Gra o Tron: Gra karciana 2 ed LCG (Nate French, Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 562 times
Been thanked: 284 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: Atamán »

W przypadku Cersei, to FFG opublikowało kartę:
Obrazek
(karty loyal można poznać po tym, że mają wstęgę pod herbem)

a w przypadku Stannisa, to niestety nie widziałem jego karty w żadnych przeciekach, więc to tylko moja spekulacja :P
(ale czy ktolowiek twierdzi, że mogłoby być inaczej?)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: Jacek_PL »

Chyba chodziło o to gdzie jest zaznaczone że karty Loyal różnych frakcji nie mogą być razem w talii - odpowiedź jest chyba tutaj w odpowiedzi na pytanie "What are you most excited about with the new edition?".
szczudel
Posty: 1445
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 101 times
Been thanked: 142 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: szczudel »

Pytam bo nie wiem :)
Czyli nawet mając agendę do łączenia rodów nie można do decku włożyć postaci loyal? W V1 można było bez limitu wsadzać karty innych rodów do swoich tali (chyba że było to na karcie stricte zakazane). Tutaj loyal zapewne będzie działał tak, ze tylko w deckach z laczonymi agenda frakcjami te postacie będą mogły występować.
Jeśli twoje twierdzenie byłoby prawdziwe to Core set dawałby bardzo okrojone doświadczenie. Jaki sens łączenia frakcji jeśli tylko jakieś leszcze można wsadzać do decku.

Coś nie wierze w to ograniczenie.

Edit - a faktycznie. Jest na karcie napisane. Non-loyal. No to ten Core Set będzie mega slaby ( jak i to łączenie frakcji).
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 562 times
Been thanked: 284 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: Atamán »

By jeszcze sprecyzować: jak grasz np. Baratheonami, a na support bierzesz agendę Starków, to możesz korzystać ze wszystkich (loyal i not-loyal) kart Baratheonów, oraz dodać do niego karty Starków, ale: musisz ich dodać min. 15 oraz możesz dodawać tylko non-loyal Stark. Plusem jest natomiast to, że nie musisz (jak w 1ed) dopłacać za zagrywanie takich kart.

Nie zgodzę się, że to mega-słaby pomysł.

Jakieś organiczenie istnieć powinno, bo dzięki temu możliwe jest zachowanie zróżnicowanych mechanik w poszczególnych frakcjach i uniemożliwia się powstanie najbardziej przegiętych kombinacji. Zawsze słabo działało dodatkowe dopłacanie do kart spoza frakcji (GoT 1ed, WHI). Lepiej się spisują innego typu ograniczenia (Netrunner, Conquest). Wprowadzenie kart loyal, których nie można dodać jako support do innej frakcji to rozwiązanie, które może być dobre fabularnie i daje też ciekawe pole do popisu w mechanice gry. Bo karty non-loyal to wcale to nie muszą być leszcze, mogą wśród nich być karty zarówno drogie, jak i tanie. Wg tego, co zostało zaspoilerowane Eddark Stark oraz John Snow są non-loyal (a mają koszt 7 oraz 6).
szczudel
Posty: 1445
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 101 times
Been thanked: 142 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: szczudel »

Może masz rację. Pożyjemy zobaczymy. Mam nadzieję, że wyjdzie na twoje :)
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: aryann »

Nie wszystkie sojusze oczywiście się wykluczają, o czym stanowi sama książka. W zasadzie są one istotą tego uniwersum, nie mniej dla mnie skazywanie gracza na wymuszanie tego jest nie fair. Dla nich dorzucić kilka kart to koszty żadne, a dla kogoś kto przepada za danym rodem lub po prostu nie lubi mieszać kart i chce sobie zagrać casualowo jest to złe rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: Wothan »

Na stronie FFG pojawił sie artykuł wyjaśniający jak będzie wyglądać gra w kilku graczy. https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ey-ground/
Zapowiada się dosyć ciekawie, każdy gracz wybiera potajemnie jaki urząd Małej Rady będzie piastowac w danej rundzie, a to ma wpływ na to kogo może atakować, a przed kim jest broniony. Daje to duże pole do popisu dla intryg, knowań itp. Z drugiej strony trochę determinuje kto może być celem w danej turze. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu...
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: Jacek_PL »

Wothan pisze:Na stronie FFG pojawił sie artykuł wyjaśniający jak będzie wyglądać gra w kilku graczy. https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ey-ground/
Zapowiada się dosyć ciekawie, każdy gracz wybiera potajemnie jaki urząd Małej Rady będzie piastowac w danej rundzie, a to ma wpływ na to kogo może atakować, a przed kim jest broniony. Daje to duże pole do popisu dla intryg, knowań itp. Z drugiej strony trochę determinuje kto może być celem w danej turze. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu...
Tylko takie dwie małe uwagi, pierwsza: miejsca w małej radzie wybiera się jawnie według ustalonej kolejności, druga: to już było, chociaż działanie tytułów było trochę inne i moim zdaniem sprawdzało się to znakomicie. Zapowiedziana wersja wygląda nawet ciekawiej, przynajmniej w mojej opinii.
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: Wothan »

Jacek_PL pisze:
Wothan pisze:Na stronie FFG pojawił sie artykuł wyjaśniający jak będzie wyglądać gra w kilku graczy. https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ey-ground/
Zapowiada się dosyć ciekawie, każdy gracz wybiera potajemnie jaki urząd Małej Rady będzie piastowac w danej rundzie, a to ma wpływ na to kogo może atakować, a przed kim jest broniony. Daje to duże pole do popisu dla intryg, knowań itp. Z drugiej strony trochę determinuje kto może być celem w danej turze. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu...
Tylko takie dwie małe uwagi, pierwsza: miejsca w małej radzie wybiera się jawnie według ustalonej kolejności, druga: to już było, chociaż działanie tytułów było trochę inne i moim zdaniem sprawdzało się to znakomicie. Zapowiedziana wersja wygląda nawet ciekawiej, przynajmniej w mojej opinii.
"In a four-player melee, the first player randomly discards one of the six title cards facedown, then secretly selects a title card and passes the remaining title cards to his left. After all players in turn have selected their title cards, the titles are revealed. "
Jak widzisz miejsce w Małej Radzie wybiera się potajemnie :)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: Jacek_PL »

Wothan pisze:Jak widzisz miejsce w Małej Radzie wybiera się potajemnie :)
Rzeczywiście masz rację, jakoś tak pobieżnie to przeczytałem. W takim wypadku wybór ról jest jeszcze ciekawszy.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: kamron6 »

A w trzech graczy można?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 562 times
Been thanked: 284 times

Re: Gra o Tron - gra karciana.

Post autor: Atamán »

Można.

Z udostępnionych informacji wynika, że podstawka będzie od 2 do 4 graczy (bo max 4 talie da się złożyć z kart w podstawce), ale zasady gry będą przewidywały od 2 do 6 graczy (ale do złożenia 5. i 6. talii potrzeba będzie drugiej postawki lub kilku dodatków).
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: pattom »

Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: kamron6 »

Orientuje się ktoś czy ma być w małym pudełku jak podbój czy w większych jak starsze lcg?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 315 times
Been thanked: 344 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: tomb »

Przejrzałem instrukcję i jakoś nie porwało. Po lekturze W:Conquesta byłem bardziej zainteresowany, ale odpuściłem, po podobno prostszy od Inwazji. A jak będzie tutaj?
Co jest obcięte względem wcześniejszej edycji? Jak ciężka jest to gra?

A ze kategorii "wróżenie z kuli": myślicie, że scena turniejowa odpali? Z tego, co widzę, to Poznań nie gra nawet w Conquesta, więc czy jaka jest szansa, że GoT ruszy? Jest ciśnienie w narodzie, czy raczej wyjdzie jak zwykle (lub gorzej)?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: uday »

- niezwykle popularny setting
- dobra gra pod względem mechaniki
- po polsku, więc ludzie będą kupować, więc linia wydawnicza się nie urwie
Do tego dochodzą jeszcze małe plusy (ładne grafiki, system sezonowy wprowadzony przez FFG, itd.). Myślę, że GoT będzie najlepiej sprzedającym się LCGiem w Polsce. Na pewno podstawka. Będą ludzie chętni do organizacji, to i będą turnieje.
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: DDP »

Jeśli w turniejach będzie można grać tylko polską wersją to scena turniejowa raczej długo nie przetrwa. Nie wiem jak w innych miastach ale w Szczecinie, gdzie AGoT jest akurat silny, prawie wszyscy mamy zamiar kupić wersję angielską. Podejrzewam że co najmniej połowa, jeśli nie większość wyjadaczy AGoT'a pójdzie tą drogą. Polska wersja językowa będzie dla casualowych graczy, a oni jak wiadomo stanowią mały odsetek sceny turniejowej. Większość z nich kupi tylko podstawkę i ewentualnie jakieś delux sety, a chaptery z biegiem czasu będą miały słabą sprzedaż i stanie się to co z Netrunnerem. Oczywiście nie życzę tego ani Galakcie, ani grającym w pl wersję ale dla mnie najważniejsza jest gwarancja, że będę mógł kupić wszystko co wyjdzie od FFG, a Galakta takiej gwarancji nie daje (wręcz jest duże prawdopodobieństwo powtórki z historii). Poza tym wiedząc jak ważne jest każde słowo w grach LCG i mając doświadczenie z 1.0 wiem, że jedynie oryginalna wersja językowa da mi poczucie prawidłowej interpretacji kart (nie ufam polskim tłumaczeniom, tym bardziej że nie robili 1.0 i nie wiedzą jakie pułapki słowne na nich czyhają).

Co do poziomu skomplikowania to 1.0 była bardzo skomplikowana jeśli chodzi o timing kart (podejrzewam że najbardziej ze wszystkich LCG) ale głównie wynikało to z tego, iż gra była już dość stara. Na początku gdy ogłoszono 2.0 byłem bardzo niepocieszony (w końcu grałem w 1.0 od 3 lat i zainwestowałem sporo kasy a tu reset) ale dotarło do mnie że 1.0 nie da się naprawić tylko trzeba odbudować na nowo. AGoT to jedyny mi znany dobrze działający, wieloosobowy LCG (Inwazja jak dla mnie jest słaba w wersji melee a reszta LCG chyba jest tylko 1 na 1) w którym tematyka poparta jest mechaniką. Przy stole często dochodzi do chwilowych układów, zastraszania i manipulowania przeciwnikami (przynajmniej na poziomie turniejowym) co w sumie odzwierciedla feeling Gry o tron.
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: Michałku »

Po przeczytaniu instrukcji mechanika wydaje sie prosta i może sprawiać wrażenie nieporywającej. Śle diabeł tkwi w szczegółach i genialność tej gry wychodzi na samych kartach dopiero. Także proponuje zagrać dopiero wtedy bedzie mozna zobaczyć co tak naprawdę ta gra oferuje

A scena turniejowa ruszy i wcale nie potrzebuje do tego Galakty. Juz obecnie istnieje bardzo prężenie działająca liga AGoTa scalające wszystkie turnieje w Polsce i ta sama liga i scena bedzie działa w wersji 2.0 także bez obaw.

Co do Poznania swego czasu działaliśmy baaaardzo mocno w temacie AGoTa i to tutaj odbył sie pierwszy duży turniej obecnej jeszcze edycji. Pózniej całość niestety upadała ale wiem, ze ludzie sie przymierzają do grania. M.in. Cube ma działać w temacie.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: aryann »

Też tak myślałem kupując Conquesta ENG. Przychodzę na pierwszy, drugi, trzeci turniej (Warszawa) i byłem zawsze jedyną, albo jedną z dwóch osób grających angielską wersją (przy czym ta druga osoba była obcokrajowcem). Gracze pytani o powód wybierania wersji PL odpowiadali to samo: bo nie chcieli sobie zamykać drogi na turniej ogólnopolski. Dla mnie sprawą numer 1 była ciągłość wydawnicza Conquesta i nawet gdyby było tylko 5% prawdopodobieństwa, że Galakta przerwie wydawanie karcianki PL, to i tak bym wybrał wersję angielską.
Także możesz się mocno zdziwić jak wejdziesz w GoT 2.0 a Galakta znowu wykluczy posiadaczy innej wersji niż Polska.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: donmakaron »

To na ogólnopolskich turniejach LCG zabronione są obcojęzyczne karty? Co to za barbarzyństwo? Netrunner nie ma z tym problemu...

Czy w GOT można mieszać ze sobą frakcje w ramach jednej talii? Czy jak kupię ze znajomkami core set na spółę i każdy dostanie jedną frakcję, to będziemy się dobrze bawić i będzie można sensownie pograć?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 315 times
Been thanked: 344 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: tomb »

To jest prawdziwy problem, którą wersję wybrać, bo gra może okazać się inwestycją na lata. Zwłaszcza, jeżeli
Michałku pisze:diabeł tkwi w szczegółach i genialność tej gry wychodzi na samych kartach dopiero.
Szkoda, że Poznań jest dość nieruchawy w kwestii turniejów. Może teraz będzie inaczej.

Tutaj można obejrzeć większość kart z podstawki.
Sam core set pozwala grać dwufrakcyjnymi deckami w dowolnych kombinacjach par dobieranych spośród ośmiu frakcji. Do tego dokładamy kilka kart neutralnych oraz mamy do dyspozycji 28 kart fabuł, więc starczy dla czterech graczy. Zważywszy, że niemal wszystkie wzory kart są w jednym egzemplarzu, to casualowej zabawy powinno starczyć na długo.


Pytanie techniczne o budowaniu talii - czy dobrze zrozumiałem, że:
- w talii mogą znaleźć się karty neutralne, karty wybranej frakcji (z lojalnością i bez niej), a jeśli użyje się agendy, to również dodatkowo karty innej frakcji nie posiadające znaku lojalności?
- karty fabuły nie mają przynależności frakcyjnej?

Czy nowe karty fabuł będą pojawiać się w dodatkach? (Ed.: To już wiem. Będą.)
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: DDP »

W przeciwieństwie do 1.0 w AGoT 2.0 standardowo do talii danego rodu, np Starków można wrzucić jedynie karty tego rodu oraz karty neutralne (w 1.0 można było dowolnie wrzucać karty innych rodów pod warunkiem że nie miały napisu "house x only" a karą było +2 złota do kosztu). Istnieją jednak agendy (specjalne karty które dają coś graczowi pasywnego na całą grę ale w zamian coś zabierają, aby był balans) które umożliwiają mieszanie 2 rodów.

W podstawce do 2.0 każdy ród ma agendę, która mówi że może stać się bannerami innego rodu (czyli może komuś usługiwać;) przy czym mogą to być jedynie karty nielojalne (żeby nie było np że Denerys służy Jofreyowi;) a ograniczeniem jest że musi być takich kart przynajmniej 14 (czyli nie można sobie wybrać tylko kilku najlepszych kart). Czyli można zrobić np talię Targaryan, gdzie będą też nielojalne karty Martell oraz neutrale.

W skrócie na tą chwilę (bo pewnie z biegiem czasu coś się może zmienić:) talia gracza może składać się z:
- minimum 60 kart (nie ma maksymalnej liczby) gdzie każdej może być maksymalnie 3 kopie
- karty muszą należeć do rodu którym gramy określonego przez House card, który wystawiamy na początku rozgrywki i/lub kart neutralnych (bez należności rodowej)
- jedynie agendy pozwalają na zmianę powyższych zasad (na tą chwilę na połączenie 2 rodów ale jeden ród bez kart lojalnych)
- talia plotów (dokładnie 7 kart) gdzie jeden (i tylko jeden) plot można mieć w 2 kopiach (o ile nie piszę na nim max 1 per deck) to karty przeważnie neutralne (chociaż w 1.0 było kilka plotów "house x only", co oznaczało że tylko dany ród mógł ich używać)

Co do samej podstawki i możliwości tworzenia talii. Każdy ród w podstawce posiada jedynie 20 kart, tak więc nie ma możliwości stworzenia talii z jednego rodu (nawet jak użyje się wszystkich neutralnych bo jest ich chyba mniej niż 40, ale tego nie jestem pewien). Mało tego, nie ma możliwości stworzenia talii z dwóch rodów bez użycia neutrali. Podstawka jest tak zrobiona, aby w jednym czasie można było stworzyć maksymalnie 2 talie dwurodowe (chyba nawet w instrukcji są zaproponowane gotowe talie;). Tak więc nie ma możliwości grania melee (w 3 i więcej graczy) przy użyciu 1 podstawki. Prawda jest niestety taka, że aby grać świadomie trzeba kupić 2 podstawki (granie na pojedyncze karty w deku jest zbyt losowe, przynajmniej na poziomie gamerskim - na poziomie turniejowym trzeba mieć 3 podstawki).
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, 12:32 przez DDP, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 315 times
Been thanked: 344 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: tomb »

Oczywiście granie na pojedynczych egzemplarzach nie jest dla gamerów, ale dla domowego użytkownika to może nawet lepiej, że karty są pojedyncze. Daje to większą różnorodność, co za tym idzie większą radość z gry.

Pozwolę sobie tylko poprawić, że kart każdej frakcji jest 18, a frakcji jest 8 (spis kart). W instrukcji przygotowano przepisy na 4 talie, ale można łączyć frakcje dowolnie, więc kombinacji jest bodaj 28. Do tego dołączać można różne neutrale, więc sporo tego jest, jak na warunki domowego grania. Pytanie, na ile różnorodne będą takie talie?

Agendy nakazują wmieszać 12 kart drugiej frakcji. To tak dla porządku.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: DDP »

Co nie zmienia faktu że w jednym momencie możesz mieć 2 różne talie, nie da się mieć 3 ani 4. Wszystkich kart do grania (nie licze plotów) wg instrukcji jest 192 więc jak łatwo policzyć 192 / 60 (minimalna talia) = 3. Tyle że oznaczałoby to że musisz wykorzystać po 3 rody w dwóch taliach, a na to zasady nie pozwalają... chyba że ffg znowu zrobiło lamerskie talie demo po 40 kart (tak było w 1.0)

edit: Sprawdziłem, to są talie demo po 40 kart (które notabene łamią zasady deck buildingu bo pozwalają na karty lojalne obu rodów w jednej talii). Także w podstawce nie ma mowy o żadnym deckbuildingu, dopóki nie dokupi się drugiej kopii. Jest to zapewne prawidłowość przy wszystkich core setach od FFG :)
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, 12:45 przez DDP, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 315 times
Been thanked: 344 times

Re: Gra o Tron - gra karciana 2 ed.

Post autor: tomb »

DDP pisze: chyba że ffg znowu zrobiło lamerskie talie demo po 40 kart (tak było w 1.0)
A i owszem. Jedna talia to dwie frakcje 2x18 + 7 lub 8 neutrali. Do tego fabuł jest 28, czyli podstawka starcza na 4 graczy. Ale mówimy tu o graniu w domu. Żeby wyjść do ludzi, to i tak pewnie musowo 3 core sety trzeba mieć.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, 14:04 przez tomb, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
ODPOWIEDZ