Strona 2 z 5

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 16 lut 2014, 11:55
autor: FortArt
Nie mam pojęcia dlaczego RunMan udzielił dwóch wzajemnie sprzecznych odpowiedzi.
Druga jego wypowiedź jest poprawna tzn:
"Nie, przyjmujemy że w grze dostępne są jedynie 3 pola i dopóki na co najmniej jednym z tych trzech pól, na co najmniej jednej z trzech akcji nie skończą się żetony kukurydzy, to 2 poziom rolnictwa nic nam nie daje"

Ujmując to inaczej:
Drugi poziom rolnictwa pozwala zebrać kukurydzę z pola z którego zabrano żeton kukurydzy.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 16 lut 2014, 13:21
autor: szutek
W FAQ jest wprost napisane ze 2 poziom rolnictwa pozwala takze brac kukurydze w sytuacji, gdy jest ona zaslonieta lasem (bez potrzeby wypalania).

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 16 lut 2014, 13:35
autor: rastula
szutek pisze:W FAQ jest wprost napisane ze 2 poziom rolnictwa pozwala takze brac kukurydze w sytuacji, gdy jest ona zaslonieta lasem (bez potrzeby wypalania).

QUUEESSTTIIOONN::If I acquired the second level of technology on the first technology (agriculture), can I collect corn on the wheel of Palenque both when the corn tiles are exhausted and also when the corn tiles are not available because covered with forest tiles?



AANNSSWWEERR::Yes, in both cases it is possible to exploit this technology.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 16 lut 2014, 14:51
autor: RunMan
Jak dla mnie to co zacytował FortArt nie stoi w sprzeczności z tym co pisałem wcześniej i w obu przypadkach nie miałem racji.

No cóż, teraz przynajmniej będę już grał dobrze, dzięki ;)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 mar 2014, 13:51
autor: staszek
Mam pytanie co do liczby neutralnych robotników.
W podstawce 6 przy 3 graczach i 12 przy dwóch.
Czy w dodatku liczba ta się zwiększa, tak jakby maksem było 5 osób( czyli 6 neutrali dla 4 , 12 dla 3 i 18 dla 2) ?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 mar 2014, 14:01
autor: Czochrun
Instrukcja wspomina o rozłożeniu gry na 5 graczy. Domniemać można zatem, że na mniejszą liczbę wszystko pozostaje bez zmian.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 mar 2014, 14:25
autor: bogas
staszek pisze:Mam pytanie co do liczby neutralnych robotników.
W podstawce 6 przy 3 graczach i 12 przy dwóch.
Czy w dodatku liczba ta się zwiększa, tak jakby maksem było 5 osób( czyli 6 neutrali dla 4 , 12 dla 3 i 18 dla 2) ?
Tak jak pisał Czochrun, bez zmian. Chyba, że gracie z rozszerzeniem "szybkie akcje". Wówczas pionki 5 gracza też są używane jako neutralne.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 mar 2014, 14:27
autor: staszek
Tak naprawdę, to chodziło mi właśnie o ten dodatek.
Czyli nawet w 4 osoby grając z szybkimi akcjami, jeden pionek wstawiamy na jedno pole szybkich akcji a pozostałe 5 na koła zasobów ?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 mar 2014, 14:32
autor: Czochrun
bogas pisze:
staszek pisze:Mam pytanie co do liczby neutralnych robotników.
W podstawce 6 przy 3 graczach i 12 przy dwóch.
Czy w dodatku liczba ta się zwiększa, tak jakby maksem było 5 osób( czyli 6 neutrali dla 4 , 12 dla 3 i 18 dla 2) ?
Tak jak pisał Czochrun, bez zmian. Chyba, że gracie z rozszerzeniem "szybkie akcje". Wówczas pionki 5 gracza też są używane jako neutralne.
Dokładnie, zapomniałem wspomnieć o szybkich akcjach.
- W rozgrywce 2-osobowej użyjcie 18 neutralnych robotników i umieśćcie pierwszych dwóch na polach Szybkiej Akcji.
- W rozgrywce 3-osobowej użyjcie 12 neutralnych robotników i umieśćcie pierwszego na polu Szybkiej Akcji.
- W rozgrywce 4-osobowej użyjcie 6 neutralnych robotników i umieśćcie pierwszego na polu Szybkiej Akcji.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 mar 2014, 14:41
autor: staszek
No tak.Dokładne czytanie instrukcji, czasem się jednak przydaje :)
Dzięki

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 mar 2014, 20:16
autor: lhw
Tak swoją drogą, zastanawiam się czy zmiana ilości zajmowanych pól przez neutralnych robotników w grach 2-4 osobowych z wykorzystaniem szybkich akcji była podyktowana koniecznością modyfikacji reguł w stosunku do wersji pierwotnej bo coś nie do końca działało jak należy, czy też wynikła jakby przy okazji wprowadzenia do gry piątego gracza w celu zachowania podobnego zatłoczenia na kołach we wszystkich rodzajach rozgrywki. W wersji podstawowej kładło się odpowiednio 12 lub 6 robotników, z dodatkiem zaś jest to już 16, 11 lub dodatkowo 5 przy 4 graczach (reszta idzie na pole szybkiej akcji).

Jako że gram głównie w 2 osoby, jak dla mnie przy tych 16 neutralnych robotnikach robiło się trochę zbyt ciasno, szczególnie gdy na jakimś kole blokowana była znaczna część miejsc. Wydaje mi się że takie rozwiązanie zwiększa nieco losowość rozgrywki - mogę bowiem wylosować kafelki startowe dobre pod określoną strategię, a tu bardzo ograniczona ilość wolnych pól na pasującym mi kole czyni ją dużo trudniejszą niż normalnie. Tak samo mam wrażenie że rola pierwszego gracza staje się dużo bardziej istotna niż pierwotnie.

Tak dla ciekawości wprowadziłem małą modyfikację - blokuję pola tylko pięcioma robotnikami w każdym z nieużywanych kolorów, przez co mam wtedy zajęte 13 pól na kołach i 2 pola szybkiej akcji. Daje to taki sam efekt jak w wersji podstawowej - na kole zajęte jest dokładnie jedno pole więcej, w zamian za to otrzymuję dodatkowe pole na szybką akcję.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 27 lut 2015, 21:40
autor: KWs
Przeczytałem właśnie instrukcje i mam jedno pytanie - o czym przypominają lub co powodują znaki nad torami świątyń , 6=2, 2=6, 4=4?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 27 lut 2015, 21:52
autor: Majek10
Pierwsza cyfra to punktowanie w połowie roku a druga na konie roku w danej świątyni.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 02 mar 2015, 09:28
autor: aaxxee
Takie pytanko dla formalności. W swoim ruchu mogę wystawić wszystkie swoje pionki naraz czy robię to na przemian z przeciwnikiem tzn jeden mój , jeden przeciwnika następnie znów ja i następnie przeciwnik? Inst. mówi że mogę wszystkich naraz ale chcę się upewnić.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 02 mar 2015, 09:38
autor: Tony23
tak, wszystkie naraz wystawiasz
(wszystkie które chcesz wystawić, bo nie musisz wysyłać wszystkich Ci dostępnych)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 30 sie 2015, 13:18
autor: Tony23
Jedno pytanie, które pojawiło się podczas wczorajszej rozgrywki:

1 poziom rozwoju technologii Teologia.

wg instrukcji: "Kiedy decydujesz się na powrót robotnika z
Chichen Itza, możesz wykonać akcję z pola
bezpośrednio za polem, które zajmował
Twój robotnik. Nie musisz za to płacić, a
robotnik wykonuje tylko tę jedną akcję zamiast
akcji w ramach reguł standardowych"

"za polem" oznacza pole kolejne (więcej punktowane) czy wcześniejsze (mniej punktowane) ?

imo 1 opcja, ale była opinia, że skoro jest wspomniane że nie trzeba płacić, to jest to tak jak normalna akcja wcześniejsza za którą trzeba zapłacić 1 kukurydzę, a tu jest za darmo.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 30 sie 2015, 13:44
autor: sqb1978
"Za" ewidentnie oznacza pole następne, a nie poprzednie ;)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 30 sie 2015, 13:46
autor: Paskudnik
To oznacza, że możesz, zabierając z koła Chicken Pizza robotnika stojącego np. na polu 7, wykonać:
  • • akcję #7 (normalnie, czyli za darmo)
    • akcję #8 (również za darmo, dzięki rozwojowi na poziomie 1+ technologii Teologia)
    • akcję #6, płacąc 1 kosz kukurydzy
    • akcję #5, płacąc 2 kosze kukurydzy
    itd.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 15 mar 2016, 15:44
autor: detrytusek
Paskudnik pisze:To oznacza, że możesz, zabierając z koła Chicken Pizza robotnika stojącego np. na polu 7, wykonać:
  • • akcję #7 (normalnie, czyli za darmo)
    • akcję #8 (również za darmo, dzięki rozwojowi na poziomie 1+ technologii Teologia)
    • akcję #6, płacąc 1 kosz kukurydzy
    • akcję #5, płacąc 2 kosze kukurydzy
    itd.
- Wrócę do tego. To co piszesz jest rozsądne tylko nie jarzę tego zapisu o braku płacenia. Przecież nie mogę normalnie wykorzystać pola przyszłego za dopłatą to po co pisać, że dzięki temu usprawnieniu robię to za darmo.

- Tylko się upewnię. Instrukcja strona 16 opis znaczków świątyń. Rozumiem, że się kolorki podyndoliły komuś?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 mar 2016, 14:22
autor: detrytusek
Anyone? :)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 mar 2016, 14:34
autor: GeQ
detrytusek pisze:Anyone? :)
Zapewne się podyndoliły :D

Zadowolony?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 mar 2016, 14:39
autor: detrytusek
GeQ pisze:
detrytusek pisze:Anyone? :)
Zapewne się podyndoliły :D

Zadowolony?
niezbyt bo moja pierwsza wątpliwość dalej nie tknięta

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 mar 2016, 14:50
autor: GeQ
detrytusek pisze:
Paskudnik pisze:To oznacza, że możesz, zabierając z koła Chicken Pizza robotnika stojącego np. na polu 7, wykonać:
  • • akcję #7 (normalnie, czyli za darmo)
    • akcję #8 (również za darmo, dzięki rozwojowi na poziomie 1+ technologii Teologia)
    • akcję #6, płacąc 1 kosz kukurydzy
    • akcję #5, płacąc 2 kosze kukurydzy
    itd.
- Wrócę do tego. To co piszesz jest rozsądne tylko nie jarzę tego zapisu o braku płacenia. Przecież nie mogę normalnie wykorzystać pola przyszłego za dopłatą to po co pisać, że dzięki temu usprawnieniu robię to za darmo.

- Tylko się upewnię. Instrukcja strona 16 opis znaczków świątyń. Rozumiem, że się kolorki podyndoliły komuś?
Co do pierwszego wątku. Mówi się, że kolejne pole związane z technologią jest za darmo ponieważ równie dobrze mogłoby być dostępne za kukurydzę prawda. A tutaj jest jednak za darmo ;)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 mar 2016, 15:21
autor: detrytusek
GeQ pisze:
Co do pierwszego wątku. Mówi się, że kolejne pole związane z technologią jest za darmo ponieważ równie dobrze mogłoby być dostępne za kukurydzę prawda. A tutaj jest jednak za darmo ;)
No właśnie się nie mówi...chyba, że jest gdzieś o tym w instrukcji, a ja nie widzę. Jeśli się jednak nie mówi to mogłoby być za i 5 kukurydz albo za zdechłego kota ;). Tak samo się o tym nie mówi. Zastanawia mnie tylko to po co ktoś pisze, że za darmo jak nigdzie nie ma przesłanek by podejrzewać, że jest za coś.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 mar 2016, 15:47
autor: GeQ
detrytusek pisze:
GeQ pisze:
Co do pierwszego wątku. Mówi się, że kolejne pole związane z technologią jest za darmo ponieważ równie dobrze mogłoby być dostępne za kukurydzę prawda. A tutaj jest jednak za darmo ;)
No właśnie się nie mówi...chyba, że jest gdzieś o tym w instrukcji, a ja nie widzę. Jeśli się jednak nie mówi to mogłoby być za i 5 kukurydz albo za zdechłego kota ;). Tak samo się o tym nie mówi. Zastanawia mnie tylko to po co ktoś pisze, że za darmo jak nigdzie nie ma przesłanek by podejrzewać, że jest za coś.
Ot, czepialstwo i tyle ;)