Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 663
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 359 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Przecież ta wypraska i tak jest do luftu. Wszystko i tak trzeba segregować w workach. Na szczęście reDrewno ma wykonać insert z prawdziwego zdarzenia w najbliższym czasie.
Endrju87
Posty: 83
Rejestracja: 06 sie 2018, 17:08
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Endrju87 »

Witam,

Ma ktoś ograne boty z dodatku tryby leśnogrodu. Ewentualnie jak działa coop przeciwko botom? Bo zastanawiam się nad kupnem, ale ze względu na dzieci gram raczej solo ewentualnie w 2 z żoną. I nie wiem czy dla 1-2 osób warto zakupić tą grę?
Awatar użytkownika
Grzeg0rz
Posty: 84
Rejestracja: 19 lut 2019, 10:36
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Grzeg0rz »

Endrju87 pisze: 23 wrz 2021, 08:35 Witam,

Ma ktoś ograne boty z dodatku tryby leśnogrodu. Ewentualnie jak działa coop przeciwko botom? Bo zastanawiam się nad kupnem, ale ze względu na dzieci gram raczej solo ewentualnie w 2 z żoną. I nie wiem czy dla 1-2 osób warto zakupić tą grę?
Roota mam od niedawna. Grałem kilka partii solo z botami Markiz 2.0 i electric eyrie (nie mam jeszcze oficjalnego dodatku 😜). Fajnie się bawiłem. Super zabawa była również w wersji 2x2 (dwoje graczy i dwie automat).
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1236
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 447 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Shodan »

Moim zdaniem dla 2 graczy nie warto. Ta gra ewidentnie błyszczy przy grze 4 osobowej i podejrzewam, że tak była projektowana. Im mniej graczy tym większe kłopoty z balansem frakcji, poza tym gra robi się nudnawa. Oczywiście da się grać w 1-2 osoby i boty jakoś tam działają, jednak dla mnie to namiastka i jest wiele lepszych gier na dwie osoby, które specjalnie były projektowane do 2 osobowych pojedynków (najbardziej banalny przykład: SW Rebelia, a za Roota z tymi wszystkimi dodatkami, Mechanicznymi Markizami itd. zapłacisz w sumie podobną kasę).

EDIT
Na twoim miejscu po prostu sprzedałbym Roota jeśli masz grać tylko na 2 osoby i nie topił w tej grze więcej kasy. Jeśli jednak taka opcja nie wchodzi w grę, to Tryby Leśnogrodu mogą być jakimś rozwiązaniem do gry solo.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 775
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 686 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: anitroche »

Zgadzam się z przedmówcą, że Root to jednak gra dla większego składu osobowego - błyszczy przy 4+ osobach. My nasz egzemplarz kupiliśmy, jak jeszcze mieliśmy stałą grupę planszówkową, potem jednak życie potoczyło się, jak się potoczyło - przeprowadzka do miejsca, gdzie nie ma praktycznie graczy i tylko jedynie raz na kilka miesięcy spotkanie ze starą grupą. Tym sposobem Root stał się u nas w domu grą solo lub na dwóch graczy, ale... jesteśmy tak zachwyceni grą (numer 1 męża), że cieszy nas nawet rozgrywka uboższa z botami lub zwykła szybka duwoosobowa partia ptaki vs koty (z dodatkiem podziemia można wymieniać jedną z tych frakcji na krety i też działa dwuosobowo ponoć). Boty sprawdzają się fajnie, ale jak grasz solo, to sam musisz obsługiwać ze dwa boty co najmniej, żeby to miało sens, a to już niektórych może męczyć, bo czasowo więcej czasu w grze spędzisz na przestawianiu pionków botów niż na swoich ruchach - mi normalnie by to pewnie przeszkadzało, no ale to Root, który jest cudowny, więc w tym przypadku wybaczam, bo czego się nie robi z miłości ;). No i granie z botami, to nie to samo co z żywymi graczami, to taka namiastka tego, co gra oferuje gra w normalnym składzie.

Uważam jednak, że Roota zdecydowanie warto spróbować - jeśli się zakochasz tak jak my, to pewnie i rozgrywka z botami będzie cię cieszyć. Za to bardzo polecam aplikację (jest zdaje się na steam, ale my mamy na Androida). Appka zrobiona bardzo dobrze i są świetne algorytmy działania przeciwników w przypadku gry solo lub jak wolisz możesz się wbić na rozgrywkę online z kimś.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1236
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 447 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Shodan »

Bo ja do Roota to w ogóle mam trochę ambiwalentny stosunek. Podobała mi się podstawka, więc później dokupiłem Plemiona Rzeczne i uważam ten dodatek za nieudany. Najczęściej gramy w 3 osobowym składzie i każdy miał opanowane 4 frakcje z podstawki i fajnie się grało. Teraz frakcji jest 6, ich rotacja jest większa i siłą rzeczy poszczególne plemiona rzadziej wchodzą na stół i okazuje się, że pamiętanie pierdyliona mikrozasad do każdej frakcji jest mega upierdliwe. Wystąpiło zniechęcenie, Root zaczął być rzadziej wybierany do grania, więc wszyscy jeszcze słabiej pamiętają właściwości każdej frakcji. Błędne koło.

Żeby ratować sytuację dokupiłem dodatek Podziemia. :mrgreen:
Może wszystko skończy się tak, że Root wyleci z kolekcji, albo zostawię samą podstawkę :lol:
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 663
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 359 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1236
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 447 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Shodan »

Otorek pisze: 23 wrz 2021, 10:41 Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
No ja właśnie tak zrobiłem. Podstawkę kupiłem na premierę wersji PL, graliśmy intensywnie, wszystkim się podobało, takie 8/10. Wszyscy chcieli więcej.
Plemiona Rzeczne dokupiłem jak Portal zrobił dodruk i po prostu jakaś klątwa: zagraliśmy kilka razy, niby spoko się grało, ale coś się zaczęło psuć. Teraz jak proponuję "to może zagramy w Roota", to wszyscy kręcą nosem i mówią "dzisiaj coś innego, a Root może następnym razem".
Z perspektywy czasu uważam Plemiona Rzeczne za dodatek całkowicie zbędny, dodający tak naprawdę więcej tego samego, ale z dyskusyjnym efektem na miodność płynącą z gry. Lepiej było go pominąć i kupić dopiero Podziemia. Też są nowe frakcje, ale przede wszystkim dwie nowe plansze, więc zupełnie nowe wyzwania taktyczne.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 663
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 359 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

To prawda, Podziemia wydają się pełniejszym i wiekszym dodatkiem niż Plemiona rzeczne. Gra asymetryczna dorzucające frakcje ma takie psychologiczne oddziałowanie, że chciałoby się mieć je wszystkie bez względu na to jak są grywalne. Choć wierzę w to, że w odpowiedniej konfiguracji i te frakcje są grywalne i zabawne do gry. Jaszczurki-kultyści brzmią jak świetna gra nad stołem :D
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4738
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1245 times
Been thanked: 1461 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Mr_Fisq »

Otorek pisze: 23 wrz 2021, 11:34 Jaszczurki-kultyści brzmią jak świetna gra nad stołem :D
Do gry nad stołem to jest Mafia Rzecznych Plemion ;)

A jak oceniacie użyteczność nowej talii i włóczęgów?
Sprzedam: Root z dodatkami, Lands of Galzyr, Sands of Shurax, Etherfields KS PL, Inferno i inne
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero, Space Station Zero, This is not a Test), figurki do Stargrave - SF, Postapo.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 663
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 359 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Nie grałem nową talią partyzantów, jako, że jeszcze czekam na wersje PL :D Z tego co oglądałem/czytałem brzmi to nawet jak dobry pomysł. Więcej tanich kart na pewno ozywi ilosć ich uzyć, ale czy to będzie równoznaczne z lepszą grą - ciezko powiedzieć. A! No i część ma dawać umiejętności innych frakcji co też brzmi dość ciekawie, albo już zupełnie zrujnuje balans :D
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2021, 11:58 przez Otorek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1236
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 447 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Shodan »

Mr_Fisq pisze: 23 wrz 2021, 11:38
A jak oceniacie użyteczność nowej talii i włóczęgów?
Chodzi ci o Paczkę włóczęgów oraz Talię Banitów i Partyzantów? Tych mini dodatków nie zakupiłem. Włóczędzy to zwykła wyciągarka kasy, coś dla ultrfanów Roota. Talię banitów uznałem za wprowadzającą nadmierny chaos do rozgrywki.
piwko
Posty: 364
Rejestracja: 05 lut 2019, 12:09
Has thanked: 70 times
Been thanked: 103 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: piwko »

Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1623
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 742 times
Been thanked: 1109 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

piwo08 pisze: 23 wrz 2021, 11:59 Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
możesz się wypowiedzieć szerzej o tej talii? Niedługo mam zamiar odświeżyć rozgrywki w root w ekipie.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 775
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 686 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: anitroche »

Ja grałam na angielskiej nowej talii - teraz polska oczywiście też już zamówiona.

Tak naprawdę nowa talia to zdaje się kilkanaście nowych kart dołożonych do poprzedniej talii (szacun za przedrukowanie całej talii, więc nie ma problemu z różnym odcieniem plecków). Jednak te nowe karty naprawiły dla mnie to, że można było grać praktycznie nie przekuwając niczego poza przedmiotami. Nowe karty dają naprawdę fajne zdolności, do tego dochodzą karty pozwalające niszczyć przekute karty innym graczom i tak z nową talią jakoś wszyscy zaczęli więcej przekuwać. Wcześniej wydawało mi się że potencjał kart był trochę niewykorzystywany w grze. Polecam tę nową talię bardzo.

Poza kartami dajacymi możliwość niszczenia kart innym są też karty dające ci umiejki innych frakcji, np. możesz traktować rzeki jak ścieżki (cecha kampanii plemion rzecznych), budować tunele czyli mieć automatyczne sasiadowanie polan z twoimi zetonami (cecha kretów), musieć na początku swojej tury wykonać ruch i walkę zdaje się (symuluje konieczność wykonania dekretu ptaków) i moja ulubiona - wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych). A to tylko kilka przykładów ;)
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2021, 13:02 przez anitroche, łącznie zmieniany 1 raz.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1623
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 742 times
Been thanked: 1109 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Dzięki. W takim wypadku na razie nie będę tego kupował. Osobiście wolę z danej frakcji wykonywać akcję do niej przypisane, a kobita nie lubi w kartach negatywnych interakcji.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
piwko
Posty: 364
Rejestracja: 05 lut 2019, 12:09
Has thanked: 70 times
Been thanked: 103 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: piwko »

ave.crux pisze: 23 wrz 2021, 12:01
piwo08 pisze: 23 wrz 2021, 11:59 Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
możesz się wypowiedzieć szerzej o tej talii? Niedługo mam zamiar odświeżyć rozgrywki w root w ekipie.
Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 475
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 234 times
Been thanked: 217 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

anitroche pisze: 23 wrz 2021, 12:03 wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych).
Niby nie dział reguł, ale rzuciło mi się w oczy. Nie decydujesz kiedy ich oddasz. Zawsze 'zerujesz' kartę w swoim świcie i oddajesz ludziom ich wojowników do rezerwy.

Co do Talii Banitów mogę dodać, że nie ma tam kart Przysług (Favor of the ...) które czyszczą polany danego koloru z wszystkich wrogich elementów. I jest to gigantyczny plus. W normalnej talii jest sporo napięcia wokół craftowania/powstrzymywania Przysług, a weź tu powstrzymaj Krety jak mogą budować cytadele/markety PRZED craftingiem :d W grze z Vagabondem jest jeszcze bardziej niewesoło :D
piwo08 pisze: 23 wrz 2021, 12:42 Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Powtarzają się wszystkie karty do craftowania przedmiotów (miecze,kusze, buty, herbata, worki itd)
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 775
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 686 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: anitroche »

wrojka pisze: 23 wrz 2021, 12:55
anitroche pisze: 23 wrz 2021, 12:03 wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych).
Niby nie dział reguł, ale rzuciło mi się w oczy. Nie decydujesz kiedy ich oddasz. Zawsze 'zerujesz' kartę w swoim świcie i oddajesz ludziom ich wojowników do rezerwy.

Co do Talii Banitów mogę dodać, że nie ma tam kart Przysług (Favor of the ...) które czyszczą polany danego koloru z wszystkich wrogich elementów. I jest to gigantyczny plus. W normalnej talii jest sporo napięcia wokół craftowania/powstrzymywania Przysług, a weź tu powstrzymaj Krety jak mogą budować cytadele/markety PRZED craftingiem :d W grze z Vagabondem jest jeszcze bardziej niewesoło :D
piwo08 pisze: 23 wrz 2021, 12:42 Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Powtarzają się wszystkie karty do craftowania przedmiotów (miecze,kusze, buty, herbata, worki itd)
Racja coś mi się tutaj pochrzaniło z tym oddawaniem wojowników, kiedy chcesz :). A co do powtarzających się kart z podstawową talią, to jak zaczęłam grać z banitami wydawało mi się, że więcej się powtarza niż tylko przedmioty, aż zerknę wieczorem do starej talii, żeby porównać.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4539
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1366 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Hardkor »

Otorek pisze: 23 wrz 2021, 00:15 Przecież ta wypraska i tak jest do luftu. Wszystko i tak trzeba segregować w workach. Na szczęście reDrewno ma wykonać insert z prawdziwego zdarzenia w najbliższym czasie.
Wiesz coś więcej o tym insercie?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 663
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 359 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

reDrewno osobiście informowało mnie i chyba nawet w komentarzach na Fejsie, o tym, że insert ma być już niedługo i ma pasować do pudełka PL - zakładam, że pomieści aktualnie debiutujące dodatki - ciężko powiedzieć czy weźmie pod uwagę przyszłe...
Wydaje mi się, że na forum reDrewno jest aktywne i można go dopytać pewnie też gdzieś tutaj.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 562 times
Been thanked: 284 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Atamán »

Shodan pisze: 23 wrz 2021, 11:02
Otorek pisze: 23 wrz 2021, 10:41 Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
No ja właśnie tak zrobiłem. Podstawkę kupiłem na premierę wersji PL, graliśmy intensywnie, wszystkim się podobało, takie 8/10. Wszyscy chcieli więcej.
Plemiona Rzeczne dokupiłem jak Portal zrobił dodruk i po prostu jakaś klątwa: zagraliśmy kilka razy, niby spoko się grało, ale coś się zaczęło psuć. Teraz jak proponuję "to może zagramy w Roota", to wszyscy kręcą nosem i mówią "dzisiaj coś innego, a Root może następnym razem".
Z perspektywy czasu uważam Plemiona Rzeczne za dodatek całkowicie zbędny, dodający tak naprawdę więcej tego samego, ale z dyskusyjnym efektem na miodność płynącą z gry. Lepiej było go pominąć i kupić dopiero Podziemia. Też są nowe frakcje, ale przede wszystkim dwie nowe plansze, więc zupełnie nowe wyzwania taktyczne.
Ciekawe, bo ja uwielbiam ten ten dodatek - wprowadził dwie bardzo ciekawe frakcje. Od kiedy go mam to we wszystkich partiach choć jedną frakcja z dodatku była w grze. Zwłaszcza Kompania (Wydry) dodaje ciekawej interakcji w grze - lubię grać nimi, lubię grać przeciwko nim. Ale to może kwestia tego, że nie mieliśmy wielu partii przed dodaniem Plemion Rzecznych i dla mnie to jakby część podstawki, i to ta lepsza część.

Słabe są za to poza frakcjami to ten dodatek nic nie wnosi, ten bot jest słabo zaprojektowany, do tego dodali jeszcze podstawkę do kart sztuk 1 - nie wiem po co i jeszcze jakieś kilkanaście żetonów z informacją, że może w przyszłości się do czegoś przydadzą - brzmi jak żart. Pod tym względem to Podziemia faktycznie wypadają lepiej - poza frakcjami są 2 nowe mapy.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 663
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 359 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Ta podstawka do kart to jest dla tego bota, choć i tak trzeba tam karty ściaśniać, bo wszystkie z jego puli nie wejdą na szerokość :D
Awatar użytkownika
Strider
Posty: 8
Rejestracja: 16 gru 2020, 17:28
Been thanked: 3 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Strider »

Zdaje mi się że gdzieś czytałem że na pierwszym KS były 4 podstawki dla wszystkich (po za Włóczęgą i Wydrami z wiadomych względów) ale były zbyt kosztowne w produkcji i zostawili jeden dla Markizy de Bot.
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 970 times
Been thanked: 215 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Strider pisze: 24 wrz 2021, 15:51 Zdaje mi się że gdzieś czytałem że na pierwszym KS były 4 podstawki dla wszystkich (po za Włóczęgą i Wydrami z wiadomych względów) ale były zbyt kosztowne w produkcji i zostawili jeden dla Markizy de Bot.
Tak było - w pierwszym KS można było kupić ten dodatek z 4 podstawkami, później stwierdzili, że zostawią jedną (albo na bota, albo na wystawianie kart dla wydr),
ODPOWIEDZ