Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: odmu »

arqueek pisze: 11 sie 2018, 02:20 Jak mocno rozwinięty jest aspekt legacy w Gloomhaven? Czy jest to jakaś podstawa rozgrywki, czy może całkowicie zbędny bajer? Zastanawiam się nad kupnem usuwalnych naklejek, jest sens? Na pewno temat był poruszany, ale nie na ostatnich 10 stronach, tak więc wybaczcie.
Gra ma tryb kampanii, ale nie jest grą legacy. Extra naklejki są zbędne. Wystarczy ściągnąć aplikację do śledzenia kampanii. Podczas gry odblokowujesz nową zawartość, ale podczas jednej kampanii możesz odblokować wszystkie ukryte elementy. Ja gram równolegle dwie kampanię na jednym egzemplarzu gry bez większych problemów.

Naklejki ulepszające karty postaci - możesz koszulkować karty postaci i zapisywać ulepszenia na nich i wtedy na koniec będziesz miał niezużyte naklejki.

Niestety jakość gry jest taka, że chyba ciężko byłoby odsprzedać po 50 partiach ze stwierdzeniem stan bardzo dobry.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 113 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: pavel »

MrAtrion pisze: 10 sie 2018, 19:51 No właśnie setup można skrócić insertami, a grę proponowali 1 postacią. Klimatyczniej jak w zwykłym RPG.
Jedną postacią to możesz rozegrać kilka partii, jakieś dodatkowe scenariusze solo, natomiast głównej kampanii nie wyobrażam sobie grać jedną postacią nawet po jakiś modyfikacjach i nie chodzi tu o klimat, tylko bazowo nie ma czegoś takiego jak jedna postać w kampanii.
Zack
Posty: 217
Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Zack »

pavel pisze: 11 sie 2018, 09:54
MrAtrion pisze: 10 sie 2018, 19:51 No właśnie setup można skrócić insertami, a grę proponowali 1 postacią. Klimatyczniej jak w zwykłym RPG.
Jedną postacią to możesz rozegrać kilka partii, jakieś dodatkowe scenariusze solo, natomiast głównej kampanii nie wyobrażam sobie grać jedną postacią nawet po jakiś modyfikacjach i nie chodzi tu o klimat, tylko bazowo nie ma czegoś takiego jak jedna postać w kampanii.
Zgadza się, gra jest zbalansowana na 2-4 postaci i grając solo powinno grać się dwiema postaciami na dwie ręce.

Odnośnie aspektu legacy - są dwa rodzaje naklejek - bajery (lokacje na mapie świata, achievementy, zalakowane koperty) i ulepszenia (naklejane na karty akcji postaci).

Bajeranckie naklejki mają tę wadę, że twórca gry przewiduje jeszcze dodatkowo pisanie markerem po nich (np. zaznaczanie, który scenariusz został ukończony). Na szczęście ten aspekt można zastąpić na kilka sposobów na przykład wspomnianą aplikacją na telefon albo zapisując na kartce papieru.

Naklejki ulepszeń jest trudniej czymś zastąpić ale zasadniczo karta umiejętności postaci po ulepszeniu, może już zostać ulepszona na zawsze (tj. instrukcja gry sugeruje żeby nie zrywać tych naklejek z kart akcji nawet po ukończeniu kampanii).

Zestaw naklejek usuwalnych od sinister fish ma dwie cechy:
- jak sama nazwa wskazuje naklejki łatwiej się usuwają, więc łatwiej jest zresetować grę do stanu fabrycznego i np. odsprzedać. Fabryczne naklejki do GH są trochę gorszej jakości, trudniej odchodzą i mogą zostawić ślady kleju
- w zestawie jest tekturowa teczka na okładce której jest wydrukowany notatnik pozwalający na zaznaczanie rzeczy, które domyślnie trzeba zaznaczać markerem na planszy (np. prosperity, zakończone scenariusze, zlootowane skarby)
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 986
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 241 times
Been thanked: 238 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Moonday »

Jest informacja o planowanym wydaniu Gloomhaven po polsku. Póki co, brak szczegółów.
Źródło:
https://pl-pl.facebook.com/Planszowkiwedwoje/
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mauserem »

Moonday pisze: 25 sie 2018, 15:34 Jest informacja o planowanym wydaniu Gloomhaven po polsku. Póki co, brak szczegółów.
Źródło:
https://pl-pl.facebook.com/Planszowkiwedwoje/
czyżby Games Factory miało strategię na powrót w glorii i chwale? Dalibyście im szansę za obietnicę wydania Gloomhaven? :D
Spoiler:
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: rattkin »

Moonday pisze: 25 sie 2018, 15:34 Jest informacja o planowanym wydaniu Gloomhaven po polsku. Póki co, brak szczegółów.
Źródło:
https://pl-pl.facebook.com/Planszowkiwedwoje/
Nie ma tam ani słowa o wydaniu. Nie wiem czy celowo.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 986
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 241 times
Been thanked: 238 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Moonday »

Nie ma tam ani słowa o wydaniu. Nie wiem czy celowo.
Myślę, że jakby chodziło o fanowską polonizację, to nikt by z tego nie robił wielkiej tajemnicy, a nic innego, poza wydaniem gry po polsku nie przychodzi mi do głowy. Tak czy inaczej trzeba poczekać do oficjalnej zapowiedzi.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 478
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 109 times
Been thanked: 41 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: ixi24 »

Może zagramw.to coś popróbuje :D ? Nie wiem głośno myślę :)
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: wajdzik83 »

ixi24 pisze: 25 sie 2018, 19:15 Może zagramw.to coś popróbuje :D ? Nie wiem głośno myślę :)
Też tak myślę :) Czacha ? :)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mauserem »

wajdzik83 pisze: 25 sie 2018, 20:08
ixi24 pisze: 25 sie 2018, 19:15 Może zagramw.to coś popróbuje :D ? Nie wiem głośno myślę :)
Też tak myślę :) Czacha ? :)
jezzzz oby nie
miłe chłopaki i radzą sobie nieźle - o ile jest niezależnie językowo.
Wyobraźcie sobie jak całe to forum robi za nich "ratunkową korektę całego tłumaczenia" :mrgreen:
to by trwało więcej niż dwa lata przy tej "kobyle" jak Gloomhaven :mrgreen:
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: playerator »

wajdzik83 pisze: 25 sie 2018, 20:08
ixi24 pisze: 25 sie 2018, 19:15 Może zagramw.to coś popróbuje :D ? Nie wiem głośno myślę :)
Też tak myślę :) Czacha ? :)
No tego to sobie nawet wyobrazić nie mogę.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1118 times
Been thanked: 1283 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: seki »

Ja jedynie mogę wyobrazić sobie Phalanx i Portal. Przy czym Portal raczej nie wydawał by MK gdyby planował Gloomhaven. Rebel teoretycznie też ma moce ale to nie ich bajka.
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: czeczot »

Portal raczej na pewno nie, kilkukrotnie prezes mówił że nie są zainteresowani.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4100
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

To musi być Phalanax. Gra idealnie do nich pasuje.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1027 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RUNner »

Będę w dużym szoku jeśli gra zostanie spolonizowana. Moim zdaniem do tego nie dojdzie.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Al_Dente »

Byłbym raczej w szoku gdyby gra numer 1 na BGG nie została spolonizowana, szczególnie biorąc pod uwagę stale rosnącą popularność gier planszowych w Polsce.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Yavi »

Widzę, że informacja dotarła też tutaj, więc:
- chodzi o normalne wydanie, nie fanowskie tłumaczenie itd.,
- z tego co wiem prace już trwają.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 986
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 241 times
Been thanked: 238 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Moonday »

z tego co wiem prace już trwają
Pozostaje tylko czekać na końcowy udany rezultat. Osobiście bardzo mnie to cieszy, że w końcu ktoś odważny podjął się tematu. W Polsce temat gier rpg ma wielu zwolenników i brak "polskiego" Gloomhaven jest rozczarowujące. Trzymam mocno kciuki za ten projekt :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8759
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2675 times
Been thanked: 2357 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Curiosity »

Ja obstawiam Board & Dice. Róbcie screeny!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: playerator »

brazylianwisnia pisze: 25 sie 2018, 21:08 To musi być Phalanax. Gra idealnie do nich pasuje.
Mógłbyś rozwinąć?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4100
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

playerator pisze: 25 sie 2018, 22:51
brazylianwisnia pisze: 25 sie 2018, 21:08 To musi być Phalanax. Gra idealnie do nich pasuje.
Mógłbyś rozwinąć?
Lubia wydawać ładne, duże gry z KS które mają spora popularność jak choćby Scythe, Lords of Hellas czy Brass. Do tego wzięli się za Zimna Wojnę czyli kolejna gra z czołówki BGG. Gloomhaven l
pasuje mi do ich katalogu dużo bardziej niż do innych wydawców.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: czeczot »

Podobno ma być nowe wydawnictwo w Polsce. Wotermelon ma się chyba nazywać. Wiec może oni?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5204
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 273 times
Been thanked: 889 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: raj »

To nie będzie Phalanx, mają co najmniej kilkanaście sporych projektów na najbliższe lata.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1027 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RUNner »

Gruby projekt, widzę tutaj sporo aspektów, które mogą go rozłożyć na łopatki.
Po pierwsze, sama polonizacja. W grach mniej złożonych i obfitych w tekst, praktycznie zawsze znajdą się irytujące błędy tłumacza. Nie wierzę, że ktoś to w końcu ogarnie na odpowiednim poziomie. Po prostu nie wierzę. Znowu będa dodruki kart, oczywiście rewersy będą miały inny odcień i się zacznie zasłużony armageddon :)
Po drugie, rozmawiamy o normalnym trybie wydawniczym czy wspieraczkowym?
Po trzecie, sporo osób już grę kupiło i mam odczucie, że rynek się mocno nasycił. Ale skoro polska wersja pojawi się najwcześniej za rok, to może coś z tego wyjdzie, ale wydawca będzie musiał podtrzymać hype przez ten czas. A co jeśli w tym czasie pojawi się Gloomhavenkiller?
Po czwarte i chyba najważniejsze, a mianowicie cena tej gry. Polska wersja teoretycznie powinna być tańsza, ale czy cena nie przekroczy 500 zł? Powyżej tej kwoty mało kto kupi, co widać aktualnie w sklepach. Gra za 550zł leży na półkach. Na pewno sporo osób dałoby tyle za polską wersję, ale też nic pewnego. Poza tym, do gry trzeba mieć sporo koszulek ochronnych, no i organizer. Bez tego ani rusz, a to spore dodatkowe wydatki.
Ja bym widział polskiego Gloomhavena jedynie na wspieram.to, z dodatkami w dobrych cenach, bez ryzyka wydawniczego.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 986
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 241 times
Been thanked: 238 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Moonday »

Gruby projekt, widzę tutaj sporo aspektów, które mogą go rozłożyć na łopatki.
Myślę, że zawsze może być obawa, ale z takim podejściem nie zobaczymy na naszym rynku żadnych dużych gier po polsku. Ostatnio na szczęście coś się zaczyna dziać, bo Portal wydaje MK pack, a Galakta TI4. Weźmy też takiego Scythe ze wszystkimi dodatkami + gadżetami, które dość płynnie schodzą z półek (ostatnio był nawet problem żeby dokupić rozszerzoną planszę, która przecież mało nie kosztuje). Jeżeli chodzi o błędy w tłumaczeniu, to one zdarzają się nie tylko na polskim rynku i tu już zależy jak wydawca podchodzi do takiego problemu, jeżeli takowy ma miejsce.

Jeżeli chodzi o wydawców, to ja typowałbym Lacertę. Niby nie wydają ameritraszów, ale swego czasu świetnie poradzili sobie z polonizacją MK, a to jest gra z całą masą teksu. Z tego co pamiętam obyło się bez błędów. Myślę, że gdyby nie problem z oryginalnym wydawcą, to Lacerta wydałaby też wszystkie dodatki. Być może Gloomhaven to ich kolejne podejście do świata fantasy? Kto wie :)
ODPOWIEDZ