Strona 12 z 16

Re: Troyes

: 29 cze 2017, 15:39
autor: okon
moze mi ktos wytłumaczyc jak działa pasowanie np w rozgrywce dwuosobowej jesli spasuje pierwszy dostaje 2 denary( +1za kazda ture w która rozegra jeszcze przeciwnik ) drugi gracz nie dostaje nic . A w rozgrywce 3 osobowej ?? Jesli zagrane beda zagrane pasy po sobie :
1 gracz pasuje +2 denary
2 gracz pasuje nic nie dostaje ???
3 gracz pasuje nic nie dostaje ???
czy tylko trzeci nic nie dostaje

Re: Troyes

: 29 cze 2017, 15:53
autor: michal2014
okon pisze:moze mi ktos wytłumaczyc jak działa pasowanie np w rozgrywce dwuosobowej jesli spasuje pierwszy dostaje 2 denary( +1za kazda ture w która rozegra jeszcze przeciwnik ) drugi gracz nie dostaje nic . A w rozgrywce 3 osobowej ?? Jesli zagrane beda zagrane pasy po sobie :
1 gracz pasuje +2 denary
2 gracz pasuje nic nie dostaje ???
3 gracz pasuje nic nie dostaje ???
czy tylko trzeci nic nie dostaje
Cytat z instrukcji:

"Jeśli gracz nie chce wykonywać już żadnych akcji w rundzie,
a na planszy (w jakichkolwiek dzielnicach) znajdują się jeszcze
kości, to gracz pasuje i otrzymuje 2 denary, które kładzie
w swojej dzielnicy. Do końca rundy gracz nie może wykonywać
już żadnych akcji, ale za każdym razem, gdy nadchodzi jego
tura, otrzymuje 1 denara, którego kładzie w swojej dzielnicy."

czyli jeżeli spasujesz, to ja mogę wykonywać akcje dotąd az są kosci na planszy.
Jak wykorzystam ostatnią kość i powiem pass to nic nie dostaję. Jak zostaną jakieś dostaję 2 denary.
Ty po kazdym moim ruchu dostajesz 1 denar.
Dawno nie grałem, ale chyba dobrze pamiętam. Moze mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę.

Re: Troyes

: 29 cze 2017, 16:22
autor: detrytusek
okon pisze:moze mi ktos wytłumaczyc jak działa pasowanie np w rozgrywce dwuosobowej jesli spasuje pierwszy dostaje 2 denary( +1za kazda ture w która rozegra jeszcze przeciwnik ) drugi gracz nie dostaje nic . A w rozgrywce 3 osobowej ?? Jesli zagrane beda zagrane pasy po sobie :
1 gracz pasuje +2 denary
2 gracz pasuje nic nie dostaje ???
3 gracz pasuje nic nie dostaje ???
czy tylko trzeci nic nie dostaje
Dopóki są kości ka planszy to wszyscy (poza ostatnim), którzy spasowali dostają 2 +1 denar za każdą rundę. Jak ostatni gracz wykorzysta ostatnią kość lub wcześniej spasuje to naliczanie się kończy.

Re: Troyes

: 29 cze 2017, 16:30
autor: tomb
Jeśli w chwili pasowania są dostępne jakieś kości, ostatni pasujący też dostaje 2 denary.

Re: Troyes

: 29 cze 2017, 16:45
autor: DarkSide
W momencie wykorzystania ostatniej kości jest automatycznie koniec rundy i nie ma z tego tytułu żadnych dodatkowych pasowań. Tyle ile kto kasy "nachapał" do tego momentu tyle dostaje na koniec rundy.

Re: Troyes

: 29 cze 2017, 17:07
autor: Tomzaq
tomb pisze:Jeśli w chwili pasowania są dostępne jakieś kości, ostatni pasujący też dostaje 2 denary.
Tak

Re: Die Damen von Troyes/The Ladies of Troyes

: 17 lip 2017, 11:07
autor: opulentus
Witam

Moje pytanie w zasadzie dotyczy interpretacji trzech kart nowych postaci. Przykładem niech będzie Jeanne de Champagne. Zdobywamy 1PZ "if you have a total of 2 or 3 citizens on yellow Activity cards and on City Hall". Tlumacząc na j. polski mamy" zdobywasz punkt zwycięstwa jeśli masz w sumie od 2 do 3 obywateli.." i dalej mam problem z interpretacją. Warunkiem koniecznym jest posiadanie min po 1 obywatelu na żółtej karcie i w ratuszu, czy może być układ 2 na karcie i 0 w ratuszu i odwrotnie?

Re: Die Damen von Troyes/The Ladies of Troyes

: 17 lip 2017, 12:01
autor: melusina
tutaj znajduje się dyskusja na ten temat, a wniosek jest taki, że należy to rozumieć:
1 PZ jeśli masz w sumie 2 lub 3 mieszkańców na żółtych kartach akcji i w City Hall

Re: Die Damen von Troyes/The Ladies of Troyes

: 17 lip 2017, 12:19
autor: opulentus
Nadal nie wyjaśnia czy warunkiem koniecznym by zapunktować jest min 1 obywatel w ratuszu i min 1 na żółtek karcie Akcji, czy wystarczy np 2 w ratuszu...

Re: Die Damen von Troyes/The Ladies of Troyes

: 17 lip 2017, 12:41
autor: melusina
Oczywiście, że wyjaśnia - "w sumie" oznacza: dodaj liczbę mieszkańców z kart akcji do liczby mieszkańców z City Hall i jak wyjdzie 2 lub 3, to masz 1 PZ. Dopuszczalna jest więc każda kombinacja dająca 2 lub 3.

Re: Troyes

: 20 wrz 2017, 22:10
autor: arturpe
Hej, czy możliwa jest następująca sytuacja? Kupuje białą 6 i aktywuje mnicha więc mam 18 w wirtualnych żółtych, następnie aktywuje milicję, więc mam 18 w czerwonych, po czym z tych wirtualnych kosci aktywuję łucznika i mam z niego 9 akcji? Fotografia zrobiona po combo, więc na kartach z klepsydrą nie ma już kupionych wcześniej kosteczek. Obrazek

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: Troyes

: 20 wrz 2017, 22:13
autor: arturpe
Tomzaq pisze:
tomb pisze:Jeśli w chwili pasowania są dostępne jakieś kości, ostatni pasujący też dostaje 2 denary.
Tak
Nawet jeśli te kości należą do szarego? Graliśmy we dwójkę tak, że pierwszy pasujący dostaje 2 denary, a następny nic, nawet jeśli na planszy były kości, niezależnie czy gracza, czy banku.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: Troyes

: 20 wrz 2017, 22:26
autor: tomb
arturpe pisze:Hej, czy możliwa jest następująca sytuacja?
Nie. Można wykorzystać jedną kosteczkę na akcję.
arturpe pisze:Nawet jeśli te kości należą do szarego?
Nawet wtedy - patrz: instrukcja - spasowanie.

Re: Troyes

: 21 wrz 2017, 06:32
autor: arturpe
Ok. Dziękuję.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: Troyes

: 21 wrz 2017, 14:11
autor: GrzeL
tomb pisze:
arturpe pisze:Hej, czy możliwa jest następująca sytuacja?
Nie. Można wykorzystać jedną kosteczkę na akcję.
Ograniczenie to dotyczy tylko znaczników z kart działań, znaczników z kafli działań zewnętrznych, można używać więcej niż jednego pod warunkiem, że pochodzą z różnych kafli.

Re: Troyes

: 21 wrz 2017, 15:03
autor: Olgierdd
GrzeL pisze:
tomb pisze:
arturpe pisze:Hej, czy możliwa jest następująca sytuacja?
Nie. Można wykorzystać jedną kosteczkę na akcję.
Ograniczenie to dotyczy tylko znaczników z kart działań, znaczników z kafli działań zewnętrznych, można używać więcej niż jednego pod warunkiem, że pochodzą z różnych kafli.
O jakich kaflach zewnętrznych mówisz? Jeżeli chodzi o dodatek, to warto to zaznaczyć.

Re: Troyes

: 02 lis 2017, 13:16
autor: konradstpn
Witam wszystkich,
Właśnie rozpocząłem swoją przygodę z Troyes jednocześnie analizując powyższy wątek dotyczący zasad. Dalej pozostały wątpliwości:
- Czy ściągając handlarza z karty z klepsydrą gdzie zostały jeszcze moje kosteczki ciągle mogę odpalać daną akcję ?( w wątku nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zauważyłem, że zdania są podzielone)
- Czy jedynym ograniczeniem dla fazy aktywacji karty akcji jest skorzystanie maksymalnie z jednej karty z klepsydrą i tym samy możliwa jest np. akcja templariusz + łucznik korzystając z jednej białej kości ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Re: Troyes

: 02 lis 2017, 14:46
autor: warlock
konradstpn pisze:Witam wszystkich,
Właśnie rozpocząłem swoją przygodę z Troyes jednocześnie analizując powyższy wątek dotyczący zasad. Dalej pozostały wątpliwości:
- Czy ściągając handlarza z karty z klepsydrą gdzie zostały jeszcze moje kosteczki ciągle mogę odpalać daną akcję ?( w wątku nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zauważyłem, że zdania są podzielone)
- Czy jedynym ograniczeniem dla fazy aktywacji karty akcji jest skorzystanie maksymalnie z jednej karty z klepsydrą i tym samy możliwa jest np. akcja templariusz + łucznik korzystając z jednej białej kości ?

Z góry dziękuję za pomoc.
ad 1. Nawet jak nie masz już handlarza na karcie, to wciąż możesz korzystać z Twoich sześcianków (aż do ich wyczerpania).
ad 2. Jak najbardziej - bierzesz białą kość, używasz sześcianiku z templariusza żeby "zrobić z niej" 2 czerwone i przydzielasz te 2 czerwne do akcji łucznika (pamiętając, że nie możesz dorzucić dodatkowo czerwonej kości do tych 2).

Re: Troyes

: 02 lis 2017, 15:19
autor: konradstpn
Wielkie dzięki! Czyli rozumiem, że mogę robić dowolne kombinacje ograniczone użyciem jednej kosteczki na akcję. Czy tak ?

Re: Troyes

: 02 lis 2017, 15:21
autor: warlock
Tworząc pulę kości możesz zmodyfikować ją z wykorzystaniem jednego sześcianika z jakiejś karty (respektując przy tym ewentualne ograniczenia wskazane w opisie karty).

Re: Troyes

: 02 lis 2017, 15:29
autor: konradstpn
Zatem kombinowania cała masa. Thnx :)

Re: Die Damen von Troyes/The Ladies of Troyes

: 22 lis 2017, 20:31
autor: Tomzaq
Czy może mi ktoś wyjaśnić działanie kart wydarzeń: Harsh Winter i Chief Outlaw?

Re: Die Damen von Troyes/The Ladies of Troyes

: 22 lis 2017, 21:53
autor: warlock
Harsh Winter - ściągasz sześcianik w swoim kolorze z jakiejkolwiek karty akcji lub kafla zewnętrznego (sam wybierasz skąd). Jak nie masz, to nic nie robisz ;). Nie bierzesz pod uwagę sześcianików na kartach wydarzeń ani w katedrze.

Chief Outlaw - zwiększa o 3 wartość każdej czarnej kości, jakimi się rzuca podczas Fazy 3 (ale maksymalnie do 6). Czyli cholernie trudno zwalczać czarne kości, bo ich minimalna wartość to będzie 4 ;). Co więcej, żeby zwalczyć to konkretne wydarzenie musisz uzbierać przynajmniej 16 oczek na czerwonych kościach - nie możesz go zwalczyć przy pomocy akcji z czerwonych kart pierwszego poziomu (np. Łucznika) - to by było za proste. Nie działa też na niego wydarzenie Wsparcie (które w normalnych warunkach automatycznie zapycha wydarzenia z toru neutralnymi sześcianikami). Słowem - to twardy badass jest ;).

Re: Die Damen von Troyes/The Ladies of Troyes

: 22 lis 2017, 22:21
autor: Tomzaq
Dzięki Warlock. Mam w grze instrukcję, w której przy tych kartach widnieje tekst taki sam jak na karcie Princess i zgłupiałem. 8)

Re: Die Damen von Troyes/The Ladies of Troyes

: 22 lis 2017, 22:25
autor: warlock
Tomzaq pisze:Dzięki Warlock. Mam w grze instrukcję, w której przy tych kartach widnieje tekst taki sam jak na karcie Princess i zgłupiałem. 8)
Też taką miałem. Ale Asmodee przysłało mi za darmo poprawioną kartę pomocy + nową instrukcję + cały nowy komplet kart (bo miałem jedną jakąś uszkodzoną). Także teraz już jest ok ;).

Mocno zmienił się "wording" w instrukcji w porównaniu do starej edycji od Z-man games, wiele funkcji kart i zapisów jest o wiele klarowniej wyjaśnionych. W razie czego pytaj śmiało, pomogę na ile będę potrafił ;).