Strona 10 z 10

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 18:26
autor: Wender
Spoiler:
Spoiler:
Wersja w którą grałem we wrześniu miała historie (nie żeby ktokolwiek zwracał na nie uwagę).
Flaw jest taki: siedzimy w knajpie i kminimy jak najlepiej rozwiązać problem, sprowadza się to do: jak na koniec rundy więcej było czerwonych przeczytaj (lub pomiń) paragraf A i następną rundę gracie na zielone i niebieskie, jak więcej był żółtych to paragraf B i kolejna runda na czerwone i czarne ;)
Nie pomaga fakt, że nie ma tu żadnego związku z postacią, grasz na kolor i w pompie masz, że Twoja postać nie lubi magii i nie powinna sugerować jej użycia. Na tej zasadzie z dowolnego Splendora, Azula, Century, (wstaw swój ulubiony abstrakt), można zrobić grę przygodową. Nie widziałem dodatków, mówię jedynie o podstawce.
Spoiler:
Tylko jak kupujesz kolejnego Zombiecide to wiesz dokładnie co kupujesz. Jakby wzięli Stary Świat, zmodyfikowali dwie mechaniki i dołożyli historie z CoD dyskusji by nie było. Za to jakby 3 edycja Horror w Arkham okazała się grą typu Splendor, dyskusja byłaby sroga ;)

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 18:44
autor: Moonday
Wender pisze: 02 kwie 2024, 18:26 Tylko jak kupujesz kolejnego Zombiecide to wiesz dokładnie co kupujesz. Jakby wzięli Stary Świat, zmodyfikowali dwie mechaniki i dołożyli historie z CoD dyskusji by nie było. Za to jakby 3 edycja Horror w Arkham okazała się grą typu Splendor, dyskusja byłaby sroga ;)
A tu nie wiesz co kupujesz? Przecież w trakcie kampanii pojawiła się cała masa materiałów nt gry włącznie z gameplayem. Jak napisałem, polecam schłodzić głowy.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 18:50
autor: Wender
Moonday pisze: 02 kwie 2024, 18:44
Wender pisze: 02 kwie 2024, 18:26 Tylko jak kupujesz kolejnego Zombiecide to wiesz dokładnie co kupujesz. Jakby wzięli Stary Świat, zmodyfikowali dwie mechaniki i dołożyli historie z CoD dyskusji by nie było. Za to jakby 3 edycja Horror w Arkham okazała się grą typu Splendor, dyskusja byłaby sroga ;)
A tu nie wiesz co kupujesz? Przecież w trakcie kampanii pojawiła się cała masa materiałów nt gry włącznie z gameplayem. Jak napisałem, polecam schłodzić głowy.
A cała dyskusja nie rozpoczęła się na nowo po tym jak ktoś wczoraj odkrył, że jednak nie wsparł gry przygodowej ;)

I tak, tak, wiem.... mógł odrobić lekcje i wspierać świadomie ;) jego wina, że dał się nabrać na marketing ;)

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 19:00
autor: Moonday
Wender pisze: 02 kwie 2024, 18:50
A cała dyskusja nie rozpoczęła się na nowo po tym jak ktoś wczoraj odkrył, że jednak nie wsparł gry przygodowej ;)

I tak, tak, wiem.... mógł odrobić lekcje i wspierać świadomie ;) jego wina, że dał się nabrać na marketing ;)
Miałem ostatnio imprezę i chciałem zrobić grzanki z awokado. Wszystko kupiłem zgodnie z przepisem ale ostatecznie okazało się, że awokado kupiłem zbyt twarde i nic z tego nie wyszło. Czy to ma być teraz pretekstem dla całej społeczności kucharzy żeby naskakiwać na autorkę przepisu, bo jakiś facet nie ogarnął, że awokado trzeba kupić miękkie? Trochę jednak zbyt burzliwa ta dyskusja w odniesieniu do skali problemu.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 19:28
autor: Wender
Moonday pisze: 02 kwie 2024, 19:00
Wender pisze: 02 kwie 2024, 18:50
A cała dyskusja nie rozpoczęła się na nowo po tym jak ktoś wczoraj odkrył, że jednak nie wsparł gry przygodowej ;)

I tak, tak, wiem.... mógł odrobić lekcje i wspierać świadomie ;) jego wina, że dał się nabrać na marketing ;)
Miałem ostatnio imprezę i chciałem zrobić grzanki z awokado. Wszystko kupiłem zgodnie z przepisem ale ostatecznie okazało się, że awokado kupiłem zbyt twarde i nic z tego nie wyszło. Czy to ma być teraz pretekstem dla całej społeczności kucharzy żeby naskakiwać na autorkę przepisu, bo jakiś facet nie ogarnął, że awokado trzeba kupić miękkie? Trochę jednak zbyt burzliwa ta dyskusja w odniesieniu do skali problemu.
Jak producent reklamował je jako idealne do grzanek... ;)
Grę wsparło prawie 33 tysiące osób, więc "skala problemu" mała nie jest. I wybacz, ale mam wrażenie, że jesteś tu jedyną "burzliwą" osobą ;)

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 19:43
autor: Xyhoo
Nie mam problemu z Go on Board, bo to nie ich wina, że ludzie nie sprawdzają na co wydają hajs, ale podejrzewam, że i tak im się oberwie jak właśnie tacy kupujący zaczną tę grę ogrywać.
Nie Wookie pierwszy doi graczy figurkami, cały crowdfunding jest taki, ale trochę to niepokojące, że coraz śmielej dodaje się figurki do gier euro, a nawet, jak w tym przypadku, do abstraktów. Ja bym chciał kupować gry w rozsądnej cenie, a nie z badziewiastymi figureczkami

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 19:48
autor: Hardkor
Xyhoo pisze: 02 kwie 2024, 19:43 Nie mam problemu z Go on Board, bo to nie ich wina, że ludzie nie sprawdzają na co wydają hajs, ale podejrzewam, że i tak im się oberwie jak właśnie tacy kupujący zaczną tę grę ogrywać.
Nie Wookie pierwszy doi graczy figurkami, cały crowdfunding jest taki, ale trochę to niepokojące, że coraz śmielej dodaje się figurki do gier euro, a nawet, jak w tym przypadku, do abstraktów. Ja bym chciał kupować gry w rozsądnej cenie, a nie z badziewiastymi figureczkami
No to jest coś takiego jak standard edition...

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 19:49
autor: Xyhoo
Który jak na swój segment tez jest diabelsko drogi

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 20:12
autor: Moonday
Wender pisze: 02 kwie 2024, 19:28 Jak producent reklamował je jako idealne do grzanek... ;)
Grę wsparło prawie 33 tysiące osób, więc "skala problemu" mała nie jest. I wybacz, ale mam wrażenie, że jesteś tu jedyną "burzliwą" osobą ;)
Już to kiedyś słyszałem i to wielokrotnie. Tak było przy okazji kampanii TWOW, że niby gracze kupują nie wiedząc co kupują i będą pretensje. Tak samo było przy okazji kampanii HOMM 3. I co? I nic. Obie gry zostały ciepło przyjęte przez graczy. No ale do 3x sztuka, może w końcu ciemny lud się zorientuje i wywiezie tych okropnych wydawców na taczkach :D

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 20:25
autor: Wender
Moonday pisze: 02 kwie 2024, 20:12
Wender pisze: 02 kwie 2024, 19:28 Jak producent reklamował je jako idealne do grzanek... ;)
Grę wsparło prawie 33 tysiące osób, więc "skala problemu" mała nie jest. I wybacz, ale mam wrażenie, że jesteś tu jedyną "burzliwą" osobą ;)
Już to kiedyś słyszałem i to wielokrotnie. Tak było przy okazji kampanii TWOW, że niby gracze kupują nie wiedząc co kupują i będą pretensje. Tak samo było przy okazji kampanii HOMM 3. I co? I nic. Obie gry zostały ciepło przyjęte przez graczy. No ale do 3x sztuka, może w końcu ciemny lud się zorientuje i wywiezie tych okropnych wydawców na taczkach :D
Nie sądzę ;) Sprzedażowo jest sukces i to się nie zmieni. Jest hit. Natomiast ani HOMM3 ani TWOW nie udawały tego czym nie są. Można było dyskutować czy lepsze czy gorsze ale TWOW miał być przygodówką i przygodówką był, nikt nie kręcił marketingu, że to świetne euro ;)

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 21:09
autor: yrq
Trochę spróbuję nas wybronić :)
W spoilerze opisy ze strony kampanii i BGG
Spoiler:
Podczas kampanii staraliśmy się właśnie nie rzucać gromkimi hasłami, że to "gra przygodowa", czy "historia gra tutaj pierwsze skrzypce", stawialiśmy stategiczną grę karcianą jako pierwsze hasło i nie przekonywaliśmy nikogo, że w grze występują jakieś elementy erpegów, losowe wydarzenia, ekwipunek, rozwój postaci.

Jedną opowieść udostępniliśmy w formie paragrafówki, były gameplaye, w których widać było czym gra jest, a czym nie jest. Udostępniliśmy pełną instukcję (obecnie dostępna wersja na BGG jest prawie-że-ostateczna). Staraliśmy się możliwie szybko i w pełni odpowiadać na wszystkie pytania w komentarzach i innych formach kontatku. Każdy wspierający miał dość czasu i możliwości, żeby dokładnie zapoznać się z grą.

Język marketingu jest nieco podrasowany, jednak naszym celem nie było wprowadzanie w błąd. Informowaliśmy o możliwości rezygnacji ze wsparcia i nikogo nie zmuszaliśmy siłą do wspierania.

I teraz już moja prywatna opinia: gra jest fajna. Nie jakieś wyżyny designu i niewyczerpalne źródło satysfakcji, ale grałem wielokrotnie i za każdym razem wynosiłem przyjemne wrażenia. Podstawy mechaniki są proste ale każda opowieść ma swój twist i dodaje nową perspektywę na zagrywanie kart tak, że nie ma nudy.

Historia się toczy i służy za narratora. Raz mocniej się przejąłem, jak w Złotym Smoku doszło do śmierci smoka i wszyscy mieliśmy potem takie wrażenie "kurczę, skopaliśmy" - tylko nieco innymi słowami.

A figurki to tak - pierwszy raz bylem po tej "drugiej stronie barykady" i widziałem, że mnóstwo ludzi kupuje gry dla plastiku. Jak pokazaliśmy karty towarzyszy to od razu były pytania "dlaczego nie ma do nich figurek". Mówimy, że nie są potrzebne, bo istotne są karty z efektami, a figurek nawet nie byłoby gdzie stawiać na planszy. A ludzie nadal, że potrzebują ich. No to dodaliśmy już w Pledge Managerze. Efekt taki, że schodziły jak ciepłe bułeczki.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 02 kwie 2024, 22:30
autor: Ianixius
Spoiler:
Małe sprostowanie, ja nie wsparłem projektu bo myślałem, że to gra przygodowa, wsparłem głównie z powodu IP i liczyłem na coś ciekawego jako gameplay

Przez dłuższy czas nie rozumiałem o co w grze chodzi, liczyłem na coś w klimqcie res arcana, a po ostatnim gameplayu nie wiem czy gra nie pójdzie na sprzedaż, ale przetestuję

Liczę też na fanowskie dodatki do twom z postaciami z tej gry