Gra o tron - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
MacDante
Posty: 346
Rejestracja: 19 mar 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MacDante »

Ale musisz pamiętać że nowe jednostki stawiane na mapie nie mogą przekraczać Twoich aktualnych zasobów (supply)

Oznacza to że jeżeli już masz na planszy limit oddziałów to nie możesz dalej rekrutować nowych jednostek a jedynie upgreadować lub stawiać pojedyncze oddziały.
Awatar użytkownika
nilfheim
Posty: 72
Rejestracja: 27 wrz 2006, 16:05

Post autor: nilfheim »

Jeszcze pytanko odnosnie bitwy, czy straty zdejmujemy tylko z atakującej/broniącej armii czy tez z armii wspierającej?
Awatar użytkownika
MacDante
Posty: 346
Rejestracja: 19 mar 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MacDante »

Tylko jednostki fizycznie uczestniczące w bitwie mogą ulec zniszceniu i podlegają wycofaniu.

Jednostki wspierające nie podlegają zniszczeniu.
Awatar użytkownika
mrowka
Posty: 163
Rejestracja: 11 lis 2006, 14:16
Lokalizacja: Tychy

Post autor: mrowka »

Przepraszam co to jest GoT na 18 graczy :?: :!: :?:
"Kiedy myślę i nic nie wymyślę, to sobię myślę, po co ja tyle myślałem, żeby nic nie wymyślić. Przecież mogłem nic nie mysleć i tyle samo bym wymyślił"
---
Amber i in. - armie do Neuroshima Hex!
Awatar użytkownika
nilfheim
Posty: 72
Rejestracja: 27 wrz 2006, 16:05

Post autor: nilfheim »

Grupa fanatykow planuje zrobic wersje GOTa na 18 graczy, jesli sie nie myle to wlasnie oni zrobili GOTa na 9-ciu. W tej wersji mają być między innymi Targaryen, Krwawi Komedianci(jako ród!), Tully, Freyowie czy Wolne MIasta. Dużo nie wiadomo, na forum FFG jest dyskusja. Mają wprowadzić drogi - pozwalają rycerzom szybciej się przemieszczać, czy dwa rodzaje statkow - transportowe i walczace, 4 decki kart westeros. TO projekt nieoficjalny ale ich wersja na 9 graczy zostala zaaprobowana przez FFG
Awatar użytkownika
mrowka
Posty: 163
Rejestracja: 11 lis 2006, 14:16
Lokalizacja: Tychy

Post autor: mrowka »

18 graczy, no trudno to nawet skomentowac :wink:

Ja w najblizszej przyszlosci planuje zagrac wreszcie w 6, chcialbym jakos tak nie pozniej niz w pierwszym kwartale nadchodzacego roku zagrac w 9 (moze sie uda, choc poki co czarno to widze), ale za gre na 18 graczy to chyba bym podziekowal.
Przeca to juz trzeba taki minikonwent zrobic! Cos jak np impreza, ktora powolal Trzewik w Gliwicach - Pionek.

Z drugiej strony mozna przeciez miec marzenia :D ale jako osoba z wyksztalceniem technicznym wolalbym jakos okragla liczbe 16 albo 32 :P
"Kiedy myślę i nic nie wymyślę, to sobię myślę, po co ja tyle myślałem, żeby nic nie wymyślić. Przecież mogłem nic nie mysleć i tyle samo bym wymyślił"
---
Amber i in. - armie do Neuroshima Hex!
Awatar użytkownika
nilfheim
Posty: 72
Rejestracja: 27 wrz 2006, 16:05

Post autor: nilfheim »

Ktoś chyba mówił, że stosuje zasady z jakiejs innej gry aby dobrze grac na 3 osoby:
licytuje sie zetonami potegi o kontrole co ture czy jakos tak.
Czy moglby ktos przyblizyc mi te zasady?
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lim-Dul »

Lim-Dul, od razu rozstrzygnąć Winter is Coming czyli potasowac deck i wyciągnąć nową kartę tylko, tak?
btw. grajac w samą podstawkę też można odkrywać karty westeros na ture przed ich zagraniem
Tak, dokładnie tak.

Sorry - nie zauważyłem posta wcześniej. Z kartami Westeros to faktycznie się pomyliłem - tzn. wiedziałem że to opcjonalna reguła, ale myślałem, że jest dopiero w jakimś rozszerzeniu - kupowałem praktycznie wszystko naraz, więc nie pamiętam do końca co jest gdzie. ;-)
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Awatar użytkownika
dewodaa
Posty: 356
Rejestracja: 12 lis 2006, 10:30
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Has thanked: 1 time

Post autor: dewodaa »

bo tak jest Lim-Dul, nawet w dolaczonym faq nie ma jej, ale doszlismy do wniosku z kumplami ze tak bedzie lepiej. Pozniej gdzies ja na forum tez przeczytalem:)
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lim-Dul »

A nie - wiesz gdzie jest ta reguła? Jednak się nie myliłem. To reguła opcjonalna numer siedem (strona 9) w "A Clash of Kings" - według niej odkrywa się jednak karty na trzy tury naprzód i wtedy właśnie "Winter is Coming" ma ten większy wpływ na rozgrywkę, o którym mówiłem.
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
EstEst
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: EstEst »

Witam.

Choć nie przepadamy za postaciami z CoK, wprowadziliśmy je do gry, gdyż lepiej niż podstawowe balansują grę - inaczej Lannister był trochę za słaby.

Jednakże, w grze teraz pojawiło się sporo niejasności, nieopisanych w FAQ związanych z wzajemnym działaniem postaci. Chciałbym zapytać jak rozwiązujecie podane sytuacje:

a) Kasowanie zdolności postaci, które wybierają "zastępców" na walkę
Przykład: Melisandre vs. Doran Martell - czy Doran nie może wybrać współpracownika, czy też zdolności postaci są kasowane dopiero po wyborze (np. nie działałaby zdolność Ellarii Sand).
Przykład 2: Willas Tyrell lub Garold Goodbrother vs.Patchface
Czy kasowana jest zdolność Patchface'a, czy też postaci, którą Patchface wybierze (to istotne, bo siła zostaje...)

Ja bym był za kasowaniem pierwszej zdolności

b) Konfrontacja postaci, które wybierają zastępców/współpracowników (Patchface, Doran, Old Nan):

Kto wybiera pierwszy? Zapewne jednocześnie, prawda?
I teraz:
Jeśli walczy Patchface i Old Nan, to czy mogą wybrać tę samą postać?
Pewnie tak...

c) Postać zerująca siłę przeciwnika vs. postać zdobywająca siłę podczas walki np. Ellaria Sand, Queen of Thorns vs. Tywin Lannister, Theon Greyjoy, Dagmar Cleftjaw
Przykład: Queen of Thorns vs. Theon broniący się w twierdzy. Czy ma on siłę 0, czy 2?
Czy Tywin może być najpierw wyzerowany, a potem może dopłacić, by się wzmocnić?
Czy statki Dagmara się liczą do jego siły przeciw Queen of Thorns?

Ja bym był za tym, że zerowanie siły przeciwnika jest nadrzędne i ostateczne - jak w przykładzie z FAQ Queen vs. Stannis.

d) Reader - co to jest "basic combat strength" w jego zdolności?
Oczywiście do tej siły nie liczy się wsparć, ale czy liczy się rozkazy?
Czy jak przeciwnik ma 1 piechura w lokacji z rozkazem obrona +2, to, czy Reader po bitwie z nim zarabia 1, czy trzy żetony władzy? Ja bym obstawiał 3...

e)Najważniejsze chyba - jak interpretujecie zdolność Mace'a Tyrella. "...do not remove your current March order. It remains in play, and you may use it to March again...".
Dosłownie - nie usuwaj z planszy. Dlatego, choć rozsądek mówi, że ten rozkaz "idzie" razem z wojskami na miejsce bitwy w której dowodził Mace i oddziały, które walczyły w bitwie, mogą jeszcze raz się ruszyć (podobnie jak w wypadku Robba Starka - choć nie natychmaist), to logika i dosłowne tłumaczenie mówi, że rozkaz zostaje na miejscu SKĄD te jednostki wyruszały i drugi ruch mogą wykonać jednostki, które zostały na miejscu, gdy Mace toczył bitwę.
W zależności od interpretacji, skala zastosowań Mace'a się zmienia znacząco.

Pozdrawiam

Est Est
Sługa Koła. Młot na humanistów. Miecz w ręku dyrekcji.

Gry EstEsta
Awatar użytkownika
dewodaa
Posty: 356
Rejestracja: 12 lis 2006, 10:30
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Has thanked: 1 time

Post autor: dewodaa »

jestem pewnie mniej doswiadczonym graczem gota od ciebie i dodatku nie mam, ale zabiore glos w ostatnim wymienionym problemie. Gdzies w instrukcji podstawki wydaje mi sie ze jest wyraznie napisane ze rozkaz podaza za ataukjacymi jednostkami, dlatego imo to one maja dodatkowy ruch :) . Z tymze jak mowilem nie gralem w dodatek a tam moze jakas zmiana byla
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pjaj »

e)Najważniejsze chyba - jak interpretujecie zdolność Mace'a Tyrella. "...do not remove your current March order. It remains in play, and you may use it to March again...".
Dosłownie - nie usuwaj z planszy. Dlatego, choć rozsądek mówi, że ten rozkaz "idzie" razem z wojskami na miejsce bitwy w której dowodził Mace i oddziały, które walczyły w bitwie, mogą jeszcze raz się ruszyć (podobnie jak w wypadku Robba Starka - choć nie natychmaist), to logika i dosłowne tłumaczenie mówi, że rozkaz zostaje na miejscu SKĄD te jednostki wyruszały i drugi ruch mogą wykonać jednostki, które zostały na miejscu, gdy Mace toczył bitwę.
W zależności od interpretacji, skala zastosowań Mace'a się zmienia znacząco.
Moim zdaniem rozkaz marszu pozostaje w tym samym miejscu. Umożliwia to kolejny ataka z tego samego pola. Ma zastosowanie w dwóch sytuacjach - albo zostawimy część wojsk przy ataku z Mace'em Tyrellem i wykorzystamy je do następnego ataku, albo podeślemy wojska na pole z rozkazem marszu, a później ten rozkaz wykorzystamy.
W CoK możliwość podwójnego ataku ma więc tylko Robb Stark
EstEst
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: EstEst »

Pjaj: Wydaje mi się, że tylko pierwsza z podanych przez Ciebie możliwości jest legalna. Gdzieś w instrukcji jest napisane, że żaden rozkaz nie może leżeć na polu, gdzie nie ma jednostek danego rodu. Jest to chyba napisane w opisie bitwy w podstawce lub przy opisie wykonywania rozkazów jednorazowych. Więc ten rozkaz można wykonać tylko jeśli jakieś jednostki zostały na polu, skąd Mace przyszedł.


Dzięki za dotychczasowe uwagi, choć na razie niewiele się wyjaśniło ;). Jak interpretujecie pozostałe kwestie?
Sługa Koła. Młot na humanistów. Miecz w ręku dyrekcji.

Gry EstEsta
Awatar użytkownika
mrowka
Posty: 163
Rejestracja: 11 lis 2006, 14:16
Lokalizacja: Tychy

Post autor: mrowka »

EstEst pisze: a) Kasowanie zdolności postaci, [...]
Czy kasowana jest zdolność Patchface'a, czy też postaci, którą Patchface wybierze (to istotne, bo siła zostaje...)

Ja bym był za kasowaniem pierwszej zdolności
ja tez :]
EstEst pisze: b) Konfrontacja postaci, które wybierają zastępców/współpracowników (Patchface, Doran, Old Nan):
Kto wybiera pierwszy? Zapewne jednocześnie, prawda?
imho po to jest licytacja o Zelazny Tron, zeby nie trzeba sie zastanawiac kto kiedy dziala. Ja bym przyjal zasada: najpierw dziala Regent (aktualny posiadacz tokenu Zelaznego Tronu), potem kolejno reszta. To znaczaco upraszcza sprawe :)
EstEst pisze: c) Postać zerująca siłę przeciwnika vs. postać zdobywająca siłę podczas walki np. Ellaria Sand, Queen of Thorns vs. Tywin Lannister, Theon Greyjoy, Dagmar Cleftjaw
[...]

Ja bym był za tym, że zerowanie siły przeciwnika jest nadrzędne i ostateczne - jak w przykładzie z FAQ Queen vs. Stannis.
tez mi sie tak wydaje, traktowalbym, to w ten sposob, ze dowodca nie dodaje w ogole swojej sily - wiec wlasciwie, jak ja zdobyl i ile ona ostatecznie wynoi nie jest istotne - nie dodaje i koniec.
EstEst pisze: d) Reader - co to jest "basic combat strength" w jego zdolności?
Oczywiście do tej siły nie liczy się wsparć, ale czy liczy się rozkazy?
Czy jak przeciwnik ma 1 piechura w lokacji z rozkazem obrona +2, to, czy Reader po bitwie z nim zarabia 1, czy trzy żetony władzy? Ja bym obstawiał 3...
to jest akurat bardzo jasno powiedziane w instrukcji (tyle, ze podstawowej ):
A Game of Thrones, strona 12 gdzie autor instrukcji pisze: "The base combat strength comes from defending and attacking units. [...] Thus, an attacking army with 2 Knights and 1 Footman has a basic combat strength of 5[...].
no i jak pisales: bez wsparc :)
EstEst pisze: e)Najważniejsze chyba - jak interpretujecie zdolność Mace'a Tyrella. "...do not remove your current March order. It remains in play, and you may use it to March again...".
Dosłownie - nie usuwaj z planszy. Dlatego, choć rozsądek mówi, że ten rozkaz "idzie" razem z wojskami na miejsce bitwy w której dowodził Mace i oddziały, które walczyły w bitwie, mogą jeszcze raz się ruszyć (podobnie jak w wypadku Robba Starka - choć nie natychmaist), to logika i dosłowne tłumaczenie mówi, że rozkaz zostaje na miejscu SKĄD te jednostki wyruszały i drugi ruch mogą wykonać jednostki, które zostały na miejscu, gdy Mace toczył bitwę.
W zależności od interpretacji, skala zastosowań Mace'a się zmienia znacząco.
Moim zdaniem tam nie ma ani slowa o tym, ze zeton rozkazu zostaje na planszy, a raczej, ze zeton zostaje w grze. Wg mnie: oddzialy zwyciesko poprowadzone przez Mace'a Tyrella sa po prostu w stanie ruszyc raz jeszcze do boju (entuzjazm je niesie albo cus? :wink: ). Czyli zeton zostaje przy nich (przy oddzialach, ktore dokonywaly ataku), a nie w prowincji.
"Kiedy myślę i nic nie wymyślę, to sobię myślę, po co ja tyle myślałem, żeby nic nie wymyślić. Przecież mogłem nic nie mysleć i tyle samo bym wymyślił"
---
Amber i in. - armie do Neuroshima Hex!
EstEst
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: EstEst »

O, dużo mi się wyjaśniło, choć Mace'a widać różnie się traktuje, czyli nie tylko ja mam wrażenie, że opis nie jest dokładny.

Nie zgadzam się tylko z jednym:
EstEst pisze: b) Konfrontacja postaci, które wybierają zastępców/współpracowników (Patchface, Doran, Old Nan):
Kto wybiera pierwszy? Zapewne jednocześnie, prawda?
imho po to jest licytacja o Zelazny Tron, zeby nie trzeba sie zastanawiac kto kiedy dziala. Ja bym przyjal zasada: najpierw dziala Regent (aktualny posiadacz tokenu Zelaznego Tronu), potem kolejno reszta. To znaczaco upraszcza sprawe :)
W takim razie, nie dość, że ktoś zapłacił za Tron to ma jeszcze z tego minusy...Bo wybieranie pierwszemu tutaj jest dość istotnym minusem - często się zdarza, że jest w wyborze wodzów sytuacja typu: papier, nożyce, kamień i jeśli jeden wychodzi pierwszy to przegra.
Poza tym dalej się zastanawiam - jeśli w kolejności, to czy mogą tego samego wybrać?
Sługa Koła. Młot na humanistów. Miecz w ręku dyrekcji.

Gry EstEsta
Awatar użytkownika
mrowka
Posty: 163
Rejestracja: 11 lis 2006, 14:16
Lokalizacja: Tychy

Post autor: mrowka »

W takim razie, nie dość, że ktoś zapłacił za Tron to ma jeszcze z tego minusy...Bo wybieranie pierwszemu tutaj jest dość istotnym minusem
Faktycznie trza by to przemyslec :), ale co do minusow z posiadania Zelaznego Tronu, to niestety - tak bywa, ze koniecznosc ruszania sie jako pierwszy czy tez koniecznosc wyboru jako pierwszy jednostek podczas Zaciagu bywa wada a nie zaleta.
"Kiedy myślę i nic nie wymyślę, to sobię myślę, po co ja tyle myślałem, żeby nic nie wymyślić. Przecież mogłem nic nie mysleć i tyle samo bym wymyślił"
---
Amber i in. - armie do Neuroshima Hex!
urs
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2006, 11:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: urs »

Pjaj pisze:Bonusu z miecza można użyć. Nie zagrywa się natomiast kart rodów.
Błąd.
Nie można użyć bonusu z miecza.
Prosto z oficjalnego faq:
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/agotfaqnew.pdf
Marching into an area with neutral forces does not start a
battle: No House cards are played, you may not use a
Support order to affect the strength of neutral forces, and
you may not use the Valyrian Steel Blade to affect the
attack.
Awatar użytkownika
mrowka
Posty: 163
Rejestracja: 11 lis 2006, 14:16
Lokalizacja: Tychy

Post autor: mrowka »

@EstEst

co do Mace'a:
Rozkaz powinien isc ze zwycieskimi oddzialami, analogiczne przepisy byly w wielu grach (chocby polskiej firmy Dragon) - oddzialy zwycieskie maja mozliwosc poscigu. Tego bym sie trzymal i ta sytuacje interpretowal wlasnie pod tym katem.

co do korzysci z Tronu i tematow zwiazanych:
Konsultowalem sie z roznymi osobami :wink: i generalna zasada jest: o kolejnosci dzialania decyduje Tron. Czasem to bywa korzystne (jak pisalismy powyzej) czasem nie. Tej opcji bym sie trzymal :] Jest w 100% zgodna z regulami, wiec jezeli juz to sobie trza powiedziec: zmieniam reguly i gram wg swoich ustalen (co przeciez kazdy moze zrobic).
EstEst pisze:Poza tym dalej się zastanawiam - jeśli w kolejności, to czy mogą tego samego wybrać?
imho: pierwszy gracz wybral kogos, wiec drugi ma zmniejszona pule mozliwych wyborow. Zwroc uwage, ze dzieki temu jednak moze sie oplacac byc pierwszym w wyborze dowodcow.
[/quote]

urs pisze:
Marching into an area with neutral forces does not start a
battle: No House cards are played, you may not use a
Support order to affect the strength of neutral forces, and
you may not use the Valyrian Steel Blade to affect the
attack.
O zesz, a my zawsze gralismy, ze mozna wspierac atak na pozycje neutralne :shock: troche mi to zmieni taktyke, zwlaszcza Baratheonem :(
"Kiedy myślę i nic nie wymyślę, to sobię myślę, po co ja tyle myślałem, żeby nic nie wymyślić. Przecież mogłem nic nie mysleć i tyle samo bym wymyślił"
---
Amber i in. - armie do Neuroshima Hex!
EstEst
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: EstEst »

Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.

A co w takim razie będzie w takiej sytuacji: Patchface vs. Old Nan. Stark jest wyżej na tronie, więc wybiera Garolda Goodbrothera, który ma zdolność kasowania zdolności przeciwnika. Czy Patchface może teraz wybrać wodza, czy jego zdolność jest kasowana z chwilą wyboru wodza przez Starka?

W sumie i tak pewnie wprowadzimy zmiany w kwestii wyboru wodzów i będzie się wybierać jednocześnie. Tak jak wzmocniliśmy Tron wprowadzając mobilizację "pojedynczą" (tzn. po kolei, w kolejności Tronu, mobilizujemy po jednej jednostce)
Sługa Koła. Młot na humanistów. Miecz w ręku dyrekcji.

Gry EstEsta
urs
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2006, 11:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: urs »

mrowka pisze: O zesz, a my zawsze gralismy, ze mozna wspierac atak na pozycje neutralne :shock: troche mi to zmieni taktyke, zwlaszcza Baratheonem :(
No napisane jest, że nie można wpływać na siłę neutralnych jednostek...
więc może można wpływać na siłę swoich. My tak właśnie graliśmy. Bez mieczyka, ale normalnie ze wsparciem.

Jak się nad tym zastanowić, to bez wsparcia neutralne tereny są praktycznie nie do zdobycia.
Awatar użytkownika
mrowka
Posty: 163
Rejestracja: 11 lis 2006, 14:16
Lokalizacja: Tychy

Post autor: mrowka »

EstEst pisze: A co w takim razie będzie w takiej sytuacji: Patchface vs. Old Nan. Stark jest wyżej na tronie, więc wybiera Garolda Goodbrothera, który ma zdolność kasowania zdolności przeciwnika. Czy Patchface może teraz wybrać wodza, czy jego zdolność jest kasowana z chwilą wyboru wodza przez Starka?
Moim zdaniem nie moze wybierac, poniewaz Stark dziala szybciej, wiec jego dowodca tez.
EstEst pisze: W sumie i tak pewnie wprowadzimy zmiany w kwestii wyboru wodzów i będzie się wybierać jednocześnie. Tak jak wzmocniliśmy Tron wprowadzając mobilizację "pojedynczą" (tzn. po kolei, w kolejności Tronu, mobilizujemy po jednej jednostce)
I jasne, ze mozecie :)
ps Chociaz jak sie tak blizej przygladnac, to jednak zaczynam sie sklaniac do pogladu, ze gracz wyzej na tronie jednak jest w niezlej sytuacji przy takim (omawianym i podobnych) spotkaniu dwoch dowodcow. Wiec nie jestem pewien, czy w ogole akurat jest sens majstrowac przy tym fragmencie zasad :wink:
urs pisze: No napisane jest, że nie można wpływać na siłę neutralnych jednostek...
więc może można wpływać na siłę swoich. My tak właśnie graliśmy. Bez mieczyka, ale normalnie ze wsparciem.
jasne masz racje, ja cos dzisiaj nietomny jestem zupelnie (moze mnie tylko tlumaczyc pierwsza w zyciu gra w Arkham Horror, wczoraj do ktorejs tam godziny popolnocnej :wink:)
"Kiedy myślę i nic nie wymyślę, to sobię myślę, po co ja tyle myślałem, żeby nic nie wymyślić. Przecież mogłem nic nie mysleć i tyle samo bym wymyślił"
---
Amber i in. - armie do Neuroshima Hex!
Awatar użytkownika
dewodaa
Posty: 356
Rejestracja: 12 lis 2006, 10:30
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Has thanked: 1 time

Post autor: dewodaa »

a ja mam jeszcze takie pytanie dotyczace podstawowego GoTa: Czy "usuwanie" specjalnej zdolnosci dowódcy odnosi sie takze do "mieczy", "wież"?
EstEst
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: EstEst »

Nie - na karcie wodza mogą znajdować się 3 istotne elementy

a) siła wodza - jasne
b) ikonki mieczy i wież ("sword/fortification icons")
c) tekst ("text ability")

W tym kontekście "Cancel text ability" - liczy się tylko do tej trzeciej części.
Sługa Koła. Młot na humanistów. Miecz w ręku dyrekcji.

Gry EstEsta
Awatar użytkownika
dewodaa
Posty: 356
Rejestracja: 12 lis 2006, 10:30
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Has thanked: 1 time

Post autor: dewodaa »

Informacja o usuwaniu zdolności znajduje się na karcie Queen of Thorns (Tyrell) i nic tam nie ma o "text ability", cytat z karty:
"Cancel the special ability of your opponent's House Card"
Sam już sie skołowałem i dostałem po głowie od kumpli ;) za te nowinki z forum :D

Co do wspierania ataku na neutralne pozycje; urs ja bym się jednak trzymał oficjalnego faq. Utrudnia to zdobycie neutralnych pozycji które wczesniej bylo zbyt proste i przechylalo szale zwyciestwa w strone baratheona ( Kings Landing mozna bylo baardzo szybciutko zająć i przy tym nie rezygnowac z innych zdobyczy). Teraz jest to zbalansowane i z kumplami widzimy sens gry nie-baratheonem ;) (btw ostatnio lannister wygral).

Maly OT: my ostatnio z kumplami wprowadzilismy zasade ze nie ma patrzenia w cudze karty rodu, teraz sie dopiero bitwa ciekawa zrobila, kazdy uwaza co kto dal ;)
Ostatnio zmieniony 09 sty 2007, 22:16 przez dewodaa, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ