Strona 10 z 12

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 18 gru 2021, 17:08
autor: Hardkor
Zagrałem wczoraj pierwszy scenariusz i naprawdę spoko się grało. Z jednej strony gra nie urwała niczego i dałbym takie 7.5, ale z drugiej pół dnia dziś myślę kiedy zagram ponownie.

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 20 gru 2021, 20:22
autor: Beskid
Gromb pisze: 16 gru 2021, 15:39 Mnie też przeszkadza ten model wydawniczy, niestety dla samego wydawcy, to same plusy, począwszy na finansowaniu społecznościowym, braku jednoznacznego terminu realizacji projektu, a na określeniu liczby dodruku z górką w oparciu o liczbę wspierających. Dla mnie, jako wydawcy, to jest Bajlando. Mając na pokładzie utalentowanego projektanta i doświadczenie w branży gier, to fajna złota kurka i podążanie tą drogą chyba jest oczywistym wyborem.
Nie aprobuje takiej polityki wydawcy, ale mogę mieć na to wpływ portfelem.
Dodatkowo taki skrócony łańcuch pokarmowy praktycznie wycina z rynku sklepy planszówkowe, co jest chyba jednak ze szkodą dla całej społeczności bo to często punkty gdzie można merytorycznie pogadać o grach, nierzadko też pograć czy wypożyczyć.

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 20 gru 2021, 22:34
autor: gogovsky
Beskid pisze: 20 gru 2021, 20:22
Gromb pisze: 16 gru 2021, 15:39 Mnie też przeszkadza ten model wydawniczy, niestety dla samego wydawcy, to same plusy, począwszy na finansowaniu społecznościowym, braku jednoznacznego terminu realizacji projektu, a na określeniu liczby dodruku z górką w oparciu o liczbę wspierających. Dla mnie, jako wydawcy, to jest Bajlando. Mając na pokładzie utalentowanego projektanta i doświadczenie w branży gier, to fajna złota kurka i podążanie tą drogą chyba jest oczywistym wyborem.
Nie aprobuje takiej polityki wydawcy, ale mogę mieć na to wpływ portfelem.
Dodatkowo taki skrócony łańcuch pokarmowy praktycznie wycina z rynku sklepy planszówkowe, co jest chyba jednak ze szkodą dla całej społeczności bo to często punkty gdzie można merytorycznie pogadać o grach, nierzadko też pograć czy wypożyczyć.
wydaje się tysiące gier rocznie, sądzę, że KSy nie zabiją stacjonarek :) Zresztą dużo sklepów wchodzi w KSy zwłaszcza, że często jest dla nich fajna oferta :D

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 16 sty 2022, 18:39
autor: Beskid
Yuri pisze: 18 gru 2021, 14:48 Doszedłem do wniosku, ze jest tyle gier w kolejce, ze nie ma sensu kopać się z koniem.
Grałeś ale nie zdecydowałeś się postawić oceny na BGG, why?

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 16 sty 2022, 18:44
autor: Yuri
O kurcze....ja chyba nigdy tam nie wystawiałem ocen :) szczerze to wolę tutaj coś skrobnąć o grze, niż na BGG się produkować.

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 16 sty 2022, 18:51
autor: Beskid
Yuri pisze: 16 sty 2022, 18:44 O kurcze....ja chyba nigdy tam nie wystawiałem ocen :) szczerze to wolę tutaj coś skrobnąć o grze, niż na BGG się produkować.
Byłem ciekaw bo linkujesz w podpisie i jest tam u Ciebie kilka dyszek ;) rozumiem

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 16 sty 2022, 18:57
autor: Yuri
O kurka to gdzieś na początku musiałem dać, a jak są same dyszki to tylko potwierdza, że pewnie tak było :? Teraz jestem surowy jak Kim Ir Sen planszowkowy :)

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 30 sty 2022, 03:22
autor: morfeusz-22
Czy podstawową wersją gry ze sklepu można grać wszystkie scenariusze z aplikacji?

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 30 sty 2022, 07:38
autor: Onishin
morfeusz-22 pisze: 30 sty 2022, 03:22 Czy podstawową wersją gry ze sklepu można grać wszystkie scenariusze z aplikacji?
Nie

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 01 lut 2022, 22:18
autor: Beskid
taki hr pojawił się na bgg

Jest to prosty wariant, który podobał mi się w moich grach, aby zmniejszyć frustrację związaną z losowaniem niektórych absolutnie niszczących kart Wasteland, szczególnie w bardzo wczesnej grze:

-Możesz odrzucić żeton paliwa, aby odrzucić bieżącą kartę Wasteland i zamiast niej pobrać nową. Możesz to zrobić tyle razy, ile masz paliwo do wydania.

Tematycznie twoja postać w zasadzie spala paliwo, aby przejechać od jednego zagrożenia do drugiego.

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 13 lut 2022, 17:25
autor: jamci
W związku z zapowiedziami Galakty, sporo słyszałem, że dopiero teraz (tzn z dodatkiem) będzie to dobra / fajna / pełna wersja gry. Wobec tego mam pytanie. Czy rzeczywiście wersja sklepowa jest tak mocno uboga i dopiero pełny 'fun' z rozgrywki mamy z 'Opowieściami'?

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 13 lut 2022, 17:47
autor: yarzab
Dodatkowa zawartość KS, to po prostu więcej tego samego: więcej scenariuszy, więcej kart, bohaterów, samochodów itp.
Plus mini dodatki: Karty części i Zlecenia miejskie i chyba jeszcze Legendarne miejsca. Oprócz tego nie ma żadnych zmian w mechanice, po prostu dodatki zwiększają regrywalność, nie ma tu żadnych rewolucji ;)
Spokojnie można pograć teraz w sama podstawkę i jak pyknie to czekać na dodatki, a jak nie to sprzedać bez żalu. Jeśli komuś nie siądzie podstawka, to wątpię żeby dodatki KS coś tu zmieniły.

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 13 lut 2022, 21:17
autor: Beskid
jamci pisze: 13 lut 2022, 17:25 Czy rzeczywiście wersja sklepowa jest tak mocno uboga i dopiero pełny 'fun' z rozgrywki mamy z 'Opowieściami'?
Wersja KS ma sporo więcej treści i bohaterów, mechanika ta sama. Przy czym to jest gra przygody paragrafowej więc treść jest tu nawet ważniejsza niż mechanika.

z tego co pamiętam Mydel pisał gdzieś na bgg, że więcej ciekawych zmian będzie w kolejnych dodatkach bo nie chcieli przytłoczyć graczy mnogością opcji i reguł. ja rozumiem to w ten sposób, że więcej nowości pojawi się w tym dodatku, który dopiero się funduje na KS :roll:
Obrazek

zresztą dlatego ten wspieraczkowy model zabija sprzedaż bo ludzie gubią się w tym co i gdzie otrzymują :?
Galakta ma przy tym naprawdę gówniany marketing :roll: gra jest fajna jeśli już wejdziesz w odkrywanie scenariuszy ale dużo traci właśnie przez wycinanki w wersjach sklepowych i brak komunikacji wydawcy ze społecznością. autor gry z tego co widziałem mocno udziela się ale na bgg, tutaj chyba nie zabierał głosu, a szkoda bo produkt jest ciekawy.

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 14 kwie 2022, 00:45
autor: Beskid
26 kwiecień startuje KS Beyond the Horizon exp
https://www.kickstarter.com/projects/ga ... -expansion

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 20 kwie 2022, 17:24
autor: Nosiadbt1100
Galakta planuje podczas nadchodzacej kampanii dodatku dać możliwość zakupu podstawki w wersji ks - a przynajmniej tak wynika z komentarzy na fb :)

Co w ogóle myślicie o grze? Brakuje mi w kolekcji jakiejs dobrej ameritrashowej przygodowki i kombinuje nad waste knights:)

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 20 kwie 2022, 22:07
autor: Golin
walka taka se, jedna runda i jak ktoś nie padnie to rozchodzą się do domów, runebound 3 edycja robi to dużo lepiej

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 21 kwie 2022, 01:35
autor: gogovsky
Golin pisze: 20 kwie 2022, 22:07 walka taka se, jedna runda i jak ktoś nie padnie to rozchodzą się do domów, runebound 3 edycja robi to dużo lepiej
za to fabularnie rycerze miażdżą runebounda

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 21 kwie 2022, 14:35
autor: Golin
tak wybory rodem z TWoM robią robotę, scenariusze z podstawki faktycznie takie sobie ale te z dodatków już są bardziej ciekawe, szkoda tej walki

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 21 kwie 2022, 17:02
autor: Beskid
Mydel pisał na BGG, że z każdym dodatkiem mechanika ma być rozwijana bo mają sporo fajnych pomysłów ale nie chcieli przeciążyć podstawki.

Wydanie dodatku rozszerzającego podstawkę do zawartości KS idzie jak krew z nosa. W tym tempie Galakta sama wygasza zainteresowanie rycerzami :roll:

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 21 kwie 2022, 18:10
autor: Zorak
Dla mnie gra to troche zmarnowany potencjal. Moze do innego typu graczy jest kierowana ta pozycja ale osobiscie walka jest strasznie słaba i mega losowa.

Kogo napotkamy tak samo bo nie ma stref z mocnieszym i slabszym wrogiem, wszystko idzie z 1 talii. Nawet w takim TWoM ciezsze karty intruzow dochodzily stopniowo.

Ksiega skryptow niby podoba na tego z TWoM ale 80% z nich to pewne skrypty powiazane z miejscami na mapie, zero w nich zaskoczenia, ot wiesz ze idziesz w miejsce X i odpali sie skrypt. W TWoM to bylo bardziej spontaniczne podczas robienia innych czynnosci.

Ogolnie gra moim zdaniem jest ladnie wykonana ale skierowana dla albo klimaciarzy albo graczy co lubia talizman. Troche zmarnowany potencjał.

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 23 kwie 2022, 00:30
autor: Beskid
Nosiadbt1100 pisze: 20 kwie 2022, 17:24 Co w ogóle myślicie o grze? Brakuje mi w kolekcji jakiejs dobrej ameritrashowej przygodowki i kombinuje nad waste knights:)
Jeśli nastawiasz się na epickie pojedynki to szybko się rozczarujesz.
To gra drogi, a turlane walki są tylko nośnikiem do dalszej narracji.

Fajne ale wiele osób będzie rozczarowanych zanim odkryje w tym sens.
Tu masz to dobrze ujęte:

Quba40 pisze: 04 lip 2021, 17:48 Instrukcja jest napisana dość specyficznym językiem, na początku bywa lekko zagmatwana, ale i tak więcej problemów jest z samymi zasadami scenariuszy. Całe szczęście zasady są na tyle proste, a uważne przeczytanie ich dwa razy w 90% wystarcza aby płynnie grać.

Gra zdecydowanie najlepiej sprawdza się dla 2 graczy.

Ograniczone manipulowanie kośćmi jest wpisane w balans gry, gdyby było tego więcej gra byłaby za prosta, dlatego każdy rycerz ginie dopiero po 3 urazie lub usterce.

Finał każdego scenariusza jest bez szału, ale przecież to czyste post-apo, walczysz głównie o przetrwanie a nie o sławę i fajerwerki oraz bogaty opis na końcu, sama gra zapewnia wiele historii, akurat to mi się podoba, że nie ma bogatego opisu na koniec, a właśnie ten koniec potrafi być odważny i zaskakujący jak na to czego się gracze po takiej grze mogliby spodziewać.

Home rulsy mają to do siebie, że zwyczajnie zniszczą balans, im dłużej gram w tę grę tym bardziej ją doceniam oraz konstrukcję mechaniczną, która początkowo wydawała mi się przypadkowa, a jest o dziwo bardzo przemyślana i oddaje dokładnie to co autor chciał aby oddała. Oczywiście nie każdy lubi poczucie obrywania i braku rozwoju/dobrych przedmiotów przez dłuższy czas, to już sprawa indywidualna. Jeśli ktoś chce prostszą rozgrywkę to polecam talię z kartami rozwoju pojazdów, powodują, że mamy dużą kontrolę nad całą grą.


Akurat dzisiaj zagraliśmy po raz 8 w scenariusz kooperacyjny (dwa pierwsze i ostatni scenariusz łącznie po 2 razy) i wygraliśmy 8 raz pod rząd (łącznie tylko raz użyliśmy talii rozwoju pojazdów). Z biegiem doświadczenia gra staje się coraz prostsza, niby brak tu kontroli ale nawet odpowiedni dobór rycerzy i pojazdów daje dużą przewagę na starcie. Np. wiedząc, że będzie mało czasu do odwiedzenia odpowiednich punktów na mapie wybraliśmy motocykle, dzięki temu zakończyliśmy główną część 1 scenariusza rundę przed czasem i zdobyliśmy 8 na 10 punktów a odwiedziliśmy wszystkie (1 porażka w teście oraz 1 zła decyzja).

Na 8 rozgrywek kooperacyjnych łącznie tylko 1 rycerz poległ w finale a swoim poświęceniem wygrał scenariusz. Czy gra jest niesprawiedliwa i trudna? Nie powiedziałbym - bywa irytująca jak utkniemy w spirali pechowych rzutów, ale jest ich na tyle dużo, że wchodzi w grę statystyka - obstawiam, że taki pechowy ciąg trafia się raz na kilka rozgrywek, jeśli jest to pierwsza rozgrywka to dany gracz obsmarowuje tytuł na lewo i prawo ;)

Uważam, że gra bardzo dobrze oddaje to co ma oddawać, postapokaliptyczny przygodowy wyścig z czasem, gdzie bohater musi oberwać kilka razy aby i tak dojechać do finiszu na styk.

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 23 kwie 2022, 02:13
autor: Torquemada666
Nosiadbt1100 pisze: 20 kwie 2022, 17:24 Galakta planuje podczas nadchodzacej kampanii dodatku dać możliwość zakupu podstawki w wersji ks - a przynajmniej tak wynika z komentarzy na fb :)

Co w ogóle myślicie o grze? Brakuje mi w kolekcji jakiejs dobrej ameritrashowej przygodowki i kombinuje nad waste knights:)
Nie tylko podstawki, ale również dodatków z pierwszej kampanii:


Obrazek

Obrazek

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 23 kwie 2022, 17:03
autor: Pollus89
Galakta podzieliła się jak bedzie cenowo wynosić dodatek do gry oraz co mniej więcej będzie zawierać.
Szczegóły w linku: https://www.kickstarter.com/projects/ga ... B3ho34y2l8
55 Euro za dodatek który nie jest standalone to całkiem sporo, bo to ok 250zł. Za tyle, a nawet taniej to podstawkę idzie wyrwać.
Liczę że na tyle rozwinie regrywalność tytułu, że będzie mi się chciało częściej go wyciągać na stół. Bo teraz to jest raz na kwartał.
Cieszy mnie możliwość dokupienia KS exclusive z poprzedniej kampanii. Mam również nadzieję, że max rok będziemy czekać na ten tytuł nawet wliczając w to jakieś opóźnienia w końcu to tylko dodatek :)

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 23 kwie 2022, 18:57
autor: Nosiadbt1100
Czy ktoś posiadajacy Waste Knights w wersji all in z poprzedniej kampanii jest w stanie stwierdzić, czy czegoś nie brakuje w tej pełnej wersji w nadchodzącej kampanii? Widzę, że są ks exclusives, ale pytanie czy jest np dodatek dogs of war itd

Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)

: 23 kwie 2022, 19:05
autor: Pollus89
Nosiadbt1100 pisze: 23 kwie 2022, 18:57 Czy ktoś posiadajacy Waste Knights w wersji all in z poprzedniej kampanii jest w stanie stwierdzić, czy czegoś nie brakuje w tej pełnej wersji w nadchodzącej kampanii? Widzę, że są ks exclusives, ale pytanie czy jest np dodatek dogs of war itd
To o co pytasz będzie w dodatku Tales from the Outback, który ma trafić na półki sklepowe jeszcze w tym roku.