Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: AiS »

Rochwald pisze:Powoli zaczyna mnie irytować pierdylion miniinstrukcji do dodatków walających się po pudełku (w wersji 2.5 tak z 9, bo na Bąbla się nię załapałem). Nie dałoby rady wydać jakiejś broszurki z instrukcjami do wszystkich dodatków? :)
Albo twardych kart pomocy - jak dla frakcji z podstawki?
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1540
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 204 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Furan »

O. To też byłoby rozwiązanie.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Die Burgen von Burgund
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

Będzie takie coś o czym mówicie, było zaanonsowane na Portalkonie.
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 363
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 125 times
Been thanked: 79 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: eltadziko »

A planowane jest wydanie Dancera w wersji 3.0? I kiedy? :P
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Wszystkie armie będą wydane w wersji 3.0 - więcej informacji podamy na czerwcowym Portalkonie, ale przymiarki do konwersji na 3.0 są już w toku :)
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 363
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 125 times
Been thanked: 79 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: eltadziko »

Portal Games pisze:Wszystkie armie będą wydane w wersji 3.0 - więcej informacji podamy na czerwcowym Portalkonie, ale przymiarki do konwersji na 3.0 są już w toku :)
Kurcze, czyli do czerwca na bank nie będzie :/ A właśnie najbardziej mnie interesuje Dancer i Mefisto, których nie ma w wersji 3.0 :(
A Doomsday Machine będzie normalnie wydane w wersji 3.0, czy to wydanie w woreczku jest wydaniem ostatecznym? :P
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

DDM to armia wydana w limitowanym nakładzie, w formie "woreczkowej". Na dzień dzisiejszy nie ma planu dodruku ani wydania jej w formie pudełkowej.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Skad taka decyzja, skoro inne armia pojawia sie w 3.0? Chodzi o combo?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 314 times
Been thanked: 344 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Pixa pisze:Skad taka decyzja, skoro inne armia pojawia sie w 3.0? Chodzi o combo?
DDM też jest w wersji 3.0.
A nie jest wydana "normalnie" chyba ze względu na problem z jej zbalansowaniem. Dlatego należy traktować ją jako ciekawostkę kolekcjonerską.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

tomb pisze: DDM też jest w wersji 3.0.
A nie jest wydana "normalnie" chyba ze względu na problem z jej zbalansowaniem. Dlatego należy traktować ją jako ciekawostkę kolekcjonerską.
Za slaba/za silna czy raczej zalezy od przeciwnika?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 314 times
Been thanked: 344 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Pixa pisze:Za slaba/za silna czy raczej zalezy od przeciwnika?
Mogę się mylić, ale zasadnicze problemy są chyba dwa:
- utworzenia nieskończonego komba - tzn. strzał może wpaść w pętlę i kręcić się w kółko (nie spotkałem się, ale teoretycznie możliwe);
- wrażliwość na dociąg - wydaje mi się, że DDM cierpi na to samo, co jest cechą Neodżungli*, tyle że tu jest to jeszcze wyraźniejsze: strategia wymaga utworzenia odpowiedniego układu na planszy, dzięki któremu armia staje się nad wyraz groźna, ale póki tego stanu się nie osiągnie to żetony są niemal bezsilne. Z moich kilku partii - DDM może przez całą grę nie mieć okazji do demonstracji mocy, ale potrafi też mieść przeciwnika jednym młotem (atak ponad 20 w jednej!!! bitwie).


*opinie o Neodżungli czyta się bardzo różne, nawet Michał Oracz mówił, że na turnieju tej armii by nie wybrał, bo potrzeba jej trochę dodatkowego szczęścia; ja tę frakcję bardzo lubię, bo to wyścig z czasem - czy da radę powstrzymać Neodżunglę, zanim ta się rozbuduje i nam przywali.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: zakwas »

Ja mam na koncie około 500 partii w NH i nawet mi do głowy nie przyszło, że DDM jest słabszy/mocniejszy od innych armii. :D Tu w zasadzie każda armia przy złym dociągu nie ma szans. No, może Borgo jest w stanie się jakoś wyratować w swoim prostactwie i mało zróżnicowanym dociągu, ale jak przeciwnik obstawi sztab, to nawet i ta armia nie poradzi. ;)
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1749
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1434 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Ciekawe, że co gracz to opinia. Tak jak uważam, że balans w NH jest dobry, tak sądzę, że DDM, zwłaszcza w wersji 3.0 jest kosmicznie wręcz przegięty. Już pierwsza wersja była mocna, choć wrażliwą na dociąg (mało jednostek bojowych). Obecne wydanie ma odpowiedź po prostu na wszystko i możliwość trzaskanie takich morderczych układów, jak żadna inna armia.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz »

tomb pisze:Mogę się mylić, ale zasadnicze problemy są chyba dwa:
- utworzenia nieskończonego komba - tzn. strzał może wpaść w pętlę i kręcić się w kółko (nie spotkałem się, ale teoretycznie możliwe)
aż żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia, bo właśnie tak wygrałem ostatnią partię :-)
Udało mi się to osiągnąć stawiając trzy jednostki przekazujące na sąsiadujących polach i tuż obok sztabu, takie ustawienie raczej niekoniecznie się opłaca, bo przeciwnikowi łatwiej wtedy wybić te jednostki, no ale jak już się uda to instant win :-)

I to chyba jest powód dla którego rzadko się to zdarza. Mi się zdarzyło po raz drugi na kilkadziesiąt partii
Kal-El83
Posty: 1149
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 242 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kal-El83 »

Ddm jest mocne. W jak dociąg podejdzie to przekokszone.

Bardzo mocna jest tez stalowa policja. Duzo siatkowania plus terrory i nagle robi sie pelna kontrola nad plansza.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Makro
Posty: 15
Rejestracja: 17 gru 2014, 20:06

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Makro »

Hej.

Nie wątpię, że była odpowiedz na to pytanie w tym wątku, ale przebicie się przez 53 strony byłoby wyzwaniem, dlatego pozwolę sobie zapytac tutaj.

Oprócz szaty graficznej, hexogłówek i znaczników wytrzymałości dla bazy, jaka jest różnica między 2.5 i 3.0 ? Zamierzam kupić tą grę, zastanawiam się tylko nad wersją. Rozsądek podpowiada mi, żeby kupić nowszą, bo pewnie dłużej gra pożyje, ale czytałem że obie wersje są kompatybilne. Czy to prawda? Różnica w cenie jest zauważalna, a jeśli armiami z 2.5 można grac w 3.0 ( i na odwrót) to po co przepłacac?
Chyba, że to nie do końca tak działa? Stąd też to pytanie do was :)

pozdrawiam
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Oprocz wymienionych rzeczy 2.5 i 3.0 niczym sie nie roznia. Mozna spokojnie grac w 3.0 armiami z 2.5, choc nie ukrywam, ze mnie stara szata graficzna odpycha. Stopniowo tez nie beda wychodzily nowe armie do 2.5. Portal na razie wydaje armie w dwoch wersjach, ale zapewne za jakis czas sie z tego wycofa.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Dyso »

W zasadach do 3.0 dodano kilka nowych rzeczy, ale można też je stosować w 2.5. Ja osobiście wolę szatę graficzną w 3.0.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Błysk »

Ja tam słyszałem, że Mephisto jest bardzo mocny, ale nie miałem okazji zobaczyć w akcji. DDM natomiast chyba właśnie z powodu nieskończonego komba jest potencjalnie za mocne.

Chciałbym natomiast zapytać co sądzicie o tym, że małe punkty w eliminacjach do mistrzostw Polski są liczone w taki sposób w jaki są? Tzn. Liczą się rany, które zadało się sztabom podczas wszystkich rozgrywek.

Mnie osobiście wydaje się, że to nie do końca dobry pomysł i bardziej sensowne byłoby liczenie różnicy punktowej w danych partiach, albo przy remisach na duże punkty pierwsze brać stosunek wygrany/ przegrany z ludźmi, z którymi się grało, a dopiero później (jeśli ludzie z remisem ze sobą nie grali) rozpatrywać małe punkty w sposób zaproponowany przeze mnie.

Chodzi o to, że wbite rany premiują bardzo grę ofensywną, natomiast w przypadku kiedy brałoby się to, ile sztabowi zostało, wtedy gra defensywna byłaby premiowana, a przy różnicy ani armie defensywne, ani ofensywne nie czują się pokrzywdzone. ;)
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Dyso »

Odnośnie małych punktów byliśmy tego samego zdania podczas eliminacji we Wrocławiu. Każda partia jest różna i tak samo granie pod daną frakcję wymaga odmiennej taktyki.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Fakt, mialem podobne wrazenia co do gry w eliminacjach we Wro. Obecne zasady promuja frakcje ofensywne jak np. Borgo, a nie "bunkrujace sie" jak Moloch. Najbardziej sprawiedliwa wydawalaby sie roznica, a nie zadane rany. Z drugiej strony roznica w grach z udzialem Molocha czesto jest minimalna.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2331
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 570 times
Been thanked: 921 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Galatolol »

Wg mnie w ogóle branie pod uwagę małych punktów w tej grze nie ma sensu. Mam wrażenie, że wtedy losowość ma więcej do gadania. Powinny decydować mecze bezpośrednie, ewentualnie dogrywki. Choć przy ograniczeniach czasowych może to być ciężkie do realizacji.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: zakwas »

Zwłaszcza, że Moloch czy Neodżungla lubią wygrać 20-19...
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Błysk »

Hej chłopaki z eliminacji we Wro ;). Mnie właśnie zabiły małe punkty, bo przy jakkolwiek inaczej liczonych przeszedłbym do 4 grających dalej (albo gdybym nie przyznał się, że ktoś źle sprawdził punkty :D). Rozmawiałem z chłopakami z krakowskiej ligi i pomysł na takie liczenie małych punktów też skrytykowali. ;)
Kal-El83
Posty: 1149
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 242 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kal-El83 »

Coś mi się widzi że ta zasada jest utworzona przez fana piłki nożnej :)
Bodaj w PL decyduje ilość strzelonych bramek :)

Żeby nie było że off to popieram powyższe postulaty. Liczyć powinna się róznica w hp, a za zburzenie bazy powinien być jakiś bonus dodatni (dla wygranego) i ujemny (dla tego kto dopuścił do zniszczenia swojej bazy) do rankingu turniejowego (żeby utrzymać w grze osobe która i tak już nie ma szans na wygraną) :)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
ODPOWIEDZ