Strona 8 z 13

Re: Claustrophobia

: 22 sty 2012, 13:37
autor: ppski
Do ja dopytam w kwestii atakowania przez Ludzi. Otoz zakladajac ze mam mojego Biegacza, który ma 4ATK i oponentow w postaci Demona 4obr i troga 3obr. Jak mam rozegrac faze ataku ?
Ostatnio sprawdzilem podejscie iz rzuca po prostu 4koscmi i potem wyniki dopasowuje najlepiej tak zeby jak najwiecej zadac ran - to podejscie najlepsze dla Ludzi.
Jednak wydaje mi sie ze powinno byc tak iz najpierw wybieram jeden cel, rzucam kostka, jesli trafilem np. troga to odpada i potem drugi cel i 3x rzucam na demona. A jesli pierwsze bylo pudlo to rzucam drugi raz 1kostka i patrze czy tym razem zabilem troga ... i moge potem zmienic cel na demona po tych dwoch pudlach i ostatnie 2atk rzucic na niego ?

Jak to powinno byc rozegrane, bo instrukcja mowi o wyborze celu, ale nie precyzuje czy musi to nastapic przed rzutem koscmi ataku i iloma koscmi rzucam. Tzn czy jesli atakuje troga wojownikiem z 4ataku to musze wszystkie 4ataki w niego uderzyc czy moge to podzielic tez np na twardziela obok albo demona ?

Jak tak to pisze to wydaje mi sie ze jeden Ludz moze atakowac jeden konkretny cel w fazie akcji Ludzi niezaleznie ile cel ma obr i ile tenze Ludz ma ATK, prawda (no poza trogami ktorzy sa wszysscy traktowani jak jeden cel) ? I nie mozna jednym wojownikiem Ludzi/Piekiel w fazie akcji danej strony atakowac kilku celow i tym samym dzielic pkt ATK ?


Druga sparawa - aura prekognicji, zostala uzyta, 3 karty planszy ustawione i odlozone na stos, ale zadna nowa karta planszy nie zostala w danej turze jednak odkryta. Czy w zwiazku z tym w nowej turze Ludzie nie moga juz ustawic nowej karty jakby chcieli i robi to Demon zgodnie z ogolnymi zasadami ? Wowczas jedynym zyskiem po aurze jest to ze Ludzie znaja karty i ustawili w dobrej dla siebie kolejnosci ?

Re: Claustrophobia

: 22 sty 2012, 14:44
autor: sirafin
Dwie strony wcześniej :P
sirafin pisze:Wątek na BGG ;)
Pytanie pisze:so when it says in the rules " all Troglodytes present on the same tile count as a single target" >>> How is this used?

zasady mówią "wszyscy Troglodyci na jednym kaflu liczą się jako jeden cel" >>> Jak się to stosuje w praktyce?
Odpowiedź pisze:Let's say there are 2 Trogs on a tile, and there is also a badly wounded Demon - it will only take one more hit to kill him. You have to select either the Demon or both Trogs together as your target. If you roll 6,6,6, and your target was the Demon, you'll kill him but nothing else (Trogs were not your target). If your target was the Trogs, you'll kill both of them, but not the Demon. Another way to say it is that the only way you can kill more than one figure with a normal attack roll is if Trogs are your target.

Powiedzmy że na kaflu stoją dwaj Troglodyci, oraz ciężko ranny Demon - potrzeba tylko jednego trafienia by go zabić. Musisz wybrać Demona lub obu Troglodytów jako swój cel. Jeśli wyrzuciłeś 6,6,6 a twoim celem był Demon to go zabijesz ale nic ponad to (Troglodyci nie byli twoim celem). Jeśli twoim celem są Troglodyci, zabijesz obu z nich, ale nie ruszysz Demona. Innymi słowy jedyny sposób by zabić więcej niż jedną figurkę zwykłym rzutem na atak to wybranie jako cel Troglodytów.
Tak więc twoje końcowe wnioski z przemyśleń są słuszne: wybierasz cel, rzucasz, zadajesz obrażenia, koniec ataku.

Re: Claustrophobia

: 22 sty 2012, 15:09
autor: samson19
Dziekuje za odpowiedzi, bardzo pomogly.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Faza Zagrozenia Demona, klade 2 kostki na Zaostrzone Szpony (Wszyscy troglodyci wnastepnej fazie akcji sa rozszalali)
Czy chodzi tu o nastepna faze akcji demonami czy o faze akcji nastepujaca po fazie zagrozenia (czyli ta zaraz)? Tzn czy mam czekac 1 runde zanim efekt bedzie dzialal? To samo z Piekielna szybkoscia (+1 RCH dla trogsow).
Dzieki

Re: Claustrophobia

: 22 sty 2012, 15:37
autor: sirafin
Chodzi o "najbliższą" fazę akcji, czyli w tej samej turze. Niefortunne tłumaczenie :)

Re: Claustrophobia

: 22 sty 2012, 16:37
autor: Kasper
W opisie Karty Daru Aura Prekognicji podano, że chodzi o tą rundę. Poza tym, Dar działa tylko przez rundę w związku z tym myślę, iż tak jak napisałeś jedynym zyskiem ludzi po aurze jest to ze Ludzie znają karty i ustawili w dobrej dla siebie kolejności.

Re: Claustrophobia

: 22 sty 2012, 17:16
autor: ppski
Moj blad! Chwile potem wlasnie znalazlem odpowiedz.

A co do drugiej kwesii to znalazlem:

It sounds like you're still missing how it works:

1) Start of Redeemer's activation, play Aura of Precognition.
2) Later in turn, the next time any warrior explores a tile:
a) draw 3 tiles
b) play one of the 3 tiles at the location you explored
c) put the other 2 tiles on the stack in the order you prefer.

Wiec wszystko jasne, aura aktywowana jest ale zaczyna dzialanie dopiero jesli rzeczywiscie odkrywana jest kolejna karta, jesli nie no to aktywacja ok ale dzialanie nie ma miejsca.

Re: Claustrophobia

: 22 sty 2012, 19:14
autor: bartekb8
Z Aurą Prekognicji także długo miałem problemy i źle interpretowałem zasadę jej działania: odkrywałem 3 kafle od razu po zadeklarowaniu daru, niezależnie czy jakiś korytarz był eksplorowany w danej turze, czy nie. To był błąd, ale wynikał z tego, że opis na karcie nie jest dostatecznie jasny w tej kwestii.

Re: Claustrophobia

: 22 sty 2012, 23:19
autor: ppski
Analizujac co o tym napisano, dochodze do wniosku, ze w sumie zarowno aura prekognicji (wczesniej aktywowana przez adkupiciela gdy aktywuje sie sam) jak i mapa kanalow(ktora moze byc uzyta w kazdej chwili), moga byc uzyte nie tylko w momencie odkrywania nowego kafelka ale rowniez w kazdej innej chwili, tracac jednakze mozliwosc ustawienia nastepnego kafla (jesli tenze nie bedzie odkryty w tej turze) ale pozwalajac graczowi na ustawienie kolejnosci 3kafli i poznanie ich. Czyli zawsze cos i zgodne z zasadami, prawda ?

Co oznacza w 'Oleju do lampy' ze piekielny moze rzucic 'co najwyzej 2koscmi' ? Tzn ze jakims trafem moze rzucac tylko 1 ?

Czy Twardziel trog jest zaliczany do 'wszyscy troglodyci' ? Na karcie przeznaczenia mamy sporo opcji modyfikujacych zachowanie troglodytow, ale czy odnosza sie one tez do Twardzieli ?

Re: Claustrophobia

: 23 sty 2012, 08:29
autor: adamk1988
Chłopie, ale komplikujesz. Troglodyta Twardziel to w dalszym ciągu Troglodyta, a więc połóż mu ten znacznik i traktuj go dalej jak innych T :twisted:

Re: Claustrophobia

: 23 sty 2012, 08:48
autor: ppski
Moze i komplikuje, ale wiem ze to znaczaco boostuje twardzieli i moze to nie bylo zamiarem tworcy. na BGG nie moglem znalezc odpowiedzi.
Wiemy ze twardziel ma byc traktowany jak nie-troglodyta przy atakowaniu i obronie, wiec pytanie jak z opcjami na karcie przeznaczenia...

Re: Claustrophobia

: 23 sty 2012, 14:45
autor: misioooo
Ja bym to zinterpretował tak jak dla ludzi stwierdzenia "Wojownicy" oraz "Skazani".
1. Wojownicy = wszystkie ludzkie postacie
2. Skazani wojownicy = bez Odkupiciela.

Zatem dla demona o ile pamiętam pojawiają się hasła:
1. Wojownicy = wszyscy tryglodyci (również twardziele) oraz demony
2. Tryglodyci = tryglodyci bez twardzieli i demonów

Re: Claustrophobia

: 23 sty 2012, 15:09
autor: ppski
No wlasnie moje filozofowanie idzie w dokladnie ta sama strone. Natomiast ze w gre gralem dopiero 3x i w filozofowaniu habilitacji nie mam ;) wiec chcialem zasiegnac jezyka u wyjadaczy.
Moze ktos z kontem na BGG moglby zapytac CROCa i jego minionow ? :)

Re: Claustrophobia

: 24 sty 2012, 20:00
autor: bartekb8
Mam konto na BGG i jestem tam na bieżąco. Kolega ppski ujął to bardzo przejrzyście i prawidłowo: jeżeli chodzi o wojowników jednej ze stron, wtedy w scenariuszu będzie mowa o "wojownikach Ludzi/Demonów". Natomiast hasło ogólne "wojownicy" dotyczy wojowników obu stron.

Re: Claustrophobia

: 24 sty 2012, 22:53
autor: godpuppet
jak wszyscy troglodyci to i twardziel, jak się staje twardy, to nie przestaje być troglodytą. Także bonusy dotyczą także twardzieli, jedyna różnica jest przy ataku/obronie.

Re: Claustrophobia

: 25 sty 2012, 11:07
autor: ppski
Hmmm no to mamy dwa scierajace sie fronty i interpretacje ... :)

Garłacz może być używany ciągle także na tej samej planszy, czyli wojownik ma ciągle +1ATK, prawda ?

Re: Claustrophobia

: 26 sty 2012, 12:44
autor: misioooo
Tak, garłacz daje +1 ATK permanentnie (czyli przy każdym ataku, niezależnie od położenia ludka i wszelkich innych czynników). Tak ja gram i jest dobrze - ludzie i tak mają przekichane, przynajmniej w 1. scenariuszu ;) więc po co im jeszcze bardziej komplikować życie?

Re: Claustrophobia

: 26 sty 2012, 12:52
autor: ppski
True, maja trudniej w 'Ocaleni', ale np. u mnie w pierwszej partii 3 pierwsze kafelki byly ślepymi zaulkami, więc moja Panna po 1 turze miała już 4 na liczniku, potem biegacze już szybko zrobili swoje :)

Znowu w ostatniej partii przy 'Brudasie' i Odkupicielu na ostatnim i przedostatnim kaflu i z obrona obu po 5, nie udalo jej sie zabic trogow aby sie odblokowac, a ja wyrzucilem same 5 i 6, bylo pozamiatane przy samym Exicie :D Piękne (na szczęście Pani chce ciągle grać!!!! To jest urok tej gry!!)

Losowość i zwroty akcji to zalety tej gry, a jak ktoś mi powie, że w niej nie trzeba myśleć i nie przewidywać, nie kombinować, to się z szacunkiem nie zgodzę!!

Naprawdę szacunek należy się CROCowi, ta gra to majstersztyk pod każdym względem.

Re: Claustrophobia

: 24 lip 2012, 10:20
autor: Spyke18
1. Umiejętność "Imię ich legion" daje 2 PZ za każdego zabitego troglodytę za dwóch zabitych dostanę 4 PZ ? czy może jeśli zginie choć jeden dostanę 2 niezależnie od ilości troglodytów ?

2. Jeżeli wojownik jest wyczerpany a otrzyma w jakiś sposób +1 ruchu lub +1 ataku to może normalnie ruszać się czy atakować ?

Re: Claustrophobia

: 28 lip 2012, 23:32
autor: me-to
Ad 1 - Każdy to każdy - 2PZ za jedną pokonaną figurkę (przynajmniej ja to tak rozumiem :) )
Ad 2 - Nie. Instrukcja podaje że wyczerpane postacie traktuje się jako ogłuszone, oszołomione itp i nie mają możliwości wykonania jakiejkolwiek akcji.

Re: Claustrophobia

: 06 wrz 2012, 17:28
autor: skoti
Hej :)
Jedno pytanie:
Zdolność Błogosławieństwo pozwala wyleczyć jedno „trafienie” wojownika…
Ale można nim wyleczyć tylko tą linię, która została przyznana Odkupicielowi w tej fazie inicjatywy (najpierw kości, potem użycie talentu)? I czy to oznacza, że odkupiciel nie może sam siebie uleczyć?

Re: Claustrophobia

: 06 wrz 2012, 20:23
autor: Kasper
Wojownik z tym talentem (czyli Odkupiciel) wybiera wojownika, którego będzie wspierał w tej turze - a więc każdego INNEGO wojownika (nie siebie!).
Na 6 stronie sporo się o tym pisało

Re: Claustrophobia

: 06 wrz 2012, 22:13
autor: skoti
No dobra, do tego to w trakcie gry doszedłem sam.

Ale dalej jednego nie jestem pewien:
Ponadto, jeśli Linia Akcji, której używał Wojownik została
zablokowana, zostaje ona natychmiast uzdrowiona.
Czy to oznacza, że wyleczyć mogę tylko tego, który w tej fazie inicjatywy został zablokowany (ogłuszony)?

Re: Claustrophobia

: 06 wrz 2012, 22:40
autor: Rumcajs
Ja interpretuję to w ten sposób, że Odkupiciel w Fazie Inicjatywy deklaruje użycie Błogosławieństwa a następnie odblokowuje tę linię akcji Skazanego wojownika, którą otrzymał w poprzedniej Fazie Inicjatywy, używał w Fazie Akcji i została ona zablokowana podczas walki.
Przykład:
Faza Inicjatywy np: Brutal otrzymuje kość z wynikiem 6
Faza Akcji Ludzi - coś tam się dzieje
Faza Zagrożenia - j.w
Faza Demonów - podczas walki Brutal otrzymał obrażenie blokujące mu linię z 6
Faza Inicjatywy - Odkupiciel używa Błogosławieństwa i choć powiedzmy ten sam Brutal dostaje kość z 1 , leczy linie z 6 gdyż tą ostatnią używał.

Re: Claustrophobia

: 07 wrz 2012, 12:56
autor: Rumcajs
Przeglądając to forum na 1 stronie znalazłem podobne pytanie z inną odpowiedzią:

P: 1. Czy zdolność BLESSED leczy linię wybranego warriora:
- dowolną
- tylko taką do której była przyporządkowana kość w poprzedniej Initiative phase
- tylko taką do której jest przyporządkowana kość w obecnej Initiative phase

O: 1) Dowolna

na stronach 3/4 jest jeszcze inna interpretacja:

P:Ten typek z młotem ma talent "błogosławiony" W opisie talentu jest taka o to treść: "po rozdzieleniu kości akcji odkupiciel może wybrać jednego ze skazanych w tej turze i go wspierać. Wspierany wybiera albo plus 1 do ruchu albo 2 ataku". Wszystko jest na razie zrozumiałe tylko o co chodzi w zapisie :" Ponadto jeżeli linia akcji której używał wojownik została zablokowana zostaje ona natychmiast uzdrowiona."- przecież wiadomo, że gracz który steruje ludźmi jeżeli dostał by obrażenia, a byłby pobłogosławiony, to zawsze będzie blokował aktywną linie akcji bo będzie mógł ją sobie od razu uleczyć. Albo po prostu instrukcja zawiera masło maślane albo coś jest nie tak z moją interpretacją.

O:błogosławieństwa używasz w Fazie Inicjatywy czyli wtedy, kiedy przydzielasz ludziom kostki. Jeżeli błogosławisz Skazanego, któremu przydzieliłeś kostkę odpowiadającą zamkniętej Linii Akcji to po pobłogosławieniu poza bonusem +1 ruch/+2 atak możesz mu tą jedną Linię Akcji uleczyć. Mam nadzieję, że napisałem to jasno, jeśli nie to postaram się wytłumaczyć jaśniej

Re: Claustrophobia

: 07 wrz 2012, 14:44
autor: skoti
No właśnie też, tak to zrozumiałem.
Że błogosławi się, dopiero po przypisaniu kości poszczególnym wojownikom (w fazie inicjatywy), czyli uleczyć można tylko tego, który w tej fazie inicjatywy został zablokowany (przypisana kość pasuje do zablokowanej linii).