Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki (Pionierzy, Ekspansja, Wysoka orbita, Wenus faza 2, Księżyc, MvsM i in
: 27 lis 2021, 18:36
Ma ktoś może instrukcje w języku PL do dodatku Pathfinders?
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Dzięki, ale tak się składa że grałem wcześniej w Arcadia Planitia (zanim zrobiłem Valles Marineris) i wskaźniki globalne celowo zrobiłem w ten sposób. Zdawałem sobie sprawę, że to zwiększa wartość kart wymagających wysokiego tlenu, temperatury i oceanów... I szczerze to mi się to podoba, bo zawsze czułem ich nie dosyt (albo dobierałem je za wcześnie, albo już nie zdąrzyłem się nimi nacieszyć). A na tej mapie nabierają większej wartości. Zwróce uwagę, że zwiększają swoją wartość także wszelkie karty do produkcji, ponieważ gra trwa dłużej (więcej pokoleń). Jednak wbrew pozorom tych pokoleń nie jest dużo więcej, ponieważ gra przyśpiesza pod koniec. Każdy zarabia zazwyczaj bardzo dużo i ma mnóstwo działań w ostatnich pokoleniach. Zwykle 3 pokolenia więcej wystarczają.Rvdy pisze: ↑02 sty 2022, 12:50 Mam taką drobną sugestię odnośnie tej mapy, która być może nieco poprawiłaby balans gry na niej. Rzuć okiem na mapę Arcardia Planitia, która też jest większa niż standardowa mapa, a dokładniej jak rozwiązano tam wskaźniki tlenu i temperatury. Może najpierw podrzucę porównanie tych pasków w formie listy (dodam jeszcze GIGA mapę, jako przykład ekstremalny):
Pasek temperatury:Pasek tlenu:
- Mapa standardowa: od -30°C do +8°C, krok 2°C
- Arcardia Planitia: od -36°C do +8°C, krok 2°C
- GIGA mapa: od -30°C do +9°C, krok 1°C
- Valles Marineris: od -30°C do +26°C, krok 2°C
Pewnie dostrzegasz już o co biega . W grze istnieją karty, które są dość opłacalne, ale ze względu na wymagania można zagrać je dopiero na końcu (np. Ptaki, dające 1 PZ/pok., ale wymagające 13% tlenu). Powiększanie paska tlenu, tak jak jest to zrobione w Valles Marineris zwiększa opłacalność zagrywania tej karty - można zagrać ją dużo wcześniej. Jest też wiele innych kart, które posiadają jakieś wymagania tlenu, bądź temperatury i nieodpowiednie skalowanie tych pasków finalnie zmienia nieco balans gry. Proponuję zatem, na wzór mapy Arcardia Planitia, zmienić wartości kolejnych stopni tlenu i temperatury tak, by moment zagrywania tych kart pozostał mniej więcej taki sam.
- Mapa standardowa: od 0% do 14%, krok 1%
- Arcardia Planitia: od 0% do 15%, krok 0,5% do 2% tlenu, a następnie 1%
- GIGA mapa: od 0% do 15%, krok 0,5%
- Valles Marineris: od 0% do 21%, krok 1%
Przykład (zachowując ilość kroków):
Pasek temperatury: od -36°C do 8°C, krok 1°C do -30°C, a następnie 2°C
Pasek tlenu: od 0% do 15%, krok 0,5% do 4% tlenu, a następnie 1%
Cześć,Haris2222 pisze: ↑01 lut 2022, 18:00 Czy ktoś byłby zainteresowany przetłumaczeniem dodatkowych kart Wenus do grania na giga mapie? Ta paczka według mojej wiedzy nie była jeszcze nigdy tłumaczona.
https://mega.nz/folder/VywkySZL#Ri4QGdCpFmX2VqTkmwkD_g
Dzięki za info przeglądałem sobie już zawartość tego dodatku Wenus Faza 2. Zastanawiam się czy te karty dałoby w takim razie połączyć z wenus znajdującą się na giga mapie i proponowanymi tam strukturami?Adhai Grey pisze: ↑01 lut 2022, 22:41Cześć,Haris2222 pisze: ↑01 lut 2022, 18:00 Czy ktoś byłby zainteresowany przetłumaczeniem dodatkowych kart Wenus do grania na giga mapie? Ta paczka według mojej wiedzy nie była jeszcze nigdy tłumaczona.
https://mega.nz/folder/VywkySZL#Ri4QGdCpFmX2VqTkmwkD_g
duża pula tamtych kart pochodzi z mojego wczesnego prototypu Wysoka Orbita: Wenus Faza II (ukończony i dostępny od zeszłej edycji Małego Drukarza). Niemniej chłopaki od GIGA poszli w innym kierunku (inne skalowanie), kiedy z polską ekipą i nieodzowną pomocą Dawida nadaliśmy im ostateczny kształt pod względem grafiki i balansu.
z pozdrowieniami
Adhai
Jestem jak najbardziej za! Pytanie tylko czy znajdzie się śmiałek, który podejmie się przerobienia giga mapy ?Rvdy pisze: ↑02 lut 2022, 15:17 Wydaje mi się, że lepiej byłoby pójść w drugą stronę, tj. uaktualnić wersję znajdującą się na mapie GIGA do obecnej formy dodatku. Posiadanie trzeciej już płaszczyzny na hexy, zwłaszcza przy tak dużej mapie wydaje mi się mało ciekawe a innowacyjna mechanika z obecnej wersji dodatku nadałaby rozgrywce trochę świeżości (plus dzięki przedłużeniu czasu rozgrywki byłaby większa szansa na dojście od końca terraformowania Wenus w tym dodatku, nam się to jeszcze nigdy nie udało ). Jedyne co bym ewentualnie poprawił mając tyle przestrzeni to zmieniłbym nieco miejsce przeznaczone na suprastruktury - podczas naszych rozgrywek często zapominamy o tych strukturach a zaplanowanie większej przestrzeni na nie dałoby graczom swego rodzaju "przypomnienie".
to jest tor z dodatku pionierzy tam polecam ogólnie zawsze jak ktoś gra symbol danej "planety" w tym przypadku księżyca to podnosicie za każdy symbol ten tor i jak znacznik jest na miejscu bonusów, to wszyscy dostaja to co jest z prawej, a podnoszący dany wskaznik to co jest z lewejraf83ik pisze: ↑02 sty 2023, 13:50 Mam prośbę odnośnie dodatku Księżyc:
Czy może mi ktoś objaśnić działanie toru umieszczonego na planszy po prawej stronie (od 0 do 20). Co to jest i co oznaczają bonusy przy poszczególnych polach - i co znaczy umieszczenie ich po różnych stronach toru).
Z góry dziękuję.
gogovsky pisze: ↑02 sty 2023, 16:19to jest tor z dodatku pionierzy tam polecam ogólnie zawsze jak ktoś gra symbol danej "planety" w tym przypadku księżyca to podnosicie za każdy symbol ten tor i jak znacznik jest na miejscu bonusów, to wszyscy dostaja to co jest z prawej, a podnoszący dany wskaznik to co jest z lewejraf83ik pisze: ↑02 sty 2023, 13:50 Mam prośbę odnośnie dodatku Księżyc:
Czy może mi ktoś objaśnić działanie toru umieszczonego na planszy po prawej stronie (od 0 do 20). Co to jest i co oznaczają bonusy przy poszczególnych polach - i co znaczy umieszczenie ich po różnych stronach toru).
Z góry dziękuję.