Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 26 lip 2017, 19:57
autor: aniollech
Za zaproszenie serdecznie dziękuję!
Przybędę więc z tym co na zdjęciach załączyłem.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 27 lip 2017, 21:27
autor: Izaak
Cześć Lechu
Ostatnio frekwencja jest spora. Można się nawet nie zmieścić z prototypem, więc chyba lepiej się nastawić na jeden tytuł i rozłożyć całą ofertę na kilka spotkań. Im bardziej rodzinne, czyli im mniej dziecinne, coś masz, tym więcej skorzystasz na uwagach, myślę, bo fakty są lepsze niż spekulacja, ale oczywiście Monsoon jest dobry na wszystko...
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 28 lip 2017, 07:43
autor: aniollech
Cześć!
Tak, masz absolutną rację, trzy, ba nawet dwa projekty na raz to stanowczo za dużo.
Nawet czasowo mógłby być z tym nie lada problem, a pośpiech nie jest wskazany.
Najprostsza z tych gier, niechże pójdzie na pierwszy ogień "Wojownicy z Piwnicy".
Mają pomimo 100% losowości dać złudzenie sprawczości, na tym mi w nich najbardziej zależy.
W głowach dzieci mają powstawać strategie, jak wykorzystać ukształtowanie terenu (bałagan w piwnicy),
zdobyte artefakty...
P.S.
Nawiązując do waszego dekalogu, jestem totalnym grzesznikiem...
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 28 lip 2017, 09:40
autor: Wojtek Grajkowski
Jakoś nikt się nie wyrywa do raportowania, więc w dwóch słowach, co widziałem. Jak zwykle byłym od połowy i nie zobaczyłem wszystkiego, ale kątem oka dostrzegłem Srogą Dwuosobówkę Kolonialną przy sąsiednim stoliku oraz kolejną grę Michała (czy ty się aby nie zbliżasz do setki przyniesionych prototypów?). W Kąciku Krótkich Form tematem przewodnim były owady, którym poświęcono trzy tytuły: Zapylacze (podobno coraz lepsze), Jętki (przyniesione pierwszy raz, oby prototyp pożył dłużej niż bohaterki tytułowe) i Pasieka Wędrowna.
Najwyraźniej jednak przyniesiono za mało, bo już przed 21:00 nie było w co grać.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 28 lip 2017, 16:53
autor: stalker
aniollech pisze:Najprostsza z tych gier, niechże pójdzie na pierwszy ogień "Wojownicy z Piwnicy".
Mają pomimo 100% losowości dać złudzenie sprawczości, na tym mi w nich najbardziej zależy.
W głowach dzieci mają powstawać strategie, jak wykorzystać ukształtowanie terenu (bałagan w piwnicy), zdobyte artefakty...
Ale czemu ta gra jest całkowicie losowa? Po co tworzyć złudzenia? Ja wiem, że do pewnego wieku dzieci nie są zdolne do podejmowania racjonalnych decyzji – dlatego wykorzystuje się mechaniki, w których dzieci są po prostu lepsze od rodziców (memory) albo nie wymagają myślenia abstrakcyjnego (spostrzegawczość).
Możemy oczywiście przetestować, ale jakoś nie jestem fanem gier, których wynik mogę określić na początku rozgrywki rzucając 1k2 tudzież k6, gdzie 1–3 sukces, a 4–6 porażka… nawet dla dzieci.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 28 lip 2017, 16:58
autor: Wojtek Grajkowski
stalker pisze:
aniollech pisze:Najprostsza z tych gier, niechże pójdzie na pierwszy ogień "Wojownicy z Piwnicy".
Mają pomimo 100% losowości dać złudzenie sprawczości, na tym mi w nich najbardziej zależy.
W głowach dzieci mają powstawać strategie, jak wykorzystać ukształtowanie terenu (bałagan w piwnicy), zdobyte artefakty...
Ale czemu ta gra jest całkowicie losowa? Po co tworzyć złudzenia? Ja wiem, że do pewnego wieku dzieci nie są zdolne do podejmowania racjonalnych decyzji – dlatego wykorzystuje się mechaniki, w których dzieci są po prostu lepsze od rodziców (memory) albo nie wymagają myślenia abstrakcyjnego (spostrzegawczość).
Możemy oczywiście przetestować, ale jakoś nie jestem fanem gier, których wynik mogę określić na początku rozgrywki rzucając 1k2 tudzież k6, gdzie 1–3 sukces, a 4–6 porażka… nawet dla dzieci.
No poczekaj, niech chociaż przyniesie
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 28 lip 2017, 17:04
autor: stalker
Wojtek Grajkowski pisze:Jakoś nikt się nie wyrywa do raportowania, więc w dwóch słowach, co widziałem. bo już przed 21:00 nie było w co grać.
To i ja dorzucę swoje 3 gr. Przed rozpoczęciem Srogiej… (SDK) grano w coś, co dla nieuzbrojonego oka wyglądało jak zestawianie liter w ciągi DŻGKD itd. Nie mam pojęcia, o co chodziło.
Grano też w przysłowia (?) oraz Space Hulk wersja Single Corridor, który jednak należy uznać za projekt do naprawy.
Zapylaki się może i poprawiają (grałem pierwszy raz), ale pomimo bycia grą działająca wymagają jeszcze dopracowania. Mam uczucie małej kontroli nad rozgrywką – losowość może być ale bywają w grze chwile, kiedy najlepsze nawet kombinowanie nie wygra z losem. Trochę też za dużo bałaganu. Pracowałby dalej bo jednak ma potencjał i były chwile, że główkowało mi się dobrze.
Wojtku, kedyś kończyliśmy przez dłuższy czas Ok 20–21, więc nie narzekaj, bo jednak grupa się umocniła i jest dużo więcej do grania.
Należy też w kronikach zapisać, że mieliśmy gościa z Poznania, oraz dawno nie widzianego uczestnika (niegdyś stałego bywalca), który skazał się jakiś czas temu na emigrację.
[Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 28 lip 2017, 17:06
autor: stalker
Wojtek Grajkowski pisze:No poczekaj, niech chociaż przyniesie
To już niech autor te trzy przyniesie nie będzie narzekania, że o 21 koniec grania
EDIT: Zresztą nie chodziło mi o zniechęcenie autora (chociaż moje marudzenie może być tak odbierane), ale o skłonienie go do wynurzeń „czemu tak?” w świetle jego doświadczeń – z własnych testów i z pracy z dziećmi. Może wie coś, czego my nie wiemy?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 28 lip 2017, 17:16
autor: Wojtek Grajkowski
stalker pisze:
Wojtek Grajkowski pisze:
Wojtku, kedyś kończyliśmy przez dłuższy czas Ok 20–21, więc nie narzekaj, bo jednak grupa się umocniła i jest dużo więcej do grania.
W żadnym razie nie narzekam! Oprócz Pasieki Wędrownej mam jeszcze dwie kolejne gry do testowania, więc następnym razem przed 22:00 Was nie wypuszczę
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 28 lip 2017, 17:17
autor: stalker
Ja też coś przyniosę. Jak zdążę z prototypem.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 02 sie 2017, 21:42
autor: aniollech
Dzięki za spotkanie!
Może nie było po mnie widać, ale cieszę się że przybyłem, już pewne sugestie/ uwagi zaczynają do mnie docierać...
Dzięki za konstruktywną krytykę. Będę wdzięczny, za jakiś czas, za powrót do zmodyfikowanych zasad Wojowników z Piwnicy.
Za tydzień przybędę z Haratanką! Dla odmiany jest to gra która"uczy" myślenia przyczynowo skutkowego, umiejętności organizacji pracy w zespole, zarządzania ryzykiem, a także dokonywania wieloczynnikowej ewaluacji swoich strategii. http://www.potiwor.pl/p/haratanka.html
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 10 sie 2017, 21:14
autor: Jan Madejski
Wczoraj pojawiło się LDŻ, które, po ubraniu w temat i kolory, mocno zyskało. Padło kilka sensownych uwag, ale:
Spoiler:
Nadal nie jestem przekonany, czy mechanizm odpędzania/atakowania innych graczy będzie działać poprawnie, bez jakiegoś wyraźnego redesignu. Bez wsparcia kilku kart (dających punkty, a najlepiej i obniżających kosztu ataku) atakowanie nie prowadzi do zwycięstwa gracza wykonującego atak - najwyżej oddala zwycięstwo gracza atakowanego (a więc tak naprawdę działa na korzyść pozostałych: nieatakujących i nieatakowanych).
Żal gromadzić karty wspierające atak, jeśli zamiast nich lepiej wyłożyć taką samą liczbę innych kart, robiących silniczek dający punkty (i po prostu wygrać zanim potencjalne ataki innych graczy staną się bardzo dotkliwe). Ale nie oznacza to, że strategia na wystawianie najlepszego silniczka punktowego jest za silna - po prostu inne strategie są za słabe.
Wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem byłoby dodanie jakiejś ciekawej nagrody za sam atak (wbudowanej w zasady, a nie tylko zależnej od wyłożonych kart), ciekawie połączonej z mechaniką (żeby to nie było nudne "Za każdy atak dostajesz 1 punkt"). Skoro sercem gry jest deck building, czyli głównie kupowanie kart (i trochę zarządzanie ręką), to atak powinien jakoś wspierać to kupowanie. Na przykład niektóre najsilniejsze karty w sklepie mogą być możliwe do kupienia tylko w rundzie, w której zaatakowałeś innego gracza. Albo niektóre karty w ręku mogą mieć dodatkowe ikonki zasobów, aktywne tylko w rundzie, w której się kogoś zaatakowało. Akcje kart leżących na stole też mogą być pokroju: "Jeśli przeprowadziłeś skuteczny atak, to dociągnij 2 karty z talii". To by uatrakcyjniło strategię na atakowanie, a przy okazji wpisało w mroczny klimat gry (chociaż może prowadzić do kolejnej skrajności - gdy nikt nie będzie chciał wykładać niczego na stół). Wszystkie takie "kickery" łatwo będzie przedstawić na kartach jedną ikonką, związaną z atakiem (ikonka ataku umieszczona w koszcie karty = trzeba zaatakować, żeby kupić tę kartę; ikonka w opisie akcji = trzeba zaatakować, żeby wykonać akcję; ikonka na górze karty = żeby karta zagrywana z ręki miała silniejszy efekt, trzeba zaatakować).
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 11 sie 2017, 08:49
autor: smok-kamil
Dzięki za słowa pisane po i kilka pomysłów. Cały czas zastanawiam się jak uatrakcyjnić "atak" nie przez zwykłe +1VP.
w początkowym pomyśle na grę Atak miał być opcja przychamowania/cofniecia przeciwnika, ale nie strategią na wygrywanie, bez zbudowanego silniczna na to.
Niestety na za najblizsza srode nie zdaze przygotowac wszystkiego :/ nie wiem czy zdarze wrocic ale postaram sie zajechac, narazie w mojej glowie siedza zmiany:
*najtansze demony ida na oddzielny zakryty stos. Kupujesz kartę wybierając jedną z dwóch za: Czarny+Czerwony
*wywalam z postawowego decku kazdego gracza Niebieskie
*mysle nad ulepszeniem/wywazeniem Ataku
Jan Madejski pisze:Wczoraj pojawiło się LDŻ, które, po ubraniu w temat i kolory, mocno zyskało. Padło kilka sensownych uwag, ale:
Spoiler:
Nadal nie jestem przekonany, czy mechanizm odpędzania/atakowania innych graczy będzie działać poprawnie, bez jakiegoś wyraźnego redesignu. Bez wsparcia kilku kart (dających punkty, a najlepiej i obniżających kosztu ataku) atakowanie nie prowadzi do zwycięstwa gracza wykonującego atak - najwyżej oddala zwycięstwo gracza atakowanego (a więc tak naprawdę działa na korzyść pozostałych: nieatakujących i nieatakowanych).
Żal gromadzić karty wspierające atak, jeśli zamiast nich lepiej wyłożyć taką samą liczbę innych kart, robiących silniczek dający punkty (i po prostu wygrać zanim potencjalne ataki innych graczy staną się bardzo dotkliwe). Ale nie oznacza to, że strategia na wystawianie najlepszego silniczka punktowego jest za silna - po prostu inne strategie są za słabe.
Wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem byłoby dodanie jakiejś ciekawej nagrody za sam atak (wbudowanej w zasady, a nie tylko zależnej od wyłożonych kart), ciekawie połączonej z mechaniką (żeby to nie było nudne "Za każdy atak dostajesz 1 punkt"). Skoro sercem gry jest deck building, czyli głównie kupowanie kart (i trochę zarządzanie ręką), to atak powinien jakoś wspierać to kupowanie. Na przykład niektóre najsilniejsze karty w sklepie mogą być możliwe do kupienia tylko w rundzie, w której zaatakowałeś innego gracza. Albo niektóre karty w ręku mogą mieć dodatkowe ikonki zasobów, aktywne tylko w rundzie, w której się kogoś zaatakowało. Akcje kart leżących na stole też mogą być pokroju: "Jeśli przeprowadziłeś skuteczny atak, to dociągnij 2 karty z talii". To by uatrakcyjniło strategię na atakowanie, a przy okazji wpisało w mroczny klimat gry (chociaż może prowadzić do kolejnej skrajności - gdy nikt nie będzie chciał wykładać niczego na stół). Wszystkie takie "kickery" łatwo będzie przedstawić na kartach jedną ikonką, związaną z atakiem (ikonka ataku umieszczona w koszcie karty = trzeba zaatakować, żeby kupić tę kartę; ikonka w opisie akcji = trzeba zaatakować, żeby wykonać akcję; ikonka na górze karty = żeby karta zagrywana z ręki miała silniejszy efekt, trzeba zaatakować).
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 11 sie 2017, 10:07
autor: smok-kamil
A wlasnie, ta gra, ktora mi przyszla na mysl przy Twoim wyscigu to bad piggies:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 11 sie 2017, 10:14
autor: stalker
Ale Wyścig nad kanałem ma chyba jeszcze lepszy klimacik
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 11 sie 2017, 13:40
autor: Jan Madejski
smok-kamil pisze:*wywalam z postawowego decku kazdego gracza Niebieskie
Myślę, że warto, abyś umieścił w startowym decku 1 kartę NiebieskieNiebieskie. Gracze będą mieli ciekawą decyzję, czy trzymać tę kartę jako dżokera, czy użyć ją do zasilenia jakiejś karty na stole.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 14 sie 2017, 12:56
autor: Migalart
Dungeon Forge w Warszawie 16 sierpnia
Gra będzie przywieziona z zamiarem testowana w Monsoon Group! www.dungeonforge.pl
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 17 sie 2017, 17:27
autor: Izaak
Frekwencja dopisała. Stoliki były chyba cztery, z gier między innymi: Przysłowia, Antyczny handel, Wyścigi samochodowe (d. konne), Podróże all inclusive, Pouczająca gra z flagami i Budowanie turystycznego raju (kolejność chronologiczna według zobaczenia).
Oprócz tego wiele innych, kto wyliczy?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 24 sie 2017, 00:02
autor: Sir-lothar
Witam,
napiszę, bo doszły mnie słuchy że lubicie moje uwagi / marudzenie
Spotkanie udane, grały równolegle dwa stoły oraz utworzył się jeden czysto projektowy stolik.
@Przysłowia
Spoiler:
Super tematyczna gra o przysłowiach, gdzie największym problemem jest niska płynność rozrywki. Wynika ona z konieczności posiadania konkretnych żetonów zarówno w kontrolowanej puli własnej, jak i nie kontrolowanej puli ogólnej. Gdyby w jakiś sposób zmienić sposób zagrywania kart, aby polegały one wyłącznie na zwiększonej puli własnej albo np. pula na środku jest ta sama dla wszystkich graczy, na 3,4 każdy zagrywa kartę (wymagania jak obecnie). Użyte żetony z puli wspólnej i własnej są odkręcane na drugą stronę i w kolejnej turzy gracze znów na 3,4 zagrywają kolejną kartę. Coś a'la Texas Hold-em.
@Turyści
Spoiler:
Draft kafelkowy. Bardzo nie podobała mi się mechanika, która wyłączała całe kafelki z gry - była zbyt karząca dla gracza, szczególnie gdy zainwestowało się w drogie kafelki. Rozumiem też argumenty, że jest to fajny i decyzyjny element gry, ale nie odczułem, że mam nad tym elementem gry jakąkolwiek kontrolę - ważne jest nie tylko posiadanie określonych kafelków, ale również kolejność w jakiej one się pojawiają. Sama próba zatrzymania monopolu na określony kolor turystów jest słuszna, ale może zbyt brutalna - może niech turysta niszczy tylko budynek swojego koloru?.
Dodatkowo akcja PAS - Zbudowanie fabryki - wpływa niekorzystnie na planszę w dwojaki sposób:
1) nie zbudowałem kafelka, który coś daje
2) fabryka psuje kafelki na około siebie utrudniając pozyskiwanie turystów.
Na razie gra zdecydowanie nie lubi graczy.
@Planety ABC
Spoiler:
Podbój kosmosu w 15 min. Akcje zbyt gamerskie jak na szybką i dynamiczną grę, a gra za krótka jak na gamerską grę. Różne opcje zagrania karty są do siebie zbyt podobne: np. Położenie astronauty z akcji A/B/C mogło by być generyczną akcją położenia astronauty obok przesunięcia, zmiany i zamiany. Wtedy na karcie były by tylko dwie akcje, albo zwolniło by się miejsce na trzecią super fajną akcję
Pozdrawiam.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 24 sie 2017, 15:54
autor: Izaak
Texas!
fajny trop, dzięki
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 23 wrz 2017, 10:11
autor: smok-kamil
Co taka cisza? Spotkania zawieszone?
Ja mam remont w mieszkaniu wiec na dwa etaty ciagne, ale DLŻ znane jako demony sie rozwija
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 24 wrz 2017, 08:38
autor: stalker
Nie, spotkania odbywają się w najlepsze. Dyskusje na forum zabija Messenger i rutyna
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 paź 2017, 20:43
autor: Mustafa
Witam,
Bede mial przyjemnosc przyjsc na testy do Monsoona w przyszla srode.
Szykujcie gry, wypadlem mocno z formy, ale chetnie ja podbuduje.
Dozo.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
: 03 paź 2017, 20:43
autor: Mustafa
Witam,
Bede mial przyjemnosc przyjsc na testy do Monsoona w przyszla srode.
Szykujcie gry, wypadlem mocno z formy, ale chetnie ja podbuduje.
Dozo.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group