Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
: 20 sty 2024, 11:03
Spoiler:
Gorzej grając solo i przypisując do niego 3 koszmary... plus 3 będzie też wtedy limitem, bo sam do siebie nie przypiszesz
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Vatier pisze: ↑21 sty 2024, 21:50 Pierwsza rozgrywka w BRW Odrodzenie i wyszło parę wątpliwości.
1. Czy dana ewokacja może być kilka razy aktywowana (w Fazie Akcji) w związku z użyciem czarów i potem normalnie się aktywuje w 5 Fazie Ewokacji?
2. Czy mag do którego przypisana jest Umbra/Koszmar może ją zaatakować? Czy to zdanie o przypisaniu koloru podstawki maga do którego został przypisany koszmar nie wskazuje, że nie może? (nie atakujemy swoich, w tym przypadku swojego koloru).
3. Jak działa pomieszczenie Kuźnia? Czemu jest dwa razy symbol maga?
Nie. Nawet w jednym z dodatków jest karta pecha która wymaga dwukrotnego powrotu do swojej komnaty jako warunku zdjęcia. A bycie pokonamy jest głównym źródłem pojawiania się w swojej komnacieBartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 1. Czy pokonany mag odrzuca przypisane do siebie karty pecha?
Strona 28, sekcja "odporność", mag nie może sam sobie zadać obrażeń.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 2. Czy jeżeli mag wbije sobie sam obrażenia to w chwili śmierci ma szansę na punkty zwycięstwa?
Błąd w polskiej intrukcjiBartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 3. Na 31 stronie instrukcji jest przykład na którym odbudowywana jest biblioteka (VP: 3/1/1). Gracz niebieski ma tam 3 kostki w wynik czego otrzymał 3 VP a czerwony posiada 2 kostki i otrzymał 2 VP ... dlaczego 2 a nie 1 ^.^ ?
Efekt aktywuje się sam w momencie przypisania karty. Ale czy ta karta odpala samą siebie? Dobre pytanie, nie wiem.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 4. Karta pecha wrażliwośc. Czy w chwili przydzielenia wrażliwości od razu mogę aktywować jej efekt i zadać obrażenie?
Też tak rozumiem.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 5. Aldbedo ignoruje wszystkie efekty czaru; jak rozumiem nawet rzuconego przez właściciela?
Ten który wchodzi, jest to wyraźnie napisane.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 6. Kolos zadaje 3 rany każdemu magowi kiedy ten wejdzie do pomieszczenia... 3 rany dostaje mag który wchodzi czy mag wchodząc uruchamia atak z siłą 3 na każdego maga w tej komnacie?
"czarodzieja maga" - co masz na myśli? Swoją drogą nigdzie w instrukcji nie ma słowa na temat co dokładnie znaczy leczenie Dopiero w instrukcji do zwykłego BRW jest wyjaśnione, że lecząc się wybieramy dowolne kostki z naszej planszetki.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 7. Sanktuarium po odbudowie pozwala na wyleczenie 3 obrażeń dowolnej figurce. Czy mogę uleczyć czarodzieja maga i zdjać dowolne wybrane obrażenia na jego karcie?
Logiczne wydaje się, że od ewokacji. Dolny efekt tej karty jasno to określa, ale na górnym tego zabrakło.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 8. technomancja: Zmutowane energie. Wskazuję dowolną swoją ewokację a następnie zadaję obrażenia wszystkim wrogim magom w zasięgu 1... ale od maga który rzucił czar czy usuniętej ewokacji?
Obstawiam, że chodzi o to, żeby nie zapomnieć o tym, że mogą być ustawione pułapki "w danym" pomieszczeniu i żeby nie zapomnieć o ich możliwej aktywacji. Żeby iść od pomieszczenia do pomieszczenia, a nie przeskoczyć od razu o dwa. Akcja Fizyczna Badanie to też dwa efekty ruch 1.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 9. koszmar: histeryczna ucieczka. Mamy 2x napisane porusz cel maksymalnie o 1 i zastanawiam się czym to się różni od porusz cel maksymalnie o 2. Mogę zmienić cel tego zaklęcia czy jak?
Jeśli celem jest pomieszczenie to efekt stosuje się do wszystkich figurek.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 10. Szamanizm: źródło życia. Wskazuję pole i lecze 3. Jak rozumiem wszystkim figurkom na tym polu zarówno wrogim jak i własnym?
Moim zdaniem takBartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 11. Szamanizm: stos dusz. Porusz ołtarz maksymalnie o 1. jak rozumiem z racji tego że nie napisali własny ołtarz to mogę poruszyć nawet ołtarzem przeciwnika?
Po pierwsze do karty odrzucasz do Wspomnień (stos kart odrzuconych), a nie usuwasz z talii.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 12. Żeby dostać elitarny czar z zapomnianej szkoły wystarczy że odrzucę 3 karty z ręki? Czy ja coś źle rozumiem? Nie dość że dostajemy ekstra czar to jeszcze odchudzamy sobie swoją talię i możemy tych czarów mieć w talii bez limitu? Warunek się wydaje bardzo prosty a siła tych zaklęć jest wielka więc prosił bym o słowo komentarza.
Ale dlaczego przestają go atakować? Przecież aktywowany, ale nie użyty czar pułapki lub ochronny wraca na rękę gracza i może być zagrany w kolejnej turze. I co? Nie będziecie go atakować do końca gry?Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 13. Przemyślenie bardziej. Dawno temu zagrałem raz w BRW i pamiętam że kiedy ktoś zadeklarował iż rzucił na siebie czar ochronny to wszyscy gracze przestawali go do końca tury atakować. Czy widzicie jakieś zagrożenie w takim home rulku że kiedy gracz rzuca pułapkę/czar ochronny to nie musi deklarować jakiego rodzaju jest to zaklęcie?
Podziwiam. Mi by się nie chciało aż tak wszystkiego analizować.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 Wybaczcie taką nawałę pytań ale gram z kumplami tak rzadko że staram się przygotować jak najlepiej do pierwszej partyjki
Jakby co LMS potwierdziło mi taką wersję w ticketcie. -1 punkt za remis tylko na pierwszym i drugim miejscu. Napisali też coś o jakieś aktualizacji, która będzie w nadchodzących tygodniach udostępniona na ich stronie (web app?).Seraphic_Seal pisze: ↑20 sty 2024, 10:48O, faktycznie brzmi jak logiczny wniosek, to sobie chyba przyjmę jako zasadę dopóki ktoś tego oficjalnie nie rozwieje. Chociaż trochę słabo, że za drugie miejsce w remisie dostaje się tyle samo co za samą partycypacjęRience pisze: ↑19 sty 2024, 20:10Wydaje mi się, że to bardzo niefortunne sformułowanie występujące już w angielskiej wersji. Autor CHYBA miał na myśli "przy remisie na 1. lub 2. miejscu dostajecie po 1 punkcie mniej. Pamiętajcie, że w punktach, które właśnie dostajecie zawiera się już nagroda za uczestnictwo, więc nie przyznawajcie jej sobie drugi raz".Seraphic_Seal pisze: ↑17 sty 2024, 09:27 O co chodzi z tym dopiskiem przy opisie remisu "w tym jeden Punkt Mocy za "uczestnictwo", patrz przykład poniżej.". Jeżeli poza 1. i 2. miejscem jest więcej niż 1 mag, to żaden z nich nie dostanie punktów? (bo 1-1=0). Brzmi to dość bez sensu. W angielskiej wersji jest w sumie to samo.
Strona 31, krok 1Bartoszeg02 pisze: ↑23 sty 2024, 11:32 Zapomniana magia jest jedno razowa? Szkoda ze nie ma o tym jednego zdania w instrukcji ^.^
Nic nie wskazuje na to, że nie możeszBartoszeg02 pisze: ↑23 sty 2024, 11:32 (7) """Sanktuarium po odbudowie pozwala na wyleczenie 3 obrażeń dowolnej figurce. Czy mogę uleczyć czarodzieja maga i zdjać dowolne wybrane obrażenia na jego karcie?""" miało być wrogiego maga Innymi słowy klepię kogoś kto jest mocno nadgryziony przez wroga to czy mogę wyleczyć te rany wbite przez wroga aby zaraz wklepać tam swoje obrażenia ^.^
Nie tylko. Są nawet pułapki które reagują na to samo co czary ochronyBartoszeg02 pisze: ↑23 sty 2024, 11:32 (9) eszz to niepotrzebnie namnożyli tekstu na kartach :p... Zdaje się że przy opisie pulapek jest napisane że odpalamy je w chwili kiedy gracz wchodzi do komnaty
Rozwiń proszę gdzie widzisz miejsce na interpretację?Difens90 pisze: ↑25 sty 2024, 09:42 Zastanawia mnie kwestia odrzucania kart misji w fazie czarnej róży:
W 4 kroku można odrzucić 1 zadania i Czarna Róża dostaje punkty zgodnie z fazą księżyca.
W 5 kroku każdy kto nie ma aktywnej karty misji musi ją dobrać. Rozumiem, że tylko jak nie mam aktywnej misji na ręku to mogę ją dobrać???
W kroku 6 należy odrzucić nadmiar kart misji. Za odrzucone zadania ukończone czarna Róża nie punktuje, ale jak jest w tym kroku z odrzucanymi zadaniami aktywnymi punktują dla czarnej róży czy nie?? Instrukcja wydaje mi się dość otwarta na interpretacje…
Dzięki za pomoc.
Rozumiem, że używasz skrótu myślowego, ale na wszelki wypadek. Żeby pułapka/ochrona zadziałała musi być wcześniej aktywowana (czyli musi być na niej odpowiedni żeton). Aktywujemy te czary tak samo jak ujawniamy inne czary, czyli jeśli nie jest to szybki czar to czary we wcześniejszych slotach muszą być aktywne lub ujawnione. Więc możliwa jest sytuacja, że np. w pierwszej turze aktywujesz pułapkę w pierwszym slocie, potem przychodzi druga tura i choć nikt nie aktywował pułapki to może teraz aktywować czar ochronny z drugiego slotu. Co więcej, jak ktoś cię zaatakuje potem to możesz uruchomić czar ochronny mimo, że masz ciągle "nierzuconą" pułapkę w pierwszym slocie.Seraphic_Seal pisze: ↑26 sty 2024, 13:08 W sumie dopiero dzisiaj do mnie dotarło, że żeby aktywować zaklęcie pułapki/ochrony, trzeba je rzucić (to już wiedziałem, ale wcześniej i bez tego graliśmy), ale żeby to zrobić trzeba przestrzegać normalnych zasad rzucania czarów, czyli musi być ono w szybkim slocie lub pierwszym nierzuconym od lewej xD
Tak, dokładnie o to chodziło. I w sumie nie wiem gdzie wdarł mi się jakiś skrót myślowysasquach pisze: ↑26 sty 2024, 14:22Rozumiem, że używasz skrótu myślowego, ale na wszelki wypadek. Żeby pułapka/ochrona zadziałała musi być wcześniej aktywowana (czyli musi być na niej odpowiedni żeton). Aktywujemy te czary tak samo jak ujawniamy inne czary, czyli jeśli nie jest to szybki czar to czary we wcześniejszych slotach muszą być aktywne lub ujawnione. Więc możliwa jest sytuacja, że np. w pierwszej turze aktywujesz pułapkę w pierwszym slocie, potem przychodzi druga tura i choć nikt nie aktywował pułapki to może teraz aktywować czar ochronny z drugiego slotu. Co więcej, jak ktoś cię zaatakuje potem to możesz uruchomić czar ochronny mimo, że masz ciągle "nierzuconą" pułapkę w pierwszym slocie.Seraphic_Seal pisze: ↑26 sty 2024, 13:08 W sumie dopiero dzisiaj do mnie dotarło, że żeby aktywować zaklęcie pułapki/ochrony, trzeba je rzucić (to już wiedziałem, ale wcześniej i bez tego graliśmy), ale żeby to zrobić trzeba przestrzegać normalnych zasad rzucania czarów, czyli musi być ono w szybkim slocie lub pierwszym nierzuconym od lewej xD
Dokładnie tak, umbra zajmuje miejsce pod slotem ewokacji, ale wciąż może być tam ewokacja (zarówno przed, jak i można dołożyć po). Więc max. 3.
Tak, Ty przypisujesz.
Atakujesz jak każdą inną ewokację, która należy do przeciwnika (w tym wypadku należy do róży). Jedyna różnica między zwykłą ewokacją, a przypisanym koszmarem polega na tym, że koszmar zawsze porusza się z magiem, do którego jest przypisany - nigdy sama z siebie.
Tu fajnie jakby ktoś potwierdził, bo w odrodzeniu zapomnieli to ładnie rozpisać. Podobno w pierwszej części był zapis, że sam wybierasz znaczniki, nie muszą być od prawej strony.
Dokładnie tak. Koszmary nie otrzumują obrażeń obszarowych tylko kiedy zadaje je róża (bo to ona jest ich właścicielem)
Pytałem na bgg. Zdania były podzielone, ale większość (w tym ja) myśli, że efekt nie aktywuje się od razu. Natomiast nigdzie nie jest to wyjaśnione dokładnie.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 Witajcie
4. Karta pecha wrażliwośc. Czy w chwili przydzielenia wrażliwości od razu mogę aktywować jej efekt i zadać obrażenie?
Wybaczcie taką nawałę pytań ale gram z kumplami tak rzadko że staram się przygotować jak najlepiej do pierwszej partyjki
Tak
Nie wiem jak dokładnie jest w Duel, ale w Odrodzeniu nie przestajesz być właścicielem ewokacji z końcem tury. Nie bardzo nawet wiem skąd ten pomysł. Pozostajesz jej właścicielem póki ona nie zginie, albo ty nie zginiesz (bo wtedy giną też wszystkie twoje ewokacje).MmmD pisze: ↑03 lut 2024, 10:51 Nurtuje mnie jedna rzecz, której cały czas nie mogę ogarnąć, albo raczej wolę się upewnić, bo to moja pierwsza styczność z BWR (chodzi mi o wersje duel).
Gdy zagrywam czar z efektem przywołania ewokacji i jej aktywacji mogę nią wykonać akcję. Następnie wchodząc w fazę ewokacji gdy na planszy jest tylko jedna ewokacja (moja) znowu wykonuje nią akcje. Przy zmianie tury taka ewokacja nadal pozostaje na planszy tylko już bez właściciela (czy nadal jest w mojej podstawce, bo wydaje mi się że chyba tak ?) i czeka aż ktoś w Turze ewokacji ją zaktywuje bądź na czar rzucony przez maga pozwalający ją zaktywować.
Ewokacja jest zdejmowana z planszy dopiero w momencie gdy zostaje pokonana prawda ?