mnie karcie jest napisane "wybierz badacza w twojej lokalizacji" (np. encyklopedia) to rozumiem, że mogę wybrać mojego badacza ?
Tak

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 10:58
autor: Jolly_Roger
No dobra, jeśli chodzi o Amulet, to nie zrozumiałem co autor miał na myśli. Dzięki za wyjaśnienia.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 11:06
autor: niepooczach
Maxxx76 pisze:biorąc pod uwagę przerażenie, które byś otrzymał za przetasowanie swojego decku, to amulet ma jeszcze ten plus, że przedłuża żywotność decku i chroni przed horrorem ;-)
Co masz na myśli pisząc, że za przetasowanie swojego decku dostaję punkty przerażenia? Jest taka zasada? Chyba coś przeoczyłem w zasadach :/

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 11:35
autor: Maxxx76
Księga Zasad str 4

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 11:57
autor: niepooczach
Maxxx76 pisze:Księga Zasad str 4
Aaa, thx!

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 lis 2016, 15:57
autor: rattkin
Lartes pisze:Postulat nie brnięcia w absurd, jeśli chodzi o kwestię ataku towarzyszącego i aktywowanie akcji walka/ucieczka itp. (np. nóż) jest słuszny, ale...
Mi osobiście nie daje to spokoju. Lubie grać jak przewidział autor.
Chciałbym koledze przyklasnąć za wnikliwe podejście do zasad i drążenie tematu - brawo! To też mi dało do myślenia i obecne zasady wydały mi się na tyle niejasne, że poszedłem do źródła - nawet jeśli spodziewana odpowiedź jest oczywista (inaczej byłoby za trudno). Co-designer, Matthew Newman wyjasnił mi ostatecznie jak interpretować designatory i słówko "to":
The intent of the “Action designators” is to make a normal Activate action count and act as an action of another type. For example, if I activate the ability on my .45 Automatic and it says “Fight,” it counts as a Fight action, and follows all of the rules of a normal Fight action, except modified by the ability of the .45 Automatic (in this case, +1 combat and +1 damage). All other consequences or additional rules that stem from Fight actions apply, which includes it not provoking attacks of opportunity.

“Taking an action to do X” is the same as saying “Taking an action to perform X action type,” as in, taking an action to fight, or taking an action to evade. In this case, using the ability on the .45 Automatic counts as taking an action to fight, because of the Fight designator.

Hope that helps. Happy monster hunting!

------------------------------------------------
Matthew Newman
Associate LCG Designer
Fantasy Flight Games

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lis 2016, 10:38
autor: Ragathol
Ok a co z taką sytuacją:

Broń jednoręczna Maczeta- aktywacja: walka
Broń jednoręczna 45 Rolanda- aktywacja: walka

Czyli mogę tylko użyć jednej broni?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lis 2016, 10:39
autor: Maxxx76
Tak, bo wykonujesz nią akcję

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lis 2016, 12:08
autor: Michajlo
Czyli, tak jak pisałem wcześniej, granie amuletu na początku jest mało optymalne, tak? Oczywiście zakładając, że wszystkie później zagrane wydarzenia z ręki trafiają na spód talii gracza. Gdyby było inaczej to amulet w pierwszych rundach byłby fajną opcją.
Możesz wykorzystywać wydarzenia z ręki na dodatkowe punkty umiejętności w czasie testów, wtedy te wydarzenia trafią na discard pile i możesz z nich skorzystać na pomocą amuletu, w ten sposób masz tak jakby dodatkowe karty do wzmacniania swoich umiejętności w czasie testów, tylko trzeba odpowiednio zarządzać odrzucanymi kartami aby na samym wierzchu znajdowały się te wydarzenia których potrzebujemy/będziemy potrzebować.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lis 2016, 12:36
autor: Maxxx76
I jest już strategia grania Wendy :)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lis 2016, 13:30
autor: niepooczach
Michajlo pisze:Możesz wykorzystywać wydarzenia z ręki na dodatkowe punkty umiejętności w czasie testów, wtedy te wydarzenia trafią na discard pile i możesz z nich skorzystać na pomocą amuletu, w ten sposób masz tak jakby dodatkowe karty do wzmacniania swoich umiejętności w czasie testów, tylko trzeba odpowiednio zarządzać odrzucanymi kartami aby na samym wierzchu znajdowały się te wydarzenia których potrzebujemy/będziemy potrzebować.
O, i teraz to ma dla mnie większy sens. Dzięki!

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lis 2016, 15:48
autor: niepooczach
Próbuję przygotować sobie 2 scenariusz ale nie mogę znaleźć karty Tajemnicy 1a. Mam tylko 2a/2b :/ Jest taka karta czy to jakiś błąd w druku?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lis 2016, 18:03
autor: Kiler
niepooczach pisze:Próbuję przygotować sobie 2 scenariusz ale nie mogę znaleźć karty Tajemnicy 1a. Mam tylko 2a/2b :/ Jest taka karta czy to jakiś błąd w druku?
Ja mam normalnie karty:
Tajemnica 1a - "Myśliwy czy zwierzyna?" nr karty 121
Tajemnica 2a - "Czas się kończy" nr karty 122

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lis 2016, 21:04
autor: Ragathol
Mam pytanko w 1 scenariuszu w lokacji Strych i piwnica widnieje tekst: WYMUSZONY: wkraczająć........

Za każdym razem kiedy się przemieszczę do tej lokacji to dostaje obrażenia czy tylko za pierwszym razem jak ją odkrywam?