Strona 10 z 40

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 00:13
autor: EVOCATVS
Poza mechaniką jest jeszcze klimat, który dla wielu graczy, jest równie istotny.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 00:33
autor: AnimusAleonis
bogas pisze: 16 paź 2019, 00:04 Wszyscy oburzeni tym Markizem i Markizą jak nic cierpią na nadmierny perfekcjonizm i dla dobra swojego oraz bliskich powinni próbować to ograniczyć. Nadmierny perfekcjonizm to główna przyczyna stresu, który skraca życie, a widać że nerwowość jest spora.
Czy jakbyś kupił jakieś polskie wydanie Władcy Pierścieni w którym Sauron to czasami był tłumaczony "on" a czasami występował jako "ona" to też byś machną ręką?

Ja rozumiem że komuś to może kompletnie nie przeszkadzać, i w porządku nic mi do tego, niech kupi sobie tą kopię z błędami i życzę mu dobrych rozgrywek, ale kompletnie nie rozumiem takich wypowiedzi jak Twoja, co Cię boli że są osoby których to irytuje? I jeszcze takie wrzutki o "nadmiernym perfekcjonizmie" który jakoby szkodzi rodzinie i inne takie.

To ja bym powiedział że taka apatyczność i indolencja osób które machają ręką na każdy błąd wydawcy, "bo da się grać", jest powodem dlaczego tak wielu wydawców nic sobie nie robi z tego że takie błędy popełniają, a nawet, jak w tym przypadku, z góry wiedzą że będą błędy a i tak robią.

Czy ktoś sobie wyobraża że jakiś wydawca książek by dał do druku książkę gdzie wie że jest taki błąd, np. Sauron czasami płci męskiej czasami żeńskiej?
Przecież byłby wyśmiany on i jego redaktorzy, a tu, "nic się nie stało", "da się grać", w sumie "to w części wasza wina", "nadmierni perfekcjoniści" z was itd itp.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 00:33
autor: rattkin
bogas pisze: 16 paź 2019, 00:04 Wszyscy oburzeni tym Markizem i Markizą jak nic cierpią na nadmierny perfekcjonizm i dla dobra swojego oraz bliskich powinni próbować to ograniczyć. Nadmierny perfekcjonizm to główna przyczyna stresu, który skraca życie, a widać że nerwowość jest spora. Także więcej spokoju życzę, bo ten „problem” z Markizami kompletnie nie jest tego wart. Tak jak dobra kraftowa IPA podana w szklance firmowej Tyskiego dalej smakuje jak IPA, tak i to poplątanie płci w żaden sposób nie wpływa na mechanikę i nie zmienia reguł gry. Szkoda waszych nerwów 8)
Czy możemy od tej pory zwracać się do Ciebie per "boguś"? W sumie wszyscy będą wiedzieć, że chodzi o Ciebie, nie zmienia to niczego w naszej komunikacji, i tak dalej.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 02:28
autor: playerator
Odi pisze: 15 paź 2019, 21:57 (...) Reasumując: zmiana płci niepotrzebna ale całkowicie do przyjęcia, zmiana powrotną kompletnie niepotrzebna (...)
Bez przywrócenia wersji oryginalnej, polskiego Roota pewnie bym nie kupił. Portal nie zarobiłby tych kilku monet, więc śmiem twierdzić, że jak najbardziej potrzebna :wink:

Ale wygląda, że w jednym jesteśmy zgodni: zmiana względem oryginału była od czapy.


A powrotem Markizy tak się cieszę, że z pełnym zrozumieniem (i cienkopisem w ręku - to tylko 4 literki) przyjmuję tę nieszczęsną kartę pomocy. Zresztą, to tylko karta pomocy. Łatwo taką przy okazji dodrukować... 8)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 02:59
autor: Casiliasplp
Nawet jak by portal zmienił nazwę na koty bo bym to kupił xD co za głupi powód żeby nie kupić gry haha

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 06:37
autor: bogas
rattkin pisze: 16 paź 2019, 00:33 Czy możemy od tej pory zwracać się do Ciebie per "boguś"? W sumie wszyscy będą wiedzieć, że chodzi o Ciebie, nie zmienia to niczego w naszej komunikacji, i tak dalej.
Nie nie możecie, bo nie wszyscy skumają, że chodzi o mnie, a po drugie to niegrzeczne. Porównanie to natomiast dobitnie świadczy o tym, że robicie z igły widły, wyolbrzymiacie to i niepotrzebnie się denerwujecie. Nie musicie mnie przekonywać i podawać argumentów dlaczego Was to denerwuje. Ja to wiem i rozumiem, ale zwracam uwagę, że cierpi na tym Wasze zdrowie, a nie jest to tego warte.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 07:29
autor: japanczyk
bogas pisze: 16 paź 2019, 00:04 Wszyscy oburzeni tym Markizem i Markizą jak nic cierpią na nadmierny perfekcjonizm i dla dobra swojego oraz bliskich powinni próbować to ograniczyć. Nadmierny perfekcjonizm to główna przyczyna stresu, który skraca życie, a widać że nerwowość jest spora. Także więcej spokoju życzę, bo ten „problem” z Markizami kompletnie nie jest tego wart. Tak jak dobra kraftowa IPA podana w szklance firmowej Tyskiego dalej smakuje jak IPA, tak i to poplątanie płci w żaden sposób nie wpływa na mechanikę i nie zmienia reguł gry. Szkoda waszych nerwów 8)
To nie chodzi o perfekcjonizm. Chodzi o modyfikowanie oryginałubez konkretnego powodu. Grając w gre, nawet jesli to jest fluff, chce ja doswiadczac w ten sam sposob co w oryginale.
A IPA w szklance po tyskim moze smakowac dobrze, ale w szklance do IPY moze smakowac lepiej bo zwezona szyjka jest po to zeby wiecej czuc ;-)

Tłumaczenie to nie jest frywolność, jasne - tutaj zmiana czysto kosmetyczna, ale takie motywy sprawiaja ze traci sie zaufanie do wydawcy.
Ja lubie gry portalu i bede je kupował, ale goddamit

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 08:50
autor: Fiacik
Błąd może trywialny i jak dla mnie osobiście nieistotny. Niemniej jednak tak jak ktoś już wcześniej napisał ten produkt to tylko kawał tektury (albo aż), który mimo wszystko został nienależycie wykonany, a kosztuje niemałe pięniądze. Z tego powodu jednak oczekiwałbym dosłania poprawionych kart pomocy i zmian w dodatku. Tym bardziej, że jest to n-ty babol firmy, która usilnie broni swojego “tłumacza” i jak widać dalej myśli - polski gracz nie świnia, wszystko zje.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 09:49
autor: Sebs
To moze proste rozwiazanie. Wszyscy oburzeni, którzy przez ten karygodny błąd nie mogą spac po nocach niech zwrócą grę do wydawcy w postaci reklamacji, odzyskaja pieniądze i święty spokój.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 10:00
autor: Wosho
Ale przesadzacie, i tak po jednej dwoch grach nikt nie bedzie patrzyc na karty i bedzie sie liczylo jak Wy to nazywacie.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 10:11
autor: bogas
japanczyk pisze: 16 paź 2019, 07:29
To nie chodzi o perfekcjonizm. Chodzi o modyfikowanie oryginałubez konkretnego powodu. Grając w gre, nawet jesli to jest fluff, chce ja doswiadczac w ten sam sposob co w oryginale.
A IPA w szklance po tyskim moze smakowac dobrze, ale w szklance do IPY moze smakowac lepiej bo zwezona szyjka jest po to zeby wiecej czuc ;-)

Tłumaczenie to nie jest frywolność, jasne - tutaj zmiana czysto kosmetyczna, ale takie motywy sprawiaja ze traci sie zaufanie do wydawcy.
Ja lubie gry portalu i bede je kupował, ale goddamit
Dokładnie o to chodzi, bo nikomu normalnemu to nie przeszkadza i nie ma z tym problemu. Natomiast wszyscy dążący i oczekujący doskonałości mają z tym problem i denerwują siebie oraz swoje otoczenie.
A IPA w ipaglass smakuje tak samo jak w zwykłej szklance tylko inaczej pachnie.
Fiacik pisze: 16 paź 2019, 08:50 Błąd może trywialny i jak dla mnie osobiście nieistotny. Niemniej jednak tak jak ktoś już wcześniej napisał ten produkt to tylko kawał tektury (albo aż), który mimo wszystko został nienależycie wykonany, a kosztuje niemałe pięniądze. Z tego powodu jednak oczekiwałbym dosłania poprawionych kart pomocy i zmian w dodatku. Tym bardziej, że jest to n-ty babol firmy, która usilnie broni swojego “tłumacza” i jak widać dalej myśli - polski gracz nie świnia, wszystko zje.
No właśnie to tylko kawałek kartonu. To raz. Po drugie, gdyby problem dotyczył jakości, użytych materiałów, zmian w zasadach... ale ten problem jest tak błachy i nieistotny dla gry, że denerwowanie się i roztrząsanie go to rzeczywiście problem, ale tych, którzy właśnie widzą w tym problem. To naprawdę nie jest normalne. Spróbujcie na chłodno spojrzeć na co tracicie nerwy. Naprawdę jest to tego warte? Was nawet denerwuje to, że większości to nie denerwuje i nie widzą w tym problemu.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 10:20
autor: Portal Games
Chciałbym podsumować temat i więcej go nie poruszać:

Karty pomocy to jedyny komponent w grze podstawowej gdzie występuje Markiz. Dla osób, które go nie widziały - karta pomocy to nieco myląca nazwa, to bardziej skrótowy opis zapoznawczy każdej frakcji łączący klimat z zasadami.
W dodatku jest dodany wirtualny gracz - zwany Mechanicznym Markizem.
Nie planujemy przedrukować kart z Markizem, ani tym bardziej dodatku.

Pozdrawiam

Grzegorz

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 10:24
autor: ZygfrydDeLowe
michaldz1 pisze: 16 paź 2019, 10:07 Chcę tylko zauważyć że Pani Markizica Kot to po angielsku "Marquise de Cat" a Pan Markiz Kot to "Marquise de Cat". Gdyby nie jakiś przedrostek "she" gdzieś tam w instrukcji to by się nawet nikt nie zorientował.
Dyskusja o płci kota zajmuje już prawie 20% treści o tej grze na forum.
Pan Markiz to Marquess, Pani Markiza to Marchioness, albo Marquise w zależności do okresu historycznego. Więc jednoznacznie jest to Markiza, nie zaś Markiz.

EDIT: to dla języka angielskiego, o którym kolega wspomina. W wielu krajach faktycznie używany był francuski Marquis, jak i niżej pokazano.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 10:29
autor: japanczyk
michaldz1 pisze: 16 paź 2019, 10:07 Chcę tylko zauważyć że Pani Markizica Kot to po angielsku "Marquise de Cat" a Pan Markiz Kot to "Marquise de Cat". Gdyby nie jakiś przedrostek "she" gdzieś tam w instrukcji to by się nawet nikt nie zorientował.
Lol, nie - Marquis to markiz, a Marquise to markiza :P
Moze przegapiłem, ale w ang. wersji nie ma nic, ze mechaniczny jest markiz, a nie markiza
bogas pisze: 16 paź 2019, 10:11 A IPA w ipaglass smakuje tak samo jak w zwykłej szklance tylko inaczej pachnie.
LOL^2 Samk z węchem są połączone, więc zmieniajac odczucia wechawe wpływasz tez na smak - read more into it.
Portal Games pisze: 16 paź 2019, 10:20 Karty pomocy to jedyny komponent w grze podstawowej gdzie występuje Markiz. Dla osób, które go nie widziały - karta pomocy to nieco myląca nazwa, to bardziej skrótowy opis zapoznawczy każdej frakcji łączący klimat z zasadami.
No i super podsumowane - to praktycznie nieistotny błąd.

Ogólnie czekam na wrazenia osób majacych juz gre, jak sie spisuje polski Korzeń ;-)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 11:09
autor: michaldz1
japanczyk pisze: 16 paź 2019, 10:29 Lol, nie - Marquis to markiz, a Marquise to markiza :P
Moze przegapiłem, ale w ang. wersji nie ma nic, ze mechaniczny jest markiz, a nie markiza.
Mój błąd.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 14:30
autor: Odi
Ok, argument o dalszym rozwoju linii produktów Root jest mocny. Jeśli faktycznie dojdzie tam jakaś narracja (której obecnie brak), to może pojawić się problem.

Innych błędów nie zauważyliście?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 14:34
autor: Mario_Max
Nie wiem czy już było, ale czy karty z przygotowaniem rozgrywki nie mają złego tytułu ,powinno być chyba Przygotowanie Rozgrywki zamiast Przebieg Rozgrywki ?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 14:41
autor: AnimusAleonis
Odi pisze: 16 paź 2019, 14:30 Ok, argument o dalszym rozwoju linii produktów Root jest mocny. Jeśli faktycznie dojdzie tam jakaś narracja (której obecnie brak), to może pojawić się problem.
Więcej "lore" świata Root jest w nowej książce RPG: LINK
I tam "Marquise de Cat", czyli "ona", zdecydowanie występuje.

Podobno, ale to takie trochę "ktoś od kogoś słyszał że ktoś powiedział", na podstawie tego RPG mają powstać też scenariusze i kampanie do rozegrania w samym Root.

Oczywiście, nawet z powyższym można stać na stanowisku że te zmiany/błędy nie wpływają na cokolwiek, ale jednak w oryginale Leder itd konsekwentnie używają postać kotki "Marquise de Cat".

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 15:38
autor: Raivenn
Prawda jest taka, że te karty pomocy są zupełnie zbędne i mogło by ich nie być ;)

Mam pytanie - czy w oryginalnej wersji gry też nie ma wprowadzenia fabularnego (tekst kursywą) na planszy Sojuszu Leśnych Stworzeń? Pozostałe nacje mają taki krótki opis fabularny w lewym górnym rogu planszy gracza.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 15:55
autor: ZygfrydDeLowe
Raivenn pisze: 16 paź 2019, 15:38 Prawda jest taka, że te karty pomocy są zupełnie zbędne i mogło by ich nie być ;)
Pełna zgoda, chyba nigdy z nich nie skorzystałem. Za to instrukcja była wertowana przy okazji każdej rozgrywki.

Raivenn pisze: 16 paź 2019, 15:38 Mam pytanie - czy w oryginalnej wersji gry też nie ma wprowadzenia fabularnego (tekst kursywą) na planszy Sojuszu Leśnych Stworzeń? Pozostałe nacje mają taki krótki opis fabularny w lewym górnym rogu planszy gracza.
W którejś wersji był, ale chyba w tej, która poszła do sklepów nie ma takiego opisu (przynajmniej na froncie planszy). Mogę sprawdzić wieczorem.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 17:48
autor: yosz
Ktoś się pytał (przed dyskusją o Markizach ;) ) jak gra wygląda w środku. Na ZnadPlanszy sporo zdjęć... wygląda obłędnie :) https://www.facebook.com/ZnadPlanszy/po ... 2880893241

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 17:55
autor: kamilpr
yosz pisze: 16 paź 2019, 17:48 Ktoś się pytał (przed dyskusją o Markizach ;) ) jak gra wygląda w środku. Na ZnadPlanszy sporo zdjęć... wygląda obłędnie :) https://www.facebook.com/ZnadPlanszy/po ... 2880893241
Bedziesz robił jakiś filmik ?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 18:20
autor: yosz
Zdjęcia akurat Tycjana i jeszcze gry nie mam w rękach, ale tak będę robił. Mam ambitny plan zrobić "Nauczę Was Grać w" tak żeby każdy mógł obejrzeć tylko ogólne reguły a potem część dotyczącą jego frakcji.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 18:25
autor: rattkin
Pamiętaj, żeby na koniec każdego materiału dla frakcji dodawać „i musisz lać Vagabonda! (Wagabundę?)” :)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 paź 2019, 20:24
autor: ZygfrydDeLowe
Raivenn pisze: 16 paź 2019, 15:38 Mam pytanie - czy w oryginalnej wersji gry też nie ma wprowadzenia fabularnego (tekst kursywą) na planszy Sojuszu Leśnych Stworzeń? Pozostałe nacje mają taki krótki opis fabularny w lewym górnym rogu planszy gracza.

Nie mam, a posiadam jeszcze tę wersję sprzed poprawek.
W sieci znalazłem coś takiego:
Spoiler:
Ale to może być z którejś z wersji PnP.