Strona 19 z 20

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 15 sie 2022, 19:46
autor: brazylianwisnia
Atk pisze: 15 sie 2022, 18:56
XLR8 pisze: 15 sie 2022, 16:39
Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 15:34
Jaki tytuł poleciłbyś w zamian? Dla 3ech ogranych facetów?
Teo to naprawdę dobra gra. Szczególnie z dodatkiem. Po prostu my w grupie wolimy rywalizację i interakcję ponad mechanikę i schematyczność.
Np Brass Birmingham, Beyond the sun czy barrage.
Chyba jestem jedyną osobą, która nie widzi tej legendarnej interakcji w Brass...
Przecież tam jest jej pełno - rywalizacja o pola, korzystanie z surowców zapewnionych przez innego gracza, inni gracze mają wpływ na cenę na rynku, połączenia.. Brass ma tone interakcji i to ta najlepsza - pozytywna. Użyje twojego surowca a Ty zyskujesz.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 15 sie 2022, 19:59
autor: Atk
brazylianwisnia pisze: 15 sie 2022, 19:46
Atk pisze: 15 sie 2022, 18:56
XLR8 pisze: 15 sie 2022, 16:39
Teo to naprawdę dobra gra. Szczególnie z dodatkiem. Po prostu my w grupie wolimy rywalizację i interakcję ponad mechanikę i schematyczność.
Np Brass Birmingham, Beyond the sun czy barrage.
Chyba jestem jedyną osobą, która nie widzi tej legendarnej interakcji w Brass...
Przecież tam jest jej pełno - rywalizacja o pola, korzystanie z surowców zapewnionych przez innego gracza, inni gracze mają wpływ na cenę na rynku, połączenia.. Brass ma tone interakcji i to ta najlepsza - pozytywna. Użyje twojego surowca a Ty zyskujesz.
Skończę offtop o Brass, stwierdzeniem że pozytywną interakcją, to dla mnie ta najsłabsza. Może dlatego w Brass, mnie ona w ogóle nie robi.

Dużo chętniej siadam do Teo, niż do Brass, w którym to dopiero u mnie wszyscy zawsze szli w piwo czy co tam się w sumie opłacało. Może trzeba było zmienić ekipę, bo na 5+ gier w sumie wszystkie były podobne. Do tego losowość blee. Teo to skill!

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 15 sie 2022, 22:19
autor: wyimaginowany
Atk pisze: 15 sie 2022, 19:59
brazylianwisnia pisze: 15 sie 2022, 19:46
Atk pisze: 15 sie 2022, 18:56
Chyba jestem jedyną osobą, która nie widzi tej legendarnej interakcji w Brass...
Przecież tam jest jej pełno - rywalizacja o pola, korzystanie z surowców zapewnionych przez innego gracza, inni gracze mają wpływ na cenę na rynku, połączenia.. Brass ma tone interakcji i to ta najlepsza - pozytywna. Użyje twojego surowca a Ty zyskujesz.
Skończę offtop o Brass, stwierdzeniem że pozytywną interakcją, to dla mnie ta najsłabsza. Może dlatego w Brass, mnie ona w ogóle nie robi.

Dużo chętniej siadam do Teo, niż do Brass, w którym to dopiero u mnie wszyscy zawsze szli w piwo czy co tam się w sumie opłacało. Może trzeba było zmienić ekipę, bo na 5+ gier w sumie wszystkie były podobne. Do tego losowość blee. Teo to skill!
xd co znaczy isc w piwo w Brassie? Jakies bzdurne stwierdzenie

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 22 mar 2023, 19:50
autor: Vuk0
Z racji tego, że sama podstawka trochę sie nam ograła przychodzę z zapytaniem o polecenie jakiegoś dodatku, który jest najkorzystniejszy przy rozgrywkach tylko dwuosobowych, bo w takim składzie gramy :)

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 22 mar 2023, 20:20
autor: Abizaas
W pierwszym dodatku wiekszosc modułów jest ciekawa. Każdy kolejny dodatek niestety wnosi więcej zasad nie dając specjalnie nic w zamian. Szczególnie odradzam Expansion Period - Turczi woli wymuszać na graczach więcej zabawy samymi mechanizmami gry zamiast skupić się na elegancji i interakcji. Natomiast żetony z Xitle są przekombinowane na wagę tej gry a sam dodatek nie robi specjalnie różnicy (poza tym że bedzie trzeba sprawdzać ikonografię w instrukcji).

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 22 mar 2023, 20:49
autor: veljarek
Abizaas pisze: 22 mar 2023, 20:20 W pierwszym dodatku wiekszosc modułów jest ciekawa. Każdy kolejny dodatek niestety wnosi więcej zasad nie dając specjalnie nic w zamian. Szczególnie odradzam Expansion Period - Turczi woli wymuszać na graczach więcej zabawy samymi mechanizmami gry zamiast skupić się na elegancji i interakcji. Natomiast żetony z Xitle są przekombinowane na wagę tej gry a sam dodatek nie robi specjalnie różnicy (poza tym że bedzie trzeba sprawdzać ikonografię w instrukcji).
Uważam dokładnie tak samo. Każdy kolejny dodatek komplikuje bardzo dobrze zaprojektowaną grę.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 22 mar 2023, 21:01
autor: Vuk0
Na nieszczęście ten wskazany przez Was jest niedostępny :/ No trudno, może się uda dorwać z drugiej ręki za normalne pieniądze.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 22 mar 2023, 22:14
autor: Pompa85
A wiecie może czy jest planowany dodruk tego pierwszego dużego dodatku?

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 22 mar 2023, 22:49
autor: pvdel
Planowany jest Kickstarter wersji deluxe ze wszystkimi dodatkami w pakiecie.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 22 mar 2023, 23:06
autor: Kapel
Ja również większość partii w Teotihuacana gram w dwie osoby i po kilkunastu partiach także zakupiłem pierwszy dodatek, ale jakoś specjalnie mnie nie porwał. Podoba mi się nowy sposób budowania piramidy czy jej zdobienia (inne planszetki dla tych akcji), reszta zrobiona trochę na siłę.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 23 mar 2023, 05:33
autor: kratylos
pvdel pisze: 22 mar 2023, 22:49 Planowany jest Kickstarter wersji deluxe ze wszystkimi dodatkami w pakiecie.
tylko nie ma zadnej informacji o tym ze bedze to kiedys w deluxe wydane w pl - kikstarterowy teo tani nie bedze bo jest robiony na kieszen zachodniej europy

co do poznego okresu preklasycznego - to faktycznei juz pol roku temu sie wyprzedał a polski wydawca ma to w nosie do dodruku nei bedze... bo klepiemy nowosci...

jedyna szansa na kupienie nowego dodatku to polowanie na promocje w sklepie oryginalnego wydawcy ...

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 23 mar 2023, 07:31
autor: Atk
kratylos pisze: 23 mar 2023, 05:33
pvdel pisze: 22 mar 2023, 22:49 Planowany jest Kickstarter wersji deluxe ze wszystkimi dodatkami w pakiecie.
tylko nie ma zadnej informacji o tym ze bedze to kiedys w deluxe wydane w pl - kikstarterowy teo tani nie bedze bo jest robiony na kieszen zachodniej europy

co do poznego okresu preklasycznego - to faktycznei juz pol roku temu sie wyprzedał a polski wydawca ma to w nosie do dodruku nei bedze... bo klepiemy nowosci...

jedyna szansa na kupienie nowego dodatku to polowanie na promocje w sklepie oryginalnego wydawcy ...
Był dodruk? Był. Czemu uważasz, że portal ma to w nosie? Z założenia dodatki sprzedają się dużo gorzej i dodruk dodatków to tak naprawdę duża loteria. Gra do najnowszych nie należy, do lekkich też nie więc grono odbiorców jest ograniczone, to nie musi być "w nosie" tylko czyta decyzja biznesowa.
Popatrz ile czasu trzeba było czekać na dodruk dodatku do Podwodne Miasta, a ludzie z pytaniami walili z każdej strony. Też pytanie czy Portal nie czeka z tym na jakoś druk międzynarodowy, żeby się podczepić i zmniejszyć koszta i cenę końcowa. Może koniec końców w ogóle go nie będzie, bo Portal wydrukował tyle, że rynek już jest nasycony, bo wydrukować 500sztuk dla 50 chętnych osób, to nie jest chyba najlepsza inwestycja.

Ludzie szybko w tych czasach rzucają osądy bez zastanowienia.... no chyba, że Portal napisał ci że w nosie to ma.
Napisz do nich czy planuja dodruk dodatku przy okazji pojawienia się BB ma KS, może coś z tego będzie

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 23 mar 2023, 07:55
autor: tomp
Ja tylko dodam, że Portal może wstrzymuje dodruk celowo. Board & Dice chcą wydać na kickstarterze wersję deluxe.
Info: link

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 23 mar 2023, 08:37
autor: IrasArgor
Recepta jest prosta, zostają jeszcze dwa dodatki, pewnie na początek lepiej kupić mały dodatek W Cieniu Xitle, który po prostu daje więcej dobra i tyle, co zwiększy regrywalność podstawki, a z tego co zrozumiałem o to Ci chodzi. Nie jest tego dużo ale w zupełności wystarczy na naście kolejnych rozgrywek :).

BTW, może właśnie dlatego nie ma dodruków dodatku bo oryginalny wydawca skupia się na Big Boxie, a nie, że Portal nie chce :).

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 23 mar 2023, 10:05
autor: Chudej
To ja opiszę swoje wrażenia z dodatków, bo mam trochę inne.

Późny okres preklasyczny:

- Pomarańczowy bóg - jak dla mnie trochę zbyt "gimmickowaty", żeby go traktować na poważnie w porównaniu do niebieskiego i zielonego, które są integralną częścią jakiejkolwiek strategii w tej grze. Zdecydowanie ciekawszy niż czerwony i ma ogólnie spoko efekty, ale IMO lepiej by chyba działał jakby zastępował całkowicie czerwonego i można by u niego awansować zdobieniami. Jego planszetka zajmuje strasznie dużo miejsca, osobiście przestałem używać tego modułu przez ostatnie 2-3 gry w Teo.

- Plemiona/moce graczy - ciekawe urozmaicenie, ale jest tam kilku o dosyć kontrowersyjnych mocach (ignorowanie kosztu w kakao, +1 punkt przy każdym zdobywaniu punktów). Rzadko wchodzi na stół.

- Kafelki zaćmienia - nie miałem chyba ani jednej rozgrywki gdzie chociaż raz byśmy nie zapomnieli o wymianie tego żetonu. Bardzo upierdliwe w obsłudze, gdzie ta gra i tak już jest królem pilnowania 50 rzeczy po każdym ruchu.

- Przebalansowane pola akcji piramidy i zdobień - najważniejsza zmiana i chyba jedyna warta zaaplikowania w każdej grze, nawet jako homerule.

Cień Xitle: warto dla dodatkowych technologii, jeśli podstawka się już ograła.

Okres ekspansji:

- Szamani - fajny moduł, pozwala zrobić coś ciekawego w turze, kiedy nie ma nic ciekawego do zrobienia, a jak nie to chociaż przygotować się jeszcze lepiej na kolejną. Jedyne co, to chodzenie w drugą stronę trochę miesza w głowach.

- Lepsze płytki odkryć - są ciekawe, ale jest taka jedna w 2 egzemplarzach, która pozwala chyba na dobranie dodatkowego surowca przy pozyskiwaniu surowców, albo wymianę (nie pamiętam szczerze mówiąc) i ją usunęliśmy z gry, bo było zbyt łatwo z dostępnością surowców.

- Obsydian - brzmiał świetnie w teorii, ale za bardzo wywraca grę do góry nogami jak dla mnie. Podobnie jak efekty, które pozwalają na ignorowanie kosztu kakao, sprawia to u mnie wrażenie oszukiwania w grze, przez to, że cała gra toczy się wokół tego, że wciąż nam czegoś brakuje.

- Plansza ekspansji - podoba mi się z jednej strony wymuszona interakcja, ale z drugiej nie podoba mi się jak dużo punktów można tam narobić, jeśli się nie upilnuje przeciwników. Trochę za dużo uwagi trzeba tam poświęcać, praktycznie jest to konkurencja dla piramidy, ale bez wcześniejszego setupu (robienia tej akcji 2-3 razy pod rząd wcześniej) bardziej pomagamy przeciwnikom niż sobie. Pod względem robienia tam punktów przypomina mi to też kolumny z Tekhenu, gdzie nie da się po prostu wbić w dowolnym momencie i zrobić przyzwoitą liczbę PZ, tylko trzeba w to inwestować całą grę.

- Planszetka rytuałów - zbyt przekombinowana w zasadach. Rozumiem, że chcieli podrasować najmniej ciekawe pole akcji w grze, ale w praktyce ten efekt nie wchodził więcej niż 2 razy na grę w moim przypadku i nie uzasadniał swojego skomplikowania. Turczi w swojej esencji xD

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 09 kwie 2023, 16:38
autor: Pluck
Dla tych co jeszcze nie widzieli: wersja deluxa na KS wkrótce rusza.
https://mailchi.mp/boardanddice/teotihu ... 1z_RI9pUEA

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 10 kwie 2023, 20:44
autor: Atk
Pluck pisze: 09 kwie 2023, 16:38 Dla tych co jeszcze nie widzieli: wersja deluxa na KS wkrótce rusza.
https://mailchi.mp/boardanddice/teotihu ... 1z_RI9pUEA
Eh gra praktycznie niezależna językowo ale szkoda, że nie ma opcji pl

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 12 kwie 2023, 14:28
autor: Seraphic_Seal
Takie pytanko.

Z "gier na T" grałem tylko w Tekhenu. Rozegrałem może tylko kilka partii, niezbyt tytuł nam podszedł. Co mi się nie podobało:
- jakoś ten wybór kości nie zagrał, dziwnie ciężko było śledzić jaka kość za turę czy dwie zmieni położenie, gdzie dojdą nowe itp.
- dekrety (chyba tak się ten punktujące karty nazywały). Mocno utrudnione ich zdobycie, ale jak ktoś będzie miał szczęście i mu dobre podejdą to dają zdecydowanie za dużo punktów
- trochę odbiłem się od instrukcji - gra nie jest aż tak bardzo złożona, ale jej nauka szła topornie
- raczej przekombinowana mechanicznie względem tego, co daje w zamian - raczej czułem zmęczenie niż wyzwanie.
- mała przejrzystość, nie miałem odczucia, że akcje się fajnie zazębiają.

Wizualnie nie zachwyciła, ale aż tak źle nie było

No i czy jest sens pakować się w Tetotihuacan? Padła propozycja kupić to dla jednego z współgraczy na prezent, no ale celujemy w gry, w które wszyscy z chęcią zagrają. A jak będzie mocno podobne do tekhenu, to ja raczej nie będę miał ochoty xdd

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 12 kwie 2023, 16:53
autor: Abizaas
Seraphic_Seal pisze: 12 kwie 2023, 14:28 - jakoś ten wybór kości nie zagrał, dziwnie ciężko było śledzić jaka kość za turę czy dwie zmieni położenie, gdzie dojdą nowe itp.
To nie występuje w Teo, główna mechanika to rondel.

Seraphic_Seal pisze: 12 kwie 2023, 14:28 - dekrety (chyba tak się ten punktujące karty nazywały). Mocno utrudnione ich zdobycie, ale jak ktoś będzie miał szczęście i mu dobre podejdą to dają zdecydowanie za dużo punktów
Nie występuje w Teo.

Seraphic_Seal pisze: 12 kwie 2023, 14:28 - trochę odbiłem się od instrukcji - gra nie jest aż tak bardzo złożona, ale jej nauka szła topornie
Sama podstawka Teo to dość prosty euras, choć wagowo niby trafia w średni ciężar. Moim zdaniem Teo jest łatwiejsze niż Zamki Burgundii, Terraformacja, GWT, Agricola czy Brass.

Seraphic_Seal pisze: 12 kwie 2023, 14:28 - raczej przekombinowana mechanicznie względem tego, co daje w zamian - raczej czułem zmęczenie niż wyzwanie.
Jak wyżej, podstawka nie jest skomplikowana.

Seraphic_Seal pisze: 12 kwie 2023, 14:28 - mała przejrzystość, nie miałem odczucia, że akcje się fajnie zazębiają.
Teo jest przejrzyste ale akcje też raczej się nie zazębiają - choć może musiałbyś wytłumaczyć co przez to stwierdzenie rozumiesz. Ktoś może powiedzieć, że technologie plus bonusy z pracowników wskakujących na szósty poziom to zazębianie się czy combowanie w Teo.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 12 kwie 2023, 18:12
autor: Kapel
Teo mam i chętnie do niego siadam (głównie z dziewczyną, bo to jej ulubiona gra, ale też bardziej planszówkowi znajomi chętnie grają), w Tekhenu zagrałem 2 razy i nie mam ochoty na więcej. Mam podobne odczucia, że te akcje się nie zazębiają i jest to zbiór mało wciągających minigier. Nie skreślałbym Teotihuacana ze względu na odczucia względem Tekhenu, bo są to zdecydowanie różne gry, przy czym Teotihuacan jest dla mnie znacząco przyjemniejszy.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 12 kwie 2023, 18:45
autor: scraber
Abizaas pisze: 12 kwie 2023, 16:53
Seraphic_Seal pisze: 12 kwie 2023, 14:28 - trochę odbiłem się od instrukcji - gra nie jest aż tak bardzo złożona, ale jej nauka szła topornie
Sama podstawka Teo to dość prosty euras, choć wagowo niby trafia w średni ciężar. Moim zdaniem Teo jest łatwiejsze niż Zamki Burgundii, Terraformacja, GWT, Agricola czy Brass.
Tutaj mam wątpliwość.
Zamki Burgundii, TM czy GWT, bez problemu wytłumaczyłem szwagrom dla których szczytem gier było dotychczas 7 cudów świata.
Do Teo, sam chyba czterokrotnie podchodziłem do czytania instrukcji. Nie wiem czy to kwestia, że jest średnio napisana, czy mocno abstrakcyjny temat nie ułatwił zadania.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 13 kwie 2023, 20:58
autor: kratylos
wg mnie teo jest bardzo dobra gra do tłumaczenia nowym gracza. Kilku krotnie gralem z 3 osobami dla ktorych to byl pierwszy kontakt z teo i za kazdym razem w srednio 15 minut wszyscy łapali flow gry i dobrze sie bawili...
gra ma spojna mechanika mało mikrozasad, wyjątków od reguł
bardzo czytelna ikonografie na planszy - nie musisz wertowac instrukcji wszystko widac od razu
no i ten rondel - to bardzo ładnie zaskakuje w głowach nowych graczy

btw instrukcja tez jest dobrze napisana...

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 15 kwie 2023, 00:16
autor: micaj
kratylos pisze: 13 kwie 2023, 20:58 wg mnie teo jest bardzo dobra gra do tłumaczenia nowym gracza. Kilku krotnie gralem z 3 osobami dla ktorych to byl pierwszy kontakt z teo i za kazdym razem w srednio 15 minut wszyscy łapali flow gry i dobrze sie bawili...
gra ma spojna mechanika mało mikrozasad, wyjątków od reguł
bardzo czytelna ikonografie na planszy - nie musisz wertowac instrukcji wszystko widac od razu
no i ten rondel - to bardzo ładnie zaskakuje w głowach nowych graczy

btw instrukcja tez jest dobrze napisana...
Dokładnie, zasady sa w miare proste, a instrukcja czytelna. Gralem ostatnio z dzieciakami w wieku 11 i 9 lat. Nie była to rozgrywka o power gamingu, ale zasady ogarnęły dość szybko i nie było dłużyzn.

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 18 kwie 2023, 16:37
autor: tomp
Wystartowała kampania gry w wersji deluxe -> klik

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

: 18 kwie 2023, 17:20
autor: kratylos
cieekawe czy bedze w sklepach czy tez wersjapl wyjdzie tego master seta...