Strona 6 z 14

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 03 wrz 2021, 23:38
autor: Lossentur
sasquach pisze: 03 wrz 2021, 22:56 Biorąc pod uwagę, że wszyscy dodatkowi Hunterzy są KS Exlusive to się opłaca choćby ze względu na regrywalność, bo w podstawce masz tylko czterech.
Na końcu tej aktualizacji masz jego opis: https://www.kickstarter.com/projects/cm ... ts/2728002
Nie wszyscy, dodatek Chalice Dungeon który nie jest KSE wprowadza 4 Hunterów. Odnośnie Reiterpallasch to jego opis z kampanii jest nieaktualny - w spoilerze skan jak wygląda finalnie.
Spoiler:
Wygląda bardzo ciekawie, a że akurat tego jednego nie mam to chyba pora poszukać jakiejś drukarki i zrobić proxy :D Moim zdaniem im większa pula Hunterów tym lepiej - miałem okazję grać 9 z 15 i każdym grało mi się inaczej.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 00:03
autor: Hardkor
Poleci ktoś jakąś recenzję na YT gry? Myslę nad wsparciem wersji PL, póki są dobre ceny, ale widzę na polskim YT tylko jedna recenzja, a na zagranicznym z większych osób tylko King of Average wrzucił reckę.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 00:13
autor: japanczyk
Hardkor pisze: 04 wrz 2021, 00:03 Poleci ktoś jakąś recenzję na YT gry? Myslę nad wsparciem wersji PL, póki są dobre ceny, ale widzę na polskim YT tylko jedna recenzja, a na zagranicznym z większych osób tylko King of Average wrzucił reckę.
https://www.youtube.com/results?search_ ... board+game
Dice Tower, No Pun Included, One Stop Coop...

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 01:02
autor: BOLLO
Portal dziś zanęcił mnie ...

Ale mam 3 częsci Zombicide i komplet all in The Others. Czy ten BloodBorne jakoś się znacząco od nich różni? Warto w to wchodzić jak mam te co wymieniłem?

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 02:00
autor: Gribbler
Przede wszystkim nie ma żadnych kostek.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 06:57
autor: buhaj
Gribbler pisze: 04 wrz 2021, 02:00 Przede wszystkim nie ma żadnych kostek.
Tego właśnie szkoda

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 07:36
autor: japanczyk
BOLLO pisze: 04 wrz 2021, 01:02 Portal dziś zanęcił mnie ...

Ale mam 3 częsci Zombicide i komplet all in The Others. Czy ten BloodBorne jakoś się znacząco od nich różni? Warto w to wchodzić jak mam te co wymieniłem?
Tak, jest to całkiem inna gra,
Kafle nie są podzielone na takie strefy jak w Zombicide czy The Others, walka oparta jest o zarządzanie małym deckiem kart i 3 zdolności łowcy, ataki potworów są też zarzadzane mala Talia, z której ciągnie się kartę z informacją jakiego ataku użyte, wiec gra staje się taktyczna bo moxna przewidzieć po 2 3 atakach co zostało i którego potwora atakować
A no I jest fabuła u scenariusze i progres miedzy mini kampaniami

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 08:18
autor: BOLLO
Z twojego opisu wynika(zapewne tak nie jest) ze walka z potworami przypomina mi troche walke w Wiedzminie :mrgreen:

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 09:36
autor: Ardel12
Mocno się biłem z myślami czy zainwestować w ten tytuł i finalnie minusy dla mnie przeważają na nie. Obejrzałem recenzje DT oraz DTR. Przeczytałem cały nasz wątek oraz dwie recenzje z BGG. Co mnie odrzuciło i dlaczego:
- tor polowania - nie lubię być ograniczany z góry określoną liczbą tur. Dobrze to się dla mnie sprawdza jako odskocznia(dany scenariusz wymusza wykonanie zadania w x rund), nie jako część mechaniki
- szczątkowa narracja - lubię rozbudowany lore i fabułę, a krótkie opisy typu jest zaraza idź tępić zarażonych do mnie nie przamawiaja(grałem i przelazłem oryginał i tak jak w souls-like grach mi to nie przeszkadza, bo mamy tam pełno tekstów na przedmiotach, świat sam opowiada historię i do tego jeszcze są NPC, tak tutaj tego nie uświadczę)
- losowość w doborze lokacji - całkowicie nie pojmuję jak można uzależnić przebieg misji od kolejności kafli co ma wpływ na poziom wyzwania jak i dostępność misji pobocznych. Wolałbym tu mniej fabularne rozwiązanie polegające np. na tym by cele misji były X kafli od obecnego albo by wymagały elementu z kafla, który powtarza się na kilku. No cokolwiek :)
- wykonanie - ja wiem, że funkcjonalnie to nic nie zmienia, ale mnie w oczy kuje w każdej grze, gdzie planszetki są zrobione ze srajtaśmy(vide Millenium Blades, ZB, GWT). Tutaj cena vs jakość wypada średnio.

Dorzuciłbym do tego jeszcze zasady, gdyż nie lubię gdy instrukcja nie wystarcza nawet na jedną partię i muszę posiłkować się FAQiem oraz w moim przypadku prawdopodobnie niską regrywalność(nawet w AH rozgrywanie całej kampanii dla mnie to już nie taka świetna sprawa po 2 razach, a tam sporo się dzieje). Z wielu opinii wymienione minusy się powtarzają, ale w wielu przypadkach i tak ogólny odbiór gry jest bardzo dobry.

Największym dla mnie plusem tego tytułu jest ciekawy i dobrze wykonany system walki, ale sam w sobie nie ugra mnie. Muszę gdzieś dorwać grę i ją ograć zanim zdecyduję się na zakup finalnie.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 10:00
autor: Hardkor
japanczyk pisze: 04 wrz 2021, 00:13
Hardkor pisze: 04 wrz 2021, 00:03 Poleci ktoś jakąś recenzję na YT gry? Myslę nad wsparciem wersji PL, póki są dobre ceny, ale widzę na polskim YT tylko jedna recenzja, a na zagranicznym z większych osób tylko King of Average wrzucił reckę.
https://www.youtube.com/results?search_ ... board+game
Dice Tower, No Pun Included, One Stop Coop...
Widziałem, że DT wrzucił tylko opinie, a nie recenzję, a bardziej recenzji szukam. Nie wiem jak reszta. Rzuce w takim wypadku okiem i poczytam cały wątek. Dzięki.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 10:28
autor: japanczyk
Nie zgodze sie rpaktycznie ze wszystkim co napisałeś ;)
Ardel12 pisze: 04 wrz 2021, 09:36 - tor polowania - nie lubię być ograniczany z góry określoną liczbą tur. Dobrze to się dla mnie sprawdza jako odskocznia(dany scenariusz wymusza wykonanie zadania w x rund), nie jako część mechaniki
To jest mega istotny element gry, bez tego moglbys grindowac w nieskonczonosc, a tak amsz poczucie konca scenariusza i wazysz kazdy ruch, akzdy upgrade akrt jest na wage złota, każda śmierc przybliza Cie do końća gry
Ardel12 pisze: 04 wrz 2021, 09:36 - szczątkowa narracja
Nie jest to fabuła z Middary, ale narracja wcale nie ejst szczątkowa - wystarczy powiedziec, ze pierwsza mini kampania sklada sie z bodaj 54 kart (3 scenariusze) - wbrew wszystkiego wiecej tu fabuły niz w grze video
Ardel12 pisze: 04 wrz 2021, 09:36 - losowość w doborze lokacji
Szczerze na moje kilka rozgrywek raz losowość kafelkó byla rzeczywiscie upierdliwa i frustrujaca - aczkolwiek ja traktuje to jako element naprawde fajnego wyzwania
Ardel12 pisze: 04 wrz 2021, 09:36 - wykonanie
Planszetki są ok (takie same były w Cthulhu DMD i po 30 rozgrywkach dalej mi służa jak nowe, wiekszy zarzut mam do kart, ktore sa takiej sobie jakosci - ja calosc koszulkuje, ale wierze, ze komus moze to przeszkadzac
Ardel12 pisze: 04 wrz 2021, 09:36 Dorzuciłbym do tego jeszcze zasady, gdyż nie lubię gdy instrukcja nie wystarcza nawet na jedną partię i muszę posiłkować się FAQiem oraz w moim przypadku prawdopodobnie niską regrywalność(nawet w AH rozgrywanie całej kampanii dla mnie to już nie taka świetna sprawa po 2 razach, a tam sporo się dzieje).
Sama podstawka ma sporą regrywalnosc jesli nie homerulujesz, bo zeby rpzejsc cala kampanie nie mozna przegrac ani razu rpzez 3 rozgrywki, a w podstawce masz 3 kampanie - wiec to minimum 9 scenariuszy
Tak naprawde regrywalnosc zwieksza dodatek Chalice Dungeon, w ktorym generujesz losowe lochy lub mozesz wdac sie w PvP

Akurat mam grac w weekend w BB, ale jak chcesz to Ci moge wyslac do rozegrania podstawke z dodatkiem - napisz priv
Hardkor pisze: 04 wrz 2021, 10:00 Widziałem, że DT wrzucił tylko opinie, a nie recenzję, a bardziej recenzji szukam. Nie wiem jak reszta. Rzuce w takim wypadku okiem i poczytam cały wątek. Dzięki.
DT wrzuciło dwie recenzje (Vasela i Bryana), nie wiem jak rozróżniasz recenzje od opinii, dla mnie opiniowanie kazdego elementu gry to raczej recenzja

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 11:22
autor: Hardkor
Bo mi się przez cytaty japanczyka przekopywac nie chce - opinia jest po jednej lub dwoch partiach lub jest to prototyp. Recenzja, gdy mamy finalny produkt i co najmniej pare partii.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 11:42
autor: sasquach
Hardkor pisze: 04 wrz 2021, 11:22 Bo mi się przez cytaty japanczyka przekopywac nie chce - opinia jest po jednej lub dwoch partiach lub jest to prototyp. Recenzja, gdy mamy finalny produkt i co najmniej pare partii.
Przypomnę, że Bloodborne przyjechał do wspierających w styczniu, więc sądząc po datach to nie są recki prototypu i raczej nie po jednej, dwóch partiach.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 12:20
autor: pan_satyros
Może to nie recenzja, ale po kolejnych 3 partiach mogę tylko potwierdzić, to co napisałem wyżej 👍
Spoiler:

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 12:33
autor: brazylianwisnia
Moim zdaniem tor postępu jest ok. Wymaga optymalizacje i myślenie a nie szwedanie bez celu. Taka trochę krotka kołderką z euraskow. Co do narracji to kurcze, do niedawna gry planszowe nie miały narracji. Arkham, eldritch, Dead OF winter to wszystko gry z dużo bardziej szczątkowa narracja niż Bloodborne. Losowość Kafli to tez regrywalnosc. Stałe ułożenie mogłoby być nudne przy kolejnych rozgrywkach bo znalizbysmy skuteczna ścieżke do zwycięstwa.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 13:17
autor: Ardel12
japanczyk pisze: 04 wrz 2021, 10:28 To jest mega istotny element gry, bez tego moglbys grindowac w nieskonczonosc, a tak amsz poczucie konca scenariusza i wazysz kazdy ruch, akzdy upgrade akrt jest na wage złota, każda śmierc przybliza Cie do końća gry
Oczywiście zgadzam się, że usunięcie tego toru z bloodborne przy obecnej mechanice byłoby krzywdzące, ale nie zmienia to faktu, że dla mnie jest to niepotrzebna presja, która w grze video nie występowała. No ale faktycznie moze podbija to we właściwym kierunku mechanikę i się czepiam :D
japanczyk pisze: 04 wrz 2021, 10:28 Nie jest to fabuła z Middary, ale narracja wcale nie ejst szczątkowa - wystarczy powiedziec, ze pierwsza mini kampania sklada sie z bodaj 54 kart (3 scenariusze) - wbrew wszystkiego wiecej tu fabuły niz w grze video
Oo i to jest ciekawe, bo z opisów wywnioskowałem, że raczej tam są teksty względem tego co należy zrobić niż flawor.
brazylianwisnia pisze: 04 wrz 2021, 12:33 Co do narracji to kurcze, do niedawna gry planszowe nie miały narracji. Arkham, eldritch, Dead OF winter to wszystko gry z dużo bardziej szczątkowa narracja niż Bloodborne.
Nie napisałem, że nie :) tylko ja obecnie szukam właśnie tytułów z rozbudowaną warstwa fabularną. IMHO w Martwej Zimie gracze swoimi akcjami tworzyli wspaniałe historie. A gra nad stołem wynosiła ten tytuł na wyżyny.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 15:40
autor: gogovsky
Ardel12 pisze: 04 wrz 2021, 13:17
brazylianwisnia pisze: 04 wrz 2021, 12:33 Co do narracji to kurcze, do niedawna gry planszowe nie miały narracji. Arkham, eldritch, Dead OF winter to wszystko gry z dużo bardziej szczątkowa narracja niż Bloodborne.
Nie napisałem, że nie :) tylko ja obecnie szukam właśnie tytułów z rozbudowaną warstwa fabularną. IMHO w Martwej Zimie gracze swoimi akcjami tworzyli wspaniałe historie. A gra nad stołem wynosiła ten tytuł na wyżyny.
Yhm wspaniałe historię pójść pociągnąć kartę przeszukania ewentualnie zabić zombiaka z drugiej kostki, nie no Stephen King mógłby czerpać z tego inspiracje. Pijany to do domu.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 16:28
autor: Gizmoo
gogovsky pisze: 04 wrz 2021, 15:40 Yhm wspaniałe historię pójść pociągnąć kartę przeszukania ewentualnie zabić zombiaka z drugiej kostki, nie no Stephen King mógłby czerpać z tego inspiracje.
Jak ktoś gra w Martwą Zimę jak w euro, to nie ma się co dziwić, że historii nie ma. :lol: Ja miałem kapitalną zabawę i wiele partii, które będę pamiętał do końca życia! No ale to jest taka gra, do której wybitnie trzeba właściwego towarzystwa. Takiego, które wczuje się w klimat i trochę po odgrywa rolę. Które kocha postapo i zombieapokalipsę. Możesz wierzyć lub nie, ale u mnie partie w MZ były epickie, a wiele historii na kartach rozdroży było zaskakujących i emocjonujących. ;)

A wracając do Bloodborne - ja bawiłem się bardzo dobrze. Byłem zaskoczony, bo nie jestem fanem twórczości Langa (no może poza Godfatherem :lol: ). Jak oglądałem gameplaye, to gra wydawała mi się płytka i prosta. A potem zagrałem i muszę powiedzieć, że byłem pod dużym wrażeniem. Mechanicznie to bardzo ładnie działa, nieźle się wszystko spina. Są emocje i - ku mojemu największemu zaskoczeniu - ciekawe, trudne momentami, decyzje. Nie jest to durna, prosta gra dla dzieci urodzonych z padem w ręku. Jeżeli jednak chodzi o warstwę fabularną, to dla mnie mogłoby jej być... Zdecydowanie więcej. Mini historyjki, które mamy na kartach są dosyć proste i mało zaskakujące. Trochę brakowało mi zwrotów akcji i... Ciągłości. Część encounterów wydawała się "oderwana" od całości.

Ale może było to tylko wrażenie, bo rozegrałem tylko dwie gry na egzemplarzu Japanczyka (którego serdecznie z tej strony pozdrawiam, bo znowu ostatni raz graliśmy wieki temu) i nie wiem jak jest dalej. Może cała kampania jest ciekawa i zaskakująca? A może kolejne są jeszcze lepsze?

Trochę żałuję w każdym razie, że nie wsparłem Bloodborna jak był na KS, ale zastanawiam się nad zakupem polskiej edycji. Tyle, że... Mnóstwo gier na półce i nie wiem, czy w tym zatrzęsieniu tytułów znajdę jeszcze miejsce na kolejną grę z figurkami. Bo choć to bardzo dobra gra, to jednak... Chyba nie wybitna. I chyba wolałbym częściej grać w MZ. :wink:

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 17:44
autor: japanczyk
@Gizmoo mozemy siasc do całej kampanii tej ktora jest określana jako najciekawsza z dodatku i wtedy się wrażeniami podzielimy

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 18:05
autor: Gatherey
japanczyk pisze: 04 wrz 2021, 17:44 @Gizmoo mozemy siasc do całej kampanii tej ktora jest określana jako najciekawsza z dodatku i wtedy się wrażeniami podzielimy
Która to kampania?

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 18:23
autor: Lossentur
Gatherey pisze: 04 wrz 2021, 18:05
japanczyk pisze: 04 wrz 2021, 17:44 @Gizmoo mozemy siasc do całej kampanii tej ktora jest określana jako najciekawsza z dodatku i wtedy się wrażeniami podzielimy
Która to kampania?
Strzelam, że chodzi o Byrgenwerth.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 20:06
autor: sasquach
Gizmoo pisze: 04 wrz 2021, 16:28 Byłem zaskoczony, bo nie jestem fanem twórczości Langa (no może poza Godfatherem :lol: ).
"A game by Michael Shinall and Eric M. Lang"

W przypadku współpracy albo wymienia się autorów alfabetycznie, albo wg. wkładu. Twierdzenie, że to Langa, to nieporozumienie i niedocenianie roboty Shinalla.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 20:26
autor: Gribbler
Wiadomo coś może, czy Portal wyda jakieś dodatki?

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 20:28
autor: IrasArgor
Gribbler pisze: 04 wrz 2021, 20:26 Wiadomo coś może, czy Portal wyda jakieś dodatki?
Na 99% wyda ale z ogłoszenie trzeba pewnie będzie czekać do Portalkonu na początku przyszłego roku. Oni mają niezmienną politykę najpierw podstawka, jak się przyda to dopiero dodatki, oczywiście są wyjątki jak np. Marvel United.

Re: Bloodborne: The Board Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)

: 04 wrz 2021, 20:31
autor: Gribbler
sasquach pisze: 04 wrz 2021, 20:06
Gizmoo pisze: 04 wrz 2021, 16:28 Byłem zaskoczony, bo nie jestem fanem twórczości Langa (no może poza Godfatherem :lol: ).
"A game by Michael Shinall and Eric M. Lang"

W przypadku współpracy albo wymienia się autorów alfabetycznie, albo wg. wkładu. Twierdzenie, że to Langa, to nieporozumienie i niedocenianie roboty Shinalla.
Wszystkie update'y na KS pisał Shinall, wszystkie prezentacje gameplayu na prototypach robił Shinall. Nie mam pojęcia, jaki wkład miał Lang, ale chyba nie za duży. On się wtedy przy Trudvangu udzielał. Może dali go na pudełko, bo jest bardziej znany.