Strona 74 z 75

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 31 sty 2024, 10:45
autor: Dante
miras23 pisze: 30 sty 2024, 19:08 W jaki sposób odróżnię karty kampanii Ostatni Rycerz i Wiek Legend? Chce odfoliować na razie tylko jedne karty do danej kampanii.
Na kartach specjalnych i spotkań widzę symbole (stojący rycerz oraz hełm?).
Na sekretach niestety nic nie ma.
Mam zarobioną listę sekretów do każdej kampanii. Jak wrócę do domu i nie zapomnę to wrzucę na serwer i dam linka.
Jak bym zapomniał męcz mnie na priv.

Z tego co pamiętam w innych kampaniach czasami się używa sekretów z podstawki.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 31 sty 2024, 11:18
autor: Hrosskar
Znalazłem u siebie na komputerze, skądś ściągnąłem jakiś czas temu, ale nie wiem czyjego autorstwa:
Obrazek

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 31 sty 2024, 11:19
autor: Miszon
Dante pisze: 31 sty 2024, 10:45 Z tego co pamiętam w innych kampaniach czasami się używa sekretów z podstawki.
No właśnie. Dlatego podział chyba nie ma sensu, sekrety są wspólne. Nawet numeracja w podstawce jest "pusta" (o ile pamiętam nie ma np. sekretu nr 1).

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 31 sty 2024, 11:54
autor: filip91
Część sekretów jest wspólna, część encounteròw jest wspòlna, umiejętności atrybutów są wspòlne, część decka też.
Polecam grać, a nie się rozdrabniać i ciągle reorganizować grę. Jeśli gra poprosi Cię o dobranie sekretu X po prostu go dobierasz.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 31 sty 2024, 12:13
autor: Miszon
Dokładnie tak!

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 31 sty 2024, 12:32
autor: Dante
Hrosskar pisze: 31 sty 2024, 11:18 Znalazłem u siebie na komputerze, skądś ściągnąłem jakiś czas temu, ale nie wiem czyjego autorstwa:
Obrazek
Mój dywan, insert i zrobiona przez mnie lista. :D

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 01 lut 2024, 03:12
autor: Morgon
Gram dalej Caolin true solo Wiek Legend. Jestem w 6 rozdziale, dotarłem do momentu w którym by wybrać jakąś opcję muszę mieć daną cechę na 3 poziomie, tyle, że gra daje tak mało XP, że jest to prawie niewykonalne. Policzyłem, że do tej pory uzbierałem 22 XP, więc aby np. mieć brutalność na 3 poziomie musiałbym wydać 18 XP, do tego 4 na odwagę na 1 poziomie a za co rozwijać talię walki? Dyplomacji nawet nie ruszyłem bo brakuje XP. Wcześniej grałem Ostatniego Rycerza i też było trudno i mało XP, ale nie aż tak jak tutaj, gdzie gra stawia wymagania a nie ma nawet za co rozwijać, a nie mogę wrócić później bo rzecz tyczy się głównego zadania z rozdziału. Chyba zdubluję ilość XP, bo jak tu grać, a czytałem na bgg, że później przeciwnicy 4 i 5 poziomu są tak silni, że ludzie ich po prostu unikają i uciekają z walki 😐

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 01 lut 2024, 09:25
autor: filip91
Hej.
My dosłownie wczoraj w AoL dołożyliśmy extra xp za ostatnie rozdziały. Teraz mamy potężną nagrodę 2 xp zamiast 1 ;)

Niektórzy na bgg dawali też extra rozwinięcie talii co rozdział.

Widziałbym też jakąś opcję w stylu akcja lokacji/eksploracji "trening" np. 5 kosztowności za kartę. Cokolwiek?

Kiedyś ktoś miał fajną rozpiskę gdzie dodawać w LK/AoL a gdzie utrudniać i zabierać exp w FoA. Niemal połowa gry a my nadal biegaliśmy z podstawowym deckiem :)
Ja też gram Caolin, ale żona Thebaltem więc się uzupełniany i jakoś to leci

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 01 lut 2024, 13:14
autor: Morgon
Przy graniu na jedną postać opcja płacenia za rozwinięcia nie wchodzi w grę bo koszty opłacenia armii są wysokie i nie ma ich z kim dzielić. Ogólnie kampania jest ciekawa, ale widać, że skalowanie i rozwój postaci leży. Trudność jest absurdalnie wysoka na true solo. W Upadku Avalonu było sporo XP i można było spokojnie grać jedną postacią. W Ostatnim Rycerzu było trudniej, mniej XP, ale nadal do przejścia, poza jednym przeciwnikiem, który w odwecie zabierał wszystkie kosteczki jak przyłożyłeś mu za 4 albo więcej, więc gościa odrzucałem jak tylko się pojawił. W Wieku Legend menhiry nie gasną, a samo posiadanie jednego wydarzenia więcej i nie płacenia energii za dowodzenie armią to słaby bonus w sytuacji gdy potrzebujesz mieć 5 siły militarnej i masz tylko jedną postać, która musi to wszystko kupić i utrzymać przez kilka tur, do tego XP jak na lekarstwo a przeciwnicy wredni jak nigdy dotąd. To jest pierwsza kampania, w której usunąłem limiter i karę za brak jedzenia na koniec dnia. Teraz jeszcze podwoję XP i myślę, że będzie się grało w końcu normalniej.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 08 lut 2024, 19:06
autor: Morgon
Skończyłem Wiek Legend. Decyzja o podwojeniu PD z dziennika eksploracji była strzałem w dziesiątkę. Mimo tego niektóre potwory 4 poziomu były problematyczne i unikałem walki z nimi. Z 5 poziomem walczyłem tylko raz ale na specjalnych zasadach z dziennika, więc się nie wypowiem. Dowodzenie armiami było dla mnie trochę męczące, dodatkowo czasami wielkość armii miała duże znaczenie przy głównych wydarzeniach a czasami niewielkie, jakby twórcy bardziej się skupili na zaskoczeniu gracza niż jakiejś konsekwencji w rozgrywce. Wolałem już wychłodzenie w Ostatnim Rycerzu. Fabularnie poziom jest wysoki, jest to dokończenie opowieści, dlatego najpierw lepiej zagrać Rycerza po podstawce. Cieszę się, że przeszedłem całość bo fabuła jest naprawdę dobra jak na grę. Z grzechów to dalej to samo co w poprzednich kampaniach, czyli bieganie w kółko. Jeżeli chodzi o szybką podróż to bardziej podobała mi się ta z Ostatniego Rycerza niż Wieku Legend. Limit 3 Menhirów to też karanie gracza. Powinny być dużo mniejsze żeby nie zasłaniać planszy i w większej ilości. Na szczęście w Czerwonym Morze nie będzie ich wcale.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 14 lut 2024, 11:39
autor: DarkSide
Jeszcze się nie uporali z "Kings of Ruin" a już AR ruszyło z kampanią "Tainted Grail TTRPG: Song of a Dying World".
Jak bardzo rpg-owa jest ta odnoga? Czy może to taka paragrafówka z naleciałościami RPG? Mnie czyste RPG niestety nie kręci, więc nie wiem czy w to wchodzić, zwłaszcza że grane byłoby tylko solo albo w 2 osoby.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 14 lut 2024, 11:49
autor: tommyray
DarkSide pisze: 14 lut 2024, 11:39 Jeszcze się nie uporali z "Kings of Ruin" a już AR ruszyło z kampanią "Tainted Grail TTRPG: Song of a Dying World".
Jak bardzo rpg-owa jest ta odnoga? Czy może to taka paragrafówka z naleciałościami RPG? Mnie czyste RPG niestety nie kręci, więc nie wiem czy w to wchodzić, zwłaszcza że grane byłoby tylko solo albo w 2 osoby.
Nie no, to ma być normalny erpeg, MG i gracze, żadne tam paragrafówki, mają ciekawy setting więc czemu nie spieniężać tego dalej.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 14 lut 2024, 12:12
autor: FretkaFantastyczna
Właściwie to wygląda jakby jakaś inna firma robiła tego RPGa, Studio Agate, więc pewnie od strony AR będzie tylko nadzór artystyczny. No i marka, która się całkiem rozrosła.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 14 lut 2024, 12:13
autor: Hrosskar
DarkSide pisze: 14 lut 2024, 11:39 Jeszcze się nie uporali z "Kings of Ruin" a już AR ruszyło z kampanią "Tainted Grail TTRPG: Song of a Dying World".
Jak bardzo rpg-owa jest ta odnoga? Czy może to taka paragrafówka z naleciałościami RPG? Mnie czyste RPG niestety nie kręci, więc nie wiem czy w to wchodzić, zwłaszcza że grane byłoby tylko solo albo w 2 osoby.
Ale wiesz, że to nie jest kampania AR? :)

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 14 lut 2024, 12:21
autor: gnysek
W ogóle, dlaczego na Kickstarterze jest "coming soon"? Nie usunęli kampanii, a zrobili nową na Gamefound?

https://www.kickstarter.com/projects/11 ... rail-ttrpg
https://gamefound.com/en/projects/studi ... rail-ttrpg

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 14 lut 2024, 12:39
autor: tomekmani3k
Dodatkowi bohaterowie z RPG, których można użyć w FoA będą działać tylko tak jakbym użył bohaterów z niewłaściwej kampanii, czyli mają jakąś swoja zdolność ale zero wstawek fabularnych?

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 14 lut 2024, 13:59
autor: Hrosskar
tomekmani3k pisze: 14 lut 2024, 12:39 Dodatkowi bohaterowie z RPG, których można użyć w FoA będą działać tylko tak jakbym użył bohaterów z niewłaściwej kampanii, czyli mają jakąś swoja zdolność ale zero wstawek fabularnych?
Dokładnie tak to wygląda.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 10 kwie 2024, 14:25
autor: Welnek
Na stronie AR jest dostępny angielski pdf do pobrania z kartami z update packu, czy ktoś już wymieniał swoje i patrzył ile z tego to faktyczne zmiany w fabule, a ile literówki i niewiele wnoszące poprawki?

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 10 kwie 2024, 16:50
autor: gnysek
Ja nawet próbowałem, ale przestawili część ilustracji i ciężko się porównuje wzrokowo, programy graficzne do różnic też odpadają, trzeba by czytać słowo po słowie.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 20 maja 2024, 15:31
autor: Grahf
Widziałem na Gamefound.com że zaczynają rozsyłać angielską wersję Kings of Ruin.
Nie wiecie może kiedy polska wersja?

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 20 maja 2024, 17:38
autor: IrasArgor
Grahf pisze: 20 maja 2024, 15:31 Widziałem na Gamefound.com że zaczynają rozsyłać angielską wersję Kings of Ruin.
Nie wiecie może kiedy polska wersja?
Nie przywiązywałbym wagi do zapowiedzi, optymistycznie trzeba czekać na Q4, ale pewnie bliżej pierwszego kwartału 2025.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 21 maja 2024, 19:52
autor: Hrosskar
Grahf pisze: 20 maja 2024, 15:31 Widziałem na Gamefound.com że zaczynają rozsyłać angielską wersję Kings of Ruin.
Nie wiecie może kiedy polska wersja?
ISS Vanguard 2 fala po polsku może będzie w tym roku, a w tym przypadku wszystko jest przetłumaczone. Kings of Ruin ciągle w tłumaczeniu (chyba), także realnie obstawiam Q1 2025 lub później. Jak będzie w tym roku, to się miło zaskoczę.

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 21 maja 2024, 20:33
autor: Wildcard
Niby mowia ze wersje LANG wychodza 6 miesiecy po ENG ale trzeba brac to z przymruzeniem oka ;)

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 27 maja 2024, 21:08
autor: Deem
Jak wygląda kwestia wpływu wcześniejszych kampanii na kolejne (np. podstawki na The Last Knight)? Rozumiem, że czasami odnoszą się do statusów jakie oznaczyliśmy na karcie, ale co w sytuacji, gdy z jakichś względów nie chcę tego stosować? Jest jakiś „defaultowy” układ świata czy dostajemy wybór w trakcie nowej kampanii?

Re: Tainted Grail: Upadek Avalonu / The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 27 maja 2024, 21:20
autor: filip91
Deem pisze: 27 maja 2024, 21:08 Jak wygląda kwestia wpływu wcześniejszych kampanii na kolejne (np. podstawki na The Last Knight)? Rozumiem, że czasami odnoszą się do statusów jakie oznaczyliśmy na karcie, ale co w sytuacji, gdy z jakichś względów nie chcę tego stosować? Jest jakiś „defaultowy” układ świata czy dostajemy wybór w trakcie nowej kampanii?
Najczęściej statusy wpływają na zmiany w danej lokacji, np. pomogłeś wiosce X więc będzie istniała w LK i gra poprosi Cię o inną kartę lokacji, albo na odwrót. Ten status nazywa się chyba dziedzictwo, albo coś w ten deseń. Możesz zawsze olać import statusów, ale po co?
Ja odczułem, że moje decyzje miały marginalny wpływ na świat (skończyłem już LK i AoL)