Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
- Sarna
- Posty: 313
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 43 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
1. Tak daje Ci trop
3. O na tę kartę jeszcze nie trafiłem, w takim razie nie wiem jaka jest interpretacja, bo niby po walce tarcze przywracamy do poziomu obrony, ale jej obniżenie do poziomu obrony wydaje się nielogiczne
3. O na tę kartę jeszcze nie trafiłem, w takim razie nie wiem jaka jest interpretacja, bo niby po walce tarcze przywracamy do poziomu obrony, ale jej obniżenie do poziomu obrony wydaje się nielogiczne
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Pytanie odnośnie Magów:
1) Dobieram kartę eksploracji w której walczę z potworem i mam brać po uwagę tylko tarcze i obrażenia. Czy po pierwsze w takim razie pomijam koszty energii przy zagrywaniu kart i po drugie mam pod uwagę jako tarcze brać energie czy osłony?
2) czy jeśli zaczynam z przykładowo 1 energią i zagram pierwszą kartę która zużywa 2 energie ale w całej kombinacji mam jeszcze 1 energie to czy mogę taką kombinację zagrać czy jest gdzieś zapis że kombinację należy rozpatrywać od początku i nie mogę tego zrobić. Bo nie robiłem tak ale trochę się zastanawiam czy skoro kombinacja jest całością to czy mogłem zagrywać karty z ujemną energią jeśli mam przedłużki pod energie w kolejnych ale może ktoś coś wie i coś pominąłem w instrukcjach
1) Dobieram kartę eksploracji w której walczę z potworem i mam brać po uwagę tylko tarcze i obrażenia. Czy po pierwsze w takim razie pomijam koszty energii przy zagrywaniu kart i po drugie mam pod uwagę jako tarcze brać energie czy osłony?
2) czy jeśli zaczynam z przykładowo 1 energią i zagram pierwszą kartę która zużywa 2 energie ale w całej kombinacji mam jeszcze 1 energie to czy mogę taką kombinację zagrać czy jest gdzieś zapis że kombinację należy rozpatrywać od początku i nie mogę tego zrobić. Bo nie robiłem tak ale trochę się zastanawiam czy skoro kombinacja jest całością to czy mogłem zagrywać karty z ujemną energią jeśli mam przedłużki pod energie w kolejnych ale może ktoś coś wie i coś pominąłem w instrukcjach
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Ad 2. Gdzieś w instrukcji był zapis, że kombinacja jest rozpatrywana od "lewej do prawej", więc nie możesz użyć efektu "ujemnej energii"
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
W trakcie rozgrywki spotkała mnie taka sytuacja. Rozpatrywałem kartę eksploracji, której efekt nakazywał podniesienie mojego poziomu Cechy Specjalnej. Tyle, że wg zasad levelovania, nie mogłem tego uczynić gdyż mój poziom postaci był niżej-na równi z jedną cechą. Reszta kosteczek była wiersz wyżej. Zatem podnosząc poziom swojej Cechy Specjalnej, musiałbym złamać zasadę levelovania i podnieść umiejętność o dwa wiersze wyżej od poziomu postaci. Natomiast istnieje zapis w instrukcji, iż treść karty ma pierwszeństwo nad zasadami.
Zatem mógłbym złamać zasadę podnoszenia poziomów czy też nie?
Zatem mógłbym złamać zasadę podnoszenia poziomów czy też nie?
- Sarna
- Posty: 313
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 43 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Nie ma takiej zasady lvlowania .lazarro pisze: ↑19 cze 2023, 19:37 W trakcie rozgrywki spotkała mnie taka sytuacja. Rozpatrywałem kartę eksploracji, której efekt nakazywał podniesienie mojego poziomu Cechy Specjalnej. Tyle, że wg zasad levelovania, nie mogłem tego uczynić gdyż mój poziom postaci był niżej-na równi z jedną cechą. Reszta kosteczek była wiersz wyżej. Zatem podnosząc poziom swojej Cechy Specjalnej, musiałbym złamać zasadę levelovania i podnieść umiejętność o dwa wiersze wyżej od poziomu postaci. Natomiast istnieje zapis w instrukcji, iż treść karty ma pierwszeństwo nad zasadami.
Zatem mógłbym złamać zasadę podnoszenia poziomów czy też nie?
Mogłeś podnieść poziom cechy specjalnej.
Zasada o której mówisz tyczy się ogólnego poziomu wiedźmina, jeżeli chcesz wejść na 3 poziom, każdy atrybut musisz mieć na 3/lub wyższym poziomie.
Określony atrybut, np. cechę specjalną możesz mieć wymaksowaną nawet jeśli reszt atrybutów jest na pierwszym poziomie.
Co do lvelowania atrybutów, to możesz je podnosić na wyższy poziom za darmo na niektórych polach, jeśli są na poziomie równym, lub niższym ogólnemu poziomowi wiedźmina. Możesz również podnosić atrybuty za pieniądze w szkole wiedźmińskiej i tu bez ograniczeń - płacisz i podnosisz atrybut.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Czy eliksiry i petardy po zużyciu się regenerują na następna turę czy są jednokrotnego użytku?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1028 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
W jaki sposób zaznacza się liczbę osłon Maga?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Bart Henry
- Posty: 975
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 683 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
W żaden, bo to dodatek wydany na kolanie, by zadowolić najgłośniej krzyczących ludzi. My korzystaliśmy z żetonów tarcz z Dzikiego Gonu.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Generalnie jest trochę zamieszanie z tym kościanym pokerem. Dla mnie wg. polskiej instrukcji jeśli nieaktywny gracz nie zdecyduje się przerzucać to aktywny też tego nie robi - jest wyraźnie "tryb" warunkowy. W angielskiej instrukcji z kolei tego "trybu" nie ma. Decyduje tylko o przerzucie bądź nie, następnie to samo robi aktywny. Sądzę, że Twórcy muszą to doprecyzować w jakiejś erracie (angielskiej bądź polskiej), która zasada jest właściwa.goldsun pisze: ↑10 cze 2023, 07:52Przecież taka zasada byłaby głupia.lbyczy pisze: ↑10 cze 2023, 00:33Wtedy ta kolejność nie ma znaczenia - oboje mogą zdecydować jednocześnie, czy przerzucać. W grze komputerowej (z której pochodzi ten kościany poker), gdy nieaktywny gracz nie przerzucał swoich kości to i aktywny nie mógł tego zrobić. To w angielskiej instrukcji jest błąd. Chyba jednak trzeba zapytać Łukasza, albo twórców kościanego pokera, jak to powinno wyglądać...LordRegis pisze: ↑07 cze 2023, 20:20 No to angielska instrukcja znów wyjaśniła, chyba sobie ją ściągnę, bo widzę że lepiej tłumaczy. Z polskiej wynika jak byk, że dopiero jak nieaktywny zdecyduje się przerzucić ("gdy to zrobi"), to aktywny może zrobić tak samo (czyli że jak nieaktywny ma lepsze kości w pierwszym rzucie to z automatu wygrywa). W takim razie pasowałaby errata na coś w stylu: "Najpierw gracz nieaktywny decyduje, czy chce przerzucić swoje kości. Następnie gracz aktywny decyduje, czy chce przerzucić swoje."
W ten sposób pierwszy gracz, mając lepsze kości w pierwszym rzucie mógłby od razu powiedzieć, że nie przerzuca i zablokować możliwość poprawienia swoich rzutów drugiemu. Poker nie na tym polega.
A kolejność jak najbardziej ma znaczenie. Pierwszy gracz jest na gorszej pozycji, bo nie wie jaki wynik ostatecznie będzie mieć drugi. Musi spekulować i ryzykować ile i jakich kości przerzucać - w jaki wynik celować. Drugi gracz już zna wynik pierwszego, więc dokładnie wie jaki wynik musi uzyskać, żeby wygrać, więc wie ile/jakich kości przerzucać a ile/jakie zostawić.
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Właściwa jest ta angielska. PO prostu słabo to przetłumaczyli w Polskiej.MadBlade pisze: ↑25 cze 2023, 11:36Generalnie jest trochę zamieszanie z tym kościanym pokerem. Dla mnie wg. polskiej instrukcji jeśli nieaktywny gracz nie zdecyduje się przerzucać to aktywny też tego nie robi - jest wyraźnie "tryb" warunkowy. W angielskiej instrukcji z kolei tego "trybu" nie ma. Decyduje tylko o przerzucie bądź nie, następnie to samo robi aktywny. Sądzę, że Twórcy muszą to doprecyzować w jakiejś erracie (angielskiej bądź polskiej), która zasada jest właściwa.goldsun pisze: ↑10 cze 2023, 07:52Przecież taka zasada byłaby głupia.lbyczy pisze: ↑10 cze 2023, 00:33
Wtedy ta kolejność nie ma znaczenia - oboje mogą zdecydować jednocześnie, czy przerzucać. W grze komputerowej (z której pochodzi ten kościany poker), gdy nieaktywny gracz nie przerzucał swoich kości to i aktywny nie mógł tego zrobić. To w angielskiej instrukcji jest błąd. Chyba jednak trzeba zapytać Łukasza, albo twórców kościanego pokera, jak to powinno wyglądać...
W ten sposób pierwszy gracz, mając lepsze kości w pierwszym rzucie mógłby od razu powiedzieć, że nie przerzuca i zablokować możliwość poprawienia swoich rzutów drugiemu. Poker nie na tym polega.
A kolejność jak najbardziej ma znaczenie. Pierwszy gracz jest na gorszej pozycji, bo nie wie jaki wynik ostatecznie będzie mieć drugi. Musi spekulować i ryzykować ile i jakich kości przerzucać - w jaki wynik celować. Drugi gracz już zna wynik pierwszego, więc dokładnie wie jaki wynik musi uzyskać, żeby wygrać, więc wie ile/jakich kości przerzucać a ile/jakie zostawić.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Nie twierdzę, że tak może być, ale z ostatecznym stwierdzeniem czy tak jest, to wstrzymałbym się do erraty albo wypowiedzią p. Łukasza (albo kogoś z GoB) na ten temat. W tym przypadku, na ten moment nie sugerowałbym się wersją angielską, bo to tam może być błąd w tłumaczeniu.sopel82 pisze: ↑07 cze 2023, 12:45Może. Chodzi tutaj tylko o kolejność, że najpierw nieaktywny, potem aktywny. Dodaję to dodatkowego smaczku, że nawet jak nieaktywny ma lepsze kości może kombinować, żeby mieć jeszcze lepsze (na wypadek dobrego przerzutu aktywnego gracza).
W ang wersji jest to lepiej sfromułowane: "1. The non-Active Player may decide to reroll their dice once. 5. Afterwards, the Active Player can also decide to reroll their dice."
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?Hardkor pisze: ↑25 cze 2023, 11:54Właściwa jest ta angielska. PO prostu słabo to przetłumaczyli w Polskiej.MadBlade pisze: ↑25 cze 2023, 11:36Generalnie jest trochę zamieszanie z tym kościanym pokerem. Dla mnie wg. polskiej instrukcji jeśli nieaktywny gracz nie zdecyduje się przerzucać to aktywny też tego nie robi - jest wyraźnie "tryb" warunkowy. W angielskiej instrukcji z kolei tego "trybu" nie ma. Decyduje tylko o przerzucie bądź nie, następnie to samo robi aktywny. Sądzę, że Twórcy muszą to doprecyzować w jakiejś erracie (angielskiej bądź polskiej), która zasada jest właściwa.goldsun pisze: ↑10 cze 2023, 07:52
Przecież taka zasada byłaby głupia.
W ten sposób pierwszy gracz, mając lepsze kości w pierwszym rzucie mógłby od razu powiedzieć, że nie przerzuca i zablokować możliwość poprawienia swoich rzutów drugiemu. Poker nie na tym polega.
A kolejność jak najbardziej ma znaczenie. Pierwszy gracz jest na gorszej pozycji, bo nie wie jaki wynik ostatecznie będzie mieć drugi. Musi spekulować i ryzykować ile i jakich kości przerzucać - w jaki wynik celować. Drugi gracz już zna wynik pierwszego, więc dokładnie wie jaki wynik musi uzyskać, żeby wygrać, więc wie ile/jakich kości przerzucać a ile/jakie zostawić.
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
1. Ludzie pytali o to na discordzie i devowie odpisywaliMadBlade pisze: ↑25 cze 2023, 12:39Na jakiej podstawie tak twierdzisz?Hardkor pisze: ↑25 cze 2023, 11:54Właściwa jest ta angielska. PO prostu słabo to przetłumaczyli w Polskiej.MadBlade pisze: ↑25 cze 2023, 11:36
Generalnie jest trochę zamieszanie z tym kościanym pokerem. Dla mnie wg. polskiej instrukcji jeśli nieaktywny gracz nie zdecyduje się przerzucać to aktywny też tego nie robi - jest wyraźnie "tryb" warunkowy. W angielskiej instrukcji z kolei tego "trybu" nie ma. Decyduje tylko o przerzucie bądź nie, następnie to samo robi aktywny. Sądzę, że Twórcy muszą to doprecyzować w jakiejś erracie (angielskiej bądź polskiej), która zasada jest właściwa.
2. Gry RACZEJ się projektuje po angielsku, a potem tłumaczy. Traktuje się, że angielska wersja to ta najbardziej poprawna, a problem może być w tłumaczeniu. Nie spotkałem sytuacji, żeby w angielskiej było źle, a przetłumaczyli poprawnie Jak już to było źle i przetłumaczyli tak samo (czyli źle)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Czyli na discordzie było wyjaśnienie do zasad kościanego pokera? Wiadomo czy zamierzają wypuścić erratę do polskiej wersji?
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Na discordzie była masa odpowiedzi. Nie zamierzają.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
No tak, ale oprócz discorda wypadałoby coś więcej, ale to już bardziej w stronę GoB.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Walka z Leszym a 5ty poziom Obrony.
Efekt Leszego - Player lowers the Defense by 1 (and the Shields if needed), for the entire Fight.
Czy 5ty poziom Obrony (immunitet na efekty obniżające Obrone) neguję ten efekt? Według mojej interpretacji powinien, ale część graczy przy stole kierując się zasadą że, Karty są ważniejsze niż instrukcja, twierdzi że w tym wypadku Wiedźmin z Obroną na 5tym poziomie powinien ją obniżyć w czasie walki z Leszym.
Efekt Leszego - Player lowers the Defense by 1 (and the Shields if needed), for the entire Fight.
Czy 5ty poziom Obrony (immunitet na efekty obniżające Obrone) neguję ten efekt? Według mojej interpretacji powinien, ale część graczy przy stole kierując się zasadą że, Karty są ważniejsze niż instrukcja, twierdzi że w tym wypadku Wiedźmin z Obroną na 5tym poziomie powinien ją obniżyć w czasie walki z Leszym.
- Bart Henry
- Posty: 975
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 683 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Wydaje mi się, że wszystko co może ci obniżyć poziom atrybutu znajduje się na jakiejś karcie, więc przy takiej interpretacji piąty poziom nie chroniłby przed niczym.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Neguje. A nawet jeśli nie to co za różnica - 4 i 5 poziom obrony mają ten sam limit Tarczy.Jsatrzab pisze: ↑26 cze 2023, 23:28 Walka z Leszym a 5ty poziom Obrony.
Efekt Leszego - Player lowers the Defense by 1 (and the Shields if needed), for the entire Fight.
Czy 5ty poziom Obrony (immunitet na efekty obniżające Obrone) neguję ten efekt? Według mojej interpretacji powinien, ale część graczy przy stole kierując się zasadą że, Karty są ważniejsze niż instrukcja, twierdzi że w tym wypadku Wiedźmin z Obroną na 5tym poziomie powinien ją obniżyć w czasie walki z Leszym.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
-
- Posty: 1131
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 133 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
GoOnBoard pisał, że nic nie obniża 5 poziomu gdy się go osiągnie. Chyba, że treść karty mówi dokładnie o tym by obniżyć mimo 5go.
Taka karta jest chyba tylko w Skelige albo w Legendarnych. Akurat nie mam więc nie sprawdzę.
Wydaje mi się, że zasada, iż treść karty ma pierwszeństwo nad treścią instrukcji, jest prawdą ale tylko i wyłącznie gdy dotyczy konkretnie tej samej zasady co omówiona w instrukcji.
Taka karta jest chyba tylko w Skelige albo w Legendarnych. Akurat nie mam więc nie sprawdzę.
Wydaje mi się, że zasada, iż treść karty ma pierwszeństwo nad treścią instrukcji, jest prawdą ale tylko i wyłącznie gdy dotyczy konkretnie tej samej zasady co omówiona w instrukcji.
Spoiler:
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
W pełni się zgadzam z powyższym. Aby karta łamała zasadę nieobniżania z poziomu 5-go, to tekst musiałby wprost to komunikować.
Akurat przykład Leszego jest specyficzny: podczas całej walki poziom obrony gracza jest obniżony o 1. Więc ten efekt nie obniża na stałe obrony tylko na czas samej walki. Co generalnie nie ma większego znaczenia, bo statystyki na 4 i 5 poziomie są takie same.
Akurat przykład Leszego jest specyficzny: podczas całej walki poziom obrony gracza jest obniżony o 1. Więc ten efekt nie obniża na stałe obrony tylko na czas samej walki. Co generalnie nie ma większego znaczenia, bo statystyki na 4 i 5 poziomie są takie same.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Pytanie, pisałem o tym na discordzie ale nie dostałem jasnej odpowiedzi, bo pewnie w sumie nikt nie wie jaka jest poprawna więc po prostu demokratycznie niech zwycięży większa ilość głosów za przeciw. Moje pytanie to:
"Pytanie bo poszło niemal no noże z moim przyjacielem. Miałem ostatni punkt do zwycięstwa i myślałem czy go wyzwać na pojedynek. Chciałem jednak policzyć ile ma kart na ręce i ile ma w talii żeby oszacować czy mam jakieś szanse. On na to że nie pokaże i że mam mu pokazać zapis w instrukcji że taka informacja jest jawna, to samo z eliksirami i petardami oraz trofeami. Ostatecznie zagraliśmy że ma mi to wszystko pokazać bo postawiłem na swoim że tak jest "logicznie" ale żeby być fair to wolę to wyjaśnić i zapytać się was czy dobrze zrobiłem czy wcale nie musiał mi pokazywać kart eliksirów i petard oraz policzyć ile ma życia oraz ile ma kart w ręce"
Petardy i eliksiry już ogarnąłem, są w instrukcji. Na 99% też wydaje mi się że jego karty w ręcę wolno mi znać bo przecież kupuje je w swojej fzie III, my specjalnie już gramy szybciej że następny gracz robi swoje więc nawet z uczciwego punktu widzenia jest pokazać ile się ma albo będziemy przedłużać specjalnie żeby całą III faze oglądać żeby się takie cyrki nie działy. Tylko kwestie talii w sumie uznaje za sporną, trzymam się dalej swojej wersji że skoro mogę patrzeć ile ma potwór życia to czemu nie wiedźmina no ale dla bycia fair poddaje to pod dyskusuję żeby nie było
"Pytanie bo poszło niemal no noże z moim przyjacielem. Miałem ostatni punkt do zwycięstwa i myślałem czy go wyzwać na pojedynek. Chciałem jednak policzyć ile ma kart na ręce i ile ma w talii żeby oszacować czy mam jakieś szanse. On na to że nie pokaże i że mam mu pokazać zapis w instrukcji że taka informacja jest jawna, to samo z eliksirami i petardami oraz trofeami. Ostatecznie zagraliśmy że ma mi to wszystko pokazać bo postawiłem na swoim że tak jest "logicznie" ale żeby być fair to wolę to wyjaśnić i zapytać się was czy dobrze zrobiłem czy wcale nie musiał mi pokazywać kart eliksirów i petard oraz policzyć ile ma życia oraz ile ma kart w ręce"
Petardy i eliksiry już ogarnąłem, są w instrukcji. Na 99% też wydaje mi się że jego karty w ręcę wolno mi znać bo przecież kupuje je w swojej fzie III, my specjalnie już gramy szybciej że następny gracz robi swoje więc nawet z uczciwego punktu widzenia jest pokazać ile się ma albo będziemy przedłużać specjalnie żeby całą III faze oglądać żeby się takie cyrki nie działy. Tylko kwestie talii w sumie uznaje za sporną, trzymam się dalej swojej wersji że skoro mogę patrzeć ile ma potwór życia to czemu nie wiedźmina no ale dla bycia fair poddaje to pod dyskusuję żeby nie było
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Wg zasad w każdej chwili możesz przejrzeć swoją talię kart i następnie przetestować. Tyle tylko, że zasada mówi o Tobie jako właścicielu talii. Pytanie czy ktoś inny to może zrobić. Moim zdaniem tak.podejrzany pisze: ↑28 cze 2023, 15:54 Pytanie, pisałem o tym na discordzie ale nie dostałem jasnej odpowiedzi, bo pewnie w sumie nikt nie wie jaka jest poprawna więc po prostu demokratycznie niech zwycięży większa ilość głosów za przeciw. Moje pytanie to:
"Pytanie bo poszło niemal no noże z moim przyjacielem. Miałem ostatni punkt do zwycięstwa i myślałem czy go wyzwać na pojedynek. Chciałem jednak policzyć ile ma kart na ręce i ile ma w talii żeby oszacować czy mam jakieś szanse. On na to że nie pokaże i że mam mu pokazać zapis w instrukcji że taka informacja jest jawna, to samo z eliksirami i petardami oraz trofeami. Ostatecznie zagraliśmy że ma mi to wszystko pokazać bo postawiłem na swoim że tak jest "logicznie" ale żeby być fair to wolę to wyjaśnić i zapytać się was czy dobrze zrobiłem czy wcale nie musiał mi pokazywać kart eliksirów i petard oraz policzyć ile ma życia oraz ile ma kart w ręce"
Petardy i eliksiry już ogarnąłem, są w instrukcji. Na 99% też wydaje mi się że jego karty w ręcę wolno mi znać bo przecież kupuje je w swojej fzie III, my specjalnie już gramy szybciej że następny gracz robi swoje więc nawet z uczciwego punktu widzenia jest pokazać ile się ma albo będziemy przedłużać specjalnie żeby całą III faze oglądać żeby się takie cyrki nie działy. Tylko kwestie talii w sumie uznaje za sporną, trzymam się dalej swojej wersji że skoro mogę patrzeć ile ma potwór życia to czemu nie wiedźmina no ale dla bycia fair poddaje to pod dyskusuję żeby nie było
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- aduko
- Posty: 420
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 144 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Spoiler:
Petardy i eliksiry są jawne i leżą na stole.
Co do liczenia kart w talii przeciwnika, szedł bym kierunku, że są jawne i każdy może przeliczyć, ale już nie oglądać. Nie ma zasady, że nie wolno