Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
: 06 mar 2024, 11:04
https://drive.google.com/file/d/1eBqzPd ... drive_link
https://drive.google.com/file/d/1eE3zBW ... sp=sharing
Powyżej zdjęcia technologii z dodatku Frostlander (poza taktyką łowiecką, która też weszła w kadr). Z tych kart jak już wspomniałem zaawansowane automatony wydają mi się sytuacyjnie bardzo mocne.
Obróbka drewna - jak tylko trafię to staram się uruchomić jak najszybciej, uniwersalnie dobra technologia na start.
Edukacja żywieniowa - może być przydatna, jeśli nie mamy za dużo kart dzieci (nigdy jeszcze nie użyłem prawa pracy dzieci, więc dla mnie to jedyne opcje użycia ich pionków). Użycie kuchni w kluczowym momencie może nas uratować przed karą z karty zmierzchu.
Opieka nocna - na początku byłem dość sceptycznie nastawiony, ponieważ w rozgrywce, którą przegrałem, miałem tę kartę technologii oraz szpital. Wydawało mi się nieuczciwe, że szpital zapewnia tylko jedno miejsce noclegowe. Ale ostatnio parę razy połączyłem tę technologię z 2-3 lecznicami i już było zdecydowanie lepiej (efektywnie darmowy dom).
Lampy grzewcze trafiłem do tej pory dwa razy i za każdym razem z zaawansowanymi automatonami, więc nie mam za bardzo zdania, to samo, tylko trochę drożej, można osiągnąć prawem ciepłego posiłku.
Techniki tropienia są chyba dość porównywalne z taktyką łowiecką, ale zachęcają bardziej do szybkiego odśnieżania co może się opłacić. W scenariuszach, w których mamy dużo odkrytych kafelków na start może się okazać bardzo dobrą technologią do odkrycia w pierwszej kolejności.
Naturalny nawóz - trafiam go w prawie każdej rozgrywce i zawsze olewam. Zazwyczaj, jeśli mamy więcej zgonów to znaczy, że jesteśmy i tak na dobrej drodze do przegranej. Po drugie wymaga użycia pionka inżyniera oraz cieplarni, która jest dość droga w budowie i ulepszeniu.
Modernizacja sprzętu - zgadzam się, bardzo dobra technologia, w szczególności na równinach, gdzie bez młota węglowego czeka nas pewna śmierć
https://drive.google.com/file/d/1eE3zBW ... sp=sharing
Powyżej zdjęcia technologii z dodatku Frostlander (poza taktyką łowiecką, która też weszła w kadr). Z tych kart jak już wspomniałem zaawansowane automatony wydają mi się sytuacyjnie bardzo mocne.
Obróbka drewna - jak tylko trafię to staram się uruchomić jak najszybciej, uniwersalnie dobra technologia na start.
Edukacja żywieniowa - może być przydatna, jeśli nie mamy za dużo kart dzieci (nigdy jeszcze nie użyłem prawa pracy dzieci, więc dla mnie to jedyne opcje użycia ich pionków). Użycie kuchni w kluczowym momencie może nas uratować przed karą z karty zmierzchu.
Opieka nocna - na początku byłem dość sceptycznie nastawiony, ponieważ w rozgrywce, którą przegrałem, miałem tę kartę technologii oraz szpital. Wydawało mi się nieuczciwe, że szpital zapewnia tylko jedno miejsce noclegowe. Ale ostatnio parę razy połączyłem tę technologię z 2-3 lecznicami i już było zdecydowanie lepiej (efektywnie darmowy dom).
Lampy grzewcze trafiłem do tej pory dwa razy i za każdym razem z zaawansowanymi automatonami, więc nie mam za bardzo zdania, to samo, tylko trochę drożej, można osiągnąć prawem ciepłego posiłku.
Techniki tropienia są chyba dość porównywalne z taktyką łowiecką, ale zachęcają bardziej do szybkiego odśnieżania co może się opłacić. W scenariuszach, w których mamy dużo odkrytych kafelków na start może się okazać bardzo dobrą technologią do odkrycia w pierwszej kolejności.
Naturalny nawóz - trafiam go w prawie każdej rozgrywce i zawsze olewam. Zazwyczaj, jeśli mamy więcej zgonów to znaczy, że jesteśmy i tak na dobrej drodze do przegranej. Po drugie wymaga użycia pionka inżyniera oraz cieplarni, która jest dość droga w budowie i ulepszeniu.
Modernizacja sprzętu - zgadzam się, bardzo dobra technologia, w szczególności na równinach, gdzie bez młota węglowego czeka nas pewna śmierć